Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bron Spiegel.de
Deze soldaten worden het leger uitgezet als ze hun uitspraak niet herroepen. Momenteel staan ze alleen nog maar op non actief. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 09:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet je niet laten indoctrineren door je eigen mensen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Nouja, reservist of niet. In Israel maakt dat op zich toch geen ene snars uit met hun dienstplichtvorm.
|
[edit: het is niet de bedoeling om een andere taal dan de gebruikelijke talen (Nederlands, Engels, en evt. Duits/Frans (mits een vrije vertaling) te gebruiken op het forum. Domweg omdat we dit niet controleren op racistische/discriminatorische/etc. achtergrond. Daarom is deze verwijderd (en het was ook nog eens off-topic)]
Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 10:18. |
![]() |
||
Morgen (zondag) komt dit onderwerp (van die piloten) ter sprake in het programma Netwerk:
Citaat:
||
Citaat:
Als je de waarheid wilt weten, kijk dan vooral niet op deze site. http://home.wanadoo.nl/benjamin_ben/gretta/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kzag ook heel veel fotos van dode soldaten. Moet ik soms medelijden met hun hebben? Kvind het goed voor ze. Hoeveel doden heeft 1 soldaat zelf gemaakt? |
![]() |
|
Ik vind t helemaal niet goed dat Israelische soldaten vermoord worden. Domweg omdat daar een klote dienstplicht geldt. Als ze nu vrijwillig daar stonden; tsja.
En ja, natuurlijk hebben ze (vaak) doden op hun geweten en anders wel andere treiterijen. Dat is natuurlijk niet goed te spreken. En liever een militair doel dan een civiel doel. Maar om ze dood te wensen of het absoluut niet erg vinden, vind ik toch echt te ver gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enne sim shalom laat nu eens een site zien waarin je kunt zien hoeveel palestijnen het goed hebben en hoeveel israeliers. |
![]() |
|
02/10 Israël plant honderden nieuwe woningen in bezet gebied
Het Israëlische ministerie van huisvesting heeft donderdag een openbare aanbesteding uitgeschreven voor de bouw van meer dan 500 nieuwe woningen in drie stedelijke kolonies op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever. Het merendeel van die nieuwe woonruimtes, 530, zal worden opgericht in de ultra-orthodoxe joodse vestiging Beitar Elit, vlakbij Bethlehem. Ook in Maalé Adoemim, ten oosten van Jeruzalem, en Ariel, in het noorden van de westoever, zullen nieuwe woningen -respectievelijk 11 en 24- verrijzen. Volgens de tegen de annexionistische politiek van de rechtse regering-Sharon gekante Vrede Nu-beweging zal Israël met voormelde 565 nieuwe woningen inbegrepen dit jaar al 1.300 nieuwe woningen op bezet gebied hebben aanbesteed. In totaal kunnen daardoor minstens 5.000 joodse kolonisten op aan de Palestijnen toebehorend gebied worden gehuisvest. Bron: Gazet van Antwerpen/ http://www.gva.be/nieuws/buitenland/default.asp?art={BE338324-DD77-4542-A3B6-67D77C202A2B} Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor de zelfmoordaanslagen van de Palestijnen. Dat is het enigste hoe ze zich nog kunnen verzetten, met hun eigen lichaam. Hun land wordt beetje bij beetje ingepikt en de internationale gemeenschap doet daar helemaal NIKS tegen. Ik kan er niet bij dat een volk dat zoveel verschrikkingen heeft meegemaakt in WO II zo een ander volk kan behandelen. Onbegrijpelijk!
||
Citaat:
daar zul je zien hoe goed ze het hebben en met hoeveel grote tassen ze uit de dure winkels stappen... dat staat natuurlijk niet op de site....maar IRL is het nou eenmaal anders.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
palestina dat maar er is géén palestina ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
zeikerds
Op 29 november 1947 keurde de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties resolutie 181 goed. De resolutie beveelt de verdeling van Palestina aan in een joodse staat, een Arabische staat en een zone met de heilige plaatsen Jeruzalem en Betlehem onder een speciaal internationaal toezicht. De joodse staat zou 14.000 vierkante kilometer groot zijn met 558.000 joden en 405.000 Arabieren. De Arabische staat 11.500 vierkante kilometer met 804.000 Arabieren en 10.000 joden. In de internationale zone zouden 106.000 Arabieren en 100.000 joden leven. De twee staten zouden met elkaar verbonden zijn door een economische, monetaire en douane-unie. De VN heeft dus in 1947 palestina opgericht. lmd (in reactie op shimpampet)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ideaal zou natuurlijk zijn geweest als er eerst referenda gehouden waren.
||
Citaat:
![]() Toen werd een onacceptabele vorm opgesteld door de VN (verhouding aantal inwoners/aantal km land) klopten gewoon voor geen meter en natuurlijk werd er met de huidige inwoners van toen daar niet mee ingestemd. Het betekent in ieder geval dat het nog onder VN mandaat valt, die gebieden en Israel daar niet aan mag komen ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Tsja. Zakenmensen profiteerden ervan. Komt mij smerig over. Citaat:
|
![]() |
Feit is dat de VN die gebied in 2en heeft gedeeld en de joodse bevoling dat accepteerde en de Arabische bevolking niet. Daarop volgt een oorlog, waarin de joodse bevolking de sterkste blijkt te zijn en wordt de staat Israel opgericht. Ik zeg altijd: Je wilt en begint een oorlog, moet je de gevolgen en de risico's maar accepteren. En om eventjes recht te zetten: Het land "Palestina" bestond nooit. Een gebied "Palestina" misschien wel, maar de bevolking - dat is door velen spijtig genoed niet geweten - had een Jordaans paspoort.
Jullie spreken ook allemaal over de ellendige omstandigheden van de Palestijnen. Hoe komt het dat hun rijke buurlanden hen niet helpen? Nog: Als de Israeli's nu uit israel stappen, het gebied Palestina weer teruggeeft aan "hun vroegere bewoners" zoals die ook vroeger was, (dus grond niet vruchtbaar, bijna geen water, in hutjes wonen,enz...) dan wed ik met jullie dat ze er niet meer in stappen. Ze willen nu wel terug, omdat de grond vruchtbaar is gemaakt - jawel, door die moordzuchtige veroveraars - de joden, maar dat is dan weer onacceptabel voor de huidige bewoners. Nog even dit: De Palestijnen zijn met een intifadah begonnen, daarvoor konden en hadden ze jobs bij en in Israel. Ze hadden het relatief goed. Als je dan een oorlog begint, dan zoek je problemen. Als je dan een oorlog begint, dan -zoals ik al vroeger zei- draag je de gevolgen. Israel heeft het recht zich te verdedigen. En volgens mij zijn ze nog veel te zacht voor die terroristen. Ze zouden hem 1 keer en voor altijd moeten tonen dat aanslagen hen niet gaat helpen. Net als tot nu toe die aanslagen niets heeft geholpen. |
![]() |
||
Citaat:
2) Israel bezet Palestina. Israel gbouwt kolonies in Palestina. Enz enz. Israel heeft net zo goed meegeholpen aan de escalatie van het conflict. 3) Bestrijding van de misdaad moet niet ten koste gaan van de mensenrechten. Door te zware maatregelen en geen serieuze onderhandelingen te voeren wakker je criminaliteit alleen maar aan.
|
Verwijderd
|
Ik hoop dat het initiatief van de Israëlische piloten navolging krijgt en dat zowel het Israëlische als het Palestijnse volk de fundamentalisten aan beide zijden kan laten zien dat het vrede en veiligheid wil. Het moet eens afgelopen zijn met de Israëlische repressie en de Palestijnse moorden, de Hamas c.s. moeten door het Palestijnse volk uitgeschakeld worden en het geboefte in de Israëlische regering moet door het Israëlische volk uitgeschakeld worden. En dan ligt de weg naar duurzame vrede open.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit geldt trouwens ook voor vele anderen hiero. En even lol maken over 6 miljoen onschuldige doden schiet bij mij in het verkeerde keelgat. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Peace is niet verstandig, ze hebben het land goed bewerkt, maar dat is geen reden om een vreemd gebied in beslag te nemen, en dat weet je best. Ben jij Israelier of nederlander? ![]() Jij weet ook niet hoe het moet worden opgelost, jij claimt het land alleen maar, dus praat niet zo dom. Jij zit hier fijn in nederland propaganda te lezen van de JDL dus ik betwijfel of jij überhaupt iets weet, en als je het zo goed weet, waarom zijn die palastijnen dan zo boos op jullie, wat is dan de oplossing behalve een holocaust op de palastijnen? Vertel het eens. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|