Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 19:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-09-2003 @ 19:02:
Alle niet religieuze mensen blijven over
Nee want die gingen in dit scenario dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 19:13
Gatara
Gatara is offline
Gaan we nu weer alsjeblieft serieus verder discussieren (dus niet op de manier zoals t nu een draai gekregen heeft)?

Thanks.
Oud 22-09-2003, 19:15
Isa
Isa is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 22-09-2003 @ 17:53:
Dus alle Joden blijven over
nee alle barmhartige mensen blijven over. en het middenoosten ging al eerder weg dus ook israel
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:57
J. Geelman
J. Geelman is offline

Israelische piloten weigeren bombardementen

Een aantal Israëlische luchtmachtpiloten weigert nog langer missies uit te voeren boven de Palestijnse gebieden. Dat hebben 25 piloten in een open brief aan de Israëlische regering laten weten. Ze zijn het niet eens met het regeringsbeleid, dat in hun ogen met de bombardementen ''een hele bevolkingsgroep onderdrukt, uithongert en vernedert''.

In de open brief schrijven ze niet meer ingezet te willen worden bij bombardementen die gericht zijn op het uitschakelen van kopstukken van Palestijnse terreurorganisaties. Dit omdat bij dergelijke operaties ook geregeld burgers gedood worden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:05
Verwijderd
Mooi, nu komt de bevolking eindelijk eens in verzet tegen de fundamentalisten die de ware onderdrukkers zijn in dit conflict, aan beide zijden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:56
Verwijderd
Zeer mooi inderdaad.

Maar straks worden ze gepakt wegens landverraad en steun aan het terrorisme
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 07:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-09-2003 @ 23:56:
Zeer mooi inderdaad.

Maar straks worden ze gepakt wegens landverraad en steun aan het terrorisme
Tsja je weet t nooit, he Maar denk t niet vanwege de internationale bekendheid. Hooguit een boete zullen ze krijgen wellicht
Oud 25-09-2003, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-09-2003 @ 08:26:
Tsja je weet t nooit, he Maar denk t niet vanwege de internationale bekendheid.
Israël trekt zich vrij weinig aan van wat de internationale gemeenschap vindt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 17:34
Verwijderd
lol, wie had het nou weer over geloof?? ikke niet hoor, ik had het over de bende in het midden oosten, en meteen gezeik dat het om geloof gaat...tsjongejonge...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 19:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 25-09-2003 @ 18:34:
lol, wie had het nou weer over geloof?? ikke niet hoor, ik had het over de bende in het midden oosten, en meteen gezeik dat het om geloof gaat...tsjongejonge...
Oud 25-09-2003, 21:24
brinta
brinta is offline
Ik wil graag mijn bewondering uiten voor de beslissing van de Israelische piloten die niet langer achter het gevoerde regeringsbeleid staan. Power to the people!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 21:41
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 25-09-2003 @ 22:24:
Ik wil graag mijn bewondering uiten voor de beslissing van de Israelische piloten die niet langer achter het gevoerde regeringsbeleid staan. Power to the people!
Uh huh, power to the peaceful! (Michael Franti).
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:27
Verwijderd
Bron Spiegel.de

Deze soldaten worden het leger uitgezet als ze hun uitspraak niet herroepen. Momenteel staan ze alleen nog maar op non actief.

nu worden zij ervoor aangepakt omdat ze geen vrouwen en kinderen willen doden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:43
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
die mensen (27) waren mensen die al UIT het leger waren (reservisten).
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 22:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 26-09-2003 @ 21:43:
bron?
Oud 26-09-2003, 23:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 26-09-2003 @ 21:43:
9 daarvan niet (!):

Citaat:
OCCUPIED JERUSALEM - 27 Israeli Air Force pilots refused to take part in air raids on the West Bank and Gaza Strip, assuring that such raids are immoral and illegal and would endanger Israel’s reputation as they aim to kill innocent Palestinian civilians.

"Twenty-seven reserve and active pilots submitted a petition to Air Force Commander Major General Dan Haloutz, saying that they were no longer prepared to take part in missions that they regarded as illegal and immoral," Israeli daily Yediot Aharonot reported on Wednesday, September 24.

The paper pointed out that among the prominent signatories of this petition is Brigadier General Yeftah Spector, deemed a legendary pilot in the Israeli Air Force history, who took part in the bombing of the Iraqi nuclear reactor in 1980s and was a candidate for the post of Israeli Air Force Commander.

Only nine of the signatories are believed to still be in active service but Haloutz indicated that they would be kicked out if they did not retract their statements, Agence France-Presse (AFP) said.

He told the Haaretz daily that he planned to treat the signatories "in the same way as the IDF has dealt with refuseniks until now," indicating that they would be dismissed. "This method has proved itself."

Immoral Raids

"We, veteran and active pilots... are opposed to carrying out the illegal and immoral attack orders of the sort that Israel carries out in the territories," the pilots were quoted by BBC News Online.

"We are refusing to continue to attack innocent civilians," they added in their letter addressed to the Israel Air Force (IAF) commander.

A front-page opinion piece in Yediot illustrated that the pilots had touched a raw nerve.

"The IDF's set of values has undergone a process of erosion because of the ongoing occupation and another process because of terror," said Nahum Barnea.

"Decisions that only three years ago were considered war crimes are committed today as a matter of routine. There is no more need for a legal proceeding before killing someone suspected of terror, not even a security cabinet decision."

One of the pilots, whose name was given only as Alon, told the Yediot that he felt like he had "come out against his family".

"I was proud to belong to the organization called the Israel Air Force, and today I am ashamed," said the Black Hawk captain.

"This is an organization that carries out actions that in my eyes are immoral and patently illegal. It is an organization that has no qualms about dropping bombs -- it doesn't matter if they are 250, 500 or 1,000 kilos (550, 1,100 or 2,200 pounds) -- on the densest neighborhoods in the world, causing massive killing of civilians."

Prime Minister Ariel Sharon also warned the pilots not to become embroiled in politics. "This is a very severe matter, which will be dealt with soon and appropriately," he said.

"The army carries out the instructions of the political echelon, and it will continue to act against terrorists and murderers whose sole purpose is to strike at crowded population centers inhabited by innocent citizens," Sharon added.

“Not An Earthquake”

In his comments on the petition, the Israeli air force commander accused the pilots of playing politics and also criticized them for not airing their grievances through the proper chain of command, AFP said.

"We have to deal with matters appropriately. This is not an earthquake in the air force. This afternoon was the first I have heard of this," Haloutz told Channel 10 television.

"We are a humanitarian and moral force and army of the highest order. It is political refusal which is the greatest danger threatening the Israelis," he added.

The Israeli Air Force has lately launched several raids on some neighborhoods in Gaza Strip targeting leaders of Palestinian resistance factions, particularly from Hamas. Yet, such raids have often killed and injured tens of civilians including women and children.

By virtue of the law, any Israeli soldiers has a right to refuse to comply with illegal orders, when it is proven, beyond doubt, that such orders would lead to war crimes.

Hundreds of Israeli reserve soldiers have chosen prison over military service in the Palestinian territories during the last three years.

52 Israeli reserve paratroopers have declared on January 25, 2002, that they refuse to take part in military missions in the Palestinian territories.

“We won’t keep fighting beyond the Green Line separating Israel from the Palestinian territories with an aim to persecute, humiliate and drive out a whole people,” the paratroopers wrote in a petition that was later signed by hundreds of the military and aroused much dispute in Israel.

Yafa Center for Strategic Studies of Tel Aviv University has pointed lately out that there are about 190.000 elements in the Israeli army as well as 450.000 reserves.

Source: IslamOnline.net + News Agencies
http://www.searchingjenin.com/wire.p...30925153947444

Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind een kwaliteitsblad als de spiegel toch wel zeer representatief. Trouwens lijkt het me sterk als je reservisten mensen laat bombarderen terwijl je nog gewone soldaten hebt.
Je moet je niet laten indoctrineren door je eigen mensen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 09:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-09-2003 @ 00:16:
Ik vind een kwaliteitsblad als de spiegel toch wel zeer representatief. Trouwens lijkt het me sterk als je reservisten mensen laat bombarderen terwijl je nog gewone soldaten hebt.
Je moet je niet laten indoctrineren door je eigen mensen
*kuch*

Citaat:
"Die 27 Piloten der Reserve hatten sich in ihrer Erklärung am Mittwoch erstmals einem Einsatz über den palästinensischen Autonomiegebieten widersetzt."
(trouwens 9 bleken dus wel in t leger nog te zitten)
Nouja, reservist of niet. In Israel maakt dat op zich toch geen ene snars uit met hun dienstplichtvorm.
Oud 27-09-2003, 10:12
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
[edit: het is niet de bedoeling om een andere taal dan de gebruikelijke talen (Nederlands, Engels, en evt. Duits/Frans (mits een vrije vertaling) te gebruiken op het forum. Domweg omdat we dit niet controleren op racistische/discriminatorische/etc. achtergrond. Daarom is deze verwijderd (en het was ook nog eens off-topic)]

Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 10:18.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:05
Gatara
Gatara is offline
Morgen (zondag) komt dit onderwerp (van die piloten) ter sprake in het programma Netwerk:

Citaat:
Onderwerp: Israëlische piloten weigeren dienst

Uitzenddatum: Zo. 28 september 2003, 20.15u

Waarom weigeren 27 Israelische piloten nog langer bommen te gooien op Palestijnen? Betrokken vliegers praten over het dilemma tussen vaderlandsliefde en hun eigen ethische grens.
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=it...etwerk&a=53860
Oud 27-09-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
*kuch*
het is sterker als ik, kon het niet laten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 15:26
Isa
Isa is offline
http://www.redouan.nl/diavoorstelling/

Dood aan de palestijnse terroristen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 08:27
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Isa schreef op 30-09-2003 @ 16:26:
http://www.redouan.nl/diavoorstelling/

Dood aan de palestijnse terroristen
Wat een lekker eenzijdig, onwaar verhaaltje.

Als je de waarheid wilt weten, kijk dan vooral niet op deze site.

http://home.wanadoo.nl/benjamin_ben/gretta/
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 08:38
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 01-10-2003 @ 09:27:
Wat een lekker eenzijdig, onwaar verhaaltje.

Als je de waarheid wilt weten, kijk dan vooral niet op deze site.

http://home.wanadoo.nl/benjamin_ben/gretta/
Ja dit is echt de waarheid. Arme israeliers toch. Elke slachtoffer wat je op jou ziet zijn er toen palestijnen voor dood gemaakt. Je moet hier nu echt niet het slachtoffertje spelen. Tuurlijk vallen er helaas bij beide groepen onschuldige mensen. Maar dan nu als een slachtoffertje spelen vind ik echt zo .

Kzag ook heel veel fotos van dode soldaten. Moet ik soms medelijden met hun hebben? Kvind het goed voor ze. Hoeveel doden heeft 1 soldaat zelf gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 08:45
Gatara
Gatara is offline
Ik vind t helemaal niet goed dat Israelische soldaten vermoord worden. Domweg omdat daar een klote dienstplicht geldt. Als ze nu vrijwillig daar stonden; tsja.

En ja, natuurlijk hebben ze (vaak) doden op hun geweten en anders wel andere treiterijen. Dat is natuurlijk niet goed te spreken.
En liever een militair doel dan een civiel doel.

Maar om ze dood te wensen of het absoluut niet erg vinden, vind ik toch echt te ver gaan.
Oud 01-10-2003, 11:07
Verwijderd
Ik wil geen afkoelban, maar anders zou ik zeer onsymphatiek worden jegens bepaalde forummers
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-10-2003 @ 09:45:
Ik vind t helemaal niet goed dat Israelische soldaten vermoord worden. Domweg omdat daar een klote dienstplicht geldt. Als ze nu vrijwillig daar stonden; tsja.

En ja, natuurlijk hebben ze (vaak) doden op hun geweten en anders wel andere treiterijen. Dat is natuurlijk niet goed te spreken.
En liever een militair doel dan een civiel doel.

Maar om ze dood te wensen of het absoluut niet erg vinden, vind ik toch echt te ver gaan.
Ok heb je gelijk in, tis wel erg voor ze ook voor de familie. Kwas alleen een beetje kwaad.

Enne sim shalom laat nu eens een site zien waarin je kunt zien hoeveel palestijnen het goed hebben en hoeveel israeliers.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 10:52
ThaFox
ThaFox is offline
02/10 Israël plant honderden nieuwe woningen in bezet gebied
Het Israëlische ministerie van huisvesting heeft donderdag een openbare aanbesteding uitgeschreven voor de bouw van meer dan 500 nieuwe woningen in drie stedelijke kolonies op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever.

Het merendeel van die nieuwe woonruimtes, 530, zal worden opgericht in de ultra-orthodoxe joodse vestiging Beitar Elit, vlakbij Bethlehem. Ook in Maalé Adoemim, ten oosten van Jeruzalem, en Ariel, in het noorden van de westoever, zullen nieuwe woningen -respectievelijk 11 en 24- verrijzen.

Volgens de tegen de annexionistische politiek van de rechtse regering-Sharon gekante Vrede Nu-beweging zal Israël met voormelde 565 nieuwe woningen inbegrepen dit jaar al 1.300 nieuwe woningen op bezet gebied hebben aanbesteed. In totaal kunnen daardoor minstens 5.000 joodse kolonisten op aan de Palestijnen toebehorend gebied worden gehuisvest.

Bron: Gazet van Antwerpen/
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/default.asp?art={BE338324-DD77-4542-A3B6-67D77C202A2B}

Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor de zelfmoordaanslagen van de Palestijnen. Dat is het enigste hoe ze zich nog kunnen verzetten, met hun eigen lichaam. Hun land wordt beetje bij beetje ingepikt en de internationale gemeenschap doet daar helemaal NIKS tegen. Ik kan er niet bij dat een volk dat zoveel verschrikkingen heeft meegemaakt in WO II zo een ander volk kan behandelen. Onbegrijpelijk!
Oud 03-10-2003, 12:34
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 01-10-2003 @ 16:36:
Ok heb je gelijk in, tis wel erg voor ze ook voor de familie. Kwas alleen een beetje kwaad.

Enne sim shalom laat nu eens een site zien waarin je kunt zien hoeveel palestijnen het goed hebben en hoeveel israeliers.
dan nodig ik je uit om met mij mee naar israel te gaan
daar zul je zien hoe goed ze het hebben en met hoeveel grote tassen ze uit de dure winkels stappen...
dat staat natuurlijk niet op de site....maar IRL is het nou eenmaal anders....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 12:43
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 03-10-2003 @ 13:34:
dan nodig ik je uit om met mij mee naar israel te gaan
daar zul je zien hoe goed ze het hebben en met hoeveel grote tassen ze uit de dure winkels stappen...
dat staat natuurlijk niet op de site....maar IRL is het nou eenmaal anders....
Je moet echt eens ophouden met zielig doen, het is gewoon een feit dat israel genoeg geld heeft (met dank aan amerika) voor goede wapens, en dat palestina's eigenlijk alleen wanhoopsactie's doen aangezien ze geen geld hebben, zullen misschien hier en daar wat uitzonderingen zijn, maar het wordt gewoon eens tijd dat jij in gaat zien dat dat landje van jou net zo slecht bezig is als de palestina's.
Oud 03-10-2003, 12:52
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 03-10-2003 @ 13:43:
Je moet echt eens ophouden met zielig doen, het is gewoon een feit dat israel genoeg geld heeft (met dank aan amerika) voor goede wapens, en dat palestina's eigenlijk alleen wanhoopsactie's doen aangezien ze geen geld hebben, zullen misschien hier en daar wat uitzonderingen zijn, maar het wordt gewoon eens tijd dat jij in gaat zien dat dat landje van jou net zo slecht bezig is als de palestina's.
palestina dit
palestina dat

maar er is géén palestina
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 13:41
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 03-10-2003 @ 13:52:
palestina dit
palestina dat

maar er is géén palestina
waarom ontwijk je waar ik het over heb, je bent gewoon net zo slecht als hun punt uit!
Oud 03-10-2003, 13:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 03-10-2003 @ 14:41:
waarom ontwijk je waar ik het over heb, je bent gewoon net zo slecht als hun punt uit!
Ach, wat is ze toch een gemene moordenares he. Mischien wist je het nog niet maar elke keer dat ze in Israel zit pakt ze een vliegtuig en bombardeerdt vluchtelingenkampen.

Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 13:56
Joostje
Joostje is offline
zeikerds

Op 29 november 1947 keurde de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties resolutie 181 goed. De resolutie beveelt de verdeling van Palestina aan in een joodse staat, een Arabische staat en een zone met de heilige plaatsen Jeruzalem en Betlehem onder een speciaal internationaal toezicht. De joodse staat zou 14.000 vierkante kilometer groot zijn met 558.000 joden en 405.000 Arabieren. De Arabische staat 11.500 vierkante kilometer met 804.000 Arabieren en 10.000 joden. In de internationale zone zouden 106.000 Arabieren en 100.000 joden leven. De twee staten zouden met elkaar verbonden zijn door een economische, monetaire en douane-unie.

De VN heeft dus in 1947 palestina opgericht.

lmd

(in reactie op shimpampet)
Oud 03-10-2003, 14:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-10-2003 @ 14:56:
zeikerds

Op 29 november 1947 keurde de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties resolutie 181 goed. De resolutie beveelt de verdeling van Palestina aan in een joodse staat, een Arabische staat en een zone met de heilige plaatsen Jeruzalem en Betlehem onder een speciaal internationaal toezicht. De joodse staat zou 14.000 vierkante kilometer groot zijn met 558.000 joden en 405.000 Arabieren. De Arabische staat 11.500 vierkante kilometer met 804.000 Arabieren en 10.000 joden. In de internationale zone zouden 106.000 Arabieren en 100.000 joden leven. De twee staten zouden met elkaar verbonden zijn door een economische, monetaire en douane-unie.

De VN heeft dus in 1947 palestina opgericht.

lmd

(in reactie op shimpampet)
De Arabieren accepteerden die resolutie niet en dus is er nog steeds geen Palestina.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 14:04
Gatara
Gatara is offline
Het is VN grondgebied en Israel walst er een beetje overheen met de komende muur
Oud 03-10-2003, 14:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-10-2003 @ 15:04:
Het is VN grondgebied en Israel walst er een beetje overheen met de komende muur
Klopt, gedwongen door de omstandigheden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 14:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 03-10-2003 @ 15:03:
De Arabieren accepteerden die resolutie niet en dus is er nog steeds geen Palestina.
Dus? Een VNresolutie hoeft niet door alle partijen geaccepteerd te worden om wettig van kracht te zijn
Oud 03-10-2003, 14:07
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-10-2003 @ 15:05:
Dus? Een VNresolutie hoeft niet door alle partijen geaccepteerd te worden om wettig van kracht te zijn
De VN kan niet zomaar een staat oprichten als de mensen die tot die staat behoren dat niet willen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 14:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 03-10-2003 @ 15:07:
De VN kan niet zomaar een staat oprichten als de mensen die tot die staat behoren dat niet willen.
Nouja, het was eerder een herverdeling van het grondgebied.

Ideaal zou natuurlijk zijn geweest als er eerst referenda gehouden waren.
Oud 03-10-2003, 14:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 03-10-2003 @ 15:03:
Palestina was daarvoor
Toen werd een onacceptabele vorm opgesteld door de VN (verhouding aantal inwoners/aantal km land) klopten gewoon voor geen meter en natuurlijk werd er met de huidige inwoners van toen daar niet mee ingestemd.
Het betekent in ieder geval dat het nog onder VN mandaat valt, die gebieden en Israel daar niet aan mag komen
Oud 03-10-2003, 14:34
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-10-2003 @ 15:25:
Palestina was daarvoor
En wat bedoel je daarmee?

Citaat:
Toen werd een onacceptabele vorm opgesteld door de VN (verhouding aantal inwoners/aantal km land) klopten gewoon voor geen meter en natuurlijk werd er met de huidige inwoners van toen daar niet mee ingestemd.
Dat was een behoorlijke verhoeding in aanmerking genomen dat de Joden het meeste land dat hun toegewezen was al hadden gekocht.

Citaat:
Het betekent in ieder geval dat het nog onder VN mandaat valt, die gebieden en Israel daar niet aan mag komen
Israel zal iets moeten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 14:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 03-10-2003 @ 15:34:

Dat was een behoorlijke verhoeding in aanmerking genomen dat de Joden het meeste land dat hun toegewezen was al hadden gekocht.

Tsja. Zakenmensen profiteerden ervan. Komt mij smerig over.

Citaat:

Israel zal iets moeten.
Mee eens. Maar niet op deze manier.
Oud 03-10-2003, 15:14
Peace
Peace is offline
Feit is dat de VN die gebied in 2en heeft gedeeld en de joodse bevoling dat accepteerde en de Arabische bevolking niet. Daarop volgt een oorlog, waarin de joodse bevolking de sterkste blijkt te zijn en wordt de staat Israel opgericht. Ik zeg altijd: Je wilt en begint een oorlog, moet je de gevolgen en de risico's maar accepteren. En om eventjes recht te zetten: Het land "Palestina" bestond nooit. Een gebied "Palestina" misschien wel, maar de bevolking - dat is door velen spijtig genoed niet geweten - had een Jordaans paspoort.
Jullie spreken ook allemaal over de ellendige omstandigheden van de Palestijnen. Hoe komt het dat hun rijke buurlanden hen niet helpen? Nog: Als de Israeli's nu uit israel stappen, het gebied Palestina weer teruggeeft aan "hun vroegere bewoners" zoals die ook vroeger was, (dus grond niet vruchtbaar, bijna geen water, in hutjes wonen,enz...) dan wed ik met jullie dat ze er niet meer in stappen. Ze willen nu wel terug, omdat de grond vruchtbaar is gemaakt - jawel, door die moordzuchtige veroveraars - de joden, maar dat is dan weer onacceptabel voor de huidige bewoners.
Nog even dit: De Palestijnen zijn met een intifadah begonnen, daarvoor konden en hadden ze jobs bij en in Israel. Ze hadden het relatief goed. Als je dan een oorlog begint, dan zoek je problemen. Als je dan een oorlog begint, dan -zoals ik al vroeger zei- draag je de gevolgen. Israel heeft het recht zich te verdedigen. En volgens mij zijn ze nog veel te zacht voor die terroristen. Ze zouden hem 1 keer en voor altijd moeten tonen dat aanslagen hen niet gaat helpen. Net als tot nu toe die aanslagen niets heeft geholpen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 15:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Peace schreef op 03-10-2003 @ 16:14:
Feit is dat de VN die gebied in 2en heeft gedeeld en de joodse bevoling dat accepteerde en de Arabische bevolking niet. Daarop volgt een oorlog, waarin de joodse bevolking de sterkste blijkt te zijn en wordt de staat Israel opgericht. Ik zeg altijd: Je wilt en begint een oorlog, moet je de gevolgen en de risico's maar accepteren. En om eventjes recht te zetten: Het land "Palestina" bestond nooit. Een gebied "Palestina" misschien wel, maar de bevolking - dat is door velen spijtig genoed niet geweten - had een Jordaans paspoort.

1) Is het het palestijnse volk dat de oorlog begon?
2) Een oorlog dient hooguit gevolgen te hebben voor het regime, niet het land
3) Landen zijn sowieso lastig in een gebied dat eeuwenlang opgedeeld is door arabische emiraten, rijkjes, enz enz, daarna engelse en franse protectoraten.

Jullie spreken ook allemaal over de ellendige omstandigheden van de Palestijnen. Hoe komt het dat hun rijke buurlanden hen niet helpen?

Doet Israel dat? Worden palestijnse organisaties niet gesponsord? Dat land is tenslotte vele malen rijker dan het "rijke" Libanon, Syrie, of Egypte.

Nog: Als de Israeli's nu uit israel stappen, het gebied Palestina weer teruggeeft aan "hun vroegere bewoners" zoals die ook vroeger was, (dus grond niet vruchtbaar, bijna geen water, in hutjes wonen,enz...) dan wed ik met jullie dat ze er niet meer in stappen. Ze willen nu wel terug, omdat de grond vruchtbaar is gemaakt - jawel, door die moordzuchtige veroveraars - de joden, maar dat is dan weer onacceptabel voor de huidige bewoners.

1) Israel is nog steeds voor het grootste deel palestijns
2) waarop baseer je dit hierboven?

Nog even dit: De Palestijnen zijn met een intifadah begonnen, daarvoor konden en hadden ze jobs bij en in Israel.

Jaaaa, de werkeloosheid in Palestina weas totaal niks in vergelijking met die in Israel. Jaaaa, de mensen die banen hadden, ja zelfs HEEL palestina, is de intifadah begonnen. Jaaaa, de sociaal economische situatie van de palestijnen is totaal gelijk aan die van de israelisch

echt waar

Ze hadden het relatief goed. Als je dan een oorlog begint,

1) Ze werden bezet
2) Ze begonnen geen oorlog

dan zoek je problemen. Als je dan een oorlog begint, dan -zoals ik al vroeger zei- draag je de gevolgen.

Je maakt geen verschil tussen individuen en staten

Israel heeft het recht zich te verdedigen. En volgens mij zijn ze nog veel te zacht voor die terroristen. Ze zouden hem 1 keer en voor altijd moeten tonen dat aanslagen hen niet gaat helpen. Net als tot nu toe die aanslagen niets heeft geholpen.
1) Binnendringen van militairen, mensen zonder berechting doodschieten, avondklok opleggen, wegcontroles opzetten, enz enz op het gebied van een ander, is onder geen enkele internationale wet een wettig middel tegen criminaliteit
2) Israel bezet Palestina. Israel gbouwt kolonies in Palestina. Enz enz. Israel heeft net zo goed meegeholpen aan de escalatie van het conflict.
3) Bestrijding van de misdaad moet niet ten koste gaan van de mensenrechten. Door te zware maatregelen en geen serieuze onderhandelingen te voeren wakker je criminaliteit alleen maar aan.
Oud 03-10-2003, 20:48
Verwijderd
Ik hoop dat het initiatief van de Israëlische piloten navolging krijgt en dat zowel het Israëlische als het Palestijnse volk de fundamentalisten aan beide zijden kan laten zien dat het vrede en veiligheid wil. Het moet eens afgelopen zijn met de Israëlische repressie en de Palestijnse moorden, de Hamas c.s. moeten door het Palestijnse volk uitgeschakeld worden en het geboefte in de Israëlische regering moet door het Israëlische volk uitgeschakeld worden. En dan ligt de weg naar duurzame vrede open.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 09:55
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-10-2003 @ 15:53:
Tsja. Zakenmensen profiteerden ervan. Komt mij smerig over.
Wat was daar smerig aan? Die mensen hadden via stichtingen land van de Arabieren en Turken eerlijk gekocht. Als dat land alsnog naar de Arabieren was gegaan was het smerig geweest ja.

Citaat:
Gatara schreef op 03-10-2003 @ 15:53:
Mee eens. Maar niet op deze manier.
Mischien niet nee.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:19
Verwijderd
Peace, nu moet je echt eens ophouden met die onzin, feit is dat jullie gewoon een gebied hebben afgepakt, hoe je het ook went en keerd.

Ik vraag me weleens af of die Israeliers blij zijn dat er een holocaust is geweest, anders hadden ze nu nooit een eigen land gehad
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:45
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-10-2003 @ 22:19:
Peace, nu moet je echt eens ophouden met die onzin, feit is dat jullie gewoon een gebied hebben afgepakt, hoe je het ook went en keerd.

Ik vraag me weleens af of die Israeliers blij zijn dat er een holocaust is geweest, anders hadden ze nu nooit een eigen land gehad
Hou eens op peace af te kraken - het is een wijze jongen, al snap ik best dat je er niet tegenkunt dat jouw midden-oosten ineenstort. Want jij, als Nederlander, weet natuurlijk véél beter dan welke jood/israeli dan ook hoe het daar zit en hoe het zou moeten worden 'opgelost'.
Dit geldt trouwens ook voor vele anderen hiero.

En even lol maken over 6 miljoen onschuldige doden schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:54
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 04-10-2003 @ 22:45:
Hou eens op peace af te kraken - het is een wijze jongen, al snap ik best dat je er niet tegenkunt dat jouw midden-oosten ineenstort. Want jij, als Nederlander, weet natuurlijk véél beter dan welke jood/israeli dan ook hoe het daar zit en hoe het zou moeten worden 'opgelost'.
Dit geldt trouwens ook voor vele anderen hiero.

En even lol maken over 6 miljoen onschuldige doden schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Omdat en gedeelte van mijn familie is doodgeschopt in kampen tijdens de 2e wo neem ik mij het voorrecht er smakeloos over te doen

Peace is niet verstandig, ze hebben het land goed bewerkt, maar dat is geen reden om een vreemd gebied in beslag te nemen, en dat weet je best.

Ben jij Israelier of nederlander?

Jij weet ook niet hoe het moet worden opgelost, jij claimt het land alleen maar, dus praat niet zo dom. Jij zit hier fijn in nederland propaganda te lezen van de JDL dus ik betwijfel of jij überhaupt iets weet, en als je het zo goed weet, waarom zijn die palastijnen dan zo boos op jullie, wat is dan de oplossing behalve een holocaust op de palastijnen? Vertel het eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten