Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 18:46
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 02-10-2003 @ 19:43:
Temporary sold out...
Oud 02-10-2003, 22:25
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
ik lees hier toch een paar keer 'mn dreads zijn na een dag weer droog' wat is jullie idee dan? dat dreads zacht en vet aan moeten voelen?

teveel wax (watvoorwaxdanook) is echt niet goed hoor, het plakt alleen je dreads bij elkaar waardoor het minder snel vervilt en het trekt stof als de neten aan
Oud 02-10-2003, 22:31
Ramble On
Ramble On is offline
Ik denk dat deze mensen bedoelen dat hun dreads na het waxen vettig aanvoelen en een dag later niet meer, dus "droog" zijn.
Oud 03-10-2003, 14:40
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
ik heb droogshampoo gekocht, maar nu staat er op de verpakking dat je het uit moet kammen, maar dat gaat dus niet,.
IS het bezwaarlijkk/ slecht als je het laat zitten?
Oud 03-10-2003, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 02-10-2003 @ 19:43:
Temporary sold out...

kheb denk ik alles opgekocht
Oud 03-10-2003, 22:15
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 03-10-2003 @ 15:48:
kheb denk ik alles opgekocht
Nouhou
Oud 04-10-2003, 00:16
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 03-10-2003 @ 15:40:
ik heb droogshampoo gekocht, maar nu staat er op de verpakking dat je het uit moet kammen, maar dat gaat dus niet,.
IS het bezwaarlijkk/ slecht als je het laat zitten?
je moet t erin doen en dan boven t bad (ofzo) uit 'schudden' tot er bijna geen witte vlokjes meer uitkomen. t beste kun je t er savonds in doen, dan kun je namelijk sochtends de resterende vlokjes eruit schudden
Oud 04-10-2003, 10:31
Shitty_Chicken
Citaat:
weezzz schreef op 04-10-2003 @ 01:16:
je moet t erin doen en dan boven t bad (ofzo) uit 'schudden' tot er bijna geen witte vlokjes meer uitkomen. t beste kun je t er savonds in doen, dan kun je namelijk sochtends de resterende vlokjes eruit schudden
Hmm, ik heb er eienlijk helemaal geen witte vlokken inzitten.
Tenminste, alleen wat ik eerst ook al had *huidschilfers enzo*
Maarja, iig thnx
k heb het er gisteren in gedaan, en ik voelde me een wandelende wc verfrisser
Oud 04-10-2003, 13:09
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 04-10-2003 @ 11:31:

k heb het er gisteren in gedaan, en ik voelde me een wandelende wc verfrisser
ja, lekker he
Oud 04-10-2003, 17:28
Shitty_Chicken
Citaat:
weezzz schreef op 04-10-2003 @ 14:09:
ja, lekker he
't Is maar wat je lekker vind, maar gelukkig is de geur vandaag wel beetje weggegaan
Oud 05-10-2003, 13:39
Shitty_Chicken

Oud 05-10-2003, 13:59
cornershop
cornershop is offline
leuk veel kralen zeg
Oud 05-10-2003, 15:03
Shitty_Chicken
Citaat:
cornershop schreef op 05-10-2003 @ 14:59:
leuk veel kralen zeg
'n AANTAL kralen, verbergen haakjes..
Maar de meeste is gewoon voor "het leuk"
Oud 05-10-2003, 19:31
cornershop
cornershop is offline
ik heb -welgeteld- 3 kralen in mn dreads haha
Oud 05-10-2003, 19:55
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik ben de 2 kralen die ik me haar had kwijt geraakt
Oud 05-10-2003, 21:20
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb zojuist mn dreads uitgekamd. Ik was in totaal met elastiekjes eruit halen enzo 3 uur bezig. Kheb ze met veel cremespoeling in nat haar uit elkaar gehaald. De bovenste delen van mn dreads waren erg moeilijk, omdat ik de uitgroei goed bij had gehouden.
De haaruitval was verschrikkelijk bij mij, net alsof je bij de kapper zit en je haar van lang naar heel kort laat knippen, zoveel haar lag er in de douche
Mn haar ziet er nu echt vreemd uit, heel erg stug en een beetje afro-achtig. Het valt nog steeds uit, je kan er bijv. gewoon haar uittrekken. Ik hoop maar dat het snel weer normaal wordt en mn plan om opnieuw dreads te zetten stel ik voorlopig maar even uit. Uitkammen wil ik echt nooit meer.
Er zitten overigens nog steeds stukken dread in die ik vergeten ben ofzo. Deze haal ik er maar gewoon zo uit denk ik.
Oud 06-10-2003, 17:12
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Maar warom zou je dan ook de dread er uit halen die welgoed waren? Je kan toch ook alleen de venrukte uitkammen en opnieuw doen? Maarja, hoplijk hersteld je haar snel zodat je er weer snel nieuwe dreadjes in kan doen
Oud 06-10-2003, 17:13
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 06-10-2003 @ 18:12:
Maar warom zou je dan ook de dread er uit halen die welgoed waren? Je kan toch ook alleen de venrukte uitkammen en opnieuw doen?
Ik dacht ook dat ze dat ging doen
Oud 06-10-2003, 19:30
Ramble On
Ramble On is offline
Ik ga voorlopig maar helemaal geen dreadjes meer nemen...
Uitkammen wil ik nooit van mn leven meer hoeven doen
Oud 06-10-2003, 20:00
Verwijderd
Weet iemand goede dreadkappers en/of adresjes in de randstad?
Oud 06-10-2003, 20:02
Verwijderd
hairpolice, kinky en housewives on fire. dat zijn de enige echte dreadkappers in die buurt
Oud 06-10-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 06-10-2003 @ 21:02:
hairpolice, kinky en housewives on fire. dat zijn de enige echte dreadkappers in die buurt
Kinki toch ook? Heb er best veel negatieve verhalen over gehoord, maar dat was allemaal via-via..
Oud 06-10-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef op 06-10-2003 @ 21:09:
Kinki toch ook? Heb er best veel negatieve verhalen over gehoord, maar dat was allemaal via-via..
ligt dr maar net aan welk mens je haar doet, de ene is wat netter en preciezer dan de ander
maar volgens mij zijn ze best oke hoor! want ze hebben wel allemaal ongeveer dezelfde basis opleiding gehad voor dreads zetten (ik garandeer je trouwens nu nix hoor )
Oud 06-10-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 06-10-2003 @ 21:12:
ligt dr maar net aan welk mens je haar doet, de ene is wat netter en preciezer dan de ander
maar volgens mij zijn ze best oke hoor! want ze hebben wel allemaal ongeveer dezelfde basis opleiding gehad voor dreads zetten (ik garandeer je trouwens nu nix hoor )
Ik weet wie ik de schuld kan geven als ze afschuwelijk worden.
Oud 07-10-2003, 15:07
regardless
regardless is offline
mijn vriendin werkt bij kinki kappers en die heeft dus ook mijn dreads gezet.
Ik vind dat ze er super mooi inzitten.
En ik ben wel vaak bij kinki kapper, omdat zij daar dus werkt en dan zie ik wel eens dat ze mensen dreaten, nou ik vind het wel oke hoor.
Maarja natuurlijk elke vestiging is weer anders.
Oud 07-10-2003, 18:28
Firefly
Firefly is offline
djees bij sommige dreads gaat dat uithalen echt moeilijk
Maar bij de meeste valt het mee
Oud 07-10-2003, 18:31
Verwijderd
Zoals ik hier al eens verteld heb, ik heb dus van die silky dreads...nu ze komen al los en in principe kan ik ze wel weer opnieuw erond draaien hoor, maar daar heb ik geen zin in.

Telkens als er nu één los komt, laat ik er door een vriendin een echte inzetten. Ze heeft zelf dreads, dus ik denk (hoop) wel dat ze weet wat ze doet.

Ze zei me tandpasta in mijn haar de wrijven (of zelf pattex ) om het beter te laten klitten.

Ook zei ze me dat ik ze beter moest bijwerken, maar ik weet niet echt hoe ik dat precies moet doen.

Ze zei ook iets van het vastnaaien of zo..?

Iemand tips?
Oud 07-10-2003, 18:59
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
phensic schreef op 07-10-2003 @ 19:31:
Zoals ik hier al eens verteld heb, ik heb dus van die silky dreads...nu ze komen al los en in principe kan ik ze wel weer opnieuw erond draaien hoor, maar daar heb ik geen zin in.

Telkens als er nu één los komt, laat ik er door een vriendin een echte inzetten. Ze heeft zelf dreads, dus ik denk (hoop) wel dat ze weet wat ze doet.

Ze zei me tandpasta in mijn haar de wrijven (of zelf pattex ) om het beter te laten klitten.

Ook zei ze me dat ik ze beter moest bijwerken, maar ik weet niet echt hoe ik dat precies moet doen.

Ze zei ook iets van het vastnaaien of zo..?

Iemand tips?
Oud 07-10-2003, 19:01
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Firefly schreef op 07-10-2003 @ 19:28:
djees bij sommige dreads gaat dat uithalen echt moeilijk
Maar bij de meeste valt het mee
Ben benieuwd of jouw haar er als je klaar bent net zo uitziet als mijne
Oud 07-10-2003, 19:11
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 07-10-2003 @ 20:01:
Ben benieuwd of jouw haar er als je klaar bent net zo uitziet als mijne
kroezig en dood?
Oud 07-10-2003, 19:14
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Firefly schreef op 07-10-2003 @ 20:11:
kroezig en dood?
*leest*

ja dus
die losse haren zijn trouwens heel normaal hoor, normaal vallen heel veel haren uit die nu in je dreads blijven hangen, dat haar raak je bij het uitkammen allemaal in 1x kwijt en dan lijkt het inderdaad heel veel
Oud 07-10-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 07-10-2003 @ 19:59:
Wat?

Ik vraag gewoon hoe je dat nu precies doet, dreads bijwerken...
Oud 07-10-2003, 19:21
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
phensic schreef op 07-10-2003 @ 20:19:
Wat?

Ik had het over die tandpasta enzo..
Oud 07-10-2003, 19:24
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
phensic schreef op 07-10-2003 @ 20:19:
Wat?

ik zou er iig geen ranzige zooi als tandpasta ingooien...

Ik geloof zo'n 3cm van de onderkant af beetpakken en rondjes mee draaien over je hoofdhuid.
Oud 07-10-2003, 19:26
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Firefly schreef op 07-10-2003 @ 20:14:
*leest*

ja dus
die losse haren zijn trouwens heel normaal hoor, normaal vallen heel veel haren uit die nu in je dreads blijven hangen, dat haar raak je bij het uitkammen allemaal in 1x kwijt en dan lijkt het inderdaad heel veel
Hihi mensen op school vinden mn haar leuk zo! Ik hoef er in elk geval niks aan te doen, het zit toch wel hetzelfde ook al borstel ik het.
Maar blijft het voor altijd zo tot je het laat groeien en het dode eraf knipt of wordt het na verloop van tijd (als alle permanent eruit is?) je haar weer normaal?
Die losse haren waren bij mij wel heeeeeel veel . Bij mij valt het nog steeds uit als ik de klitten eruit probeer te halen (er zitten nog steeds mini stukjes dread in geloof ik). Ik borstel het maar niet te vaak.
Ik vraag me echt af hoe jij jouwe eruit hebt kunnen kammen (die van jou waren goed vervilt toch?) , bij mij waren alleen de bovenkanten vervilt en een paar onderaan. Die kreeg ik er met heel veel moeite uit.
Oud 08-10-2003, 19:39
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 07-10-2003 @ 20:26:
Hihi mensen op school vinden mn haar leuk zo! Ik hoef er in elk geval niks aan te doen, het zit toch wel hetzelfde ook al borstel ik het.
Maar blijft het voor altijd zo tot je het laat groeien en het dode eraf knipt of wordt het na verloop van tijd (als alle permanent eruit is?) je haar weer normaal?
Die losse haren waren bij mij wel heeeeeel veel . Bij mij valt het nog steeds uit als ik de klitten eruit probeer te halen (er zitten nog steeds mini stukjes dread in geloof ik). Ik borstel het maar niet te vaak.
Ik vraag me echt af hoe jij jouwe eruit hebt kunnen kammen (die van jou waren goed vervilt toch?) , bij mij waren alleen de bovenkanten vervilt en een paar onderaan. Die kreeg ik er met heel veel moeite uit.
het gedeelte waar permanentvloeistof in heeft gezeten, moet er denk ik uitgroeien (net zoals bij een normaal permanent) Ik denk dat je haar wel iets minder fuzzy wordt na een tijdje. Ik ben nog bezig mijn dreads los te halen. Ik kam ze niet uit (dan breekt de kam ook waarschijnlijk) maar haal ze los met mijn vingers. Sommige stukjes krijg ik gewoon ècht niet uit elkaar, zo goed vervilt zijn ze...hmm nog even kijken wat ik daarmee ga doen. Ik denk dat mijn haar ook minder lijdt als ik mn dreads met mijn vingers los haal. Ik heb nu bovenaan dreads, onderaan los haar zeg maar
Oud 08-10-2003, 19:49
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
m'non denk je dat de mijne te doen zijn? eruit halen?

algemene vraag:

hoe het beste dreads eruit te halen? ze zitten er nu 5 maanden in en zijn alleen bovenaan een beetje hard, maar als ik t gewassen heb kan ik dat al vrij goed uit elkaar trekken. iig zit er beweging in.
ik las dingen over anti-klitspul van paarden (haha..not.) en cremespoeling enzo..
tips anyone?
Oud 08-10-2003, 20:42
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Tandpasta?
Oud 08-10-2003, 21:18
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
weezzz schreef op 08-10-2003 @ 20:49:
ik denk van wel . Ik had er echt een paar behòorlijk vervilte tussen zitten en zelfs daar lijkt beweging in te komen
Oud 08-10-2003, 21:47
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:

algemene vraag:

hoe het beste dreads eruit te halen? ze zitten er nu 5 maanden in en zijn alleen bovenaan een beetje hard, maar als ik t gewassen heb kan ik dat al vrij goed uit elkaar trekken. iig zit er beweging in.
ik las dingen over anti-klitspul van paarden (haha..not.) en cremespoeling enzo..
tips anyone?
Het beste is ze er niet uithalen, je blijft het gewoon altijd hebben dat je dread gaar zijn het 1e jaar. HEB GEDULD!!!!!
Oud 08-10-2003, 22:18
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:

algemene vraag:

tips anyone?
Ik had hetzelfde probleem als jij, alleen bovenaan hard en als ik het gewassen had was het uit elkaar te trekken(vooral de onderkant dan).
Ik heb er eerst een paar droog uit elkaar getrokken met mn vingers en daarna haar nat gemaakt, heel veel cremespoeling erin gemikt en toen eerst met vingers proberen uit elkaar te trekken (vooral die harde stukken) en dan verder met de kam. Door die kam breekt het wel nog meer af dan met je vingers mja.
Soms heb ik uit frustratie dat het zo lang duurde ook een beetje te hard erdoorheen geragt met die kam Later heb ik ze er toch maar dread voor dread uitgehaald, anders wordt het alleen maar een ergere klittenbos.
Die stukken dread die er nog inzaten zijn er nu trouwens wel uit, maar mn haar klit nog steeds erg, dus niet teveel kammen.
Oud 08-10-2003, 22:20
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 08-10-2003 @ 22:47:
Het beste is ze er niet uithalen, je blijft het gewoon altijd hebben dat je dread gaar zijn het 1e jaar. HEB GEDULD!!!!!
Niet zeuren jij, post jij nou eerst maar es een foto van die dreads van je
Oud 08-10-2003, 22:52
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 08-10-2003 @ 22:47:
ja, dat vroeg ze dus niet...
Oud 09-10-2003, 14:52
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 08-10-2003 @ 23:52:
ja, dat vroeg ze dus niet...
Nee dat weet ik, maar ik vind het altijd zo zonde als mensen zo vroeg al hun dreads er uit halen. Het komt echt wel goed, zelfs de über gaare dreads die door niets aan je haar doen verkregen zijn worden mooi met tijd!

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 14:57.
Oud 09-10-2003, 15:21
Ramble On
Ramble On is offline
*zucht* ik zit toch weer te twijfelen of ik opnieuw dreads moet nemen, want het dode haar dat ik nu heb moet er echt uitgroeien dus kan ik eigenlijk net zo goed dreads nemen en die eruit laten groeien, op de bovenkant van mn hoofd zit al wat normaal haar. Ik ben alleen erg bang dat mn haar tijdens het touperen helemaal afbreekt ofzo, omdat het zo erg beschadigd is. Het dread nu wel vet makkelijk. Is touperen wel echt nodig, of kan ik het ook gewoon draaien, op rollers zetten en permanenten?
Ik had mn haar trouwens geverfd, maar de kleur pakt niet goed op zulk haar en het gaat er ook snel uit, ook werd het een andere kleur dan het moest worden.
Voordat ik dan misschien dreads neem wil ik mn haar wel in een normale kleur verven (hopen dat het dan lukt), is het erg als ik niet 2 weken wacht tussen verven en permanentvloeistof? Of wordt mn haar als ik het donker verf dan blonder ofzo?
Als ik weer dreads neem worden ze in elk geval wel veel dikker dan vorige keer, das makkelijker met bijwerken en vind ik ook leuker.
Oud 09-10-2003, 16:33
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 09-10-2003 @ 16:21:
*zucht* ik zit toch weer te twijfelen of ik opnieuw dreads moet nemen, want het dode haar dat ik nu heb moet er echt uitgroeien dus kan ik eigenlijk net zo goed dreads nemen en die eruit laten groeien, op de bovenkant van mn hoofd zit al wat normaal haar. Ik ben alleen erg bang dat mn haar tijdens het touperen helemaal afbreekt ofzo, omdat het zo erg beschadigd is. Het dread nu wel vet makkelijk. Is touperen wel echt nodig, of kan ik het ook gewoon draaien, op rollers zetten en permanenten?
Ik had mn haar trouwens geverfd, maar de kleur pakt niet goed op zulk haar en het gaat er ook snel uit, ook werd het een andere kleur dan het moest worden.
Voordat ik dan misschien dreads neem wil ik mn haar wel in een normale kleur verven (hopen dat het dan lukt), is het erg als ik niet 2 weken wacht tussen verven en permanentvloeistof? Of wordt mn haar als ik het donker verf dan blonder ofzo?
Als ik weer dreads neem worden ze in elk geval wel veel dikker dan vorige keer, das makkelijker met bijwerken en vind ik ook leuker.
Je haar verfen helpt het alleen maar verder naar de kloote. En alleen draaien en permanenten zal niet genoeg zijn, touperen is wel het beste denk ik.
Oud 09-10-2003, 16:57
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 09-10-2003 @ 17:33:
Je haar verfen helpt het alleen maar verder naar de kloote. En alleen draaien en permanenten zal niet genoeg zijn, touperen is wel het beste denk ik.
Nu ziet het er ook niet uit
Maarja het moet maar.
Oud 09-10-2003, 23:07
Verwijderd
kheb vandaag mn dreadas gewassen met die shampoo bar, relaxt spul!!!!
Oud 10-10-2003, 08:04
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 10-10-2003 @ 00:07:
kheb vandaag mn dreadas gewassen met die shampoo bar, relaxt spul!!!!
he ik ookal ruikt best lekker
Oud 10-10-2003, 15:34
Pekay
Pekay is offline
Hey man,

Ik lees hier allemaal rare dingen over dreads....
1x in de maand wassen??? Wat goor zeg, al dat vet en wax..... volgens mij stinken diegenen echt ontzettend....

Ik ken iemand in de buurt die heeft dreads, nou ik ben bang dat er beestjes in zitten, zo goor ziet het eruit, een grote gore pluisboel......
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten