Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 13:13
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 22-10-2003 @ 10:00:
Dat kan gebeuren, slechter eten door omstandigheden, maar probeer wel goed voor jezelf te zorgen; eten enzo, best belangrijk!
Ik doe mijn best.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 24-10-2003, 18:49
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-10-2003 @ 21:18:
@Wishful: Ik heb precies 't zelfde, heb ook wel 's aan een eetstoornis gedacht, maar heb geen zin om naar de dokter te gaan. Voornamelijk omdat m'n ma 't dan te weten komt en de reacties zijn dan weer heerlijk...

Nu gaat 't gelukkig weer tijdje goed, alhoewel ik gister vreetdag had (altijd de woensdag nadat ik laatste pil van de strip heb gehad... maandags laatste, woensdag vreetdag ) Maar heb me redelijk ingehouden in vergelijking met 'normale' vreetbuien
Mja heb je nog steeds die gedachtes dan? Ik bedoel, als het echt zo is moet je het niet blijven verbergen.

Maar als ik dat zo hoor ben je gewoon een beetje overgevoelig voor de pil
Oud 25-10-2003, 11:08
pechvogel
pechvogel is offline
Haai Allemaal..!!
Ik heb nu 2 dagen goed mijn best gedaan... heeel weinig gesnoept (bijna niet) en minder gegeten!
Ik hoop dat het weekend nu ook goed gaat.. tot nu toe nog wel..!
Succes Allemaal!
xxx
Oud 25-10-2003, 11:10
Verwijderd
Gister ging niet zo denderend...veel soepstengels, twee croissantjes en popcorn gegeten (laatste in de bios)...niet de hele bak leeggegeten, 'k zit echt sneller 'vol' merk ik...m'n vriend had me ook nog Pringles gegeven, maar die smaakten me niet, dus die heb ik maar weer teruggegeven.
Oud 25-10-2003, 11:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij ging het gister wel redelijk, 's ochtends bakje cruesli gegeten, 's middags paar boterhammen, 's avonds kabeljauw met aardappelpuree en brocoli dus is vrij mager, daarna alleen een beetje ongezonde hoeveelheid chips, maar ach het is weekend en het was de laatste dag van mn vakantie dus dan mag ik wel een beetje zondigen. Het moet wel menselijk blijven toch?

Vandaag heb ik alleen nog maar een kopje thee gedronken en een bakje cruesli gegeten dus ik ga kijken hoe het vandaag gaat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-10-2003 @ 12:21:
's ochtends bakje cruesli gegeten
Das een idee, dat ga ik nu maar eten (heb honger, maar wist niet wat ik kon eten, geen zin in brood).

@Daantje_0705: zorg je wel dat je voldoende en gevarieerd eet? Vetten zijn ook belangrijk. En één of twee tussendoortjes op een dag zijn ook niet slecht (eerder goed).
Oud 25-10-2003, 11:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-10-2003 @ 12:26:
Das een idee, dat ga ik nu maar eten (heb honger, maar wist niet wat ik kon eten, geen zin in brood).

@Daantje_0705: zorg je wel dat je voldoende en gevarieerd eet? Vetten zijn ook belangrijk. En één of twee tussendoortjes op een dag zijn ook niet slecht (eerder goed).
Hmm misschien dat ik dan toch wat vaker een tussendoortje moet eten. Normaal doe ik dat ook wel maar nu ben ik bij mn vader en dan eten we echt op rare tijden dus dan heb ik er niet zo'n behoefte aan, maar als het nou beter is dan vind ik het zeker niet erg
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-10-2003 @ 12:37:
Hmm misschien dat ik dan toch wat vaker een tussendoortje moet eten. Normaal doe ik dat ook wel maar nu ben ik bij mn vader en dan eten we echt op rare tijden dus dan heb ik er niet zo'n behoefte aan, maar als het nou beter is dan vind ik het zeker niet erg
De meeste dietistes en andere mensen die met voeding te maken hebben raden het aan, volgens mij, en dat zal vast niet voor niks zijn. (Volgens mij heeft het oa te maken met verbranding, bloedsuiker, enz. - het is het beste om om de 2 (?) uur iets te eten ofzo iets, dacht ik.)
Oud 25-10-2003, 12:27
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-10-2003 @ 12:46:
De meeste dietistes en andere mensen die met voeding te maken hebben raden het aan, volgens mij, en dat zal vast niet voor niks zijn. (Volgens mij heeft het oa te maken met verbranding, bloedsuiker, enz. - het is het beste om om de 2 (?) uur iets te eten ofzo iets, dacht ik.)

ja zoiets geloof ik ja.. dan blijft je lichaam goed alles verbranden. En dan krijg je ook geen hongergevoel.

(en t gaat bij mij best wel niet goed , ach, ik hou de moed erin)
Oud 25-10-2003, 14:13
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Nieuwe regel voor mezelf: 1 keer in de week mag ik iets lekkers eten .
__________________
*Doe lief*
Oud 25-10-2003, 15:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Hoe erg zijn pepernoten eigenlijk? Als je daarvan een handje per dag eet oid?

Gewicht blijft schommelen ... maar gelukkig niet meer gezien dat het 60 was, dus wat dat betreft zit er gelukkig geen stijgende lijn meer in, nu hopen dat ik nog terug kom op oude gewicht...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-10-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-10-2003 @ 16:31:
Hoe erg zijn pepernoten eigenlijk? Als je daarvan een handje per dag eet oid?
Ik weet niet hoeveel kcal. en vetten er in zitten, maar ik denk dat je daar best een handje per dag van kunt eten...

tnx voor je sms nog btw.
Oud 25-10-2003, 16:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-10-2003 @ 16:33:
tnx voor je sms nog btw.
Offtopic: het was erg gezellig, ben nog helemaal blij, maar hij moest helaas al vroeg weg om te lerern
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-10-2003, 15:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-10-2003 @ 19:49:
Mja heb je nog steeds die gedachtes dan? Ik bedoel, als het echt zo is moet je het niet blijven verbergen.

Maar als ik dat zo hoor ben je gewoon een beetje overgevoelig voor de pil
Ongesteld zijn heeft wel invloed ja..
Maar 't gaat nu wel beter, tot een paar maanden geleden was echt complete hel. Nam 6 boterhammen mee naar school, als ik thuis kwam weer 4 boterhammen, dan nog koeken, mini-snoeprepen (kitkat, mars, bounty), drop, stukken kaas, cake, wat er maar in huis was. En dat elke dag.
Ik wist 't elke keer af te schuiven op m'n broertje dat alles zo snel op was, want hij snoept echt heel veel, maar van hem vinden m'n ouders 't niet erg ofzo...
Gewoon niet vol kunnen raken, maar ook geen zelfbeheersing hebben om er mee te stoppen.

Maar volgens mij is dit bij mij al vroeg begonnen... toen ik in groep 4 zat ging ik in 't weekend vroeg mijn bed uit om heel veel snoep van beneden te halen, mee naar boven te nemen en op te eten terwijl ik een boek las. Van daaruit is 't telkens erger geworden.. heeft 't zich helemaal ontwikkeld. En aangezien m'n ouders toen niks ervan zeiden (nu nog niet) en 't me nog niet echt heel veel kon schelen werd er ook niks tegen gedaan.
Ik zat wel in over m'n gewicht, want 't was overduidelijk dat ik veel dikker was dan mijn klasgenootjes.. maar als je in groep 5 zit denk je niet "Ik ben dik, ik ga geen snoep meer eten"

Maar een paar maanden geleden had ik zoiets van "zo kan 't niet langer, dit beheerst m'n hele leven en ik mis zoveel dingen door mijn overgewicht" dat ik 't radicaal omgegooid heb. Gezonder eten, veel water drinken. Ben toen zelfs gestopt met nagelbijten.
Dit is in de zomervakantie echter beetje verkeerd gegaan, begon weer te eten en wil nu weer terug naar een goed eetpatroon.

Heel verhaal, ik weet 't.. maar soms denk ik echt dat ik een eetstoornis heb, want dit kan niet normaal zijn. Er zijn momenten dat ik bijna m'n vinger in m'n keel wil steken als ik weer zoveel heb gegeten, het enige wat me ervan weerhoudt is 't feit dat overgeven je gebit aantast en dat wil ik niet.. Dan zit ik echt op de bank na zo'n vreetbui en denk "als ik nu weer iets pak steek ik m'n vinger in m'n keel" maar ik pak dan toch weer wat. Steek dan niet m'n vinger in m'n keel om bovenstaande reden, maar 't scheelt elke keer maar weinig. Ik zit dan af te wegen wat ik liever heb, dun zijn of een mooi gebit.. Meestal wint 't gebit, word ik weer wat rationeler en denk " 't kan ook anders" maar 't scheelt niet veel.

Dit ziet er wel uit als een klaagzang zeg..
Oud 26-10-2003, 15:45
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-10-2003 @ 16:20:
zo'n klaagzang vind ik het niet
mag ik je toevoegen op msn? wat een herkenning, en heeeel misschien kan ik je helpen? (logisch, anderen wel kunnen helpen en mezelf niet)
Oud 26-10-2003, 17:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 26-10-2003 @ 16:45:
mag ik je toevoegen op msn? wat een herkenning, en heeeel misschien kan ik je helpen? (logisch, anderen wel kunnen helpen en mezelf niet)
Tuurlijk
Oud 26-10-2003, 18:16
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 20-10-2003 @ 09:09:
ik wil gaan hardlopen, maar het is buiten een beetje koud. Stomme vraag misschien, maar wat doen jullie (degene die hardlopen) aan met dit koude weer, want ik weet even niet wat handig is
geen zin om de rest van de antwoorden te lezen om vervolgens weer naar boven te scrollen om je te quoten. Dus misschien overbodig maar dit zijn mijn tips:

doe een reflecterend vest aan. 't Staat voor geen meter, ik weet het,maar het voorkomt dat je onder een auto komt die je met de donkere dagen niet gezien heeft.

ook ff een tip, gaat niet om kleding, maar om de looprichting. Loop aan de linkerkant van de straat, dan zie je de auto's aan komen rijden en kun je aan de kant gaan. Als je rechts loopt, komen de auto's achter je aan en kun je ze niet aan zien komen en dus ook niet uit de weg gaan.

succes met hardlopen!
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 26-10-2003, 18:21
Ingemar
Ingemar is offline
Net behoorlijk veel patat op... Maar het was wèl lekker.
Altijd leuk als ik bij m'n ouders ben, dan eet ik altijd ongezondere dingen...

(= Leonoor)
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Oud 27-10-2003, 07:02
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 26-10-2003 @ 19:16:
geen zin om de rest van de antwoorden te lezen om vervolgens weer naar boven te scrollen om je te quoten. Dus misschien overbodig maar dit zijn mijn tips:

doe een reflecterend vest aan. 't Staat voor geen meter, ik weet het,maar het voorkomt dat je onder een auto komt die je met de donkere dagen niet gezien heeft.

ook ff een tip, gaat niet om kleding, maar om de looprichting. Loop aan de linkerkant van de straat, dan zie je de auto's aan komen rijden en kun je aan de kant gaan. Als je rechts loopt, komen de auto's achter je aan en kun je ze niet aan zien komen en dus ook niet uit de weg gaan.

succes met hardlopen!

Dank!
ik heb eigenlijk nog geen tijd en zin gehad om te gaan hardlopen, door leuke en minder leuke dingen, maar ga het binnenkort toch echt een keer proberen.
Ik heb de afgelopen dagen niet bewogen (op seks na en uit bed naar de wc of de keuken lopen en weer terug ), me de pleuris gegeten aan chocolade en alles wat van chocolade is gemaakt....en ik weeg gewoon nog steeds hetzelfde als toen ik zoveel was afgevallen nadat ik ziek was geweest. Wat een rare wereld is dit toch...
Deze week toch maar weer afgesproken om te gaan zwemmen en skaten met een vriendin, want dat was door mijn ziekzijn en oorontstekingen ook alweer een tijd geleden.

@ meelfriek en wishfuldreaming:
"Soms denk ik dat ik een eetstoornis heb"
Een eetstoornis wil niet altijd zeggen dat je niets eet, of alles uitkotst, en hoeft ook niet altijd voort te komen uit psychologische problemen (alhoewel dit vaak wel een oorzaak is), maar soms ook gewoon uit gewoonte. Teveel eten en daar soms geen controle over hebben is ook een eetstoornis, en als je voelt dat jou eetgewoonten en -patroon niet normaal zijn moet je echt hulp zoeken. Zeker als je zulke gedachten hebt over een vinger in je keel steken, meelfriek. Hulp zoeken is ontzettend irritant, maar kan vaak wonderen doen.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 27-10-2003, 08:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 26-10-2003 @ 19:21:
Net behoorlijk veel patat op... Maar het was wèl lekker.
Altijd leuk als ik bij m'n ouders ben, dan eet ik altijd ongezondere dingen...

(= Leonoor)
Daar had ik gister ook zoveel zin in, helaas bleef het bij boerenkool

Nog een keer mijn vraag, hoe veel kwaad kan een handje pepernoten?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-10-2003, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-10-2003 @ 09:29:
Nog een keer mijn vraag, hoe veel kwaad kan een handje pepernoten?
Ik heb al antwoord gegeven.

Verdere tip: kijk eens op een zakje of er zo'n tabelletje op staat met kcal, verzadigde vetten, onverzadigde vetten, enz.

Maar nogmaals: ik denk niet dat het ontzettend slecht is.
Oud 27-10-2003, 08:57
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Pepernoten kunnen niet zo gek veel kwaad als je het bij 1 handje houdt (ik geloof dat je het kan vergelijken met speculaasjes enzo). het jammere van pepernoten is alleen dat het al snel meerdere en dus veel te veel handjes worden
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 27-10-2003, 13:44
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 27-10-2003 @ 08:02:


@ meelfriek en wishfuldreaming:
"Soms denk ik dat ik een eetstoornis heb"
Een eetstoornis wil niet altijd zeggen dat je niets eet, of alles uitkotst, en hoeft ook niet altijd voort te komen uit psychologische problemen (alhoewel dit vaak wel een oorzaak is), maar soms ook gewoon uit gewoonte. Teveel eten en daar soms geen controle over hebben is ook een eetstoornis, en als je voelt dat jou eetgewoonten en -patroon niet normaal zijn moet je echt hulp zoeken. Zeker als je zulke gedachten hebt over een vinger in je keel steken, meelfriek. Hulp zoeken is ontzettend irritant, maar kan vaak wonderen doen.
Ik heb mn research al goed genoeg gedaan dus ik weet er inmiddels redelijk wat vanaf

Er is een eetstoornis, BED, en dat is eigenlijk hetzelfde als bulimia maar dan zonder het overgeven. Het is echt een vreetbuien stoornis. Meelfriek, ik weet niet hoe het met jou gaat en hoe jouw situatie is maar misschien heb je hier wel last van :\ maargoed, we praten nog wel een keer op msn

stiekem moeten we hier maar even over ophouden in het lijntopic
Oud 27-10-2003, 16:44
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Nou ik ben ook maar begonnen met lijnen, het gaat echt de verkeerde kant op met me Ben de laatste tijs zoveel aangekomen Ik heb geen overgewicht ofzo, maar om te zeggen dat het leuk is om sinds de zomer 4 kilo aan te komen Nee niet echt.
Ik merk ook dat, bv vrijdag toen er snoep voor het pakken stond ik veeel pakte en na 2 uur al weer honger had

Maar ik vrees dat het moeilijk gaat worden er zijn zooooo veel lekkere dingen om me heen, zaterdag bij de bakker ook al, er zijn weer oliebollen dus
Maaaaar ik ga het proberen, niet meer snoepen, mijn enige je mag snoepen dag is zaterdag, 1 dagje in de week je niet inhouden is toch niet erg?
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 27-10-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 27-10-2003 @ 17:44:
1 dagje in de week je niet inhouden is toch niet erg?
Als je je die dag niet vol propt met van alles en nog wat, dan is het idd niet zo erg.
Oud 27-10-2003, 17:33
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Neej, ik prop me niet vol, maar zaterdag is onze patat-dag, en ik werk dan, mr ik eet op me werk alleen als ik honger heb.
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 27-10-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 27-10-2003 @ 18:33:
mr ik eet op me werk alleen als ik honger heb.
Das ook niet goed.
Oud 27-10-2003, 18:16
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-10-2003 @ 18:37:
Das ook niet goed.
wrom niet?
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 27-10-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 27-10-2003 @ 19:16:
wrom niet?
Naja, ik weet bv. van mezelf als ik werk, dan heb ik amper of zelfs geen honger en dan zou ik dus amper of niet eten als ik alleen zou eten als ik honger had. Het beste kun je gewoon op vaste tijden eten, ook als je werkt. (Ik weet niet hoe lang je werkt en hoeveel je dan eet, maar als je bv. 8 uur werkt en niks of maar één boterham eet, dan is dat niet goed. Net als dat je bv. opeens heel veel eet op zo'n dag.)
Oud 27-10-2003, 19:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 27-10-2003 @ 14:44:
Ik heb mn research al goed genoeg gedaan dus ik weet er inmiddels redelijk wat vanaf

Er is een eetstoornis, BED, en dat is eigenlijk hetzelfde als bulimia maar dan zonder het overgeven. Het is echt een vreetbuien stoornis. Meelfriek, ik weet niet hoe het met jou gaat en hoe jouw situatie is maar misschien heb je hier wel last van :\ maargoed, we praten nog wel een keer op msn

stiekem moeten we hier maar even over ophouden in het lijntopic
Laatste berichtje hierover dan: Ja ik heb ook wat research gedaan, bij mij klopte dat BED wel grotendeels. Maar dan heb ik weer 't gevoel dat ik me aanstel enzo.. Ik zal nog wat erover opzoeken en als ik denk dat 't echt zo is zal ik voorzichtig 's met m'n moeder proberen te praten.. dat wordt nog wat

[Edit] Nog wat info opgezocht.. moest bijna janken toen ik 't las.. zoveel als 't overeenkomt met mij, maar ook over hoe ik 't in vredesnaam aan m'n ouders ga vertellen.. maar 't moet nu eerst maar wachten, heb nu tentamenweek en ben volgende week woensdag jarig, anders is dat ook zo'n domper... maar ik besef nu wel dat ik 't moet vertellen, ook als is 't een enorme opgave.. En dan misschien weer aan de dokter vertellen, ik zie er nu al tegenop. Maar ik moet me focussen op 't feit dat ik dan geholpen word en misschien wel word doorgestuurd naar een dietist. Op hoop van zegen... [/Edit]

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 20:15.
Oud 28-10-2003, 08:03
artnael
Avatar van artnael
artnael is offline
Haha, ik doe al 1,5 jaar aan de lijn.!!! nee het verschilt, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, maar ik blijf altijd op mijn gewicht letten.

Ik eet geen chips, koekjes en andere vette dingen. Behalve die ene lekkere taart op mijn verjaardag, maar dat moet kunnen. ik eet veel beschuit, thee (zonder suiker). . Verder gaat het aardig goed met lijnen..
Oud 28-10-2003, 12:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-10-2003 @ 20:44:
Bij mij gaat het de laatste twee of drie dagen wel weer beter. Na de Griek en de Mac hebben we de laatste dagen weer gewoon thuisgegeten en ik ben van de chips afgebleven. Momenteel ben ik verslaafd aan maria koekjes maar volgens mij zijn die helemaal niet zo heel erg ongezond (ik probeer er niet meer dan twee op een dag te eten en dat lukt aardig)
in 1 mariakoekje zit maar 25 cal. hoor
Oud 28-10-2003, 16:07
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-10-2003 @ 19:21:
Naja, ik weet bv. van mezelf als ik werk, dan heb ik amper of zelfs geen honger en dan zou ik dus amper of niet eten als ik alleen zou eten als ik honger had. Het beste kun je gewoon op vaste tijden eten, ook als je werkt. (Ik weet niet hoe lang je werkt en hoeveel je dan eet, maar als je bv. 8 uur werkt en niks of maar één boterham eet, dan is dat niet goed. Net als dat je bv. opeens heel veel eet op zo'n dag.)
het is niet dat ik dan weinig eet, maar ik werk in een winkel en je loopt dan zoooo veel
Maar ik ga minderen het MOET lukken!
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 28-10-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 28-10-2003 @ 17:07:
het is niet dat ik dan weinig eet, maar ik werk in een winkel en je loopt dan zoooo veel
Maar ik ga minderen het MOET lukken!
En juist als je veel beweegt heeft je lichaam meer voedsel nodig, het verbrand dan ook meer. Wat meer eten mag dus echt wel.
Oud 28-10-2003, 17:50
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
*doet vreugde dansje *

Geachte dames en heren,

Vandaag, voor het eerst sinds een jaar woog ik, dorien, 74 kg. Dit zonder uithongeren, teveel bewegen (eerder te weinig), eten uitspugen of wat voor eetstoornisgedrag dan ook. En zelfs na de 5 dagen die ik met veel te veel witte chocolade in bed naar oprah en elke foute serie die je maar kan bedenken kijkend heb doorgebracht!!
Mijn volgende doel is 70 te wegen voor mijn verjaardag en dat duurt nog een half jaar, dus voldoende tijd, dacht ik zo!

Dus mensen: als zelfs IK, het meest ongedisciplineerde levende wezen op aarde, het op de gezonde manier kan (dus gewoon normaal eten, een beetje bewegen en af en toe zelfs wat lekkers) moeten jullie het ook kunnen, toch?
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 28-10-2003, 18:01
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? gewoon minder snoepen ofzo? *zeg dat dat het is zeg het!*
naja ben trots op je
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 28-10-2003, 18:02
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
owkej ik lees dus niet goed....
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 28-10-2003, 18:12
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
k heb ff een vraagje, sinds kort heb ik zo'n stepper gekocht, voor je beenspiere enzo wat meer te trainen, k doe het zo'n 20min per dag achter elkaar. Maar wat k nou wou weten is of dit ook helpt om je benen dunner te maken? Zegmaar het vet ofzo wat er te veel zit weg te halen? en val je er wat van af eigenlijk..
Oud 28-10-2003, 18:26
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 28-10-2003 @ 19:12:
k heb ff een vraagje, sinds kort heb ik zo'n stepper gekocht, voor je beenspiere enzo wat meer te trainen, k doe het zo'n 20min per dag achter elkaar. Maar wat k nou wou weten is of dit ook helpt om je benen dunner te maken? Zegmaar het vet ofzo wat er te veel zit weg te halen? en val je er wat van af eigenlijk..
Ik denk dat er wel wat vet weggaat, maar niet dat je per se dunner wordt, aangezien er spieren voor in de plaats komen.. Je zal er dus denk ik ook niet heel erg van afvallen aangezien spieren ook veel wegen
Oud 28-10-2003, 22:43
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-10-2003 @ 20:45:
[Edit] Nog wat info opgezocht.. moest bijna janken toen ik 't las.. zoveel als 't overeenkomt met mij, maar ook over hoe ik 't in vredesnaam aan m'n ouders ga vertellen.. maar 't moet nu eerst maar wachten, heb nu tentamenweek en ben volgende week woensdag jarig, anders is dat ook zo'n domper... maar ik besef nu wel dat ik 't moet vertellen, ook als is 't een enorme opgave.. En dan misschien weer aan de dokter vertellen, ik zie er nu al tegenop. Maar ik moet me focussen op 't feit dat ik dan geholpen word en misschien wel word doorgestuurd naar een dietist. Op hoop van zegen... [/Edit]
Heb ik ook gehad. Ben ook door de huisarts doorverwezen naar een diëtiste. Ik zag ook wel op tegen het bezoek aan de dokter, maar dat viel nog wel mee. Ik heb ´m alleen niet verteld dat ik BED dacht te hebben, maar dat ik heel erg zat met m´n gewicht. Ik heb het de diëtiste overigens ook niet verteld.

Ik ben nu 7,5 maand onder behandeling, en ik heb ondervonden dat een diëtist ook geen wondermiddel is. Bij mij niet tenminste. Ze gaf wel tips over hoe ik gezond moest eten, moest sporten en vreetbuien moest vermijden, maar dat kon ik zelf ook allemaal wel bedenken.

Eerst kwam ik er ook elke maand. Het ging de week voordat ik naar de diëtiste ging en de week erna goed, maar die andere twee weken....Afgelopen zomer (ik was in 5 maanden 1 kilo afgevallen) besloot de diëtiste dat ik ook wel wat minder kon komen. Daarna begon ik aan de universiteit, en het ging meteen weer mis. Niemand kende me op het station, dus niemand zou het ook aan mijn ouders vertellen als ik snoep of ijsjes kocht. 3,5 kilo aangekomen.

Het is een cliché, maar wel waar: je moet zelf een knop omzetten in je hoofd. Dat is wat ik 3 weken geleden gedaan heb. Ik heb nu een normaal eetpatroon, en ik eet ook niét meer dan dat. Het is ook geen crashdieet, maar ik ben nu al wel 4,5 kilo afgevallen in 3 weken....(dat is veel, maar ik was dan ook heel erg dik).
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Oud 29-10-2003, 16:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 28-10-2003 @ 13:34:
in 1 mariakoekje zit maar 25 cal. hoor
Ow das dan weer een opluchting. Ik snap er namelijk echt niets van want gisteravond stond ik op de weegschaal en toen woog ik 70 kilo en vanmorgen woog ik ineens 71 kilo terwijl ik 's ochtends altijd minder weeg. Normaal weeg ik 68 kilo 's ochtends op onze weegschaal (die overigens niet helemaal goed is, hij geeft te hoog aan) maar ik ben dus wel aangekomen terwijl ik de afgelopen periode wel weer netjes aan het lijnen was Ik weet ook niet of het klopt, ik ben gisteravond ook nog 30 baantjes wezen zwemmen. Ik ga maar gewoon door met gezond eten en dan weeg ik me over een paar dagen wel weer.

Kan het ermee te maken hebben dat ik ongesteld moet worden? Omdat ik nu ineens zoveel ben aangekomen, ik ben altijd wel zwaarder maar nooit zoveel als ik ongesteld moet worden. Tis echt rot, ik ben dan al zwaarder en ik heb ook nog vreetbuien
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-10-2003, 16:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-10-2003 @ 17:20:
Kan het ermee te maken hebben dat ik ongesteld moet worden? Omdat ik nu ineens zoveel ben aangekomen, ik ben altijd wel zwaarder maar nooit zoveel als ik ongesteld moet worden. Tis echt rot, ik ben dan al zwaarder en ik heb ook nog vreetbuien
Er wordt gezegd dat je met de menstruatie vocht vasthoudt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-10-2003, 19:46
Verwijderd
De kilo die er af was, zit er zo ongeveer weer aan...
Oud 29-10-2003, 20:31
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ik weet niet waar k het kwijt moet dus doe k het maar hier


vandaag veel te veel gegeten... en k baal dr zo van.. kan dr wel om janken.. zo val k nooit wat af.. veel te vet alles.. en grr.. k word gek van mezelf.. ik zeg bij alles dat ik er dik van word.. ik ben ook dik...
afvallen is zo verdomd moeilijk,.. ik probeer vaak helemaal niks te eten.. alleen ontbijt.. maar dat houd k niet vol rond 4 uur eet k toch wat.. en dan.. dan baal ik van mezelf... ik zal altijd de vreetzak blijven

srry, dit moest k echt ff kwijt..
wilt nu weer overdreven gaan lijnen
Oud 29-10-2003, 21:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kan het ermee te maken hebben dat ik ongesteld moet worden? Omdat ik nu ineens zoveel ben aangekomen, ik ben altijd wel zwaarder maar nooit zoveel als ik ongesteld moet worden. Tis echt rot, ik ben dan al zwaarder en ik heb ook nog vreetbuien [/B]
Ja zeker! Als ik ongesteld moet worden, kom ik altijd een paar kilo aan (2 of zo).
Oud 29-10-2003, 21:34
Basia
Basia is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 29-10-2003 @ 21:31:
ik weet niet waar k het kwijt moet dus doe k het maar hier


vandaag veel te veel gegeten... en k baal dr zo van.. kan dr wel om janken.. zo val k nooit wat af.. veel te vet alles.. en grr.. k word gek van mezelf.. ik zeg bij alles dat ik er dik van word.. ik ben ook dik...
afvallen is zo verdomd moeilijk,.. ik probeer vaak helemaal niks te eten.. alleen ontbijt.. maar dat houd k niet vol rond 4 uur eet k toch wat.. en dan.. dan baal ik van mezelf... ik zal altijd de vreetzak blijven

srry, dit moest k echt ff kwijt..
wilt nu weer overdreven gaan lijnen
haha erg is dat he
ik herken t
TE erg miss
__________________
blablabla
Oud 29-10-2003, 22:04
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Mag ik iets positiefs zeggen?

Ik pas weer in mijn galajurk, dat heeft 2 jaar geduurd. Nu nog een gelegenheid...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 30-10-2003, 07:07
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 29-10-2003 @ 21:31:
vandaag veel te veel gegeten... en k baal dr zo van.. kan dr wel om janken.. zo val k nooit wat af.. veel te vet alles.. en grr.. k word gek van mezelf.. ik zeg bij alles dat ik er dik van word.. ik ben ook dik...
afvallen is zo verdomd moeilijk,.. ik probeer vaak helemaal niks te eten.. alleen ontbijt.. maar dat houd k niet vol rond 4 uur eet k toch wat.. en dan.. dan baal ik van mezelf... ik zal altijd de vreetzak blijven
'Helemaal niks eten behalve ontbijt' is ook moeilijk en bovendien erg ongezond. Eet gewoon ook tussen de middag, eet gewoodrie keer per dag en het liefst nog twee tussendoortjes. Met overdreven lijnen schiet je niet op, het werkt negen van de tien keer alleen maar in je tegendeel, bovendien is het ontzettend ongezond. Als je zelf geen goed eetpatroon aan kunt nemen, vraag dan of je door verwezen kunt worden naar een dietiste, die kan je daarmee helpen. En praat ook met je psych over het niet willen eten ed.
Oud 30-10-2003, 10:18
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Anneee schreef op 29-10-2003 @ 23:04:
Mag ik iets positiefs zeggen?

Ik pas weer in mijn galajurk, dat heeft 2 jaar geduurd. Nu nog een gelegenheid...

Gelegenheden moet je gewoon zelf maken
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 30-10-2003, 15:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
wat ik de laatste tijd erg heb is dat ik 's ochtends zó'n honger heb dat ik gigantisch veel eet en dan eet ik voor de rest van de dag niets meer.

is dit erg slecht? wat doet zoiets met je lichaam?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid atkins, goed??
noewkie
21 02-05-2005 16:27
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic # 18
Verwijderd
468 19-01-2004 19:22
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.