Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 09-12-2003 @ 10:20:
Ja, en nogmaals t gaat over ons waarschijnlijk toekomstige staatshoofd.
Fout, het gaat over de naam van een potentieel toekomstig staatshoofd. Ik ga eens een artikel uit de prive hier posten onder het mom van dat het nieuws is, wedden dat het dan gelijk met een slotje word beloond, terwijl de inhoud van dit topic er aan niveau nog aan onder doet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2003, 16:30
Verwijderd
omdat er zo'n gehannes over was is het onderwerp betreffende de baby van wim-lex en max is daarover verder gegaan...

als jij komt met andere nieuwtjes/feitjes/stellingen over deze baby mag je die hier natuurlijk neerzetten...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:41
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
MH schreef op 09-12-2003 @ 00:13:
Gelukkig mogen het maar vijf achternamen worden. Je zult het maar moeten zingen op de verjaardag, dat doen ze al bij opa: lang zal Bernhard Leopold Frederik Everhard Julius Coert Karel Godfried Pieter leven...
Maar helaas, Sophie bestaat al. Dat was de dochter van koning Willem II en die is overgenomen in de doopnaam van Eloise (E. Sophie Beatrix Laurence).
maarja, dat kind werd nou eenmaal vernoemd, ze konden het best Sophie noemen want de naam Amalia komt ook al voor.
Oud 09-12-2003, 17:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-12-2003 @ 16:59:
Fout, het gaat over de naam van een potentieel toekomstig staatshoofd.
Ik zei toch ook waarschijnlijk?
Oud 09-12-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 09-12-2003 @ 18:02:
Ik zei toch ook waarschijnlijk?
En vind jij de naam echt een topic op N&A waard
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-12-2003 @ 00:54:
Daaraan zie je dat het nederlandse volk abnormaal dom is dat ze zich met zulke onbelangrijke zaken bezich kunnen houden als hoe dat kindje moet heten.
Ik vind het geen topic voor N&A, eerder iets voor de kantine
Als je je eraan ergert, dan lees je toch gewoon niet meer in dit topic? Laat het lekker "links" liggen, andere topics genoeg. Maar er zijn nou eenmaal mensen zoals ik, die het wél super-geweldig leuk vinden dat Amalia geboren is. Laat ons ff blij wezen. Zó vaak is er niet iets in het nieuws om blij over te zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:24
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-12-2003 @ 16:59:
Fout, het gaat over de naam van een potentieel toekomstig staatshoofd. Ik ga eens een artikel uit de prive hier posten onder het mom van dat het nieuws is, wedden dat het dan gelijk met een slotje word beloond, terwijl de inhoud van dit topic er aan niveau nog aan onder doet
mja een topic over een asteroide die bijna op de aarde was geknald en wat niemand had zien aankomen moet dicht

maarrr dit is natuurlijk ook heel erg belangrijk, als bea eindelijk met pensioen gaat en wimlex begint te dementeren dan zou dit kindje wel eens koningin kunnen worden

Joy!
Oud 10-12-2003, 00:46
Verwijderd
Zeker, maar het gehele topic gaat voornamelijk over hoe dat wolkje moet heten. Vind ik niet echt van belang, ookal word ze ooit koningin.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:18
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 09-12-2003 @ 14:55:
ja ach, ik heb ook medelijden met het kind...zeker met zo'n naam..
Ach, daar went ze vanzelf aan...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:29
pierrevangeffen
pierrevangeffen is offline
lekker wijf
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:36
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 10-12-2003 @ 10:18:
Ach, daar went ze vanzelf aan...
Ach, het is best een leuke naam, eigenlijk.

En jeej voor Maxima en Willem-Alexander, een gezonde dochter! (.. veel meer valt hier namelijk niet over te zeggen..)
Oud 10-12-2003, 14:21
geen punt.
geen punt. is offline
Lijkt net zo'n bloemenzaak waarbij de Amalia's naast de Dalia's en de Chlamydia's staan
Oud 10-12-2003, 14:24
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
meelman schreef op 10-12-2003 @ 15:21:
Lijkt net zo'n bloemenzaak waarbij de Amalia's naast de Dalia's en de Chlamydia's staan
Oud 10-12-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
pierrevangeffen schreef op 10-12-2003 @ 10:29:
lekker wijf
denk je nou serieus dat ze een lekker wijf wordt als haar vader willem alexander is?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 16:00
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
maria schreef op 10-12-2003 @ 16:50:
denk je nou serieus dat ze een lekker wijf wordt als haar vader willem alexander is?
Bovendien lijkt ze ook nog eens op hem.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:00
NN
NN is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 10-12-2003 @ 17:00:
Bovendien lijkt ze ook nog eens op hem.
Elke baby heeft toch zo'n dikke kop?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:25
Severus
Severus is offline
Citaat:
NN schreef op 10-12-2003 @ 21:00:
Elke baby heeft toch zo'n dikke kop?
Ja, maar bij haar is het overduidelijk net pappie. En aangezien pappie erg op zijn eigen mammie lijkt, krijgen we waarschijnlijk straks een tweede Beatrix.
Oud 10-12-2003, 20:43
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Ripper schreef op 10-12-2003 @ 21:25:
Ja, maar bij haar is het overduidelijk net pappie. En aangezien pappie erg op zijn eigen mammie lijkt, krijgen we waarschijnlijk straks een tweede Beatrix.

nou ehh...ik vind dat alex toch wel erg veel van zn vader wegheeft qua uiterlijk...
Oud 11-12-2003, 09:59
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 08-12-2003 @ 23:43:
NU bij vara laat, laten ze ook Catharina Amalia zien

edit:

Ik weet niet meer waarvan.. maar er was vanochtend op de radio een wedstrijd begonnen en dan kon je een reis winnen. De vraag was: "Hoe gaat de nieuwe koningin heten?"

Ze bedoelden natuurlijk Catharina.. maar het antwoord is Feitelijk Maxima toch?
tuurlijk niet, die is en blijft prinses, je had toch ook geen koning Claus.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:15
Verwijderd
nee, omdat koning hoger staat dan koningin...als de kroonprins koning wordt wordt zijn vrouw koningin...snappie?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
maria schreef op 11-12-2003 @ 11:15:
nee, omdat koning hoger staat dan koningin...als de kroonprins koning wordt wordt zijn vrouw koningin...snappie?
Een koning staat niet hoger dan een koningin in Nederland, maar vaak wel in het buitenland.

Als koningin Beatrix vroeger met "koning" Claus zou komen aandraven, kreeg Claus de aandacht, terwijl Beatrix toch echt de koningin is.

Helaas, maar dat is dus de reden.
Oud 11-12-2003, 10:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Narod schreef op 11-12-2003 @ 10:59:
tuurlijk niet, die is en blijft prinses, je had toch ook geen koning Claus.
Maxima wordt koningin, hoor.
Oud 11-12-2003, 10:26
Verwijderd
hmm, ze hadden mij op school vertelt dat het zo in elkaar zat...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
maria schreef op 11-12-2003 @ 11:26:
hmm, ze hadden mij op school vertelt dat het zo in elkaar zat...
Als dat zo zou zijn dan was dat tegen de grondwet

Oud 11-12-2003, 10:38
Verwijderd
je precies
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-12-2003 @ 11:27:
Als dat zo zou zijn dan was dat tegen de grondwet

In zekere zin heeft ze toch gelijk, uit oud gebruik was namelijk inderdaad de koning het hoogst, gevolgd door koningin gevolgd door prins, gevolgd door prinses. Omdat er niet meer dan 1 stap verschil in rang mag zitten, en de "erfgerechtigde" de hoogste functie moet hebben, krijgt een vrouw wel de titel koningin wanneer ze met een mannelijke opvolger trouwt, en andersom niet.
Oud 11-12-2003, 10:42
Gatara
Gatara is offline
Probleem is dat wij het dan wel kunnen veranderen en maxima gewoon prinses laten worden of de toekomstige echtgenoot van Amalia koning laten worden, dat het buitenland dat nog steeds niet doorheeft hoe het nu precies zit.

ALs dat anders was, denk ik wel dat Claus gewoon koning was. Hoewel dat natuurlijk best ver terug in de tijd lag en misschien dat de emancipatie nog niet erg ver was doorgedrongen.

Dus kans is dan in principe groot dat de toekomstige echtgenoot van Amalia gewoon koning wordt.

of zoiets
Oud 11-12-2003, 10:48
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 10-12-2003 @ 21:43:
nou ehh...ik vind dat alex toch wel erg veel van zn vader wegheeft qua uiterlijk...
Nee, dat is lekker
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:54
MH
MH is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 11-12-2003 @ 11:39:
In zekere zin heeft ze toch gelijk, uit oud gebruik was namelijk inderdaad de koning het hoogst, gevolgd door koningin gevolgd door prins, gevolgd door prinses. Omdat er niet meer dan 1 stap verschil in rang mag zitten, en de "erfgerechtigde" de hoogste functie moet hebben, krijgt een vrouw wel de titel koningin wanneer ze met een mannelijke opvolger trouwt, en andersom niet.
Vroeger was het algemene gebruik dat een man van een regerend koningin ook koning werd en gelijk de broek aan had in dat land. Maar ja, toen kwam in 1837 Queen Victoria, not amused dat haar man koning zou worden, dus hij moest maar prins blijven.
Overigens is het ook zo dat een vrouw van een edelman (koning dus ook) de titel van haar man mag voeren, in vrouwelijke vorm. Dat wordt dus koningin.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 15:19
Keith
Keith is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-12-2003 @ 11:42:
Probleem is dat wij het dan wel kunnen veranderen en maxima gewoon prinses laten worden of de toekomstige echtgenoot van Amalia koning laten worden, dat het buitenland dat nog steeds niet doorheeft hoe het nu precies zit.

ALs dat anders was, denk ik wel dat Claus gewoon koning was. Hoewel dat natuurlijk best ver terug in de tijd lag en misschien dat de emancipatie nog niet erg ver was doorgedrongen.

Dus kans is dan in principe groot dat de toekomstige echtgenoot van Amalia gewoon koning wordt.

of zoiets
Het lijkt mij eerder dat de vrouw van de koning prinses wordt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 23:33
funkypunk
funkypunk is offline
ik haat dat hele koningshuis.... wel schattig enzo, maar niet van deze tijd.
heerlijk simpel, want presidentsverkiezingen zoals in amerika lijkt me ook niet de oploosing, maar ga ervan uit dat analia nooit koningin zal worden aangezien het koningshuis voor die tijd afgeschaft is
Oud 13-12-2003, 23:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 14-12-2003 @ 00:33:
ik haat dat hele koningshuis.... wel schattig enzo, maar niet van deze tijd.
heerlijk simpel, want presidentsverkiezingen zoals in amerika lijkt me ook niet de oploosing, maar ga ervan uit dat analia nooit koningin zal worden aangezien het koningshuis voor die tijd afgeschaft is
Schreef je daar nou met opzet Analia?

Ik heb liever het koningshuis dan presidentsverkiezingen zoals in de USA, inderdaad. Ik heb liever Trix dan zo'n flapdrol als Bush.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 23:50
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
MarkB schreef op 14-12-2003 @ 00:40:
Schreef je daar nou met opzet Analia?

Ik heb liever het koningshuis dan presidentsverkiezingen zoals in de USA, inderdaad. Ik heb liever Trix dan zo'n flapdrol als Bush.
geen commentaar
Oud 14-12-2003, 11:49
RD
RD is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 14-12-2003 @ 00:50:
geen commentaar
Majesteitsschennis Laat het de BVD maar niet horen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 13-12-2003 @ 16:19:
Het lijkt mij eerder dat de vrouw van de koning prinses wordt.
niet als zij degene is die heerst...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 09:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
maria schreef op 15-12-2003 @ 09:56:
niet als zij degene is die heerst...
maar dan is hij ook geen koning.
Oud 15-12-2003, 10:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MarkB schreef op 14-12-2003 @ 00:40:
nou ja, ik denk niet dat iemand als bush in nederland gekozen zou worden, dus je argumentatie slaat echt nergens op

duitse model lijkt me 't best; een president met weinig bevoegdheden die benoemd wordt. lekker cheap en democratischer dan zo'n koning(in)...
Oud 15-12-2003, 13:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
little nemo schreef op 15-12-2003 @ 11:11:
nou ja, ik denk niet dat iemand als bush in nederland gekozen zou worden, dus je argumentatie slaat echt nergens op
Argumentatie, argumentatie... het was maar een voorbeeld hoor. Trouwens, de LPF werd ook bijna de grootste partij van Nederland én we hebben nu JPB als premier. De kans dat iemand als Bush zou worden gekozen is dus zo klein nog niet.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-12-2003 @ 10:05:
maar dan is hij ook geen koning.
precies
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 16:36
Keith
Keith is offline
Ik denk ook dat een monarchie erg achterhaald is en dat het koninklijk huis haar bestaan vooral niet op een voorbeeldfunctie meot berusten, er zijn in GTST functionelere families (dunkt mij).

Een President die zichzelf kan zien als vertegenwoordiger van het volk, maar die toch zijn minister het werk meot laten doen lijkt mij een prima idee. Ik denk dat in de VS de Pres. te veel macht heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 21:20
MH
MH is offline
Maar bij presidentsverkiezingen heb je een partijdig staatshoofd, ceremonieel of niet. Bovendien gaat er veel geld (en tijd) verloren aan (her)verkiezingen, wat in een monarchie niet gebeurt.
Overigens heb ik eens gelezen over een Duits onderzoek dat de Duitse republiek vergeleek met de Britse monarchie (die duurder is dan de Nederlandse). Beide staatsvormen hadden qua taak en hoogte van kosten dezelfde omvang, maar doordat er meer kwam kijken bij kosten voor een republiek, bleek de monarchie voordeliger te zijn. Jammer dat ik zelf de cijfers nooit heb kunnen zien, maar het was in opdracht van 'der Spiegel' en het werd eind jaren '80 gehouden (toen Groot-Brittannië en West-Duitsland evenveel inwoners hadden).
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 10:50
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MH schreef op 15-12-2003 @ 22:20:
Maar bij presidentsverkiezingen heb je een partijdig staatshoofd, ceremonieel of niet. Bovendien gaat er veel geld (en tijd) verloren aan (her)verkiezingen, wat in een monarchie niet gebeurt.
Overigens heb ik eens gelezen over een Duits onderzoek dat de Duitse republiek vergeleek met de Britse monarchie (die duurder is dan de Nederlandse). Beide staatsvormen hadden qua taak en hoogte van kosten dezelfde omvang, maar doordat er meer kwam kijken bij kosten voor een republiek, bleek de monarchie voordeliger te zijn. Jammer dat ik zelf de cijfers nooit heb kunnen zien, maar het was in opdracht van 'der Spiegel' en het werd eind jaren '80 gehouden (toen Groot-Brittannië en West-Duitsland evenveel inwoners hadden).
dat laatste is echt complete onzin, de duitse president kost ongeveer 200 000 euro per jaar (bron: staatsrecht van de landen van europa, kortmann) het nederlandste koningshuis weet ik niet, maar iig miljoenen. verder is iemand die zo gelauwerd is in de politiek (a la de leden van de RvS of lubbers) allang niet meer verblind door partijbelangen oid.
Reageren

Regels voor berichten