Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maarrr dit is natuurlijk ook heel erg belangrijk, als bea eindelijk met pensioen gaat en wimlex begint te dementeren dan zou dit kindje wel eens koningin kunnen worden Joy!
||
![]() |
Citaat:
En jeej voor Maxima en Willem-Alexander, een gezonde dochter! (.. veel meer valt hier namelijk niet over te zeggen..)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
nou ehh...ik vind dat alex toch wel erg veel van zn vader wegheeft qua uiterlijk...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als koningin Beatrix vroeger met "koning" Claus zou komen aandraven, kreeg Claus de aandacht, terwijl Beatrix toch echt de koningin is. Helaas, maar dat is dus de reden. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Probleem is dat wij het dan wel kunnen veranderen en maxima gewoon prinses laten worden of de toekomstige echtgenoot van Amalia koning laten worden, dat het buitenland dat nog steeds niet doorheeft hoe het nu precies zit.
ALs dat anders was, denk ik wel dat Claus gewoon koning was. Hoewel dat natuurlijk best ver terug in de tijd lag en misschien dat de emancipatie nog niet erg ver was doorgedrongen. Dus kans is dan in principe groot dat de toekomstige echtgenoot van Amalia gewoon koning wordt. ![]() of zoiets
||
Citaat:
Overigens is het ook zo dat een vrouw van een edelman (koning dus ook) de titel van haar man mag voeren, in vrouwelijke vorm. Dat wordt dus koningin. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik haat dat hele koningshuis.... wel schattig enzo, maar niet van deze tijd.
heerlijk simpel, want presidentsverkiezingen zoals in amerika lijkt me ook niet de oploosing, maar ga ervan uit dat analia nooit koningin zal worden aangezien het koningshuis voor die tijd afgeschaft is ![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb liever het koningshuis dan presidentsverkiezingen zoals in de USA, inderdaad. Ik heb liever Trix dan zo'n flapdrol als Bush. |
![]() |
||
Citaat:
duitse model lijkt me 't best; een president met weinig bevoegdheden die benoemd wordt. lekker cheap en democratischer dan zo'n koning(in)...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk ook dat een monarchie erg achterhaald is en dat het koninklijk huis haar bestaan vooral niet op een voorbeeldfunctie meot berusten, er zijn in GTST functionelere families (dunkt mij).
Een President die zichzelf kan zien als vertegenwoordiger van het volk, maar die toch zijn minister het werk meot laten doen lijkt mij een prima idee. Ik denk dat in de VS de Pres. te veel macht heeft. |
![]() |
|
Maar bij presidentsverkiezingen heb je een partijdig staatshoofd, ceremonieel of niet. Bovendien gaat er veel geld (en tijd) verloren aan (her)verkiezingen, wat in een monarchie niet gebeurt.
Overigens heb ik eens gelezen over een Duits onderzoek dat de Duitse republiek vergeleek met de Britse monarchie (die duurder is dan de Nederlandse). Beide staatsvormen hadden qua taak en hoogte van kosten dezelfde omvang, maar doordat er meer kwam kijken bij kosten voor een republiek, bleek de monarchie voordeliger te zijn. Jammer dat ik zelf de cijfers nooit heb kunnen zien, maar het was in opdracht van 'der Spiegel' en het werd eind jaren '80 gehouden (toen Groot-Brittannië en West-Duitsland evenveel inwoners hadden). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|