Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 14:38
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 16-02-2004 @ 12:50:
En Avian is inderdaad zo'n verneukt ras

Ik ga op genesis undead en faery proberen... Beide war hero. Undead proberen te overdraften tot 75%... Full elite defense, veel off specs voor offense. Faery eerst honor verzamelen, later groeien
ik ben ook undead op gen, hoewel ik toch liever human merch was geweest, aangezien elites 2x zo duur zijn geworden en dat Investment-ding lijkt me wel leuk

maar ik zit nog te twijlen welke army combinatie, ik denk full off spec en zoveel elites als m'n economie aankan
Oud 16-02-2004, 17:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 16-02-2004 @ 15:38:
ik ben ook undead op gen, hoewel ik toch liever human merch was geweest, aangezien elites 2x zo duur zijn geworden en dat Investment-ding lijkt me wel leuk

maar ik zit nog te twijlen welke army combinatie, ik denk full off spec en zoveel elites als m'n economie aankan
Ja precies... En met 20% tg's en een zooitje banks + ToG kom je een heel eind... Rax zijn toch niet de moeite waard deze age (vind ik dan).
Oud 17-02-2004, 11:53
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 16-02-2004 @ 18:39:
Ja precies... En met 20% tg's en een zooitje banks + ToG kom je een heel eind... Rax zijn toch niet de moeite waard deze age (vind ik dan).
mjah, ik ben aan 't twijfelen over m'n war strat...
schools heeft niet echt veel nut als undead, dus ik denk dat ik toch rax ga doen, 20% ofzow, moet nog ff wat dingetjes (laten )uitrekenen
Oud 18-02-2004, 19:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 17-02-2004 @ 12:53:
mjah, ik ben aan 't twijfelen over m'n war strat...
schools heeft niet echt veel nut als undead, dus ik denk dat ik toch rax ga doen, 20% ofzow, moet nog ff wat dingetjes (laten )uitrekenen
schools als undead

Ik heb protection best wel behoorlijk verneukt

Homes homes homes!!!
Oud 23-02-2004, 11:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
En? Hoe gaat genesis? Ik moet er toch ff aan wennen
Oud 24-02-2004, 10:52
barkrukkie
barkrukkie is offline
mjah, weinig van te zeggen
1 oorlog gehad, waar ik me fijn afzijdig heb gehouden (carnaval ), ik heb full-off spec army met nog 1k def specs
ben benieuwd
Oud 24-02-2004, 13:06
Verwijderd
Blegh, ellendige servers weer plat.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 18:41
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Bluwahaha, niemand heeft een inkomen zoals ik

649,887 gc - of - ~200 gc income per acre

monarchy +10%, Human +30%, science +36,1%, banks +78%
--> +246,4% income

*kuch* er waren toch ook enkele -schooierige arme- faeries *snif* in dit topic?
Oud 02-03-2004, 08:24
barkrukkie
barkrukkie is offline
ik niet iig

ben je voor bank aan 't spelen ?
Oud 02-03-2004, 14:18
Verwijderd
Lijkt het wel op.......Ben Orc War Hero, best wel klote van dat nieuwe systeem, die trolls zijn veel te duur
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
barkrukkie schreef op 02-03-2004 @ 09:24:
ik niet iig

ben je voor bank aan 't spelen ?
Yup.. anders is ie wel erg debiel bezig..

Farmen is ook debiel...

So either way
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 07:23
barkrukkie
barkrukkie is offline
Het bevalt me goed tot nu toe als Undead General. Bijna full-off specs, net een war gehad waarin ik iets van 300/400 acres gegroeid ben. een keer een quatrapple (4 keer) hit gemaakt, totaal van 230 acres
Oud 05-03-2004, 02:50
Rerisen Phoenix
Citaat:
Dr0_ol schreef op 02-03-2004 @ 16:12:
Yup.. anders is ie wel erg debiel bezig..

Farmen is ook debiel...

So either way
Elitepumpen gaat sneller als je eerst al het geld maakt en dan de elites traint (tenminst als je er 15000 gaat trainen) - anders zakt je inkomen in door de upkeep. - plan ging echter een klein beetje mis toen er een plunder attack aan kwam... heb toen zonder armouries moeten trainen (had toen 30 mil )
Oud 05-03-2004, 15:04
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 05-03-2004 @ 03:50:
Elitepumpen gaat sneller als je eerst al het geld maakt en dan de elites traint (tenminst als je er 15000 gaat trainen) - anders zakt je inkomen in door de upkeep. - plan ging echter een klein beetje mis toen er een plunder attack aan kwam... heb toen zonder armouries moeten trainen (had toen 30 mil )
waarom zou je in godsnaam armouries gebruiken?

ik heb deze age al 30 mil weggegeven, heb altijd wel > 8 miljoen, heb nu al ruim 100k leets en hele age geen arms gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 08:23
barkrukkie
barkrukkie is offline
nou, met arms wordt 't een stuk goedkoper, dus minder geld nodig, dus minder kans op een plunder
Oud 12-03-2004, 13:54
Verwijderd
ben op genesis faery/mage geworden
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 20:06
***Flames***
***Flames*** is offline
hey lauw een utopia topic, ken ik gelijk vragen!

de age loopt weer tegen z'n einde en eht lijkt erop dat mehul weer eens leuek verrassingen voor ons in petto heeft. Iemand de nieuwe ideeen voor de changes al gezien en graag wat commentaar erop

beste race//pers en dergelijke
Oud 13-03-2004, 17:21
Verwijderd
Waar staan die changes?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 22:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Zolang de definitieve changes niet bekend zijn valt daar echt niets over te zeggen...

Ben op genesis even helemaal gestopt... hmm... misschien toch nog ff opnieuw beginnen.
Oud 15-03-2004, 11:32
barkrukkie
barkrukkie is offline
nou, gezien de changes zou ik zeggen human merchant, of orc freak voor de lol ofzow

voor de attackers dan

mits deze changes definitief zijn
Oud 15-03-2004, 18:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 15-03-2004 @ 12:32:
nou, gezien de changes zou ik zeggen human merchant, of orc freak voor de lol ofzow

voor de attackers dan

mits deze changes definitief zijn
Human Merchant?! Daar heb je echt totaal niets aan... 5/0 0/5 specs zijn niet echt slechter dan elites, dus daar schiet je IMHO weinig mee op.

Orc Freak zou wel kunnen werken, hoewel merchant misschien beter werkt. Als dit doorgevoerd word lijkt me de keuze tussen Orc, Avian en Undead te zitten. T/m's Faery.
Oud 15-03-2004, 22:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Merchant al verslapt... zat er aan te komen, want dat zou veel te sterk zijn. Beetje crappy bonus voor rogue ook
Oud 18-03-2004, 08:08
barkrukkie
barkrukkie is offline
hmm, sorry van die human merchant, was niet goed op aan 't letten

maar Dwarven Merchants is op zich ook wel leuk
-75% maintaince voor elites, dus net zo duur als specs en een met een elite van 5/5 kun je makkelijk full elite gaan op zich. Specs kun je toch niet gebruiken voor verdediging (dan zal je verdediging helemaal weg ge-NS'ed worden), en je elite is net zo sterk als een off of def spec.
Oud 18-03-2004, 17:32
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 18-03-2004 @ 09:08:
hmm, sorry van die human merchant, was niet goed op aan 't letten

maar Dwarven Merchants is op zich ook wel leuk
-75% maintaince voor elites, dus net zo duur als specs en een met een elite van 5/5 kun je makkelijk full elite gaan op zich. Specs kun je toch niet gebruiken voor verdediging (dan zal je verdediging helemaal weg ge-NS'ed worden), en je elite is net zo sterk als een off of def spec.
0.75 * 0.5 = 0.375... dus geen -75%

Je kan net zo goed een redelijk aantal def specs gebruiken...

Beste mogelijkheden zie ik voor orcs (maakt niet uit welke personality, is bij allemaal wel wat leuks van te maken), gevolgd door undeads, avians en faeries.

Dwarves word alleen wat als ze freak zijn... 20 epa of zoiets Dan heb je alleen wel een gefuckt inkomen.
Oud 18-03-2004, 19:05
Verwijderd
Ik hoop dat ik het volhoud dot het einde van WoL, m'n kd wordt helemaal afgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 19:36
nickèsz
nickèsz is offline
ik doe utopian battlefield ben halfling? nog tips?
Oud 19-03-2004, 08:56
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 18-03-2004 @ 18:32:
0.75 * 0.5 = 0.375... dus geen -75%

Je kan net zo goed een redelijk aantal def specs gebruiken...

Beste mogelijkheden zie ik voor orcs (maakt niet uit welke personality, is bij allemaal wel wat leuks van te maken), gevolgd door undeads, avians en faeries.

Dwarves word alleen wat als ze freak zijn... 20 epa of zoiets Dan heb je alleen wel een gefuckt inkomen.
mjah, ik vergeet steeds dat ze niet op elkaar tellen
maar toch, dan heb je voor elite 4*.75*.5=1.5, kun je tenminste full-elite gaan

maar orc is idd wel interessant. Het enige risico is dat je specs moet gebruiken voor verdediging. Maar als je 20 orcs en 5 elves ofzow doet denk ik dat 80% op de vlucht slaat... hoewel dat niet meer kan als je op groter KD declared misschien lekker topfeeden met je orcs
Oud 19-03-2004, 08:56
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
nickèsz schreef op 18-03-2004 @ 20:36:
ik doe utopian battlefield ben halfling? nog tips?
de age is bijna over, dus heeft weinig nut meer
maar voor komende age zou ik geen halfer kiezen. Als je t/m wordt, is faery denk ik betere keus
Oud 19-03-2004, 10:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 19-03-2004 @ 09:56:
mjah, ik vergeet steeds dat ze niet op elkaar tellen
maar toch, dan heb je voor elite 4*.75*.5=1.5, kun je tenminste full-elite gaan

maar orc is idd wel interessant. Het enige risico is dat je specs moet gebruiken voor verdediging. Maar als je 20 orcs en 5 elves ofzow doet denk ik dat 80% op de vlucht slaat... hoewel dat niet meer kan als je op groter KD declared misschien lekker topfeeden met je orcs
Maar wat is er zo interessant aan full elite? Die elites van dwarves zijn geen fuck waard... Word pas interessant met Freak personality. Ook Dwarf Warrior zou nog kunnen werken, maar met merchant zou je gewoon de rauwe kracht missen die orcs en in iets mindere mate undeads wel op kunnen brengen. Hoewel Avians iets minder krachtig zijn is dat komende age denk ik ook een optie, als je tenminste de activity in huis hebt om er ook goed gebruik van te kunnen maken.

Tot nu toe lijkt Freak voor bijna alle races de meeste rauwe kracht op te leveren... Warrior voor een meer gebalanceerde province. General is op zich ook nog wel koel denk ik, vooral voor Avians en Orcs, Undeads hebben wat minder aan die -50% elite losses. Merchant is net een fractie minder dan warrior volgens mijn berekeningen, maar heeft natuurlijk wel als voordeel dat je behoorlijk zeker bent van je inkomen. War hero lijkt toch weer een redelijke optie, wat offense inleveren ten opzichte van Freak, General en Warrior, maar betere gains. Ook als je wat honor weet te verzamelen natuurlijk behoorlijk interessant...

Denk je dat 5 elves nodig is op 20 orcs? Volgens mij moet 3 of 4 ook wel kunnen (de laatste elf/orc age is voor mij al een tijdje geleden, en toen had ons kingdom maar 18 actieve provinces (2 elves, 16 orcs).
Oud 20-03-2004, 15:13
nickèsz
nickèsz is offline
wat is het beste om te doen , als je net begonnen bent??

Laatst gewijzigd op 20-03-2004 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 22:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nickèsz schreef op 20-03-2004 @ 16:13:
wat is het beste om te doen , als je net begonnen bent??
Kweenie... het is allemaal wel te doen denk ik, hoewel ik Faery af zou raden voor een eerste keer. Human eigenlijk ook, maar dan vooral omdat ze komende age gaan zuigen.
Oud 26-03-2004, 10:38
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-03-2004 @ 11:16:
Maar wat is er zo interessant aan full elite? Die elites van dwarves zijn geen fuck waard... Word pas interessant met Freak personality. Ook Dwarf Warrior zou nog kunnen werken, maar met merchant zou je gewoon de rauwe kracht missen die orcs en in iets mindere mate undeads wel op kunnen brengen. Hoewel Avians iets minder krachtig zijn is dat komende age denk ik ook een optie, als je tenminste de activity in huis hebt om er ook goed gebruik van te kunnen maken.

Tot nu toe lijkt Freak voor bijna alle races de meeste rauwe kracht op te leveren... Warrior voor een meer gebalanceerde province. General is op zich ook nog wel koel denk ik, vooral voor Avians en Orcs, Undeads hebben wat minder aan die -50% elite losses. Merchant is net een fractie minder dan warrior volgens mijn berekeningen, maar heeft natuurlijk wel als voordeel dat je behoorlijk zeker bent van je inkomen. War hero lijkt toch weer een redelijke optie, wat offense inleveren ten opzichte van Freak, General en Warrior, maar betere gains. Ook als je wat honor weet te verzamelen natuurlijk behoorlijk interessant...

Denk je dat 5 elves nodig is op 20 orcs? Volgens mij moet 3 of 4 ook wel kunnen (de laatste elf/orc age is voor mij al een tijdje geleden, en toen had ons kingdom maar 18 actieve provinces (2 elves, 16 orcs).
tsja, vorige weke nog ff heftig erop los gerekend enzow, voor tussen orc warrior/merchant/general. Maar als je 1/3 elite en 2/3 def specs wilt (voor later in age), heb je als general geen inkomen meer... Dus ik heb gekozen voor merchant, had ongeveer zelfde inkomen als warrior, maar als bonus dat je income niet zo snel gekloot wordt
hebben 20 orcs en 4 elves, 1 nieuwe als het goed is. Maar hebben 2 deletions gehad... Mehul met z'n anti-Zweden-houding
Oud 26-03-2004, 10:40
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 20-03-2004 @ 23:09:
Kweenie... het is allemaal wel te doen denk ik, hoewel ik Faery af zou raden voor een eerste keer. Human eigenlijk ook, maar dan vooral omdat ze komende age gaan zuigen.
ik zou elf-t/m gaan, of undead attacker ofzow, zijn allebei makkelijk speelbaar

orc is toch wat lastiger als je niet precies weet hoe en wat, net zoals faerie

avians heb ik nooit gespeeld, dus weet niet makkelijk/moeilijk
Oud 26-03-2004, 14:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 26-03-2004 @ 11:38:
tsja, vorige weke nog ff heftig erop los gerekend enzow, voor tussen orc warrior/merchant/general. Maar als je 1/3 elite en 2/3 def specs wilt (voor later in age), heb je als general geen inkomen meer... Dus ik heb gekozen voor merchant, had ongeveer zelfde inkomen als warrior, maar als bonus dat je income niet zo snel gekloot wordt
hebben 20 orcs en 4 elves, 1 nieuwe als het goed is. Maar hebben 2 deletions gehad... Mehul met z'n anti-Zweden-houding
Ik heb me half suf gerekend... Orc zou ik denk ik general gaan, dan maar wat meer opofferen aan income buildings, -50% combat losses is gewoon zeer koel, en de rest van de bonussen zijn ook best aardig.

Anyway, ben Avian warrior, iets minder rauwe power, maar wel stabiliteit en snelheid... We zien wel hoe het uitpakt.
Oud 27-03-2004, 09:06
Verwijderd
Ben Dwarf Merchant geworden, dat wordt een hoop $$$
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 09:41
Rerisen Phoenix
Avian General Monarch

The Great King ...

T/M is te saai vind ik, en ik ben monarch en als avian ben je wat veiliger (aanvallen tussen aanvallen van enemy bigguys door)

-50% offensive combat losses voor mij
Oud 28-03-2004, 19:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Avian/Warrior

[edit] oh shit, dat had ik al gezegd
Oud 29-03-2004, 21:28
Martian
Martian is offline
Ik ben deze age ook weer gevallen voor Utopia, en al na 3 pogingen in een redelijk KD terechtgekomen

Elf mystic, volgens mij zijn specs zo goed dat je gemakkelijk onkwetsbaar kan zijn voor zowat elke aanvaller. Behalve orks in war, misschien.
Maargoed ik zie wel, eerst maar eens weer wat ervaring opdoen
Oud 30-03-2004, 07:15
Verwijderd
Halfling rogue..

werd ziek van de thiefs ages hiervoor die maar geen SoMs, SoSs en surveys postten...

En tja.. het is best lekker opbouwen met halfling.. maar straks moet ik dus elites in specs converten.. eeeuuuhh 0_o

Iets anders dan maar he...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Martian schreef op 29-03-2004 @ 22:28:
Ik ben deze age ook weer gevallen voor Utopia, en al na 3 pogingen in een redelijk KD terechtgekomen

Elf mystic, volgens mij zijn specs zo goed dat je gemakkelijk onkwetsbaar kan zijn voor zowat elke aanvaller. Behalve orks in war, misschien.
Maargoed ik zie wel, eerst maar eens weer wat ervaring opdoen
Dat zou wel eens vies tegen kunnen vallen :/

Orcs kunnen vrij makkelijk aan 100opa komen, om 100 dpa te hebben moet je HEEL veel def specs hebben :/
Oud 30-03-2004, 12:46
Frank
Frank is offline
hoe groot zijn jullie nu al?

The Province of blaat

Utopian Date: July 6th, YR0
RL Date: March 30th, 2004 (11:00 GMT)

Ruler Name: Mr. x the Sorcerer
Personality & Race: The Mystic, Elf
Land: 851 Acres
Money: 69,663gc (37,236gc raw daily income)
Food: 56,893 bushels
Runes: 4,987 runes
Population: 20,389 citizens (23.96 per Acre)
Peasants: 11,821 (100% Employed)
Happy: b:100%, t:3.15-3.28gc, s:100%
Trade Balance: 0gc (0% tax rate)
Networth: 94,537 (111.09 per Acre)
Thieves+Wizards+Science Networth: 9,955gc

Soldiers: 1,123 (40.2% estimated draft rate)
Rangers: 0
Archers: 2,906 (14,530 defense)
Elf Lords: 2,837 (14,185 offense / 11,348 defense)
War-Horses: 0
Prisoners: 0

Total Modified Offense: 15,308 (17.99 per Acre)
Practical (75% elites): 11,763 (13.82 per Acre)
Total Defense: 27,001 (31.73 per Acre)
Practical (25% elites): 18,489 (21.73 per Acre)

Thieves: 1,338 (1.57 per Acre / 100% Stealth)
Wizards: 364 (0.43 per Acre / 79% Mana)

------------------------------------------------------------

Buildings Report of blaat
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 3]

Ruler Name: Mr. x
Personality: The Mystic
Race: Elf
Happiness: Happy (build: 100%, science: 100%)

1. Homes: 30 (3.5%) + 11 in progress (+1.3%)
2. Farms: 60 (7.1%) + 10 in progress (+1.2%)
3. Armouries: 0 (0%) + 71 in progress (+8.3%)
4. Banks: 253 (29.7%) + 2 in progress (+0.2%)
5. Hospitals: 22 (2.6%)
6. Guilds: 188 (22.1%)
7. Towers: 41 (4.8%) + 35 in progress (+4.1%)
8. Libraries: 69 (8.1%) + 50 in progress (+5.9%)

Total Land: 851 Acres (77.9% built)
In Progress: 179 Acres (21%)

** Effects Summary (Available Buildings Only) **
1. House 900 people (20,435 elsewhere), 30 books
2. Produce 4,200 bushels (5,250 with FL), 60 books
3. -0% training costs, 0 books
4. 7,590gc, +29.7% income, protect 60% gc, 253 books
5. -10.3% combat losses, +25.9% birth rate, 7.8% cure plague
6. Training about 7.5 wizards per hour, 188 books
7. Produce 693 runes per hour, 41 books
8. 207 science points per hour

** Effects Summary (Including Future Buildings) **
1. House 1,230 people (20,160 elsewhere), 41 books
2. Produce 4,900 bushels (6,125 with FL), 70 books
3. -14.6% training costs, 71 books
4. 7,650gc, +30% income, protect 60% gc, 255 books
7. Produce 1,043 runes per hour, 76 books
8. 357 science points per hour

-----------------------------------------

Science Intelligence on blaat
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.55 Alpha 3]

** Effects Summary (Known Science Only) **
+18.1% Income (27,486 points)
-0% Building Time
+4.5% Population Limits (11,049 points)
+10.1% Food Production (5,852 points)
+1.7% Military Strength (7,000 points)
+0% Thievery Effectiveness
+17.8% Magic Effectiveness (12,065 points)

** Science Points in Progress **
Housing: 3,747 points in progress

-------------------------------------------------

Military Intelligence on blaat

Ruler & Race: Mr. x, Elf.

** Standing Army (At Home) **
Soldiers: 1,123 (1,123 offense and defense)
Archers: 2,906 (14,530 defense)
Elf Lords: 2,837 (14,185 offense / 11,348 defense)
Total Attack points: 15,308
Total Defense points: 27,001

** Troops in Training **
Archers: 1,002 (5,010 defense)
Next 12 hours: 66 67 67 68 66 66 66 67 67 66 69 67...

Ben nice hard aan het exploren niet zo hard dat ik alleen maar specs kan trainen maar evengoed wel hard .

snap alleen niet zo goed hoe dat building efficient word, als ik bij civil affairs kijk:

Civilian Affairs of blaat

Happiness: Happy (stable)
Scale: [ Content ] «--------[+]-» [ Excited ]
Buildings: 100.3% efficiency (1% investment level)
Tax: 3.27gc per employed peasant
Science: 100% generation rate

** Approvals **
1. General Economics
2. Reasonable Military
3. Province Growth

** Disapprovals **
1. Craving War
Oud 30-03-2004, 13:08
Rerisen Phoenix
Wat ik daarvan zeg?

Landfat - kan je je locatie er aub bijgeven?

To Dr0_ol

Jah had ik ook. Ergste was dus een age waar ik als orc mystic 50% van de intel die age op mijn naam had staan met een faery rogue monarch. - affijn, de volgende age was ik human general monarch en verzorgde goede intel
Oud 30-03-2004, 18:48
JUH
JUH is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=784390
Reageren

Regels voor berichten