Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 18:41
Fog
Fog is offline
aan de ene kant wel maar als je er niet echt serieus achter staat hou je het echt niet je hele leven vol en dat is gewoon zwak [tenzij het door gezondheidsproblemen is] en ik snap ook gewoon niet dat mensen zo ver kunnen gaan om ergens bij te horen maar oke. ik denk dat je er beter eerst echt goed de zin van in kan zien voordat je er naar toe gaat leven.
Oud 25-01-2004, 19:01
annetjuh
annetjuh is offline
met vleeseten is niks mis mee en die beelden zijn van 1996. Volgens mij ook niet eens in Nederland.
Want in nederland is dat niet eens toegestaan om die dieren op die manier te doden.
Ik eet alleen biologisch vlees.

En wat hier dus ook al blijkt wat voor mij is gezegd. hebben vegetariers en veganisten wel een hele hoge dunk van zichzelf.
en ze denken echt dat zei gewoon beter zijn dan de rest omdat zij geen vlees eten en geen zielige diertjes opeten.
Kheb een aantal vriendinnen die wonen op een boerderij en weet wel dat die mensen echt wel respectvol met hun dieren omgaan. Het is notabene hun inkomen. En als de dieren ziek, besmet of whatever zijn. Mag het officieel volgens de wetten niet worden verkocht in de winkels. Dus krijgen ze minder geld lijkt me wel logisch.
En oja dat het egoistisch is om vlees te eten is echt bullshit. Want dan is de tijger ook egoistisch en slecht. Terwijl jullie wel met protesten en dergelijke meelopen omdat de tijger uitsterft. Dat kan dan toch eigelijk ook niet
en ja ik vind een mens gelijk aan een dier. Daarom eet ik biologisch vlees omdat die dieren een eerlijk leven hebben gehad net als wij.
Oud 25-01-2004, 19:09
Jampot
Jampot is offline
nuttige link.. ik ga m aan mensen laten zien, er zijn een paar mensen die al aan het overwegen zijn vegetarier te worden, met zo'n filmpje kan je ze denk ik wel over de streep trekken.

verder lijkt me vleeseters kortzichtig en naief noemen geen goeie manier om ze te bekeren, ook de titel is wel een reden dat vleeseters hier wegblijven, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:13
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 25-01-2004 @ 20:01:
En oja dat het egoistisch is om vlees te eten is echt bullshit. Want dan is de tijger ook egoistisch en slecht.
wij kunnen zonder, die tijger niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:17
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Jampot schreef op 25-01-2004 @ 20:13:
wij kunnen zonder, die tijger niet.
de tijger kan zich ook aanwennen om planten te eten dus zo lust ik er ook nog wel eentje.
maar nou ga je je weer uber voelen.
Oud 25-01-2004, 19:18
Roxy
Roxy is offline
Gezellig filmpje was het ja..
Ik heb een hekel aan mensen die mensen over de streep willen halen met dit soort filmpjes maar ik zou die mensen wel aanraden om zelf een beetje op internet te gaan zoeken over de manier waarop dieren vermoord worden.. Mensen die overgehaald worden houden het nooit lang vol denk ik..

Ikzelf ben niet geheel vegetarisch omdat dat in mijn situatie nog niet echt mogelijk is.. Wel ben ik geinteresseerd in de ontwikkelingen van bio/vleesindustrie, dierproeven, kinderarbeid en blabla... en doe ik een beetje mn best om niet of zo min mogelijk te consumeren op dat gebied.. Vlees eet ik niet, vis 1x per week voornamelijk omdat mn ouders dat nodig vinden, op stremsels en dergelijke zou ik wat meer moeten letten, melk drink ik dus wel en graseieren ook.. Maar eigenlijk wil ik gewoon een lief boertje vinden met een stuk of wat kippetjes en koetjes en daar gewoon later mn mandje met eieren en flessen melk halen <3
Oud 25-01-2004, 19:19
kuik
kuik is offline
Citaat:
Roxane schreef op 25-01-2004 @ 18:06:
ik mag geen stuk chocola in mn mond stoppen mits ik daar een geldig reden en welonderbouwde argumentatie voor heb?

Ik ben geen vegetarier meer omdat ik een voedselallergie heb voor tarwe melk soja en ei, en als ik dan ook nog eens vlees en vis ga vermijden en de vervangende producten (soja grotendeels, wat ik dus niet mag) dan word ik ziek door ondervoeding. Thuis eten we vlees met maten, meer vis dan vlees, nooit rund of varkensvlees en zijn er dus wel bewust van. Ik was vergetarier meer omdat ik vooral rund en varkensvlees niet lekker vind, en niet zo zeer om 'vegetarismefilosofie'. Ondanks ik de theorie van vegetarisme wel begrijp vind ik het onzin om daarom absoluut geen dierlijk vlees meer te eten. Ik denk dat je er gewoon veel meer aan hebt om biologsch vlees te eten, en dan ook vooral met mate. Mensen hebben immers altijd al dieren geslacht om zichzelf met voedsel te voorzien, zolang dat met mate gebeurt en dus vooral niet meer dan nodig is het circkeltje rond.
ok jouw argument is het enige argument wat ik ook nog een goed argument vind, biologisch vlees vind ik ook ok, maar toch liever geen vlees...
Oud 25-01-2004, 19:23
kuik
kuik is offline
Citaat:
met vleeseten is niks mis mee en die beelden zijn van 1996. Volgens mij ook niet eens in Nederland.
Want in nederland is dat niet eens toegestaan om die dieren op die manier te doden.
Ik eet alleen biologisch vlees.

En wat hier dus ook al blijkt wat voor mij is gezegd. hebben vegetariers en veganisten wel een hele hoge dunk van zichzelf.
en ze denken echt dat zei gewoon beter zijn dan de rest omdat zij geen vlees eten en geen zielige diertjes opeten.
Kheb een aantal vriendinnen die wonen op een boerderij en weet wel dat die mensen echt wel respectvol met hun dieren omgaan. Het is notabene hun inkomen. En als de dieren ziek, besmet of whatever zijn. Mag het officieel volgens de wetten niet worden verkocht in de winkels. Dus krijgen ze minder geld lijkt me wel logisch.
En oja dat het egoistisch is om vlees te eten is echt bullshit. Want dan is de tijger ook egoistisch en slecht. Terwijl jullie wel met protesten en dergelijke meelopen omdat de tijger uitsterft. Dat kan dan toch eigelijk ook niet
en ja ik vind een mens gelijk aan een dier. Daarom eet ik biologisch vlees omdat die dieren een eerlijk leven hebben gehad net als wij.
wie zegt dat iedereen vlees van de boerderij eet?
Oud 25-01-2004, 19:25
Fog
Fog is offline
ik at eerst ook allleen biologisch vlees dat vind ik ook goed maar ik blijf het een rot idee vinden om vlees te eten, niet alleen omdat de dieren vaak zo slecht behandeld worden maar ook omdat ik gewoon gelijk aan bloed en ingewanden enz denk en daar word ik echt dizzy van.
Oud 25-01-2004, 19:28
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 25-01-2004 @ 20:17:
de tijger kan zich ook aanwennen om planten te eten dus zo lust ik er ook nog wel eentje.
doe aub niet of je dom bent, en generaliseer aub ook niet.

tijgers hebben de dierlijke voedingsstoffen nodig, en kunnen zich dus niet beperken tot het eten van planten. omdat tijgers de intelligentie niet hebben om koeien te melken of voedingssupplementen te produceren kunnen zij eenvoudigweg niet zonder.

en ga er niet vanuit dat ik me uber voel. ik weet alleen dat ik tegen de bio-industrie ben en hem daarom ook niet steun, ik zal jou ook niet proberen te overtuigen, het is je eigen keus.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:31
Faery
Faery is offline
Citaat:
Als ik later op jouw onderbeen lig te knauwen moet je niet klagen, want ik heb me dan lang en breed aangewend vleeseters te verorberen.
Oud 25-01-2004, 20:05
Verwijderd
Natuurlijk zullen er veel vleesetende mensen zijn die moe worden van de bekeringsdrag van vegetariërs en veganisten, maar laten we niet vergeten dat een grote groep vleesetenden hier gewoon niet reageert en eventueel het filmpje niet wil zien omdat die vleesetenden er simpelweg niet over na willen denken en zichzelf voor de gek houden. Qamra houdt zichzelf dus voor de gek, velen zijn waarschijnlijk met haar, maar ze is gewoon de enige van die groep die tóch reageert.

Ik kan hier overigens ook best respect voor opbrengen, het valt niet mee erover na te denken. Zo heb ik vanaf m'n zesde het idee dat ik elke avond dier zat te eten verdrongen, totdat ik negen was en de gedachten niet meer te verdringen waren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:14
strafcorner
strafcorner is offline
op annetjuh ga ik niet eens in.. als je echt denkt dat een tijger planten kan leren eten ben je zo dom als het achtereinde van een koe...

Oh en het meeste vlees wordt geimporteerd Bovendien kan ik je verzekeren dat de dieren in Nederland het niets beter hebben dan de dieren op de video....
Oud 25-01-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 25-01-2004 @ 21:05:
Natuurlijk zullen er veel vleesetende mensen zijn die moe worden van de bekeringsdrag van vegetariërs en veganisten, maar laten we niet vergeten dat een grote groep vleesetenden hier gewoon niet reageert en eventueel het filmpje niet wil zien omdat die vleesetenden er simpelweg niet over na willen denken en zichzelf voor de gek houden. Qamra houdt zichzelf dus voor de gek, velen zijn waarschijnlijk met haar, maar ze is gewoon de enige van die groep die tóch reageert.

Ik kan hier overigens ook best respect voor opbrengen, het valt niet mee erover na te denken. Zo heb ik vanaf m'n zesde het idee dat ik elke avond dier zat te eten verdrongen, totdat ik negen was en de gedachten niet meer te verdringen waren.
Wat heeft het ook voor zin om te reageren. Er zijn twee groepen en daar tussen kan geen overeenstemming bereikt worden. En of ik er nou over nadenk of niet, of ik nou 4,5 jaar korter leef of niet, ik blijf mijn stukje vlees eten. Ik vind het heerlijk.

De gesprekken zijn zelfs zo nutteloos dat ik al tegen vrienden zeg dat ik bepaalde 'feestjes' liever mijd vanwege de preken die ik krijg opgelegd, waar ik helemaal geen behoefte aan heb.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 26-01-2004 @ 00:13:
Wat heeft het ook voor zin om te reageren. Er zijn twee groepen en daar tussen kan geen overeenstemming bereikt worden. En of ik er nou over nadenk of niet, of ik nou 4,5 jaar korter leef of niet, ik blijf mijn stukje vlees eten. Ik vind het heerlijk.

De gesprekken zijn zelfs zo nutteloos dat ik al tegen vrienden zeg dat ik bepaalde 'feestjes' liever mijd vanwege de preken die ik krijg opgelegd, waar ik helemaal geen behoefte aan heb.
Wat wij willen, is mensen die nog vlees eten laten nadenken en van gedachten te laten veranderen.
Jij hebt al nagedacht. Jammer voor mij, dan blijf je dus vlees eten. Maar er zijn er zoveel die er nog niet goed over hebben nagedacht. Die mensen wil ik graag bereiken en informeren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:36
A*
A* is offline
Hoe vaak zie je in je heerlijke kippenboutje van die rode vlekken op de botten?
Dat komt omdat het arme diertje mishandeld is, en die vlekken op zn botten zijn het gevolg daarvan.
Die mishandeling van t filmpje gebeurt heus ook in Nederland.

En trouwens, vissen sterven ook geen leuke dood. Die slaan ze niet allemaal om de beurt dood, nee die laten ze lekker stikken. Wel met zn allen dan he, lekker gezellig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:39
Verwijderd
Citaat:
en die beelden zijn van 1996. Volgens mij ook niet eens in Nederland.
OOOOOOOOOOH PLEASE!!!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 25-01-2004 @ 20:25:
ook omdat ik gewoon gelijk aan bloed en ingewanden enz denk en daar word ik echt dizzy van.
Dat heb ik dan weer niet... vlees smaakt(e) lekker, maar ik vind gewoonweg onnodig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 25-01-2004 @ 20:18:
Gezellig filmpje was het ja..
Ik heb een hekel aan mensen die mensen over de streep willen halen met dit soort filmpjes maar ik zou die mensen wel aanraden om zelf een beetje op internet te gaan zoeken over de manier waarop dieren vermoord worden.. Mensen die overgehaald worden houden het nooit lang vol denk ik..
Hoe wil je fucking anders vegetarier worden. Spontaan?

Niet dat ik mijn standpunt alleen met beeldmateriaal duidelijk maak. Duidelijke redenaties op de eerste plaats natuurlijk, zo ben ik zelf ook 'overgehaald'.

Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:46
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 26-01-2004 @ 00:42:
Hoe wil je fucking anders vegetarier worden. ?
Het kan het ook helemaal uit jezelf doen, zoals ik heb gedaan. Ik ben er dus zelf over gaan nadenken, wilde stoppen met vlees en vis eten, wist wel dat er een woord voor was, maar had nog nooit gehoord van iemand die vegetariër was. Toen ik net tien was heb ik het dus eindelijk aan mijn ouders durven te vertellen (ik dacht dat ik echt de enige in Europa was ofzo, wist ik veel)...

Nu ben ik veganist, hiertoe heb ik me meer laten overhalen door standpunten van veel veganisten, waardoor ik over veganisme na ben gaan denken.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:55
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 26-01-2004 @ 00:46:
Het kan het ook helemaal uit jezelf doen, zoals ik heb gedaan. Ik ben er dus zelf over gaan nadenken, wilde stoppen met vlees en vis eten, wist wel dat er een woord voor was, maar had nog nooit gehoord van iemand die vegetariër was. Toen ik net tien was heb ik het dus eindelijk aan mijn ouders durven te vertellen (ik dacht dat ik echt de enige in Europa was ofzo, wist ik veel)...

Nu ben ik veganist, hiertoe heb ik me meer laten overhalen door standpunten van veel veganisten, waardoor ik over veganisme na ben gaan denken.
Ok goed, dat kan OOK .
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 08:23
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 26-01-2004 @ 00:35:
Wat wij willen, is mensen die nog vlees eten laten nadenken en van gedachten te laten veranderen.
Jij hebt al nagedacht. Jammer voor mij, dan blijf je dus vlees eten. Maar er zijn er zoveel die er nog niet goed over hebben nagedacht. Die mensen wil ik graag bereiken en informeren.
In dat geval moet je niet alle vleeseters over één kam scheren: "Ze reageren niet, dus denken ze er niet over na".

Geef in ieder geval nuttige informatie. Dit draadje begint al met een filmpje: "Jullie vleeseters zijn slecht". Schrijf liever een goed onderbouwd stuk (het stuk op de website van strafcorner komt al aardig in de richting), publiceer het en geef algemene voedingtips. Hoeveel mensen worden wel niet ziek omdat ze ineens vegetarier worden zonder een goed alternatief voedingspatroon?

Want dat belerende is hoogst irritant.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 26-01-2004 @ 09:23:
In dat geval moet je niet alle vleeseters over één kam scheren: "Ze reageren niet, dus denken ze er niet over na".

Geef in ieder geval nuttige informatie. Dit draadje begint al met een filmpje: "Jullie vleeseters zijn slecht". Schrijf liever een goed onderbouwd stuk (het stuk op de website van strafcorner komt al aardig in de richting), publiceer het en geef algemene voedingtips. Hoeveel mensen worden wel niet ziek omdat ze ineens vegetarier worden zonder een goed alternatief voedingspatroon?

Want dat belerende is hoogst irritant.
De thread begint met de oorsprong van vlees, iets waar veel vleeseters nog nooit over hebben nagedacht. Iets waar de meeste mensen niet eens over na willen denken, dat snap je toch?

Ik geloof niet in ziek worden na vegetarier worden. Gewoon zorgen voor volkoren brood, genoeg groente en fruit, genoeg aardappels/bonen/pasta/soja. Zuivelproducten voor b12, en anders b12 verijkte producten (vleesvervangers). Klinkt toch niet moeilijk of wel dan ? Ik snap echt niet hoe je zo ziek wordt, ik eet alleen maar gezonder. Ik leer groente en fruit ook nog eens meer waarderen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 13:15
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
cut_off schreef op 26-01-2004 @ 00:42:
Hoe wil je fucking anders vegetarier worden. Spontaan?

Niet dat ik mijn standpunt alleen met beeldmateriaal duidelijk maak. Duidelijke redenaties op de eerste plaats natuurlijk, zo ben ik zelf ook 'overgehaald'.
Nou uit eigen overwegingen en redenaties werkt denk ik beter dan overgehaald worden door anderen.. Ik heb bij die mensen een beetje het idee dat ze het doen omdat de anderen opzich wel gelijk hebben of omdat het hip is, maar dat ze niet echt uit zichzelf de interesse hebben om zich er in te verdiepen. Denk dat je pas stellig overtuigt kunt zijn van je vegetar/veganisme als je die interesse hebt en zelf een beetje gaat rondneuzen over hoe het nou zit en voor jezelf gaat redeneren en argumenten voor en tegen( ) vegetari/vegannsme gaat verzinnen.. Die meelifters met hipheid of mensen die het beslissen in een vlaag van zieligheid maar verder niks weten haken volgens mij vaak toch weer af..
Oud 26-01-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 26-01-2004 @ 14:15:
Nou uit eigen overwegingen en redenaties werkt denk ik beter dan overgehaald worden door anderen.. Ik heb bij die mensen een beetje het idee dat ze het doen omdat de anderen opzich wel gelijk hebben of omdat het hip is, maar dat ze niet echt uit zichzelf de interesse hebben om zich er in te verdiepen. Denk dat je pas stellig overtuigt kunt zijn van je vegetar/veganisme als je die interesse hebt en zelf een beetje gaat rondneuzen over hoe het nou zit en voor jezelf gaat redeneren en argumenten voor en tegen( ) vegetari/vegannsme gaat verzinnen.. Die meelifters met hipheid of mensen die het beslissen in een vlaag van zieligheid maar verder niks weten haken volgens mij vaak toch weer af..
Ok ik snap je punt .
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 13:33
Overjoyed
Overjoyed is offline
Nutteloze discussie, mensen zullen toch áltijd vlees blijven eten.
Oud 26-01-2004, 13:57
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 26-01-2004 @ 14:33:
klopt, het moet eigenlijk ook gewoon bij het videootje blijven, degenen die overtuigd willen worden moeten daar genoeg aan hebben..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 26-01-2004 @ 12:17:
De thread begint met de oorsprong van vlees, iets waar veel vleeseters nog nooit over hebben nagedacht. Iets waar de meeste mensen niet eens over na willen denken, dat snap je toch?

Dat begrijp ik.

Citaat:
cut_off schreef op 26-01-2004 @ 12:17:

Ik geloof niet in ziek worden na vegetarier worden. Gewoon zorgen voor volkoren brood, genoeg groente en fruit, genoeg aardappels/bonen/pasta/soja. Zuivelproducten voor b12, en anders b12 verijkte producten (vleesvervangers). Klinkt toch niet moeilijk of wel dan ? Ik snap echt niet hoe je zo ziek wordt, ik eet alleen maar gezonder. Ik leer groente en fruit ook nog eens meer waarderen.

Citaat:
Veel mensen vragen zich af of vegetarische voeding wel gezond is. Vlees, vis en gevogelte zijn immers belangrijke leveranciers van ijzer, B-vitamines en eiwit. Bij een volwaardige vegetarische voeding is het belangrijk voldoende andere producten te eten die deze voedingsstoffen in voldoende mate leveren.
http://www.voedingscentrum.nl/mirake...er.jsp?id=1726

Het is een behoorlijke omslag, als je je voeding niet goed aanpast word je ziek.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 26-01-2004 @ 14:33:
De volledige vleesindustrie kun je niet stoppen. Dus??? Toch is het goed mensen te informeren.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 26-01-2004 @ 18:30:

Het is een behoorlijke omslag, als je je voeding niet goed aanpast word je ziek.
Neem het van mij , ik ben echt niet de gezondste eter. En ik heb geen enkel probleem (gehad) al mn voedingsstoffen binnen te krijgen. Gewoon normaal gezond eten. Je hoeft écht niet opeens extreem op te gaan letten.

voedingscentrum:"Een vegetarisch eetpatroon met voldoende groente, fruit, peulvruchten, brood, graanproducten, zuivelproducten en eieren, levert alle voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft. "

basically wat ik eerder al zei

Laatst gewijzigd op 26-01-2004 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:03
Fog
Fog is offline
je moet vooral extra veel bonen, noten e.d eten.
Oud 26-01-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 26-01-2004 @ 19:03:
je moet vooral extra veel bonen, noten e.d eten.
kan inderdaad nooit kwaad
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:37
strafcorner
strafcorner is offline
als je je vlees gewoon vervangt met een vervanger hoef je zowiezo nergens op te letten daar de voedingsstoffen pracktisch gelijk zijn...
Oud 26-01-2004, 20:33
A*
A* is offline
Citaat:
Ja tuurlijk, ga jij maar van een katje een vegetarier maken, en zorgen dat ie nooit een muis of vogel vangt.

Een tijger houd de natuur in evenwicht. En hij heeft geen keus.
Wij hebben genoeg keuzes en alternatieven voor vlees.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:42
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het feit dat ik hier als vleeseter geen zin heb om te reageren, is omdat jullie echt op het puntje van je stoel zitten om mij aan te vallen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 26-01-2004 @ 21:42:
Het feit dat ik hier als vleeseter geen zin heb om te reageren, is omdat jullie echt op het puntje van je stoel zitten om mij aan te vallen.
valt wel mee ik ben lief
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:54
WishfulDreaming
Citaat:
cut_off schreef op 26-01-2004 @ 21:49:
valt wel mee ik ben lief
Mwah, je valt mensen aan als ze in jouw ogen geen goede reden hebben om vlees te eten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 26-01-2004 @ 21:49:
valt wel mee ik ben lief
Ja, dat weet ik nu ook
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 01:18
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 26-01-2004 @ 21:54:
Mwah, je valt mensen aan als ze in jouw ogen geen goede reden hebben om vlees te eten.
het is misschien moeilijk voor te stellen dat er goede redenen bestaan.. in mijn ogen zijn die er gewoon ook bijna niet, op de reden die was het roxane? noemde, dat je het door gezondheids problemen gewoon niet kunt.. de enige andere reden die ik veel hoor is dat het gewoon lekker is.. en dat is voor vegetariers gewoon moeilijk te begrijpen aangezien we een dierenleven meer waard vinden dan in 5 min een biefstukje eten.. [maar ik moet niet zeiken ik ben een nep vega]
Oud 27-01-2004, 06:48
WishfulDreaming
Citaat:
Roxy schreef op 27-01-2004 @ 02:18:
het is misschien moeilijk voor te stellen dat er goede redenen bestaan.. in mijn ogen zijn die er gewoon ook bijna niet, op de reden die was het roxane? noemde, dat je het door gezondheids problemen gewoon niet kunt.. de enige andere reden die ik veel hoor is dat het gewoon lekker is.. en dat is voor vegetariers gewoon moeilijk te begrijpen aangezien we een dierenleven meer waard vinden dan in 5 min een biefstukje eten.. [maar ik moet niet zeiken ik ben een nep vega]
Jamaar zoals iemand anders al in het topic zei (weet niet meer wie): waarom moet je altijd goede redenen hebben om vlees te eten?

Ik heb dat filmpje ook gezien en vind het ook lullig, maar om nou daarvoor die 5 minuten dat eten te laten staan (en het is wel een optel som heh. Niet gewoon 5 minuten maar bijna elke dag 5 minuten.)

En dan vinden 'jullie' me maar een hypocriete trut, ik heb een neef die is ook vegetarier en die kan het echt weinig schelen dat de rest van de familie wel vlees eet. Anders gaat de rest ook even zo doen.

En daarbij, ik woon in een huis met 4 andere personen, waarvan 1 moeder die niet van koken houdt, dus het gaat een beetje lastig om hier ineens vegetarier te worden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 08:22
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 26-01-2004 @ 21:54:
Stel je voor iemand zou eens een standpunt uitdragen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 09:13
red_and_black
red_and_black is offline
ik ben zelf vegetariër, omdat voor mij geen onschuldige dieren gedood hoeven te worden, naar mijn mening hebben dieren en mensen evenveel rechten, een dier staat voor mij gelijk aan de mens.
Oud 27-01-2004, 11:02
strafcorner
strafcorner is offline
Waarom vinden vlees eters het toch zo raar dat mensen die er bewust voor hebben gekozen geen vlees te eten het naar vinden dat anderen dat wel doen. Vegetarier zijn is geen hobby hoor. Ik ben van mening dat het doden van een mens net zo erg is als het doden van een dier, misschien zelfs wel minder erg daar een dier veel hulpelozer is... Bekijk het eens vanuit ons perspectief...

En dan kan je wel zeggen van ja maar daar moet je anderen niet mee lastig vallen enzo, maar als het handje vol mensen dat vroeger in amerika als enige tegen de slavernij waren dat ook hadden gedaan, waren er misschien nu nog steeds wel slaven...

Kijk ik ben echt niet voor een jehova achtige bekeer razzia, maar met praten met mensen waarvan je vermoed dat ze er voor open staan, en iets posten op een forum (je hoeft het namelijk niet te lezen) is m.i. niet veel mis. Het zou goed zijn als mensen zich eens bewust werden van wat ze doen, en dan heb ik het dus niet over het handje vol vleeseters dat dat wel is...
Oud 27-01-2004, 11:43
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 27-01-2004 @ 12:02:
Waarom vinden vlees eters het toch zo raar dat mensen die er bewust voor hebben gekozen geen vlees te eten het naar vinden dat anderen dat wel doen. Vegetarier zijn is geen hobby hoor. Ik ben van mening dat het doden van een mens net zo erg is als het doden van een dier, misschien zelfs wel minder erg daar een dier veel hulpelozer is... Bekijk het eens vanuit ons perspectief...

En dan kan je wel zeggen van ja maar daar moet je anderen niet mee lastig vallen enzo, maar als het handje vol mensen dat vroeger in amerika als enige tegen de slavernij waren dat ook hadden gedaan, waren er misschien nu nog steeds wel slaven...

Kijk ik ben echt niet voor een jehova achtige bekeer razzia, maar met praten met mensen waarvan je vermoed dat ze er voor open staan, en iets posten op een forum (je hoeft het namelijk niet te lezen) is m.i. niet veel mis. Het zou goed zijn als mensen zich eens bewust werden van wat ze doen, en dan heb ik het dus niet over het handje vol vleeseters dat dat wel is...
ik ben het echt zo met je eens, gewoon mijn mening maar dan duidelijker geformuleerd
Oud 27-01-2004, 12:04
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 27-01-2004 @ 07:48:
Jamaar zoals iemand anders al in het topic zei (weet niet meer wie): waarom moet je altijd goede redenen hebben om vlees te eten?
Ik heb dat filmpje ook gezien en vind het ook lullig, maar om nou daarvoor die 5 minuten dat eten te laten staan (en het is wel een optel som heh. Niet gewoon 5 minuten maar bijna elke dag 5 minuten.)
En dan vinden 'jullie' me maar een hypocriete trut, ik heb een neef die is ook vegetarier en die kan het echt weinig schelen dat de rest van de familie wel vlees eet. Anders gaat de rest ook even zo doen.
En daarbij, ik woon in een huis met 4 andere personen, waarvan 1 moeder die niet van koken houdt, dus het gaat een beetje lastig om hier ineens vegetarier te worden.
vlees eten is in onze maatschappij zo vanzelfsprekend dat je opzich geen reden nodig hebt om het te doen. Mensen zullen je niet honderd keer vragen om uit te leggen waarom, terwijl ze dat bij een vegetarier wel doen..
Aan de andere kant denk ik waarom zou je een beest laten vermoorden als je er niet eens goede redenen voor hebt.. Vind je het leven van een kip of koe zoveel minder waard dan dat van een mens? want als het een mens is dan houd iedereen er opeens stille tochten voor enzo, en voor een dier hoef je niet eens een goede reden te hebben... Men doet het naar mijn mening gewoon omdat het maatschappelijk normaal gezien word en men maar hersenloos meevreet met de massa, zonder er over na te denken of het wel voor jezelf ethisch verantwoord is...

[en verder ben ik ook zoals die neef van jou hoor, ik heb in het dagelijks leven absoluut niet de behoefte om te gaan preken tegen iedereen ofzo ]
Oud 27-01-2004, 12:19
Verwijderd
ik heb voor vega's evenveel respect als voor de zogenaamde "vleeseters". Ik vind het goed dat vega's hun vlees laten staan voor een doel , maar ik zie idd ook niet in wat mis is met het slachten van beesten voor eten mits dit op een humane manier gebeurt.

ahhhh why cant we all get alongg boysss
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 12:32
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 27-01-2004 @ 13:19:
ik heb voor vega's evenveel respect als voor de zogenaamde "vleeseters". Ik vind het goed dat vega's hun vlees laten staan voor een doel , maar ik zie idd ook niet in wat mis is met het slachten van beesten voor eten mits dit op een humane manier gebeurt.

ahhhh why cant we all get alongg boysss
Wat er mis mee is is dat de dieren gewoon worden geboren als product en als het ff tegenzit gebeurt het slachten ook niet op een humane manier (in mij ogen zal het nooit humaan zijn een leven te nemen maargoed dan vannuit een andere hoek gezien)
Oud 27-01-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 27-01-2004 @ 13:32:
Wat er mis mee is is dat de dieren gewoon worden geboren als product en als het ff tegenzit gebeurt het slachten ook niet op een humane manier (in mij ogen zal het nooit humaan zijn een leven te nemen maargoed dan vannuit een andere hoek gezien)
naar mijn id is daar weinig mis mee , is zelfs natuurlijk. En het liefst zie ik ook dat die beesten op een snelle en pijnloze manier gedood worden. En daaraan zal ik dan ook zeker mijn steun geven, maar ik zal zeker niet mijn lapje vlees laten staan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 12:47
saartjeh
saartjeh is offline
dat gaat wel lekker hier zeg
maar om even wat vooroordelen en onjuistheden uit de weg te ruimen,
ten eerste kun je om meerdere reden vegetarier worden (bij mij komt het motief "wat is het toch zielig voor die diertjes en mensen mogen toch ook niet dood" op de laatste plaats) In vlees (maar ook in melk) zit gewoon heel veel rotzooi. Aan de ene kant is het een persoonlijk probleem, want wat boeit het mij dat heel veel mensen kanker krijgen van vlees (zolang ze het wel weten het, laten we dat even voorop stellen!) maar aan de andere kant is het toch wel degelijk (naar mijn mening!) een maatschappelijk probleem omdat voor die mensen wel gezorgd moet worden (maar dat is net zo goed bij mensen die roken ect). Daarom vind ik het ook heel goed dat mensen biologisch eten (niet alleen vlees maar heel veel producten zijn biologisch te krijgen) Ik vind dat iedereen het zelf moet weten maar ik vind persoonlijk dat de bioindustrie niet zo lekker is (ook niet een kleine boederij van mensen die mijn vrienden zijn, want ook daar zitten kuikens bovenop mekaar en gaan de meesten dood door de te kleine ruimte (niet dat 50%sterft hoor, dat zeg ik niet, maar ze gaan dood door de omstandigheden en dat kost hun minder geld dan wanneer ze leven en dus een groter hok ect hebben)) Dat neemt het feit nog niet weg dat het heel moeilijk is voor boeren om biologisch de boel te doen. Dr zijn hele strenge wetten, ook voor koeien ect, over hoeveel er max op een stuk land mogen.
Er zijn mensen die het zielig vinden en een deel daarvan pleit elke dag hoe zielig dat is en een deel daarvan eet het niet meer. Ieder zijn eige keuze. Er zijn natuurlijk ook mensen die denken dat wij vlees nodig hebben (oorspronkelijk was dat nooit zo maar omdat de mens evolueert (dat woord klopt niet haha) hebben wij (nederlanders heb ik t even voor t gemak over) het wel nodig, in die zin dat vlees vervangen kan worden. Voor veganisten vit B12 niet, moet je tabletten slikken maar ok).
Het is inderdaad zo dat er zeker mensen zijn die zichzelf oh zo stoer vinden dat ze geen vlees eten en die zielige diertjes niet martelen. Maar dat neemt nog niet weg dat je het niet op kunt brengen om mensen die dat niet doen te respecteren. Want onze cultuur is nu eenmaal zo dat het geoorloofd is om een koe op te eten maar als je een cavia lekker vind je de dierenbescherming op je nek krijgt. Natuurlijk zo hypocriet als de neten, dat vind ik wel, maar het is wel de cultuur en je schiet er weinig mee op als je er continue tegen aan loopt te trappen, op een gegeven moment heeft het namelijk geen effect meer.
Maar naast gezondheidsredenen kun je het ook nog om het wereldvoedsel probleem doen. Want ja, we houden natuurlijk heel veel over als we hetgeen wat we besteden aan koeien (land voer ect, kga nie helemaal in detail uitleggen, lijkt me logisch) en andere runderen, niet aan die dieren geven want dat kost ons meer voedsel. Bij elke 15 kilo vlees die een dier levert zeg maar, gaat er 14 kilo verloren. Kweenie meer precies hoe het zit (dat moet ik eerlijk toegeven ) maar het komt er op neer dat we die dieren volproppen met voedsel (dat we zelf kunnen eten) om vervolgens naar verhouding minder voedsel te produceren in de vorm van vlees. Naja, ik vind persoonlijk gewoon dat iedereen moet doen wat hij of zij wil zonder dat je daarbij anderen veroordeelt of jezelf beter vind dan anderen.
Ik ben vegetarier, uit mezelf geworden, niet mee opgevoed ofzow, maar bij ons thuis is gewoon alles bespreekbaar en ik heb zo'n 4 jaar geleden (een paar maand meer) besloten om vegetarier te worden (naja, 2 jaar daarvoor al maar toen kon ik t nog niet) Mijn broertje is kort daarna ook vegetarier geworden en toen zijn we allemaal maar vegetarisch gaan eten Wel zo makkelijk. Ik voel me niet beter dan anderen en ik loop ook niet constant te paraderen met het feit dat ik vegetarier ben. Sommige mensen zien vegetariers als mensen die continue op de barricade staan, vossen loslaten en met spandoeken van greenpeace rond lopen. Nou, dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen btje te lui voor
Maar ieder mens is anders en iedereen maakt zijn eigen keuzes en ik denk dat de discussie een btje zinloos is als je probeert te oordelen wat correct is.
Ik zou zelf mijzelf niet zo snel als veganist zien, want ik ben al te dun en ik kan alles gebruiken en persoonlijk ben ik als koukleum gewoon erg blij als ik iets van wol kan aantrekken.
Dat neemt nog niet weg dat ik leren schoenen niet altijd zo goed vind maar het moet vanwege mijn voeten. Ik doe wat ik denk dat goed is en ik denk dat mensen dat gewoon moeten doen. Ik heb geen krokodillenleren tasjes, ik eet geen vlees, ik koop regelmatig dingen die biologisch zijn en ik ben lid van, hoe heet die organisatie, wspa (da vink van alle dieren organisaties de beste want ze doen niet zo van: geen enkel dier mag dood! maar ze doen wat het beste is voor mens en dier). Verder weten eigenlijk niet veel mensen dat ik vegetarier ben ect, al1 als het ter sprake komt of alsl ik iets van vlees aangeboden krijg, ergens ga eten, enz. Ik vind niet dat iemand het recht heeft zichzelf superieur te vinden omdat ie wel of niet vegetarier is of om wat voor reden ook. Iedereen doet zijn dingen (en mensen zeggen altijd: iedereen maakt fouten, maar je kunt niet alles fouten noemen vind ik) maar we moeten es n keer ophouden over dit soort dingen mekaar af te maken (en dat bedoel ik dan niet letterlijk). Het is toch mooi als je veganist bent en daar zelf tevreden mee bent, is toch leuk ieder1 tevreden dacht ik zo goh, wat ben ik vrede gezind vandaag haha mmm, das ook nie helemaal correct dat woord maar ok
maar kheb nu les kzal es zien wat ik op geschiedenis heb
let it rip gewoon t boeit mij weinig wat anderen (onbekende) van mij vinden dus boeit het mij ook nie zoveel wat anderen doen. Zolang ik er maar geen last van heb!kijk, das een mooi excuus om wel tegen potter en bush te zijn haha

baai

Liefs van saar
Oud 27-01-2004, 13:13
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 26-01-2004 @ 18:30:

behoorlijk ja I should know

misschien is het een idee om elkaar eens niet zo in de haren te vliegen als het gaat om een persoonlijke keuze (te vergelijken met een woeste achtervolging als iemand niet het juiste merk broek heeft gekocht)
en misschien is het nog wel een veel beter idee om hier nooit meer een topic van te maken want:

1. hier komt geen eind aan
2. het heeft geen nut om elkaar met argumenten om de oren te slaan, de meesten hier zijn gewoon te koppig
Reageren

Regels voor berichten