Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik dronk eerst ook enso en blabla maarrrrrr toen heb ik een kei kut tijd door drank gehad (niet ik maar men moeder) en daar heb ik en iedereen van de fam erg onder geleden..dat heeft me zo aan het denken gezet.. toen heb ik besloten het gewoon niet te gebruiken al die zooi niet ik had het meeste toch al geprobeerd en daar wilde ik het ook bij laten ook. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() dat zijn wij btw helemaal niet aan het roepen ik weet niet waar jij het over hebt maargoed.. en idd wat kan jij generaliseren |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zie mezelf niet verbonden met wie dan ook, ik voel me geen deel uitmaken van een groep. ben je geen edge? fuck you. ben je wel edge? fuck you. die generalisatie moet maar eens een keer ophouden, tis toch zo makkelijk om iemand niet individueel te benaderen en het gewoon maar over een groep te hebben. gemakzucht. |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
ach geef gewoon het beestje een naampje lange termen leg je uit met 2 woorden: straight edge.
|
![]() |
Hmm, ik voldoe wel aan de sXe-criteria maar zo zie ik mezelf toch niet. Ik vind het niet echt nodig om er een naampje aan te hangen, omdat je jezelf dan regels oplegt. Ik drink eigenlijk echt bijna nooit en gebruik ook geen drugs maar mocht ik daar toevallig zin in hebben dan ga ik mezelf niet tegenhouden. Niet dat dat vaak voorkomt.
Nog een vraagje aan de edgers: Ik vroeg me af als er in een gerecht alcohol zit (kaasfondue, wijnsaus etc.) of je dat ook niet eet?
||
Citaat:
maar ja als het niet weet ![]() maar nee ik ga dat niet naar binnen proppen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar dit lijkt mij dan wel degelijk wijn... het gaat om bewust consumeren en je lichaam 'clean' houden, zodat JIJ bijvoorbeeld garant staat voor je daden en je niet je fouten afwijst op alcohol e.d. natuurlijk kan een glaasje alcohol geen kwaad, maar daar maak je geen statement mee ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() je hebt ze ook met de context: "drugsgebruikers moeten allemaal dood" ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik weet alleen niet in hoeverre in dat onderzoek is meegenomen dat rokers gemiddeld minder lang leven....
||
Citaat:
"straight edge or not, we don't fucking care. But if we see that things go wrong, we will speak our minds"
|
hmm,of zon reactie de moeite waard is, maar ach, daar is een forum voor.
![]() ik vind er eigenlijk niks mis mee als je gewoon een persoonlijke invullig geeft aan zoiets, ik vind mijzelf niet sxe, ik voldoe wel aan de eisen, maar ik heb niet beuwst die comitment afgelegd op zon manier, ik dacht er al zo over voordat ik wist wat sxe inhield en het verband met de muziek en die hele geschiedenis,maar het is wel iets wat hoord bij hardcore/ youth crew(whatever, k heb er geen verstand van) en dat wereldje, nu ben ik het laatste anderhalf jaar wel van die muziek gaan houden en ik kan me er ook goed in vinden maar ik heb nooit bewust die keuze met die levenstijl zo gemaakt, dus vind ik mijzelf niet sxe. ik heb gewoon een persoonlijke invulling, voor mij heeft drugs een hele negatieve lading vanwege alcoholisme van een dierbaar iemand, waar ik al mijn leven lang leed van heb, maar ik weet ook wel dat er heel veel mensen zijn die verstandig en volwassen met drugs om gaan en voor wie drugs een positief iets kan zijn,dat respecteer ik ook natuurlijk. los van dit alles gaat het er bij mij vooral om dat het iets met je bewustzijn doet, het gezondheids aspect heb ik minder mee, aangezien ik niet altijd even gezond eet enz. drugs doet iets met je bewustzijn, dit is ook het verschil tussen een medicijn of bijvoorbeeld red bull en drugs. ik haat het om op wat voor manier controle te verliezen, ook al is het maar een heel klein beetje, en het idee dat er iets chemisch in mijn lichaam zit wat iets met mij doet wat ik niet zelf kan bepalen vind ik vreselijk, de controle over mijn bewustzijn wil ik nooit kwijtraken, op wat voor manier dan ook. maarja, mensen moeten er gewoon niet zo zwaar aan tillen, elkaar gewoon respecteren en lekker laten, als voorbeeld, ik ben gek op vlees en ik haat van die irritante vegetariers die dan gaan preken, laat me dan lekker, zo irritant persoon zou ik nooit willen zijn want dat vind ik zelf ook heel irritant. dat laat niet weg dat als ik iemand waar ik om geef onverstandig met drugs zie om gan dat ik me er dan wel mee bemoei, maar dat ligt weer anders. mensen moeten gewoon niet te veel zeuren, gewoon doen wat jij fijn vind zolang anderen er geen last van hebben, als jij gelukkig bent met blowen en drinken of whatever en je doet er niemand pijn mee, ga je gang, vind je het maar niks, ook prima. |
![]() |
|
ik vind t allemaal een beetje overdreven..
je moet gewoon eten/drinken/gebruiken/doen waar je zin in hebt, ik ga mezelf echt geen verplichtingen op leggen, een tijd terug gebruikte ik ook niks omdat ik ziek was en ik kreeg gelijk een aanbod om een straight edge site te maken ![]()
||
Citaat:
Jij zegt: je moet gewoon eten drinken gebruiken doen waar je zin in hebt, die straightedgers hebben daar géén zin in, dus doen ze het niet. Het is niet zo van: 'ohh ik wil zo graag alcohol maar ik mag het niet want ik ben sXe', als dat zo is moet je geen sXe worden. |
![]() |
|
![]() |
ik ben straight-edger. Ik rook/blow niet omdat ik roken ranzig vind. En nee ik heb nog nooit een hijs gehad of iets maar als ik een rookwalm in me gezicht krijg begin ik al half te kotsen. Drugs, nou, gewoon omdat het drugs is.
En drinken doe ik niet meer sinds 1 januari. Ik ga het een half-jaar volhouden en dan kap ik er weer mee. gewoon omdat ik wil bewijzen dat ik alles kan als ik het wil.
|
ik ben sxe kan me niks schelen wat anderen van me denken ik doe wat ik doe en dit is mijn ding
![]() er zijn altijd zoveel mensne die er moeilijk over doen tja ik doe er ook niet moeilijk over als andere mensne het wel aalleemaal doen/gebruiken zolang iedereen mij maar in mijn waarden laat doe ik dat omgekeerd ook
||
Citaat:
![]() Ja straight-edgers moeten het zelf weten, ik rook/blow zelf niet, maar in het weekend hou ik wel van een Lambruscootje oid. Valt me wel op dat de meestovertuigde straight-edgers het maar een paar maanden tot een paar jaar volhouden en dr dan toch nog mee kappen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|