Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
amerika en goeie kanten, 2(eigen lijk 3 ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@tosyali: Dat het merendeel van de bevolking van de VS Engelstalig is wil niet zeggen dat ze Brits (dus afkomstig uit Engeland) zijn. Onder Engelsen versta ik mensen die afkomstig zijn uit Groot-Brittannië, dus dat betekent dat het merendeel van de bevolking van de VS niet Engels is. Dat ze Engels spreken komt omdat de VS oorspronkelijk grotendeels door de Engelsen was gekoloniseerd, maar zoals je mogelijk ook weet werd de VS in 1776 onafhankelijk van Engeland.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ener·gie (de ~ (v.), ~ën) 1 kracht waarmee men iets doet, naar iets streeft => daadkracht, fut, geestkracht, pep, pit, puf, slagkracht, stootkracht 2 [nat.] arbeidsvermogen Dit strookt niet met jouw definitie van energie. Ik kan je dus adviseren om dit woord niet meer in deze context te gebruiken, maar het te houden op termen als chi. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij ook niet, maar ik dacht dat jij gelovig was. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tof dat je ouders je gelovig opgevoed hebben. Ik geloof dat God de Enige is. En dat Hij een Zoon heeft die wij kruisigden en die opstond uit de dood. Dat je gaat zoeken naar de waarheid is niet zo gek, dat doet bijna iedereen op een gegeven moment. Veel jongeren die door hun ouders christelijk zijn opgevoed komen terug bij het christendom. Ouders bidden voor hun kinderen, de kerk bidt voor de jongeren en ik geloof dat je gezegend bent in een christelijke opvoeding. Je weet dus van het leven van Jezus, en van het oude testament waar mensen offers moesten brengen om verzoening tot stand te brengen tussen God en hen. Er waren vele wetten waar ze zich aan moesten houden. Dat was goed voor dat moment. Maar Jezus kwam om alles te volbrengen, de profeten hebben van Hem gesproken. Wbt die andere goden, ik heb zelf niet altijd gelooft in God en daarvoor zocht ik God wel, maar dan in het boeddhisme, hindoeïsme, wicca etc. Maar hier was geen 1 god rechtvaardig zoals God dat is! En geen 1 geloof had een voorspoedig einde, ze beloven veel op deze aarde, maar wat als je dood gaat? De grieken geloofden in Zeus. Lucas en Johannes hebben het hier ook over in de bijbel. Deze god is alles behalve rechtvaardig! En deze god werd echt aanbeden zelfs door mensenoffers. En zij liepen die god blind achterna. De Olympische spelen zijn zelfs aan hem opgedragen. Ik ben dus niet christelijk opgevoed, maar ik heb God vanzelf gevonden. Of God heeft mij gevonden, mij getrokken tot Hem. Weet dat je altijd bij Hem mag komen, door het levende Offer!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je gelooft dat Jezus de Zoon van God is, Hij die voor jou gestorven is aan het kruis voor álles wat je ooit verkeerd hebt gedaan, en dat Hij opgewekt wordt uit de dood, dan ontvang je eeuwig leven en mag je bij Hem wonen. Jezus woont dan in je hart. Als je op je 6e Jezus in je hart gevraagd hebt omdat je toen al in Hem geloofde, dan is Jezus toen al in je hart gaan wonen. Vandaar dat ik die reactie postte.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Argumenten? Pff, wat maakt het nou uit dat wetenschappers sterke argumenten hebben die ondersteund worden door waarnemingen. Het is veel geloofwaardiger als je je argumenten zo uit de lucht grijpt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In die laatste zin heb je gelijk maar dat is niet relevant, aangezien wetenschappers zich baseren op waarheden (op basis van gestelde normen) en gelovigen over het algemeen zaken niet kunnen staven en drogredenen aan elkaar rijgen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat brengt ons terug op het feit dat mensen goden maken, en niet omgekeerd. tja, met wat je zegt kan ik het niet oneens zijn, als je een god verzint/gelooft dan bestaat die, hoewel als weinig anders dan wat jij ervan vind, het is niet alsof dat dan meer dan een idee van een persoon wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze maakten een eigen god om te aanbidden, éen die ze wel konden zien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want zeker kun je dat niet weten, tenzij je ontzettend bekrompen en geïndoctrineerd bent. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
hmmm, dat gouden kalf is een erg duidelijke, het punt was dat alle goddelijkheden, van welk geloof dan ook, door mensen bedacht, en dus gemaakt zijn. af je er in wilt geloven is een tweede ding, maar over de oorsprong van goden heb ik hiermee toch wel een behoorlijk (atheistisch) punt gemaakt zou ik denken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kans dat jouw god bestaat: 0,0001 % Joostje | 316 | 25-07-2007 13:59 | |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
Liefde & Relatie |
Liefde & de Bijbel MissyE | 126 | 01-01-2005 20:02 | |
Geloof als vereiste leonkorn | 247 | 02-07-2003 13:12 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 | |
The Failure of Christianity. Demon of Fire | 41 | 30-01-2002 16:38 |