Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 18:20
Divina Flor
Divina Flor is offline
Hm, in het weekend heb ik altijd erg de neiging om te snoepen.
En dan is dat gedieet van doordeweeks natuurlijk weer verloren.
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen ofzo?
Oud 25-04-2004, 18:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 25-04-2004 @ 19:20 :
Hm, in het weekend heb ik altijd erg de neiging om te snoepen.
En dan is dat gedieet van doordeweeks natuurlijk weer verloren.
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen ofzo?
proberen ritme in te bouwen... door de weeks heb je dat namelijk wel (neem ik aan)
Oud 25-04-2004, 18:56
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-04-2004 @ 19:44 :
proberen ritme in te bouwen... door de weeks heb je dat namelijk wel (neem ik aan)
ja, maar in principe heb ik in het weekend hetzelfde ritme
's ochtends ontbijt, 's middags lunch en 's avonds avondeten
ook op ongeveer dezelfde tijden, misschien uurtje later (ik kan toch niet goed uitslapen)
Oud 25-04-2004, 19:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
LucyWillow schreef op 25-04-2004 @ 17:54 :
Dit is wat ik per dag eet:

ontbijt: yoghurt wet meuslie

1e pauze: twee boterhammen

2e pauze: meusliereep

als ik thuis kom: koekje bij de thee, appel( en soms een boterham)

Diner: wat de pot schaft, meestal aardappels, groente en vlees of vlees vervanger of vis, en een nagerecht

als ik dan nog honger heb eet ik een appel of een ander stuk fruit

Dit is algemeen wat ik op een dag eet. Het kan natuurlijk wel eens verschillen met verjaadagen ofzo of als ik ziek ben

Is dat omdat je nu aan de lijn bent of heb je altijd al zo gegeten?? Het is namelijk absoluut niet te veel, denk zelfs dat je moeilijk aan je nodige calorieen komt zo. Of je moet 2 keer flink opscheppen met het avondeten..
Oud 26-04-2004, 12:31
stout!
stout! is offline
Citaat:
Replica schreef op 26-04-2004 @ 10:49 :
Hmm, het ging even een paar dagen niet goed, ik viel toch niet af en was m'n motivatie kwijt Maar vandaag weer een nieuwe dag, en ga het gewoon weer proberen
Voor mij hetzelfde verhaal, en ga het ook gewoon weer proberen vandaag . Ik ben wel ongesteld geworden vanochtend dus dat verklaart wel mijn snoepbuien van de afgelopen paar dagen. Gelukkig heb ik daar voornamelijk vóór mijn ongesteldheid last van, tijdens valt wel mee (alleen gebruik het dan makkelijker als excuus).

Vandaag als ontbijt 4 minimatzes met tonijnsalade en komkommer gegeten + een appel. Klein beetje water gedronken (nog veel te weinig iig).
Als lunch een bruin broodje (wel een lang broodje) met zalmfilet, sla en tomaat en een half flesje cola light.

Vanavond gaan we met de jaarclub bij de MacDonalds eten maar ik eet daar niet mee, ga even met een vriendinnetje wat gezonder eten (waarschijnlijk salade).

En vanavond een bowlingtournooi (thema: nerd))! Ik vind dat dat best telt als beweging. Morgen maar weer eens gaan sporten.

Succes allemaal.
Oud 26-04-2004, 13:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
stout! schreef op 26-04-2004 @ 13:31 :

Vandaag als ontbijt 4 minimatzes met tonijnsalade en komkommer gegeten + een appel. Klein beetje water gedronken (nog veel te weinig iig).
Als lunch een bruin broodje (wel een lang broodje) met zalmfilet, sla en tomaat en een half flesje cola light.
2 sneetjes brood met kipfilet oid is veel beter en gezonder hoor... En tonijnsalade is ook lang zo goed nog niet.
Oud 26-04-2004, 13:11
stout!
stout! is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-04-2004 @ 14:05 :
2 sneetjes brood met kipfilet oid is veel beter en gezonder hoor... En tonijnsalade is ook lang zo goed nog niet.
Ik had geen brood in huis en eet geen vlees. Ik weet dat tonijnsalade niet supergezond is maar dat had ik nog wel en heel ongezond lijkt het me toch ook niet.
Oud 26-04-2004, 13:53
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 20-04-2004 @ 10:10 :
Ik ben vegetariër. Tot voor kort at ik nog wel vis uit gezondheidsoverwegingen maar dat krijg ik echt mijn strot niet meer door. Je hebt heerlijke vleesvervangers, helaas is het vaak calorierijker dan vlees. Een vegetarische burgers bevat vaak zo'n 200 kcaloriën en dat tikt behoorlijk aan. Kipfilet op je brood is heel mager, iets wat je van (smeer)kaas niet kan zeggen. Ik eet nu soms geen vleesvervanger of een gekookt eitje ipv zo'n calorierijke burger en meestal geen broodbeleg (alleen halvarine). Verder bevat het prima, ik ben gek op groente, sla en fruit dus ik krijg wel voldoende voedingssoffen binnen.
En 15+ smeerkaas dan?

Laatst gewijzigd op 26-04-2004 om 13:56.
Oud 26-04-2004, 13:57
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hmm. Vorige week ging ik een paar dagen heel erg lekker, maar nu even niet echt. Ook ik ben mijn motivatie een beetje verloren...

Vanaf morgen ga ik gewoon weer helemaal gezond doen. En nu wil ik het ook volhouden!
Oud 26-04-2004, 15:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag flink gezondigd, net een kitkat chunky gegeten maar t was gelukkig wel onwijs lekker na een eeuwigheid geen chocola meer gegeten te hebben. Is het tenminste nog ergens goed voor
Oud 26-04-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-04-2004 @ 16:44 :
Vandaag flink gezondigd, net een kitkat chunky gegeten maar t was gelukkig wel onwijs lekker na een eeuwigheid geen chocola meer gegeten te hebben. Is het tenminste nog ergens goed voor
Met alleen een kitkat chunky valt het toch wel mee met het 'flink zondigen'...? Bij 'flink zondigen' heb ik toch andere gedachten...
Oud 26-04-2004, 17:02
shadorea
shadorea is offline
hey..
ff vraagje, weet iemand of een waterijsje 'slecht'is?
Oud 26-04-2004, 17:04
MieX
MieX is offline
Citaat:
shadorea schreef op 26-04-2004 @ 18:02 :
hey..
ff vraagje, weet iemand of een waterijsje 'slecht'is?
Minder slecht dan roomijs, het bevat (als je het zelf maakt) alleen water en limonadesiroop (dus als je zelf suikervrije siroop gebruikt is het zeker niet slecht)
Oud 26-04-2004, 17:07
shadorea
shadorea is offline
oke thnx en weetje iemand ook hoe het komt dat je als je veel gedronken hebt de volgende ochtend (ongeveer) 2 kg lichter bent, of heb alleen ik dat
Oud 26-04-2004, 17:22
MieX
MieX is offline
Citaat:
shadorea schreef op 26-04-2004 @ 18:07 :
oke thnx en weetje iemand ook hoe het komt dat je als je veel gedronken hebt de volgende ochtend (ongeveer) 2 kg lichter bent, of heb alleen ik dat
Alcohol zorgt ervoor dat je lichaam meer water met je urine afvoert, waardoor je dus lichter bent de volgende ochtend (daarom werkt veel water drinken voordat je gaat slapen als je zat bent ook tegen een kater de volgende dag)
Oud 26-04-2004, 19:47
sublime
sublime is offline
I DID IT!!!!!!!!!! ik ben net gaan hardlopen, wel maar een kwartiertje ofzo, maar als chronisch astmapatiënt met een nek/schouderblessure vind ik dat al een prestatie

en ik ben ook nog gewoon gegaan, ik zat al de hele tijd te zeuren en nu heb ik t gewoon gedaan

ik ben trots

en ik was ook weer afgevallen wat ik aangekomen was
Oud 26-04-2004, 20:13
Divina Flor
Divina Flor is offline
Op www.slimfast.nl kun je gratis maaltijdreep bestellen.
Ik heb het net gedaan, ben benieuwd.
edit: 225 kcal per reep zie ik net, dat is wel echt een maaltijdreep, niet iets wat ik als ontbijt zou nemen..

Verder gaat de boel matig, vandaag 1.5 plak cake gehad, maar verder wel ok (pap, appel, sinaasappel, 2 boterhammen, avondeten). En gesport (25 min. gejogged en gefitnessed).
Ik hoop dat ik een beetje afval voordat ik donderdag in galajurk moet.
Oud 26-04-2004, 20:17
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
1 TIP: Neem niet de Slimfast Rode Vruchten!!! Hij is zooo mierzoet, heel erg smerig (vond ik). Ik was daarna wel zo beroerd dat ik de rest van de middag niet heb gesnoept. Dus in die zin hielp het wel.
Oud 26-04-2004, 20:23
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 26-04-2004 @ 21:17 :
1 TIP: Neem niet de Slimfast Rode Vruchten!!! Hij is zooo mierzoet, heel erg smerig (vond ik). Ik was daarna wel zo beroerd dat ik de rest van de middag niet heb gesnoept. Dus in die zin hielp het wel.
had je dat niet wat eerder kunnen zeggen?
naja, ik had me toch al t3e laat bedacht dat ik te veel calorien in die repen vond zitten. het zijn niks voor niks maaltijdvervangers. maar dan kan ik net zo goed een kitkat eten, evenveel calorien en ik vind het waarschijnlijk lekkerder (maar daarna voel ik me waarschijnlijk ook schuldiger), vult het net zo?

ik heb het gevoel dat ik helemaal niet afval, zeer frusterend..
- maar eigenlijk moet ik op de weegschaal gaan staan -
Oud 26-04-2004, 20:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-04-2004 @ 17:17 :
Met alleen een kitkat chunky valt het toch wel mee met het 'flink zondigen'...? Bij 'flink zondigen' heb ik toch andere gedachten...
ja heb je wel gelijk in maar ik had ook al twee tosti's gegeten maar verder me wel netjes gedragen. Ik heb er van genoten en dat vind ik op dit moment belangrijker dan dat ik me netjes gedraag qua eten.
Oud 26-04-2004, 20:50
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Als ik een kitkat chuncky heb gehad ben ik ook niet bepaald trots op mezelf hoor...

Hebben jullie dat trouwens ook, dat wanneer je eenmaal de fout ingaat, je de knop naar 'lijnen' niet meer goed kan omzetten?
Oud 27-04-2004, 06:17
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 26-04-2004 @ 21:50 :
Als ik een kitkat chuncky heb gehad ben ik ook niet bepaald trots op mezelf hoor...
Waarom zou je je zelf er voor straffen als je dat ding toch al op hebt? Het is misschien zondigen, maar echt flink zondigen vind ik het niet. En Daantje_0705, als jij er van genoten hebt, dan is dat ook wat waard (meer). Jezelf alles maar onthouden ed, is ook niet goed en daar zul je echt niet gelukkiger van worden.
Oud 27-04-2004, 09:07
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben gelukkiger wanneer ik een Kitkat Chunky heb weerstaan, dan wanneer ik hem heb opgegeten. En op het moment dat ik hem dan eet geniet ik er ook niet echt van eigenlijk, omdat ik me bij de eerste hap al kut voel omdat ik me niet kon inhouden.
Oud 27-04-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 27-04-2004 @ 10:07 :
Ik ben gelukkiger wanneer ik een Kitkat Chunky heb weerstaan, dan wanneer ik hem heb opgegeten. En op het moment dat ik hem dan eet geniet ik er ook niet echt van eigenlijk, omdat ik me bij de eerste hap al kut voel omdat ik me niet kon inhouden.
Ze heeft hem al opgegeten, wat jij zegt gaat dus al niet meer op. En het gaat er ook niet om of jij er wel of niet van kunt genieten, het ging nu om Daantje. En als zij er van genoten heeft: .
Oud 27-04-2004, 09:54
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ok.
Oud 27-04-2004, 13:12
Verwijderd
O God, ik eet echt teveel, het vliegt erbij
Oud 27-04-2004, 16:25
sublime
sublime is offline
iew mijn moeder is zo irritant

vertelt ze een verhaal over een heel dik meisje dat ze zag en dat er echt niet uitzag. ok. maar dan eindigt ze het verhaal met "daar ben jij super slank bij" EN BEDANKT op dat soort opmerkingen zit ik te wachten

net nu ik zelf het gevoel heb dat het redelijk goed gaat met afvallen en ik mezelf ook nu niet geheel afstotelijk vind.

achterlijk *******enz.
Oud 27-04-2004, 16:30
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Vroeger had ik een grote C-cup, toen ben ik heel erg afgevallen, nu zit ik bijna weer op het gewicht dat ik vroeger heb, maar ik heb nu nog steeds een A-cup, soms kleine B. Hoe komt het dat als je afvalt je borsten ook afvallen, maar als je aankomt ze niet aankomen?
Oud 27-04-2004, 19:37
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 27-04-2004 @ 17:30 :
Vroeger had ik een grote C-cup, toen ben ik heel erg afgevallen, nu zit ik bijna weer op het gewicht dat ik vroeger heb, maar ik heb nu nog steeds een A-cup, soms kleine B. Hoe komt het dat als je afvalt je borsten ook afvallen, maar als je aankomt ze niet aankomen?
Hm, goede vraag..
Misschien dat het komt als je energie binnenkrijgt in de pubertijd dat dat voornamelijk naar je borsten gaat?
En later wanneer die groei eigenlijk gestopt is (en je dus grote borsten hebt), je afgevallen bent en dan weer aankomt dat het gelijkmatig word verdeeld?
Eigenlijk heb ik geen idee.

Wel vind ik het vervelend dat ik echt m'n best doe om wat af te vallen (paar keer zondigen daargelaten, maar boven de 60 punten zit ik dan nog niet denk ik) en ik gewoon eigenlijk geen verschil zie. Het schiet gewoon niet op.
Iemand tips hiervoor?
Oud 27-04-2004, 19:54
Gaea
Gaea is offline
Bij mij gaat 't juist wel lekker. 2 kilo eraf, broeken passen weer
Oud 27-04-2004, 20:28
Blackeyed
Blackeyed is offline
kilootje ervanaf op 1 week
maar daar gaat m'n motivatie : vriend zei terjuist over msn dat ik toch maar niet zo'n 'strakke' kleren moest aandoen ( ik had zaterdag een hemdje aan,wat nogal nauw zat aan m'n borsten (D cup dan moet je al je hemdjes maat 42 kopen anders krijg je ze der niet in) en dat ik eigenlijk niet het lichaam had voor strakke dingen.
Grrrr...daar gaat de motivatie
Oud 27-04-2004, 20:36
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Dat is inderdaad niet zo leuk, als je vriend dat zegt. Maar misschien was het hemdje ook wel nét iets te strak... in dat geval moet je je vasthouden aan de gedachte dat je er binnenkort wel fabulous in uitziet! Dan piept je vriendje vast ook wel anders En goed van die kilo trouwens!
Oud 28-04-2004, 08:14
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-04-2004 @ 14:53 :
En 15+ smeerkaas dan?
Dat heb ik een tijdje gegeten maar dat komt echt mijn neus uit nu.
Oud 28-04-2004, 08:36
Verwijderd
ik moet echt heel goed zo doorgaan. dan zit ik in no time weer op mn oude gewicht. verdomme. ik kan mezelf er zo om haten! ik was zo trots op mezelf, en ik was zo blij weer met mezelf, voelde me zo goed, en hoppa, ik ga weer helemaal verkeerd. toch wel minstens 4 kilo er weer aan. dat kan ik er niet bij gebruiken. en ik neem mezelf steeds voor om erom te gaan denken, en dat doe ik niet. dan neem ik toch dat koekje, met in mn achterhoofd: ja, maar dat kán niet. ik sport nu twee keer per week, maar daar heb ik alleen maar spierpijn van. vanmiddag heb ik een borrel met alle andere examenkandidaten, nou, k kan wel janken hoor. hier word ik nou echt ongelukkig van. ik heb gewoon geen ritme meer in mn dagen, en dat werkt me tegen. bah, ik kan mezelf wel schieten.
Oud 28-04-2004, 09:53
Verwijderd
Ik was de suikervrije jam en de Slankie wel weer een beetje zat, 'k heb nu Philadelphia Bieslook Light. Jam mag dan wel minder vet zijn, maar dit is toch wel een (zeer) welkome 'afwisseling'. En ik had heerlijke sla ontdekt...hadden ze hem gister niet. De nieuwe Crystal Clear (Cranberry) is btw ook erg lekker (vind ik dan ). Er is echt weer een invasie nieuwe suikervrije dingen. (Ik weet dat zoetstoffen ook niet alles zijn, maar 't is voor mij beter dan suiker.)
Oud 28-04-2004, 10:38
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Replica schreef op 27-04-2004 @ 22:29 :
Ws val je gewoon niet meer af, omdat je lijf 'op zijn dunst' is. Op een gegeven moment houdt het gewoon op, de een is heel tenger gebouwd en heeft van nature maat 34, de ander is wat 'breder' gebouwd en heeft van nature maat 38 of 40. Dan kun je met hongeren wel mager worden, maar als je gewoon gezond eet word je niet smaller dan dat.

Denk ik.
Ja, misschien wel, bovendien went je lichaam ook aan weinig eten. Maar ik wil m'n heupen en bovenbenen gewoon smaller. Dus dan zal ik toch nog wel even moeten afvallen.
Nu het weer wat beter weer is en tennisseizoen weer is begonnen sport ik ook meer:
- 2x fitnessen, waarbij ik 25 minuten op de loopband 'jog' (zo'n programma, dus er zitten snelle en langzamere stukken bij, voor mij de oplossing)
- 2x tennissen, 1x training en probeer altijd nog een keer te tennissen
- 1x in 2 weken paardrijden (dan had ik les, misschien kan ik dat nu 1x per week doen, vind ik eigenlijk leuker)
- skaten als ik tijd heb: gisteren een uur geskate (iig 15 km), dat doe ik dan ipv joggen, joggen vind ik uitermate saai en met een uur skaten verbrand je meer calorien en meer vet dan dat je 20 minuten jogged

Crystal Clear vind ik ook wel lekker en er zit haast niks in (maar ik drink eigenlijk alleen maar water, bar le duc mineraalwater met koolzuur (wat een omschrijving..) en kruiden- of groene thee), ik vind het alleen wel wat zoet. Dus dan meng ik het met mineraalwater.
Ik deed vaak gebraden kipfilet op brood, zit ook haast niks in, maar dat hebben we nu niet meer dus nu doe ik honing op brood. Zo'n zelfgemaakt potje met walnoten erin, bij een klooster in Amersfoort gekocht. Erg lekker. - ik weet niet of het qua calorien erg goed is, maar het is wel gezond geloof ik -
Oud 28-04-2004, 10:47
Mysterons
Mysterons is offline
Hoe kan het dat ik (bijna) niet afval , maar dat mijn buik wel dunner wordt?
Ik doe veel buikoefeningen, daardoor wordt mn buik strakker, maar dat zou ik toch ook moeten zien op de weegschaal?
Oud 28-04-2004, 10:50
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Mysterons schreef op 28-04-2004 @ 11:47 :
Hoe kan het dat ik (bijna) niet afval , maar dat mijn buik wel dunner wordt?
Ik doe veel buikoefeningen, daardoor wordt mn buik strakker, maar dat zou ik toch ook moeten zien op de weegschaal?
spieren?
Oud 28-04-2004, 10:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-04-2004 @ 11:38 :
Ja, misschien wel, bovendien went je lichaam ook aan weinig eten. Maar ik wil m'n heupen en bovenbenen gewoon smaller.
Aan je heupen kan je bijna niet afvallen! Dat zit namelijk heel erg in je bouw en aangezien jij niet dik bent, zal dr ook wel niet al te veel vet zitten wat je weg kan 'lijnen'.
Ik heb van mezelf ook best brede heupen (maar gelukkig net niet té breed) en dat zit ook in mn bouw. Niks aan te doen.
Oud 28-04-2004, 10:51
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-04-2004 @ 11:50 :
spieren?
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar ik eet ook veel beter en minder vet, ik ben echt goed bezig, dan zou je toch denken dat er gewicht van af gaat?
Het gaat me niet om mn gewicht, ik lijn omdat ik een strakke buik wil, maar toch vind ik het vreemd.
Oud 28-04-2004, 10:57
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-04-2004 @ 11:51 :
Aan je heupen kan je bijna niet afvallen! Dat zit namelijk heel erg in je bouw en aangezien jij niet dik bent, zal dr ook wel niet al te veel vet zitten wat je weg kan 'lijnen'.
Ik heb van mezelf ook best brede heupen (maar gelukkig net niet té breed) en dat zit ook in mn bouw. Niks aan te doen.
naja, er is al ongeveer 5 cm afgegaan, dus 3 cm zal ook nog wel lukken mag ik hopen
eigenlijk zou ik m'n benen eens op moeten meten, om te kijken of ik daar ook afval, maar ik durf het eigenlijk niet
weet iemand wat gemiddelde beenomtrek (bovenbeen) is?
(buik weet ik wel ongeveer, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om, maar straks meet ik een of andere beenomtrek en denk ik dat het veel te veel is terwijl ik het dus eigenlijk niet kan beoordelen. nouja, ik heb toch geen realistisch beeld van mezelf)
Oud 28-04-2004, 12:37
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-04-2004 @ 11:57 :
naja, er is al ongeveer 5 cm afgegaan, dus 3 cm zal ook nog wel lukken mag ik hopen
(=Leonoor)

Of juist niet. Ooit zit je 'op het bot' en wie weet is dat wel nu.
Oud 28-04-2004, 16:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Na mijn vreetbuien van gister en maandag ben ik vandaag wel goed bezig. Ik heb vandaag 24 km gefietst Eerst naar school en weer naar huis (= in totaal 6 km) en toen naar mijn opa en oma en weer terug (= in totaal 18 km), het was er ook echt goed weer voor en ik heb echt mazzel, ik ging net op school weg toen het droog was en ik stak nu net de sleutel in het slot thuis toen de bui losbarstte, ik heb nog wel eens geluk
Oud 28-04-2004, 19:41
Verwijderd
hm. Ik ben 169 en ik weeg 58 kilo. ik vind dat gewicht op zich niet teveel, maar ik heb wel echt een buikje. verder heb ik dunne armpjes, stevige kuiten (ik fiets standaard 20km perdag en skate ook regelmatig) en dikke billen . maaar ik ga op poweryoga en/of op kickboksen en dan ga ik eindelijk mijn lichaam trainen. ik ben wel heel erg een probleem eter... maar nu heb ik keelontsteking en krijg ik geen hap naar binnen.
helaas betekent dat ook dat ik niet kan skaten, want met zo'n dichte keel krijg ik dan ook nauwelijks licht binnen, en ik heb nog al hyperventilatie ;s
Oud 28-04-2004, 19:45
Verwijderd
hier is trouwens een lijst met voedsel dat negatieve calorien heeft... dat wil dus zeggen dat het je lichaam meer energie kost om dit af te breken dan dat het op levert. (in het engels, want ik heb geen zin om het te vertalen )

apples
apricots
artichokes
asparagus
beet greens
beets
blackberries
blueberries
broccoli
brussels sprouts
buffalo fish
cabbage
cantaloupe
carrots
cauliflower
celeriac
celery
cherries
chervil
chicory
chinese cabbage
chives
clams
cod
corn
crabs
cranberries
cucumbers
currants
damson plum
dandelion greens
eggplant
endive
flounder
frogs legs
garlic
grapefruit
grapes
green beans
honeydew
huckleberries
kale
kohlrabi
kumquats
leeks
lemons
lettuce
limes
lobster
loganberries
mangoes
mushrooms
muskmelons
mussels
mustard greens
nectarines
okra
onions
oranges
oysters
papaya
parsley leaves
parsnips
peach
pears
peas
peppers
pineapple
pomegranates
prunes
pumpkin
quince
radishes
raspberries
red cabbage
rhubarb
rutabagas
sauerkraut
scallions
sea bass
shrimps
sorrel
spinach
squash
steaks
strawberries
string beans
tangerines
terrapin
tomato
turnips
watercress
watermelon

(bron)
Oud 28-04-2004, 19:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
z0pje schreef op 28-04-2004 @ 20:45 :
hier is trouwens een lijst met voedsel dat negatieve calorien heeft... dat wil dus zeggen dat het je lichaam meer energie kost om dit af te breken dan dat het op levert. (in het engels, want ik heb geen zin om het te vertalen )

strawberries

(bron)
die heb ik net gegeten
Oud 28-04-2004, 20:00
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
z0pje schreef op 28-04-2004 @ 20:45 :
*lijstje*
(bron)
serieus? kan me haast niet voorstellen.. is de structuur van de moleculen in dat voedsel dan zodanig lastig dan hte zoveel energie kost om dat af te breken en dat er zo weinig energie in zit dat het elkaar dus opheft?
maf...
nou, als dat zo is dan ga ik voortaan alleen op die dingen leven
Oud 28-04-2004, 20:08
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-04-2004 @ 11:57 :
eigenlijk zou ik m'n benen eens op moeten meten, om te kijken of ik daar ook afval, maar ik durf het eigenlijk niet

nouja, ik heb toch geen realistisch beeld van mezelf)
Verontrustend.
Oud 28-04-2004, 20:15
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 28-04-2004 @ 21:08 :
Verontrustend.
Neehoor, ik heb nergens problemen mee. En ik heb net even 'gevoeld', er zit nog vet, dus 2 cm kan er iig nog af.
Heeft iemand wel eens van die 'negatieve groenten' gehoord?
- klinkt te leuk om waar te zijn -
Oud 29-04-2004, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-04-2004 @ 21:15 :
Neehoor, ik heb nergens problemen mee. En ik heb net even 'gevoeld', er zit nog vet, dus 2 cm kan er iig nog af.
Heeft iemand wel eens van die 'negatieve groenten' gehoord?
- klinkt te leuk om waar te zijn -
Iemand met een eetstoornis heeft daar vaak ook totaal geen problemen mee. Zijn/haar lichaam jammer genoeg wel.

Voor het geval je het nog niet door had: er hoort daar vet te zitten.
Topic gesloten

Regels voor berichten