Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
prijs elastisch is gevoelig voor prijswijzigingen. Mensen nemen dan eerder een goedkoper fiets bijv, dan die ene dure ofzow.. inelastisch zijn producten als brood e.d. de mensen hebben ze toch nodig, dusm oeten ze ze wel kopen en forumes.. tjah... nieuw - oud blabla die is wel heel belangrijk ja.... en voord e rest.... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() *aaaaaahhh*
||
![]() |
Citaat:
Totale kosten = Totale variabale kosten - Totale constante kosten??? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
de totale kosten zijn de totale variabele kosten + de totale constante kosten.
||
Citaat:
offtopic: die damn floodcontrol!!
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
je moet altijd eerst het belastingvrij bedrag eraf trekken, deze wordt wel gegeven. daarna ga je kijken welk bedrag je overhoud. Stel je houd 45000 euro (is dit veel? weinig? geen idee.. boeie!) over en de eerste schijf gaat tot 20 000 dan betaal je over de eerste 20 000 het percentage belasting wat bij de eerste schijf (=box hoort!) vervolgens trek je die 20 000 van de 45 000 af. je houd dus 25 000 over. Stel de tweede schijf gaat over 30 000 euro dan betaal je over de overige 25 000 dus het belastingspercentage wat bij de 2e schijf (box) hoort. daarna heb je niets meer over. Wanneer jouw bruto salaris hoger ligt kan het zijn dat je in de derde schijf (box) terecht komt. Zelfs wanneer je, als je belasting hebt betaald over box2 nog maar 1 euro overhoud, moet je over die ene euro de belasting betalen wat bij de derde schijf hoort. aan het einde moet je trouwens nog een keer de subsidies die iemand bijv. ontvangt erbij optellen om op het secundaire inkomen van deze persoon uit te komen. ehm, snap je?
||
![]() |
Citaat:
nee mij ook al niet ![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() maar iig: thanxxxx ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() edit: hij doet t weer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ligt dus niet aan je compu ![]() ff offtopic: nou mensen: ik ga me ff serieus buigen over het examen economie van 2000 tijdvak 1, en ff kijken wat voor cijfer ik denk te gaan halen (een 5,4 zal wel niet lukken, dus op naar de vijf ![]() *Swaaajj*
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() zeg trouwens, ik verwacht dat het examen zal lijken op de examens van afgelopen jaar, en daar staan helemaal geen mega-ingewikkelde termen in enzo. dus daar ga ik me niet heel erg over buigen, gewoon goed doornemen. had net voor een oefenexamen een 4,7, en dat is genoeg voor mij. nou maar hopen dat ik dat morgen ook haal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ff offtopic: ben alweer gestopt, snapte de eerste vraag al meteen niet ![]() nu je vragen: primaire arbeidsvoorwaarden: afspraak over loon e.d. secundaire arbeidsvoorwaarden: werktijd e.d. Tertiaire arbeidsvoorwaarde: inspraak en medezeggenschap marketing mix: ehmz.... dat weet ik zo niet * pakt boek erbij* ohwjah, die vier p's die te maken hebben met de afzet van de producten: prijs, plaats, product, promotie verschil winst en omzet: winst is dat wat je overhoud na alle aftrekking van de belasting e.d. en omzet is dat wat je overhoud maar waar nog alles van af moet (toch?? ![]() bemoeigoederen: producten waarvan de overheid het gebruik wil stimuleren of afremmen. Demerits goods (ofzoiets) afremmen, dus roken e.d. Merits goods stimuleren, bijv musea e.d. Non tarifair: protectie waarbij geen heffing wordt opgelegd, dus bijvoorbeeld kwalitatieve eisen voor de import e.d. Tarifair: import heffing (eht gaat dus via de markt) kwalitatieve structuurwerkloosheid: de mensen zijn er wel, maar kunnen de vacatures niet beoefenen omdat ze een ander beroep hebben *whaaaaaaaaaaaaah bijna helemaal uit mijn hoofd!!! ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() nu mijn vragen: - wat is appreciatie en wat depreciatie ?? - wat houden de volgende begrippen in: - initiele loonstijging, - prijscompensatie - incidentele loonstijging -wat is hoog en wat is laagconjunctuur, en wanneer hebben consumenten vertrouwen in de economie (bij hoog of bij laag?) - hoe bereken je het samengesteld gewongen prijsindexcijfer (ja... die weet ik zelf ook niet ![]() - wat zijn indirecte belastingen en geef een voorbeeld. nou peepzz succes ermeej ![]() ![]()
||||||||||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
meid, je krijgt van mij een 10!!!!!!!!! haha echt goed joh ![]()
||
Citaat:
- incidentele loonstijging: loonsverhoging voor een individuele werknemer, bijvoorbeeld na het volgen van een cursus of na een hogere functie. - prijscompensatie: loonsverhoging met hetzelfde vpercentage als de prijsstijging van de consumptiegoederen waardoor de koopkracht van de werknemers hetzelfde blijft. - initiele loonsstijging: loonsverhoging boven op de prijscompensatie waardoor de koopkracht van werknemers toeneemt.
||
Citaat:
meid, je krijgt van mij een 10!!!!!!!!! haha echt goed joh ![]() nu nog van mn leraar ![]()
||
![]() |
Citaat:
laat me raden: Praktische Economie?? haha kan bijna niet anders ![]() wat sta je eigenljik voor eco??
||
Citaat:
ohh, en ik sta echt niet hoog voor eco hoor... 6,8
||
![]() |
Citaat:
![]() maarehmz: maak je geen zorgen met die 6,8 dat haal je met gemak, en er zijn altijd mensen die veeeel slechter ervoor staan... .... zoals ik ![]() ![]()
||
Citaat:
maar zelf maar ik me op het moment meer zorgen om bio en ak... en aan nederlands heb ik nog niet veel gedaan, maarja, een 2,6 is dan ook genoeg ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2004 |
Economie 1 Havo!! Paniek!!!!! anjali | 2 | 20-04-2004 20:26 |