Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 14:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 11-05-2004 @ 15:39 :
*knuf* wie is overleden?
haar oudtante
Oud 11-05-2004, 14:44
Gothic
Gothic is offline
Ik ben maar gaan slapen, leren lukte echt niet... voel me nu gelukkig wel iets minder moe. Misschien straks nog ff proberen te leren...

Verder mis ik m'n vriend. Ik heb hem al een week niet gezien en het duurt nog een week. En daarna zit er weer heel lang tussen voordat ik hem zie ... Maaaar als het eenmaal vakantie is ...
Oud 11-05-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-05-2004 @ 15:40 :
haar oudtante
ah das kut... nog een extra dikke knuf erbij... geconcoleerd...
Oud 11-05-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 11-05-2004 @ 14:43 :
*knuffelt*
meis, ik vind het echt erg voor je!!! heel veel sterkte, nu, en straks op de begrafenis/crematie en die tijd erna!!! ({)(})
Oud 11-05-2004, 15:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het gaat vandaag weer een stuk beter. Vanmorgen rond negen uur opgestaan, daarna gegeten enz. toen nog een half uurtje m&o geleerd, daarna naar school voor 'bijles' scheikunde. Mijn leraar was erachter gekomen dat ik na vier jaar scheikunde nog steeds geen reactievergelijking kan maken en ik had daar blijkbaar uitleg over gemist dus die zou hij me nu geven. Toen ik daar bezig was vond ie me een stuk beter dan ie had verwacht dus hij dacht dat het gewoon zenuwen geweest waren en gewoon pech met die toets zeg maar. Ik heb nu alle uitleg gehad en als ik het nog niet snap kan ik het altijd nog vragen tot de dag voor mijn examen. Daarna naar huis, gelijk weer verder gegaan met m&o, de eerste lesbrief afgemaakt, toen even gegeten en geforumd en toen de tweede er maar gelijk achteraan (die 40 blz. minder bleek te hebben dan ik gedacht had) dus dat viel weer mee. Ik heb nu ook echt wel het idee dat ik wat gedaan heb, ik heb ook een planning gemaakt waarvan ik nu al weet dat ik me er niet aan ga houden want er moet nog best wel veel gebeuren maar ik ga er gewoon voor. Ben het nu even zat, ga zometeen oefenopgaven Nederlands maken, nu eerst ff forummen, met Michel bijkletsen en van mijn nieuwe cd'tje genieten want ik was daar gister zo blij van maar dat werd ook weer bruut verstoord.
Oud 11-05-2004, 15:18
Verwijderd
@Daantje, fijn dat het weer wat beter gaat.

Ontopic: Iemand (heel) veel werk uit handen genomen en daar was ze (erg) blij mee. Vandaag tenminste weer kinderen gezien en met kinderen gewerkt, integenstelling tot gister. Die variatie bevalt wel. Morgen moet ik nog even goed plannen, want ik moet aardig wat dingen doen op verschillende plaatsen en eigenlijk op dezelfde tijden, maar dat gaat dus niet. Donderdag zelf weer naar school, en ik heb GEEN ZIN. Verder heb ik het koud, ben ik (nog steeds) ontzettend moe en heb ik veel pijn (maar weer eens naar de dokter oid, al heeft dat toch geen zin). Smsje van M. gehad. Ene kant gelukkig, maar hopelijk gaat het goed of iig redelijk met haar... Hopelijk volgend weekend naar Arnhem, naar mijn oma's...dit weekend verjaardag en 'vergadering', druk druk druk dus weer.
Oud 11-05-2004, 15:36
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2004 @ 16:18 :
Ontopic: Iemand (heel) veel werk uit handen genomen en daar was ze (erg) blij mee.
Alweer?

Ontopic: Waarom maak ik nou niet gewoon het huiswerk wat ik moet doen? Ik doe alleen dingen die (nog niet) hoeven.
Oud 11-05-2004, 16:15
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik wil niet meer afvallen, het is wel goed zo. Ik wordt gek van mijn broek die veel te los zit. Alles zit te wijd. Echt lelijk.
In de bus zat die vrouw naast me een mars te eten, het deed me niks, de geur niet, dat ding niet. Maar ik hield dr wel in de gaten, echt gestoord eigenlijk.
Ik had niet de behoefte om te eten, terwijl ik toch dat honger gevoel heb.
Ik wil dus niet verder afvallen. (zondagochtend 46,5) Maar de angst om aan te komen is er wel. Ik snap mezelf niet meer en wordt er gek van.

Vanochtend een gesprek, met mijn mentor (niet van school) en coordinator.(ook niet van school )
Het was moeilijk enz. Ik was eerlijk, te eerlijk. Ze verklaard me nog voor gek.
En toen kwam het, Als jij zo bezig bent jezelf te vernielen is dit misschien niet genoeg, ik denk aan dagbehandeling.
Rot op mens, daar gaat mijn toekomst,daar gaat mijn opleiding, en alles.
Dat wil ik niet, dan maar de vernieling in.
En toen overtuigde ik hen dat ik zou zakken, pff.. ze waren het niet met me eens, maar mocht ik dan zakken, dan had ik genoeg tijd voor dagbehandeling.

Op school ben ik druk gaan leren, ben nu bijna klaar met ak
Mr. Bolluijt had geen tijd, maar morgen wel
Verder is de uitslag van het onderzoek van mijn kat er nog niet. Help, is dat een goed of slecht teken?

En ik maak me echt zoveel zorgen om iemand, ik ga maar eens flink sparen, zodat ik haar uiteindelijk echt kan steunen, ofzo.
Oud 11-05-2004, 16:53
Chaucus
Chaucus is offline
Woej...een 7.
5 studiepunten binnen Dat was al lang geleden.
Direct afspraak gemaakt voor volgend tentamen...en het blijkt ook nog minder te zijn dan ik dacht...De regels zijn de afgelopen jaren wat veranderd...nouja ik vind t wel best, scheelt me weer werk.

Daarna de hele middag in de bieb gewerkt...blub daar word ik toch zo gaar van, maar wel wat nuttige dingen gedaan

Een hele dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft, of m wil hebben
Oud 11-05-2004, 16:58
Verwijderd
gister in mn bed weer zo'n zorgen lopen maken om alles. en huilen omdat ik mezelf zo haat.
vandaag laatste lesdag gehad. echt raar. liep alleen de school uit en moest er aa ndenken dat ik hier niet meer terug kom (nou ja deze week nog wel en nog examen doen) maar het was toch een raar idee.

een klasgenoot/vriendin zei dat ik met die andere vriendin moest praten omdat we al een tijd niks meer hebben gezegd tegen elkaar. ik wilde dat niet, toen begon zij ineens tegen die vriendin te praten. en blabla dat wij elkaar zo lang niet hadden gesproken. en wat zei die vriendin toen? ja maar jij (dat ben ik) komt ook nooit buiten. tuurlijk geef mij maar lekker de schuld. ik ben wel buiten en waarom kom jij niet boven dan? en als ik buiten ben zeg je niks tegen me. gek he dat ik niet buiten kom?! kheb geen zin om de hele pauze stil bij jullie te staan terwijl jullie gezellig met elkaar praten, en mij geen antwoord geven. ach laat ook maar. na vandaag zie ik je toch nooit meer.......

een klasgenoot gaf me nog een hele peptolk toen ik het examen niet meer zag zitten en dat zei. heel aardig bedoelt enzo maar het komt er op neer dat ik positief moet denken. en wat nou alsi k dat helemaal niet kan? begrijpt niemand dat dan?
waarschijnlijk niet nee.......
Oud 11-05-2004, 19:29
Nijn*
Nijn* is offline
morgen de begravenis, ik wou dat ik kon gaan ... Damn waarom twijfeld iedereen aan me? Als ik een dag niet eet, beginnen m'n vrienden meteen te zeiken, dat ik een eetstoornis heb. Ik wou dat ze eens stopten met me zo in hokjes pleuren! God wat haat ik dat! Alsof ze erover kunnen oordelen..

Shit man ik ben niet goed bezig ik weet het..vorige keer bij therapie en deze keer weer m'n lippen stijf op elkaar gehouden, ik weet niet waarom. Ze komt gewoon te dichtbij. Ik wil helemaal niet zoveel van mezelf laten zien! Damn..*wanhoop* ik heb het onderwerp van volgende keer al gehoord, vreselijk. Heb ik eindelijk therapie (na 5 maanden wachten) hou ik m'n bek dicht. Wat is dat toch met mij?! Jezus, ik begrijp mezelf niet eens meer..

Moet nog zoveel doen, heb gewoon geen puf meer.. Vrijdag een gesprek met m'n mentor, wat moet ik daar zeggen? En zaterdag de hele fucking dag toneel, ik moet (nog steeds) 2 boeken lezen, twee colums (voor de schoolkrant) schrijven, nog van alles voorbereiden en..Pff, ik wil niet meer. Waarom kan ik niet gewoon stiekem wegglippen...
Oud 11-05-2004, 19:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
-xxx-Nijn schreef op 11-05-2004 @ 20:29 :
morgen de begravenis, ik wou dat ik kon gaan ... Damn waarom twijfeld iedereen aan me? Als ik een dag niet eet, beginnen m'n vrienden meteen te zeiken, dat ik een eetstoornis heb. Ik wou dat ze eens stopten met me zo in hokjes pleuren! God wat haat ik dat! Alsof ze erover kunnen oordelen..

Shit man ik ben niet goed bezig ik weet het..vorige keer bij therapie en deze keer weer m'n lippen stijf op elkaar gehouden, ik weet niet waarom. Ze komt gewoon te dichtbij. Ik wil helemaal niet zoveel van mezelf laten zien! Damn..*wanhoop* ik heb het onderwerp van volgende keer al gehoord, vreselijk. Heb ik eindelijk therapie (na 5 maanden wachten) hou ik m'n bek dicht. Wat is dat toch met mij?! Jezus, ik begrijp mezelf niet eens meer..

Moet nog zoveel doen, heb gewoon geen puf meer.. Vrijdag een gesprek met m'n mentor, wat moet ik daar zeggen? En zaterdag de hele fucking dag toneel, ik moet (nog steeds) 2 boeken lezen, twee colums (voor de schoolkrant) schrijven, nog van alles voorbereiden en..Pff, ik wil niet meer. Waarom kan ik niet gewoon stiekem wegglippen...
*knuffelt*

Heb je al eens geprobeerd te schrijven naar je therapeute?

Ik heb zelf ook heel veel moeite om me te uiten tijdens therapie, maar als ik mijn therapeut schrijf verloopt de therapie een stuk gemakkelijker.
Oud 11-05-2004, 20:38
moon
moon is offline
Al 3 nachten achter elkaar huilen,huilen en nog eens huilen
Ik huil bijna nooit...en nu ineens zomaar...al 3 nachten achter elkaar....en ik weet niet eens waarom. Ik weet het echt niet, ik voel me niet slechter, mijn problemen zijn niet groter,ik ben niet ongesteld....ik huil, maar ik weet niet waarom! Ben ik moe? Ben ik ineens niet sterk genoeg meer om het pesten naast me neer te leggen? Kan ik school (met name het rooster) niet meer aan? Heeft het de zelfhaat zijn hoogtepunt bereikt? Ben ik bang voor de toekomst? of is het toch dat eenzame gevoel?
......Ik huil............maar waarom?

mocht iemand dit lezen en enig idee hebben, dan vind ik het wel fijn om dat te horen. Ik zie misschien kleine dingen over het hoofd die er wel voor kunnen zorgen dat ik van die huilbuien heb.
Oud 11-05-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 11-05-2004 @ 17:15 :
Ik wil niet meer afvallen, het is wel goed zo. Ik wordt gek van mijn broek die veel te los zit. Alles zit te wijd. Echt lelijk.
In de bus zat die vrouw naast me een mars te eten, het deed me niks, de geur niet, dat ding niet. Maar ik hield dr wel in de gaten, echt gestoord eigenlijk.
Ik had niet de behoefte om te eten, terwijl ik toch dat honger gevoel heb.
Ik wil dus niet verder afvallen. (zondagochtend 46,5) Maar de angst om aan te komen is er wel. Ik snap mezelf niet meer en wordt er gek van.

Vanochtend een gesprek, met mijn mentor (niet van school) en coordinator.(ook niet van school )
Het was moeilijk enz. Ik was eerlijk, te eerlijk. Ze verklaard me nog voor gek.
En toen kwam het, Als jij zo bezig bent jezelf te vernielen is dit misschien niet genoeg, ik denk aan dagbehandeling.
Rot op mens, daar gaat mijn toekomst,daar gaat mijn opleiding, en alles.
Dat wil ik niet, dan maar de vernieling in.
En toen overtuigde ik hen dat ik zou zakken, pff.. ze waren het niet met me eens, maar mocht ik dan zakken, dan had ik genoeg tijd voor dagbehandeling.

Op school ben ik druk gaan leren, ben nu bijna klaar met ak
Mr. Bolluijt had geen tijd, maar morgen wel
Verder is de uitslag van het onderzoek van mijn kat er nog niet. Help, is dat een goed of slecht teken?

En ik maak me echt zoveel zorgen om iemand, ik ga maar eens flink sparen, zodat ik haar uiteindelijk echt kan steunen, ofzo.
ik vind het hardstikke goed dat je nog ambities hebt en als jij geen dagbehandeling wil, zal het waarschijnlijk ook niet helpen. maar ik denk dat als jij jezelf echt zo de vernieling in helpt, je beter eerst aan je gezondheid kunt werken, anders loop je toch op een gegeven moment vast vrees ik... *knuft*
ik heb zelf de beslissing genomen om 2 opnames te gaan doen, en bij die eerste opname zit helemaal geen school.... nou is dat voor mij wat makkelijker, ik ben al behoorlijk vastgelopen op school dus ik heb ook niks te verliezen... ach, ik ben een beetje aan het kletsen bladiebla. ik hoop alleen dat je goed voor jezelf zorgt. hou je taai he
Oud 11-05-2004, 20:53
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 11-05-2004 @ 20:45 :
*knuffelt*

Heb je al eens geprobeerd te schrijven naar je therapeute?

Ik heb zelf ook heel veel moeite om me te uiten tijdens therapie, maar als ik mijn therapeut schrijf verloopt de therapie een stuk gemakkelijker.
ja, al wel eens gedaan, 't hielp alleen niet echt. Ik zit d'r echt goed doorheen op dit moment..
Oud 11-05-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
-xxx-Nijn schreef op 11-05-2004 @ 21:53 :
ja, al wel eens gedaan, 't hielp alleen niet echt. Ik zit d'r echt goed doorheen op dit moment..
*dikke knuffol* geen gekke dingen he?
Oud 11-05-2004, 22:27
Evidence
Evidence is offline
Weer een dag dat ik zou willen dat ik niet bestond. Ruzie met heel mn vriendengroep, iedereen heeft een hekel aan me en ik weet niet waarom. Voel me al een paar dagen kut en ik ben onwijs bang dat ik weer zo depressief word net als vorig jaar terwijl het me zoveel moeite heeft gekost niet meer down te zijn. En ik weet echt niet wat ik eraan kan doen Als het zo doorgaat ben ik straks weer echt down en hou ik helemaaaal geen vrienden meer over
Oud 12-05-2004, 07:45
Miracle
Miracle is offline
Ik zal me wel weer druk maken om niks, maar goed. Ik heb nog steeds mijn engels boek niet terug. Hopelijk vergeet ik er vandaag niet naar te vragen. Ik heb huiswerk gedaan, hopelijk is het goed en zeikt ze niet vandaag. Ik wil best wel huiswerk maken enzo, maar als ze nou eens gewoon aardig tegen me doet en het normaal regelt.

Was oke gister met P. Verbaasde me eigenlijk, maar ik weet nog steeds niet wat ik wil. R. houdt me onwijs tegen om nog door te gaan, maar ik wil het ook wel eigenlijk. Grrr, fijn als het zich tegen spreekt. Ik laat iig niks meer van me horen, misschien dat ik nog een keer wat van hem hoor.

Vanmiddag paardjes. Daar heb ik wel erg zin in. Vrijdag ook weer en zaterdag. Ik lijk wel verslaafd.
Oud 12-05-2004, 08:47
Gothic
Gothic is offline
pff weer slecht geslapen, ik snap het echt niet... heb ik dan toch zoveel stress? Want er zou geen stress hoeven zijn met m'n examen. Ik haal het, hoe dan ook. De enige vraag is: hoe goed? Ben ik daar bang voor? Bang dat ik niet hoog genoeg haal? Zou kunnen, maar daar heb ik nog nooit slecht door geslapen. Ik kan altijd goed slapen, omdat ik slaap nodig heb...

Gelukkig voel ik me niet slecht nu. Ik denk dat ik moeilijk in slaap kwam doordat ik gistermiddag 2,5 uur geslapen heb... zal vanavond dan wel weer goed slapen hopelijk.

Zo rijles. Wel leuk, niet leuk dat ik moet praten over vorige keer, dat ik er niet was. Het was niet helemaal mijn schuld. Ze hadden moeten opbellen en dat is niet gebeurd...
Oud 12-05-2004, 10:48
moenbase
moenbase is offline
Soms, dan lijk ik te verdwijnen in m'n eigen gedachten. Op dat moment vliegen er weer draken. Ze landen altijd hier, op dit nest.
Soms, dan kan ik niet meer en zijn m'n benen te moe die wetenschap te dragen.

p.s.: bloemetje voor gothic en dreen (f)

Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 10:52.
Oud 12-05-2004, 11:13
Verwijderd
diskettes uitzoeken en leeggooien..
zucht.. zoveel herinneringen en emoties komen boven als ik al die brieven die ik getypt heb lees
Oud 12-05-2004, 13:47
Verwijderd
Eindelijk paar dagen gehad die wel even fijn waren... Mijn vriend kwam ma. avond na zijn werk ineens onverwachts naar me toe helemaal vanuit maastricht, waar ik echt super blij mee was... Volgende dag samen met hem naar het uitzendbureau geweest, alles uitgelegd en ingeschreven (hoop echt snel wat te horen!!!) Naja... nu verveel ik me echt al de hele dag dood want hij is weer weg... ben echt blij als ik volgend schooljaar eindelijk weer naar school ga... Heb er echt zin in... eindelijk iets doen waar ik echt 100% voor wil gaan... maja... duurt nog een paar maanden =S Hoop dat ik snel werk vind, dan gaat de tijd tenminste ook snel =D

@ -xxx-Nijn en ~~dolce~~: Veel sterkte!
Oud 12-05-2004, 13:57
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 11-05-2004 @ 13:00 :
Ze is overleden..
Ik wil het niet geloven, ik mag het niet geloven... Ze was zo lief!!..
*knuffelt* ({)(})
Heeel erg veel sterkte!

Sorry meis, heb verder niks eraan toe te voegen...

Citaat:
moon schreef op 11-05-2004 @ 21:38 :
Ik huil bijna nooit...en nu ineens zomaar...al 3 nachten achter elkaar....en ik weet niet eens waarom. Ik weet het echt niet, ik voel me niet slechter, mijn problemen zijn niet groter,ik ben niet ongesteld....ik huil, maar ik weet niet waarom! Ben ik moe? Ben ik ineens niet sterk genoeg meer om het pesten naast me neer te leggen? Kan ik school (met name het rooster) niet meer aan? Heeft het de zelfhaat zijn hoogtepunt bereikt? Ben ik bang voor de toekomst? of is het toch dat eenzame gevoel?

mocht iemand dit lezen en enig idee hebben, dan vind ik het wel fijn om dat te horen. Ik zie misschien kleine dingen over het hoofd die er wel voor kunnen zorgen dat ik van die huilbuien heb.
*knuffelt*

Ik denk dat je je wel slecht voelt(idd niet slechter, klinkt niet al te goed...). Je zelfhaat zal er ook wel zeker mee te maken hebben en het eenzame gevoel maakt het helemaal compleet.
Wat kun je ertegen doen? Hmm, moeilijk... positief ertegenaan kijken...
Ben jij echt zo slecht/lelijk/weetikveelwat als ze je laten weten(schelden/pesten)? Ik denk het niet
Het eenzame gevoel... probeer wat afleiding te zoeken, doe iets, als het kan zoveel mogelijk met vrienden...

ontopic:
Vandaag... het viel wel mee op school, gelukkig maar
1e uur wiskunde so, ik denk wel een voldoende te hebben
2e & 3e uur gym... we begonnen met wat rennen en daarna gingen we verspringen... daarna nog even gesoftbald, was wel leuk
4e uur gesprek gehad met een counselor, dat had ik misschien wel even nodig...
5e uur Engels... bahbah, wat kan die vent goed les geven zeg(ssst... sarcastisch)
Daarna had ik al uit... maar ik bleef de pauze nog lekker op school wat met vrienden lullen
Net voordat ik de computer aanzette, toen ik mijn kamer binnenkwam, gooide ik mijn tas op de grond... net zo dat mijn acoustische gitaar omviel... ik wou hem nog vangen, maar in mijn stomme snelle reactie 'brak' mijn duim weer over... auw... zo wordt ie nooit beter

Ook een knuffel voor -xxx-Nijn en ~~dolce~~

ben ik nou knuffelverslaafd???

Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 14:14.
Oud 12-05-2004, 14:11
Verwijderd
Drukke dag weer vandaag, maar weer alles gered tot nog toe. En dat na een klote nacht. Volgende week nog wel veel werk, maar dat kan ook niet anders. Nieuwe portomonnaie gekocht (een rode nog wel, das heel bijzonder voor mij (nou moet ik zeggen dat ik hm eigenlijk ook in het zwart of blauw wilde, maar die hadden ze niet)), zoals m'n vriend ook al zei 'nu nog wat voor er in'. Morgen naar m'n 'eigen' school en ik heb nog steeds zoveel zin... Muis (kat) zat net in m'n vest, lekker tegen me aangekropen en Fleur (ook kat) zat op schoot, dat gebeurd niet vaak (vooral dat Muis 'op schoot' komt, maar zeker niet dat ze het beiden tegelijkertijd doen), erg mooi moment dus. Morgen naar de drukkerij, kaartjes laten drukken...moeten alleen de definitieve tekst nog vaststellen. Binnenkort ook maar eens naar taarten enzo gaan kijken...wordt ook wel tijd. Rest ...

@Mir: Hoe is het met jouw kat, weet je al wat meer?
Oud 12-05-2004, 14:22
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
moon schreef op 11-05-2004 @ 21:38 :

of is het misschien alles bij elkaar... en is het je eventjes teveel?
Oud 12-05-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-05-2004 @ 15:22 :
of is het misschien alles bij elkaar... en is het je eventjes teveel?
Dat zou ik idd een logische verklaring vinden.
Oud 12-05-2004, 15:45
Verwijderd
Leuk. Ben ik er eindelijk een beetje uit dat ik met m'n mentor wil praten over depressiviteit (in de brede zin) en am, zit-ie in Berlijn. Maandag is hij er weer. Weet niet of ik dan nog wel durf. Misschien sowieso niet een goed idee om met hem te praten, weet ik veel...
Oud 12-05-2004, 16:27
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Poeh.. Gisteren best een moeilijk gesprek gehad bij mijn therapeut.

Het vorige gesprek was nogal vastgelopen, dus had mijn therapeut aan me gevraagd om op papier te zetten waarom dat was misgegaan. (Dat ik nogal een held ben in het vertellen dat had hij al door )

Ik had hem onder andere geschreven dat ik steeds als ik op gesprek moet het idee heb op examen te moeten en me daardoor heel erg anders gedraag dan ik eigenlijk ben. Het lijkt wel alsof er op dat moment een heel andere Laura tegen mijn therapeut zit te praten dan ik zelf. Gaandeweg kwam ik er samen met mijn therapeut achter dat ik niet alleen mijn therapeut als "strenge examinator" zie, maar mezelf ook heel erg. Het lijkt erop dat ik niet alleen bang ben om voor het "examen" van anderen te zakken, maar ook heel erg om voor mijn eigen examen te zakken. Ik kan het niet goed genoeg doen, Het kan niet goed genoeg zijn, en bij alles wat ik doe of zeg maak ik afwegingen.

Ik schrok er best wel van, om hier mee geconfronteerd te worden. Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb dit zelf haast niet in de gaten, dat ik dit gedrag vertoon. Verder kwamen we tot de conclusie dat ik als een soort van kameleon door het leven ga: Ik pas me aan elk persoon en elke situatie aan. Dit heeft tot gevolg dat ik nog maar nauwelijks weet hoe ik zelf ben.

Daarna maakte het gesprek nog een -voor mijn gevoel- vreemde wending. Mijn therapeut vroeg me wanneer ik me het laatst zorgeloos had gevoeld. We kwamen erachter dat ik dit de laatste tijd niet heb gevoeld, toen ik op de basisschool zat ook niet, en daarvoor? Voor zover ik het me kan herinneren ook niet. Ik heb mijn hele leven al gemengde gedachten gehad bij alles wat ik deed. Ook toen ik jong was. Het lijkt er dus op dat ik het gevoel 'zorgeloos' helemaal niet ken..

Tenslotte lijken er steeds meer puzzelstukjes over mijn jeugd op hun plaats te vallen, en de uitkomst daarvan wil ik helemaal niet weten, als die echt zo is. Volgens mijn vriend moet ik het proberen door te zetten, zodat als het inderdaad zo is ik het kan gaan verwerken, maar zelf ben ik hier ontzettend huiverig voor. Ik heb het dan blijkbaar altijd verdrongen, waarom zou ik het nu omhoog halen??

Ik wou graag weten wie ik ben, maar dit wil ik allemaal helemaal niet weten.. Het maakt me bang, in de war, boos en verdrietig.. *kijkt om zich heen* "Help?!"
Oud 12-05-2004, 16:32
Verwijderd
en vriendin van me is 2 jaar geleden plotseling verhuist naar Denemarken zonder echt afscheid te nemen. ik heb dr nog es ee nbrief geschrreven en 1 terug gehad. toen heel lang niks meer van dr gehoord. vandaag kreeg ik dus een brief van dr . leuk om weer wat van dr te horen maar ook raar. het gaat goed met dr, dat is fijn te horen dat wel. wat ze nou precies doet word me niet echt duidelijk. maar dat is vast moeilijk om te vertellen voor dr. ik ga dr wel een brief terug schrijven, tuurlijk doe ik dat. maar wat moet ik allemaal zeggen? moet ik zeggen dat het goed gaat, terwijl dat niet zo is? ik wil dr neit ongerust maken ofzo. en niemand weet het en moet ik het haar wel vertellen dan? nou ik zie wel.
vandaag op school geleerd ging een stuk beter dan thuis!
examenstunt was stom. hetzelfde als vorig jaar. maar goed. ben neit gebleven werd heel bang op het schoolplein al die mensen, die muziek. dit is toch niet normaal meer?
Oud 12-05-2004, 16:51
Nijn*
Nijn* is offline
Vandaag bijna ingestort op school..Heb een kwartier op de wc gezeten om tot rust te komen. 't Lijkt weer eens of alles fout gaat, thuis is het weer klote, mijn ma zeikt en m'n pa drinkt ..Ook op school gaat het gewoon shit. M'n cijfers dalen weer diep (vandaag: 2,7 voor duitse toets!), ik doe er ook gewoon geen shit meer aan..Net m'n natuurkunde doorgekeken, ik snap d'r dus niks van..Morgen een blokuur + controle, hij kan echt de pot op. Het enige leuke aan school is dat ik in de estafette zit, en dat morgen de examenstunt is. Niet dat dat me nou overeind houd.. Ben echt kei chagerijnig vandaag..Heb het al de hele dag ijskoud, en knallende koppijn (vraag me niet waarom ik achter de pc zit). Vandaag met zo'n chagerijnig gezicht in de les gezeten, dat iedereen me met rust liet, heerlijk, moe 'k vaker doen ..
Ik ben echt aan het doordraaien, ik wil gewoon niet meer dat mensen (vooral mannen) me aanraken.. Als iemand me aantikt om iets te vragen, merk ik aan mezelf al dat ik het meteen benauwd krijg, en het liefste weg wil. Ik blijf ook altijd bij de kluisjes staan, en ga nooit naar de aula, daar is het gewoon te druk..Wat is dit? Sinds koniginnenacht heb ik d'r ineens veel meer last van dan eerst..Ik begrijp mezelf niet meer..*zucht*Ik wil niet meer, ik wil weg..
Oud 12-05-2004, 16:56
snoopy
snoopy is offline
GGRRRRRRRRRRRR! Heel veel Grrrr...
en ja... ik ben chagrijnig.
Oud 12-05-2004, 17:28
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-05-2004 @ 15:11 :
Binnenkort ook maar eens naar taarten enzo gaan kijken...wordt ook wel tijd.
Ik wil wel mee taarten uitkiezen. (en proeven natuurlijk )

Ontopic:
Slecht gegeten. Sporten gaat goed, nu het afvallen nog.
Oud 12-05-2004, 19:30
Yara
Yara is offline
geeft ze éindelijk aan dat ze hulp nodig heeft, moet haar dossier eerst nog door twee vergaderingen heen en het verslag nog geschreven worden. een maand wachten?
Oud 12-05-2004, 19:37
moon
moon is offline
Ruudje,Fantôme,Leonoor...bedankt voor jullie reacties!! Het was misschien inderdaad wel alles bij elkaar. Vannacht heb ik niet gehuild!

Vandaag wel een hele slechte dag. Sinds tijden niet meer zo erg gehad...het ging dus wel slechter...of kwam het door het gesprek met die lerares (die min of meer vertrouwenspersoon is). Ze vroeg me naar een pestervaring waar ik niet over durfde te vertellen, ik kon het gewoon niet. Ze heeft het een kwartier geprobeerd(in mijn idee een uur) maar ik kon het niet zeggen. Ik wilde het zeggen maar elke keer net voor ik het wilde uitspreken slikte ik het weer in...waar had ik last van? waarom was ik zo bang? ze zei dat ik er nooit met iemand over heb kunnen praten en dat ik het daarom niet zeggen kan. Na het gesprek was ik in de war. Op de wc...nou ja.. daar ging het fout. (tijd niet gedaan, nu ineens weer) Het ging dan ook echt niet goed. Thuis was ik echt in de war ik wist niet meer waar of wie ik was. Heb toen weer gehuild, en 'k ben uiteindelijk in slaap gevallen. 1,5 uur geslapen...en nu lijkt alles ineens een stuk minder erg! Al het slechte kwam vanochtend en vanmiddag...en nu is het 's avonds en heb ik het gevoel dat ik weer gewoon opnieuw kan beginnen en de rest van de dag achter me kan laten...ik hoop het maar!
Oud 12-05-2004, 19:47
Verwijderd
mijn opa is vanochtend overleden... ja het zat eraan te komen maar toch... en het ergste is, hij is alleen gestorven. hij lag in het ziekenhuis, ze hadden hem in een stoel neergezet en toen de verpleegster terug kwam was hij dood... niemand is bij hem geweest *jank*.
Oud 12-05-2004, 19:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 12-05-2004 @ 20:47 :
mijn opa is vanochtend overleden... ja het zat eraan te komen maar toch... en het ergste is, hij is alleen gestorven. hij lag in het ziekenhuis, ze hadden hem in een stoel neergezet en toen de verpleegster terug kwam was hij dood... niemand is bij hem geweest *jank*.
*knuffelt* Gecondoleerd meis, veel sterkte de komende dagen. (f)
Oud 12-05-2004, 19:55
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik ben zwaar belazerd door mn lover en mn beste kameraad...

"deprie is"
"emotioneel is"
"weet het niet meer"
Oud 12-05-2004, 20:45
moenbase
moenbase is offline
Het is raar; ik proef niet meer, ik voel nog wel.
Oud 12-05-2004, 20:56
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik had net ruzie met mn moeder. Althans, zij had ruzie met mij. Wat is het toch ook een raar mens af en toe. Strakjes komt ze weer sorry zeggen, doet ze altijd, maar dat ze nou ook met dat flesje ging gooien vond ik echt Natuurlijk ligt het ook wel eens aan mij, maar mn moeder doet erg raar de laatste tijd, het is net of ze zich afreageert van iets op mij.

En ik wil zielig gevonden omdat ik mn gs SE weer eens verneukt heb. Maar niemand is geinteresseerd in mijn gs SE, er wordt gewoon niet naar gevraagd of overheen gepraat. Nouja, het zal ook wel. En ik vind de tijd veel te hard gaan. Ik wil helemaal niet naar de examenklas.
Oud 12-05-2004, 22:54
Verwijderd
*zucht*zwijmel*verlang*

Oud 12-05-2004, 23:06
sublime
sublime is offline
Citaat:
:
*zucht*zwijmel*verlang*

Oud 13-05-2004, 09:12
Miracle
Miracle is offline
Deze dag is nog maar vier uur begonnen voor mij en toch heb ik al zoveel rare dingen meegemaakt. Dingen die ik echt nog nooit eerder heb gedaan of gezien of wat dan ook. Best grappig.

Strakjes naar de kapper. Hopelijk wordt het mooi, want ik moet op de foto maandag.

Oh-en, ik wil van m'n hooikoorts af. (@Daantje: Ik ga strakjes meteen die neusspray kopen. )
Oud 13-05-2004, 09:21
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
<knuffelt> heel veel sterkte meizzie!!!
heejj, maar misschien vond je opa het niet 'erg' om alleen dood te gaan... Ik weet niet, voor jou is het natuurlijk niet fijn, en dat begrijp ik echt heel goed... Maar hoe het met mij oma was, is dat ze altijd als we weer weggingen uit het ziekenhuis, al afscheid nam alsof ze ons nooit meer zou zien... Misschien is jouw opa ook iedere keer al aan het afscheidnemen geweest, en nu in alle rust gegaan....? het blijft gissen natuurlijk, of niet, en er gewoon niet over nadenken... maar het hoeft niet per se negatief te zijn.
heel erg veel sterkte!!!!! (F)
Oud 13-05-2004, 09:38
Verwijderd
boos op mama
Oud 13-05-2004, 09:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Allereerst sterkte.
Mensen doen dat vaker. Die wachten met sterven tot het moment dat ze rustig en alleen zijn. Zelfde geldt voor dieren, die kruipen ergens weg zodat ze alleen zijn.
Bij mijn opa was dit ook het geval. Elk kwartier ging er iemand kijken bij hem en bij hem zitten en hij is gestorven toen er niemand bij was...
Oud 13-05-2004, 09:58
Gothic
Gothic is offline
ik heb gelukkig weer goed geslapen vannacht ... vandaag weer hard leren.
Mijn doel is om voor Na, Wi en Bio al het leerwerk (= samengevat) af te hebben zaterdagavond... Zodat ik volgende week alleen nog maar hoef te oefenen (en latijn leren )
Oud 13-05-2004, 10:12
moenbase
moenbase is offline
Bomen hebben takken, maar vaak ziet het er naar uit dat takken ook enorme bomen zijn.
Sommige wegen splitsen zich zo vaak dat het overzicht weg is, er blijft echter altijd een houvast over, die je op weg helpt over het gele pad. Maar dat maakt me tegelijk ook erg bang.
Oud 13-05-2004, 10:33
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
moenbase schreef op 13-05-2004 @ 11:12 :
Bomen hebben takken, maar vaak ziet het er naar uit dat takken ook enorme bomen zijn.
Sommige wegen splitsen zich zo vaak dat het overzicht weg is, er blijft echter altijd een houvast over, die je op weg helpt over het gele pad. Maar dat maakt me tegelijk ook erg bang.
Voor sommige is de houvast verdwenen...
Oud 13-05-2004, 10:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 13-05-2004 @ 10:12 :
Oh-en, ik wil van m'n hooikoorts af. (@Daantje: Ik ga strakjes meteen die neusspray kopen. )
Hopelijk werkt het bij jou ook Het kan iig geen kwaad om het te proberen lijkt me.

Mijn dag is nog niet zoveel soeps, ben bezig met het maken van het scheikunde 1,2 examen van 2003 en ik kan me er echt niet op concentreren, loop constant heen en weer (te spieken naar de antwoorden op havovwo.nl) want ik snap er echt geen zak van. Het is echt moeilijk! En dan te bedenken dat het scheikunde 1 examen er een stuk simpeler uitziet Wat doe ik mezelf nou weer aan? Ik moet om 13.15 op school zijn om het te bespreken maar dan heb ik het nog lang niet af, eerst maar wat eten. Zometeen hopen dat mijn natuurkundeleraar er nog is met mijn cijfer van mijn herkansing want morgen moet ik cijfers ophalen en ik wil het allemaal zelf nog uit kunnen rekenen. Verder hopen dat mijn bioleraar mijn pws heeft nagekeken (en dat het goed is). Nu eerst maar mijn kaas-banaan tosti eten, hopelijk is het te eten
Oud 13-05-2004, 11:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-05-2004 @ 11:44 :
Hopelijk werkt het bij jou ook Het kan iig geen kwaad om het te proberen lijkt me.
Ik heb de hypoalergene neusspray gekocht. Volgens de jongen van de kruidvat was die toch echt beter en moet je alleen producten kopen die voor jou bedoeld zijn.

In het begin helpt het wel ja. Dan kan ik weer een beetje normaal ademhalen. Maar daarna merk ik er weinig meer van. Ik vind het echt vreemd dat ik nu hooikoorts heb, want het regent steeds.

Regels voor berichten