Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 15:21
Verwijderd
Misschien schuiven ze een andere band, bijvoorbeeld Placebo, op en maken ze daar afsluiter van, en zetten ze een kleinere band op de plaats van Placebo.
Advertentie
Oud 30-06-2004, 16:15
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
de StuBru presentator kwebbelde net dat ze groot nieuws hadden in hun Popnieuws (om 17.30 u). Gezien de omstandigheden...
Oud 30-06-2004, 16:21
scala
scala is offline
aaaaaaaah

bijnabijnabijna

jammer dat bowie afgezegd heeft muse heb ik al 2x gezien.. maar toch...ben benieuwd wat de vervangers worden slipknot iig niet want die heeft een ander optreden..En ik hoop echt dat het weer meevalt geen regen, verder alles goed;o maar zin heb ik toch wel 8)
Oud 30-06-2004, 16:37
Help Valentijn
Het grote nieuws: Muse komt zeker wel.

Oud 30-06-2004, 16:56
Verwijderd
jammer van bowie.
hopelijk iets anders leuks

maar heb er wer onwijs zin in!
Oud 30-06-2004, 16:57
Metal
Metal is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 30-06-2004 @ 12:27 :
of dEUS of Soulwax,... moet toch haalbaar zijn.

Op het Werchter-forum gaat het van Bob Dylan tot U2, Linkin Park, Slipknot (vervangt Bowie in Roskilde), 2 Many DJ's, Radiohead, RHCP,...

en dit heb ik nog van Muse- messageboard geplukt:
Italian press has said today that they're gonna take a break until the 10th July(T in The Park).

Ik hoop echt dat de Italiaanse pers er maar wat op los lult... Er zijn nog geen officiële aankondigingen dus blijven hopen.
jaaaaaaaaaaah 2many dj's <3<3

of tool, radiohead, the mars volta, underworld, rammstein of whatever

de kans dat het lukt is zéér miniem maar toch zou het vet zijn
Oud 30-06-2004, 17:18
scala
scala is offline
Citaat:
Metal schreef op 30-06-2004 @ 17:57 :
jaaaaaaaaaaah 2many dj's <3<3

of tool, radiohead, the mars volta, underworld, rammstein of whatever

de kans dat het lukt is zéér miniem maar toch zou het vet zijn
ja precies i wish maarja we zullen zien:]
Oud 30-06-2004, 17:49
Verwijderd
Ik vertrek over 2 uurtjes

Iedereen tot daar. Als je een vaag persoon met paarsig haar en of een felblauwe broek of een rood heideroosjesshirt ziet voorbij wandelen, roep dan eens Mutant ofzo. Als ze niet reageren, ben ik t niet . En anders nodig ik je uit voor delen in mijn veel te vele drank .

A1 rockt. Pebbletje, jij belt he . En Methusaleh, jou wil ik gegarandeerd tegenkomen, Expo idem.
Oud 30-06-2004, 18:53
Help Valentijn
Zijn de campings al open dan?

nog meer spijtig nieuws:

OOK YOUNGBLOOD BRASS BAND KOMT NIET NAAR TW

Het olijke, eclectische orkest Youngblood Brass Band annuleert eveneens de komst naar Rock Werchter. De vader van de drummer is ernstig ziek waardoor de groep beslist heeft de komende concerten te annuleren. Youngblood Brass Band wordt niet vervangen. Eerder werd Modest Mouse al toegevoegd aan het Pyramid Marquee programma op vrijdag. De feestelijkheden in de Pyramid vangen dus gewoon opnieuw een uurtje later aan.

best wel jammer eigenlijk...
Oud 30-06-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 30-06-2004 @ 17:37 :
Het grote nieuws: Muse komt zeker wel.

Oud 30-06-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 30-06-2004 @ 19:53 :
Zijn de campings al open dan?

nog meer spijtig nieuws:

OOK YOUNGBLOOD BRASS BAND KOMT NIET NAAR TW

Het olijke, eclectische orkest Youngblood Brass Band annuleert eveneens de komst naar Rock Werchter. De vader van de drummer is ernstig ziek waardoor de groep beslist heeft de komende concerten te annuleren. Youngblood Brass Band wordt niet vervangen. Eerder werd Modest Mouse al toegevoegd aan het Pyramid Marquee programma op vrijdag. De feestelijkheden in de Pyramid vangen dus gewoon opnieuw een uurtje later aan.

best wel jammer eigenlijk...

die had ik heel graag willen zien, leken me echt leuk
Oud 30-06-2004, 22:21
Verwijderd
Net mn tas ingepakt, propvol. Uitgegaan van 19 graden en regen. Voorspellen ze ineens 24 graden en wisselend bewolkt voor zondag! Nu moet ik een 3kwart broek meenemen, maar dan moet er wel een andere uit, en natuurlijk zitten ze helemaal onderin
Oud 30-06-2004, 22:26
Metal
Metal is offline
ga nu mijn tas inpakken

heb vanmiddag ff een krat dommelsch pet flessen(plastic ) gehaald, dus dat mag mee de camping op

nieuwe batterijen voor de digitale camera

hoppa

maarja 24 graden

Heb hartstikke witte benen, dus een korte broek zie ik niet zitten

Heb toevallig wel nog een 5/8ste wutang broek liggen
Oud 01-07-2004, 06:03
Metal
Metal is offline
oke ik ga, wens iedereen ff een good quality time op werchter, veel plezier!!!

kut regen en géén wiet
Oud 01-07-2004, 06:06
Verwijderd
ik ga ook al bijna
kutregen maar we blijven vrolijk

Oud 01-07-2004, 06:31
Metal
Metal is offline
idd
Oud 01-07-2004, 06:32
Metal
Metal is offline
Citaat:
Metal schreef op 01-07-2004 @ 07:03 :
oke ik ga, wens iedereen ff een good quality time op werchter, veel plezier!!!

kut regen en géén wiet
oke ik pak over een uur pas de trein, matti had zijn sokken nog in de droger ofzoiets
Oud 01-07-2004, 06:53
Verwijderd
over een uur ben ik onderweg

en hier schijnt de zon nog. misschien kan ik hem wel meenemen naar werchter
Oud 01-07-2004, 06:57
Metal
Metal is offline
hier schijnt de zon niet, en ik woon bijna bij de grens van belgie

maarja als je hem zou kunnen nemen zou wel relaxt zijn
Oud 01-07-2004, 17:16
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Haha David Bowie wordt vervangen door 2 many dj's . Wat een teleurstelling.
Oud 02-07-2004, 12:16
Verwijderd
goddamn the cure was vet
Oud 02-07-2004, 12:34
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 02-07-2004 @ 13:16 :
goddamn the cure was vet
ik kan het me niet voorstellen
Oud 02-07-2004, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 02-07-2004 @ 13:16 :
goddamn the cure was vet
vertell!!
Oud 02-07-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 02-07-2004 @ 13:50 :
vertell!!
setlist zegt genoeg:

plainsong, before three, fascination street , the end of the world, a night like this, inbetween days, jupiter crash, pictures of you, lullaby , alt.end, a strange day, lovesong , just like heaven, from the edge of the deep green sea, 100 years, us or them, disintegration,
E1: the promise, going nowhere

ze speelden enorm goed, show was er nauwlijks, maar dat is vrij normaal bij the cure,
ik vond het gewoon geweldig om ze eindelijk live te kunnen zien
Oud 02-07-2004, 13:33
Verwijderd
Citaat:
100 years
woehh!
merde

nou ja ze zullen heus nog wel 'ns gaan optreden in nl
Oud 04-07-2004, 14:38
Verwijderd
Ik ben sinds gisteravond al terug. Ben zwaar ziek geworden.
Ik denk dat de hoosbui bij de Lostprophets het heeft gedaan. De wind, de regen, wisselvallig weer, kou, heb buikpijn, koppijn, keelpijn en steek brak in elkaar. En het moet wel heel ernstig zijn, want ik vroeger van Werchter terug komen is gestoord.
Mijn tent was trouwens ook weggewaaid.

De optredens waren ongelofelijk goed, maar voor de rest, was dit de meest rottige Werchter ever voor mij.

Kort verslagje:
Woensdagavond was gestoord: we kwamen om 11u aan en ze hebben speciaal voor ons A8 moeten opengooien omdat A1, C1 en C2 al vol stonden... Absurd. Later ben ik een vriend tegengekomen die er al om 8u was en op het einde van A1 al stond. Wat A8 betreft was er eerst nog gezeik omdat een deel van onze groep er al op was terwijl Tinus en ik gedwongen werden op A1 te parkeren en niet doormochten. Iig. Uiteindelijk toch gelukt en gezellige avond gehad.

Donderdag:
De eikels deden mijn bandje aan mijn rechterarm. Alle bandjes zitten aan mijn linkerarm, maar dat mocht niet, nee het moest perse tussen een 20tal armbanden aan mijn rechterarm .
Maar... Mooi begonnen met dansbare Franti en Spearhead. Daarna klein stukje Sean Paul, maar toen zijn we heel snel naar The Rapture verdwenen. Na de Rapture is iedereen naar Pink vertrokken, maar ik wou Admiral Freebee zien en die was gewoon echt GENIAAL!!! Heerlijk. Stond zo goed als vooraan en t was gewoon echt geweldig qua muziek, gezongen, act, optreden... The Cure was heel mooi, maar wat mij betreft heel deprimerend op dat moment (ik ben trouwens het complete evenbeeld van Robert Smith op de wei tegengekomen). En Basement Jaxx was gewoon dansen en ze hadden een flink blik negerinnen opengetrokken .

Vrijdag:
Bij de Lostprophets is het voor mij misgegaan, we hebben een gigantische stortbui over ons gekregen, voor ik mijn regenjas te pakken had, was ik al nat tot op mijn bh dus... iig Lostprophets klonken heel goed, Black Rebel Motorcycle club heb ik alleen gehoord. Ze klonken goed. Toen ben ik naar de camping gegaan om droge kleren aan te trekken en terug te komen voor Dropkick en dan al een leefbaar plekje in te palmen voor Korn. Youngblood Brassband was helaas weggevallen. Dropkick was wel leuk, tijdens de Darkness heb ik alleen maar mijn plekje verdedigd en ben ik gaan zitten en uiteindelijk in slaap gevallen tot de security in de gaten kreeg dat het niet goed met me ging (te lang zonder drinken, geen energie, al ziek wordend) en ik een fles water in mijn handen geduwd kreeg. Toen Korn. Geweldig!!! Echt fantastisch, gewoon Jonathan Davis live te zien. Wow . Alleen tijdens het laatste nummer waren er geluidsproblemen. En ik ben met mijn rug flink tegen een hek gebeukt wat niet echt gezellig was. Erna tussen de Metallica-massa uitgeworsteld om een stukje Nelly Furtado op te vangen en te wachte op Kosheen, maar ben uiteindelijk toch maar naar de camping gegaan om terug warm te worden en ben om half 1 nog naar T. Raumschmiere gaan kijken. Die zijn live ook heel erg gaaf. Wist trouwens niet dat ze met zoveel waren.
Toen ik op de camping kwam bleek mijn tent te zijn weggewaaid en ben ik maar in de auto gaan slapen (wat best goed lag).

Zaterdag: om half 10 richting terrein vertrokken zodat ik vooraan kon staan bij de Heideroosjes. Kon ook nog rennen . Tijdens de Rasmus stond ik dus ook dichtbij. Viel me goed mee, klinken live ook wel erg goed, en de zanger is wel heel erg klein en schattig. Heideroosjes waren natuurlijk fantastisch En Eelco was beter en erbij en ze hadden Urbanus als special Guest. Onverwacht maar super. Ben ook nog geïnterviewd na hun optreden: live op Stubru. Maar ondertussen had ik weer wat regenbuien over me heengekregen en was mijn gezondheidstoestand echt niet meer wat het moest zijn. Nog even Within Temptation gekeken, vooraan gekropen bij Daan die ook echt heerlijk dansbaar was. Toen naar de camping met het plan op tijd terug te zijn voor Wu Tang, maar dat is allemaal misgelopen. Ik ben nog heel ff naar Moloko gaan kijken maar toen kon ik nog maar amper op mijn benen staan en ben ik naar huis vertrokken om in mijn bed te kruipen.

Klote, maar helaas. En nu ga ik toch maar weer eens ff liggen. Beetje duizelig. Hoop dat het morgen over is voor mijn toelatingsexamens.
Oud 04-07-2004, 14:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Da's kut voor je...

Nog iets meegekregen van die kerel wiens strot was doorgesneden?

Ik vraag me dan altijd af of zoiets op het hele terrein bekend wordt gemaakt of dat mensen het achteraf in de krant moeten lezen.

Tjah, ik ben wel blij dat ik niet gegaan ben. Ik was ook ziek en zo te horen was ik nog zieker geworden.
Oud 04-07-2004, 15:03
stuivertje
stuivertje is offline
Ja, ik las dat dus net. Ik vind dat toch echt zooo gestooordd!

WTf! Op een festival hoort zon leuk en gezellig sfeertje te hangen enzo, wtf al die agressie enzo.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze dat ook bekend hebben gemaakt, tijdens het festival.
Oud 04-07-2004, 18:50
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Een Nederlander is zondagochtend vroeg ernstig verwond geraakt op de camping bij het Belgische festival RockWerchter. De man werd met een mes in zijn keel gestoken. De federale politie België heeft acht mensen opgepakt voor verhoor.

In de Belgische pers wordt geschreven dat de man even na middernacht in een bestelbusje werd getrokken, nadat hij tegen buren op het campingterrein klaagde over lawaai. In het busje zou zijn keel zijn doorgesneden. De federale politie wil dat niet bevestigen.

Het slachtoffer is naar het ziekenhuis van Leuven vervoerd. Hij verkeerde bij aankomst in levensgevaar, maar zijn situatie is inmiddels stabiel. De persmagistraat wil tot de persconferentie morgenochtend niet verder op de zaak ingaan.

Zondag was de laatste dag van het Belgische popfestival RockWerchter, dat donderdag begon.
Oud 04-07-2004, 20:40
Metal
Metal is offline
zo ben ook net terug, en het was echt te vet

ben helemaal brak van het zuipen, de weinige slaap, het feesten, alle joints, moshen, skanken, jumpen bla bla etc. etc., daarom ben ik nu al thuis, anders was ik gebleven, maar het feit dat ik vandaag alleen was(vrienden moesten allemaal werken vandaag, dus die zijn gisternacht vertrokken ) en zo moe was, gaven me niet de energie om nog een avond en nacht te feesten.....
wel kut dat ik nu 2many dj's mis, maarja tis niet anders....

iig post ik straks na het doushen of anders morgen ofzo mijn werchter ervaring, in clusief foto's en filmpjes, maar die moet ik nog ff uploaden, heb meer dan 70 foto's en 15 filmpjes gemaakt dus daar ben ik wel ff mee bezig

volgens mij is deze post zo onsamenhangend en slecht getypt, maaar da t moeten julliie me ff niet kwalijk nemen
Oud 04-07-2004, 20:44
Metal
Metal is offline
btw Metallica was fokking hard(die pit ) , robert smith gaf werkelijk een fantastische show en franz ferdinand was ook gewoon súper c00l<3
Oud 04-07-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-07-2004 @ 15:53 :
Da's kut voor je...

Ik vraag me dan altijd af of zoiets op het hele terrein bekend wordt gemaakt of dat mensen het achteraf in de krant moeten lezen.

Tjah, ik ben wel blij dat ik niet gegaan ben. Ik was ook ziek en zo te horen was ik nog zieker geworden.
Dat van die Nederlander is gebeurd toen ik al vertrokken was, maar ik weet niet of dat van de brandwonden op het Nederlands nieuws is geweest? Een broer en zus hadden flinke brandwonden door een steekvlam uit een gasfles en die zijn ook afgevoerd. Dat is vlak bij ons gebeurd, want mensen van onze groep hebben ze gezien.
Zelf heb ik dat niet megekregen, maar de laatste uren heb ik helemaal nix meegekregen.

Maar als t zo doorgaat, is er volgend jaar geen Werchter meer. Daarbij moette al dinsdagavond gaan vertrekken om nog op tijd te zijn. Der moet echt wel iets gaan gebeuren.
Oud 05-07-2004, 09:17
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-07-2004 @ 15:38 :
The Cure was heel mooi, maar wat mij betreft heel deprimerend op dat moment (ik ben trouwens het complete evenbeeld van Robert Smith op de wei tegengekomen).
ik heb 'm ook gezien!

het weer was inderdaad best klote.. vooral zaterdag (? ik weet het niet meer precies) was het zeer wisselvallig. Dan stond je weer in de brandende zon, dan weer een plensbui. Gelukkig hadden we paraplu's bij ons, want de mensen aan de rand van de marquee waren niet echt vriendelijk als het regende.
ik vond Monster Magnet, Danko Jones (waarvoor ik zondagochtend om 8 uur m'n nest uit ging), Darkness (ja ik heb een slechte smaak), Von Bondies, Roy Paci en de Pixies érg geslaagd.
Oud 05-07-2004, 09:19
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
oh en in de krant las ik dat die organisator veel aanbiedingen kreeg van bands die Bowie wilden vervangen, maar "Blondie kan David Bowie niet vervangen".

2ManyDJ's wel..?
Oud 05-07-2004, 09:58
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mutant schreef op 05-07-2004 @ 00:13 :
Dat van die Nederlander is gebeurd toen ik al vertrokken was, maar ik weet niet of dat van de brandwonden op het Nederlands nieuws is geweest? Een broer en zus hadden flinke brandwonden door een steekvlam uit een gasfles en die zijn ook afgevoerd. Dat is vlak bij ons gebeurd, want mensen van onze groep hebben ze gezien.
Zelf heb ik dat niet megekregen, maar de laatste uren heb ik helemaal nix meegekregen.
Dat gebeurt zo vaak op een camping. Ik heb op andere festivals vaak tenten zien ontploffen, bijvoorbeeld doordat iemand z'n gasstel wilde aansteken met een peuk, wat eerst niet lukte en na een minuut of 3 wel

Die hebben we nog echt uit die tent moeten redden.

Citaat:
Maar als t zo doorgaat, is er volgend jaar geen Werchter meer. Daarbij moette al dinsdagavond gaan vertrekken om nog op tijd te zijn. Der moet echt wel iets gaan gebeuren.
Wat bedoel je daarmee? Het moet toch gewoon geherorganiseerd worden? Net zoals zoveel festivals...
Oud 05-07-2004, 10:46
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
ik geloof dat ze bedoelt dat er volgend jaar geen Werchter is voor háár, dat zij er niet heen gaat.
Oud 05-07-2004, 12:07
Earphone
Earphone is offline
Net een paar uurtjes terug van 4 dagen festival. Wat een festival Wat een goeie groepen gezien Verslag volgt later wel wanneer wat minder moe ben..
Oud 05-07-2004, 12:39
Help Valentijn
Mijn Werchter-rapport:

The Bees: me een beetje te wollig, hebben wel potentie maar dat kwam er hier duidelijk niet uit. 6/10

The Rapture: verloren zich een beetje in wat flauwe kreetje en gegil in het begin maar werden beter en beter. Vooral van hun hitjes genoten. 6.5/10

Admiral Freebee: vlammende live-show en waardige Bob Dylan-vervanger. 8/10

Basement Jaxx: leuk en dansbaar maar niet echt iets om het hoofdpodium mee af te sluiten lijkt me. 7/10

(Lostprophets: niet gezien maar ze wel een stukje Strokes horen spelen )

The Von Bondies: oke maar het publiek kwam pas echt los bij c'mon c'mon, verder nogal routineus had ik de indruk 6.5/10

Kosheen: onverwacht goed, profileerde zich wel meer als een rockband 7/10

T.Raumschmiere: geflipte live-show rondhuppelend in zijn kaki-onderbroek 7.5/10

Thou: hier hoor je nog wel van, uitstekende (enthousiaste) show 7.5/10

Broken Social Scene: kende er niet echt veel van maar hebben me aangenaam verrast 7.5/10

Daan: uitstekend, wel niet zo goed bij stem tegen het einde aan maar ja, had ook het hele publiek mee. 8/10

Franz Ferdinand: het beste wat ik gezien heb, briljante songs, briljant publiek 9.5/10

Muse: was erg euhm Muse, bombastisch ende theatraal. Op Pinkpop oogden ze wat scherper had ik de indruk. 7/10

Moloko & Lenny: vond ik ronduit saai dus even naar:

Novastar: klasse. 8/10

Girls in Hawaii: geweldige Waalse band. Ik vond ze echt goed en ga onmiddellijk hun cd aanschaffen. 9/10

Starsailor: heb ze al een aantal keer gezien en dit was toch niet zo goed als anders, beetje teleurstellend. 7/10

Pixies: openen met Bone Machine , de sfeer zat er meteen goed in tussen al die 45-jarige bierbuiken die luid meebrulden. Tijdens hun show werden al hun klassiekers gespeeld en verder niets maar dat verwachte het publiek ook niet. (en Kim Deal: ga joggen, doe iets). 8/10

Dit waren toch de belangrijkste de rest heb ik al slapend, lezend of al etende meegemaakt of waren gewoonweg niet de moeite waarde (The Darkness, schande; Wu-Tang: saaaai). Volgend jaar toch maar weer Pukkelpop.

(volgens mij was het trouwens Robert Smith, volledig in het zwart met witte sportsokken bij de winkeltjes vrijdag)

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 12:43.
Oud 05-07-2004, 13:57
Verwijderd
Net een uur thuis. En ik ben moe, dus een lang verslag komt nog wel

Dat van die steekpartij hoorde ik vandaag in de bus terug naar huis Verschrikkelijk zeg

@Mutant: wat jammer dat je zo ziek bent geworden zeg En die Robert Smith look-a-like heb ik ook gezien
En ik was zaterdag mn telefoon vergeten mee te nemen, dus ik kon niet bellen

Verder was het wel erg hip allemaal
Oud 05-07-2004, 14:58
*sieske*
*sieske* is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-07-2004 @ 15:53 :

Er wordt helemaal niets bekend gemaakt over zoiets. Lag op de camping waar het is gebeurd. Behalve dat ik wakker ben geworden van een laag overvliegende politiehelikopter heb ik niets gemerkt. Heb het laterna pas gehoord van een security man waarmee ik heb gekletst terwijl ik stond te wachten op PJ Harvey.
Heb hem erop aangesproken dat het echt te onveilig was tijdens Muse. Ik stond nl bijna helemaal vooraan zo ongeveer voor de microfoon en ben daar zowat plat geperst. Voordat het optreden begon werd er al omgeroepen dat de mensen op de eerste rijen vooral rustig moesten blijven omdat het anders te gevaarlijk zou worden. Het was nog te houden totdat Muse opkwam en hun eerste nr inzette. Toen ging het voor mij helemaal fout. Mensen begonnen te duwen en springen en ik kon geen kant op, ik kon me nog niet eens omdraaien of mijn voeten verzetten omdat het gewoon echt te vol stond. Als ik om me heen keek zag ik huilende meisjes en paniek op gezichten. Ik probeerde weg te komen naar achteren, maar dit was praktisch onmogelijk door de duwende menigte. Op het moment dat iedereen naar achteren viel (iedereen viel tegelijkertijd telkens een kant op, nogal domino-effect door een paar duwende mensen achteraan die niet begrepen dat ze toch niet naar voren konden) stond er iemand boven op mijn voet. Ik kon dus onmogelijk mijn voet naar achteren zetten om mezelf staande te houden..er viel ook nog eens een ander meisje (ook doodsbang) zowat boven op me, nouja..ze leunde op me omdat ze ook vallende was. Aangezien ik het idee had dat ik het niet zou overleven als ik daar tussen al die mensen op de grond zou vallen heb ik mijn voet uit mijn schoen getrokken om mezelf op te kunnen vangen. Ik was echt helemaal in paniek..ik kon die schoen niet meer terug vinden en mijn voet zou echt vertrapt zijn geweest als ik daar was gebleven. Een grote vent zag dat ik in paniek was en weg wilde en heeft voor mij een weg vrij gemaakt naar de hekken, daar ben ik overheen getild door de security, samen met mijn vriend en dat meisje dat bovenop me viel, zij heeft me later trouwens schoenen geleend Terwijl ik verslagen en nog trillend van angst voor het podium langs weg liep zag ik Muse pas..van tevoren was ik alleen maar bezig me staande te houden. Het was echt een nachtmerrie, ben lange tijd niet meer zo bang geweest. Ik had me echt verheugd op Muse, ik ken alle nummers en vind ze helemaal geweldig. Maar nu heb ik alleen maar het laatste nr gezien omdat ik eerst schoenen heb gekregen van dat meisje (op en neer naar de camping).
Volgens die security man waarmee ik stond te praten was alleen het optreden van Smashing Pumkins op Werchter 2 jaar geleden erger. Toen hebben ze ongeveer 800 man over de hekken getild.

sorry, nogal lang verhaal, maar moest mijn doodsangsten ff kwijt
Oud 05-07-2004, 15:14
Earphone
Earphone is offline
Al eventjes bekomen. Dit heb ik gezien :

-P!nk : Save Me vond ik een mooi, ontroerend nummer, verder haar bekende hitjes en een cover van 4 Non Blondes.
-The Cure : fijn optreden.

-Lostprophets : spijtig van de regen maar goeie groep.
-Black Rebel Motorcycle Club : idem spijtig van de regen maar tof groepje.
-The Von Bondies (stukje) : fijn.
-Dropkick Murphys : niet echt mijn groep maar ze kwamen wel enthousiast over en The Wild Rover heb'k natuurlijk luidkeels meegezongen.
-Metallica : idem, niet echt mijn groep maar wat een show. 'k Ben blij dat ik ze toch eens heb gezien. One, Nothing Else Matters, Enter The Sandman en Battery blijven toch coole nummers.

-Thou : iedereen was nog suf, inclusief ik maar ik vond het toch een erg geslaagd optreden, ze speelden ook veel liedjes van hun laatste cd want ik herkende toch veel.
-Broken Social Scene : ik kende al Cause = Time en nog wat andere liedjes maar wat een groep!! Een van de beste optredens op Werchter dit jaar. Wat een emotie! Ik ga zeker deze week hun cd kopen. Komt in top-3 van beste optredens!
-Franz Ferdinand : heerlijk optreden en heerlijk publiek. Tent zat goed vol en de sfeer zat er meteen dik in. 'k Stond niet zo dicht maar toch nog dicht genoeg. Fijn optreden. Als ik naar Pukkelpop ga, bekijk ik ze opnieuw.
-Muse : ik stond wat ver omdat we daarna naar Novastar wouden gaan kijken maar geslaagd optreden.
-Novastar : helaas was de tent al overvol en stonden we buiten op het scherm te kijken maar wat een emotie, wat een mooie liedjes!

-Zornik : hij deed erg zijn best en zijn bindteksten waren deze keer niet zo slecht maar ik was nog wat suf om er ten volle van te genieten.
-Starsailor : omdat Starsailor me op Pukkelpop vorig jaar echt wel verraste wou ik ze opnieuw zien. Ze speelden keurig al hun bekende liedjes en ik heb er van genoten maar ik vond dat ze op Pukkelpop me meer deden.
-Wilco : wat een band! Gelukkig was de Marquee nog niet helemaal volgelopen toen wij aankwamen en was er plaats genoeg. Echt genoten van dit optreden. Spijtig dat ze in het begin van een concert met een bal aan het spelen waren (ipv te genieten van het concert), dom publiek. Heb me ook nog een t-shirt van Wilco gekocht. Ze sloten af met mijn favoriete nummer van hen, dus, meer dan geslaagd.
-Pixies : gigantic!
-Placebo : de groep waar ik voor gekomen was. Speelden wel iets te kort vond'k. Slechts iets meer dan een uurtje. Konden ze echt niet langer spelen nu Bowie niet kwam? Maar strak optreden, stond fijn in het midden van het publiek en ik was nog fit genoeg om er ten volle van te genieten.
-2 Many DJ's : een uurtje van gezien, gehoord en op gedanst.

Beste optredens :
-The Cure
-Broken Social Scene
-Wilco
-Pixies
-Placebo

Helaas gemist :

-The Bees (allé, wel een stukje van gezien maar te kort om een oordeel over te vellen)
-The Rapture (we gingen terug naar de camping om te eten)
-Girls In Hawaii
Oud 05-07-2004, 15:43
rodina
rodina is offline
haha 12 Volendammers op de knietjes geboeid vanwege een paar pillen.

Genoten. Echt super.

Donderdag:
The Cure was subliem Kende ze alleen vaag van naam, nooit wat (bewust dan) van gehoord. Maar echt geweldig.
Pink. Het is RockWerchter geen SletWerchter.
SeanPaul sloeg ook van kut op dirk.
Cypress Hill, leukleukleuk, maar niet echt mijn smaak muziek.

Vrijdag:
Geweldig bij de ingang een hele donkere wolk boven het hoofdpodium, en sjjoef in eens was iedereen en alles zeiknat.
LosProphets wat een aanfluiting kon totaal niet boeien.
Toen naar de tent gegaan om de Von Bondies te bekijken. Maar omdat er een band uitwas gevallen werd alles een uur later. De logica. Dus daar Triggerfinger gehoord, erg leuk kon het niet, maar leuker dan dus uiteindelijk de Von Bondies.
The Darkness, mjah wel grappig.
Korn, geweldig dat ze dat nummer van Pink Floyd speelde . Ja Korn was leuk.
Metallica, beetje jammer dat ze een half uur later begonnen, en naja ik heb een hekel aan Metallica dus mooi gaan douchen toen. Heerlijk gloeiend heet water, toen nog een half uurtje wezen kijken. Mjah zelfde show eigenlijk als dat van vorig jaar. Niet echt heel boeiend.

Zaterdag:
Heel lang op een lek luchtbed gelegen, toen naar Wutang gegaan. Heerlijk afwisseling: WutangWutangWutangFUCKWutangFuck bladiebla. Mooie dubbelfriss kettingen overigens.
Moloko, ze is zoooooo enorm geweldig. Echt wat een wijf. Ik wil dr schoenen. Jammer dat het bijna exact hetzelfde was als het concert wat ze gaven in de HMH in oktober 03. Overigens vind ik 't meer een 'band' voor in die tent. Maar ja.
Muse, leuk, goed, strak.
Lenny Kravitz, Geweldig, jammer van zn haar maar er moet wat te zeiken overblijven. Mooie instrumentale stukken, dat soulachtige van die achtergrondzangeres bij Let love Rule, top! Hij had alleen wel wat meer mogen spelen van mij.

Zondag:
Ik zou naar Danko Jones, maar te brak dus ik sliep nog. Helaas.
PJHarvey gezien, leuk, grappig.
Pixies echt zo'n geval van het is het nét niet. Placebo idemdito.
2 Many DJs, wat een enige vervanging van Bowie. Leuk maar ik had liever Alice Cooper gezien.

Enfin, me enorm vermaakt ondanks dat 't vriendje geen slaapzak mee had, het daarom enorm koud was, een lek luchtbed en niet altijd even mooi weer. 'T was geweldig. Volgend jaar weer

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 16:21.
Oud 05-07-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
*sieske* schreef op 05-07-2004 @ 15:58 :
*verhaal*
Hmmm het is wel een beetje te verwachten bij zo'n bekende band ja.. in zulke situaties ga ik óf helemaal vooraan staan(dan kan je je aan het hek vasthouden ) of meer naar achteren. Mjah. Kl0te van je schoen

Hebben er mensen nog foto's gemaakt? Van the Cure en Placebo en en en
Oud 05-07-2004, 17:37
Blubje
Blubje is offline
Ben vannacht thuis gekomen, na 4 erg geslaagde dagen
Dit heb ik allemaal gezien:

Vrijdag:
- Michael Franti & Spearhead: Ik vond er niet veel aan, beetje lamme band om mee te beginnen vond ik.
- Sean Paul: Wat had die in vredesnaam te zoeken daar? Vond t niet erg leuk. Wel leuk showtje opzich...
- P!nk: Ik vond haar echt geweldig! Veeel beter dan ik had verwacht.
- The Cure: Nou niet echt mijn muziek zegmaar, ik vond het erg saai.
- Basement Jaxx: Geweldig!!

Zaterdag:
- Lost Prophets: leuk bandje, kende ze niet, maar vond het wel goed.
- Black Rebel Motorcycle Club: Enorm saai...
- Monster Magnet: Bah bah, wat een kutband. Ik vond het er allemaal net iets te dik bovenop liggen.
- Dropkick Murphy's: feestje natuurlijk!
- The Darkness: Gadver, wat een vieze band. En ik vond ze niet eens goed.
- Korn: Was geweldig Erg van genoten.
- Kosheen: wauw! geweldig!!
- T. Raumschmiere: klein stukje van gezien, klonk wel leuk.

Zaterdag:
- The Rasmus: Leuk hoor. Minder dan ik had verwacht, maar wel aardig.
- Heideroosjes: Jaaa, blijft leuk!
- Within Temptation: Viel erg tegen. Eerdere concerten waren veel beter. Wel goeie nieuwe nummers overigens.
- Black Eyed Peas: Was wel grappig vond ik.
- Franz Ferdinand: Wat een geweldige band zeg!
- Moloko: een van de bands waar ik voor kwam en ze waren geweldig! Jammer dat de beatbox bij het laatste nummer was uitgevallen...
- Muse: niet mijn muziek, ik vond het erg saai. Alleen Bliss was cool.
- Lenny Kravitz: Ook niet mijn muziek, ook erg saai. Op een paar nummers na dan.

Zondag:
- PJ Harvey: leuk leuk.
- Pixies: ik vond er niets aan.
- Placebo: ook een van de bands waar ik voor kwam en ook zij waren geweldig vond ik. Jammer dat ze zo kort speelden...

Mijn hoogtepunten:
- P!nk ()
- Basement Jaxx
- Kosheen
- Moloko
- Franz Ferdinand
- Placebo
Oud 05-07-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
*sieske* schreef op 05-07-2004 @ 15:58 :
Volgens die security man waarmee ik stond te praten was alleen het optreden van Smashing Pumkins op Werchter 2 jaar geleden erger. Toen hebben ze ongeveer 800 man over de hekken getild.

de pumpkins twee jaar terug op Werchter lijkt me een beetje stug
Oud 05-07-2004, 20:37
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 05-07-2004 @ 19:13 :
de pumpkins twee jaar terug op Werchter lijkt me een beetje stug
Die zijn toch in 2000 gestopt?

Vorig jaar werd ik ook bijna doodgedrukt bij Radiohead... Toen ook voor het eerst in mn leven een lichte paniekaanval gekregen, maar ben toen maar (zij het met heeeeel veel moeite) naar achteren gegaan en het concert afgekeken.

Sindsdien hoef ik niet zo nodig meer vooraan te staan. Van een afstandje zie je alles beter en duwen de mensen ten minste niet zo...

Ik vond goed:

Starsailor, Cypress Hill (hiphop/rap is totaal niet mijn muziek, maar dit was wel erg cool), BRMC, Franz Ferdinand, The Cure

Pixies vond ik lichtelijk tegenvallen... ik weet ook niet waarom...
Oud 05-07-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
distilledgirl schreef op 05-07-2004 @ 11:46 :
ik geloof dat ze bedoelt dat er volgend jaar geen Werchter is voor háár, dat zij er niet heen gaat.
Jij bent op je hoofd blijven stuiteren zeker Ik niet naar Werchter, er moet al veel gebeuren.

Nee, dat gedoe met die steekpartij en het moeilijk gedoe onder elkaar had ik het over. En vooral het gedoe met de kaartjes en de campings die woensdagavond om 8u al vol zaten. Dat ze ze 's avonds opengooien, ok, maar als het zo zit, moeten we volgend jaar dinsdagavond vertrekken om toch zeker een plek te hebben. En tja, je kunt geen duizend man tegenhouden, maar ze zullen er wel iets op moeten gaan verzinnen.

Bij Muse was ik al naar huis, dus dat heb ik allemaal niet gemerkt. 2 jaar geleden waren er geen Pumpkins, RHCP wel, maar daar was het geluid zo slecht dat er buiten ons nog heel wat mensen het afgetrapt zijn. En ik vind het wel vreemd, Metallica brengt heel wat gebeuk en wat mij betreft de grootste massa op de been die ik in 5 jaar tijd al heb gezien (Sting trok ook heel wat volk, evenals Faithless enz) en daar heb ik geen moeilijkheden over gehoord? Maar ik werd bij The Rasmus al geplet en bij de Heideroosjes heb ik toch wel een paar ribben pijnlijk beschadigd, dat is het risico van vooraan willen staan. Bij Korn stond ik nog redelijk veraf, maar best in de gevarenzone, vandaar een kreupele rug. t Is maar waar je het voor over hebt, ik waag mij daar ook niet tenzij het echt ontzettend belangrijk voor me is (Korn en Roosjes) en dan zoek ik de meest veilige plek op.
(Ik ben de security die mij hadden zien wegsuffen bij the Darkness trouwens wel heel dankbaar).
Op zich is het wel grappig. In 2000 stonden we met een paar mensen zowat vooraan bij Muse. Op een vrijdagavond was het, doodrustig en iedereen ging naar de Marquee want daar kwam iets veel bekenders .

Oh en wat ik echt wel heel gaaf vond om te zien: ze waren aan t pitten (ik geloof bij Dropkick) en iemand had zijn schoen verloren en die werd net zolang omhoog gehouden tijdens het pitten tot de persoon hem terughad .

En nu ga ik verder slapen en hopen op beterschap.
Oud 05-07-2004, 22:14
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Mutant schreef op 05-07-2004 @ 22:35 :
... dat is het risico van vooraan willen staan...
Ze kunnen ook net als op Lowlands in de Alfa gewoon het voorste vak sluiten. Vorig jaar bij metallica hing ik (letterlijk) tussen de mensen, maar was niet eng ofzo. Vorig jaar Moby was wel eng. Zo druk en iedereen die per se wil bewegen. Gelukkig heb ik me toen aan een hek kunnen vasthouden, een vriendin had door datzelfde hek 2 ribben gekneusd.

Ben zelf niet geweest dit jaar, helaas. Ik hoorde van een vriend dat de sfeer minder was dan andere jaren? True?
Oud 05-07-2004, 23:09
Earphone
Earphone is offline
Ik kan de sfeer enkel vergelijken met Werchter 2000 en andere festivals als Pukkelpop maar ik vond de sfeer wel ok eigenlijk. Niet super maar ook niet slecht, misschien had het weer er iets mee te maken? Ik vond wel dat er veel Nederlanders waren (niet dat ik mij er aan geërgerd heb als Belg zijnde).
Oud 06-07-2004, 12:28
my iron lung
my iron lung is offline
Citaat:
distilledgirl schreef op 05-07-2004 @ 10:17 :
ik heb 'm ook gezien!

Was dat die met zn redelijk dikke buik, z'n make-up en zn identiek kapsel? Dan heb ik em ook gezien Hij valt wel op he

Regels voor berichten