![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() even te informatie, ik ben niet bevooroordeelt. Alles wat ik zei is waar: het is slecht voor je gezondheid om zo vroeg een kind te krijgen en de gevolgen zijn ook waar. Ik geloof er wel in dat er meisjes van 15 (ook al zijn het er misschien nietveel) zijn die hun kindje hebben opgevoed en alles goed is gegaan, ik geloof alleen niet dat jij daarbij hoort, omdat jij net even te erg dat hele klassieke ik-ben-echt-wel-trots-en-wat-de-rest-denkt-kan-me-niet-schelen-want-ik-heb-alles-gepland-en-ben-al-heel-volwassen-en-ik-moedig-iedereen-aan-als-ze-zwanger-zijn-het-te-houden-want-het-moederschap-is-zoooo-geweldig-en-je-word-er-sterker-van-en-met-mijn-kind-kan-ik-de-hele-boze-buitenwereld-aan gedoe uitstraalt
Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 14:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Sanne, waarom doe je zo? Heb je wat tegen haar? Ik vind het superknap dat ze dit doet en heb daar respect voor! De andere kant van het verhaal mag ook best eens belicht worden, en dat het wel kan om tienermoeder te zijn mag best eens gezegd worden. Iedereen kan dit overkomen, ook jou Sanne! En dat jij dan zou kiezen voor abortus met wellicht goede redenen dat kan natuurlijk, maar als je dat niet doet is dat niet perse fout! Beetje kortzichtig hoor.... En even ter informatie, vast dat het niet goed is voor je lichaam zo jong een kind, maar vroeger kregen alle vrouwen op die leeftijd een baby dusse....het is maar net waar de moraal ligt. Als je ongesteld bent is je lichaam er klaar voor, hou die grens maar aan... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De andere kant van het verhaal mag best eens verteld worden. Er lopen genoeg mensen rond die het slecht vinden en het iedereen afraden. En goh, dan komt er een keer iemand die er wel positief over praat, nee toch zeker.. Ik vind dat echt geen reden om zo fel te reageren.. k heb dan echt zoiets van "wtf is jullie probleem?" |
![]() |
||
Citaat:
P.S. Je moet toch toegeven dat dat ene zinnetje "ik heb alles al helemaal uitgestippeld" (waarna ik vervolgens nergens iets kon vinden over haar eventuele Plan B, mocht ze na haar studie geen baan kunnen vinden om iets te noemen) bepaalde beelden bij mensen kan oproepen.
||
Citaat:
zeggen dat je het knap van haar vindt en er respect voor hebt, is net zo dom als zeggen dat ze het slecht doet. we weten namelijk niet hoe ze het doet, aangezien we maar 1 kant van de situatie lezen, op een forum nog wel...lekker betrouwbaar...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Jij bent echt fel zeg...sjonge jonge het zit je wel hoog zeker.. Ik bedoelde alleen te zeggen dat vroeger de moraal heel anders was, omdat het gewoon zo hoorde, vroeg trouwen en kinderen krijgen. Dus de hele reden dat hier zo fel over wordt gedaan heeft alleen te maken met de leefgewoontes van nu snap je? Dat het goed voor je lichaam heb je mij nooit horen zeggen dus ik weet niet waar JIJ dat leest. Verder heb ik nergens gezegd dat jij een abortusfreak bent, dus daar OOK wat beter lezen aub. Ik kan wel uit je postings opmaken dat je niet echt voor het tienermoederschap bent en dat bedoelde ik met de zin `dat jij dan voor abortus zou kiezen´. En ik vind, zoals ik al zei, het juist goed van Yvonne dat ze de andere kant belicht. Als je zwanger bent en een beslissing moet nemen is het goed om beide kanten te weten. En ja, het kan ook iets heel moois zijn denk ik, tuurlijk zitten er ook negatieve kanten aan maar dat is toch altijd bij alles zo? Alsof een zwanger meisje niet zou mogen horen hoe het óók kan! Yvonne heeft de andere en negatieve kant toch ook wel belicht met het verhaal hoe ze haar examen heeft gehaald (lijkt me toch niet de meest ideale situatie kan je je wel wat bij voorstellen) en het feit dat zij nu niet de kansen heeft die ze anders heeft gehad kun je ook wel opmaken uit haar verhaal. En wat bedoel je dat we nog eens verder moeten praten als het kindje van Yvonne 16 is? En die bepaalde ´beelden´die bij mensen kunnen opkomen snap ik ook niet helemaal.... het punt is hier gewoon dat zij de andere kant van het verhaal vertelt, en dat is heus niet altijd kommer en kwel. |
![]() |
||
Citaat:
En statistich gezien krijgen kinderen van tienermoeders vaker een kind op zeer jonge leeftijd (en 16 noem ik inderdaad zeer jong). Dat is hetzelfde als dat mishandelde kinderen statistisch vaker hun eigen kinderen mishandelen. Dus we moeten inderdaad maar eens zien wat er gebeurt als dat kind van Yvonne 16 is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind juist dat er een probleem is met de attitude van andere mensen: mammie_yvonneke komt hier heel vriendelijk haar verhaal vertellen en mensen kunnen het gewoon niet opbrengen om vriendelijk terug te reageren. Ik snap niet dat er zo fel gereageerd moet worden, tis niet dat ze iemand iets aangedaan heeft ofzo. En natuurlijk kun je wel respect opbrengen voor iemand die zo'n beslissing neemt (daar begon jij niet over, maar iemand anders). Het is nogal makkelijk om te doen wat de maatschappij van je verlangt, om altijd de mening van anderen na te leven. Maar het is juist knap als iemand het totaal anders doet, toch besluit een kindje te nemen en ondertussen helemaal met haar toekomst bezig is, dat allemaal voor elkaar krijgt, ondanks alle kritiek. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helemaal mee eens!
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() P.S. miljoenste keer: ik erger me niet zozeer aan het feit dat ze het kind heeft gehouden... als je mij zou vragen wat ik zou doen als ik zwanger was geworden dan zou ik abortus zeggen, maar dat zegt natuurlijk niets omdat je vaak genoeg hoort dat als je eenmaal zwanger bent en het hartje hoort kloppen e je moedernstincten naar boven komen, het kind gehouden word. Ik zou dus echt niet weten wat ik zou doen, dus wat dat betreft heb ik geen recht van spreken. im erger me alleen aan die "het is zooo fantastich-echt-waar-hoor" houdng van mammie_yvonneke. Bij haar is het goed gegaan en dat gun ik haar heus wel, maar het is niet zo dat als je alles precies zo-en-zo aanpakt het bij jou ook automatisch goed gaat. En dat hele gedoe van "ik word gediscrineert (geloof ik wel, maar het is meer de manier waarop ze het zegt. vervokgens gaat ze zelf discrimineren door te zeggen dat iedereen zo denkt... dat maak ik zelf wel uit!). En dat hele ik-ben-zo-volwassen gedoe terwijl ze zich tot nu toe echt niet volwassen heeft opgesteld (goed, goed... doe ik misschien ook niet altijd als ik zit te forummen maar ik ben juist jong voor mijn leeftijd ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |