Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 11:39
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-03-2005 @ 17:55 :
Ik ga aankomende zomer naar 'We will rock you' in Londen
super gaaaaaaaaaf
ik ben er ook geweest ander half jaar geleden alweer maar als je van queen muziek houdt, kan het niet misgaan gewoon

heel erg veel plezier alvast
(check mn sig)
Oud 19-03-2005, 12:16
Smartsmartass
Smartsmartass is offline
Linda De Musical, starring balance®
Oud 19-03-2005, 12:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 19-03-2005 @ 12:39 :
super gaaaaaaaaaf
ik ben er ook geweest ander half jaar geleden alweer maar als je van queen muziek houdt, kan het niet misgaan gewoon

heel erg veel plezier alvast
(check mn sig)
Ik wilde er al heel lang naar toe en nu ga ik dus van de zomer met een vriendin naar Londen Ik heb de cd van de musical al heel lang en al helemaal grijs gedraaid Ik vind die versie zelfs beter dan die van queen.
Oud 19-03-2005, 20:39
ikke1990
ikke1990 is offline
Bert Visscher natuurlijk!!! Hij is zooo cool!!!
Oud 20-03-2005, 12:30
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-03-2005 @ 13:41 :
Ik wilde er al heel lang naar toe en nu ga ik dus van de zomer met een vriendin naar Londen Ik heb de cd van de musical al heel lang en al helemaal grijs gedraaid Ik vind die versie zelfs beter dan die van queen.
idd ja...dat vond ik dus ook:-D
het blijkt ineens dat we met onze studie eind april een midweek naar london gaan...jeej...als we niks anders leuks vinden om te zien, dan is de kans erg groot dat ik m nog es ga zien :-)

ps. niet alle nummers uit de musical staan op de cd; ze zingen bv ook bicycle race
Oud 20-03-2005, 14:13
Verwijderd
herman van veen
herman finkers
paul van vliet

waren enkele van de line up van artiesten die meededen aan het tournee van de verjaardags toer van herman van veen zelf.

ikzelf werkte er ook aan mee, maar ik ben geen bekende artiest, maar had wel de mogelijkheid om met al die mensen wat te kletsen en te bekijken onstage.
Oud 21-03-2005, 12:03
Fruitcake
Fruitcake is offline
Vriend van - Het Laagland
Prachtige voorstelling, ik lag soms bijna onder mijn stoel van het lachen, maar het wist je toch te beroeren. Echt
Oud 21-03-2005, 14:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Smartsmartass schreef op 19-03-2005 @ 13:16 :
Linda De Musical, starring balance®

daar wil ik ook nog een keer heen
Oud 21-03-2005, 15:29
Kaa
Kaa is offline
The Reduced Shakespeare company...echt heel grappig
Oud 23-03-2005, 18:48
Smartsmartass
Smartsmartass is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-03-2005 @ 15:49 :

daar wil ik ook nog een keer heen
Is wel een musical die best moeilijk te vinden is, het gebouw is vrij onbekend. Maar ik kan je er wel heen brengen als je wilt (a)
Oud 24-03-2005, 12:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Smartsmartass schreef op 23-03-2005 @ 19:48 :
Is wel een musical die best moeilijk te vinden is, het gebouw is vrij onbekend. Maar ik kan je er wel heen brengen als je wilt (a)

Maar ik ga vanavond naar MAMMA MIA!! Woohoo, heb d'r echt zo veel zin in. Ik belde daarstraks met de Topticketline en ze zeiden dat er geen plaatsen meer waren. Vervolgens keek ik op internet en waren er nog wél plaatsen. Weer teruggebeld en bleken er nog 3 plaatsen over, waarvan 2 naast elkaar op een hele mooie plek. Die zijn nu van mij
Oud 24-03-2005, 21:58
Verwijderd
Sjaak Bral met vaarwel 2004, toen zat ik naast een meneer met klotsende zweetoksels.
Oud 25-03-2005, 10:23
Balance
Balance is offline
Nou, zoals ik al zei gister: Mamma Mia!
Echt geweldig. Enorm leuke musical. Vooral heel veel humor. Simone Kleinsma is ontzettend komisch en kan mooi zingen, evenals Celine Purcell! Zeker een aanrader.
Oud 25-03-2005, 15:07
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
The Reduced Shakespeare Company in het nieuwe de la mar in Amsterdam.

Hilarisch
Oud 26-03-2005, 13:28
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 25-03-2005 @ 16:07 :
The Reduced Shakespeare Company in het nieuwe de la mar in Amsterdam.

Hilarisch
prachtig dat stuk met die dinosaurusjes ...en Romeo, was grappig neergezet
Oud 26-03-2005, 16:15
one.
one. is offline
Da Bounce, En toen waren er nog maar...
Oud 26-03-2005, 17:37
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Kaa schreef op 26-03-2005 @ 14:28 :
prachtig dat stuk met die dinosaurusjes ...en Romeo, was grappig neergezet
Hehe, ja. Ik vond Julia juist weer heel grappig, maar dat kan ook komen doordat de spelers per voorstelling van rol wisselen.

Het einde was ook goed, toen we "Cut the crap Hamlet, my biological clock is ticking, I want babies now!" moesten doen
Oud 01-04-2005, 22:04
Verwijderd
"Michel" van het Huis van Bourgondië.
Gebaseerd op de Franse auteur Michel Houellebecq.
Die ik niet ken, nooit van gehoord zelfs.
Nu heb ik er even wat over gelezen en dat heeft wel wat opgehelderd.

Uhm... een voorstelling met een briljant concept, slecht uitgevoerd, maar juist daarom precies zo uitgevoerd zoals het moet.

Dus...
En ik kan het níet veel mensen aanraden, maar ik vond het, vooral achteraf gezien, wel goed.
Dat ze mijn irritatiegrens ver overschreden hebben, vind ik enerzijds vervelend, anderzijds heel knap.
Een voorstelling om over na te denken in ieder geval.
Oud 02-04-2005, 15:42
I C U
I C U is offline
Ik ben donderdag naar de voorstelling Medea geweest in de Rotterdamse Schouwburg. Was errug leuk! Ze gebruikten de originele tekst van Euripides, maar hadden toch wat humoristische dingen toegevoegd. Zo werd er op een moment dat Medea zwaar wanhopig was 'Heartbreak Hotel' van Elvis Presley gezongen. Echt briljant!
Het is zo knap dat ze zo'n zwaar en moeilijk stuk op zo'n humoristische wijze kunnen brengen. Op die manier is het vanaf een leeftijd van nou... 12? best leuk om te zien.
Oud 06-04-2005, 20:50
Verwijderd
Mémoire Vive/Living Memory van Les Deux Mondes.
Uit Canada.

Wow, heel mooi.
Enorm kitscherig, daarom zou ik het eigenlijk heel stom moeten vinden
Maar ik vond het echt heel erg mooi.
Beeldend theater waarbij je vooral niet naar de acteerprestaties moet kijken, maar naar het geheel, dat vooral uit technische snufjes bestaat.
Hele mooie beelden en muziek. Echt sprookjesachtig.
Ik werd er helemaal zweverig en vrolijk van

Toch wel een aanrader, eigenlijk.
Oud 07-04-2005, 21:36
Verwijderd
'Catwalk' van Cosmic Theatre.

Bagger, echt zware bagger.
Vreeeeeeselijk.
Wat een zeikerig gedoe en slechte acteurs (ook Jules Croiset)
BLERGH
Ik ben ook echt boos, want als ik niet naar dat kutstuk was geweest, had ik misschien wel een kleine rol in een Zappelin-kinderprogramma kunnen spelen

Grrr... en dan ook nog van die irritante CKV'ers in de zaal
Oud 07-04-2005, 21:47
Verwijderd
Mijn eigen Romeo en Julia productie.
Oud 07-04-2005, 22:08
Verwijderd
Oh ja, en dan op school nog 'De ingebeelde zieke'. Draak van een stuk, maar erg fijn uitgevoerd Ik heb me doodgelachen.

En ook op school mijn eigen versie van Gilgamesj (voor groep 5-6) en een andere briljante versie van Gilgamesj voor groep 8.

Morgen op school ook nog 'De Vrek' en de laatste versie van Gilgamesj, voor groep 3-4.
Oud 08-04-2005, 12:59
dromenvanger
dromenvanger is offline
De opera The Turn Of The Screw. Ik was nog nooit naar de opera geweest, maar ik had kaartjes gewonnen enzo. Hoewel ik de zang wel kon appreciëren had ik er toch meer van verwacht.
Oud 08-04-2005, 21:59
Verwijderd
'Nu' van Annette Speelt.
Ik wist verdorie het halve handelingsverloop al doordat ik een recensie in de Spits had gelezen. Niet zo leuk, zeker niet bij deze voorstelling.
Zal dus ook niet teveel zeggen. Alleen dat ik het een goede voorstelling vond. Mooi gespeeld ook.
Oud 09-04-2005, 18:36
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 08-04-2005 @ 22:59 :
'Nu' van Annette Speelt.
Ik wist verdorie het halve handelingsverloop al doordat ik een recensie in de Spits had gelezen. Niet zo leuk, zeker niet bij deze voorstelling.
Zal dus ook niet teveel zeggen. Alleen dat ik het een goede voorstelling vond. Mooi gespeeld ook.
leg mij aub met spoilers uit wat je er goed aan vond, ik vond het echt dikke schijt
Oud 09-04-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 09-04-2005 @ 19:36 :
leg mij aub met spoilers uit wat je er goed aan vond, ik vond het echt dikke schijt
Ah, ok
Volgens mij is het er ook weer zo één die je óf goed vindt óf helemaal niks.

Spoiler
Oud 09-04-2005, 21:27
WolterB
WolterB is offline
Lebbis W2P

En hij was ontzettend actueel. De dood én de begravenis van de paus, het wegblijven van het koningshuis bij de begravenis van de paus, de rellen in Den Bosch, de brandstichting in Uden, het huwelijk van Carles en Camilla, de euthenasie in de VS, de zitting van de D66 leden, al het actuele nieuws kwam in gewoon in deze show terug.

Petje af voor Lebbis die anderhalf uur lang doorgekacheld is en die me heerlijk heeft laten lachen.
Oud 10-04-2005, 11:13
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 09-04-2005 @ 20:06 :
Ah, ok
Volgens mij is het er ook weer zo één die je óf goed vindt óf helemaal niks.

Spoiler
Spoiler
Oud 12-04-2005, 14:50
Verwijderd
als je egt iets geniaals wilt zien moet je naar NNT - luitenant van Inishmore, egt zooo grappig, én goed geacteerd

ik was er voor uitgenodigd, ik had een workshop toneel gevolgd bij het NNT,, ze zijn egt leuk, ook gezellige groep mensen !
Oud 12-04-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
roma schreef op 12-04-2005 @ 15:50 :
als je egt iets geniaals wilt zien moet je naar NNT - luitenant van Inishmore, egt zooo grappig, én goed geacteerd

ik was er voor uitgenodigd, ik had een workshop toneel gevolgd bij het NNT,, ze zijn egt leuk, ook gezellige groep mensen !
Ja, godver, hier in Tilburg is 'ie uitverkocht. Maar ik ga kijken of ik hem in een andere stad nog kan zien. Heb ze eigenlijk pas één keer gezien, en toen was ik niet zo te spreken over hun voorstelling ('Sympathy for the devil') maar toch heb ik wel wat met het NNT.

Ik ben net naar Lang leve ik van Lotte Veenstra in de Plaza Futura geweest. Lotte zit bij ons op school in het laatste jaar.

Ik vond vooral het uitgangspunt van de voorstelling leuk en origineel. Ze is zelf op bezoek geweest in een wijk in Eindhoven en heeft daar met mensen gesproken, is er op de thee geweest en heeft gekeken hoe hun relaties met hun buren zijn. Vijf personen zijn voor haar de inspiratie geweest voor de voorstelling. (als ik het goed heb )
En zo zagen we dus, dat was wat voor de hand liggend, vijf kamers (of huizen) met in elk een andere inrichting en een ander persoon. Het waren allemaal karikaturen, behoorlijk gek ook. En het stuk bestond uit monologen, maar er werd wel veel gespeeld tussendoor ook. (één persoon zei ook geen woord, die was echt briljant).
Er zat veel humor in, en het was de bedoeling dat het dan steeds schrijnender zou worden, maar dat was niet helemaal gelukt, naar mijn idee. De spanningsboog liep niet erg vloeiend, zeg maar.
Wel erg vermakelijk, moet ik zeggen
Oud 13-04-2005, 21:08
Verwijderd
'Offertorium' van ZT Hollandia.
Toch maar

Minder interessant stuk, geweldige acteurs.
Ik heb me wel vermaakt.
Maar alleen gewoon vermaakt.
En ik heb me vooral ook suf gelachen om de wat oudere mensen in het publiek die verdronken in tranen van de lach, dat was misschien nog wel het meest hilarisch
Oud 15-04-2005, 11:25
Verwijderd
'Utopie der ongelovigen' van Convoi Exceptionnel.

Goed. Maar ik stond er nou óók weer niet zo op te springen als veel anderen.
Ik zag iets te vaak het doel van de voorstelling niet zo.
Heb wel ontzettend genoten van een paar prachtige vondsten, leuke grappen en goede acteurs.
Oud 15-04-2005, 21:47
ems
ems is offline
Dood Paard - Atreus en Thyestes

Bijzondere voorstelling
Oud 16-04-2005, 14:04
Guenevery
Guenevery is offline
Berry Lussenburg - Preventief.

Was wel een leuke show Wist niet wat ik moest verwachten, en het pakte gelukkig goed uit! Heel actueel en met heel veel tempo, jammer dat er geen liedjes in zaten.
Oud 16-04-2005, 21:47
Daangerous
Daangerous is offline
"Een Aantal" met Marcel Hensema en Eric Schneider. Alhoewel beide de koning zijn, is deze voorstelling niet echt een aanrader
Oud 16-04-2005, 22:29
battlestar
battlestar is offline
Afgelopen donderdag naar Ruben&Nathan geweest, was erg leuk Ik kende Ruben (Nicolai) alleen van de Lama's en vond 'm daar 'wel ok' en Nathan kende ik helemaal niet.. maar voor herhaling vatbaar Flauwe grappen werden afgewisseld met grove, en ook leuke typetjes. Weinig op aan te merken verder.
Oud 16-04-2005, 23:17
Verwijderd
'Hart' van Madeleine Jutten.
met Wendell Jaspers en Fokka Deelen.
Een hele mooie vertelling, goed gespeeld, strak geregisseerd. En met de nodige humor zo af en toe. Beide speelsters vulden elkaar prima aan: de speelse grappige Wendell samen met de wat serieuzere rustige Fokka. Ik was erg onder de indruk.

'Are you ready are you ready for love' van Piet Arfeuille.
Heb aan het begin van het schooljaar gewerkt met Piet. Het eerste jaar maakte een voorstelling met hem als introductie. Wist dus wel dat ik veel kon verwachten. Veel naakt, veel grenzen verkennen/verleggen/overtreden (whatever). En dat klopte. In een 1.45 uur durende voorstelling waarin nauwelijks gesproken werd, waarin iedere handeling tot in de puntjes werd uitgespeeld, waarin (volgens de flyer) 'een hyperrealisme wordt neergezet'. Twee spelers die eigenlijk geen moment samenspelen, maar eigenlijk ook weer wel.
Er liepen wel mensen weg tijdens de voorstelling, maar ik vond het toch wel heel mooi. Al was het wel een voorstelling waarbij ik vaak denk: 'Ja, dit is een mooi einde!' maar dan gaan ze toch nog door. Gelukkig was tenslotte het einde ook wel echt mooi.
Oud 16-04-2005, 23:17
Verwijderd
Citaat:
battlestar schreef op 16-04-2005 @ 23:29 :
Afgelopen donderdag naar Ruben&Nathan geweest, was erg leuk Ik kende Ruben (Nicolai) alleen van de Lama's en vond 'm daar 'wel ok' en Nathan kende ik helemaal niet.. maar voor herhaling vatbaar Flauwe grappen werden afgewisseld met grove, en ook leuke typetjes. Weinig op aan te merken verder.
Ga ik 3 mei heen!
Ben benieuwd
Oud 17-04-2005, 12:29
Tox
Tox is offline
Het laatste wat ik heb gezien was " het dagboek van Adriaan Mole" in een buurthuis in overloon. Heel klein opgezet maar het was echt super leuk en zeer goed gespeeld.
Oud 21-04-2005, 21:31
PV
PV is offline
Zonet naar Dood van een handelsreiziger geweest Apart gedaan, een combinatie van toneel, muziek, dans, film en een stukje zang. Inhoudelijk erg herkenbaar. Ik vond dat de tijd erg snel ging, het leek maar een half uur te duren in totaal, maar dat bleek in werkelijkheid anderhalf uur te zijn. Goed gespeeld dus, je kunt je helemaal inleven
Oud 21-04-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 21-04-2005 @ 22:31 :
Zonet naar Dood van een handelsreiziger geweest Apart gedaan, een combinatie van toneel, muziek, dans, film en een stukje zang. Inhoudelijk erg herkenbaar. Ik vond dat de tijd erg snel ging, het leek maar een half uur te duren in totaal, maar dat bleek in werkelijkheid anderhalf uur te zijn. Goed gespeeld dus, je kunt je helemaal inleven
Whahaha, was jij daar ook? Dan heb ik je misschien nog wel gezien ook

Ik vond het juist niet zo denderend eigenlijk. Ook niet superslecht hoor. Maar ik vond vooral de zoons nogal slap. Totaal niet krachtig gespeeld door die twee. De moeder vond ik in het begin wel prettig, maar ze werd nogal zeikerig naarmate het stuk vorderde. De hoofdrolspeler vond ik wel perfect gecast en hij speelde erg mooi. In het begin had ik het idee dat hij enorm veel moeite had met het wegmoffelen van zijn Vlaams accent, maar dat werd gelukkig snel minder.
De werking van de film en de muziek vond ik goed. Er werden mooie sferen gecreëerd. Al werd het hierdoor vaak nog wat zeikeriger (is dat een woord?) dan het al was.
Beetje jammer, ik had echt beter verwacht van de Wetten van Kepler.
Oud 21-04-2005, 22:01
PV
PV is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 21-04-2005 @ 22:38 :
Whahaha, was jij daar ook? Dan heb ik je misschien nog wel gezien ook

Ik vond het juist niet zo denderend eigenlijk. Ook niet superslecht hoor. Maar ik vond vooral de zoons nogal slap. Totaal niet krachtig gespeeld door die twee. De moeder vond ik in het begin wel prettig, maar ze werd nogal zeikerig naarmate het stuk vorderde. De hoofdrolspeler vond ik wel perfect gecast en hij speelde erg mooi. In het begin had ik het idee dat hij enorm veel moeite had met het wegmoffelen van zijn Vlaams accent, maar dat werd gelukkig snel minder.
De werking van de film en de muziek vond ik goed. Er werden mooie sferen gecreëerd. Al werd het hierdoor vaak nog wat zeikeriger (is dat een woord?) dan het al was.
Beetje jammer, ik had echt beter verwacht van de Wetten van Kepler.
Haha je fotoboek zegt me niks

Ik vond die ene zoon waar het om draaide juist goed die ander was niet zo belangrijk. Dat zeikerige van die moeder paste er ook helemaal bij. Het leek mijn familie wel
Oud 22-04-2005, 13:28
Blackgeni
Blackgeni is offline
Simon
Oud 23-04-2005, 13:04
Daangerous
Daangerous is offline
"Iets over de liefde" van Peter de Graef. Jezus, wat een stuk, een van de toppers van dit jaar. Gaat dat zeker zien

Dat valt niet te zeggen over "Elementaire Deeltjes" van Het Nationale Toneel. Welgeteld 1 acteur is niet irritant. de rest is niet om aan te zien
Oud 23-04-2005, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 23-04-2005 @ 14:04 :
"Iets over de liefde" van Peter de Graef. Jezus, wat een stuk, een van de toppers van dit jaar. Gaat dat zeker zien

Dat valt niet te zeggen over "Elementaire Deeltjes" van Het Nationale Toneel. Welgeteld 1 acteur is niet irritant. de rest is niet om aan te zien
Shitverdikkie, die bovenste is binnenkort in de Plaza. (gratis voor mij dus) Maar dan kan ik niet Kijken of er nog andere speeldata zijn.

Haha, irritant... dat zal ook wel aan de schrijver van "Elementaire deeltjes" liggen.

'k Ga vrijdag naar Coming out van Growing up in public.
Oud 25-04-2005, 16:05
Verwijderd
Jan Jaap van der Wal en Steef Cuipers
(Schouwburg Odeon, Zwolle)
Oud 25-04-2005, 22:34
Kinky
Kinky is offline
Tineke Schouten - Spiksplinter nieuwe
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Oud 26-04-2005, 14:30
Rosemary
Rosemary is offline
De Max Havelaar van Multatuli in Theater aan de parade in Den Bosch. Het toneelgezelschap weet ik niet meer. Het verhaal was leuk uitgewerkt maar ik was er veel te moe voor dus ik vond het knap saaiii.
Oud 03-05-2005, 14:10
WolterB
WolterB is offline
Aankomende zaterdag naar de cabarestafette met de volgende 3 voorstellingen:
Delfts Blok - Tegen alle verwachtingen in
Gino Sancti - Niet op de openbare weg strooien
Jim Speelmans - Hier is hij

Heeft iemand één van deze shows al gezien en weet wat ik er ongeveer kan verwachten?

Regels voor berichten