Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 15:18
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 04-06-2004 @ 16:13 :
Ik ben een keer beroofd door een zigeuner voor 400 euro, ik vind homo's geperverteerd en over de Joden ga ik het niet hebben. Dus het zou best kunnen dat ik het meen.
Laffo, ik mag jou wel
Oud 04-06-2004, 15:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 04-06-2004 @ 16:13 :
Ik ben een keer beroofd door een zigeuner voor 400 euro, ik vind homo's geperverteerd en over de Joden ga ik het niet hebben. Dus het zou best kunnen dat ik het meen.
het maakt niet uit wat je zegt over wie of wat, hoor. En je hoeft niet schijnheilig te doen als je joden niet kunt uitstaan op een manier zoals je zigeuners of homo's ook niet uit kunt staan. Zeg het maar gerust wat je vindt van homo's, zigeuners en joden. Ik garandeer je dan alleen niet lang forumplezier.

[edit: toegevoegd: "wat je vindt van homo's, zigeuners en joden" ter verduidelijking]

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 15:24.
Oud 04-06-2004, 15:21
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ach ja, het aloude 'jodenvraagstuk'.
Er is geen tijd geweest waarin joden niet vervolgd werden
Oud 04-06-2004, 15:43
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-06-2004 @ 16:18 :
[B]het maakt niet uit wat je zegt over wie of wat, hoor. En je hoeft niet schijnheilig te doen als je joden niet kunt uitstaan op een manier zoals je zigeuners of homo's ook niet uit kunt staan. Zeg het maar gerust wat je vindt van homo's, zigeuners en joden. Ik garandeer je dan alleen niet lang forumplezier.
Bij nader inzien uit ik mening daarover toch maar niet.
Oud 04-06-2004, 15:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 04-06-2004 @ 16:43 :
Damn, nu word ik pas echt nieuwsgierig
Oud 04-06-2004, 15:47
Oakleaf
Oakleaf is offline
Ze bannen je maar al te graag om bepaalde politieke voorkeuren hier. (een van de redenen dat ik ook niet aan deze discussie mee ga doen)
Oud 04-06-2004, 15:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Oakleaf schreef op 04-06-2004 @ 16:47 :
Ze bannen je maar al te graag om bepaalde politieke voorkeuren hier. (een van de redenen dat ik ook niet aan deze discussie mee ga doen)
Helemaal niet. we bannen je als je bevolkingsgroepen of bepalde personen op dit forum beledigt.
Oud 04-06-2004, 15:50
Oakleaf
Oakleaf is offline
Kijk en als ik dan met revionisme aankom beledig ik weer een paar joden. dus lijkt het me slimmer om stil te zijn
Oud 04-06-2004, 16:04
P&C
P&C is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-06-2004 @ 16:02 :
Geloof me: het is een prachtige stad om in te wonen!
Helaas wonen hier ook heel veel domme mensen.
Maar dat is niet eigen aan Helmond.
Die mensen kom je overal tegen.
Bijvoorbeeld twee gasten op dit forum wiens namen ik niet mag noemen.

Ook hier ken ik heel wat mensen die de hele dag zitten te bitchen over buitenlanders dit, buitenlanders dat. Helaas ook familie. Maar na een kwartier heb ik ze vaak wel stilgeluld. Valide argumenten hebben ze immers nooit.
je vindt jezelf wel stoer of niet ?
Oud 04-06-2004, 16:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Oakleaf schreef op 04-06-2004 @ 16:50 :
Kijk en als ik dan met revionisme aankom beledig ik weer een paar joden. dus lijkt het me slimmer om stil te zijn
Als je zegt dat joden de bron van alle kwaad zijn wel. Als je zegt dat de holocaust nietheeft plaatsgevonden niet. IMHO dan. Dus ga je gang.
Oud 04-06-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 04-06-2004 @ 16:21 :
Ach ja, het aloude 'jodenvraagstuk'.
Er is geen tijd geweest waarin joden niet vervolgd werden
Toen ze er nog niet waren.
Oud 04-06-2004, 16:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oakleaf schreef op 04-06-2004 @ 16:47 :
Ik wil wel nog steeds graag weten wat je aanspreekt in het derde rijk.
Oud 04-06-2004, 16:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 04-06-2004 @ 16:43 :
Dat was je toch al niet van plan, volgens mij.
Oud 04-06-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-06-2004 @ 17:30 :
Autobahns? Kun je lekker hard rijden.
Oud 04-06-2004, 16:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-06-2004 @ 14:59 :
En ik dacht dat die mensen altijd zeurden dat buitenlanders de hele dag op hun luie reet zitten en van onze belastingscentjes leven?

Misschien dat zij dat onder 'een baan' verstaan aangezien de meesten van hen ook wel werkloos zullen zijn, gezien de dingen waar ze mee bezig zijn?
Ze hebben zelf allemaal een uitkering volgens mij en ze denken dat de reden dat ze geen bannen kunnen krijgen de buitenlanders zijn, terwijl het juist hun gedrag is
Oud 04-06-2004, 16:58
Verwijderd
Hypocriet gezever. Een boer kost vele malen meer dan een allochtoon in een asielzoekerscentrum en daar zeggen onze goede vrienden de neo-nazi's niks over.
Oud 04-06-2004, 16:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-06-2004 @ 17:58 :
Hypocriet gezever. Een boer kost vele malen meer dan een allochtoon in een asielzoekerscentrum en daar zeggen onze goede vrienden de neo-nazi's niks over.
Boeruh zijn Hollandsch, daarom zeggen ze er niks over Als er nou ook allochtone boeren komen, zeggen ze daar misschien ook wel wat over?
Oud 04-06-2004, 17:00
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
P&C schreef op 04-06-2004 @ 15:31 :
ik speel niet op de man, dit is onderdeel van mijn discussie:

ik woon namelijk in rotterdam, een grote stad,
waarvan 50 % zo niet meer buitenlander is,
ik maak deze mensen dagelijks mee (gelukkig niet veel op mijn school)
en bijna iedereen (ja alle jongens van mijn leeftijd op school en sport (hockey) delen mijn mening)
het ligt echt niet aan mij, maar na de zoveelste beroving, of vechtpartij ga je toch echt anders over zulke gasten denken...
en dan is het meestal de generatie tussen 16 en 26 jaar ...

de ouderen heb ik geen problemen mee
Sorry, hier moet ik toch echt even op reageren. Ik heb een AZC nog geen 2 km bij mij vandaan, ik loop daar inmiddels een paar maanden stage bij de basisschool voor de kindertjes, ik maak die mensen dus ook bijna dagelijks mee. En wat ik vooral opgemerkt heb, is dat deze mensen vaak socialer zijn dan veel NL mensen die elkaar met de nek aankijken. Natuurlijk zitten er altijd een paar klootzakken tussen, die worden iig bij ons aangepakt en blijven vaak ook niet lang. De rest is helemaal niets mis mee, wij hebben hier regelmatig last van inbraken, vernielingen en weet ik wat allemaal niet, maar de daders zijn allemaal van NL afkomst, geen 1 van buitenlandse afkomst.
Ik mijn opinie is het maar net hoe je met die mensen omgaat. Gef je ze constant kwade blikken en kijk je ze bijna letterlijk je buurt uit, scheld je ze met een groepje uit als ze langslopen, ja, logisch dat ze van zich afbijten, zou jij ook doen. Als je gewoon vriendelijk bent door ze op een normale manier voorbij te lopen (zonder grote boog om ze heen) of eens een keer hoi te zeggen als zij jou vriendelijk begroeten, zullen de meesten weinig verkeerd doen. En die paar klootzakken die er tussenzitten, meteen melding van maken, worden ze retesnel weggeschopt, net als iedere NL jongere die oude vrouwtjes berooft (laatst nog zien gebeuren) of elke zaterdagnacht stelselmatig brievenbussen laat exploderen.
Oud 04-06-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 04-06-2004 @ 17:59 :
Als er nou ook allochtone boeren komen, zeggen ze daar misschien ook wel wat over?
Ghehe. Hoofddoekje en klompen.
Oud 04-06-2004, 17:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-06-2004 @ 18:00 :
*lap tekst*
Precies

Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-06-2004 @ 18:01 :
Ghehe. Hoofddoekje en klompen.
Toppunt van integratie
Oud 04-06-2004, 17:04
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het probleem ligt dan ook niet zozeer bij asielzoekers, maar meer bij allochtone jongeren die hier zijn geboren, de zgn tweede generatie.
Oud 04-06-2004, 17:07
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-06-2004 @ 18:04 :
Het probleem ligt dan ook niet zozeer bij asielzoekers, maar meer bij allochtone jongeren die hier zijn geboren, de zgn tweede generatie.
Ben ik er 1 van. Mijn moeder is in Indonesie geboren, mijn vader is nederlands. Ben ik nu per definitie een bad person? Dacht ik niet. Nogmaals: het is maar net hoe je beinvloedt wordt door je omgeving.
Oud 04-06-2004, 17:21
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-06-2004 @ 18:07 :
Ben ik er 1 van. Mijn moeder is in Indonesie geboren, mijn vader is nederlands. Ben ik nu per definitie een bad person? Dacht ik niet. Nogmaals: het is maar net hoe je beinvloedt wordt door je omgeving.
Ik zeg ook niet dat iedere tweede-generatie-allochtoon per definitie fout is. Ik zeg wel dat deze tweede generatie meer problemen veroorzaakt dan asielzoekers. Heeft natuurlijk ook iets met aantallen te maken. Maar het valt vrij moeilijk te ontkennen dat bepaalde groepen tweede-generatie-allochtonen relatief veel voor overlast zorgen. Waarbij je de oorzaak inerdaad vooral in de omgeving moet zoeken, het natuurlijk niet genetisch bepaald of zo.
Oud 04-06-2004, 17:34
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-06-2004 @ 18:21 :
Ik zeg ook niet dat iedere tweede-generatie-allochtoon per definitie fout is. Ik zeg wel dat deze tweede generatie meer problemen veroorzaakt dan asielzoekers. Heeft natuurlijk ook iets met aantallen te maken. Maar het valt vrij moeilijk te ontkennen dat bepaalde groepen tweede-generatie-allochtonen relatief veel voor overlast zorgen. Waarbij je de oorzaak inerdaad vooral in de omgeving moet zoeken, het natuurlijk niet genetisch bepaald of zo.
Dus als je het probleem bij de oorsprong wilt aanpakken, dat moet je de NLers hun angst voor het onbekende wegnemen, dan kijken ze die mensen die evengoed NL staatsburger zijn ook niet met de nek aan, worden ze niet snel meer beledigd, doen ze ook weinig terug. Zij denken preceis zo over ons als een aantal van ons over hem. Om even iemand half te citeren: na de zoveelste overval, scheldpartij, belediging, mep en steekpartij en beroving, vertrouw ik die mensen niet meer. Zo denken hen over NLers. En logisch ook. Dat een aantal van ons zo over hen terugdenken is ook logisch, maar die moeten dan net even iets verder kijken dan hun neus lang is, want waar is dat gedrag van hun dor veroorzaakt? Juist, vaak door een paar NL lui die het nodig vonden om ze bijna letterlijk weg te pesten omdat ze bang waren voor hun, terwijl ze niets deden. Het is onbekend, het is niet volledig blank, dus het moet oprotten, wie weet wat ze ons aan gaan doen. Uiteindelijk hebben juist die mensen bereikt dat ze idd iets gaan doen tegen NLers. Hetzelfde als wat tegen hun gedaan werd. En neem het ze eens kwalijk...

Dus voordat je dingen gaat roepen als: "na de zoveelste overval, scheldpartij, belediging, mep en steekpartij en beroving, vertrouw ik die mensen niet meer" , bekijk eerst even wat dat veroorzaakt heeft en kijk wat verder dan je neus lang is.
Oud 04-06-2004, 17:46
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-06-2004 @ 17:30 :
Ja, maar zodra hij iets zou zeggen wat je niet bevalt, wil je hem gebanned hebben. Lekker zinloos dat.
Oud 04-06-2004, 17:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-06-2004 @ 18:46 :
Ja, maar zodra hij iets zou zeggen wat je niet bevalt, wil je hem gebanned hebben. Lekker zinloos dat.
ik neem aan dat je zelf wel de regels van het forum kent.
Oud 04-06-2004, 18:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
P&C schreef op 04-06-2004 @ 17:04 :
je vindt jezelf wel stoer of niet ?
Ja, maar ík heb daar recht op.

Wat niet van iedereen op dit forum gezegd kan worden...
Oud 04-06-2004, 18:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-06-2004 @ 18:57 :
ik neem aan dat je zelf wel de regels van het forum kent.
Dat is geen antwoord.
Oud 04-06-2004, 19:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
P&C schreef op 04-06-2004 @ 12:58 :
mmm ik zie mezelf rechts

wat me aanspreekt:
herinvoering van de doodstraf
veel strenger asiel beleid (criminele en illegale buitenlandse herhaal gevallen nederlanderschap ontnemen of het land uitzetten)
geen 100 meter hoge minaretten voor moskees in ons land
meer geld voor grenbewaking en politie
interneringskampen voor drugs verslaafden die in de grote steden voor veel overlast en criminaliteit zorgen

dit soort dingen
Jezus, zo jong en nu al zo fucked up.
Oud 04-06-2004, 19:09
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-06-2004 @ 19:59 :
Dat is geen antwoord.
Er werd ook niets gevraagd.
Oud 04-06-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 04-06-2004 @ 20:03 :
Jezus, zo jong en nu al zo fucked up.
Niet iedereen geniet een opvoeding.
Oud 04-06-2004, 20:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-06-2004 @ 20:09 :
Er werd ook niets gevraagd.
Jawel, een reactie.
Oud 04-06-2004, 22:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Clash of the FB's

Oud 04-06-2004, 22:14
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
P&C schreef op 04-06-2004 @ 15:31 :

het ligt echt niet aan mij, maar na de zoveelste beroving, of vechtpartij ga je toch echt anders over zulke gasten denken...
Nee hoor, wij laten ons slechts leiden door de ratio, niet door emoties. Ik tenminste, kan niet voor de anderen spreken.
Oud 04-06-2004, 22:21
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 04-06-2004 @ 23:14 :
Nee hoor, wij laten ons slechts leiden door de ratio, niet door emoties. Ik tenminste, kan niet voor de anderen spreken.
Je probeert je slechts door je ratio te laten leiden. Ongetwijfeld zullen je emoties toch enige invloed op je oordeel hebben.
Oud 04-06-2004, 22:29
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-06-2004 @ 23:21 :
Je probeert je slechts door je ratio te laten leiden. Ongetwijfeld zullen je emoties toch enige invloed op je oordeel hebben.
Zeker, maar als je slim bent weet je dat, en compenseer je ervoor.
Oud 04-06-2004, 22:30
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-06-2004 @ 23:29 :
Zeker, maar als je slim bent weet je dat, en compenseer je ervoor.
Uiteraard, maar dat je je slechts door ratio laat leiden is onzin.
Oud 04-06-2004, 22:49
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-06-2004 @ 23:30 :
Uiteraard, maar dat je je slechts door ratio laat leiden is onzin.
Hij heeft een dusdanig respect voor je intelligentie dat hij er van uit gaat dat je dat niet letterlijk neemt
Oud 04-06-2004, 22:51
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-06-2004 @ 23:49 :
Hij heeft een dusdanig respect voor je intelligentie dat hij er van uit gaat dat je dat niet letterlijk neemt
Tja, die intelligentie ontbreekt helaas maar ik zeik gewoon graag, zeker als dat mijn postcount vooruit helpt.
Oud 04-06-2004, 22:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-06-2004 @ 18:46 :
Nee. Het moet niet al te kwetsend zijn voor anderen, of in ieder geval niet kwetsend bedoeld zijn.
Oud 04-06-2004, 22:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Matthijs, je neemt me de woorden uit de mond.
Oud 04-06-2004, 23:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 04-06-2004 @ 23:57 :
Matthijs, je neemt me de woorden uit de mond. :)
Het liefst nog meer dan dat :dominic:
Oud 04-06-2004, 23:11
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-06-2004 @ 00:03 :
Het liefst nog meer dan dat :dominic:
:monocle:
Oud 05-06-2004, 00:06
P&C
P&C is offline
Citaat: