Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2004, 23:00
Verwijderd
Oke ik ga me voorbereiden voor vakantie. 4 weken turkije, de mzzl iedereen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2004, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-07-2004 @ 23:59 :
nergens op die site staat concreet bewijs dat het zo was.
En ook nog word onze profeet als rijk en machtig beschouwd. Ik kan duizenden teksten halen dat het niet zo was. Dus het bewijs is er niet, laten we het bewijs van hun maar onwaar maken. Zo gaat dat niet he.
Grappig dat je bij zo'n tekst concreet bewijs eist.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 11-07-2004 @ 00:01 :
Grappig dat je bij zo'n tekst concreet bewijs eist.
Ik snap niet waarom het voor jullie zo vanzelfsprekend is, dat elke arabier, wist watvoor werken de grieken hebben verricht. Als dat werkelijk zo was zouden er in die tijd toch meer boeken over de wetenschap gekomen zijn?

wetenschap uit Arabie, kwam pas echt vanaf de islam
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 10-07-2004 @ 23:05 :
Ik ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is. De moslim fanatiekelingen waarvan we er hier al een paar langs hebben zien komen, komen met de meest kromme interpretaties van verzen aan om te 'bewijzen' dat de koran wetenschappelijke feiten bevat. Ze gebruiken gewoon de ik-lees-wat-ik-wil-dat-er-staat retoriek.

Wat ik me steeds meer af begin te vragen is waarom de landen waarin de 'wetenschappelijke' koran een prominente rol heeft (voornamelijk het midden-oosten) nog zo'n beetje in de Middeleeuwen zitten op wetenschappelijk gebied....
Wat ik mij afvraag is, hoeveel arabische wetenschap er wordt gebruikt in de wereld van vandaag...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:09
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-07-2004 @ 23:47 :
Als diezelfde wetenschappers tegen de verklaringen in de Koran waren, was jij de eerste die naar hun wees

Een goede argumentatie behoort niet te berusten op dorgredenen zoals een beroep doen op een autoriteit. Mocht je mij hier ooit op betrappen, kun je mij hier altijd op attenderen.

Citaat:
Jij hebt heel vaak gezegd, dat het eerst vlees is dan botten, en dan ineens beweer jij iets anders. Komt op mij dus niet geloofwaardig over Je zei letterlijk: Iedereen die ook maar een beethe verstand heeft van embryologie, weet dat het eerst vlees was en dan botten. Wel een gewaagde opmerking vind je ook niet Wat voor nut, zouden embryologen hebben, om die vers als corrects te beschouwen?
Fouten maken is menselijk en ik ben altijd bereid mijn fouten toe te geven. Ik heb je nu al meerdere malen uitgelegd dat het vlees tegelijk gevormd wordt met het bot, niet daarna zoals de koran beweert. Ik dacht dat dat ondertussen wel duidelijk was.

Citaat:
En wat verwacht je nou met dat verhaaltje? Denk jij dat ik mijn Haddieths verruil voor jou zogenaamde verklaring? Zogenaamd weten die mensen het beter dan de Islam kenners zelf?
Kun je ook inhoudelijk reageren?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:06 :
Ik snap niet waarom het voor jullie zo vanzelfsprekend is, dat elke arabier, wist watvoor werken de grieken hebben verricht. Als dat werkelijk zo was zouden er in die tijd toch meer boeken over de wetenschap gekomen zijn?

wetenschap uit Arabie, kwam pas echt vanaf de islam
Dat laatste is waar. Daarvoor kwam het vooral van de Joden. Wat betreft het bovenstaande: ik snap niet wat je hier precies mee wilt zeggen...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:12
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-07-2004 @ 23:49 :
Oww, zulke geleerde heb je altijd. Dat soort mensen hebben geen verstand over de wereld om hun heen. Daarom zeg ik, ik moet het navragen aan een man die van beide dingen verstand geeft. Dus om met zon debiel aan te komen, is een beetje kinderachtig vind je ook niet?
Die debiel is de hoogste religieuze autoriteit uit SA. Persoonlijk vind ik hem inderdaad een debiel, maar dat is irrelevant voor deze discussie. Het gaat er om dat hij meerder teksten uit de koran gebruikt om zijn visie dat de aarde plat is te staven.

Ook hier wil ik je verzoeken inhoudelijk te reageren.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 11-07-2004 @ 00:09 :
Een goede argumentatie behoort niet te berusten op dorgredenen zoals een beroep doen op een autoriteit. Mocht je mij hier ooit op betrappen, kun je mij hier altijd op attenderen.

Fouten maken is menselijk en ik ben altijd bereid mijn fouten toe te geven. Ik heb je nu al meerdere malen uitgelegd dat het vlees tegelijk gevormd wordt met het bot, niet daarna zoals de koran beweert. Ik dacht dat dat ondertussen wel duidelijk was.

Kun je ook inhoudelijk reageren?
je wees toenet nog een arabische geleerde aan?

Zou je aub een site kunnen geven, waar dat ook letterlijk staat?

Ik vind het gewoon onrespectvol, van een of andere 'islamkenner', om het lijden van onze profeet te ontkennen. Dit artikel is een druppel op de kookplaat van allemaal boeken over het leven van de profeet. Omdat deze artikel toevallig 'anti-koran'(zo zalk het ff noemen ) is. zien jullie dit als de ultieme bewijs, terwijl je wel al die andere boeken verwerpt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 11-07-2004 @ 00:10 :
Dat laatste is waar. Daarvoor kwam het vooral van de Joden. Wat betreft het bovenstaande: ik snap niet wat je hier precies mee wilt zeggen...
Is het toeval?

Als er idd griekse werken werden bestudeerd, waar zijn dan andere boeken uit die tijd?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 11-07-2004 @ 00:12 :
Die debiel is de hoogste religieuze autoriteit uit SA. Persoonlijk vind ik hem inderdaad een debiel, maar dat is irrelevant voor deze discussie. Het gaat er om dat hij meerder teksten uit de koran gebruikt om zijn visie dat de aarde plat is te staven.

Ook hier wil ik je verzoeken inhoudelijk te reageren.
Ja, dat soort geleerdes zijn bij ons ook bekend, maar die mensen hebben geen verstand van de buitenwereld.

Dat inhoudelijk reageren komt nog, geen zorgen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:17
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-07-2004 @ 23:55 :
Ik heb het over de embryonale fase. En daar waren die organen tussen de ribbenkas en ruggegraat. Ik heb het nagevraagd aan een bioloog

Sommige versen in de koran zijn erg moeilijk om te snappen, en de juiste uitleg is er nou eenmaal bij nodig. Het is een feit dat sperma producerende organen in de embryonale fase daar vandaan kwamen, het ligt btw ook aan de vertaling, want bij andere korans is het iets anders vertaald, Hierdoor zou het beter zijn, als we allemaal arabisch konden, en het van de arabische koran konden halen
Welk stadium? De ontwikkeling kent 23 stadia. Heb je enige wetenschappelijke onderbouwing dat de prostaat en/of de testis ergens in de emryonale ontwikkeling tussen de ribben en de ruggengraat zitten?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 11-07-2004 @ 00:17 :
Welk stadium? De ontwikkeling kent 23 stadia. Heb je enige wetenschappelijke onderbouwing dat de prostaat en/of de testis ergens in de emryonale ontwikkeling tussen de ribben en de ruggengraat zitten?
ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb. Als ik van een bioloog hoor, dat het zo en zo is, dan neem ik ook aan dat het zo is, omdat ik er zelf niet zoveel kennis over heb. Kom jij maar met tegenbewijs zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Tweede maand
In de tweede maanmaand (vierde tot achtste week) is de foetus nog minuscuul en groeit de baarmoeder nog heel langzaam. Ook al is de zwangerschap nog niet zichtbaar, de vrouw kan zichzelf wel degelijk als zwanger beschouwen. In deze periode ondergaat de bevruchte eicel grote veranderingen. Binnen vier weken verandert de blastocyst in een embryo met in aanleg het skelet, de organen, een kloppend hart, de hersenen en zelfs herkenbare menselijke ledematen. Voor de ontwikkeling van de foetus is dit een heel belangrijke periode omdat nu het zenuwstelsel, dat de basis vormt voor het menselijk leven, wordt aangelegd.

Vijfde week
De bevruchte eicel is nu voldoende ontwikkeld om in de embryonale fase over te gaan. Men kan zelfs een grijswitte streep onderscheiden die de wervelkolom zal vormen. Het embryo, dat nu 1 cm groot is, wordt omgeven door een beschermende vruchtzak. De wervelkolom en het zenuwstelsel beginnen zich nu ook te ontwikkelen. Tegen het einde van de vijfde week zijn de hersenen, de wervelkolom en de basis van het zenuwstelsel ook aangelegd. Er is al een primitieve bloedsomloop gevormd en het hartje begint te kloppen.

Zesde week
Het hoofdje krijgt wat meer vorm en de borst- en buikholte beginnen zich meer te ontwikkelen. De wervelkolom is helemaal af, met nog een rudiment van een staart, een vroege uitwas van de wervelkolom, die later gewoon weer verdwijnt. De hartslag kan tegen het einde van de zesde week op de echoscoop zichtbaar gemaakt worden. In de buikholte vormen zich nu langzamerhand de maag en darmen (het spijsverteringssysteem).

Zevende week
De borstkas en buikholte zijn gevormd; het hart is nu zover ontwikkeld dat er al bloedcellen door de vaten stromen. De longen functioneren nog niet; lever en nieren krijgen ook langzaam hun vorm, maar functioneren eveneens nog niet. De eerste groeifase van hersenen en wervelkolom is bijna voltooid. Het hoofd groeit ook snel en neemt ondanks enkele uitstulpingen aan de zijkanten en achterkant langzamerhand zijn definitieve vorm aan; de plaats van de oren wordt zichtbaar en de inwendige gehoorgang wordt aangelegd.

De ogen en de oogkassen ontwikkelen zich, alhoewel de ogen nog gesloten blijven. Het gezicht is nog plat, de neusgaten zijn er al, hoewel de neus pas in een veel later stadium zijn definitieve vorm krijgt. De kaken en de mond worden langzamerhand herkenbaar, en het kleine embryo heeft al duidelijk menselijke trekken.
Ook de extremiteitsknoppen zijn nu zo ver uitgegroeid dat zij als armen en benen herkenbaar worden; aan de uiteinden zien we de groefjes van vingers en tenen. Aan het einde van de zevende week is het embryo uitgegroeid tot een foetus, met een gewicht van 0,03 gram en een lengte van 1,25 cm.

Achtste week
De organen zijn bijna geheel gevormd, hart en bloedsomloop functioneren duidelijk. De extremiteitsknoppen en de gewrichten aan schouders, ellebogen, heupen en knieën worden zichtbaar. De ogen en de gehoorgang ontwikkelen zich snel, de reukgroeve is duidelijk gevormd en door het samengroeien van boven- en onderkaak krijgt het gezicht al een menselijke uitdrukking. De wervelkolom kan de eerste kleine bewegingen maken.
Ik snap niet, dat de koran vers zo verschillend is, als hoe het hier is beschreven.

Jij hebt het btw weer mis, of het onstaan van een embryo, lees ik nu

Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:24
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:08 :
Wat ik mij afvraag is, hoeveel arabische wetenschap er wordt gebruikt in de wereld van vandaag...
Op de Arabische getallen na volgens mij heel weinig, maar jij weet er vast meer. Veruit de meeste wetenschappelijke kennis van vandaag de dag kom uit de Verlichting en de periode daarna.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 11-07-2004 @ 00:24 :
Op de Arabische getallen na volgens mij heel weinig, maar jij weet er vast meer. Veruit de meeste wetenschappelijke kennis van vandaag de dag kom uit de Verlichting en de periode daarna.
[voorbeeld ] ooit van algreba gehoord? [/voorbeeld]

Zonder de Islam was er niet eens sprake van een Verlichting
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:26 :
[...]Zonder de Islam was er niet eens sprake van een Verlichting
Eh...Zonder Islam zou er geen Verlichting zijn geweest? Hoe verklaar je dan dat in Islamitische landen geen Verlichting heeft plaatsgehad? Je zou het daar juist als eerste verwachten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 11-07-2004 @ 00:28 :
Eh...Zonder Islam zou er geen Verlichting zijn geweest? Hoe verklaar je dan dat in Islamitische landen geen Verlichting heeft plaatsgehad? Je zou het daar juist als eerste verwachten.
Moslims hebben niet alleen wetenschap verricht, maar ook heel veel griekse werken vertaald. En aziatische uitvindingen hier gebracht. misschien dat er uiteindelijk wel een verlichting kwam zonder de Islam, maar echt een paar honderd jaar later dan. De komst van de islam in het midden oosten was de 'verlichting; voor hun
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:33
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:12 :
je wees toenet nog een arabische geleerde aan?

Dat deed ik omdat hij op grond van de koran beweerde dat de aarde plat was, waar jij overigen nog niet op hebt gereageerd.

Citaat:
Zou je aub een site kunnen geven, waar dat ook letterlijk staat?
Waar wat letterlijk staat?

Citaat:
Ik vind het gewoon onrespectvol, van een of andere 'islamkenner', om het lijden van onze profeet te ontkennen. Dit artikel is een druppel op de kookplaat van allemaal boeken over het leven van de profeet. Omdat deze artikel toevallig 'anti-koran'(zo zalk het ff noemen ) is. zien jullie dit als de ultieme bewijs, terwijl je wel al die andere boeken verwerpt.
Jij beweert dat Mogammed zonder contact met anderen aan zijn ideeen is gekomen. De bewijslast om dit plausibel te maken ligt aan jouw kant.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 11-07-2004 @ 00:33 :
Dat deed ik omdat hij op grond van de koran beweerde dat de aarde plat was, waar jij overigen nog niet op hebt gereageerd.

Waar wat letterlijk staat?

Jij beweert dat Mogammed zonder contact met anderen aan zijn ideeen is gekomen. De bewijslast om dit plausibel te maken ligt aan jouw kant.
Dat komt nog.

dat eerst de ingewanden zijn, dan tegelijkertijd de botten en vlees. Maar, zoals je in mijn stukje kan zien, was dat niet eens het geval

Hij is niet diegene die de koran verzonnen heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:30 :
Moslims hebben niet alleen wetenschap verricht, maar ook heel veel griekse werken vertaald. En aziatische uitvindingen hier gebracht. misschien dat er uiteindelijk wel een verlichting kwam zonder de Islam, maar echt een paar honderd jaar later dan. De komst van de islam in het midden oosten was de 'verlichting; voor hun
Dat is gewoon nonsens. De Verlichting, en periodes als barok en renaissance zijn intern ontstaan en tot bloei gekomen. Zoals ik ook in dat andere topic al beweerde: de afgelopen vijfhonderd à zeshonderd jaar heeft de Arabische wereld geen wetenschappelijke ontdekkingen of verrichtingen van enig belang voortgebracht.

Nou kun je wel beweren dat 'onze' Verlichting het gevolg was van de Islam, maar meer dan wat analoge redenaties en hersenspinsels heb je daar niet voor
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2004 @ 00:39 :
Dat is gewoon nonsens. De Verlichting, en periodes als barok en renaissance zijn intern ontstaan en tot bloei gekomen. Zoals ik ook in dat andere topic al beweerde: de afgelopen vijfhonderd à zeshonderd jaar heeft de Arabische wereld geen wetenschappelijke ontdekkingen of verrichtingen van enig belang voortgebracht.

Nou kun je wel beweren dat 'onze' Verlichting het gevolg was van de Islam, maar meer dan wat analoge redenaties en hersenspinsels heb je daar niet voor
oke je hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:42
Verwijderd
En nu stopk echt , tot over een maand
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:45
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:19 :
ik vertel ook alleen maar wat ik gehoord heb. Als ik van een bioloog hoor, dat het zo en zo is, dan neem ik ook aan dat het zo is, omdat ik er zelf niet zoveel kennis over heb. Kom jij maar met tegenbewijs zou ik zeggen.
Op deze site staan de verschillende stadia mooi weergegeven.

In stadium 13:

"The somites will be involved in building bones and muscles."
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:46
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:21 :
Ik snap niet, dat de koran vers zo verschillend is, als hoe het hier is beschreven.

Jij hebt het btw weer mis, of het onstaan van een embryo, lees ik nu
Ik zie niet in waarop je nu doelt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:42 :
Je gaat op vakantie? Veel plezier in dat geval
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:49
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-07-2004 @ 00:42 :
Fijne vakantie!

Trust Allah, but tie your camel anyway!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 02:20
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 11-07-2004 @ 00:45 :
Op deze site staan de verschillende stadia mooi weergegeven.

In stadium 13:

"The somites will be involved in building bones and muscles."
Je moet goed in je achterhoofd houden dat somieten differentieren in de 3e of 4e week. Ze differentieren in sclerotomen, myotomen en dermatomen. Het ventrale deel van de sclerotomen gaat om de chorda dorsalis zitten en vormt het wervellichaam. De myotomen zorgen vor de dwarsgestreepte spieren van de romp en extremiteiten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 23:10
Energie
Energie is offline
Ey,
misschien is dit stukje meer voor wetenschap forum.

Maar als je nadenkt over dat alliens ons mogelijk gemaakt kunnen hebben, lijkt et steeds meer te kloppen.

ik dacht net dat ze mogelijk ons de drang om voort te planten hebben gegeven enz. Elke mens heeft et ook dieren etc ... want waar zou dit anders vandaan komen.

Stel je voor jij maakt een dier soort of wat dan ook. Dan zou die drang tot cker een basis van de opbouw behoren want anders zou je creatie uitsterven.
Oud 14-07-2004, 23:52
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Energie schreef op 15-07-2004 @ 00:10 :
Ey,
misschien is dit stukje meer voor wetenschap forum.

Maar als je nadenkt over dat alliens ons mogelijk gemaakt kunnen hebben, lijkt et steeds meer te kloppen.

ik dacht net dat ze mogelijk ons de drang om voort te planten hebben gegeven enz. Elke mens heeft et ook dieren etc ... want waar zou dit anders vandaan komen.

Stel je voor jij maakt een dier soort of wat dan ook. Dan zou die drang tot cker een basis van de opbouw behoren want anders zou je creatie uitsterven.
als er iets is dat logisch is aan de evolutietheorie dan is het wel dat de geilste dieren overleven
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 23:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-07-2004 @ 00:52 :
als er iets is dat logisch is aan de evolutietheorie dan is het wel dat de geilste dieren overleven

hmmm, ik heb ooit iemand eens een idee horen verwoorden dat een van de redenen voor het overleven van de mensheid was, dat de mens zich het hele jaar door, en niet zoals veel soorten alleen in de zomer, kan voortplanten.
Reageren

Regels voor berichten