Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2004, 09:56
Sjoerd
Sjoerd is offline
heb niet alles gezien, maar wát ik zag vond ik heel leuk! en ook zomaar geimprovisserd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2004, 09:59
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-08-2004 @ 23:16 :
braga nog wat ofzo. of bracha, hoe je het ook schrijft

je kunt de afleveringen trouwens op internet bekijken (www.bnn.nl) als je d'r een gemist hebt.
owjah tuurlijk, thnx
Oud 03-08-2004, 10:51
Sjoerd
Sjoerd is offline
*kijkt*
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 02-08-2004 @ 22:51 :
Heb net voor het eerst een aflevering gezien, en puur hierop gebaseerd vind ik het zwáár onder doen voor Whose Line...
Dat gezeur over Whose Line Is It Anyway ook! Je zou BNN juist moeten waarderen dat ze hun best doen om weer eens wat nieuws op de nederlandse tv brengen, in plaats van ze te vergelijken met BBC programma's. Want eerlijk is eerlijk: is er ooit een Nederlandse remake van een BBC programma geweest wat beter was? De Lama's is slechter dan WLIIA, maar dat weten we nou wel.

nothing personal, jij was de spreekwoordelijke druppel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 11:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-08-2004 @ 11:55 :
Dat gezeur over Whose Line Is It Anyway ook! Je zou BNN juist moeten waarderen dat ze hun best doen om weer eens wat nieuws op de nederlandse tv brengen, in plaats van ze te vergelijken met BBC programma's. Want eerlijk is eerlijk: is er ooit een Nederlandse remake van een BBC programma geweest wat beter was? De Lama's is slechter dan WLIIA, maar dat weten we nou wel.

Ik ben het helemaal met je eens!
Oud 03-08-2004, 11:10
Verwijderd
Ik ben het alweer vergeten te kijken..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:30
geen punt.
geen punt. is offline
De qualiteit van die uitzendingen op de BNN webstek is droevig zeg
Oud 03-08-2004, 16:23
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
helemaal mee eens

en die website van bnn werkt idd niet egt helemaal top. die uitzendingen blijven bij mij constant hangen. lekker handig
Oud 03-08-2004, 17:52
heavinly
heavinly is offline
Ik vond haar echt dom.. die gast. "Een wit kort rokje en je bent doorgelekt *hihi*"
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:50
BCR
BCR is offline
Citaat:

Ik ben t met je eens dat BNN hierom gewaardeerd moet worden. Maar sinds ik WLIIA heb gezien kan ik de Lama's gewoon niet meer goed vinden.

Die roetsjbaan ronde (met die emoties) was vreselijk. Emotie "vrolijk".. ik zag niets vrolijks. "Jaloers" sloeg ook nergens op. OKe, paard&wagen is wel moeilijk. Maar ze doen niet echt iets met hun opdrachten, ze proberen alleen maar alles wat ze zeggen grappig te laten zijn.

Arie vond ik t leukst, deze keer.
Oud 04-08-2004, 12:18
geen punt.
geen punt. is offline
Ik vond Arie de vorige keren veel beter. Martijn was lekker op dreef deze keer
Oud 05-08-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 04-08-2004 @ 13:18 :
Ik vond Arie de vorige keren veel beter. Martijn was lekker op dreef deze keer
Ik wens Martijn een potloodventer toe met een lul als een babyarmpje dat een appel in het handje heeft. Zònder vaseline.
Dan kijken of ie nog steeds om gelach uit het publiek kan vragen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:35
*girl*love*....
*girl*love*.... is offline
de lama's zijn goed

ik weet niet waarom maar elke keer als ik kan kijken kijk ik want
het is wel slappe humor, maar ik vind het wel goeie humor
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 15:18
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
*girl*love*.... schreef op 07-08-2004 @ 18:35 :
de lama's zijn goed

ik weet niet waarom maar elke keer als ik kan kijken kijk ik want
het is wel slappe humor, maar ik vind het wel goeie humor
waarom moet dit nou weer in het blauw...

14jaar zeker
Oud 08-08-2004, 16:03
*girl*love*....
Citaat:
knijtert! schreef op 08-08-2004 @ 16:18 :
waarom moet dit nou weer in het blauw...

14jaar zeker
wat loop je nou weer te zeiken??

en wat is er mis met 14 jaar zijn???
ik vond blauw leuk
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:03
*girl*love*....
zo beter??????
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 17:45
Verwijderd
Anders spammen jullie even dit topic vol met gehuil over een kleurtje.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 08-08-2004 @ 18:45 :
Anders spammen jullie even dit topic vol met gehuil over een kleurtje.
Dat heet improviseren.

Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 19:42
Sasz
Sasz is offline
haha, en dat hoort helemaal bij dit topic, dusss
Oud 09-08-2004, 00:35
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 26-07-2004 @ 22:45 :
ik vind het wel ontzettend knap dat ze zo kunnen improviseren, zeker als het dan ook nog echt leuk is.
daar draait het nog al eens om he, bij improviseren, en dit is dus niet goed improviseren
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 12:47
Verwijderd
Het probleem is dat deze Lama's totaal niet in hun rol opgaan. Als hen een situatie wordt voorgeschoteld, kun je gewoon op hun gezichten aflezen dat ze denken: "Oh, hm, eh, wat kan ik daar allemaal voor grappigs over kwijt?"

Terwijl goede improvisatie is gericht op het creeeren van personages en situaties waar door de anderen op voortgebouwd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 14:50
Gammaray
Gammaray is offline
Wose line is it aniyway dat is pas grappig De Lama's is er een slap aftreksel van en apsoluut niet grappig
Oud 09-08-2004, 15:12
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Gammaray schreef op 09-08-2004 @ 15:50 :
Wose line is it aniyway dat is pas grappig De Lama's is er een slap aftreksel van en apsoluut niet grappig
eeh, weet je wat ook leuk is? whose line is it anyway! das lachen jongen!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 16:09
Guissie
Guissie is offline
De Lama's zijn echt leuk!

Je kunt het trouwens ook op de site van BNN kijken.
Oud 10-08-2004, 11:40
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 09-08-2004 @ 16:12 :
eeh, weet je wat ook leuk is? whose line is it anyway! das lachen jongen!
foutje even apeldoorn bellen
Oud 10-08-2004, 11:44
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Erg jammer dat het alweer de laatste aflevering van het seizoen was. Vond gister AliB erg leuk meedoen, dat is eens wat anders dan die Jamai van een paar weken geleden
Ari blijft een geweldige man... al die weken lang lig ik echt in een deuk om hem
Oud 10-08-2004, 12:59
Verwijderd
Het was gister echt de Ruben-show... tot Arie luchtgitaar ging spelen.

Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:17
Goede Fee
Goede Fee is offline
Die vrouw had gisteren vond ik écht niets in te brengen. Daar ergerde ik me wel een beetje aan.
Ruben daarentegen <3.
Máár ik vind het programma toch een stuk minder dan in het begin. Het wordt steeds afgezaagder.
Oud 10-08-2004, 14:07
Verwijderd
"In Amsterdam is het seksmuseum...Dit is in Den Haag." vond ik toch wel een geniale opmerking

En Ali B was onverwacht nog best aardig, hij wist meer te verzinnen dan Kristel.

Daarnaast waren Arie en Ruben ook wel op dreef.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 14:19
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Het is natuurlijk wel een leuk inniatief, maar echt leuk vind het niet om te zien. Programmas als 100 % AB vond ik echt een stuk leuker. Maar ik ben dan wel een vreemd persoon kwa tv, want ik moet echt kotsen van kopspijkers.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 23:01
battlestar
battlestar is offline
^
ik denk niet dat je de 100% ab show kan vergelijken met de lama's, redelijk andere insteek/bedoeling van het programma.

ik vond het wel leuk maandag, arie was goed op dreef met zijn luchtgitaar, tijl vond ik wel goed met zijn opmerking over den haag, en ruben met het varkenssjoelen , maar ik blijf erbij dat die vrouw eruit moet..
ze is niet vernieuwend, heeft maar heel af en toe een leuke opmerking, maar weet vaak ook niets (beroepenspel)

maar misschien komen er volgend seizoen wel andere (i hope.. maar arie moet er soieso in blijven)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 23:39
Verwijderd
Ik heb nog maar es een keer wat oudere afleveringen gezien (aangezien ik toen op vakantie was )
en die met Yvon Jaspers en Ellen ten Damme vond ik grappig, maar toch echt wel duidelijk dankzij Ruben <3 en Arie..
die Tijl vind ik zo godschristus irritant!
nou goed.. dat dus.
En eigenlijk is het een ontzettend slecht programma ja.. maar toch kan ik er wel op lachen, dus whatever
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:36
legatus
legatus is offline
Tweede keer dat ik het zag, ik heb me bescheurd.
Oud 11-08-2004, 14:58
RayMania
RayMania is offline
Heb ze vandaag en gister allemaal online bekeken.
Ik heb soms echt in een deuk gelegen, vooral Arie en Ruben zijn bij vlagen erg goed. Die Martijn is slecht en Kristel heeft soms haar momenten.

Zie dat sommige hier de Engelse versie beter vinden en deze Nederlandse een stuk minder. Maar dat betekent nog niet dat het niet grappig hoeft te zijn. Op de Nederlandse televisie is bijna niks grappigs te zien naast kopspijkers en dit was het nieuws (oke, af en toe cabaret op ned3).

Ik ben juist blij dat er zulke droge en leuke programma's zijn. Ook het argument dat bij de Engelse versie decors worden gebruikt en personages beter uitgediept worden kan ik niet inkomen. Wat maakt dat nou uit? Het gaat toch om het onderwerp van het gesprek (bijv. postkantoor dus praat je over post oid.) en niet of je achter een leuk lokettje staat.

Echt stukjes waar ik om heb gelachen:

Ruben: "Zeg euhm...Patrick? Die Yvonne hè....kost die?"
Kristel: "Ik vind het lekker als je hier zuigt".

Die flipperkastgrap was ook wel leuk en nog heel veel meer, maar ik heb ze niet allemaal onthouden (duh?).
Oud 12-08-2004, 10:50
Verwijderd
Laatste aflevering was wel leuk en dan met name Ruben en Arie. Gelukkig was Martijn er dit keer niet bij, als ik om iemand absoluut niet kan lachen is hij het. Een enorm flauwe grap maken en dan het publiek een beetje wanhopig aanstaren of er echt niemand klapt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 11:24
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik weet echt niet hoe mensen die show grappig kunnen vinden. Ik zit weleens te kijken en vraag dan aan mijn broertje:"wat is er grappig?" Maar hij kan geen antwoord geven. Ik vind die hele show totaal geen humor. Dat stukje waar ze moeten improviseren vind ik ook echt kneuzig, staan ze daar met zo'n dom voorwerp en dan gaan ze iets zeggen....wat grappig zou moeten zijn. haha, ik lig dubbel.....niet.

Dus laat ze allemaal oprotten, ik wil Hans Teeuwen en Theo Maassen.

Ik spuug op de Lama's
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:12
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 12-08-2004 @ 12:24 :
...
Ik zit weleens te kijken en vraag dan aan mijn broertje:"wat is er grappig?"
...
Ik spuug op de Lama's
Dan kijk je toch gewoon niet? Ik kijk ook niet naar Hans Teeuwen omdat ik daar -als één van de zeer weinigen- een hekel aan heb.
Oud 12-08-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
RayMania schreef op 11-08-2004 @ 15:58 :

Ook het argument dat bij de Engelse versie decors worden gebruikt en personages beter uitgediept worden kan ik niet inkomen. Wat maakt dat nou uit? Het gaat toch om het onderwerp van het gesprek (bijv. postkantoor dus praat je over post oid.) en niet of je achter een leuk lokettje staat.
Personages worden beter uitgediept, want er wordt gebruik gemaakt van stereotypetjes, karikaturen en grappige eigenschappen (denk bijv. aan de dating show, die in de Engelse veel meer tot de verbeelding spreekt). In de Lama's zitten ze niet in hun rol, waardoor veel grappen geforceerd overkomen.

En het gespreksonderwerp, juist DAT wordt beter benut in de Engelse/Amerikaanse show. Gesprekken gaan dan ook echt over post (op een grappige manier uitgebouwd) en in de Lama's is het meer als: "Goh, eh ja, eh, post, want..eh...de postbode is je beste vriend...eh." ...en verder komen ze niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 12-08-2004 @ 15:03 :
Personages worden beter uitgediept, want er wordt gebruik gemaakt van stereotypetjes, karikaturen en grappige eigenschappen (denk bijv. aan de dating show, die in de Engelse veel meer tot de verbeelding spreekt). In de Lama's zitten ze niet in hun rol, waardoor veel grappen geforceerd overkomen.

En het gespreksonderwerp, juist DAT wordt beter benut in de Engelse/Amerikaanse show. Gesprekken gaan dan ook echt over post (op een grappige manier uitgebouwd) en in de Lama's is het meer als: "Goh, eh ja, eh, post, want..eh...de postbode is je beste vriend...eh." ...en verder komen ze niet.
Offtopic: *dweep dweep*
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:04
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
ik vond bij die laatste aflevering dat stukje met die deur wel leuk geimproviseeerd van ruben

'laat die deur nou staan!'

Oud 13-08-2004, 12:35
Verwijderd
Ik vind het nogal onzinnig om De Lama's steeds met Whose Line Is It Anyway te vergelijken..

bijna net zo onzinnig als het vergelijken van De Lama's met hans Teeuwen en Theo Maassen..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:57
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 09-08-2004 @ 13:47 :

Terwijl goede improvisatie is gericht op het creeeren van personages en situaties waar door de anderen op voortgebouwd kan worden.
Ga jij maar eens een goed doordacht personage bedenken in 5 seconden...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 11:51
Verwijderd
Citaat:
ALX schreef op 18-08-2004 @ 10:57 :
Ga jij maar eens een goed doordacht personage bedenken in 5 seconden...
Nee.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 18-08-2004 @ 12:51 :
Nee.
Zeur dan niet.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:51
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ik vond het wel grappig, beter dan actienieuws kijken.. nee serieus ik heb gelachen veel meer dan om hans teeuwen trouwens.

er schijnt trouwens op de bbc ook zo'n soort programma te zijn, maar mensen zeggen dat dat beter is
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
ALX schreef op 18-08-2004 @ 13:44 :
Zeur dan niet.
Jij begrijpt er werkelijk niks van he?

De kunst van het improviseren is dat je zoiets ook KUNT, door veel oefenen en optreden. Het IS mogelijk, mits je een rijke fantasie hebt, gevat bent en kunt acteren.

De Lama's kunnen dat nog niet zo heel erg goed, al komt er gaandeweg wel wat verbetering in.

En wat mijn persoonlijke talenten op dat gebied zijn heeft daar niks mee te maken. Ik beweer immers niet dat ik het wel kan.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:13
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 18-08-2004 @ 13:51 :
er schijnt trouwens op de bbc ook zo'n soort programma te zijn, maar mensen zeggen dat dat beter is
Het is gebaseerd op 't Engelse programma Who's Line Is It Anyway.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 18-08-2004 @ 13:58 :
Ik beweer immers niet dat ik het wel kan.
Neen.
Maar je bent het ondertussen wel steeds af aan het zeiken, na 1 keer begrijpen mensen jouw boodschap heus wel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:24
Sjoerd
Sjoerd is offline
Op de BNN-site kun je nu ook de afgekeurde stukken zien..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:58
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
ALX schreef op 18-08-2004 @ 17:21 :
Neen.
Maar je bent het ondertussen wel steeds af aan het zeiken, na 1 keer begrijpen mensen jouw boodschap heus wel.
alsof je iets moet kunnen om het af te mogen zeiken. dan kunnen alle rescencenten wel met pensioen gaan, niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten