![]() |
||
Citaat:
btw http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=901095
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
als een rechter in spoken, geesten, kabouters en bijgeloof geloofd... dan staat hij binnen de kortste keren bekend bij alle advocaten in het land als "de rechter die alles geloofd wat je hem wijsmaakt" en "de sprookjesrechter" nee, als rechter moet je feiten van fictie kunnen onderscheiden. als je gelovig bent kun je dat niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
maar tjah, hier komen we niet uit. ik ben er van overtuigd dat als je ergens zeker van bent dat niet bewijsbaar is (sprookjes, draken, geesten, kabouters, goden etc.) dat er dan een steekje los zit bij je. |
![]() |
|||
Citaat:
Ja, dus? Dacht je dat gelovigen geen leven hebben ofzo? ![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mensne die geloven dat ze niet bestaan zijn net zo dom |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@Concorddawn mogen rechters volgens jou wel agnostisch zijn?
||
![]() |
Citaat:
ze MOETEN een standpunt hebben van ik weet niet/neutraal/geen mening DUHHH |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
niemand redeneerd uit een standpunt dat door iedereen gedeeld word... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als hij geloofd in bedenksels is hij niet goed bezig als rechter (zoizo neit als mens, maar als rechter moet je beter weten) |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je gaat weer naar bedenksels, maar dat kan je niet bewijzen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het feit dat een rechter ook lid is van de RvC bij een vennootschap wil niet zeggen dat hij corrupt is. Er is misschien het risico van (subjectieve) belangenverstrengeling, maar dat is iets anders dan corruptie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en agnostisch in het onbewijsbare. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dan moet ie imo in de gelegenheid gesteld worden een andere rechter te verkrijgen. Bijvoorbeeld ene met een keppel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, ik denk niet dat dat gaat werken. Rechters kun je alleen laten vervangen op de grond dat ze niet onpartijdig zouden zijn (wraking) maar vaker stappen ze zelf op als ze een 'gevoelige' zaak te behandelen krijgen (verschoning). In Nederland (en trouwens in de hele wereld) worden rechters geacht onpartijdigheid, neutraliteit e.d. uit te stralen. Ook in islamitische landen zie jij geen rechter met hoofddoek (al komt dat meer omdat een rechter met hoofddoek eigenlijk een contradictio in terminis is, hoe kan een vrouw die ónder de man staat, nou over een man oordelen?). Het grondrecht van vrijheid van godsdienst gaat gewoon niet zo ver dat je in álle beroepen maar onbeperkt dat ding mag dragen. Er zijn beroepen die een specifieke aard of karakter hebben, zoals dus de rechterlijke macht. Wat dat betreft heb ik t.a.v. hoofddoekjes wel een beetje een 'hou toch eens op met zeiken'-instelling - als je zo graag rechter wilt worden, doe dan in Gods(Allahs?)naam niet zo moeilijk en doe dat ding gewoon af. Als je zo rigide in je opvattingen bent dat je niet inziet dat anderen willen dat je dat ding afdoet, verdien je het ook niet om rechter te worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tsja, in de meeste landen om ons heen is dit soort 'belangenverstrengeling' gewoon verboden. En zo zou het ook moeten zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar je hebt gelijk, het kán belangenverstrengeling opleveren. Ik ben er ook tegen, maar dat is niet zozeer omdat rechters anders misschien belangen laten verstrengelen, maar omdat de kwaliteit van de Raad van Commissarissen van een vennootschap daar niet mee gediend is. Kun je er beter een stel hoogleraren inzetten (wat ook wel met enige regelmaat voorkomt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
was het maar zo, want ik durf mijn geld erop te zetten dat er meer nare Nederlandse jongeren zijn als allochtoonse! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|