Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2004, 10:45
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Troy, was wel echt coolle film!!
Oud 25-07-2004, 10:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
A fish called Wanda (gister, RTL 4).

Zelfs John Cleese en Kevin Kline konden deze film niet redden. Bagger! Na een uur afgezet.
Oud 25-07-2004, 10:55
Luna
Luna is offline
dancer in de dark, en jeeeeeezusss..
(wat een naaaaare film, maar heeft wel absoluut indruk gemaakt)
Oud 25-07-2004, 11:18
Auntie M
Auntie M is offline
'Van Wilder', hij was wel vermakelijk
Oud 25-07-2004, 11:25
Anneee
Anneee is offline
Thirtheen.

Heftige film, maar ik vond hem wel goed.
Oud 25-07-2004, 11:31
Impulse
Ik heb net Phileine zegt Sorry gekeken..
errug leuk
Oud 25-07-2004, 14:35
Ketjing
Ketjing is offline
King Arthur:
Ik vond hem erg goed, verhaal zat goed in elkaar en mooie actiescenes
Spoiler
Wat ik wel jammer vond is dat de karakters nauwelijks diepgang hebben, alleen bij Arthur, Lancelot en Guinevere is dit enigzins het geval
Oud 25-07-2004, 16:03
kiek
kiek is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-07-2004 @ 11:54 :

Zelfs John Cleese en Kevin Kline konden deze film niet redden. Bagger! Na een uur afgezet.
Ik vond m wel goed

Verder LA Confidential, geweldige film~!!!
Oud 25-07-2004, 16:39
suusch
suusch is offline
Down with love : vre-se-lijk
Thirteen : Erg aangrijpend.
Chir of echoes : eng.
Beyond re-animator : vre-se-lij-ke nephorror.
Cannibal holocaust : ranzig.
Oud 25-07-2004, 16:40
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:

Ik heb hem opgenomen en ik vond hem ook verschrikkelijk! Na een half uur al uitgezet!

Ik heb net The Recruit gezien...goeie film
Oud 25-07-2004, 16:50
Amisha
Amisha is offline
Spiderman2 , hij is echt goed
Oud 25-07-2004, 21:59
Verwijderd
beetlejuice, erg leuk
Oud 25-07-2004, 22:00
Freshh~
Freshh~ is offline
A fish called wanda: ik vond hem wel leuk
"Assssssshooolllee!"
Oud 25-07-2004, 22:08
iRoy
iRoy is offline
Curdled

De remake met hulp van Tarantino. Vond het best een aardige film waar in de laatste minuut het hele verhaal ineens "samenvalt". Hoewel dat ook niet helemaal klopt. Maar goed je moet hem eens kijken want dan begrijp je pas wat ik bedoel ^^
Oud 25-07-2004, 22:11
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
white chicks, erg leuk
harold and kunar go to whitecastle, wel vermakelijk
catwoman, bagger film
Oud 26-07-2004, 00:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Vrijdagnacht: Frankenstein (1931). Normaal kijk ik nooit naar horror-films, maar voor die éne keer in 100 jaar dat die film op t.v. komt, wilde ik hem toch gezien hebben. Het mag dan een klassieker zijn, maar ik vond hem echt boring. Ik denk dat wij intussen veel meer gewend zijn dan de mensen toen. Ik vond hem ook te kort. Toch ga ik volgende week wel naar het vervolg kijken.
Oud 26-07-2004, 00:52
Remqo
Remqo is offline
X-men 2.

Goed vervolg van deel1
Oud 26-07-2004, 01:02
Verwijderd
All About Eve
Aardig drama, goed acteerwerk. Desondanks niet heel erg enthousiast, het verhaal zelf sprak me niet echt aan.

Cat Soup
Korte Japanse animatiefilm (34 min). Bizar, fantasierijk, psychedelisch. Vrij simpel getekend maar erg cool. Aanrader.
Oud 26-07-2004, 04:17
Kurogane
Kurogane is offline
- Lost in Translation voor de zesde keer, zegt genoeg.
- Gothika, die had ik halverwege uitgezet hale berry was zo annoying
Oud 26-07-2004, 09:08
Doodle!
Doodle! is offline
Ella enchanted: Heel leuk! echt een toffe film Kan 'm iedereen die van sprookjes houd aanraden

Gothika: Redelijk spannend als je 'm in je eentje kijkt. Met een groepje minder maar toch nog een hele leuke film!.

Als alles meezit is volgende week hellboy binnen met de post en gaan we die kijken
Oud 26-07-2004, 10:06
ZerO
ZerO is offline
About A boy, goh het was niet echt boeiend. Af en toe een leuke opmerking, maar meer ook niet.
Oud 26-07-2004, 11:37
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
ZerO schreef op 26-07-2004 @ 11:06 :
About A boy, goh het was niet echt boeiend. Af en toe een leuke opmerking, maar meer ook niet.
Ik vond hem wel grappig
Oud 26-07-2004, 12:34
cyntha
cyntha is offline
Dirty Dancing voor de zoveelste keer maar hij blijft leuk.
Oud 26-07-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 26-07-2004 @ 13:34 :
Dirty Dancing voor de zoveelste keer maar hij blijft leuk.
jaaaa
ik ga hem binnenkort ook weer eens kijken
Oud 26-07-2004, 13:25
laura
laura is offline
Spider man 2, hij is mooier dan de 1e spider man
Oud 26-07-2004, 13:47
Anonymous John
Anonymous John is offline
The French Connection. Begint traag, maar wordt sterker naar mate de film verder gaat. Gene Hackman was geweldig als Popeye Doyle.
Oud 26-07-2004, 13:55
proof of life
proof of life is offline
trainspotting
Oud 26-07-2004, 14:18
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-07-2004 @ 01:41 :
Vrijdagnacht: Frankenstein (1931). Normaal kijk ik nooit naar horror-films, maar voor die éne keer in 100 jaar dat die film op t.v. komt, wilde ik hem toch gezien hebben. Het mag dan een klassieker zijn, maar ik vond hem echt boring. Ik denk dat wij intussen veel meer gewend zijn dan de mensen toen. Ik vond hem ook te kort. Toch ga ik volgende week wel naar het vervolg kijken.
Haha, ja Bride Of Frankenstein heerscht al helemaal Vind hem persoonlijk beter dan het eerste deel.
Oud 26-07-2004, 15:47
Signy
Signy is offline
Citaat:

Bagger!?! Rare! Die film is goed man, echt een classic Cleese en Kline beiden super.

Citaat:
Peperkorrel schreef op 26-07-2004 @ 02:02 :
All About Eve
Aardig drama, goed acteerwerk. Desondanks niet heel erg enthousiast, het verhaal zelf sprak me niet echt aan.
Goede film vind ik zelf. Grappig, volgens mij kennen niet veel deze film.

Zelf het laatst gezien: Holy Smoke. Begint aardig, eindigt saai en vaag en niet meer interessant.
Oud 26-07-2004, 15:52
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
akira, wel cool
animatrix, wel mooi gemaakt enzo
Oud 26-07-2004, 16:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Twisted.

Ik had al gehoord van deze film en nu heb ik hem vanavond dan eindlijk kunnen zien in de sneak in Nieuwegein. Op sneakpoint viel nergens af te lezen dat we dezen zouden krijgen, dus het was best een verrassing te noemen. Maar ik moet zeggen dat de beroerde recensies(2% fresh op Rotten Tomatoes), de marginale Boxoffice take en het feit dat de de film een hele poos op de planken heeft gelegen mijn verwachtingen niet bepaald konden verhogen, wat misschien maar beter was ook. Twisted is namelijk een schandelijk middelmatige( en op veel momenten zelfs ronduit slechte) thriller die geen moment weet te verrassen of intrigeren. Als mijn verwachtingen te hoog waren geweest had ik hem wellicht niet eens afgekeken. *Shrug* Dat soort gelazer krijg je nou eenmaal als je als scriptschrijver denkt jezelf te kunnen wagen aan een seriemoordenaarfilm, een subgenre van thriller die nogal wat toewijding en voorzichtigheid vereist om tot een goed resultaat te komen. En dat is iets wat bij Twisted overduidelijk niet gelukt is. Dat zullen toch zelfs de minst kritische kijkers onder ons moeten kunnen beamen?

Het verhaaltje is de zoveelste by the numbers variant op het aloude whodunnit/serial Killer principe: homicidal detective gespeeld door Ashley Judd staat voor raadsel. Raadsel wordt opgelost doormiddel van allerlei ongeloofwaardige plotwendingen. Klaar. Okay, okay, het wel iets meer om het lijf dan dat, maar dat zul je niet zo in de gaten hebben tijdens het kijken. De "twists" zijn zo goed als fantasieloos en neigen, net als het recente Taking lives met Angelina Jolie, de intelligentie van de kijker grondig te onderschatten door het gebruik van repetitieve aanknopingspunten(bijvoorbeeld de nutteloze en gemakzuchtige broodzakjesclip scène in Taking lives)te rechtvaardigen als onderdeel van het verhaal. Big mistake, want dit soort scenariotruukjes zullen alleen maar leiden tot spot en hoon bij de kijkers die wel wat gewend zijn. Degene die het script heeft geschreven had dus wel eens wat meer aandacht mogen besteden aan de dialogen en de personages + hun rol in het grote geheel, want dan was dit wellicht niet nodig geweest. Kijk maar naar films als Seven of Kiss the Girls(ook met Ashley Judd). En ik wil niet opscheppen, maar ik(en met mij blijkbaar velen anderen in de zaal) voelde eigenlijk al veel te snel aankomen wie de dader moest zijn wegens een schrijnend gebrek aan echte suspects. Het lijkt me gewoon sterk dat men dit zelf niet kon bedenken toen de film in productie ging.

De film heeft verder wel weer een aardig uiterlijk met mooie plaatjes en sfeervolle settings. De locatie San Francisco doet prima dienst als volwaardig castmember en knikkert alle menselijke acteurs moeiteloos van het scherm met zijn mooi belichte hoekjes, mistige open velden, schaduwen en decoraties. Kudos, dus, voor de art director, die de film even een klein zetje in de goede richting weet te geven. Maar ja, zoiets mag je tegenwoordig, vind ik, ook wel verwachten van een film die zichzelf serieus neemt, dus eigenlijk zou je het niet als pluspunt moeten aandragen. Maar ja, als ik dat niet doe, dan is het ook weer zo zielig voor de makers enzo. Nee serieus, met het louter visuele aspect van Twisted zit het net als bij zijn soortgenoten best wel goed.

Helaas is dat niet genoeg om een hevig wankelende film weer in balans te brengen. Want wat moet je met mooie beelden als die beelden het verhaal op geen enkele manier assisteren? Inderdaad, niets. Het is misschien commerciële zelfmoord, maar de filmstudio had er wellicht verstandig aan gedaan om Twisted lekker meteen op video en DVD te dumpen. Dan hadden ze zich de massale, vernietigende golf van kritiek kunnen besparen en had de film met een beetje geluk nog uit kunnen groeien tot een videohit. Maar goed, daarvoor is het nu te laat. Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet bepaald genoten heb van deze thriller en raad mensen dan ook aan nog eens goed na te denken over of ze deze film wel willen zien. De op zichzelf behoorlijk talentvolle cast lijkt veelbelovend, maar presteert, met uitzondering van de altijd coole Samuel Jackson, vrijwel niets noemenswaardigs. Nog niet de meest basale emoties worden effectief aangesproken, iets wat je in een film als deze toch wel goed kunt gebruiken wil je het publiek entertainen. Jammer maar helaas. Voeg daarbij ook nog eens de slechte montage(de film springt regelmatig van de hak op de tak en veel scènes voelen wel erg afgekapt), de wisselende kwaliteit van de muziek, een paar slappe bijrollen en vage pogingen tot suspense doormiddel van enkel wat stijlvolle shots en je hebt een echte zeperd van een film. Een fraaie look kan daar niets meer aan veranderen.
Oud 26-07-2004, 16:38
Verwijderd
Grimm

Bij deze wil ik 'm aan iedereen aanraden.
Oud 26-07-2004, 16:56
Der-Panzer
Der-Panzer is offline
The Negotiator, een echt goeie Thriller
Oud 26-07-2004, 17:14
Blubje
Blubje is offline
Shrek 2 --> ge-wel-dig
Tip: Blijf zitten tijdens de aftiteling!! Er komt nog een stukje achteraan. Bij ons gingen namelijk de lichten al aan en iedereen was al weg, dus toen zaten we echt met 4 mensen nog in de zaal zo van 'gna gna nu heeft iedereen dat stukje gemist' . DUs blijf zitten!
Spoiler
Oud 26-07-2004, 17:24
Babette
Babette is offline
Laatste film die ik heb gekeken was Van Wilder partyanimal..
We gingen ff filmpie uit de muur trekken, maar we vonden niet zo snel een leuke en t werd steeds drukker dusja toen dachten we van we drukken gewoon maar ergens op! Hij was wel grappig hoor!
Denk dat ik vanaaf weer ff filmpie ga huren! Welke..? Geeeeeen idee!
Oud 26-07-2004, 19:49
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 26-07-2004 @ 17:38 :
Grimm

Bij deze wil ik 'm aan iedereen aanraden.
ditto
Oud 26-07-2004, 22:20
Z3R0_C00L
Z3R0_C00L is offline
Gothika

Wel een goede film. Was wat ik er van had verwacht
Oud 27-07-2004, 02:20
Der-Panzer
Der-Panzer is offline
Spaceballs
Zeer lach wekkend, ook al heb ik hem meer als 10x gezien
Oud 27-07-2004, 11:38
kiek
kiek is offline
The Quiet American, wel ok
Oud 27-07-2004, 11:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Planes, trains & automobiles

Dat was nou eens écht een leuke comedy. Tot op het hilarische af. Arme Steve Martin... ik voelde met hem mee. Een award voor wie het scenario geschreven heeft!
Oud 27-07-2004, 16:37
wierum01
wierum01 is offline
mindhunters, was niet erg realistisch, maar je bleef wel puzzelen wie de moordenaar was, dat was wel goed
cabin fever, ranzig...
underworld had ik meer van verw8, btje te weinig actie
Oud 27-07-2004, 16:48
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
battle royale, voor de zoveelste keer blijft goed
25th hour, blijf nog steeds goed
Oud 27-07-2004, 17:08
snoopy
snoopy is offline
Boys from Brazil.
Goede film!
Alleen wist ik al hoe het af ging lopen, omdat ik het boek al ken.
Oud 27-07-2004, 17:56
Verwijderd
ja zuster nee zuster, ik vond hem wel leuk. grappige liedjes, leuke personages, gewoon een lekkere familie film.
Oud 27-07-2004, 18:39
Der-Panzer
Der-Panzer is offline
The Recruit, ik vond het een deja vu film
Oud 27-07-2004, 20:14
Ketjing
Ketjing is offline
Toy Story 2,
wat een fantastische film, alles aan die film is gewoon leuk. Veel en veel beter dan Finding Nemo en misschien ook wel beter dan deel 1.
Oud 27-07-2004, 22:32
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
boyz n the hood, vond hem wel goed
Oud 27-07-2004, 22:45
Der-Panzer
Der-Panzer is offline
Kill BIll vol2, slechter dan deel 1
Oud 27-07-2004, 22:58
timmeh
timmeh is offline
spiderman mwoaah
shouf shouf habibi
slackers na 300 keer word hij wel saai dus half gezien
the mask grappig
Oud 27-07-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 27-07-2004 @ 18:08 :
Boys from Brazil.
Goede film!
Alleen wist ik al hoe het af ging lopen, omdat ik het boek al ken.
Die moet ik ook nog steeds zien, thanks for reminding me.

Laatste films: Ice Age - blijft leuk.
Dinosaur - móói.
Along Came Polly - wel grappig.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten