Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als je fantasy wilt: hoe leg je aan een vierkant dat in een 2d wereld leeft uit wat 3d is? wij zijn onze demensie`s gewend hoe kunnen we de andere demensie`s vatten? De verschillende godennamen ach de mensen moesten het toch een naam geven tegenwoordig gelooft men meer in theorien zoals de big bang en de evolutietheorie. :-p
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dusja. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Als jij wordt geboren weet je ook niet wat 3D is, toch heeft iemand je het duidelijk gemaakt, door het bijvoorbeeld te laten zien. Nog steeds geloven meer dan de helft van de wereldbevolking in Goden en mythes, ik denk waarschijnlijk 75% zo niet meer. ======================================== Als gelovige kan je het jezelf zo makkelijk maken, met de volgende drie quotes kan je elke vraag aan die een theoreticus kan stellen: 1) Niemand heeft de waarheid in pacht 2) Gods wegen zijn onderdoorgrondelijk 3) Dat staat geschreven Q: Hoe verklaart u het bestaan en ontstaan van de aarde A: Dat staat geschreven Q: Waarom laat God dagelijks mensen sterven van de honger? A: Gods wegen zijn onderdoorgrondelijk etc. Wat ik ook vaag vind is zoals JustAStranger zei, God soms wel eens wordt gezien als iets anders. Mensen verzinnen hun eigen draai eraan. "God is een gevoel dat ik diep in mijn hart heb en als ik luister naar dat gevoel dan weet ik dat hij er is, dat geeft mij het vertrouwen." "God waakt over ons, dat weet ik, dat voel ik." "In de hemel is alles perfect en wanneer ik sterf kom ik vanwege mijn goede leven in de hemel terrecht waar ik met iedereen kan genieten die ik ooit ben kwijtgeraakt." Is het niet zo dat God bestaat omdat je wilt dat hij bestaat? Ik denk dat het voor vele te moeilijk is om te leven zonder troost of het gevoel te leven voor een hoger doel, bang om de realiteit onder ogen te zien. "Jezus is de weg, de waarheid en het leven" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zal me er instorten natuurlijk ![]() Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 19:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ieder mens, ook jij, weet dat er IETS is. je kunt niet ontkennen dat er IETS is. mss is het een god, of goden, of een proces of weet ik veel. hoe komt het. je weet dat er iets bestaat als je nadenkt, wat je ziet als je nu naar buiten kijkt, als je kijkt naar je handen die typen, als je kijkt naar de hond die loopt te blaffen naar die van de buren, als je kijkt naar de wolken die voorbij zweven...je WEET dat dat niet zomaar kan. dat dat toeval is. er moet IEMAND zijn die dat bestuurt. en die evolutietheorie is toch ook maar bedenkelijk, van die processen enzo. er moet toch IEMAND achter zitten? of ben ik de enige die zo denkt? er volgt meer. denk er eerst maar over na ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() er is iig al 1 iemand (+ mij natuurlijk ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat er mensen zijn die niet geloven is veel logischer. Waarom moet er een goddelijke kracht achter zitten? Evolutie zorgt er zelf wel voor. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() evolutie is wat. en daarom geloof ik er niet in. ik geloof in IEMAND. het kan toch niet dat er een oerknal is. die gaat op een gegeven moment toevallig ontploffen en toevallig en toevallig... HET LEVEN IS GEEN TOEVAL! en volgens mij weet jij dat ook, toch ![]() zie de wereld is als een bedrijf. dat wordt door IEMAND bestuurt, anders loopt het toch niet goed. je kunt wel een machine neerzetten, maar een machine denkt niet, handelt logisch en niet gevoelens...-hoe zeg je dat-... gevoelsmatig ![]() dat bedoel ik. weltruste mensen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Over toevalligheid. Je kan je natuurlijk afvragen wat toevallig is. Als je het vanuit de natuurkunde bekijkt, is het bijvoorbeeld niet vreemd dat er juist op deze planeet leven is ontstaan. Bovendien is het enige "toevallige" aan evolutie niet zozeer dát we bestaan, maar wel dat we in deze vorm bestaan. Het had inderdaad best anders kunnen lopen. Maar betrek het eens op jouw Godheid. We hebben een Universum, dat leeg is. Maar toevallig is er een God, en toevallig heeft die ook nog eens zin, om allerlei dingen in elkaar te gaan prutsen. En heel toevallig komen wij daar dan uiteindelijk uitrollen. Handelt de wereld dan gevoelsmatig? Eerder als een machine, denk ik eigenlijk. En het leuke aan het proces evolutie is, dat het, in tegenstelling tot een machine, zichzelf kan "wijzigen" waar nodig. Bij evolutie vervallen alle gevallen die "slechter" zijn, waardoor het helemaal niet vreemd is dat je een "goed" werkend "apparaat" overhoudt.
||
Citaat:
![]() Kun je met citaten komen of met stukken contexst waaruit blijkt dat die evangelien hem alleen maar profeet noemde/? ik zeg alvast dat ik zeker zeg dat Jezus een profeet was, maar ik beweer dus dat hij meer was.. - dan je 2de punt, dat Jezus getrouwed was blijft een grove veronderstelling, dat kan je niet feitelijk neerzetten ver weg van dat zelfs... die ideen zijn misschien in Jezus christ superstar en dat boek van de holly grill pgenomen maar dat zegt natuurlijk geen hol. Maar zelfs als JEzus getrouwed was,(wat ik zker niet denk) maar stel van wel, dan kan die alsnog de zon van God zijn en de gene zijn die hij zegt dat hij is.... je kan zonder zonde zijn en toch wel getrouwed zijn... mensen als wij dan weer niet.. maar je snapt men insteek denk ik. dan je volgende punt, de plaatst vervanger van JEzuis op aarde was de Heilige Geest. beiden mochten ze het nieuws doorverspreide, Petrus krijgt allen volgen het NT dat ik ken een grotere rol, oke goed prima, dat veranm=dert voor mij niets aan de bootschap...
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu bedoelen we er inderdaad 2 verschillende dingen mee, toendertijd echter niet... dinos werden draken genoemt, dat vind ik niet zo heel raar eigenlijk... kom e toch wel vaker voor dat dingen vroeger anders worden genoemt.. oals in China vroeger een trein een draak genoemt werdt, en nu gewoon een trein genoemt wordt..(just kidding...) dat de aarde veel ouder dan 6000 jaar oud is verder geen feit... er zitten hele goeie stukken in de evotheorie, het geheel ... tjah... oke wie weet tot later
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
p.s: misschien dat God er ook wel voor kan kiezen niet alles in de toekomst te willen weten.... bedoel zou die toch ook moeten kunnen of niet.... hmmm dat zou ik niet echt weten eigenlijk..
||
Citaat:
Ik WEET dat het zomaar kan allemaal, maar dat is mijn kijk op de wereld. En het enige wat ik niet begrijp is jouw kijk op de wereld de drang om maar het gevoel te hebben dat er iets achter moet zitten. HEE! Een struik, daar zit vast een hogere macht achter ![]() Maar ik kan niet ontkennen dat er IETS is, kun je dat nader uitleggen, dat begrijp ik niet helemaal. Ik kan me wel gedeeltelijk in jouw gedachtes verplaatsen, maar dat komt door alles wat ik in de afgelopen 8 jaar heb verzameld aan verhalen over het geloof (en ervaringen). Dat wil niet zeggen dat ik jou helemaal begrijp, vandaar dus mijn intresse in jouw mening. Wat is jouw drijfveer, waarom vind je dat achter alles iets moet zitten. "Je weet dat er iets is." Is voor mij niet genoeg, daar kan ik niets mee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kijk eerst eens naar de lagere school en hoe ze daar God hebben voorgesteld. Vraag aan een klein kind om God te tekenen en het is een vent met een baard op een wolk, het schilderij de ontdekking van de hemel (heet het zo, weet het ff niet meer), verschillende schilderijen in kerken enz enz... Dus niet aanstellen. En dat ik voel dat er meer is, houdt voor mij niet vanzelfsprekend in dat dat meerdere ervoor heeft gezorgd dat deze wereld bestaat. Voor mij part kan dat meerdere ook vanzelfsprekend zijn voortgevloeid uit een samenkomst van omstandigheden die voor de oerknal hebben gezorgd. Wie weet zijn toen ook wel andere dingen ontstaan die verder gaan dan het wetenschappelijk begrip waarmee we nu kijken. En wie weet is zelfs dat dan niet oneindig, maar kan ook dat wat ik geloof even goed weer eindigen door een samenloop van omstandigheden. Al lijkt het nu boven de rest te staan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"Maar toevallig is er een God, en toevallig heeft die ook nog eens zin, om allerlei dingen in elkaar te gaan prutsen. En heel toevallig komen wij daar dan uiteindelijk uitrollen. " dat zie ik niet als toevallig. waarom zou dat toevallig zijn?! daar heeft Hij allang over na gedacht, over hoe de wereld zou gaan. "Handelt de wereld dan gevoelsmatig? Eerder als een machine, denk ik eigenlijk. En het leuke aan het proces evolutie is, dat het, in tegenstelling tot een machine, zichzelf kan "wijzigen" waar nodig. Bij evolutie vervallen alle gevallen die "slechter" zijn, waardoor het helemaal niet vreemd is dat je een "goed" werkend "apparaat" overhoudt." God behandelt de wereld gevoelsmatig. Er staat ergens, vraag mij niet waar -dat zonder de wil van mijn hemelse Vader geen haar van mijn hoofd vallen kan-. Daar uit blijkt dus dat God ALLES bestuurt. En dat de wereld geen machine is. God heeft 'm geschapen, het kwade kwam in de wereld en God laat de mens maar aanklungelen. Zo zit het helemaal niet! En dat de evolutie leuk is, is dat een reden om er in te geloven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Lees ik in de Bijbel. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 10:10. |
![]() |
||
Citaat:
en stel dat het zo is wat je zegt dat hij zich in miljoenen jaren ontwikkelde. er is IETS/IEMAND geweest die er een begin heeft aangemaakt. toch? dat is toch een wonder? of zie ik dat nou alleen zo ![]() mss is het ook wel zo dat het aan je opvoeding ligt hoor, als jou altijd is bijgebracht: God bestaat, dan geloof je dat ook ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: en jij ook, overigens. Als God Alwetend is zoals jij propageert, heeft Hij altijd geweten wat er gaat gebeuren, zo ook toen Hij de wereld schiep. Hij wilde de wereld schapen, dus is het exact zoals Hij dat wil. Een Alwetende God sluit begrippen als vrije wil en zonde uit, en is verder strijdig met natuurkundige principes. Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 12:00. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 12:29. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ken iemand al 10 jaar die opgegroeid is met het geloof en hij heeft er nog nachtmerries van. Zijn broer die al in zag dat het geloof niets voor hem was, was meteen slechte omgang. Hij werdt met de nek aangekeken alleen omdat hij niet wilde geloven. Er werdt tegen andere gezegd, met hem moet je niet omgaan, hij is slecht. Later is die vriend van mij ook wakker geworden en heeft ingezien dat het allemaal maar verhaaltjes zijn, terwijl zijn ouders streng jehova's getuige zijn. Maar ik kan je verzekeren dat het zijn leven op zn kop heeft gezet en was dat het waard eigenlijk... God zou bestaan omdat er heel lang geleden een boek van gemaakt is. Maar wat ook heel lang geleden is verzonnen is dat de aarde plat was en dat de zon om de aarde heen draaide. Dat er heksen en draken bestonden en ga zo maar door. Maar nu we beter weten verwerpen we alles... behalve dat boek, daar houden er een heleboel zich nog krampachtig aan vast. Ze zaten vroeger vol met rare ideeen en ze wisten amper wat van de wereld maar ze wisten wel alles van een hogere macht? Die ze even duidelijk konden herkennen als een heks, waarvan we nu weten dat die niet bestaan? Het begin der tijd is moeilijk te bevatten, het is makkelijker om te geloven in een hogere macht die alles geschapen heeft dan over een bing bang die ons zonnestelsel gecreeerd heeft vele miljoenen jaren geleden. Maar we weten nu wel wat een ster is en wat een super nova is, wat de zon nu precies is en hoe de planeten draaien. Waarom geloof jij niet in Ra de zonnegod eigenlijk, want dat is toch eigenlijk een van de juiste goden? of Wodan? Jij geloofd in god omdat het je verteld is en geleerd is, net als dat jij in Sinterklaas geloofde TOTDAT iemand zei of je er zelf achterkwam dat die niet bestond. Wat gebeurd er volgens jou als je dood gaat? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
Dat vind ik aardig van je ![]() Citaat:
Laat ik het even duidelijker stellen. Op het moment dat God daadwerkelijk wéét wat er gaat gebeuren, ligt de toekomst vast. Dús zijn er geen keuzes. Deze lijken wel aanwezig, doordat wij de toekomst wel kennen, maar in werkelijkheid zijn ze er niet. Mijn hele toekomst zou al vast liggen, dus alle "keuzes" die ik maak zijn al voor mij bepaald. Dús, als ik niet voor God kies, is dat niét mijn keuze, maar die van God zelf. Citaat:
Door "voelen" en discussies ben ik juist tot het inzicht gekomen dat God níet vergevingsgezind is. Maar dat Hij eigenlijk een gigantische asociale egotripper is, die niets beters heeft te doen dan mensjes pesten. Misschien wilde God inderdaad dat wij het Paradijs uitgeflikkerd werden, maar waarom word ik dan doodgegooid met verhaaltjes over hoe graag God ons terug wil hebben? Eerst trapt Hij ons zelf het huis uit, en nu wil Hij opeens graag weer binnen hebben? Adam en Eva wisten nog niet eens wat nageslacht was, toen ze de erfzonde op zich namen. Dat is de hele grap, want daar kwamen ze ná het eten van de verboden vrucht pas achter. En toen was het een beetje laat. Bovendien is het God geweest, die het hele idee rondom de Zonde heeft bedacht. Waarom heeft Hij iets willen scheppen waar Hij zelf een hekel aan heeft? Ik vind het opofferen van de Zoon wel een heel inefficiënt middel tot wereldbevrijding, eerlijk gezegd. Tegen de tijd dat dat nieuws iedereen bereikt heeft, zijn er al miljoenen mensen doodgegaan, zonder dat ze ooit maar hebben gehoord van het bestaan van Jezus. Die mensen hadden dus geen enkele kans ooit in de Hemel te komen. Bovendien zijn we hier niet voor symboliek, maar voor efficiëntie. Als God ons écht allemaal de Hemel in had gewild, dan had Hij daar wel voor gezorgd, of dan zorgt hij daar nu voor. Doet Hij dat niet, dan is Hij niet zo vergevingsgezind als jij zegt. En doet Hij dat wel, dan handelt Hij dus anders dan Christenen mij vertellen. Citaat:
Zie mijn bovenstaande gedeelte over wat God níet heeft gedaan voor miljoenen mensen. Citaat:
Het zegt wel iets over God. Het zegt namelijk over God, dat Hij blijkbaar niet in staat is, Zijn Weg eenduidig kenbaar te maken. En wat is nu dicht bij God zijn? Van alle Christenen hoor ik dat ze dicht bij God zijn. En vervolgens zie ik de pure hypocrisie op de EO. Een hele Kerk die zingt, dat ze net als Jezus willen zijn, om dan twee regels later te vertellen dat hun licht "alleen voor hem" schijnt. Naar mijn weten deed juist Jezus iets heel anders dan dat. Citaat:
Nee, daarbij heb ik het over geen antwoord krijgen. M.a.w. er gebeurde niets, maar dan ook niets waarmee God, of Jezus, zich aan mij kenbaar maakte. Citaat:
Er zijn veel mensen die menen die gave te hebben, maar lang niet allemaal concluderen ze dan dat God dan ook bestaat. Citaat:
Als er toendertijd nog Dinosauriërs waren geweest, dan hadden we er overblijfselen van moeten vinden, die uit die tijd stammen. Dat is, naar mijn weten, echter niet het geval. Ikzelf loop nu al langer mee in dit topic, en ik heb eigenlijk geen zin om wéér alles over het ontstaan van de Aarde op te gaan rakelen, maartoch. Op dit moment wijst allés erop, dat de Aarde ouder is dan 6000 jaar. Zelfs als ik de Prehistorie buiten beschouwing laat zijn er nog beschavingen geweest die van vóór het Christelijke begin van de Aarde stammen. Bovendien heb je de stapels bewijs in de vorm van gedateerde aardlagen en fossielen.
||||||
Citaat:
En wat begrijp je dan niet. Jij zegt, dat jíj niet kan zien, dat de wereld veroorzaakt is door een proces. Dat het, voor jou, alleen maar door een persoon kan geschieden. Maar hoe kan je denken, dat een dergelijke subjectieve instelling ook maar enige betrekking heeft op het objectieve, m.a.w. op de realiteit zoals zij is? Citaat:
Dat Hij erover nagedacht zou hebben, maakt het niet minder toevallig. Waar mensen, waarom geen pratende koeien? Waarom wilde Hij überhaupt een wereld, waar was dat goed voor? Waarom is er eigenlijk een God, en waar komt die vandaan? Oh, die was er blijkbaar "toevallig" al, ofzo. "Handelt de wereld dan gevoelsmatig? Eerder als een machine, denk ik eigenlijk. En het leuke aan het proces evolutie is, dat het, in tegenstelling tot een machine, zichzelf kan "wijzigen" waar nodig. Bij evolutie vervallen alle gevallen die "slechter" zijn, waardoor het helemaal niet vreemd is dat je een "goed" werkend "apparaat" overhoudt." Citaat:
En als God ook daadwerkelijk allés bestuurt, dan bestuurt Hij ook mij. Dús heb ik geen Vrije Wil, dús kan ik niet voor Hem kiezen, dús is het niet mijn schuld, dat ik niet voor hem kies. Als ik wél een Vrije Wil heb, dan gebeuren er wel degelijk dingen buiten God's wil om, aangezien God's wil en mijn wil vast wel eens met elkaar overhoop zullen liggen. En waarom zit het zo helemaal niet. Nog geen enkele Christen is erin geslaagd mij ervan te overtuigen dat God níet ons maar wat laat aanklungelen. Waar zijn alle Goddelijke Interventies om het Kwaad uit te bannen? De laatste was 2000 jaar geleden, en dat was nog op een dusdanig gruwelijk inefficiënte wijze, dat je er bijna om zou gaan lachen. Citaat:
Dús God heeft bepaald, dat ik niet in Hem geloof. Dus is het Zíjn schuld, dat ik in de Hel terecht kom. Dús is God niet goed, want Hij had ook kunnen bepalen dat ik wél in hem geloofde, en dus in de Hemel zou komen. "God" is slechts een symbool dat door priesters wordt gebruikt om de bevolking uit te zuigen. Lees ik in "De Antichrist" Citaat:
Mensen bouwen steden doordat zij langzaam de kennis die daarvoor nodig is hebben opgedaan en bewaard. Een boom groeit en bloeit dankzij een heel scala aan (bio)chemische reacties. Dat het telkens weer anders reageert, ligt aan de aard van de stoffen. Natuurlijk vind ik het heel verwonderlijk dat dingen zo werken als ze werken, het gedrag van kleine deeltjes, en alle mogelijkheden met reacties. Maar daar hoef ik niet meteen de Hand van God in te zien. Voor mij is het juist het wonder, dat dit alles zichzelf voort heeft kunnen brengen. Er hoeft helemaal niet iets of iemand een begin te hebben gemaakt. Bovendien kom je daar niet verder mee, want die iets of iemand moet dan ook weer ergens vandaan komen. Ik ga liever voor de voortdurende cyclus van het Universum. En zoals ik al eerder zei. Dat jíj je niet kan voorstellen dat iets op een bepaalde manier is gebeurd, heeft absoluut geen relevantie als het erom gaat óf datgene nou zo is gebeurd of niet.
||||||||
[/b]
Citaat:
God heeft een plan met iedereens leven, das een enorm plan, God weet of jij er voor gaat kiezen of je er in gaat lopen, Maar dat betekend nog wel dat jij er voor moet kiezen erin te gaan lopen. Misschien loopt het dus wel in heel anders omdat je de verkeerde keuzes hebt gemaakt.. (en die zal elk mens maken) oke dat wist God ook al, maar hij heeft een veel groter plan voor je liggen...en die weet God ook... keuzes en keuzes die JIJ maakt gaan bepalen waar je heen gaat.... (wat je zaait zal je oogsten.) Je toekomst zou vast kunnen liggen, maar het gaat er dus om dat JIJ hem niet weet, en dat God jouw de keuze heeft gegeven. Citaat:
1-ten eerste denk ik niet dat God ons het paradijs uit wou flikkeren. dat was vanwege de satan en de mens zen "vlees". De straf die op zonde stond was vrij duidelijk... door zonde komt de dood..... waarom...? tjah bijdat moet je echt bij God zijn.. en ja ik geloof wel dat God ons graag terug wil, hij heeft het volk van God doormiddelvan verschillende "methode" proberen terug te krijgen... steeds wist hij de toekomst, Maar hij heeft zijn volk wel de KANS gegeven tot inkeer te komen, toen al. de uiterste vorm die God heeft gegeven is zen eigen zoon uitleveren. Laten we verder niet vergeten dat God emotie heeft, een persoonlijkhied heeft, natuurlijk te complex voor ons, en van verschillende kanten veronderstel ik zelf. 2- ze wisten dat door zonde dood kwam, ik denk dat Adam en Eva wel een aardig besef hadden dat door van de vrucht te eten er een boel kapot zou gaan... ze leefde nml volgens de bijbel in een vrij perfect klimaat... maar soms is het zo dat wij eerst onze vrijeid moeten verliezen om te beseffen wat het is...en natuurlijk de nieuwschierigheid van de mens kan meegespeelt hebben... Laten we verder niet vergeten dat God Adam en Eva niet los gelaten heeft! hij liet ze leven in de wereld en liet ze onder ogen zien waar ze voor gekozen hadden. Citaat:
Citaat:
ik ben met je eens,zaosl ik al, dat het christendom vol met hypocrisme zit Maar daar moet je God niet de schuld van geven! de mens heeft de vrije keus of ze echt bij God willen leven, of een beetje, of niet.. Het licht wat Jezus scheen was inderdaad voor een ieder bedoelt...! dat heb je goed begrepen! Maar het excuse de meeste "christenen" of christenen hebben er een zooitjes van gemaakt lijkt voor mij geen echte reden om God te ontkennen. Laat ik het zo zeggen, Je hebt Religie en je hebt een persoonlijke relatie met God!!! Citaat:
waarom God zich bij de 1 wel gelijk openbaart en bij de andere niet laat ik daar duidelijk over zijn weet ik niet echt. mijn veronderstellingen zouden zijn... op welk gebied vraag je om God...? heb je door mensen die ECHT in authoriteit staan laten onderwijzen voor je laten bidden? Waar heb je naar God gezocht? hoe lang ? Hoe leef je om het te vinden...? wat is het je waard? uit men eigen leven merk ik dat zonde me echt tegen houd dingen van God te ontvangen... daarom laat ik soms voor me bidden, en God vergeeft me en toont zen liefde.. maar soms ook juist wanneer ik gefaalt heb. Citaat:
Citaat:
laten we het dan maar echt over God houden... want of Evo theorie de juiste theorie over oudheid heeft geeft nog geen andwoord over op de vraag was er een kunstnaar nodig om de complexiteit te krijgen in het leven.. is er een god? dus laten we dat deel maar voor wetenschappers houden om daar over te discuseren, en zelf kijken hoe objectief beeld we daar ook daad werkelijk van willen hebben.....
|
ik geloof wel in God maar ik denk niet dat je de bijbel te letterlijk moet nemen. De schepping geloof ik ook niet helemaal vanwege de dinosauriers
![]() dus.,, ik geloof dr in. |
![]() |
|
o sorry nog op punt 3 en 4 en 5 reageren...
3- Hij heeft geen hekel aan zijn schepping...nou staat in 1 van de eerst boeken echter wel dat God er spijt van kreeg dat hij de msn heeft gemaakt... dit stuk snap ik zelf ook niet echt heel goed moet ik toegeven... ik denk dat God alwetend is maar dat hij het risico met de mens wel is aangegaan, en dat het in princiepe met de mens alle kanten op kan gaan... maar das vrij moeilijk voor mij te bevatten.. ik zal na er donderdag nog op terug komen... dan ga ik op bezoek bij een hele slimme man, die veel bijbel en andere geloven onderzoekt, ik zal vragen wat hij er van vind.(dus daar kom ik op terug) 4- ik geloof dat God een rechtvaardig God is, mocht een mens niet volledig de kans op aarde gehad hebben dan zal die die alsnog krijgen als die dood gaat.. zo spreekt Paules in het boek van Romeinen er ook over. 5-God wil ons wel echt in de hemel, maar zoals ik al eerder zei, zijn volgelingen zijn zen handen en voeten hier op aarde, daarnaast, of daarbij is er ook iets al gebed! gebedsdenking voor engelen, gebed om genade van God etc. Maar aan de andere kant kunnen wij als christenen weer niets zonder God.. zo spreekt Jezus ook, de zoon doet/kan niets zonder de vader. en hier blijft dat wij een keuze hebben, en we zitten in een sitiuatie die niet makkelijk is, we zijn enorm afhankelijk, wil je God daardoorheen toch aanbidden ? das een keuze.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() alvast bedankt!!
||
Citaat:
![]() |