Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2004, 22:25
Verwijderd
Wat ik zeer irritant vind zijn die blijo's, meestal 15 à 16 jaar, op concerten die elkaar de hele tijd zitten te knuffelen en zitten te giechelen.
Advertentie
Oud 05-08-2004, 22:26
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-08-2004 @ 23:25 :
Wat ik zeer irritant vind zijn die blijo's, meestal 15 à 16 jaar, op concerten die elkaar de hele tijd zitten te knuffelen en zitten te giechelen.
Ja, daar hebben ze parkbankjes voor uitgevonden
Oud 05-08-2004, 22:31
Ragnar
Ragnar is offline
Hmm beetje stom dat mijn verhaaltje zowat helemaal onderaan de vorige pagina staat
Oud 05-08-2004, 22:33
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Alto's meisjes zijn vaak onzeker, ik troost ze dan en maak misbruik van de situatie
Oud 05-08-2004, 22:33
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 23:31 :
Hmm beetje stom dat mijn verhaaltje zowat helemaal onderaan de vorige pagina staat
Gewoon iedere pagina opnieuw posten
Oud 05-08-2004, 22:34
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 05-08-2004 @ 23:33 :
Gewoon iedere pagina opnieuw posten
Zorgt natuurlijk voor wat opvulling he

Zo het is (voorlopig) af, wijzigingen zijn voorbehouden aangezien de inspiratie al eens meer was:

Huppelgoths again

Ja lieve kinderen ik raak maar niet uitgepraat over dit onderwerp, maar het blijft gewoon leuk en kansloos genoeg om er over door te blijven kankeren.
Ik heb mij vandaag tot de zowat onmogelijke taak gesteld om mij in zo’n persoon te verplaatsen. Onderschat dit karwei niet, je moet immers minstens 5 stappen terug op de evolutionaire ladder. Om het verhaal enigszins interessant te maken heb ik een heugelijke gebeurtenis uit het leven van de kindercorpsepaintkansloze gekozen: hij gaat naar een concert, het is niet te geloven.
Na weken van zeuren bij mammie en pappie mag (vul naam huppelgoth naar keuze in) naar een concert van Cradle of Filth. Het concert begint weliswaar pas om 9 uur maar onze true blackmetal warrior staat vroeg op want er moet nog veel gebeuren. Met frisse moed staat hij op vanonder zijn koRn dekbed en gaat zich aankleden. Hier zijn we meteen bij een cruciaal punt aangekomen. DIT gaat tijd kosten...
Hij trekt zijn klerenkast open en staat voor een groot dilemma. Wordt het nu het Midian shirt of zal hij toch de echte black metaller uithangen en zijn Dimmu Borgir longsleeve aandoen, maar de Children of Bodom trui is natuurlijk ook een optie. Twijfels, twijfels...
Na lang wikken en wegen wordt toch gekozen voor het Cradle of Filth shirt. Hiermee zijn we er echter nog lang niet. De broek zal niet zoveel tijd kosten, elke skatebroek is toch hetzelfde, dus de zwarte Overzeas wordt erbij aangedaan. Nu de sieraden...
Ook de sieraden zijn een cruciaal punt die veel tijd opslokken, men moet natuurlijk goed voor de dag komen, het omgedraaide pentagram wordt trots omgehangen evenals het omgedraaide kruis. De volgende stap: de spikes, deze zijn uiteraard ook van essentieel belang, je weet toch, hoe meer spikes hoe meer black metal en satan je bent. Aangezien er nooit het geld was om 1 fatsoenlijk groot armband te kopen worden alle over je jaren heen bij elkaar gesprokkelde arm en halsbandjes bijeen gesprokkeld en tot een grote triomfantelijke rij achterelkaar geplaatst, ook het halfband van spikes van minsten 10 centimeter mag niet ontbreken waarmee je iemand de keel doorsteekt als je te dichtbij komt.
Je ouders zijn gelukkig uit huis want nu komt het moeilijkste karwei: de CORPSEPAINT. Je bent natuurlijk alleen vet cool en metal als je corpsepaint draagt naar een concert. Stiekem steel je de mascara van mammie en je gaat aan de slag...
Na 3 uur ben je klaar en kijk je tevreden in de spiegel, Shagrath en Dani hadden het niet beter gekund. Trots om zoveel Black Metal power sta je jezelf fier te bekijken en opeens valt je de ultieme nachtmerrie op!!!!
Je bent vergeten je blonde uitgroei bij te kleuren van dezwart geverfde (uiteraard korte) haren, snel pak je de markerstift van je bureau en begint de handel zo maar bij te kleuren, beter dan niets. Je kunt uiteraard niet bij je mede Cradlekoters aankomen met blonde uitgroei. Na deze missie te hebben volbracht grijp je de bloedcapsules die je nog van carnaval overhad en smeert deze grondig over jezelf uit. Het is na deze uitmuntende voorbereidingen toch wel tijd om naar de anderen te gaan. Snel worden de door moeder gemaakte boterhammen in de met KoRn en Slipknot bepatchte rugzak gegooid en hijst onze trotse concertganger zich in zijn groene legerjas met Nirvanapatches en gaat hij trots en sterk op pad om de missie van de true black metal te volbrengen...
Onze held is echter 1 belangrijk ding vergeten: zijn moeder komt eerder thuis en ontdekt zoonlief in deze toestand!!!!
Na een halve minuut bijna geen adem gehad te hebben komt het arme mens bij en vraagt waar het toch mis gegaan is in de opvoeding, vertwijfeld belt zij haar man van het werk op met de mededeling dat hij gelijk had en dat zoonlief toch inderdaad een rugartiest is. Nadat vader meedeelt dat onze noeste viking hierbij onterfd is en zijn trotse verzameling van 12 gebrande cd’s in beslag wordt genomen knapt er iets in hem...
Waarom snappen zijn ouders en zijn omgeving hem niet? Hij is toch gewoon ZICHZELF? Al zijn vrienden lopen er namelijk ook zo bij. Schreeuwend dat hij nooit meer terugkomt rent hij het huis uit naar zijn vrienden die net de trein in wilde stappen. Doordat hij gehuild heeft is zijn make-up helemaal uitgelopen, hetgeen door zijn medeblekkies wordt gezien als zijnde nog meer true.
In de trein gedragen zij zich natuurlijk natuurlijk zoals zich een echt metaller dat betaamt. Ze praten niet maar schreeuwen, drinken breezers en zijn na 2 hiervan uiteraard strontbezopen. Een argloze langharige voorbijganger die even het toilet wil bezoeken wordt als zijnde niet true poser bestempeld aangezien zijn shirt niet van Cradle of Filth of Dimmu Borgir is maar van Prostitute Disfigurement, een band die zij uiteraard niet kennen en dus automatisch niet gaaf en kvlt is.
Een kapitale fout natuurlijk, nadat hij en zijn mede deathmetal vrienden de huppelgoths even alle hoeken van de trein hadden laten zien wordt de reis beduidend rustiger voortgezet (welke mongool gaat nu ook ruzie zoeken met een groep death metal fans?)
Eenmaal aangekomen in Tilburg bij poptempel 013 kunnen zij hun geluk niet op; honderden mede black metalwarriors hebben zich in hun duisterse outfit voor de poorten verzameld en brullen sterke leuzen als: BIER!!!! En BREEZER!!!!!
De tijd die onze held in de rij moet wachten lijkt wel eindeloos, maar na een half uur staat hij dan toch in poptempel 013 en hij kijkt zijn ogen uit, zoiets heeft hij nog nooit gezien. Beetje zonde dat ie dit moment net midden op het pad naar binnen moet hebben, waardoor hij dus voor de tweede maal door onze deathmetalvrienden uit de trein finaal onder de voet gelopen wordt. Na met veel moeite opgestaan te zijn loopt onze corpsepaintkleuter naar de stand van de merchandise, hij komt zowat klaar bij het zien van deze massa’s cradle shirts (men moet hier even bedenken dat Cradle of Filth per cd meer shirts uitbrengen dan een normale band in hun hele carriere). Met zijn hele club staat hij te kwijlen bij deze aanblik en begint hij te twijfelen wat hij moet kopen... Het liefst zou hij ze natuurlijk allemaal meenemen, maar daarvoor ontbreken toch echt de financiële voorwaarden. Dus na lang twijfelen wordt voor het tourshirt gekozen (dit heeft echter zo lang geduurd dat de voorband geheel gemist wordt, maarja wie boeit dat?).
Nu het dan eindelijk zover, la moment supreme, Cradle of Filth betreedt het podium en de tent schudt op zijn grondbvesten door alle huppelgoths die finaal uit hun dak gaan. Na 3 nummers is onze black metal warrior echter teleurgesteld, het nummer wat gespeeld wordt kent hij niet... en het erop volgende nummer ook niet. Na enige navraag bij een ietwat oudere concertbezoeker blijkt al gauw dat het hier om nummers van ‘The Principle of Evil made Flesh’ en ‘Vempire’ gaat. Echter schiet onze held her niets mee op want hij kent uiteraard de albums niet, Midian was toch het debuutalbum van Cradle of Filth? Een beetje in paniek geraakt kijkt hij schichterig om zich heen en ziet allerlei andere Cradle of Filth fans in vreemde shirts van de band die hij ook niet kent. Twijfel maakt zich meester en de paniek slaat toe. Zou hij dan geen echte fan zijn? Hij vermant zich echter en besluit wijselijk dit voorval niet aan zijn vrienden te vertellen. Verder neemt hij zich voor om morgen meteen al het andere werk van Cradle te downloaden en op een cd te branden. Wat een truiheyd.
Het concert is ten einde en onze club blekkies spoedt zich naar de trein en springt deze nog op het laatste moment in. Wat een ervaring, wat een geweldig conceert, glunderend kijken ze elkaar aan en laten aan elkaar de ingeslagen merchandise zien. Uiteraard moeten de dames nog even vermelden dat Dani toch wel een verrekt lekker ding is, bijna net zo geil als Ville van Him. In de trein worden de noodrantsoenen Breezah aangeboord en het spreekwoordelijke hek wordt weer onherstelbaar van de dam gehaald Gebral, gelach en gegiechel voeren de boventoon en de treincoupe is veranderd in een heuse dierentuin.
Een van onze vikingbroeders is de alcohol echter teveel geworden en hij voelt een ware vloedgolf vanuit zijn maag aankomen. Hij probeert nog met al zijn krachten naar het toilet te hollen, maar het mocht niet baten... hij verspreid zijn gehele darminhoud over een heerschap dat in hetzelfde treincoupe zit. Bij nader kijken ziet hij onder zijn kots een (uiteraard) voor hem onleesbaar bandlogo, wanneer hij zijn blik iets hoger richt kijkt hij recht in de ogen van een 2 meter grote death metal beer die absoluut niet blij is met de overblijfselen van breezer en smirnoff ice op zijn nieuwe Hate Eternal shirt. Snel probeert de blekkie nog weg te komen naar zijn vrienden, echter de death metal clan zit hun op de hielen. Bij aankomst in de treincoupe blijkt zowat iedere huppelgoth over zijn nek te zijn gegaan. Om het feest compleet te maken trappen de heren death metallers de huppelgoth terug het coupe in en smeren hem nog eens goed door de kots. Vervolgens wordt de black metal societeit bij het eerstvvolgende station er vakkundig uitgewerkt.
Zo staat zij plakkend van de kots en bibberend van de kou op het peroon van een station wat zij niet kennen (je moet natuurlijk ook niet opletten op school als er aardrijkskunde wordt gegeven). Onze held pakt in zijn ellende zijn gloednieuwe nokia mobieltje (met Cradle of Filth ringtone uiteraard) en belt zijn vader:

“Papa wil je me op station Weert komen halen? Ik beloof dat ik nooit meer enge muziek zal luisteren en niet meer de make-up van mama zal stelen.”
Oud 05-08-2004, 22:36
Verwijderd
ik wacht op het vervolg,welke minderwaaridge subcultuur word het volgende slachtoffer?
Oud 05-08-2004, 22:36
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik ben benieuwd of het ook echt gaat uithalen...

Goffiks, kom NIET meer naar Severe Torture concerten!
Oud 05-08-2004, 22:37
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 05-08-2004 @ 23:36 :
ik wacht op het vervolg,welke minderwaaridge subcultuur word het volgende slachtoffer?
We hebben alles al gehad, maar dit is het leukst
Oud 05-08-2004, 22:40
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 05-08-2004 @ 23:36 :
Ik ben benieuwd of het ook echt gaat uithalen...

Goffiks, kom NIET meer naar Severe Torture concerten!
Wanneer spelen ze weer eens, de laatste 2 keer dat ik ze zou zien ging niet door verdomme
Oud 05-08-2004, 22:41
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 23:31 :
speciaal voor jou ben ik op de vorige pagina het héle verhaal gaan lezen
en je krijgt er een pluim voor
Oud 05-08-2004, 22:42
Ragnar
Ragnar is offline
Bedankt voor de reacties mensen
Oud 05-08-2004, 22:43
Verwijderd
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 23:13 :
verhaal
Geheel gelezen, een woord: Geniaal.
Oud 05-08-2004, 22:43
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 23:40 :
Wanneer spelen ze weer eens, de laatste 2 keer dat ik ze zou zien ging niet door verdomme
Laatste keer was in mei, in de Baroeg, en die heb ik gemist. Dat de Effenaar ze nog een keer boekt, toen met Cannibal Corpse waren ze puiker dan puik
Oud 05-08-2004, 22:48
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 23:42 :
Bedankt voor de reacties mensen
eigenlijk moet je zo'n verhaal maken over iedere soort alto en t dan uitgeven
Oud 05-08-2004, 22:51
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 05-08-2004 @ 23:48 :
eigenlijk moet je zo'n verhaal maken over iedere soort alto en t dan uitgeven
Haha wie weet
Zal wel een thuisuitgeverijtje moeten worden, aangezien ik hier denk ik anders geen uitgever voor vind.

"Subculturen finaal de grond in boren deel 1"
Oud 05-08-2004, 22:51
June bug
June bug is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 23:34 :
*verhaal*
Echt vet om te lezen
Oud 05-08-2004, 22:53
Verwijderd
Waar is Pebbles () als je haar wèl nodig hebt?
Oud 05-08-2004, 22:53
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
June bug schreef op 05-08-2004 @ 23:51 :
Echt vet om te lezen
Ja het is best meeslepend. Een boekwerk is nog niet eens zo'n slecht idee, het gaat wel verkopen
Oud 05-08-2004, 22:55
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 05-08-2004 @ 23:53 :
Ja het is best meeslepend. Een boekwerk is nog niet eens zo'n slecht idee, het gaat wel verkopen
Dan heb ik nog wat werk voor de boeg
Oud 05-08-2004, 23:02
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hey AmnesJan geweldig verhaal man
Oud 05-08-2004, 23:04
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 23:55 :
Dan heb ik nog wat werk voor de boeg
Ja, ik kan nog wel wat anti-emo verhalen erbij verzinnen

Je kan ook een "dagboek uit het leven van een aLtOoW" maken, iedere week een spannend avontuur vol met FrOoWLukKe FriEntJuUhz, gAafE kLeuRtJuhS en LiEfiGu mUsiEkJuHs
Oud 05-08-2004, 23:08
Ragnar
Ragnar is offline
Bestseller
Oud 05-08-2004, 23:09
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 06-08-2004 @ 00:08 :
Bestseller
"Boekwerk van het jaar"

"Over 80 million copies sold"
Oud 05-08-2004, 23:17
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 23:34 :
verhaal

.”
Oud 05-08-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-08-2004 @ 00:04 :
Ja, ik kan nog wel wat anti-emo verhalen erbij verzinnen
Afgezaagd. Iedereen haat emo's al, behalve zij zelf.
Citaat:
Je kan ook een "dagboek uit het leven van een aLtOoW" maken, iedere week een spannend avontuur vol met FrOoWLukKe FriEntJuUhz, gAafE kLeuRtJuhS en LiEfiGu mUsiEkJuHs
Dat klinkt al beter.
Oud 05-08-2004, 23:22
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 00:20 :
Dat klinkt al beter.
Dat was ook eigenlijk "het betere" idee
Oud 05-08-2004, 23:23
Metal
Metal is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 05-08-2004 @ 21:11 :
ik heb zooo'n hekel aan alto's hè! ze doen maar alsof ze anders zijn, terwijl ze gewoon met zn allen achter iemand anders aanlopen!
Oeh, gothic zijn is in! dat wil ik ook!1!

Ik vind alto's maar een groepje makke schapen die achter alles en iedereen aanlopen die net doet alsof ie anders is.
Wat een onzin, ECHT!

En die kerel die over de muziek zat te zeuren: iedereen kan op een gitaar rammen of op een stel trommels! Maar met een XboX kost het nog écht moeite! Die controllers zijn lastig om muziek mee te maken!

HARDCORE TO THA BONE! GABBER WIL NEVER DIE!
precies

hardcoer will never die!!!!!!

en voor die alto diej zo zat te zeiken hou je kop je bent gewoon een stinkert net als allemaal die andere alto's jullie zijn gewoon allemaal dezelfde met die kutmuziek van je kijk maar es naar hardcore dat is echte muziek niet een stelletje langharige junks die wat op ene gitaar zitten te rammen en wat zitte te schreewen als halfgare mogolen ik wordt daar zo ziek van maar weet je hardcore is nu in opmars en over een paar jaar bestaad die poessy muziek van jullie toch toch niet meer

HARDCORE WIL NEVER DIE!!!!!!!!!!!!
Oud 05-08-2004, 23:24
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Metal schreef op 06-08-2004 @ 00:23 :
precies

hardcoer will never die!!!!!!

en voor die alto diej zo zat te zeiken hou je kop je bent gewoon een stinkert net als allemaal die andere alto's jullie zijn gewoon allemaal dezelfde met die kutmuziek van je kijk maar es naar hardcore dat is echte muziek niet een stelletje langharige junks die wat op ene gitaar zitten te rammen en wat zitte te schreewen als halfgare mogolen ik wordt daar zo ziek van maar weet je hardcore is nu in opmars en over een paar jaar bestaad die poessy muziek van jullie toch toch niet meer

HARDCORE WIL NEVER DIE!!!!!!!!!!!!
Oud 05-08-2004, 23:25
Verwijderd
Oud 05-08-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
TheFragile schreef op 06-08-2004 @ 00:25 :
[afbeelding]

omg,dat KUN je toch gewoon niet serieus nemen?
Oud 05-08-2004, 23:27
Metal
Metal is offline
Citaat:
[afbeelding]
pRECIES JIJ SNAPT HET!!!!!!

ROFL
Oud 05-08-2004, 23:28
Verwijderd
omg wat een stom plaatje he
snap het echt niet
Oud 05-08-2004, 23:30
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 06-08-2004 @ 00:28 :
omg wat een stom plaatje he
snap het echt niet
Zo'n soort propaganda hadden ze 60 jaar geleden ook
Oud 05-08-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]
Lmao, de ruigste muziek van de wereld?!
Oud 05-08-2004, 23:32
Verwijderd
Alto's zijn over het algemeen nogal irritant.
Oud 05-08-2004, 23:32
Verwijderd
"En omdat het zo'n goed gevoel geeft daardoor [...]"

Wat een zinsconstructie, zeg.
Oud 05-08-2004, 23:33
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 00:32 :

Ze zeggen dat je van XTC hard gaat, maar ze vergeten erbij te vermelden dat je taalvaardigheid hard achteruit gaat
Oud 05-08-2004, 23:34
Verwijderd
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 00:32 :

Ach ja, niet iedereen is perfect.
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 06-08-2004 @ 00:34 :
[afbeelding]
Hahaha, die wil ik op m'n brievenbus
Oud 05-08-2004, 23:35
Verwijderd

omg ..
Oud 05-08-2004, 23:35
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-08-2004 @ 00:24 :
heerlijk he, je ff zo uitleven

typen zonder interpunctie, foute zinsopbouw én spelling, een overkill aan smileys, heerlijk

zat er eerst aan te denken om ook me ava en me sig aan te passen aan de gelegenheid, maar ach
Oud 05-08-2004, 23:37
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Metal schreef op 06-08-2004 @ 00:35 :
heerlijk he, je ff zo uitleven

typen zonder interpunctie, foute zinsopbouw én spelling, een overkill aan smileys, heerlijk

zat er eerst aan te denken om ook me ava en me sig aan te passen aan de gelegenheid, maar ach
Dan hadden we het wellicht nog serieus genomen Maar als je een stijlchange gaat doorvoeren heb je de taal alvast goed opgepikt
Oud 05-08-2004, 23:37
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-08-2004 @ 00:34 :
Hahaha, die wil ik op m'n brievenbus
ja die is

omfg heerlijk
Oud 05-08-2004, 23:39
Verwijderd
waarom is het geen 'zeik eens een gabber for lifeeeee af' topic
Omg wat een amuserende mensen
Oud 05-08-2004, 23:40
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 06-08-2004 @ 00:39 :
waarom is het geen 'zeik eens een gabber for lifeeeee af' topic
Omg wat een amuserende mensen
Als deze vol is, zelfde regels als bij het Luystertopick
Oud 05-08-2004, 23:43
Verwijderd
Kan niet wachten

Maar zal dan eens leuke foto's van AlToWtJuhsS posten he
Oud 05-08-2004, 23:44
antigone
antigone is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 05-08-2004 @ 22:00 :
Waarom snappen zijn ouders en zijn omgeving hem niet? Hij is toch gewoon ZICHZELF? Al zijn vrienden lopen er namelijk ook zo bij. Schreeuwend dat hij nooit meer terugkomt rent hij het huis uit naar zijn vrienden die net de trein in wilde stappen. Doordat hij gehuild heeft is zijn make-up helemaal uitgelopen, hetgeen door zijn medeblekkies wordt gezien als zijnde nog meer true.
Oud 05-08-2004, 23:45
Metal
Metal is offline
"BORN AS A GABBER"

"LIVE AS A GABBER"

"DIE AS A GABBER"

"RULE IN HELL AS A GABBER!!!!!!!!!!!!"

omfg ik had hem helemaal nog niet gezien

hoe kom jij aan die plaatjes fairuz

stiekem zelf een beetje gabber

Regels voor berichten