Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2004, 07:13
Verwijderd
Ik vind het een beetje laf om anderen het vuile werk op te knappen voor je biefstukje.

Daarbij walg ik van de bioindustrie.

Als ik een lap vlees wil dan pak ik wel een mes, zoek ik een beest dat van niemand is, jaag 'm achterna, maak 'm af, stroop zelf z'n huid er af, maak 'm klaar en eet 'm dan pas.

Niet dat ik dat al gedaan heb. Maar even als 'n bij wijze van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2004, 10:24
Fainne
Fainne is offline
Ik ben van mijn hele leven vegetariër, mijn moeder is het ook.
Doordat ik zag dat zij geen vlees at, vond ik op mijn 3 jaar dat ik dat ook niet moest.
Ik ben nu dus 14 jaar vegetarîër dus als iemand hoort dat ik dat ben komen ze eerst wel af met domme opmerkingen dat ik dat zou doen om intressant te lijken ofzo (zo zijn er veel), als ik dan zeg hoelang al, piepen ze wel anders.

Ik eet het niet omdat ik het een walgelijke gedachte vind dat ze dat varken hebben gekeeld,gevild,er een stuk bil van hebben gesneden en gemalen, dat erna op mijn bord ligt en word verwerkt in mijn maag. hetzelfde met vis.

en mijn vleesvervangers zijn tahu, tofu, quorn, seitan...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:10
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Jij bent niet in staat geweest een eigen keuze te maken, je moeder heeft je gemanipuleerd.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:14
Briseïs
Briseïs is offline
Je wordt steeds erger.
Oud 15-08-2004, 12:20
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 15-08-2004 @ 13:10 :
Jij bent niet in staat geweest een eigen keuze te maken, je moeder heeft je gemanipuleerd.
net zoals alle vleeseters opgevoed worden met het beeld dat vlees eten de normaalste zaak van de wereld is.

ze had zelf makkelijk kunnen beslissen weer vlees te gaan eten als ze dat nodig had gevonden, maar aangezien zij meegemaakt heeft dat het geen essentieel punt van onze voeding is, is die beslissing uitgebleven. er lijkt me niet meer sprake van indoctrinatie dan enige andere opvoeding.. sorry
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:58
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Jampot schreef op 15-08-2004 @ 13:20 :
net zoals alle vleeseters opgevoed worden met het beeld dat vlees eten de normaalste zaak van de wereld is.

ze had zelf makkelijk kunnen beslissen weer vlees te gaan eten als ze dat nodig had gevonden, maar aangezien zij meegemaakt heeft dat het geen essentieel punt van onze voeding is, is die beslissing uitgebleven. er lijkt me niet meer sprake van indoctrinatie dan enige andere opvoeding.. sorry
Mooie argumentatie je hebt me overtuigd
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:59
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 15-08-2004 @ 13:14 :
Je wordt steeds erger.
Voortaan ff deze opmerkingen achterwege laten wekt alleen maar irritatie op. Kijk bijvoorbeeld naar jampot die beargumenteerd dat tenminste goed.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:04
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb het hele topic gevolgd, en ben tot de conclusie gekomen dat beargumenteren bij jouw einig effect heeft.
Oud 15-08-2004, 13:07
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 15-08-2004 @ 14:04 :
Ik heb het hele topic gevolgd, en ben tot de conclusie gekomen dat beargumenteren bij jouw einig effect heeft.
Het heeft inderdaad geen effect als je met zwakke argumenten komt. De argumentatie van jampot was goed en had bij mij effect.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:08
Briseïs
Briseïs is offline
De zwakste argumenten hier komen toch echt van jou.
Oud 15-08-2004, 13:13
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Briseis zoals ik al eerder zei hou je opmerkingen voor je, ze hebben totaal geen nut voor deze discussie. Ik begrijp dat je men bloed wel kan drinken, je mag me wel verrot schelden via de pm ofzo, maar laat het hier ff normaal.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:15
Briseïs
Briseïs is offline
Haha.

Je bent veel te grappig om te stoppen.
Oud 15-08-2004, 13:29
MC Bobie
MC Bobie is offline
lalalala, zal k ff voor forumbaas spele?

jongens, kunne we et ff aardig houde en ontopic blijve?
Oud 16-08-2004, 19:31
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 15-08-2004 @ 13:10 :
waar slaagt dat nou op

edit : ik zie nu dat je al van mening was veranderd door jampot

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 15-08-2004 @ 08:13 :
Ik vind het een beetje laf om anderen het vuile werk op te knappen voor je biefstukje.

Als ik een lap vlees wil dan pak ik wel een mes, zoek ik een beest dat van niemand is, jaag 'm achterna, maak 'm af, stroop zelf z'n huid er af, maak 'm klaar en eet 'm dan pas.

Kijk, dat heb ik nou ook...goed beschreven!!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:09
Breg
Breg is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 13-08-2004 @ 19:30 :
ik ook niet, kan ik die ergens op internet bekijken?
geen idee, paar jaar geleden was het op tv. Het ging over een veemarkt in Belgie (volgens mij in Antwerpen), en was met een verborgen camera gefilmd. Het gevolg was o.a. dat je zag hoe die beesten met stokken geslagen werden als ze niet luisterden, en dat ze met veel geweld in en uit de veewagens werden gehaald.

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:49
saturday
saturday is offline
Deze discussie heb ik al zo vaak gevoerd met een 'vlees-eter'. Bah, het is ook altijd dezelfde. Altijd is het zo van: 'ik vind wel zielig maar ik vind vlees zo lekker' of 'dieren worden helemaal niet slecht behandeld'
1. Je kunt het wel laten staan.
2. Dieren worden slecht behandeld voor vlees, ja.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 21:07
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:

Helemaal mee eens..
Oud 17-08-2004, 16:03
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 03:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Breg schreef op 16-08-2004 @ 21:09 :
geen idee, paar jaar geleden was het op tv. Het ging over een veemarkt in Belgie (volgens mij in Antwerpen), en was met een verborgen camera gefilmd. Het gevolg was o.a. dat je zag hoe die beesten met stokken geslagen werden als ze niet luisterden, en dat ze met veel geweld in en uit de veewagens werden gehaald.
Oh oke, ongeveer hetzelfde als het filmpje dat ik een paar dagen geleden gezien heb dus, maar dan in Belgie in plaats van Amerika.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:13
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:

Slaat helemaal nergens op. Je betaald toch voor het vlees. De slaughter doet '' het vuile werk '' niet zomaar. En als we het zo gaan bekijken ga dan ook ff zelf al die groenten en fruit van de bomen snijden. Pas wel op dat je de boom niet pijn doet die leven ook
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:56
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 18-08-2004 @ 04:19 :
Oh oke, ongeveer hetzelfde als het filmpje dat ik een paar dagen geleden gezien heb dus, maar dan in Belgie in plaats van Amerika.
psst, het ging ook over belgië!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:11
5803
5803 is offline
ik heb nog nooit vlees of vis gegeten, omdat mijn ouders dat ook niet deden...verder geen diepzinnige achterliggende gedachten.
Oud 19-08-2004, 19:25
toxic-candy
toxic-candy is offline
1. bioindustrie
2. ik vind het een smerig idee om een lijk in me te hebben
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 17:00
Vice
Vice is offline
Ik probeer trouwens ook steeds meer zuivelproducten te vermijden. Om eerlijk te zijn vind ik dat net zo erg als vlees. Ik zou denk ik nooit 100 % veganist worden, maar alle kleine beetjes helpen, toch.
Oud 20-08-2004, 17:04
Vice
Vice is offline
Weet iemand een winkeltje in Leiden waar ze veganistische kaas verkopen ?
Oud 20-08-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 18-08-2004 @ 10:13 :
Slaat helemaal nergens op. Je betaald toch voor het vlees. De slaughter doet '' het vuile werk '' niet zomaar. En als we het zo gaan bekijken ga dan ook ff zelf al die groenten en fruit van de bomen snijden. Pas wel op dat je de boom niet pijn doet die leven ook
Kerel, je slaat de plank compleet mis. En bent een naargeestige kapitalist bovendien.

Ik vind het laf om je af te kopen van de dood. Je doet het niet zelf, nee, je geeft iemand wat geld en die doet het voor je. Hij durft wel, jij niet. Maar goed, gelukkig hebben we ons financieel systeem, waardoor het mogelijk is je angst te verstoppen achter een paar euro, niet?

Overigens is de slaughter ook een lafbek. Die beesten worden z'n kamertje ingeleid, hij knalt er wat electriciteit doorheen, hoppa. Doden is lopende-bank-werk geworden. Als je geld gaf aan iemand en diegene rende een bos in voor je, om daar ergens een beest voor je te zoeken en te slachten, zou het minder triest zijn. Wel nog altijd triest, maar dan zou de slachtkerel niet fout zitten. Jij nog altijd wel.

Je hebt overigens ook zoiets als huurmoordenaars. Zij vermoorden de mensen niet zomaar, nee, ze krijgen er geld voor. Is het dan wel goed?

Wat de groenten betreft - ik word er altijd zo ziek van dat mensen bij gebrek aan geldige argumenten de groenten erbij halen. Groente en fruit wordt dan wel niet gezond gekweekt, het merkt er niks van. Je doet niemand leed aan en je ontneemt niemand het leven met de handen van iemand anders, dus het is ok om dat aan anderen over te laten.

En als je nu gaat beginnen over dat groenten misschien ook wel kunnen voelen - nee. Ten eerste, groenten hebben geen centraal zenuwstelsel, dus het is onmogelijk voor groenten om pijn te voelen. Ten tweede, ik ben niet van plan te verhongeren. Dus zelfs als - en dat is erg onwaarschijnlijk - bewezen zou worden dat groente pijn voelt blijf ik het eten. Je kan niet alles hebben. Bummer.

En om maar even een flauwe afsluiting er aan vast te plakken - jij bent het niet met me eens, twee andere mensen wel. De democratie heeft dus besloten dat ik gelijk heb. Word maar vegetarier.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:19
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
ik vind ook dat je gelijk heb hoor
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:25
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 19-08-2004 @ 17:56 :
psst, het ging ook over belgië!
ik zei het verkeerd om
het filmpje dat ik had gezien ging over Amerika

Citaat:
Vice schreef op 20-08-2004 @ 18:04 :
Weet iemand een winkeltje in Leiden waar ze veganistische kaas verkopen ?
veganistische kaas bestaat niet
vegetarische kaas verkopen ze bij de AH, maar misschien niet bij alle filialen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:54
11568
11568 is offline
Ik verafschuw het idee dat ik een lijk op zit te vreten, krijg bij het zien van vlees de meest walgelijk beelden voor me van opengereten, bloedende karkassen. En het IS walgelijk om een dier een jaar of langer te moeten laten lijden in een donkere stinkstal voor je eigen vreetplezier. Ik werd vegetariër toen ik 7 oid was en op de snelweg een overvolle vrachtwagen vol met roze varkentjes ons passeerde, die hun neuzen door die spijlen staken
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:02
11568
11568 is offline
Citaat:
WeR schreef op 10-08-2004 @ 19:55 :
daar was ik dus al bang voor

dat veel mensen het juist doen, omdat ze denken dat men op een verkeerde manier met de dieren bezig is.

Het is echt niet zo dat men dieren mishandelt ofzo, of dat er allemaal "rotzooi" in wordt gespoten. wat dat betreft kun je beter vlees eten dan groente en fruit, waar bestrijdingsmiddelen overheen worden gespoten.
OMG, kan jij me even vertellen waarom het geen mishandeling is?
Is het geen mishandeling dat dieren bij hun moeder worden weggehaald, in een donker hokje worden gezet, nooit van hun leven daglicht zien (oooh, jawel, als ze naar het slachthuis gaan!!!), nooit hun poten mogen strekken en na een paar jaar na een plezierloos, walgelijk leven als dank worden DOODGEMAAKT? Nadat ze in een veewagen zijn gemept en een pokkenend hebben moeten rijden, wetende wat er gaat gebeuren?
Vertel me alsjeblieft waarom dat geen mishandeling is.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:38
Shitonya
Shitonya is offline
omdat ik niks eet dan geleefd heeft. Mensen zijn ook dieren, maar worden niet gegeten, honden,katten, cavia's...worden meestal ook niet gegeten, dus....hmm laat maar , ik ben gewoon vegetarisch, omdat ik het ziek vind om iets te eten dat heeft geleefd
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 20-08-2004 @ 19:19 :
ik vind ook dat je gelijk heb hoor
Ha, drie mensen dus.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 20:24
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 20-08-2004 @ 20:02 :
OMG, kan jij me even vertellen waarom het geen mishandeling is?
Is het geen mishandeling dat dieren bij hun moeder worden weggehaald, in een donker hokje worden gezet, nooit van hun leven daglicht zien (oooh, jawel, als ze naar het slachthuis gaan!!!), nooit hun poten mogen strekken en na een paar jaar na een plezierloos, walgelijk leven als dank worden DOODGEMAAKT? Nadat ze in een veewagen zijn gemept en een pokkenend hebben moeten rijden, wetende wat er gaat gebeuren?
Vertel me alsjeblieft waarom dat geen mishandeling is.
Vergeet de chemicalien in hun voer niet, het vetmesten, het castreren zonder verdoving, het knippen van de snavels en het inkorten van de vleugels, het afknippen van staarten, het feit dat de meeste dieren hun leven staand moeten doorbrengen omdat ze kapotgetrapt worden als ze gaan liggen, het levende dieren in kokend water gooien zodat de huid 'alvast' wordt losgekookt omdat dat scheelt bij het villen - je betaalt de villers tenslotte per uur, het feit dat (ik geloof) 13% van de dieren overlijdt voor ze 't slachthuis van binnen mogen zien..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 20:50
11568
11568 is offline
Ja, dat ook nog. Hoe kan je het in godsnaam dan geen dierenmishandeling noemen, ben érg benieuwd naar de argumenten.

Die slachters schijnen het zelf ook nogal grappig te vinden allemaal, 2 jaar geleden oid beelden gezien die waren opgenomen in een [Nederlands!] slachthuis met een verborgen camera. Die laffe rotkerels waren aan het VOETBALLEN met levende kippen, en de koeien die daar stonden werden afgeranseld met stokken, op hun rug, hun buik, hun enkels. Puur voor de lol, smerige sadisten dat het zijn.

En dan kan je nog zo hard roepen dat je van dieren houdt, maar als dat echt zo is dan stop je vanzelf wel met vleeseten!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:33
Verwijderd
Bij het vervoeren wordt er ook letterlijk met kippen gegooit. Zo van, ze zetten een grote bak neer, grijpen een kip, gooien die kip er in. En bij de bak staat iemand die er voor zorgt dat die beesten er niet uit springen.

Als er genoeg kipjes in zitten worden ze letterlijk aangeduwd om het deksel er op te krijgen. Lekker proppen . De beesten in het midden van de kist stikken over het algemeen.

Overigens gebeurt het 'verpakken' van pasgeboren kuikens ook ongeveer zo. Als ze uit hun ei zijn gekropen en wat opgedroogd zijn, worden ze uit de incubator gehaald en op een lopende band gegooid. Van die band belanden ze in een soort trechter. Onder de trechter is een andere lopende band, met dozen er op. De kuikens vallen door de trechter de dozen in. Mensen aan de lopende band doen er deksels op, en hoppa, klaar voor vervoer naar 'n hok waar ze zullen moeten opgroeien.

Maar goed, da's lang niet het ergste aan de bioindustrie.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:43
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
Elke reden die hier genoemd word, is voor mij een goede reden.
Ik heb 1001 redenen om geen vlees te eten.
Meat is fucking murder
Oud 22-08-2004, 14:28
coldplayfan
coldplayfan is offline
Hm ik ben (nog) geen vegetarier, maar denk het later wel te worden. Tja de redenen waarom zijn hier al wel genoemd.

In principe heb ik niks tegen het idee 'mens eet vlees'. Tenminste, niet op de manier waarop dat vroeger gebeurde. De man ging jagen en ving een of ander beest, ze doodden het, aten het gezellig op, nouja lijkt me wel bekend. Dieren eten dieren, that's nature, dus kan ik er mee leven dat mensen dieren eten. Mensen zijn ten slotte ook dieren. Beesten kun je eigenlijk beter zeggen.

Want de manier van nu is ronduit verschrikkelijk zoals jullie bijna allemaal al gezegd hebben. Kzal het maar niet allemaal weer gaan herhalen (alhoewel, t kan niet vaak genoeg gezegd worden..). Toch vind ik het niet per se nodig om vegetariër te worden, er is wat mij betreft nog een andere oplossing: biologisch vlees. Ik eet als het even kan biologisch vlees met zo'n keurmerk-dingetje erop. Aangezien ik nog thuis woon en mn moeder niet altijd dat (overigens dure) vlees wil kopen, eet ik op de andere dagen geen vlees. Want ik heb er veel minder moeite mee om vlees te eten van dieren die een goed leven gehad hebben, althans, als dat waar is...
Kheb wel grote bewondering voor vegetariers hoor!

Nadeeltje van biologisch vlees: t smaakt zoals gewoon vlees..... en omdat ik die smaak ranzig vind plus alle andere redenen, word ik 'later' ook vegetarier.
Oud 22-08-2004, 14:48
Vice
Vice is offline
Je kan inplaats van vlees ook zuivelproducten laten liggen. Ben je eigenlijk net zo goed bezig, aangezien het toch uit de zelfde bio-industrie komt.
Oud 22-08-2004, 17:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ijslepeltje schreef op 20-08-2004 @ 22:43 :
Elke reden die hier genoemd word, is voor mij een goede reden.
Ik heb 1001 redenen om geen vlees te eten.
Meat is fucking murder
begin maar met ze op te noemen Misschien heb ik ze nog niet allemaal
Oud 22-08-2004, 17:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-08-2004 @ 15:48 :
Je kan inplaats van vlees ook zuivelproducten laten liggen. Ben je eigenlijk net zo goed bezig, aangezien het toch uit de zelfde bio-industrie komt.
idd... de melkindustrie houd de vleesindustrie in stand.
Oud 23-08-2004, 09:01
JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Ben het ook al heel wat jaren....
Vroeger reed ik langs zo'n kar met opgepropte beesten, en ja als kind deed dat me wel wat.
Toen ik het een paar jaar was had ik eerst (per ongeluk) wat vlees gegeten , en gatverdamme wat lust ik het niet meer
Dus twee redenen

En nog één: Er zijn voor mij genoeg vegetarische 'vleesjes' die het echte vlees heel goed vervangen (dus ga mij niet zeggen 'je hebt het vlees nodig, je moet het eten etc' want ik weet dat er genoeg producten zijn waarmee je het ken vervangen) en die ik gewoon heel lekker vind.

Er is voor mij dus geen reden om vlees te eten.

I DON'T NEED IT! uitroepteken .
Oud 23-08-2004, 12:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Havock schreef op 17-08-2004 @ 17:03 :
[afbeelding]
Hitler was geen (echte) vegetarier.
Oud 23-08-2004, 16:04
blacky
blacky is offline
Ik ben vegetariër, omdat het me tegenstaat om vlees te eten. Die dieren worden maar gefokt, met z'n allen op een paar vierkantemeter gepropt en afgemaakt, omdat wij ze zonodig op moeten eten.
Voor mij hoeft het niet, ik eet wel wat anders dan vlees.
Oud 24-08-2004, 10:43
11568
11568 is offline
Ik vind de uitspraak "het is natuurlijk voor de mens om dierenvlees te eten, dat hoort zo." zo belachelijk. Waarom wordt er dan moord en brand gegild als er een mens wordt opgevreten door een DIER [beer, wolf, weet ik veel.], is dat dan niet natuurlijk en normaal en hoort dat niet zo?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:08
MickeyV
MickeyV is offline
Veel vegetariërs!

En, niet om het een of ander, maar het schijnt mij toe, dat de vegetariërs, óók hier, een wat, laten we zeggen, reflectievere indruk maken dan onze vleeseters. Zou het zijn zoals onze alluman -zelf helaas geen échte vegetariër - schertsend stelde: dat krijg je van vleeseten! Me dunkt, het omgekeerde geldt: het kenmerkt degene die uit principe zich van vlees onthoudt, dat hij bedachtzamer van aard is, uit juist welke bedachtzaamheid die vleesonthouding voortkomt! Maar wie deze eigenschap niet beschoren is, zal zich -en dat is een treurige gewaarwording- ook niet licht laten bepraten tot het vegetarisme, want bepraten verandert iemands persoonlijkheid niet.

Waarmee ook de achtergrond geschetst is tegen welke begrepen kan worden, waarom ik mij niet meer laat verleiden tot een omstandige uiteenzetting van de beweegredenen die mijn vleesonthouding dragen, behelzende tevens een terloopse poging tot weerlegging van allerhande rechtvaardigingen die de vleeseter meent te kunnen aanvoeren: vleeseten is natuurlijk, vegetariërs zijn overgevoelig of zelfs sentimenteel op het pathologische af, zonder vlees groei je slecht, doordat wij zoveel dieren eten fokken we ook veel dieren die anders nooit geleefd zouden hebben, eigenlijk zijn wij dus weldoeners, dat wij dieren doden, etc etc! Punt is: heeft niet de vleeseter die, na de schijn gewekt te hebben zich te committeren aan de uitkomst van een rationele discussie over de merites van het vegetarisme, middels al die uitwegen probeert de rationaliteit van datzelfde vegetarisme te ontkrachten, niet reeds impliciet te kennen gegeven, dat hij níet die bovengenoemde, bedachtzame aard deelachtig is?
Oud 25-08-2004, 21:09
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
11568 schreef op 24-08-2004 @ 11:43 :
Ik vind de uitspraak "het is natuurlijk voor de mens om dierenvlees te eten, dat hoort zo." zo belachelijk. Waarom wordt er dan moord en brand gegild als er een mens wordt opgevreten door een DIER [beer, wolf, weet ik veel.], is dat dan niet natuurlijk en normaal en hoort dat niet zo?
Zeer zeker. Waarmee maar aangegeven is, dat hetgeen in de natuur pleegt voor te vallen, niet enkel daardoor zonder bezwaren hoeft te zijn. Scherp opgemerkt.
Oud 25-08-2004, 22:12
Blubje
Blubje is offline
Ik eet geen vlees, omdat ik het walgelijk en onmenselijk vind wat er van tevoren allemaal met die beesten gebeurd is.
Daarnaast heb je vlees niet nodig, er zijn enorm veel mogelijkheden om de stoffen die in vlees zitten op een andere manier binnen te krijgen.
Oud 25-08-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 23-08-2004 @ 13:50 :
Hitler was geen (echte) vegetarier.
i know, mar het heeft de discussie wel weer op gang gebracht.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 23:41
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Havock schreef op 25-08-2004 @ 23:41 :
i know, mar het heeft de discussie wel weer op gang gebracht.
Zie ik het goed, dan heeft niemand dan TechXP gereageerd op je Hitlerplaatje, dus me dunkt dat je jezelf iets teveel eer toedicht.
Reageren

Regels voor berichten