Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
kweety schreef op 31-08-2004 @ 16:04 :
ja kraaltjes werken vaak ook beter. Maar je moet de haak een beetje groter maken, zodat je de dread er als het ware vanaf de onderkant doorheen kun trekken. meestal zit het de eerst dag een beetje vaag, maar als je ze een aantal keertjes heb gerolt dan gaat da ook wel weer weg.
dan moet ik wel een heel grote haak gaan maken.. ik heb het net geprobeerd, maar ik krijg een dread er toch maar moeilijk doorheen.. ik laat het wel iemand anders eens proberen

Citaat:
Qamra schreef op 31-08-2004 @ 16:16 :
Doe je ze ook daar weer in waar het plukje uit je dread plopt?

Ghe, beter kan het het niet vragen helaas
hmm nee, niet op precies dezelfde plaats volgens mij..
Advertentie
Oud 31-08-2004, 16:46
Ramble On
Ramble On is offline
poehee..ik heb net de hele albert cuyp afgelopen, eerst de ene kant en toen de andere omdat ik niet wist waar de halfords zit. toen kwam ik er vandaan en wilde bijna weer naar de tram gaan toen ik me nog eens bedacht wat mortischa had gezegd en opeens de halfords zag zitten
ik heb dus nu eindelijk knottyboy wax maar helaas was de shampoo uitverkocht maar die man zei dat het besteld was dus ik ga binnenkort nog maar eens terug voor shampoo dan.
Oud 31-08-2004, 17:05
AngelLena
AngelLena is offline
Oke, wie kan er in groningen dreads bijwerken? Dus ook losse haren en evt uitgroei...
Oud 31-08-2004, 17:18
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 31-08-2004 @ 15:25 :
Zijn er hier mensen in Limburg die dreads bijwerken? Of net buiten Limburg?
..of mensen die dreads zetten in Limburg?

(k blijf het proberen.. )
Oud 31-08-2004, 17:48
Ramble On
Ramble On is offline
bah wat is die kb wax hard (het lukt me alleen met mn nagel de wax uit het potje te schrapen ) en wat stinkt het

mja maar hopen dat het echt zo goed werkt als iedereen zegt.
Oud 31-08-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 31-08-2004 @ 18:48 :
bah wat is die kb wax hard (het lukt me alleen met mn nagel de wax uit het potje te schrapen ) en wat stinkt het

mja maar hopen dat het echt zo goed werkt als iedereen zegt.
best hard idd.. maar even doorduwen, of met een mesje een beetje in snijden, dan is het wel zachter

En ik vind het wel lekker ruiken eigenlijk

Foto's met dreads in een staart en een paar kraaltjes

Ik heb zoveel haar dat ik niet eens zelf zo'n staart kan maken
Oud 31-08-2004, 18:05
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 31-08-2004 @ 18:57 :
best hard idd.. maar even doorduwen, of met een mesje een beetje in snijden, dan is het wel zachter

En ik vind het wel lekker ruiken eigenlijk

Foto's met dreads in een staart en een paar kraaltjes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb zoveel haar dat ik niet eens zelf zo'n staart kan maken
wel grappig dat de meningen zo verschillen over de geur.

en je dreads zien er echt uit!! ik vind het juist mooi zoveel haar..ik heb maar een zielig bosje vergeleken met jou maar ik ben wel echt blij dat ik ze zwart heb geverfd, nu is alles egaal. en ik heb alleen maar positieve reacties gekregen vandaag gelukkig.
Oud 31-08-2004, 18:10
Verwijderd
Pebbles, jouw dreads zijn echt extreem dik zeg Mijn allerdikste zijn geloof ik nog dunner, en ik heb ze al iets van 10 maanden! Wel werden ze bij mij eerst dunner, en daarna weer dikker. Nou ja of dat bij jou ook zo is merk je vanzelf wel..
Ik vind de kb shampoo trouwens heeel lekker ruiken, en de wax gewoon een beetje lekker.
Vrijdag ga ik foto's maken!
Oud 31-08-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 31-08-2004 @ 19:05 :
wel grappig dat de meningen zo verschillen over de geur.

en je dreads zien er echt uit!! ik vind het juist mooi zoveel haar..ik heb maar een zielig bosje vergeleken met jou maar ik ben wel echt blij dat ik ze zwart heb geverfd, nu is alles egaal. en ik heb alleen maar positieve reacties gekregen vandaag gelukkig.
jaa, over de shampoo bestaan ook nogal meningsverschillen Mijn vriend rook aan dat blok, en hij vond het echt ongelooflijk stinken. Ik vind het wel meevallen, zeker als het in mn haar zit..

En ik ben wel blij met zoveel haar, tis alleen lastig als ik ze zo in een staart wil.. 'mam, kun je even een staart maken?' Zelfs zij kan haar hand niet helemaal om mn dreads heen..

En ik ben erg benieuwd naar je zwarte dreads! Snel iemand foto's laten maken hoor!
Oud 31-08-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 31-08-2004 @ 19:10 :
Pebbles, jouw dreads zijn echt extreem dik zeg Mijn allerdikste zijn geloof ik nog dunner, en ik heb ze al iets van 10 maanden! Wel werden ze bij mij eerst dunner, en daarna weer dikker. Nou ja of dat bij jou ook zo is merk je vanzelf wel..
Ik vind de kb shampoo trouwens heeel lekker ruiken, en de wax gewoon een beetje lekker.
Vrijdag ga ik foto's maken!
op die onderste foto lijken de dreads in de staart ook wel heeeeel dik, ik schrok er zelfs even van. Volgens mij is het in het echt niet zo erg..

en ze zijn ook eerst dunner geworden, en nu alweer dikker. Ik was al bang dat dat niet normaal was
Maar de kraaltjes passen om zo'n beetje al mn dreads, op een paar na

En jeej, foto's!
Oud 31-08-2004, 18:27
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 31-08-2004 @ 17:13 :

hmm nee, niet op precies dezelfde plaats volgens mij..
Misschien eens proberen. Hoe meer haar er buiten je dread om gaat hoe lastiger het wordt om het binnen in de dread te houden omdat wat er buiten die dread om gaat makkelijke kan haken/blijven hangen. Als je dat stuk zo kort mogelijk houdt blijft het misschien zitten. Dat klinkt tenminste wel logisch.

Ze zijn wel fucking mooi, btw
Oud 31-08-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 31-08-2004 @ 19:27 :
Misschien eens proberen. Hoe meer haar er buiten je dread om gaat hoe lastiger het wordt om het binnen in de dread te houden omdat wat er buiten die dread om gaat makkelijke kan haken/blijven hangen. Als je dat stuk zo kort mogelijk houdt blijft het misschien zitten. Dat klinkt tenminste wel logisch.

Ze zijn wel fucking mooi, btw
klinkt wel logisch idd En tis dus ook beter om een plukje haar 6x kort na elkaar door een dread te halen, dan 2x met een groot stuk ertussen?

en tnx
Oud 31-08-2004, 18:53
Verwijderd
Ik lees hier regelmatig mensen die vertellen dat kappers er bij het bijwerken van dreads touwtjes omheen doen ipv elastiekjes. Hoe doen ze dat? 1x eromheen, of meerdere keren? en gebruiken ze daar gewone wol voor?
Oud 31-08-2004, 18:55
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Oooww pebbles ik ben zo jaloers!! Ik wou dat mijn dreads al langer waren Ze zijn egt mooi! En ik vind ze niet dik.. juist mooie dikte...

Ik vind de wax van knottyboy egt zo erg stinken, maarja het is wel beter als andere wax dus gebruikt ik t maar...
Oud 31-08-2004, 19:57
Luna
Luna is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 31-08-2004 @ 19:53 :
Ik lees hier regelmatig mensen die vertellen dat kappers er bij het bijwerken van dreads touwtjes omheen doen ipv elastiekjes. Hoe doen ze dat? 1x eromheen, of meerdere keren? en gebruiken ze daar gewone wol voor?
nee, geen wol
Ze gebruiken bestwel sterk touw in de kleur van je haar. Die doen ze een paar keer heel strak om de dread heen en dan met een hele strakke knoop vast. Soms vlechten ze met een losse pluk haar, t touwtje en de dread, t losse haar erbij. Als dat nodig is. Ik denk niet dat je dit thuis zelf kunt doen, t lijkt me best lastig.
Oud 31-08-2004, 19:59
Luna
Luna is offline
ohja, mn haar is weer zwart. En ik ben er blij mee. En ik heb het een beetje bijgewerkt met elastiekjes. Over een maandje ofzo wil ik weer naar de kapper om het mooi bij te laten werken.
Oud 31-08-2004, 20:22
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Luna schreef op 31-08-2004 @ 20:59 :
ohja, mn haar is weer zwart. En ik ben er blij mee.
nu lijken we helemaal op elkaar
Oud 31-08-2004, 21:23
Luna
Luna is offline
hihi, ja, daar dacht ik ook aan.
Oud 31-08-2004, 21:29
silver_and_cold
Citaat:
Luna schreef op 31-08-2004 @ 20:59 :
ohja, mn haar is weer zwart. En ik ben er blij mee. En ik heb het een beetje bijgewerkt met elastiekjes.
Foto?
Oud 31-08-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 31-08-2004 @ 20:57 :
nee, geen wol
Ze gebruiken bestwel sterk touw in de kleur van je haar. Die doen ze een paar keer heel strak om de dread heen en dan met een hele strakke knoop vast. Soms vlechten ze met een losse pluk haar, t touwtje en de dread, t losse haar erbij. Als dat nodig is. Ik denk niet dat je dit thuis zelf kunt doen, t lijkt me best lastig.
Hmm.. ook niet als mn super-handige-zusje het doet?
Oud 01-09-2004, 07:27
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 31-08-2004 @ 19:40 :
klinkt wel logisch idd En tis dus ook beter om een plukje haar 6x kort na elkaar door een dread te halen, dan 2x met een groot stuk ertussen?

Juist, dát bedoel ik We snappen elkaar *dansje doet*
Oud 01-09-2004, 10:33
Luna
Luna is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 01-09-2004 @ 00:10 :
je kan het altijd proberen..
Oud 01-09-2004, 11:07
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 01-09-2004 @ 00:10 :
vriendin van me doet het ook wel eens bij me dus het is best wel te doen hoor
Oud 01-09-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 31-08-2004 @ 19:53 :
wat is het verschil tussen elastiekjes en touwtjes? is het ene beter dan het andere?

Citaat:
silver_and_cold schreef op 31-08-2004 @ 19:55 :
Oooww pebbles ik ben zo jaloers!! Ik wou dat mijn dreads al langer waren Ze zijn egt mooi! En ik vind ze niet dik.. juist mooie dikte...

aah, ze worden vanzelf wel langer hoor! Geduld
Hoe lang had je je haar toen je dreads kreeg?

Citaat:
Qamra schreef op 01-09-2004 @ 08:27 :
Juist, dát bedoel ik We snappen elkaar *dansje doet*
jeej!

ik ga er binnenkort maar echt een middag voor zitten, en oefenen tot het goed lukt..
Oud 01-09-2004, 11:29
silver_and_cold
Citaat:
Pebbles schreef op 01-09-2004 @ 12:25 :
aah, ze worden vanzelf wel langer hoor! Geduld
Hoe lang had je je haar toen je dreads kreeg?
Net tot me schouders maar het was in laagjes dus om sommige stukken nog iets korter... t groeit gelukkig wel snel.. Maar het moet sneller

Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 11:32.
Oud 01-09-2004, 11:34
Verwijderd
Ik heb vanmorgen flink wat elastiekjes uit mn haar geknipt, de hele boel netjes gewaxt en alle haren die tussen 2 (of soms zelfs meerdere) dreads in groeiden netjes losgetrokken of doorgeknipt en nu zie ik er weer acceptabel uit.
Touwtjes lijken mij fijner dan elastiekjes, maar dat komt meer omdat ik niet van elastiekjes hou denk ik. Ga mn zusje dit weekend eens lekker aan het werk zetten
Mijn dreads worden trouwens echt veel te snel lang. Ik wil de punten steeds afknippen, maar dat lijkt me toch niet bij allemaal echt slim omdat ze nog niet echt goed zijn, maar lang haar staat me gewoon niet Heb liever dat ze wat dikker worden, maar dat weigeren ze
Oud 01-09-2004, 13:47
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
wat is het verschil tussen elastiekjes en touwtjes? is het ene beter dan het andere?

Het een valt meer op dan de ander en touwtjes zou je kunnen laten zitten als je wilt...
Oud 01-09-2004, 14:47
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
De kapper van de hairpolice zei tegen mij dat elastiekjes slecht zijn voor je haar omdat het haar tussen die elastiekjes afbreekt. Bij touwtjes gebeurt dat niet volgens haar. Maar ik heb nu juist het idee dat er haren uit mijn hoofd zijn getrokken doordat ze die touwtjes zo strak heeft gedaan.
En ik baal ervan dat mijn vakjes nu zo goed zichtbaar zijn Nu moet ik wel een haarband in...anders ziet het er niet uit. Maar ik vind het (normaal gezien) leuker zonder haarband
Oud 01-09-2004, 16:05
muckymouse
muckymouse is offline
Ikzelf prefereer elastiekjes omdat je die makkelijk en snel zelf kan verwisselen.
daarnaast vind ik dat touwtjes sneller uitzakken
ten derde is de kapper veel te duur, pure geldverspilling als je het mij vraagt.
IK heb mijn huidige dreads nog nooit door de kapper laten bijwerken.
Oud 01-09-2004, 16:17
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 01-09-2004 @ 17:05 :
Ikzelf prefereer elastiekjes omdat je die makkelijk en snel zelf kan verwisselen.
daarnaast vind ik dat touwtjes sneller uitzakken
ten derde is de kapper veel te duur, pure geldverspilling als je het mij vraagt.
IK heb mijn huidige dreads nog nooit door de kapper laten bijwerken.
Citaat:
noukiester schreef op 31-08-2004 @ 15:07 :
Ik weet niet hoe het bij Kinki kappers zit. Maar ik heb ze pas bij laten werken bij the Hairpolice. (eigenwijs als ik ben, lekker tegen jullie adviezen in toch bij een kapper) En het enige wat ze deden was er touwtjes in zetten. Ik had toch eigenlijk wel verwacht dat ze de losse plukken terug in de dreads deden, maar ze bonden de plukken alleen maar bij de goede dread en dan zou dat vanzelf wel goed komen. Ook hebben ze niks aan de uitgroei gedaan (dat moet dus ook vanzelf goedkomen) Maar doordat er nu wel touwtjes omheen zitten is mijn uitgroei overal een soort lusje geworden (beetje vage uitleg) Maar het zijn nu echt van die bobbels...
Voortaan zal ik beter naar jullie luisteren
Oud 01-09-2004, 17:04
Yellowcard
Yellowcard is offline
Wat is mooier? met elastiekjes of zonder? als je ze eruit haalt, zie je dan minder al die vakjes? ik weet dat er veel losse haren komen maar soms vin ik dat best mooi (bijv. zanger van Ill Nino) of gaan ze ook nog ontdreaden ofzo? want ik vin al die vakjes zo lelijk of is daar helemaal nix aan te doen? om ze wat minder onopvallender te maken...

sommige van me dreads heb ik de elastiekjes eruit gehaald, die vin ik wel beter dan de rest, maar ik heb ze maar een paar dagen geleden eruit gehaald... worden ze later slechter of niet?
ik heb me dreads nu 5 weken...
Oud 01-09-2004, 17:20
saturday
saturday is offline
doe es foto?
Oud 01-09-2004, 17:34
paranoid
paranoid is offline
was er nou nog iemand die t in groningen deed? want friesland zit er vast niet in he
Oud 01-09-2004, 18:23
Luna
Luna is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 01-09-2004 @ 12:34 :
Mijn dreads worden trouwens echt veel te snel lang.
tssk, mijne groeien juist veelste langzaam(vind ik).
Oud 01-09-2004, 18:25
silver_and_cold
Citaat:
Luna schreef op 01-09-2004 @ 19:23 :
Ze wil ons jaloers maken
Oud 01-09-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
silver_and_cold schreef op 01-09-2004 @ 19:25 :
Ze wil ons jaloers maken
Iiiiiiiiiiiiiik???
Oud 01-09-2004, 18:29
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Luna schreef op 01-09-2004 @ 19:23 :
mijne ook
ze zijn wel heel veel dikker geworden als het nu eens bedenk.
Oud 01-09-2004, 18:40
Verwijderd
De mijne groeien ook best snel geloof ik. Maar ik ben er nog niet uit op wat voor lengte ik ze wil hebben, dus ik laat ze nu maar gewoon groeien. Als het te lang wordt knip ik er wel een stuk af..
Oud 01-09-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 01-09-2004 @ 19:40 :
De mijne groeien ook best snel geloof ik. Maar ik ben er nog niet uit op wat voor lengte ik ze wil hebben, dus ik laat ze nu maar gewoon groeien. Als het te lang wordt knip ik er wel een stuk af..
Misschien zijn die van jou ook nog aan het 'uitzakken' Of zijn ze daar al mee klaar?
Oud 01-09-2004, 19:27
kweety
kweety is offline
Citaat:
ja_dus_en schreef op 01-09-2004 @ 18:04 :
Wat is mooier? met elastiekjes of zonder? als je ze eruit haalt, zie je dan minder al die vakjes? ik weet dat er veel losse haren komen maar soms vin ik dat best mooi (bijv. zanger van Ill Nino) of gaan ze ook nog ontdreaden ofzo? want ik vin al die vakjes zo lelijk of is daar helemaal nix aan te doen? om ze wat minder onopvallender te maken...

sommige van me dreads heb ik de elastiekjes eruit gehaald, die vin ik wel beter dan de rest, maar ik heb ze maar een paar dagen geleden eruit gehaald... worden ze later slechter of niet?
ik heb me dreads nu 5 weken...
bij mij zijn mijn dreads gezet zonder elastiekjes. ik heb er nu voor een aantal in, voor de losse haren door te halen, maar bij de andere dreads heb ik geen stiekjes zitten, en ik heb nergens last van gehad, als je ze goed bijwerkt denk ik dat het niet veel uitmaakt, is trouwens wel zo dat ik ze bijna elke week bijdraai. Het blijft wel allemaal goed zitten. ze zijn trouwens bij mij al 8 maanden dus het kan goed.
Oud 01-09-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 01-09-2004 @ 20:16 :
Misschien zijn die van jou ook nog aan het 'uitzakken' Of zijn ze daar al mee klaar?
ja, dat dacht ik ook even, maar is dat na 2 maanden niet al voorbij?
Oud 01-09-2004, 20:32
paranoid
paranoid is offline
niemand in Groningen of Friesland? damnz straks ga ik nog echt dreads laten zetten voor 255 euro bij die kut kapper hierzo..
Oud 01-09-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 01-09-2004 @ 20:43 :
ja, dat dacht ik ook even, maar is dat na 2 maanden niet al voorbij?
heb jij ze alweer twee maanden... pffff de tijd vliegt!
Oud 01-09-2004, 20:38
silver_and_cold
Citaat:
doowz schreef op 01-09-2004 @ 21:32 :
niemand in Groningen of Friesland? damnz straks ga ik nog echt dreads laten zetten voor 255 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro</a> bij die kut kapper hierzo..
Dan kun je beter naar iemand toegaan met de trein, dan ben je nog goedkoper uit.
Oud 01-09-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
doowz schreef op 01-09-2004 @ 21:32 :
niemand in Groningen of Friesland? damnz straks ga ik nog echt dreads laten zetten voor 255 euro bij die kut kapper hierzo..
Lievelieze had ze geloof ik bij AngelLena gezet, dat was ergens in het noorden als ik me meen te herinneren.
En een treinkaartje + 50 euro is altijd nog goedkoper dan de kapper.
Oud 02-09-2004, 09:16
Drez
Drez is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 01-09-2004 @ 21:40 :
Lievelieze had ze geloof ik bij AngelLena gezet, dat was ergens in het noorden als ik me meen te herinneren.
En een treinkaartje + 50 euro is altijd nog goedkoper dan de kapper.
Nee ik heb ze bij AngelLena gezet in Groningen
Oud 02-09-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
dReZ schreef op 02-09-2004 @ 10:16 :
ook goed

Volgens mij worden mijn dreads inmiddels zelfs dunner Kan dat komen omdat ze wel harder worden, dus dat die haren dichter op elkaar gaan zitten? Sommige stukken zijn keihard en andere blijven maar een pluizig sliertje haar... Hoe komt dat? En wat doe ik eraan?
En waar kan ik een dunne haaknaald kopen, want ik kwam er net achter dat die die ik van mn moeder had gejat 3,5 is en volgens mij is een kleine makkelijker (deze krijg ik niet eens door harde stukken gefrummeld)
Oud 02-09-2004, 11:52
silver_and_cold
Citaat:
krullevaar schreef op 02-09-2004 @ 12:21 :

En waar kan ik een dunne haaknaald kopen, want ik kwam er net achter dat die die ik van mn moeder had gejat 3,5 is en volgens mij is een kleine makkelijker (deze krijg ik niet eens door harde stukken gefrummeld)
Bij een hobbywinkeltje heb ik m gekocht..

Ik kan me dreads eindelijk in een staart

(edit: fotos toegevoegd)

Laatst gewijzigd op 02-09-2004 om 12:15.
Oud 02-09-2004, 12:28
paranoid
paranoid is offline
Citaat:
dReZ schreef op 02-09-2004 @ 10:16 :

en heb je zin om nog een portie dreadjes te zetten?
Oud 02-09-2004, 12:39
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
doowz schreef op 02-09-2004 @ 13:28 :
en heb je zin om nog een portie dreadjes te zetten?
als je ff reist heb je ook wat
je bent dan toch altijd goedkoper uit dan bij de kapper

Regels voor berichten