Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-09-2004 @ 14:41 :
ze nemen vele discutabele en geweldadige koran verzen letterlijk.

ook zien ze de jihad verplichting veel meer als noodzakelijk gewapent, en nemen ze die veel serieuzer.

dat maakt deze stroming sowieso al gevaarlijk.

totdat je zelf aantoont beter te weten zou het leuk zijn als je stopt met elk zinnig argument te beantwoorden met 'ach, jij weet er volgens mij toch niks van'.
als jij je stelling niet onderbouwd wek je inderdaad de suggestie dat je niks van het onderwerp afweet en maar wat in het wilde weg roept
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:

ook zien ze de jihad verplichting veel meer als noodzakelijk gewapent, en nemen ze die veel serieuzer.

Zoals ik al aangaf is dat veeleer politiek gekleurd. De wahhabisten nemen volgens jou bepaalde Koranverzen letterlijk, maar wat ik me dan afvraag is waarom ze dan de Koranverzen m.b.t een vreedzame omgang met andersgelovigen niet letterlijk nemen. Dat geeft mij de indruk dat jouw wahhabisten tijdens het fabriceren van bommen een beetje in de Koran zitten te bladeren, daar een leuke, pakkende soera zien die geweld lijkt te rechtvaardigen en dan besluiten dat het Allah's wil is om schoolbussen en restaurants op te blazen.
Zoals in het door LaResistance geposte artikel van Fraihi naar voren komt, is sinds de val van de Sovjet-Unie de ideologische strijd tussen kapitalisme en communisme ten einde en hebben terreurbewegingen die ten tijde van de Koude Oorlog erg actief waren zoals het Lichtend Pad in Peru, de FARC in Columbia en de RAF in West-Duitsland aan belang ingeboet en hebben radicaal ''islamitische'' bewegingen hun rol overgenomen. Zie je de parallel?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:08
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:

totdat je zelf aantoont beter te weten zou het leuk zijn als je stopt met elk zinnig argument te beantwoorden met 'ach, jij weet er volgens mij toch niks van'.
Je hebt voor het gemak weer een post van me overgeslagen. Lees mijn post over wahhabisme aub en verklaar je dan nader. De ideologie die vanuit saudie wordt gepropageerd is niet het wahhabisme (wat niet bestaat, zie eerdere post) maar het selefisme. En het selefisme is zeer duidelijk in het afwijzen van aanslagen e.d.
Zet de boel eens op een rijtje want veel dingen in je verhaal kloppen niet en zijn niet hard te maken. Losse flodders zijn het.
Reageren

Regels voor berichten