Citaat:
T_ID schreef op 11-09-2004 @ 14:41 :
ze nemen vele discutabele en geweldadige koran verzen letterlijk.
ook zien ze de jihad verplichting veel meer als noodzakelijk gewapent, en nemen ze die veel serieuzer.
dat maakt deze stroming sowieso al gevaarlijk.
|
Zoals ik al aangaf is dat veeleer politiek gekleurd. De wahhabisten nemen volgens jou bepaalde Koranverzen letterlijk, maar wat ik me dan afvraag is waarom ze dan de Koranverzen m.b.t een vreedzame omgang met andersgelovigen niet letterlijk nemen. Dat geeft mij de indruk dat jouw wahhabisten tijdens het fabriceren van bommen een beetje in de Koran zitten te bladeren, daar een leuke, pakkende soera zien die geweld lijkt te rechtvaardigen en dan besluiten dat het Allah's wil is om schoolbussen en restaurants op te blazen.
Zoals in het door LaResistance geposte artikel van Fraihi naar voren komt, is sinds de val van de Sovjet-Unie de ideologische strijd tussen kapitalisme en communisme ten einde en hebben terreurbewegingen die ten tijde van de Koude Oorlog erg actief waren zoals het Lichtend Pad in Peru, de FARC in Columbia en de RAF in West-Duitsland aan belang ingeboet en hebben radicaal ''islamitische'' bewegingen hun rol overgenomen. Zie je de parallel?