Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 10:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:27 :
je weet heel goed dat absoluut niet kan
'Absoluut' nog wel.

alsof alle kinderen naar hun ouders luisteren en het word nog moeilijker als ze mee worden gesleept in die anti isreal demonstraties op straat

Citaat:
kinderen zijn nu eenmaal makkelijk te manipuleren
Daarom zouden die ouders wel eens beter op ze mogen letten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 10:30
meisje
meisje is offline
Citaat:
je weet heel goed dat absoluut niet kan

alsof alle kinderen naar hun ouders luisteren en het word nog moeilijker als ze mee worden gesleept in die anti isreal demonstraties op straat

kinderen zijn nu eenmaal makkelijk te manipuleren
En door wie worden die kinderen gemanipuleerd? Ouders hebben toch de ultieme verantwoordelijkheid voor hun kinderen. Toen ik tien was en iedereen ging buiten spelen en ik mocht niet dan ging ik niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 11:28 :
'Absoluut' nog wel.

met belasting ontduiken doe je niemand kwaad,
ontduiking van diensplicht is een morele kwestie

Daarom zouden die ouders wel eens beter op ze mogen letten.
weten jij ouders wat jij 24 uur per dag uitspookt

en weten zij ook hoe jij over bepaalde dingen denkt?

belangrijker nog luister jij naar hun ik politieke kwesties?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:37
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:35 :
weten jij ouders wat jij 24 uur per dag uitspookt

en weten zij ook hoe jij over bepaalde dingen denkt?

belangrijker nog luister jij naar hun ik politieke kwesties?
Ben jij uberhaupt wel opgevoed? Als er gevaar voor je kinderen dreigt, hou je ze toch wel zeker 24/7 in de gaten???
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 08-10-2004 @ 11:37 :
Ben jij uberhaupt wel opgevoed?
ja door apen

Als er gevaar voor je kinderen dreigt, hou je ze toch wel zeker 24/7 in de gaten???
alsof dat kan ze gaan ook naar school hoor en je weet niet wat er onderweg allemaal kan gebeuren

of op school zelf
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:39
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:35
met belasting ontduiken doe je niemand kwaad,
ontduiking van diensplicht is een morele kwestie
Volgens mij (pin me hier niet op vast) kun je als je gewetensbezwaren hebt ook worden ingedeeld in niet- gevechtsfuncties. Ziekenverzorging oid.

Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:35 weten jij ouders wat jij 24 uur per dag uitspookt
Nee, maar toen ik 14 was wisten ze wel waar ik ongeveer was en ik wist heel goed waar ik niet moest komen.

Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:35 en weten zij ook hoe jij over bepaalde dingen denkt?
Over bepaalde dingen wel ja.

Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:35 belangrijker nog luister jij naar hun ik politieke kwesties?
Wat zijn 'ik politieke kwesties' :?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 11:39 :

Wat zijn 'ik politieke kwesties' :?
negeer grammatica fout en beantwoord de vraag
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Ben jij uberhaupt wel opgevoed? Als er gevaar voor je kinderen dreigt, hou je ze toch wel zeker 24/7 in de gaten???
Nee, want gevaar dreigt per definitie altijd.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:41 :
negeer grammatica fout en beantwoord de vraag
Wat zijn ik politieke kwesties
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 11:20
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 11:42 :
Nee, want gevaar dreigt per definitie altijd.
Uiteraard, maar mensen die buiten je hut die in een oorlogsgebied staat staan te schieten, vind ik nou net een groter gevaar.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 08-10-2004 @ 08:50 :
Een legitieme staat beschermt haar burgers op iedere mogelijke manier tegen dit soort vuile terreur - wat Israël dus ook doet.
Wat wil je dan? Dat Israel niets doet, dat het die extremisten gewoon over zich heen zou laten lopen?
Daar ken ik nog zo'n leuk spreekwoord van: als de palestijnen hun wapens neerleggen, zal er vrede zijn, als de israeli's hun wapens neerleggen, zal er geen israel meer zijn.
Wat zou jij doen als je israel was? als israel stopt met hun acties zal de anarchie enorm uitgroeien, mensen zullen openlijk wapens produceren en is er binnen de kortst mogelijke periode een echte oorlog aan de gang.
Dit offensief in de Gazastrook heeft allang niks meer met terreurbestrijding te maken, maar alles met wraak en vergelding van Israël's kant. De dekmantel "terreurbestrijding" doet het daarbij wel altijd goed.
Dat spreekwoord moet je inlijsten en op de wc hangen, want het slaat op poep. Het is een mooi staaltje retoriek, maar als Israël wérkelijk z'n wapens neer zou leggen, zou er misschien iets kunnen gebeuren wat naar een vrediger en stabielere situatie leidt.
Oorlog? het lijkt nu al oorlog. DEnk je trouwens echt dat de Hamas en co hierdoor zwakker worden? nee, ze zullen alleen maar meer gemotiveerd worden en hun aanhang zal groeien. israël schept z'n eigen bedreiging.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Israël zou er ook voor kunnen zorgen dat er voor die Palestijnse kinderen überhaupt geen gevaar dreigt, dan hoeven de ouders hen ook niet binnen te houden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Het gaat hier wel om een andere vorm van gevaar dan het gewone gevaar waar ouders in onze westerse wereld voor uitkijken. Natuurlijk passen wij op onze kinderen, om ze te beschermen tegen het verkeer, teegn kinderlokkers, tegen drugs.

De ouders in Palestina zien het geweld daar niet zozeer als 'gevaar'. Of misschien zien ze het wel zo, maar ze zien het misschien als onderdeel van de opvoeding van hun kinderen dat die leren omgaan met en misschien later zelfs deelnemen aan dat geweld.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:51
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 13:37 :
Israël zou er ook voor kunnen zorgen dat er voor die Palestijnse kinderen überhaupt geen gevaar dreigt, dan hoeven de ouders hen ook niet binnen te houden.
Israel heeft allereerst de verantwoording voor haar eigen burgers.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 13:51 :
Precies, en dat brengt ze in gevaar door hun eigen bedreiging te kweken. Immers, dit 'offensief' zal alleen maar meer geweld uitlokken van Palestijnse zijde. Dat moeten Sharon & co toch ook begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 13:51 :
Allereerst, ja. Dat wil niet zeggen dat ze die met voorbijgaan aan alle andere belangen moet behartigen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:54
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 13:52 :
Precies, en dat brengt ze in gevaar door hun eigen bedreiging te kweken. Immers, dit 'offensief' zal alleen maar meer geweld uitlokken van Palestijnse zijde. Dat moeten Sharon & co toch ook begrijpen.
Het is de bedoeling dat dit offensief op de lange termijn voor minder slachtoffers zorgt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:54
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2004 @ 13:52 :
Allereerst, ja. Dat wil niet zeggen dat ze die met voorbijgaan aan alle andere belangen moet behartigen.
Dat beweer ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 08-10-2004 @ 12:20 :
Uiteraard, maar mensen die buiten je hut die in een oorlogsgebied staat staan te schieten, vind ik nou net een groter gevaar.
Dus moet je ze provoceren.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 13:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 13:54 :
Het is de bedoeling dat dit offensief op de lange termijn voor minder slachtoffers zorgt.
Droom dan maar lekker verder.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 13:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 14:29 :
Droom dan maar lekker verder.
vast wel

rol alle munitiedepots en wapenopslagplaatsen op -> geen wapens meer.

beweer nog maar eens dat dat niet kan zorgen voor een afname van de slachtoffers.
Oud 08-10-2004, 13:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-10-2004 @ 14:48 :
vast wel

rol alle munitiedepots en wapenopslagplaatsen op -> geen wapens meer.

beweer nog maar eens dat dat niet kan zorgen voor een afname van de slachtoffers.
Dat kan best. Maar het afschieten van onschuldige Palestijnen, het vernielen van hun huizen en het platwalsen van vluchtelingenkampen, wat daarmee gepaard gaat, zal oproepen tot meer haat. En aan wapen komen ze dan tóch wel weer. Wat weer zal leiden tot meer slachtoffers aan israëlische kant.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 13:53
T_ID
T_ID is offline
maar ja, stilzitten terwijl je met bomaanslagen, raketten, en schietpartijen wordt bestookt is ook niet bepaalt een optie.
Oud 08-10-2004, 13:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-10-2004 @ 14:53 :
maar ja, stilzitten terwijl je met bomaanslagen, raketten, en schietpartijen wordt bestookt is ook niet bepaalt een optie.
Nee, de oorzaak van al dat geweld wegnemen zou inderdaad een nuttiger tijdsbesteding zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-10-2004 @ 14:53 :
Grappige uitspraak, zeker als je je realiseert dat het voor zowel de Israëliërs als de Palestijnen kan gelden.

Het moge duidelijk zijn dat je met "oog om oog, tand om tand" niet veel dichterbij een oplossing van het conflict komt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 14:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 15:22 :
Grappige uitspraak, zeker als je je realiseert dat het voor zowel de Israëliërs als de Palestijnen kan gelden.

Het moge duidelijk zijn dat je met "oog om oog, tand om tand" niet veel dichterbij een oplossing van het conflict komt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 15:22 :
logisch, de palestijnen kunnen nooit heel israel opblazen met zelfmoordaanslagen, en met alle mogelijk wraakacties zou Israel er niet in slagen de palestijnen uit te roeien.

geweld brengt geen langdurige oplossing dus.

alleen:

het geweld is een kwestie van over en weer.

Ik kijk met interesse naar hoe dat afscheidingshek gaat uitpakken, want ondanks dat ik ook vind dat het geen oplossing is, is het wel een middel om tijdelijk aanslagen te voorkomen, waardoor geen wraakacties plaatsvind, waardoor minder radicalisering optreed, waardoorminder aanslagen worden gepleegd, ect, etc.

Als Sharon er daarnaast ook nog eens in slaagt de gazastrook van illegale nederzettingen te ontdoen, dan zal dit een stuk van de frictie tussen beide zijden wegnemen.
Oud 08-10-2004, 20:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hoewel het ook leuk zou zijn als die muur niet flinke stukken Palestijnse grond zou annexeren.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 21:09 :
Hoewel het ook leuk zou zijn als die muur niet flinke stukken Palestijnse grond zou annexeren.
mee eens, al helemaal niet zonder fatsoenlijke compensatie.

de Geografie van maart 2004 had hier trouwens een goed artikel over:

afkomstig van hoogleraar politieke geografie David Newman die het gepubliceerde in de Tikkun.
Oud 08-10-2004, 20:32
LaResistance
LaResistance is offline
Israëlisch leger schiet meisje en jongen dood in Gazastrook

Uitgegeven op 08-10-2004 om 20:41 uur, bijgewerkt om 20:48

GAZA-STAD, 8 okt. (AP) - Israëlische soldaten hebben vrijdag op verschillende plaatsen in de noordelijke Gazastrook een 10-jarig Palestijns meisje en een 17-jarige jongen doodgeschoten. Dat hebben getuigen en ziekenhuismedewerkers gezegd.

Het meisje, Samah Samir Nassar, werd door kogels in haar maag en linkerbeen getroffen toen ze voor haar huis stond. Bij aankomst in het ziekenhuis was ze overleden. Volgens het Israëlische leger hadden soldaten in de buurt van waar het meisje stond teruggeschoten toen Palestijnse extremisten drie antitankraketten op hen afvuurden. Buiten het vluchtelingenkamp Jebaliya schoot een Israëlische helikopter volgens het leger een raket af op drie extremisten die probeerden een bom te plaatsen. Zeker twee van de extremisten werden getroffen, aldus het leger. Bewoners van Jebaliya zeiden echter dat de raket een gebied trof waar zich behalve extremisten ook burgers ophielden. Een van de doden was volgens ziekenhuismedewerkers de 17-jarige Mohammed Subuh. Volgens zijn familie was hij geen extremist.

Ook vrijdag overleed een 15-jarige Palestijnse jongen aan de verwondingen die hij vorige week opliep toen Israëlische soldaten in Jebaliya een tankgranaat afschoten. In Rafah, in het zuiden van de Gazastrook, schoot het leger vrijdag twee tankgranaten af. Een 14-jarige jongen raakte daarbij levensgevaarlijk gewond, aldus het plaatselijke ziekenhuis.

Het offensief dat Israël op 29 september in het noorden van de Gazastrook begon om een eind te maken aan Palestijnse raketbeschietingen op plaatsen in Israël heeft tot nu toe aan 86 Palestijnen het leven gekost. Bijna de helft van de slachtoffers waren burgers en achttien van hen waren jonger dan 16.

bron: nieuws.nl

hoppa, weer een paar kinderen dood, ach kan gebeuren. Tegen de tijd dat er een vergelding heeft plaatsgevonden hoor ik jullie vast wel weer.
Oud 08-10-2004, 20:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 08-10-2004 @ 21:32 :
hoppa, weer een paar kinderen dood, ach kan gebeuren. Tegen de tijd dat er een vergelding heeft plaatsgevonden hoor ik jullie vast wel weer.
Ja, dan schreeuwen T_ID, Gatara, Machiavelli en Staafmixer weer moord en brand.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Volgens het Israëlische leger hadden soldaten in de buurt van waar het meisje stond teruggeschoten toen Palestijnse extremisten drie antitankraketten op hen afvuurden.

Ik ga niks goedpraten hier, maar dit gebeurt echt. Of het in dit geval ook zo is, kan ik niet weten natuurlijk.
Oud 08-10-2004, 20:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 21:35 :
Ja, dan schreeuwen T_ID, Gatara, Machiavelli en Staafmixer weer moord en brand.
ik wacht met smart op de dag dat jij een keer inhoudelijk gaat reageren.
Oud 08-10-2004, 20:48
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2004 @ 21:47 :

Ik ga niks goedpraten hier, maar dit gebeurt echt. Of het in dit geval ook zo is, kan ik niet weten natuurlijk.
Dus? Kunnen we die soldaten nu ook extremisten noemen?
Oud 08-10-2004, 21:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 08-10-2004 @ 21:48 :
Dus? Kunnen we die soldaten nu ook extremisten noemen?

ik haal alleen maar aan dat extremisten en/of soldaten van palestijnse zijde vaak genoeg zich in de buurt van kinderen ophielden.
Oud 08-10-2004, 21:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2004 @ 21:47 :
ik wacht met smart op de dag dat jij een keer inhoudelijk gaat reageren.

Ik doe niks anders in alle Israël-topics hier. Of je hebt m'n discussies met T_ID en mijn reacties op jou in dit (of was het het andere?) topic gemist.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2004 @ 22:08 :
ik haal alleen maar aan dat extremisten en/of soldaten van palestijnse zijde vaak genoeg zich in de buurt van kinderen ophielden.
Net of dat acties rechtvaardigt die het leven van die kinderen in gevaar brengen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2004 @ 22:14 :

Ik doe niks anders in alle Israël-topics hier. Of je hebt m'n discussies met T_ID en mijn reacties op jou in dit (of was het het andere?) topic gemist.
misschien valt me dan dat andere gewoon meer op
Oud 08-10-2004, 21:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 22:15 :
Net of dat acties rechtvaardigt die het leven van die kinderen in gevaar brengen.
ik zei toch ook dat ik niks ging goedpraten

het is alleen ook verwerpelijk dat die gasten zich ophouden rondom kinderen. En wat moet het Israelische leger dan doen? Niet schieten? Over zich heen laten lopen?
Oud 08-10-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2004 @ 22:19 :
ik zei toch ook dat ik niks ging goedpraten

het is alleen ook verwerpelijk dat die gasten zich ophouden rondom kinderen. En wat moet het Israelische leger dan doen? Niet schieten? Over zich heen laten lopen?
Weggaan uit Palestijnse gebieden, de Palestijnen hun staat geven en ophouden met provocaties en onderdrukking.

Dat lijkt me een redelijk begin.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 22:20 :
Weggaan uit Palestijnse gebieden, de Palestijnen hun staat geven en ophouden met provocaties en onderdrukking.

Dat lijkt me een redelijk begin.
en daar blijft het zeker bij voor de Hamas en andere gare lui

geloof ik niet
Oud 08-10-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2004 @ 22:34 :
en daar blijft het zeker bij voor de Hamas en andere gare lui

geloof ik niet
Geen draagvlak bij de bevolking, geen Hamas. Dit soort organisaties bestaan omdat (een deel van de) bevolking ze ondersteunt.

Nu weet ik wel dat door met name Sharon's acties de Hamas veel machtiger is geworden, maar dat kan met enkele jaren opgelost worden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 22:38 :
Geen draagvlak bij de bevolking, geen Hamas. Dit soort organisaties bestaan omdat (een deel van de) bevolking ze ondersteunt.

ik vrees alleen dat ze ook de ideologie ondersteunen.

check eens de symbolen die zo wat alle palestijnse organisaties gebruiken?
Oud 08-10-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-10-2004 @ 22:44 :
ik vrees alleen dat ze ook de ideologie ondersteunen.

check eens de symbolen die zo wat alle palestijnse organisaties gebruiken?
Tsja, mensen zijn over het algemeen nu eenmaal dom en bekrompen. Dat zie je ook bij Israeli's en hun steun voor het oneindig domme beleid van Sharon. Neemt niet weg dat als er geen reden is om een dergelijke ideologie aan te hangen, de Hamas zal krimpen tot een nietsbetekenende organisatie. Nu kan de Hamas nog wijzen op zielige kindertjes die door Israël worden afgeslacht, en kan Sharon wijzen op zielige kindertjes die door terroristen worden afgeslacht. Erg ver komen we er niet mee.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 22:49 :
Tsja, mensen zijn over het algemeen nu eenmaal dom en bekrompen. Dat zie je ook bij Israeli's en hun steun voor het oneindig domme beleid van Sharon. Neemt niet weg dat als er geen reden is om een dergelijke ideologie aan te hangen, de Hamas zal krimpen tot een nietsbetekenende organisatie. Nu kan de Hamas nog wijzen op zielige kindertjes die door Israël worden afgeslacht, en kan Sharon wijzen op zielige kindertjes die door terroristen worden afgeslacht. Erg ver komen we er niet mee.
nee
Oud 09-10-2004, 06:51
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 13:54 :
geloof je dat echt?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 08:16
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Heel tragisch maar dat krijg je als je rondhangt bij terroristen. Die militairen kunnen zich moeilijk naar de kloten laten schieten alleen doordat er een kind rondhangt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 08:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 09:16 :
Heel tragisch maar dat krijg je als je rondhangt bij terroristen. Die militairen kunnen zich moeilijk naar de kloten laten schieten alleen doordat er een kind rondhangt.
eerder andersom: die terroristen hangen rondom kinderen vaak.
Menselijk schild.
Oud 09-10-2004, 08:21
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-10-2004 @ 09:19 :
eerder andersom: die terroristen hangen rondom kinderen vaak.
Menselijk schild.
Het komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 09:16 :
Heel triest die isrealische kindertjes maar dat krijg je als je rondhangt bij die ****kolonisten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten