![]() |
|||
Citaat:
![]() alsof alle kinderen naar hun ouders luisteren en het word nog moeilijker als ze mee worden gesleept in die anti isreal demonstraties op straat Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en weten zij ook hoe jij over bepaalde dingen denkt? belangrijker nog luister jij naar hun ik politieke kwesties? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
of op school zelf |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat spreekwoord moet je inlijsten en op de wc hangen, want het slaat op poep. Het is een mooi staaltje retoriek, maar als Israël wérkelijk z'n wapens neer zou leggen, zou er misschien iets kunnen gebeuren wat naar een vrediger en stabielere situatie leidt. Oorlog? het lijkt nu al oorlog. DEnk je trouwens echt dat de Hamas en co hierdoor zwakker worden? nee, ze zullen alleen maar meer gemotiveerd worden en hun aanhang zal groeien. israël schept z'n eigen bedreiging. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De ouders in Palestina zien het geweld daar niet zozeer als 'gevaar'. Of misschien zien ze het wel zo, maar ze zien het misschien als onderdeel van de opvoeding van hun kinderen dat die leren omgaan met en misschien later zelfs deelnemen aan dat geweld. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
rol alle munitiedepots en wapenopslagplaatsen op -> geen wapens meer. beweer nog maar eens dat dat niet kan zorgen voor een afname van de slachtoffers.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het moge duidelijk zijn dat je met "oog om oog, tand om tand" niet veel dichterbij een oplossing van het conflict komt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
geweld brengt geen langdurige oplossing dus. alleen: het geweld is een kwestie van over en weer. Ik kijk met interesse naar hoe dat afscheidingshek gaat uitpakken, want ondanks dat ik ook vind dat het geen oplossing is, is het wel een middel om tijdelijk aanslagen te voorkomen, waardoor geen wraakacties plaatsvind, waardoor minder radicalisering optreed, waardoorminder aanslagen worden gepleegd, ect, etc. Als Sharon er daarnaast ook nog eens in slaagt de gazastrook van illegale nederzettingen te ontdoen, dan zal dit een stuk van de frictie tussen beide zijden wegnemen.
||
Citaat:
![]() de Geografie van maart 2004 had hier trouwens een goed artikel over: afkomstig van hoogleraar politieke geografie David Newman die het gepubliceerde in de Tikkun.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga niks goedpraten hier, maar dit gebeurt echt. Of het in dit geval ook zo is, kan ik niet weten natuurlijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik haal alleen maar aan dat extremisten en/of soldaten van palestijnse zijde vaak genoeg zich in de buurt van kinderen ophielden.
||
Citaat:
![]() Ik doe niks anders in alle Israël-topics hier. Of je hebt m'n discussies met T_ID en mijn reacties op jou in dit (of was het het andere?) topic gemist. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() het is alleen ook verwerpelijk dat die gasten zich ophouden rondom kinderen. En wat moet het Israelische leger dan doen? Niet schieten? Over zich heen laten lopen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat lijkt me een redelijk begin. |
![]() |
||
Citaat:
![]() geloof ik niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu weet ik wel dat door met name Sharon's acties de Hamas veel machtiger is geworden, maar dat kan met enkele jaren opgelost worden. |
![]() |
||
Citaat:
ik vrees alleen dat ze ook de ideologie ondersteunen. check eens de symbolen die zo wat alle palestijnse organisaties gebruiken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|