Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 23:41
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 18-11-2004 @ 00:35 :
je bent toch al veels te verslaafd dus waarom zou je het jezelf aandoen, het enige waar het toe leidt is een heleboel schuldgevoel omdat je het niet haalt. Nicotine verslaving is bewezen een moeilijkere verslaving om vanaf te komen dan heroïne, dertig jaar na dat je gestopt bent is het nog steeds verleidelijk.
het zou trouwens überhaubt veel beter zijn als iedereen weer zou gaan roken; het spekt de staatskas flink en dat kan de regering goed gebruiken (een deel van de bezuinegingen hebben we te danken aan het feit dat men massaal is gaan stoppen met roken door de nieuwe wetten) en als de medische zorg komt te zitten met een overvloed aan longkankerpatienten komt er binnen no time een kuur aangezien de medische wereld geen financiele baat meer heeft van dure operaties en chemokuren.

Écht roken is goed!
Hehehe lol .

Ten eerste zal ik me bijna nooit schuldig voelen om iets wat ik doe of niet doe. Ik doe iets en daar ben ik zelf bij en als ik zo dom ben om iets te doen waar ik achteraf spijt van kan krijgen of waar ik me schuldig over kan voelen dan heb ik dat zelf gedaan en had ik me dat maar eerder moeten bedenken.

Verder ben ik nog steeds van mening dat als jij (of in dit geval ik ) er vanaf wil dan kan je er vanaf en als je het niet kan wil je het nog niet genoeg.
Advertentie
Oud 17-11-2004, 23:57
halveschizo
halveschizo is offline
neemt niet weg dat de behoefte jaren blijft zitten en het is gewoonweg vervelend om daar maar de hele tijd tegen te vechten. verder ben ik eigenlijk ook best wel van mening dat tegen de tijd dat ik last krijg van mijn longen ik op elke straathoek nieuwe kan krijgen
Oud 18-11-2004, 12:34
*oma*
*oma* is offline
ik heb 5 jaar gerookt, maar sinds een paar maanden ben ik gestopt. In de die "stopperiode" heb ik twee sigaretjes gerookt, maar geen behoefte naar meer. Ben ik erg blij om
Oud 18-11-2004, 16:23
halveschizo
halveschizo is offline
ik spreek jou nog wel
Oud 18-11-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 16-11-2004 @ 20:30 :
Ik heb trouwens ook besloten dat ik binnenkort maar eens ga stoppen met roken. Waarom? Omdat ik het zat ben.
hahahahahaha

Dat is hetzelfde als dat ik zeg dat ik ga stoppen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:41
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 18-11-2004 @ 00:57 :
neemt niet weg dat de behoefte jaren blijft zitten en het is gewoonweg vervelend om daar maar de hele tijd tegen te vechten. verder ben ik eigenlijk ook best wel van mening dat tegen de tijd dat ik last krijg van mijn longen ik op elke straathoek nieuwe kan krijgen
Het is vervelend maar dat moet dan maar. Het kost me te veel geld en dat kan ik wel beter besteden. Dat laatste stukje snap ik trouwens niet echt.
Oud 19-11-2004, 20:18
halveschizo
halveschizo is offline
ze kunnen nu al in een petri schaaltje nieuw kraakbeen voor je oren laten groeien (in de juiste vorm) tegen de tijd dat ik last krijg van mijn longen, das zo rond 2055, koop je op elke straathoek nieuwe longen.
en de regering zou je erg dankbaar zijn als je niet stopt met hun extra financiering.
Oud 19-11-2004, 21:21
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 19-11-2004 @ 21:18 :
ze kunnen nu al in een petri schaaltje nieuw kraakbeen voor je oren laten groeien (in de juiste vorm) tegen de tijd dat ik last krijg van mijn longen, das zo rond 2055, koop je op elke straathoek nieuwe longen.
en de regering zou je erg dankbaar zijn als je niet stopt met hun extra financiering.
Het kabinet Balkenende en alles wat daarbij komt kijken zoekt het maar lekker uit met hun financieringstekort. Daar heb ik wat dit betreft schijt aan.
Oud 21-11-2004, 13:57
eenhoorn
eenhoorn is offline
Ik rook ja, Camel.
Marlboro is ook niet slecht.
Mijn ouders weten het niet maarja.
Oud 21-11-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
eenhoorn schreef op 21-11-2004 @ 14:57 :

Marlboro is ook niet slecht.
dat is dus echt gewoon smerig om te roken he... rook dan voor de gein eens Lucky Strike, veel betere shit
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:00
Wammus
Wammus is offline
Ag zoveel boeit het nou ook weer niet als het maar te roken is en geen extra super light ofzo. Owja en geen barclay want die hebben kutfilters.
Oud 21-11-2004, 14:26
Verwijderd
idd... gisteravond noodgedwongen barclays moeten roken omdat de rest van de peuken op was in die klote automaat :/
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:45
halveschizo
halveschizo is offline
barclays hebben ten minste nog stijl, luckies en malboros écht niet (naast dat ze bijden ranzig zijn). je zou eens dunhill of benson's & hedge's moeten roken. das pas genieten.
Oud 21-11-2004, 23:47
Footprint
Footprint is offline
als mijn sjekbuil op is ga ik stoppen met roken
en blowen minderen
Oud 21-11-2004, 23:53
halveschizo
halveschizo is offline
mensen die stoppen met roken zijn allemaal masochistisch!

en niet zo'n beetje ook...
Oud 22-11-2004, 00:05
Footprint
Footprint is offline
of gewoon arm
Oud 22-11-2004, 00:12
halveschizo
halveschizo is offline
niet als je in nederland woont. als je echt wil kun je binnen een kwartier genoeg geld bij elkaar bedelen (als je in de hoofdstad woont uiteraard)
Oud 22-11-2004, 00:24
Footprint
Footprint is offline
mja maar of je je leven wilt laten leiden door je verslaving
Oud 22-11-2004, 01:57
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 22-11-2004 @ 01:12 :
niet als je in nederland woont. als je echt wil kun je binnen een kwartier genoeg geld bij elkaar bedelen (als je in de hoofdstad woont uiteraard)
Ik woon in de hoofdstad van noord holland is dat ook goed? En ja geldgebrek speelt ook een rol . Maar om nou te gaan bedelen om peuken te kopen? Wat denk je zelf? Nee niet echt he .
Oud 22-11-2004, 09:20
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 22-11-2004 @ 01:12 :
...ervaring mee??
Oud 22-11-2004, 10:09
Type
Type is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 22-11-2004 @ 00:45 :
barclays hebben ten minste nog stijl, luckies en malboros écht niet (naast dat ze bijden ranzig zijn). je zou eens dunhill of benson's & hedge's moeten roken. das pas genieten.
hehe, sta je daar met je dunhill of B&H, komt er een gast met een Justus van Maurik of een D'olifant naast je staan...

daar ga je dan met je stijl...
Oud 22-11-2004, 12:33
Luna
Luna is offline
aargh, ik probeer al tijden te stoppen
ik minder wel al.
en gestopt met blowen, dat scheelt
Oud 22-11-2004, 15:26
halveschizo
halveschizo is offline
Citaat:
little nemo schreef op 22-11-2004 @ 10:20 :
...ervaring mee??
eens was ik een loserig punkertje. toen deed ik alles waar ik me nu voor zou schamen
Oud 22-11-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 22-11-2004 @ 11:09 :
hehe, sta je daar met je dunhill of B&H, komt er een gast met een Justus van Maurik of een D'olifant naast je staan...

daar ga je dan met je stijl...
sigaretten rook je ook niet omdat ze stijl hebben
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:00
halveschizo
halveschizo is offline
ikke wel. dat is de enige reden dat ik begonnen ben met sigaretten. als het ging om de nicotine dan ging ik wel pruimtabak kauwen ofzo, stuk minder slecht voor je longen.
Oud 22-11-2004, 16:19
Verwijderd
ga dan sigaren roken, dat heeft tenminste stijl, peuken hebben gewoon geen stijl
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:25
halveschizo
halveschizo is offline
sigaren hebben geen stijl. dikke bruine vieze dingen zijn het. zie je het al voor je. een stijlvolle goth met ietwat vrouwelijke trekjes die aan zo'n enorme sigaar zit te zuigen. bah!. verder heb ik dat al geprobeerd en toen bleek dat ik peuken gewoon lekkerder vond. ik rook wel weer eens een sigaar op een concert van me, tijdens de onversterkte on stage rookpauze ofzo.
Oud 22-11-2004, 16:29
Verwijderd
mja kvind ze ook vies en ze stinken keihard, maar ze hebben wel meer stijl dan sigaretten.
en niet alle sigaren zijn dik en bruin
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:38
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zo een ouderwetse opa pijp, lekker retro
Oud 22-11-2004, 21:12
Type
Type is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 22-11-2004 @ 16:37 :
sigaretten rook je ook niet omdat ze stijl hebben
Daarom noemde ik ook een paar sigarenmerken.
Citaat:
halveschizo schreef op 22-11-2004 @ 17:00 :
ikke wel. dat is de enige reden dat ik begonnen ben met sigaretten. als het ging om de nicotine dan ging ik wel pruimtabak kauwen ofzo, stuk minder slecht voor je longen.
maar wel de aanslag op je tanden.
non-stop snoepen is er niets bij.
Citaat:
halveschizo schreef op 22-11-2004 @ 17:25 :
sigaren hebben geen stijl. dikke bruine vieze dingen zijn het. zie je het al voor je. een stijlvolle goth met ietwat vrouwelijke trekjes die aan zo'n enorme sigaar zit te zuigen. bah!. verder heb ik dat al geprobeerd en toen bleek dat ik peuken gewoon lekkerder vond. ik rook wel weer eens een sigaar op een concert van me, tijdens de onversterkte on stage rookpauze ofzo.
Ach jonge, je weet er niets van...
Lekker met een glaasje sherry in een dikke leren fauteuil met een Justus v. Maurik in je hand...

Je moet ook geen gothic een sigaar in z'n handen duwen... Eigenlijk zelfs geen sigaret. Hoogstens zo'n kretek-meukding.

Maar sigaren kunnen zeker wel stijl hebben. Je moet alleen stijl uitstralen om een sigaar met stijl te kunnen roken. Sigaren zijn goed, sigaren zijn heerlijk, maar sommige mensen he... sommige mensen is het gewoon niet gegund.
Mij wel, gelukkig. Heerlijk zijn ze.

hmm, nou heb ik zin in een sigaar...
Citaat:
vlep`un schreef op 22-11-2004 @ 17:29 :
mja kvind ze ook vies en ze stinken keihard, maar ze hebben wel meer stijl dan sigaretten.
en niet alle sigaren zijn dik en bruin
Nope. Panatella's, signoritas, havanas, sigarellos, allemaal redelijk klein en dun.
Corona's en Grande Corona's zijn dan wel weer een stuk dikker. Maar daarom niet minder lekker
Oud 23-11-2004, 01:03
halveschizo
halveschizo is offline
nogsteeds meestal een stuk groter en zwaarder dan mijn vertrouwde B&H's. verder is het vereist voor een goth om te roken onder het motto: no future (jaja, echtwaar). verder ben ik van mening dat op een mooie donkerrooie sofa met een glas goeie spaanse wijn en een elegante sigaret een gothic veel beter op zijn plek is dan met een sigaar en een sherry op een ouwe manne stoel. het liefst dan eigenlijk ook nog met zo'n mooi lang zwart pijpje.
Oud 23-11-2004, 11:41
Vice
Vice is offline
hihi
Oud 23-11-2004, 13:19
Type
Type is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 23-11-2004 @ 02:03 :
nogsteeds meestal een stuk groter en zwaarder dan mijn vertrouwde B&H's. verder is het vereist voor een goth om te roken onder het motto: no future (jaja, echtwaar). verder ben ik van mening dat op een mooie donkerrooie sofa met een glas goeie spaanse wijn en een elegante sigaret een gothic veel beter op zijn plek is dan met een sigaar en een sherry op een ouwe manne stoel. het liefst dan eigenlijk ook nog met zo'n mooi lang zwart pijpje.
ben ik even blij dat ik niet in jurken en onder de make-up rondloop... dat laat ik aan de vrouwen over.

Daarnaast heeft jouw B&H net zo min stijl als een Lukcy om het simpele feit dat roken populair is, de normaalste zaak van de wereld, je ziet iedereen met een peuk. En zodra dat zo is, verliest het elk idee van stijl. Stijl is een houding/uistraling van elite, en zodra er geen elite meer is, maar alleen een massa, is stijl dus ook weg.
Oud 23-11-2004, 13:52
halveschizo
halveschizo is offline
nee, dat is de reden waarom luckies malboro's en gouloises geen stij hebben
Oud 23-11-2004, 15:12
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 23-11-2004 @ 14:52 :
nee, dat is de reden waarom luckies malboro's en gouloises geen stij hebben
Ben je nou gewoon dom of kan je een beetje slecht lezen

Citaat:
Type schreef op 23-11-2004 @ 14:19 :
Daarnaast heeft jouw B&H net zo min stijl als een Lukcy om het simpele feit dat roken populair is, de normaalste zaak van de wereld, je ziet iedereen met een peuk. En zodra dat zo is, verliest het elk idee van stijl. Stijl is een houding/uistraling van elite, en zodra er geen elite meer is, maar alleen een massa, is stijl dus ook weg.
Mischien dat je het zo beter lezen. En ja het is dus ook de reden dat een B&H geen stijl heeft. Het roken van sigareten (het merk maakt niet uit) valt in dit geval onder de masa en dus niet onder elite en dus is de stijl wel. Capiche?
Oud 23-11-2004, 19:13
halveschizo
halveschizo is offline
30% van de nederlandse bevolking rookt sigaren sigaretten sjek of pruimt. dan maakt het niet meer uit welk van de 4 je doet. je bent uberhaubt deel van een elite. verder vergeet jij het hele esthetische aspect. een sigaar is niet wit en heeft geen filter dus het ding is geheel stijloos in mijn ogen.
Oud 23-11-2004, 19:24
Caligula
Caligula is offline
Goeie sigaren zijn andere koek dan sigaretten, veel duurder en dus exclusiever. Sigaren hebben dan ook meer "stijl" dan sigaretjes.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 21:11
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 23-11-2004 @ 20:13 :
30% van de nederlandse bevolking rookt sigaren sigaretten sjek of pruimt. dan maakt het niet meer uit welk van de 4 je doet. je bent uberhaubt deel van een elite. verder vergeet jij het hele esthetische aspect. een sigaar is niet wit en heeft geen filter dus het ding is geheel stijloos in mijn ogen.
Dus omdat jij een sigaar stijlloos vind omdat ie niet wit is en geen filter heeft is ie dat meteen maar en een sigaret omdat ie dat wel heeft niet?

Verder vind ik een sigaar anders dan sigaretten of sjek. Een sigaar rook je over het algemeen niet als verslaving wat de meeste mensen wel doen met sigareten en shag. Een goede sigaar rook je met een glas goede congac of whiskey of whatever dan ook en dat is over het algemeen meer weggelegd voor de wat stijlvollere mensen onder ons. Die doen dat niet als verslaving omdat je de nicotine niet echt binnenkrijgt omdat je een sigaar niet inhaleert. Maar meer omdat het lekker en stijlvol is.
Oud 24-11-2004, 14:25
halveschizo
halveschizo is offline
ook als je niet inhaleert krijg je best wat nicotine binnen.

verder is wat je stijlvol vind puur subjectief. ik ga voor elegant. een sigaar is over het algemeen gewoon niet zo elegant als een sigaret...
Oud 24-11-2004, 16:56
Verwijderd
Ik rook nu ongeveer 5 jaar!

In het begin was het inderdaad net zoals jij op feestjes en in het weekend...
Maarja op een gegeven moment toch ook wel is doordeweeks...
En ja toen kwam het op iedere dag

Ik had het eerst ook niet aan mijn ouders verteld....
Maar ze kwamen er ook niet achter omdat ze zelf ook rookten!

Ik durfde het ook niet te vertellen omdat mijn vader een keer zei "Als je gaat roken breek ik je benen"
Tsjah dat was voor mij wel even schrikken
Maarja je weet hoe vaders zijn he!!

Uiteindlijk kwam mijn zus erachter dat ik rookte lette niet goed op wie er binnen kwam

En toen kregen we een keer ruzie en toen zou ze het aan mijn vader gaan vertellen....
Dus toen heb ik het maar vertelt zodat ik eerder was dan haar hihihi

Maar wacht maar af over een jaartje rook je ook gewoon door de weeks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten