Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2005, 19:38
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 19-11-2005 @ 16:43 :
Jaaaa! Ik heb het Ned. boek in huis. Ik wil het lezen! Maar aan de andere kant wil ik ook nog eventjes wachten omdat het anders zo snel uit is.
Lees je hem nog een keer of begin gewoon bij deel 1
Advertentie
Oud 20-11-2005, 10:32
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 19-11-2005 @ 20:38 :
Lees je hem nog een keer of begin gewoon bij deel 1
ja, dat kan natuurlijk
Oud 20-11-2005, 10:36
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Lees deel 4 voordat de film uitkomt.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 20-11-2005, 11:01
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Citaat:
Yerli schreef op 14-11-2005 @ 19:40 :
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik wil wel een beschuitje eten
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 20-11-2005, 22:38
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Joepiej, donderdag met vijf mensjes naar de film
Oud 21-11-2005, 16:37
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 20-11-2005 @ 23:38 :
Joepiej, woensdag met ongeveer 30 mensjes naar de film
__________________
Make that the cat wise
Oud 21-11-2005, 18:16
liefsNynzz
Avatar van liefsNynzz
liefsNynzz is offline
Heb het boek in ut NL!!!! Begint direct goed
Oud 21-11-2005, 19:48
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Heeft iemand de exclusieve reportage net gezien bij Shownieuws? Ik vond het geweldig om te zien, we kregen zelfs wat Snape eye candy (niet veel, maar het was beter dan niets)! Ik ben vooral benieuwd naar de scène op het kerkhof, volgens mij belooft dat heel erg cool te worden.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 21-11-2005, 19:52
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Ik heb t ook gezien, maar te weinig Rickman naar mijn mening
Ik ga miss zondag naar de film
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Oud 21-11-2005, 20:24
Noínden
Avatar van Noínden
Noínden is offline
Voor degenen die 't boek in 't NL al uit hebben, is 't echt waar dat 'horcruxes' zijn vertaald als 'gruizelementen'?

Edit: oh, wacht, 't is gruzielement. Best leuk gevonden, maar toch 'n beetje jammer...
__________________
Let me take you by the hand and lead you through the streets of London|*LiveWed-getrouwd met Morgan Le Fay

Laatst gewijzigd op 21-11-2005 om 21:00.
Oud 22-11-2005, 08:13
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Citaat:
Noínden schreef op 21-11-2005 @ 21:24 :
Voor degenen die 't boek in 't NL al uit hebben, is 't echt waar dat 'horcruxes' zijn vertaald als 'gruizelementen'?

Edit: oh, wacht, 't is gruzielement. Best leuk gevonden, maar toch 'n beetje jammer...
gruizelement , wat is dat nou weer voor een vreemde vertaling.
Oud 22-11-2005, 08:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
steefos schreef op 22-11-2005 @ 09:13 :
gruizelement , wat is dat nou weer voor een vreemde vertaling.
Gruzielement dus.

Ik heb het boek uit Alleen nu wil ik perse direct het volgende boek lezen en moeten we weer lang gaan wachten
Oud 22-11-2005, 10:38
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Severus schreef op 21-11-2005 @ 20:48 :
Heeft iemand de exclusieve reportage net gezien bij Shownieuws? Ik vond het geweldig om te zien, we kregen zelfs wat Snape eye candy (niet veel, maar het was beter dan niets)! Ik ben vooral benieuwd naar de scène op het kerkhof, volgens mij belooft dat heel erg cool te worden.
Jup heb natuurlijk gekeken! Nu wil ik de film echt zoo graag zien!

Leuk om wat voorproefjes te zien, en herkende al een aantal elementen uit t boek

Daniel Radcliffe wordt wel steeds leuker naarmate hij ouder wordt (duh..)
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 22-11-2005, 10:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vind dat ze wel heel erg veel hebben laten zien voordat de film hier uberhaupt draait. Wel leuk natuurlijk, maar wel veel en dan wil je het toch liever zien als je de film zelf al gezien hebt.
Ze hebben wel erg veel zitten verklappen. Wel jammer voor die paar mensen die de boeken nog niet gelezen hebben.

Maar goed, ziet er goed uit en ik heb zin om hem te gaan kijken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-11-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 22-11-2005 @ 11:48 :
Ik vind dat ze wel heel erg veel hebben laten zien voordat de film hier uberhaupt draait. Wel leuk natuurlijk, maar wel veel en dan wil je het toch liever zien als je de film zelf al gezien hebt.
Ze hebben wel erg veel zitten verklappen. Wel jammer voor die paar mensen die de boeken nog niet gelezen hebben.

Maar goed, ziet er goed uit en ik heb zin om hem te gaan kijken.
Die film duurt meer dan 2,5 uur. Je hebt in totaal misschien tien minuten film gezien.


@ Severus, ik dacht dat jij niks meer van de film wilde zien voor je 'm in de bios had bekeken?
Oud 22-11-2005, 15:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
hppa schreef op 22-11-2005 @ 14:49 :
Die film duurt meer dan 2,5 uur. Je hebt in totaal misschien tien minuten film gezien.
Dat snap ik ook wel, maar je hebt zo'n beetje bijna van alle hoogtepunten wel een stukje gezien. Film is natuurlijk langer en heeft ook een serieus verhaal, maar toch. Verrassing is er zo toch wel een beetje af.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-11-2005, 17:29
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
hppa schreef op 22-11-2005 @ 14:49 :
@ Severus, ik dacht dat jij niks meer van de film wilde zien voor je 'm in de bios had bekeken?
Die voorproefjes waren heel wat anders dan die hele scènes die ze op Internet hadden gezet. Waar je op TV van iedere scène zo'n 30 seconden te zien krijgt, kreeg je op Internet bijvoorbeeld 3 hele minuten ofzo. Daar was ik niet van gediend.

Geef toe, er ís een verschil.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 23-11-2005, 06:54
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
De film was erg stoer.
Ik ben gisteren al geweest naar de Imax versie en die maakte dus dat je nog is extra goed in de film zat .
Verder ga ik ze maar gewoon los van de boeken zien, want het is kwa commentaar natuurlijk het standaard verhaal. Een hoop weggelaten of anders gemaakt.
De film is overigens een stuk grimmiger en het draait echt puur om de opdrachten, het evrhaal loopt echt van opdracht naar opdracht. Een hoop nieuwe dingen wel omtrent de grote lijn. Het zien van deatheaters, the black mark, het teken dat de death eathers op hun lichaam dragen en natuurlijk ook Voldemort zelf....

Het einige was ik echt wel storend vond is hoe ze de 'rechtszaal' van the ministery of magic uitgebeeld hebben. Helemaal niet alsof het een oude kerker is, maar toch wel sfeervol, alleen een andere sfeer.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 23-11-2005, 09:39
Verwijderd
ik heb het boek net uit

(sorry ik zal de volgende keer een spoiler toepassen )

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 10:48.
Oud 23-11-2005, 10:40
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 23-11-2005 @ 10:39 :
Spoiler
Het gebruik van een spoilertag zouden we waarderen, want er zijn mensen die op de Nederlandse versie van HBP hebben gewacht (en dus nog niet weten wat er gaat gebeuren) en het boek nog niet uit hebben op dit moment.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 23-11-2005, 20:58
Verwijderd
Ik ben vanmiddag naar de film geweest!
Ik vond 'm leuk en ook wel spannend, ook al wist ik alles al wat er ging gebeuren.
Oud 23-11-2005, 23:53
Verwijderd
Het ziet er allemaal heel mooi uit.

Dan Radcliffe is, net als Harry in de boeken, de zwakste schakel. Hermione is niet alleen een plaatje om te zien, maar heeft ook de interessantste rol.
En Ron zegt vaak 'sodeknetter'. Zwaar aangeraden.
Oud 24-11-2005, 09:44
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ga morgenavond
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 24-11-2005, 10:12
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Het is altijd geweldig om naar harry potter films te gaan, maar wat een kutfilm verder zeg...
Het verhaal liep voor geen meter, er zaten zeer nutteloze dingen in ( bv. barto krenck die ineens op de grond lag....verder werd er geen uitleg gegeven en ze kwamen er ook niet op terug, en ik ha dtoch wel erg graag het wk zwerkbal even gezien. )
Het leek meer op een trailer van 2,5 uur... allemaal aan elkaar geplakte stukjes
Perkamentus doet eng in de films
en sneep was te weinig aanwezig.
al met al vond ik het wat tegenvallen, maar uiteraard is het toch
Oud 24-11-2005, 12:00
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Ieke schreef op 24-11-2005 @ 10:44 :
Ik ga morgenavond
Ik ook.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 24-11-2005, 12:25
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 24-11-2005 @ 11:12 :

Perkamentus doet eng in de films
In het boek doet hij ook eng hoor

Heb nog geen tijd om naar de film te gaan Bah, heb t te druk met studie
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 24-11-2005, 16:20
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Ik heb hem gisterenavond gezien... Beter dan de vorige drie films, dat is duidelijk. Maar heel jammer dat ze zoveel fragmenten hebben weggelaten. Je krijgt het stadion van het WK-zwerkbal te zien, maar geen wedstrijd, zelfs geen duikvlucht van Kruml... Hermione vond ik wat minder in de film, ofwel was ze nijdig aan het doen, ofwel was ze te overbezorgd. Maar toch, ze zag er prachtig uit aan de arm van Kruml.

De verfilming van de proeven vond ik dan wel heel goed. Je voelt de hete adem van de Bulgarian Horntail in je nek! Ook het doolhof ziet er heel akelig uit, alleen jammer dat ze geen enkele hindernis tonen, geen boeman, geen sfinx,...

Ron was weer onmetelijk grappig en ook zijn tweelingbroers duiken af en toe eens in beeld.

De kerkhofscène: heel goed vond ik, een heel tragisch moment zeker als Harry er dan uiteindelijk in slaagt terug te keren naar Hogwarts en in tranen uitbarst over het lichaam van Cedric Digory.

Kortom, een goeie film, maar ik hoop op een extended dvd-version.
Oud 24-11-2005, 16:38
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 24-11-2005 @ 17:20 :
Ik heb hem gisterenavond gezien... Beter dan de vorige drie films, dat is duidelijk. Maar heel jammer dat ze zoveel fragmenten hebben weggelaten. Je krijgt het stadion van het WK-zwerkbal te zien, maar geen wedstrijd, zelfs geen duikvlucht van Kruml... Hermione vond ik wat minder in de film, ofwel was ze nijdig aan het doen, ofwel was ze te overbezorgd. Maar toch, ze zag er prachtig uit aan de arm van Kruml.

De verfilming van de proeven vond ik dan wel heel goed. Je voelt de hete adem van de Bulgarian Horntail in je nek! Ook het doolhof ziet er heel akelig uit, alleen jammer dat ze geen enkele hindernis tonen, geen boeman, geen sfinx,...

Ron was weer onmetelijk grappig en ook zijn tweelingbroers duiken af en toe eens in beeld.

De kerkhofscène: heel goed vond ik, een heel tragisch moment zeker als Harry er dan uiteindelijk in slaagt terug te keren naar Hogwarts en in tranen uitbarst over het lichaam van Cedric Digory.

Kortom, een goeie film, maar ik hoop op een extended dvd-version.

Helemaal mee eens.
__________________
Make that the cat wise
Oud 25-11-2005, 00:04
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Was een hele leuk film!!!!

Alleen jammer dat er op verschillende plekken in de zaal gediscusseerd werd door meiden dat dingen niet klopte, weglaten waren enz enz enz in vergelijking met het boek...erg irritant "TSSSSSSS blabla zus en zo enz enz" bah

Coole film, ga hem denk ik op een rustiger moment nog eens kijken!
Oud 25-11-2005, 07:39
Verwijderd
oooew ik wil ook
Oud 25-11-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 25-11-2005 @ 01:04 :
Was een hele leuk film!!!!

Alleen jammer dat er op verschillende plekken in de zaal gediscusseerd werd door meiden dat dingen niet klopte, weglaten waren enz enz enz in vergelijking met het boek...erg irritant "TSSSSSSS blabla zus en zo enz enz" bah

Coole film, ga hem denk ik op een rustiger moment nog eens kijken!
idem

Naast ons zaten er een paar koeien tot en met. De film was nog niet lang bezig, en Perkamentus was aan't uitleggen over de GoF. "en ge moet zeventien zijn enzo blabla" en die trezen naast ons: "hoe? maar dan kan Harry toch niet meedoen?"
Oud 25-11-2005, 16:34
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 24-11-2005 @ 17:20 :
Ik heb hem gisterenavond gezien... Beter dan de vorige drie films, dat is duidelijk. Maar heel jammer dat ze zoveel fragmenten hebben weggelaten. Je krijgt het stadion van het WK-zwerkbal te zien, maar geen wedstrijd, zelfs geen duikvlucht van Kruml... Hermione vond ik wat minder in de film, ofwel was ze nijdig aan het doen, ofwel was ze te overbezorgd. Maar toch, ze zag er prachtig uit aan de arm van Kruml.

De verfilming van de proeven vond ik dan wel heel goed. Je voelt de hete adem van de Bulgarian Horntail in je nek! Ook het doolhof ziet er heel akelig uit, alleen jammer dat ze geen enkele hindernis tonen, geen boeman, geen sfinx,...

Ron was weer onmetelijk grappig en ook zijn tweelingbroers duiken af en toe eens in beeld.

De kerkhofscène: heel goed vond ik, een heel tragisch moment zeker als Harry er dan uiteindelijk in slaagt terug te keren naar Hogwarts en in tranen uitbarst over het lichaam van Cedric Digory.

Kortom, een goeie film, maar ik hoop op een extended dvd-version.
Helemaal mee eens!

"Bloody hell!" En ik vond het wel leuk dat Ginny zo vaak in beeld kwam.
__________________
Wark!
Oud 25-11-2005, 17:06
Verwijderd
Jaajaa ik ga zondag ook naar de bios
Oud 26-11-2005, 00:23
Verwijderd
Super goede film maar ik miste zoveel met het boek. Bijvoorbeeld de huiself Dobby die dat kruid voor de tweede proef voor harry bedacht.
Oud 26-11-2005, 00:39
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Anneka schreef op 26-11-2005 @ 01:23 :
Super goede film maar ik miste zoveel met het boek. Bijvoorbeeld de huiself Dobby die dat kruid voor de tweede proef voor harry bedacht.
Ik miste ook heel veel, ook dingen die in mijn ogen toch wel belangrijk zijn voor de volgende delen. (Rita Skeeter die een Animagus is bijvoorbeeld). En er was eigenlijk nooit uitgelegd hoe Barto Junior uit Azkaban gekomen is. Maar ik vond het wel een leuke film.
__________________
Wark!
Oud 26-11-2005, 00:49
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik vond het eerlijk gezegd niet zo'n geweldige film. Ik miste gewoon heel veel dingen.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Oud 26-11-2005, 00:51
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ik miste ook heel veel dingen, maar ik vond het geen slechte film. De tweeling en Ron maakten veel goed. Jammer dat Alan Rickman er zo weinig in voorkwam.
__________________
Wark!
Oud 26-11-2005, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Flowtje schreef op 26-11-2005 @ 01:51 :
Ik miste ook heel veel dingen, maar ik vond het geen slechte film. De tweeling en Ron maakten veel goed. Jammer dat Alan Rickman er zo weinig in voorkwam.
ooow weinig Alan?
Oud 26-11-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 26-11-2005 @ 14:09 :
ooow weinig Alan?
spijtig genoeg wel ja
Oud 26-11-2005, 14:17
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 26-11-2005 @ 14:09 :
ooow weinig Alan?
Heel weinig, ja. Al zijn twee van zijn scènes wel heel cool.

Verder - gisteren gezien, vond het een kutfilm. Ik kom daar later nog op terug.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 26-11-2005, 18:24
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Severus schreef op 26-11-2005 @ 15:17 :

Verder - gisteren gezien, vond het een kutfilm. Ik kom daar later nog op terug.
Schiet eens een beetje op, ja?
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Oud 26-11-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 26-11-2005 @ 19:24 :
Schiet eens een beetje op, ja?
ja, huphup
Oud 26-11-2005, 19:28
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
De film was duidelijk beter dan de vorige films. Ik was me wat aan het ergeren over de details die niet met de boeken klopten. (Waarom heeft Harry bijvoorbeeld blauwe ogen?)
Ik vond de film écht eng en ik denk dat alle kinderen beter thuis kunnen blijven. Ooh, ik ben fan van Ron in de films; hij is errug oké.
Eigenlijk wil ik nog een keer naar de bioscoop om de hele film nog eens rustig te bekijken.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 26-11-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Lilium schreef op 26-11-2005 @ 20:28 :
De film was duidelijk beter dan de vorige films. Ik was me wat aan het ergeren over de details die niet met de boeken klopten. (Waarom heeft Harry bijvoorbeeld blauwe ogen?)
Ik snap dat muggenziften nooit zo. De films zijn een weergave van het verhaal zoals het op film goed naar voren kan komen. En dergelijke details, of bijvoorbeeld het feit dat de haren van Draco anders worden, of het kasteel niet precies is zoals in het boek, of dat het subplot van de huiselven geminimaliseerd is... het doet voor mij helemaal niets af aan de films.
Oud 26-11-2005, 21:21
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Vermakelijke film. Vond vooral het Ball heel leuk. Heb veel gelachen.
Wat ik eigelijk het slechtste/meest jammere vond, was de verbeelding van Voldemort. Kwa uiterlijk vond ik hem wel goed uitgebeeld, alleen had ie geen rode ogen (dat was toch wel belangrijk in het boek). Maar verder vond ik zijn uiterlijk wel okee. Maaaarrr zijn stem! Vreselijk. Echt zo van "Harry jongen, Death Eathers! Biertje doen?"
Die stem had veel enger en mysterieuzer moeten zijn, en dat had ook zeker gekund.
Voldemort kwam nu echt NIET over als de grote machtige tovenaar die hij zou zijn. Totaal niet intimiderend.
Oud 26-11-2005, 22:31
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
voldemort clip
voldemort
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 26-11-2005, 23:56
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Mjah ik vond Voldemort wel ok....het is gewoon een hele wijze man enz, en dat straalt er nu gewoon nog steeds vanaf in zijn houding en gebaren, alleen is hij er dus wat lelijker op geworden!

Maarjah die hele reeks draait om harry/voldemort en dus had ik Voldemort liever als een afzichtelijk eng griezelig misvormd persoon gezien waarbij je de handen voor de ogen zal houden uit angst....maarjaaaaaaa zo wordt het ook verder niet in het boek omschreven...maargoed ik vond het niet HET hoogtepunt van de film ofzo
Oud 27-11-2005, 11:31
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Oh, en Dumbledore doet raar in de film.
__________________
Wark!
Oud 27-11-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Flowtje schreef op 27-11-2005 @ 12:31 :
Oh, en Dumbledore doet raar in de film.
Dat vond ik ook ja. Een soort opgejaagd, druk. Niet zo rustig als in de boeken. Of wordt dat ook zo in het boek beschreven? (is alweer een poos geleden dat ik dat gelezen heb)

Dat vond ik een beetje tegenvallen.
Oud 27-11-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Flowtje schreef op 27-11-2005 @ 12:31 :
Oh, en Dumbledore doet raar in de film.
ja, helemaal niet perkamentus-achtig hé Zo opgewonden, zo lichtgeraakt, zo in paniek

scary...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken interview nederlandse literatuur
sweetm
6 29-10-2007 00:30
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #6
Verwijderd
5 15-10-2005 01:21
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #6
Verwijderd
17 15-10-2005 00:56
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #4
Verwijderd
500 10-07-2005 18:05
Verhalen & Gedichten Enquete leesgewoonten
studentteacher
49 11-09-2004 11:19
Levensbeschouwing & Filosofie Enquete heksen en hekserij
LadyOfDarkness
1 17-11-2003 15:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.