Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 19:10
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 19:36 :
Hydrogen jij zei trouwens ook dat Suriname wel geld genoeg had om dat probleem op te lossen, maar een nog veel rijker land moest met een beetje watersnood ook internationale hulp hebben. (Nederland 1953)
Wat een kromme vergelijking. Het nederland van 1953 was niet zo welvarend als het nederland anno 2006. De situatie in Nederland bij een overstroming is denk ik een stuk erger, omdat we eenmaal zoveel meter onder zeeniveau leven. Hier zouden een stuk meer mensen doodgaan.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2006, 20:14
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-05-2006 @ 12:56 :
denk je dat het voor de lol 100% controle heet? en lees jij niet ofzo? JA IEDEREEN WORDT GECONTROLEERD, LEUTER

misschien is het zo duidelijker.
en nee niet iedereen krijgt een inwendig onderzoek maar wel alles wordt overhoop geflikkert.

en het deel wat onder water staat wonen btw alleen bosnegers en gouddieven uit brazilië, wat het cru maakt voor de bosnegers maar ik heb geen medelijden met die lullo's die het goud wegjatten
Nee mislukt bakseltje in Portugal interesseert het ze niet hoeveel drugs er door Nederland gaat vanuiit Suriname. Dus ga jij mij nu niet vertellen dat ik niet weet wat een 100% controle is, want dat weet ik al sinds de basisschool. Wist alleen niet dat het ook bij sommige vluchten werd gedaan.

Bij ons zijn ze wat humaner. Maar typisch iets voor jou om niet verder te kijken dan je neusje lang is. Ben er al op teruggekomen.
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:18
Hydrogen
Hydrogen is offline
Tolerance is so hard to find.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:22
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
hebben ze een keer wat te drinken, is t weer niet goed.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 19:04 :
Koekje kijk je wel is op www.waterkant.net? Moet je daar even de reacties lezen over die overstroming.

Iemand geeft de corrupte regering de schuld omdat die al die bomen laat kappen waardoor er minder regenwater opgenomen wordt.

Zit mischien wel iets van logica in. Sowieso zijn al die kapconcensies en die goudwinningsconcencies niet echt goed voor Suriname. Ze verdienen er weinig aan. Ze kunnen het beter zelf regelen dan alles laten leeg roven door buitenlandse bedrijven.

Het enige wat we er aan over hebben gehouden is een stuwmeer, maar zelfs daar profiteerd de bevolking weinig van.

Oja en ik ben blij dat Eelco eindelijk weet wat 100% inhoud. (en sorry voor mijn spelfout, dacht al dat het fout was)
ik kijk daar af en toe maar. belachelijk trouwens van dat goudwinnen, mijn opa zei al dat de vis daar niet meer te vreten was omdat er overal nou kwik in het water zat door die mensen die goud willen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:28
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 21:14 :
Nee mislukt bakseltje in Portugal interesseert het ze niet hoeveel drugs er door Nederland gaat vanuiit Suriname. Dus ga jij mij nu niet vertellen dat ik niet weet wat een 100% controle is, want dat weet ik al sinds de basisschool. Wist alleen niet dat het ook bij sommige vluchten werd gedaan.

Bij ons zijn ze wat humaner. Maar typisch iets voor jou om niet verder te kijken dan je neusje lang is. Ben er al op teruggekomen.
Nee in Portugal legaliseren jullie gewoon alle drugs. (teminste in 1 plaats toch als ik het goed heb).

En jij wist dus duidelijk niet wat een 100% controlle was, want jij dacht dat ze alleen mensen eruit pikte die ze verdenken. Alle vliegtuigen vanuit Suriname, Nederlandse Antillen en Aruba worden helemaal gecontroleerd.

Maar als je in Portugal zit en kan internetten kan je toch ook Nederlandse kranten of journaal bekijken.

quote/: Mr.Hypert€xt hebben ze een keer wat te drinken, is t weer niet goed. /qoute.

Ze hebben er anders beter bier en lekkere frisdrank dan hier. Wel is van Parbo bier gehoord of Fernandez. Zelfs 2 Nederlandse jongens uit mijn klas kende Fernandez frisdrank, vooral die groene is lekker.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:34
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 20:10 :
Wat een kromme vergelijking. Het nederland van 1953 was niet zo welvarend als het nederland anno 2006. De situatie in Nederland bij een overstroming is denk ik een stuk erger, omdat we eenmaal zoveel meter onder zeeniveau leven. Hier zouden een stuk meer mensen doodgaan.
Nederland toen was al een stuk welvarender dan Suriname nu (toen bestond er namelijk al slavernij . En het maakt niet uit of een gebied onder de zeespiegel ligt of niet als het overstroomt. NOu ja het enige verschil is dat het water in een gebied onder de zeespiegel weggepompt moet worden en hier vanzelf wel wegstroomt, grotendeels, er zullen ook pompen nodig zijn denk ik.

Maar het aantal mensen wat dood gaat hoeft niet perse een stuk groter te zijn hoor bij een gebied onder de zeespiegel. Overstroomt is overstroomt. Ik denk dat ze het in Nederland nog goed hadden omdat er eten beschikbaar was. Daar is nu bijna geen eten beschikbaar.

Dus Suriname kan best geld gebruiken. Dus hydrogen je moet niet meteen zo gaan beginnen dat ze helemaal niks nodig hebben en het allemaal overdrijven wordt en er andere landen zijn die het beter kunnen gebruiken. Er zullen vast wel andere landen zijn die het beter kunnen gebruiken, maar ja zoals Koekje al is zei. Daar heeft Nederland geen band mee en met Suriname wel.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:38
Verwijderd
er gaan allicht minder mensen dood daar omdat het binnenland erg dunbevolkt is
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:07
Hydrogen
Hydrogen is offline
Tuurlijk heeft suriname geld nodig, maar om te stellen dat Nederland ook hulp nodig heeft gaat me te ver. Zoals je zelf al zegt: Nederland kan goed voor zichzelf zorgen.

Laat me jou nou eens quoten:

Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 19:36 :
Hydrogen jij zei trouwens ook dat Suriname wel geld genoeg had om dat probleem op te lossen, maar een nog veel rijker land moest met een beetje watersnood ook internationale hulp hebben. (Nederland 1953)
Jij stelt hier dat Nederland hulp nodig heeft. In je laatste post beweer je weer van niet.

Dat vind ik dus een kromme vergelijking. Jij stelt dat Nederland hulp nodig had in 1953 terwijl we nu anno 2006 leven. We zijn een heel stuk welvarender dan toen. De oorlog was 8 jaar daarvoor beeindigd. Het land moest nog worden opgebouwd. Goh dat ze dan hulp nodig hadden.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:16
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 21:34 :
Nederland toen was al een stuk welvarender dan Suriname nu (toen bestond er namelijk al slavernij . En het maakt niet uit of een gebied onder de zeespiegel ligt of niet als het overstroomt. NOu ja het enige verschil is dat het water in een gebied onder de zeespiegel weggepompt moet worden en hier vanzelf wel wegstroomt, grotendeels, er zullen ook pompen nodig zijn denk ik.
Mwaa vergis je niet ik denk dat surinamers het rond 1953 gemiddeld gezien misschien zelfs beter hadden. Nederland kwam net uit de tweede wereldoorlog dus er moest heel wat opgebouwd worden. Surinaamse munteenheid was zelfs sterker een tijdje.
Een oud oom van me vertelde in wat voor barre omstandigheden nederlanders in die tijd leefde, hij schrok toen hij hier op vakantie kwam van de armoede. Kleine huisjes soms niet eens met een douche, nederland is pas de laatste tientallen jaren echt welvarend geworden.
Mijn ouders kunnen zich nog heugen dat er voedsel en geld werd gecollecteerd om naar Nederland te sturen kan je voor stellen...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:17
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 08-05-2006 @ 22:16 :
Mwaa vergis je niet ik denk dat surinamers het rond 1953 gemiddeld gezien misschien zelfs beter hadden. Nederland kwam net uit de tweede wereldoorlog dus er moest heel wat opgebouwd worden. Surinaamse munteenheid was zelfs sterker een tijdje.
Een oud oom van me vertelde in wat voor barre omstandigheden nederlanders in die tijd leefde, hij schrok toen hij hier op vakantie kwam van de armoede. Kleine huisjes soms niet eens met een douche, nederland is pas de laatste tientallen jaren echt welvarend geworden.
Mijn ouders kunnen zich nog heugen dat er voedsel en geld werd gecollecteerd om naar Nederland te sturen kan je voor stellen...
Dat is wat ik bedoel.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:29
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 22:17 :
Dat is wat ik bedoel.
Nee je leest niet goed wat ik zeg. Nederland toen was denk ik ondanks de problemen die er waren nog steeds welvarender dan Suriname NU. Daarom vond ik het onzin dat jij zei dat Suriname niks nodig had en ze het zelf maar moesten oplossen.

En inderdaad voor de onafhankelijkheid was de Surinaamse gulden meer waard dan de Nederlandse gulden. Toen was Suriname wel welvarender, helaas is dat voor een groot deel leeggeroorft.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:32
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 22:29 :
Nee je leest niet goed wat ik zeg. Nederland toen was denk ik ondanks de problemen die er waren nog steeds welvarender dan Suriname NU. Daarom vond ik het onzin dat jij zei dat Suriname niks nodig had en ze het zelf maar moesten oplossen.

En inderdaad voor de onafhankelijkheid was de Surinaamse gulden meer waard dan de Nederlandse gulden. Toen was Suriname wel welvarender, helaas is dat voor een groot deel leeggeroorft.
Je spreekt jezelf tegen. Of ze zijn welvarender of niet. Ze waren welvarender.
Ik heb het zelf niet over of suriname zichzelf kan redden. Ik heb het over de vergelijking dat Nederland zichzelf niet eens kan redden.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 22:23
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 21:28 :
Nee in Portugal legaliseren jullie gewoon alle drugs. (teminste in 1 plaats toch als ik het goed heb).
Jullie?
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 22:44
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 20:28 :
Nee in Portugal legaliseren jullie gewoon alle drugs. (teminste in 1 plaats toch als ik het goed heb).

En jij wist dus duidelijk niet wat een 100% controlle was, want jij dacht dat ze alleen mensen eruit pikte die ze verdenken. Alle vliegtuigen vanuit Suriname, Nederlandse Antillen en Aruba worden helemaal gecontroleerd.

Maar als je in Portugal zit en kan internetten kan je toch ook Nederlandse kranten of journaal bekijken.

.
Heb geen idee of we alles legaliseren, ik basketball hier alleen. Ja Nederlandse kranten hebben we wel alleen lees ik serieus alleen de sport pagina's. Internet heb ik wel duidelijk, anders had ik jullie niet zo geirriteerd.
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 09:45
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 23:44 :
Heb geen idee of we alles legaliseren, ik basketball hier alleen. Ja Nederlandse kranten hebben we wel alleen lees ik serieus alleen de sport pagina's. Internet heb ik wel duidelijk, anders had ik jullie niet zo geirriteerd.
Je bekent in ieder geval dat je irritant bent.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:11
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 09-05-2006 @ 09:45 :
Je bekent in ieder geval dat je irritant bent.
Ach gaat dit nog ergens over? Suriname schijnt het toch niet alleen af te kunnen? Ze overwegen internationale hulp in te schakelen.
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:29
Supersuri
Supersuri is offline
Ruim 25.000 personen getroffen door watersnood
Geplaatst op dinsdag, mei 9th, 2006 om 2:22 am in Nieuws uit Suriname, Binnenland

PARAMARIBO, 9 mei – Er zijn ruim 25.000 personen getroffen door de watersnood in Oost- en Zuid-Suriname. Dit meldt de voorzitter van het Nationaal Coördinatiecentrum Rampenbestrijding, luitenant-kolonel Jerry Slijngaard. Hoewel nog niet wordt gesproken van een ramp, wordt met alles rekening gehouden. Er ligt al een evacuatie- en bevoorradingsplan klaar.

Als nodig, zullen de mensen verplaatst worden naar nabijgelegen gebieden en voorzien worden van rantsoenen. “We zijn nog niet op het punt beland, dat we tot evacuatie moeten overgaan”, zegt Slijngaard. Via Operatie Falawatra zullen wel de ergste noden het eerst worden aangepakt, zoals voedsel- en drinkwatertekorten. Leger en politie zijn in beweging gebracht om de orde te handhaven.

“Het is nu zaak dat verwarring en chaos voorkomen worden. Wij houden rekening met alles, wrijvingen als het te lang duurt, maar ook met gespuis”, zegt minister Felisi van Regionale Ontwikkeling. Hij leidt het ministerieel crisisteam, dat hulp moet coördineren. Particulieren zijn opgeroepen een bijdrage te doen. Volgens de Meteodienst zal het de komende dagen nog blijven regenen.

bron: www.waterkant.net
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:35
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 09-05-2006 @ 11:29 :
Ruim 25.000 personen getroffen door watersnood
Geplaatst op dinsdag, mei 9th, 2006 om 2:22 am in Nieuws uit Suriname, Binnenland

PARAMARIBO, 9 mei – Er zijn ruim 25.000 personen getroffen door de watersnood in Oost- en Zuid-Suriname. Dit meldt de voorzitter van het Nationaal Coördinatiecentrum Rampenbestrijding, luitenant-kolonel Jerry Slijngaard. Hoewel nog niet wordt gesproken van een ramp, wordt met alles rekening gehouden. Er ligt al een evacuatie- en bevoorradingsplan klaar.

Als nodig, zullen de mensen verplaatst worden naar nabijgelegen gebieden en voorzien worden van rantsoenen. “We zijn nog niet op het punt beland, dat we tot evacuatie moeten overgaan”, zegt Slijngaard. Via Operatie Falawatra zullen wel de ergste noden het eerst worden aangepakt, zoals voedsel- en drinkwatertekorten. Leger en politie zijn in beweging gebracht om de orde te handhaven.

“Het is nu zaak dat verwarring en chaos voorkomen worden. Wij houden rekening met alles, wrijvingen als het te lang duurt, maar ook met gespuis”, zegt minister Felisi van Regionale Ontwikkeling. Hij leidt het ministerieel crisisteam, dat hulp moet coördineren. Particulieren zijn opgeroepen een bijdrage te doen. Volgens de Meteodienst zal het de komende dagen nog blijven regenen.

bron: www.waterkant.net
Ik zie dat de regering het heel erg goed aanpakt. Bravo! Ze blijven in ieder geval koel. Kan ik niet zeggen van Amerika.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:55
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
kunnen we het topic niet veranderen naar WATERSNOOD in SURINAME? want dit heeft niets meer met het topic te maken.

Heb overigens een zwembandje opgestuurd
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 23:44 :
Heb geen idee of we alles legaliseren, ik basketball hier alleen. Ja Nederlandse kranten hebben we wel alleen lees ik serieus alleen de sport pagina's.
Waarom meng je je dan in debatten waarover je niet geïnformeerd bent?
In de announcement van N&A staan overigens genoeg bronnen om je een beetje kennis te geven, probeer die eens.


Ontopic: heeft Suriname die Nederlandse hulp nu al geaccepteerd? De NOS meldde alleen nog maar dat Nederland hulp had aangeboden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 09-05-2006 @ 11:35 :
Ik zie dat de regering het heel erg goed aanpakt. Bravo! Ze blijven in ieder geval koel. Kan ik niet zeggen van Amerika.
daar krijg je nog geen paniek al schiet je de hele regering naar de klote xD
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:50
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2006 @ 13:42 :
daar krijg je nog geen paniek al schiet je de hele regering naar de klote xD
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 13:08
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-05-2006 @ 12:14 :
Waarom meng je je dan in debatten waarover je niet geïnformeerd bent?
In de announcement van N&A staan overigens genoeg bronnen om je een beetje kennis te geven, probeer die eens.


Ontopic: heeft Suriname die Nederlandse hulp nu al geaccepteerd? De NOS meldde alleen nog maar dat Nederland hulp had aangeboden.
Ze wachten op een officieel verzoek maar alles schijnt al klaar te staan. En die eerste opmerking van je leg ik net zoals de rest van je maar weer naast me neer.
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:32
Supersuri
Supersuri is offline
Nationale hulpactie voor Suriname

Uitgegeven: 9 mei 2006 17:18
Laatst gewijzigd: 9 mei 2006 18:27
UTRECHT - De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) hebben dinsdag gironummer 797 ten name van SHO Den Haag geopend om geld te werven voor de slachtoffers van de overstromingen in Suriname. Op dit nummer kan het Nederlandse publiek zijn donaties overmaken. Dat hebben de SHO dinsdag bekendgemaakt.

Hevige regens veroorzaken sinds zondag voor zware overstromingen in het Boven Suriname gebied maar ook Boven Marowijne is overspoeld. Zeker 120 dorpen zijn getroffen en zeventig dorpen staan voor het grootste deel onder water. Zeker 20.000 tot 25.000 hebben huis en haard verloren. Precieze aantallen zijn nog niet bekend.

'Samen voor Suriname'

De directeuren van de SHO hebben dinsdagmiddag besloten om een hulpactie te starten voor Suriname getiteld 'Samen voor Suriname'. De leden hebben contact met hun lokale partnerorganisaties om te zien welke hulp direct nodig is. Een aantal heeft al voedselpakketten uitgedeeld.

Particulier

Ook zijn particuliere organisaties bezig de exacte behoeften van de bevolking en de mogelijkheden voor het verlenen van hulp in kaart te brengen. De komende dagen zullen de omvang van de ramp en de hulpbehoeften duidelijker worden.

De SHO bestaat uit Kerkinactie, Mensen in Nood/Cordaid, Nederlandse Rode Kruis, Oxfam Novib, stichting Vluchteling, TEAR fund, Terre des Hommes en Unicef Nederland. Kerkinactie en ICCO, de Interkerkelijke organisatie voor ontwikkelingssamenwerking, stellen direct 100.000 euro ter beschikking. Het geld zal worden gebruikt om de slachtoffers van voedsel, water en medicijnen te voorzien.

Hulpstroom

De eerste zendingen hulpgoederen naar het rampgebied in het Surinaamse achterland zijn dinsdagochtend plaatselijke tijd op gang gekomen. Met gecharterde vliegtuigen van particuliere bedrijven worden onder andere flessen water, rijst en voeding in blik naar het Boven-Surinamegebied getransporteerd. Dit gebied is het zwaarst getroffen door de watersnood.

Er vindt nog geen evacuatie plaats van bewoners uit de rampgebieden in Suriname. Dat heeft minister M. Felisie, die coördinator is van het crisisteam van de regering, dinsdag in een radiovraaggesprek gezegd. Bewoners van dorpen die door wateroverlast zijn geteisterd, hebben uit eigen beweging hoger gelegen gebieden opgezocht. "Als dat niet meer mogelijk is en er isolatie dreigt, dan kan er sprake zijn van evacuatie", aldus Felisie.

Situatie onderschat

Hij gaf toe dat meldingen over wateroverlast in het begin zijn onderschat. Zondag oriënteerde een overheidsteam zich in de gebieden. Felisie zegt dat de bewoners van het binnenland er zelf ook niet op voorbereid waren dat het water in de rivieren waarlangs hun dorpen liggen, zo snel zou stijgen.

Het ministerie van Onderwijs en Volksontwikkeling zal een eigen crisisteam instellen. "We streven ernaar dat het schooljaar voor de duizenden kinderen die nu van onderwijs verstoken zijn, niet verloren gaat", zegt minister E. Wolf. Het leeuwendeel van de scholen staat onder water, leermiddelen zijn verloren gegaan en aan meubilair is grote schade toegebracht.

bron www.nu.nl

Toch goed dat zo een hulpactie komt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 20:31
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Ze konden het toch alleen???? Hulp was toch niet nodig????
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 20:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
eelco schreef op 09-05-2006 @ 21:31 :
Ze konden het toch alleen???? Hulp was toch niet nodig????
Wie heeft dat gezegd???????????????????????????????????????????????????????????????? ????????

Kan het nergens terug vinden???????????!

Natuurlijk kunnen ze het niet alleen.

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 08:33.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 21:37
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-04-2006 @ 14:20 :
Zo je echt denken? Ja, natuurlijk aangezien Suriname de enige echte kolonie is na Nederlands-Indië

Wat olie, veel bauxiet (helaas tegenwoordig overbodig door modernere synthetische stoffen), hout en katoen vroeger.

Nou, nou.
wat een onzin. Suriname had veel meer *natuurlijke* rijkdom dan Nederland... dus Nederland is echt wel veel rijker geworden door o.a ook Suriname. En door het gebruik van slaven.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 02:34
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 12:25 :
Er zijn zat landen in de wereld die nog armer zijn dan suriname en die nog ergere overstromingen kenden. Suriname kan dit best zelf afhandelen. Deze overstromingen zullen vast niet de eerste overstromingen zijn.
SURINAME kan dit vast wel ZELF afhandelen staat er toch echt?
Brilletje nodig?
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 02:35
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-05-2006 @ 20:48 :
Wie heeft dat gezegd???!!!! (is wel genoeg)

Kan het nergens terug vinden???!!! (is wel genoeg)

Natuurlijk kunnen ze het niet alleen.
Zie bovenstaande post. (hans Anders zit overal bij jullie)

(Ps Supersuri heeft het getyped)
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 08:07
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 09-05-2006 @ 22:37 :
wat een onzin. Suriname had veel meer *natuurlijke* rijkdom dan Nederland... dus Nederland is echt wel veel rijker geworden door o.a ook Suriname. En door het gebruik van slaven.
Dat was voor de tweede wereldoorlog. Van die rijkdom is weinig overgebleven na de oorlog.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 08:09
Hydrogen
Hydrogen is offline
Suriname overweegt hulpoproep buitenland

PARAMARIBO - Het is niet uitgesloten dat president R. Venetiaan hulp aan het buitenland en internationale organisaties vraagt in verband met de ramp in het zuiden en zuidoosten van Suriname. De prioriteit was het samenstellen van een lijst van gewenste hulpgoederen en die is nu gereed.

ANP
De Lagere school van Djoemoe is ondergelopen na de zware regens in het Boven Suriname gebied.
Foto: ANP

Dat heeft minister S. Raghoebarsing dinsdagmiddag in Paramaribo gezegd op een persconferentie van het crisisteam. Volgens hem had Venetiaan een internationaal hulpverzoek in gedachten toen hij maandagavond de door watersnood getroffen regio's tot rampgebied verklaarde.

Het eerste centrum voor eventuele evacuatie van gedupeerde bewoners is gereed. Het ligt in de hoofdplaats van het district Brokopondo, dicht bij hetAfobaka-stuwmeer.

In het oosten van Suriname wordt een centrum op het eiland Langatabbetje in de Marowijnerivier in gereedheid gebracht. In beide centra zouden minimaal 500 personen onderdak kunnen krijgen.

Volgens bewindsman Raghoebarsing zijn er ook plekken waar 2000 mensen opgevangen kunnen worden als dat nodig mocht zijn. Ook worden voorzieningen getroffen om een eventueel uitbreken van ziekten het hoofd te bieden.

In het rampgebied, dat in zeven regio's is onderverdeeld, wonen ongeveer 22.000 mensen. Ruim zestig hulpverleners uit Paramaribo zijn al naar het gebied gestuurd. Het gaat om militairen, politieagenten, brandweerlieden en vrijwilligers. In de hoofdstad staan nog ongeveer 250 man klaar.

Bron: Klik
--------------------------------------------------------------------
By the way, Nederland heeft ZELF hulp aangeboden. Suriname heeft niet om hulp gevraagd.

Suriname overweegt zelf hulp te vragen. Ik mag ervan uit gaan dat de bewindsman bekijkt of er hulp nodig is.
__________________
http://www.khalifaat.tk

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 08:13.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 08:15
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-05-2006 @ 21:48 :
Vervuiling van de topic

Natuurlijk kunnen ze het niet alleen.
Je vervuilt het topic.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 09:19
Supersuri
Supersuri is offline
Vandaag nationale tv actie voor Suriname.

(en de Suriprofs spelen in het olympisch stadion)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 09:43
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 14-05-2006 @ 09:19 :
Vandaag nationale tv actie voor Suriname.

(en de Suriprofs spelen in het olympisch stadion)
En met EDGAR DAVIDS!!!!!!!!
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 19:02
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
eelco schreef op 14-05-2006 @ 10:43 :
En met EDGAR DAVIDS!!!!!!!!
Jep met een scorende Davids (2x). UItslag is 5-1 voor de Suriprofs. Vanavond in doekoe voor Suriname wordt bekend gemaakt hoeveel geld er bij de wedstrijd door collecte is opgehaalt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 21:30
Supersuri
Supersuri is offline
Bouterse bezocht Guyana ondanks opsporingsbevel
Geplaatst op maandag, mei 15th, 2006 om 2:49 pm in Nieuws uit Suriname, Binnenland

PARAMARIBO, 15 mei – NDP-leider Desi Bouterse heeft kans gezien Guyana te bezoeken, ondanks het internationaal opsporingsbevel dat Nederland tegen hem heeft uitgevaardigd. Dit meldt de Ware Tijd. Dat het opsporingsbevel zijn bewegingsvrijheid moet beperken, deert de ex-legerleider nauwelijks. Hij zegt het buurland bezocht te hebben in verband met de “nationale veiligheid.”

Details zijn niet prijsgegeven. “Daarover ga ik u niet verder kunnen informeren”, zegt Bouterse. Hij heeft eerder verklaard vaker in Guyana en Brazilië te zijn, maar er geen ruchtbaarheid aan te geven om te voorkomen dat vrienden in problemen raken. “Ik moet hetgeen ik gedaan heb de afgelopen dagen in een rapport vastleggen en als dat gebeurd is dan ben ik weg”, aldus Bouterse.

Hij wil het rampgebied in het binnenland bezoeken, waar zijn partij de afgelopen dagen op eigen houtje hulpacties heeft uitgevoerd. “Ik ben dan niet voor een dagje weg maar zeker voor veertien dagen. We gaan niet even kijken. We wonen daar”, aldus Bouterse. Hij vindt een bedankje richting Den Haag op zijn plaats: “Nederland, heel veel dank voor jullie hulp. Ik zeg het namens de regering voor zover ze nog niet hebben gedaan.”

bron: www.waterkant.net (goh verassend deze bron)

Het opsporingsbevel tegen Bouterse werkt niet. Mischien maar beter ook. Het zou een hoop nieuwe problemen opleveren als hij aan Nederland uitgeleverd wordt. Eind dit jaar komt er mischien in Suriname een proces vanwege de decembermoorden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 23:41
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 15-05-2006 @ 21:30 :
Bouterse bezocht Guyana ondanks opsporingsbevel
Geplaatst op maandag, mei 15th, 2006 om 2:49 pm in Nieuws uit Suriname, Binnenland

Het opsporingsbevel tegen Bouterse werkt niet. Mischien maar beter ook. Het zou een hoop nieuwe problemen opleveren als hij aan Nederland uitgeleverd wordt. Eind dit jaar komt er mischien in Suriname een proces vanwege de decembermoorden.
Als het Nederlandse leger dan toch Mariniers stuurt kunnen ze met hun bijzondere bijstand eenheid vast die Bouterse ook wel mee terug nemen. Snijd het mes aan twee kanten, hulp voor Suriname en een crimineel in de cel
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 23:58
Supersuri
Supersuri is offline
Denk niet dat het Nederlandse mariniers lukt om Bouterse mee te nemen. Die man heeft nog steeds wel mensen die voor hem willen vechten.

Denk ook dat ze dat niet moeten proberen Eelco. Zou wel is heel vervelend kunnen zijn voor de relatie tussen de 2 landen.

Bouters is in Suriname nog steeds redelijk populair. Dat hebben de laatste verkiezingen weer laten zien. Hij heeft toch best wat stemmen gekregen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 00:03
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 15-05-2006 @ 23:58 :
Denk niet dat het Nederlandse mariniers lukt om Bouterse mee te nemen. Die man heeft nog steeds wel mensen die voor hem willen vechten.

Denk ook dat ze dat niet moeten proberen Eelco. Zou wel is heel vervelend kunnen zijn voor de relatie tussen de 2 landen.

Bouters is in Suriname nog steeds redelijk populair. Dat hebben de laatste verkiezingen weer laten zien. Hij heeft toch best wat stemmen gekregen.
Dus jij vind dat ze dan wel een crimineel mogen laten lopen?? snap best dat het niet bevorderlijk is voor de relatie tussen de twee landen maar die man hoort gewoon in een cel thuis.

Ik zou me voor kunnen stellen dat Nederland zegt: Geen Bouterse dan ook geen hulp, hoewel pure chantage is dit hun enige kans op succes. Anders verjaart straks de hele zaak
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 13:44
zepper
zepper is offline
waarom bemoeit nederland zich eigenlijk met suriname wanneer word suriname nou eens zelfstandig maar ja wat kun je eraan doen

ik ben zelf surinaams en ik vind suriname geweldig alleen jammer dat ze niet zelfstandig worden
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 14:04
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
zepper schreef op 16-05-2006 @ 14:44 :
waarom bemoeit nederland zich eigenlijk met suriname wanneer word suriname nou eens zelfstandig maar ja wat kun je eraan doen

ik ben zelf surinaams en ik vind suriname geweldig alleen jammer dat ze niet zelfstandig worden
Een hulpeloos land heeft eenmaal hulp nodig. Rijk of niet rijk.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:52
Supersuri
Supersuri is offline
Ik heb deze week een artikel gelezen op internet dat zoveel mensen niet weten wat de status van Suriname is. Dat verbaast me, het is toch ook een stuk Nederlandse geschiedenis. (alhoewel er bijna niks over stond in de geschiedenis boeken en de lessen die ik heb gehad.)

Wat denken jullie hier dat de status van Suriname is?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:13
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 17-05-2006 @ 15:52 :
Wat denken jullie hier dat de status van Suriname is?
Wat een malle vraag. Je bedoelt de status tov Nederland?
Suriname is een compleet onafhankelijk presidentiële Republiek, naar mijn weten. Niks geen status. Misschien associatie-verdrag ofzo, zéker geen unie.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:38
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-05-2006 @ 16:13 :
Wat een malle vraag. Je bedoelt de status tov Nederland?
Suriname is een compleet onafhankelijk presidentiële Republiek, naar mijn weten. Niks geen status. Misschien associatie-verdrag ofzo, zéker geen unie.
Klopt het is inderdaad een malle vraag. (had het ook liever als poll ingevoerd.) Maar hier is het artikel wat ik bedoelde.

Bron www.waterkant.net

Jongeren: Suriname nog Nederlandse kolonie
Geplaatst op dinsdag, mei 16th, 2006 om 12:05 am in Nieuws uit Nederland, Maatschappij

Eenvijfde (20 procent) van de Nederlandse jongeren denkt dat Suriname nog steeds deel uit maakt van het Koninkrijk der Nederlanden. Dat blijkt uit een enquête van top-x, het jongerenpanel van TweeVandaag. Aan de enquête hebben ruim 2500 jongeren meegedaan in de leeftijd van 12 tot 24 jaar. ‘Wat is volgens jou de status van Suriname?’, zo luidde de vraag. De andere antwoordopties waren ‘een zelfstandig land’ (76 procent) en ‘een provincie van Nederland’ (3 procent). Van de VWO-scholieren denkt 15 procent dat Suriname nog bij Nederland hoort en op de universiteit is dat 10 procent.

De meeste jongeren (83 procent) zien de overstromingen in Suriname als een grote ramp en 59 procent vindt dat de Nederlandse overheid er alles aan moet doen om de slachtoffers te helpen. De nationale inzamelingsactie noemt 81 procent een goed idee. Echter, slechts 17 procent van de jeugd zegt zelf te gaan geven en 27 procent weet het niet. Jongeren die vastbesloten zijn niet te gaan geven, noemen als belangrijkste redenen: ‘ik heb geen geld’ (34 procent), ‘Ik geef al genoeg aan goede doelen’ (22 procent), ‘Ik vind dat een zaak van mijn ouders’ (19 procent), ‘Ik geef nooit aan goede doelen’ (15 procent) en ‘Het interesseert me niet’ (10 procent).

Volgens 74 procent van de deelnemers hebben Nederland en Suriname een speciale band.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nou, dat is wel waar natuurlijk. Suriname en Nederland zullen altijd (als in: nog voor heel lange tijd) met elkaar vriendschappelijk (is te hopen) verbonden zijn. Alleen al het feit dat de helft van de "originele" Surinamers in Nederland woont maakt die band kenbaar.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:33
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-05-2006 @ 17:21 :
Nou, dat is wel waar natuurlijk. Suriname en Nederland zullen altijd (als in: nog voor heel lange tijd) met elkaar vriendschappelijk (is te hopen) verbonden zijn. Alleen al het feit dat de helft van de "originele" Surinamers in Nederland woont maakt die band kenbaar.
Ja dat klopt inderdaad, maar schrok er meer van dat 20% nog denkt dat Suriname bij Nederland hoort (als onderdeel van het koninkrijk. Zijn de geschiedenis lessen nou zo slecht?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 17-05-2006 @ 19:33 :
Ja dat klopt inderdaad, maar schrok er meer van dat 20% nog denkt dat Suriname bij Nederland hoort (als onderdeel van het koninkrijk. Zijn de geschiedenis lessen nou zo slecht?
Nee, de mensen zijn gewoon zo dom.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-05-2006 @ 10:29 :
Nee, de mensen zijn gewoon zo dom.
roger that

ik ken mensen die denken dat brazilië op de kaart ligt waar canada ligt
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
koekjes schreef op 18-05-2006 @ 11:39 :
ik ken mensen die denken dat brazilië op de kaart ligt waar canada ligt
Oh, hoe dom, iedereen weet toch dat Canada het buurland van Tanzania en Botswana is en dat Brazilië daar nergens bij in de buurt ligt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie dekolonisatie rwanda / suriname
iwnhimmn
1 05-02-2010 14:43
De Kantine Miss Suriname in Zuid Afrika
NewFrenkie
3 20-11-2009 18:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Suriname heeft plannen voor kernenergie
Supersuri
343 02-04-2007 14:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verkiezingen Suriname
Supersuri
17 26-05-2005 23:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen suriname
maureen_89
1 22-11-2003 14:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling:Voor de mensen in Suriname is het beter als het land bij Nederland Hoort
PreCiouZ
9 02-01-2003 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.