Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2013, 21:31
Verwijderd
Citaat:
O nee, Mary Poppins was zo stom! En die kinderen al helemaal, echt, wat een braakseltjes.
Advertentie
Oud 17-07-2013, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Oh jaaaa! En Ronja!
Ja! Ronja! <3333
Ik wilde ook een oom die een schetenlaat-vreugdedansje deed als ik weer thuiskwam
Oud 17-07-2013, 21:31
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
wat ik als kind ónuitstaanbaar vond in B&hB: dat ze die eetzaal binnensharrelt "ik heb toh een beetje honger..." en dan voeren duizenden bedienden een show van jewelste op en komen er enorme hoeveelheden voedsel voorbij, en als het allemaal afgelopen is ruimen ze zihzelf weer op, en dan HEEFT ZE HELEMAAL NIKS GEGETEN. behalve één likje ergens halverwege.
Nu je het zegt. NU JE HET ZEGT.

Dat is een supergoeie. Die komt op de lijst!
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 17-07-2013, 21:32
Verwijderd
Ik wilde ook wel dat helderziende konijntje uit Waterschapsheuvel zijn, maar ja, dat was een konijn. En toen het ook nog een jongetje bleek was ik helemaal zo van 'laat maar'.
Oud 17-07-2013, 21:33
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh jaaaa! En Ronja!
Ronja <3

Die kiddo's bij Pippi vond ik vreselijk, vooral Annika, wat een zeikkind. De kiddo's in Mary Poppins zijn ook nogal naar ja, maar Mary Poppins zelf is awesome. En Bert natuurlijk <3
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb hoofdpijn van het verkouden zijn GA WEG!

Slapen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 17-07-2013, 21:33
Verwijderd
Citaat:
De boeken zijn leuk.
Niet gelezen. En de sovjetversie schijnt ook best goed te zijn, maar die heb ik niet gezien.
Oud 17-07-2013, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Ja! Ronia! <3333
Ik wilde ook een oom die een schetenlaat-vreugdedansje deed als ik weer thuiskwam
Ik was altijd al groot fan van Astrid Lindgren <3
Oud 17-07-2013, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Nu je het zegt. NU JE HET ZEGT.

Dat is een supergoeie. Die komt op de lijst!
Wow, dat dat jou nog niet was opgevallen
Oud 17-07-2013, 21:33
Verwijderd
Ik vond de Mary Poppins-boeken ook leuk. En de Sovjetfilm ook, ja.
Oud 17-07-2013, 21:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik ga nog even hardlopen en hier verder over nadenken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-07-2013, 21:34
Verwijderd
Annika is walgelijk ja. Dat Pippi haar nog niet gedumpt heeft, snap ik echt niet. Tommy is gewoon een beetje een nerd, maar daar kan ie ook niks aan doen.
Oud 17-07-2013, 21:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik was altijd al groot fan van Astrid Lindgren <3
Ik hou ook enorm van haar ja. En dan is Gebroeders Leeuwenhart mijn favoriet, met Ronja op een goede tweede.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Ik was altijd al groot fan van Astrid Lindgren <3
Heel erg ja
Oud 17-07-2013, 21:36
Verwijderd
Ja, Astrid Lindgren had altijd goede helden die toffe dingen deden. Ik wilde ook wel de dochter zijn van de koning van het Land in de Verte, of in Bolderburen wonen, of op Zeekraai (is dat eigenlijk van haar?), of Rasmus zijn, al was dat een jongen.

En haar grootste held, al heb ik die nooit willen zijn: KARLSON.

Citaat:
ik ga nog even hardlopen en hier verder over nadenken.
Oud 17-07-2013, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Ik hou ook enorm van haar ja. En dan is Gebroeders Leeuwenhart mijn favoriet, met Ronja op een goede tweede.
Eens! Michiel van de Hazelhoeve vond ik ook leuk. En Bolderburen.
Oud 17-07-2013, 21:36
Verwijderd
Weet je wat raar is? Gebroeders Leeuwenhart vond ik volgens mij één van de mooiste boeken ooit, maar ik kan me er gewoon NIKS van herinneren
Oud 17-07-2013, 21:37
Verwijderd
Citaat:
En haar grootste held, al heb ik die nooit willen zijn: KARLSON.
Jaaaaaaaaaa
Oud 17-07-2013, 21:37
Verwijderd
Karlson op het dak <3
Oud 17-07-2013, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, Astrid Lindgren had altijd goede helden die toffe dingen deden. Ik wilde ook wel de dochter zijn van de koning van het Land in de Verte, of in Bolderburen wonen, of op Zeekraai (is dat eigenlijk van haar?), of Rasmus zijn, al was dat een jongen.

En haar grootste held, al heb ik die nooit willen zijn: KARLSON.



Karlson van het dak ja! Die heb ik nog ooit in het filmhuis gezien, Nederlands nagesynchroniseerd door één stem, terwijl je de Zweedse stemmen nog kon horen.
Oud 17-07-2013, 21:39
Verwijderd
Ik wil schilderen maar er staat nog teveel was om te vouwen en de achterkamer is nog te veel puin met lappen stof om te sorteren om de netjes ingerichte schildersrekjes naar de ezel in de woonkamer te rijden
Oud 17-07-2013, 21:39
Verwijderd
Maar ik vond Karlson ook niet heel leuk.

Wel Lotta uit de Kabaalstraat. Die was toch ook van haar?
Oud 17-07-2013, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat raar is? Gebroeders Leeuwenhart vond ik volgens mij één van de mooiste boeken ooit, maar ik kan me er gewoon NIKS van herinneren
Ik heb hem een paar jaar terug nog gekocht, gewoon omdat ik vond dat ik dat boek behoorde te hebben.
Was nog steeds echt bijzonder mooi. En ik moest weer huilen
Oud 17-07-2013, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Maar ik vond Karlson ook niet heel leuk.

Wel Lotta uit de Kabaalstraat. Die was toch ook van haar?
Jaaaa Lotta!
Oud 17-07-2013, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hem een paar jaar terug nog gekocht, gewoon omdat ik vond dat ik dat boek behoorde te hebben.
Was nog steeds echt bijzonder mooi. En ik moest weer huilen
Ja, ik moet hem ook nog maar eens herlezen.
Oud 17-07-2013, 21:40
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Weet je wat raar is? Gebroeders Leeuwenhart vond ik volgens mij één van de mooiste boeken ooit, maar ik kan me er gewoon NIKS van herinneren
Het herlezen waard

Ik vind het zo prachtig dat dat boek over zulke zware thema's gaat, maar dat het toch echt voor een jong publiek is geschreven. Niks geen gezever over de juf op school en of Jantje of Pietje nou je beste vriendje is, nee, draken en leven na de dood en dictators en zelfmoord.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Karlson van het dak ja! Die heb ik nog ooit in het filmhuis gezien, Nederlands nagesynchroniseerd door één stem, terwijl je de Zweedse stemmen nog kon horen.
Ik wil hem nog steeds heel vaak overal citeren. 'En tussen haakjes, madamoiselle...!'
Oud 17-07-2013, 21:42
Verwijderd
Ik ben als kind ooit in het Astrid Lindgren park geweest, waar ze alle locaties uit haar boeken nagemaakt hadden. Geweldig, springen over de kloof tussen de burchten enzo. Fantastisch
Oud 17-07-2013, 21:42
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kan me van haar andere boeken juist helemaal niks meer herinneren. Volgens mij had ik ook Madieke van het Rode Huis en waarschijnlijk nog wel meer.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Het herlezen waard

Ik vind het zo prachtig dat dat boek over zulke zware thema's gaat, maar dat het toch echt voor een jong publiek is geschreven. Niks geen gezever over de juf op school en of Jantje of Pietje nou je beste vriendje is, nee, draken en leven na de dood en dictators en zelfmoord.
Ik weet alleen nog dat het over een hiernamaals ging...
Oud 17-07-2013, 21:43
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben als kind ooit in het Astrid Lindgren park geweest, waar ze alle locaties uit haar boeken nagemaakt hadden. Geweldig, springen over de kloof tussen de burchten enzo. Fantastisch
In Stockholm! Vet mooi ja
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ben als kind ooit in het Astrid Lindgren park geweest, waar ze alle locaties uit haar boeken nagemaakt hadden. Geweldig, springen over de kloof tussen de burchten enzo. Fantastisch
OMG, dat wil ik!
Oud 17-07-2013, 21:43
Verwijderd
Astrid Lindgren
Oud 17-07-2013, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ben als kind ooit in het Astrid Lindgren park geweest, waar ze alle locaties uit haar boeken nagemaakt hadden. Geweldig, springen over de kloof tussen de burchten enzo. Fantastisch
En do want
Oud 17-07-2013, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ben als kind ooit in het Astrid Lindgren park geweest, waar ze alle locaties uit haar boeken nagemaakt hadden. Geweldig, springen over de kloof tussen de burchten enzo. Fantastisch
Oud 17-07-2013, 21:44
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Nu wil ik Gebroeders Leeuwenhart lezen <3 maar er liggen nog teveel boeken op de stapel. Bovendien ben ik nu al in 3 boeken tegelijk bezig
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:44
Verwijderd
Carn, volgende stedentrip Stockholm? En dan wil ik naar het Astrid Lindgren-park.
Oud 17-07-2013, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Nu wil ik Gebroeders Leeuwenhart lezen <3 maar er liggen nog teveel boeken op de stapel. Bovendien ben ik nu al in 3 boeken tegelijk bezig
Dat kan ik dus echt niet
Oud 17-07-2013, 21:45
Verwijderd
En Superdetective Blomkwist. Met de Rode en de Witte Rozen.
Oud 17-07-2013, 21:45
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Stockholm als stad is ook echt de moeite waard
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:46
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat kan ik dus echt niet
Ik doe het normaal eigenlijk ook nooit, want ik vind het inderdaad maar niks.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:46
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Eigenlijk waren het er trouwens 4, maar de vierde heb ik opgegeven omdat ik het maar een stom boek vond.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:46
Verwijderd
Citaat:
In Stockholm! Vet mooi ja
Nee in Vimmerby toch? Of zijn er twee parken
Oud 17-07-2013, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Stockholm als stad is ook echt de moeite waard
Ja, dat heb ik mij meer laten vertellen
Oud 17-07-2013, 21:47
Verwijderd
Eigenlijk vind ik bijna alle dingen die ik leuk vond toen ik klein was nu ook nog leuk, behalve misschien Noddy of Budgy de Kleine Helikopter ofzo.
Oud 17-07-2013, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Carn, volgende stedentrip Stockholm? En dan wil ik naar het Astrid Lindgren-park.
Oud 17-07-2013, 21:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee in Vimmerby toch? Of zijn er twee parken
Dan zijn er 2! Dat springen tussen de kloven kwam me ook al niet zo bekend voor.

edit: Ah, ik bedoel Junibacken, maar dat is meer een museum met wat doe-dingen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 17-07-2013, 21:49
Verwijderd
Kan ie tenminste ook iemand vinden die hij wil zijn. Karlson ofzo.

Er was ook één of ander boek over een boerenfamilie met een Michiel die een rotte kies bij z'n zus uittrok met een leuk systeempje. Was dat ook Astrid Lindgren en wie weet nog hoe dat boek/die boeken/die familie heette?
Oud 17-07-2013, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Kan ie tenminste ook iemand vinden die hij wil zijn. Karlson ofzo.

Er was ook één of ander boek over een boerenfamilie met een Michiel die een rotte kies bij z'n zus uittrok met een leuk systeempje. Was dat ook Astrid Lindgren en wie weet nog hoe dat boek/die boeken/die familie heette?
Jaa, Michiel. Die werd altijd opgesloten in de schuur omdat het een strontvervelend kind was, en daar ging hij dan poppetjes snijden uit hout, en zo ontdekte men zijn talent als houtsnijder.
Oud 17-07-2013, 21:51
Verwijderd
Michiel van de Hazelhoeve.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.