Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 22:48 :
conservatief rechts amerikaans joods-christelijk republikeins
Kortom, domkoppen
Advertentie
Oud 03-11-2004, 21:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2004 @ 22:51 :
Kortom, domkoppen
die algehele combinatie voorspelt weinig goeds meestal, ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 21:52
Quincy
Quincy is offline
Ik heb dat weblog even vertaald is het wat makkelijker te lezen.

http://80.60.255.62/lgf%20De%20Moord...Van%20Gogh.htm
Oud 03-11-2004, 21:58
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Quincy schreef op 03-11-2004 @ 22:52 :
Ik heb dat weblog even vertaald is het wat makkelijker te lezen.

http://80.60.255.62/lgf%20De%20Moord...Van%20Gogh.htm
Nee sorry, nu lijkt het helemaal nergens meer op. Vertaalprogramma's zijn niet geschikt voor dat soort dingen - ze vertalen te letterlijk.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 03-11-2004, 21:58
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Quincy schreef op 03-11-2004 @ 22:52 :
Ik heb dat weblog even vertaald is het wat makkelijker te lezen.

http://80.60.255.62/lgf%20De%20Moord...Van%20Gogh.htm
Dit dus:

Citaat:

Kruimel zei de verdachten, de van wie identiteiten niet werden vrijgegeven, werden vastgehouden en tijdens een onderzoek van Oktober 2003 van een potentiële terroristenbedreiging werden vrijgegeven.
Wablief ?
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Oud 03-11-2004, 22:01
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 22:27 :
gosh,

lees eens wat hier gekalkt wordt op een weblog
http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=13433

Zozo, eng hoor

Citaat:
joods-christelijk
Tja, alsnog beter dan joodsch-islamitisch.
Oud 03-11-2004, 22:15
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 03-11-2004 @ 22:58 :
Dit dus:



Wablief ?
Oud 03-11-2004, 22:17
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gelieve te helpen Kleine Groene Voetballen houden stuiterend door te schenken wat u kunt!



hahahaha

Citaat:
De Moord van Theo Van Gogh


huh?
Oud 03-11-2004, 22:30
Verwijderd
hmmm ik geloof dat de discussie nu een beetje tot zijn einde is gekomen?
Oud 03-11-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 23:30 :
hmmm ik geloof dat de discussie nu een beetje tot zijn einde is gekomen?
Het is gewoon laat en mensen hebben alcohol of drugs gebruikt
Oud 03-11-2004, 22:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 23:31 :
Het is gewoon laat en mensen hebben alcohol of drugs gebruikt

hmm jammer
Oud 03-11-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 23:35 :
hmm jammer
Nee, nu wordt het pas leuk
Oud 03-11-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 23:36 :
Nee, nu wordt het pas leuk

ja maar ze zijn er niet
Oud 03-11-2004, 22:38
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 23:31 :
Het is gewoon laat en mensen hebben alcohol of drugs gebruikt
Ik ben volkomen clean op dit moment

Hoewel de kater van gisteravond nog wel wat nasuddert
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 03-11-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-11-2004 @ 23:38 :
Ik ben volkomen clean op dit moment

Hoewel de kater van gisteravond nog wel wat nasuddert
Ach, dit geouwehoer is over een paar dagen toch afgelopen
Oud 03-11-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-11-2004 @ 23:38 :
Ik ben volkomen clean op dit moment

Hoewel de kater van gisteravond nog wel wat nasuddert




w00t 1 iemand online
Oud 03-11-2004, 22:39
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 23:38 :
w00t 1 iemand online
Meid, ik woon hier zowat
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 03-11-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-11-2004 @ 23:39 :
Meid, ik woon hier zowat
Pity
Oud 03-11-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-11-2004 @ 23:39 :
Meid, ik woon hier zowat


whahahahahha
Oud 03-11-2004, 22:42
Verwijderd
heeft een van jullie dan niet een zinnig punt om over te hebben?
Oud 03-11-2004, 22:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 23:42 :
heeft een van jullie dan niet een zinnig punt om over te hebben?
ja, theodor holman heeft imo wel ergere dingen gezegd en die gast meende het ook nog allemaal
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 23:49 :
ja, theodor holman heeft imo wel ergere dingen gezegd en die gast meende het ook nog allemaal


Oke ik ben niet zo up to date dat ik weet wie dat is
Oud 03-11-2004, 22:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 23:51 :
Oke ik ben niet zo up to date dat ik weet wie dat is

de rechter naarst Martin Simek dus.

hij's schrijver en dichter
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 23:53 :
[afbeelding]
de rechter naarst Martin Simek dus.

hij's schrijver en dichter

Hmm zag een stukje op tv , waar hij het over theo had , maar ken verder geen uitingen van hem ofzo
Oud 03-11-2004, 22:55
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Bij die Martin Simek moet ik altijd weer denken aan de imitatie die Erik van Muiswinkel van hem deed: 'Wat ben jee een mooie man'
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 03-11-2004, 22:55
waaromniet?
waaromniet? is offline


chatten, foei!
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 03-11-2004, 22:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-11-2004 @ 23:55 :
Bij die Martin Simek moet ik altijd weer denken aan de imitatie die Erik van Muiswinkel van hem deed: 'Wat ben jee een mooie man'
PROEST

hahaha


steengoed.

Martin Simek <3
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-11-2004, 01:05
1349
Avatar van 1349
1349 is offline
Toen ik hoorde dat van Gogh was neergeschoten dacht ik eerst: 'Is dat niet die vent van die Lassie notenrijst reclame?'. Het maakt me niet uit dat van Gogh is neergeschoten (ok, mensen neerschieten is sowieso fout), maar er is ook 1 van Nederlands weinige echte meningstrijders vermoord en dat maakt me wel uit. Het is fout om te zeggen: 'Het waren de marrokanen/moslims!' of wie je de schuld ook in de schoenen wilt schuiven. Als je t zo bekijkt dan is elke Nederlander ook kut, want waren het niet Nederlanders die Meindert hebben doodgeschopt...? Er zijn geen goede of slechte rassen op deze wereld, maar een blinde, overkoepelende religie wil vaak helpen. Er staat immers (bijna) letterlijk in de Koran dat een moslim ten alle tijden het recht heeft christenhonden te vermoorden. Het probleem ligt niet bij het feit of je de mening van een ander respecteert, het ligt bij de Koran die in Nederland eigenlijk nooit begrepen is en met dit soort voorvallen erbij opgeteld zal deze religie ook nooit begrepen worden noch verwelkomd of gewaardeerd.
Oud 04-11-2004, 01:14
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Als mensen nou eens stoppen met Pim Fortuyn en de Islam bij deze moord te betrekken. Als de moord op Pim Fortuyn en de moord op Theo van Gogh iets bewijzen, is dat het gevaar niet ligt in een bepaalde geloofsovertuiging. Twee moorden is natuurlijk niet een grote hoeveelheid om conclusies op te trekken, maar we mogen hopen dat het niet tot meer moorden van dit kaliber zal leiden.

Daar zit namelijk het probleem wat mij betreft. Op elk moment kan er weer een idioot opstaan die ervan overtuigd is een persoon om te moeten brengen vanwege zijn of haar mening. Dat kan zijn omdat een God wordt beledigd, omdat de auto is besmeurd, of omdat de buurman had verteld dat hij of zij vond dat diegene in een lelijk huis woont. Deze moordenaars maken op een laffe wijze misbruik van de tolerantie in de samenleving waar we als nederlander zo trots op zijn. De vraag is dus hoe we hier tegen optreden, zonder daarbij zelf deze tolerantie aan te tasten.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 04-11-2004, 02:25
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 23:31 :
Het is gewoon laat en mensen hebben alcohol of drugs gebruikt

Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 23:37 :
ja maar ze zijn er niet
Nu wel

Maar goed...

Om maar antwoord te geven op bovenstaande vraag omdat ik nu ook geen zin meer heb om 4.5 thread door te lezen...


Daar zullen we allemaal over na moeten denken. Natuurlijk Balkenende die dit soort mensen moet proberen te gaan overtuigen dat geweld geen oplossing is zonder het zelf te gebruiken. En ook de burgers zullen moeten laten merken dat dit in onze o zo tolerante samenleving NIET geacepteerd word.

Ik denk dat dit uiteindelijk meer ophef zal veroorzaken dan de moord op Pim Fortuyn. Al is het alleen maar omdat er schijnbaar nog een tweede dood moet voordat we echt doorkrijgen dat er iets meer aan de hand is dan dat we allemaal dachten. En ik mag hopen dat er nu een echt goede oplossing gevonden word.

Ik denk dat het helemaal niet zo'n heel gek idee is als de politiek de "gewone" burgers hier ook bij betrekt. En ja dus ook de alochtone inwoners van ons land. Want volgens mij snapt het merendeel niet eens waar het werkelijk over gaat. En mischien dat daar een keer wat aan gedaan moet worden. En daarmee bedoel ik niet te zeggen dat alle buitenlanders slecht zijn ofzo.

Vandaag had ik het er op m'n werk over met een marokaanse en een turkse jongen van 17 jaar. Ik vroeg aan ze wat ze er van vonden dat hij neergeschoten was en ze snapten niet waarom iedereen er zo moeilijk over deed en toen ik ze uitlegde dat het was gebeurd omdat hij een nogal harde en in de ogen van veel mensen verkeerde mening had, lachten ze me zowat uit.: "Waarom zou je iemand neerschieten om z'n mening? Hij moet toch zelf weten wat hij ergens van vind." Ze vroegen wat voor mening hij dan wel niet had en toen ik begon over hoe hij over de islam dacht waren ze het opeens helemaal eens met degene die dit hebben gedaan . Ik probeerde ze uit te leggen dat het in nederland normaal hoort te zijn dat je over alles een mening mag hebben en dus ook over het geloof. Ik ben drie kwartier bezig geweest en uiteindelijk snapten ze het nog niet .

Moet daar dan niet eens wat aan gebeuren? Hebben zij niet een verkeerd beeld van ons? Mischien moeten we het in die richting zoeken en hun iets meer duidelijk maken over ons en waarom het zo belangrijk is dat we hier een beetje tolerant naar elkaar zijn en elkaar moeten accepteren zoals we zijn en hoe we denken. Mischien dat ze er dan begrip voor op kunnen brengen dat iemand roept dat hij het geloof slecht vind dat dat niet is om iemand te beledigen, maar omdat het z'n recht is...
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-11-2004, 06:56
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
De identiteit van de verdachte van de moord op Theo van Gogh is bekend bij RTL Nieuws. Hij heet Mohammed B. , is 26 jaar, is van Marokkaanse afkomst en is in Nederland geboren .

©planet.nl
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 04-11-2004, 08:46
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
1349 schreef op 04-11-2004 @ 02:05 :
...maar er is ook 1 van Nederlands weinige echte meningstrijders vermoord en dat maakt me wel uit.
Remco Campert maakte gisteren in de Volkskrant een prachtig punt: "Vrijheid van meningsuiting is heel iets anders dan mensen tot in hun ziel pijn doen. (...) ik vind dat iemand die schreef 'wat ruikt het hier naar caramel... er worden vandaag alleen suikerzieke joden verbrand' niet als een held van de vrije meningsuiting de geschiedenis in mag gaan."
dat is toch wáár, mensen. nou ja, dat eerste iig.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Oud 04-11-2004, 08:59
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 04-11-2004 @ 09:46 :
"Vrijheid van meningsuiting is heel iets anders dan mensen tot in hun ziel pijn doen."
Als ze werkelijk zo ont-zet-tend beledigd waren dienden ze hem toch van repliek of klaagden ze hem aan.
Ik wordt vaak tot in mijn ziel pijn gedaan, betekent dat dat ik dan hen zomaar mag afslachten?
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 04-11-2004, 09:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 04-11-2004 @ 07:56 :
De identiteit van de verdachte van de moord op Theo van Gogh is bekend bij RTL Nieuws. Hij heet Mohammed B. , is 26 jaar, is van Marokkaanse afkomst en is in Nederland geboren .

©planet.nl
Beste telegraaflezer. Waarom moet je dat nu voor de zoveelste keer herhalen met die dikgedrukte woorden? Triest hoor...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 04-11-2004, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 03-11-2004 @ 23:01 :

Tja, alsnog beter dan joodsch-islamitisch.
Oud 04-11-2004, 09:05
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 04-11-2004 @ 07:56 :
De identiteit van de verdachte van de moord op Theo van Gogh is bekend bij RTL Nieuws. Hij heet Mohammed B. , is 26 jaar, is van Marokkaanse afkomst en is in Nederland geboren.
l
Oh! Mohammed B., ja die knakker ken ik wel
Oud 04-11-2004, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 04-11-2004 @ 09:59 :
Als ze werkelijk zo ont-zet-tend beledigd waren dienden ze hem toch van repliek of klaagden ze hem aan.
Ik wordt vaak tot in mijn ziel pijn gedaan, betekent dat dat ik dan hen zomaar mag afslachten?
Heb jij een ziel?
Oud 04-11-2004, 09:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-11-2004 @ 10:05 :
Oh! Mohammed B., ja die knakker ken ik wel
haha, ja daar moest ik ook aan denken Er bestaan vast niet zoveel Mohammed B.s!

Trouwens. Buitenlandse pers doet nogal scheutig met achternamen. Zo heet die gast die eerder verdacht was van terroristische beramingen en die Mohammed B. kende gewoon Azzouz met de achternaam
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-11-2004, 09:41
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Andere landen, andere wetgeving. Het is helemaal hilarisch als een krant het heeft over Volkert van der G, en de andere over V. van der Graaff
Oud 04-11-2004, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 04-11-2004 @ 10:41 :
Andere landen, andere wetgeving. Het is helemaal hilarisch als een krant het heeft over Volkert van der G, en de andere over V. van der Graaff
De media houdt ons voor het lapje Volkert is een alias van zalm
Oud 04-11-2004, 09:49
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 10:44 :
De media houdt ons voor het lapje Volkert is een alias van zalm
Verbaast me niks, heb Zalm altijd al een flinke gangstah gevonden.
Oud 04-11-2004, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 04-11-2004 @ 10:49 :
Verbaast me niks, heb Zalm altijd al een flinke gangstah gevonden.
Nee man dit is het werk van een berekende koelbloedige killer

Niet van dat bende tuig dat de eerste beste die ze verkeerd aankijkt neerknald
Oud 04-11-2004, 10:08
Rec_It
Rec_It is offline
wat ik niet begrijp is dat de radicale moslims bijv. homo's als een ziekte beschrijven, dat homo's met hun hoofd naar beneden van de hoogste gebouwen gegooid moet worden en dus zeggen wat ze willen. Maar wanneer ze zelf kritiek krijgen, het afslachten van diegene die kritiek geeft niet afkeuren
Oud 04-11-2004, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Rec_It schreef op 04-11-2004 @ 11:08 :
wat ik niet begrijp is dat de radicale moslims bijv. homo's als een ziekte beschrijven, dat homo's met hun hoofd naar beneden van de hoogste gebouwen gegooid moet worden en dus zeggen wat ze willen. Maar wanneer ze zelf kritiek krijgen, het afslachten van diegene die kritiek geeft niet afkeuren
Oud 04-11-2004, 10:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rec_It schreef op 04-11-2004 @ 11:08 :
wat ik niet begrijp is dat de radicale moslims bijv. homo's als een ziekte beschrijven, dat homo's met hun hoofd naar beneden van de hoogste gebouwen gegooid moet worden en dus zeggen wat ze willen. Maar wanneer ze zelf kritiek krijgen, het afslachten van diegene die kritiek geeft niet afkeuren
wat ik niet begrijp is dat mensen het leuk vinden om een hele groep op dezelfde kleine groep radicalen gooien.

Niet iedere Duitser is een nazi, niet iedere moslim is een radicaal.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-11-2004, 10:23
Rec_It
Rec_It is offline
ik differentieerde juist de radicale moslims van de 'normale' die deze daad wel afkeuren
Oud 04-11-2004, 10:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rec_It schreef op 04-11-2004 @ 11:23 :
ik differentieerde juist de radicale moslims van de 'normale' die deze daad wel afkeuren
mijn excuses
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-11-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Rec_It schreef op 04-11-2004 @ 11:23 :
ik differentieerde juist de radicale moslims van de 'normale' die deze daad wel afkeuren
Waarom moest je dat stukken dan perse schrijven aangezien jij het verschil toch wel ziet
Oud 04-11-2004, 10:55
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 11:27 :
Waarom moest je dat stukken dan perse schrijven aangezien jij het verschil toch wel ziet
Nou, misschien omdat hij zich afvraagt waarom het wel toegestaan is dergelijke dingen over homo's te roepen, maar Allah beledigen een doodzonde is misschien?

P.s. als je een stuk van 't Wilhelmus in je sig opneemt, doe het dan tenminste goed:

ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Oud 04-11-2004, 10:57
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-11-2004 @ 11:55 :
Nou, misschien omdat hij zich afvraagt waarom het wel toegestaan is dergelijke dingen over homo's te roepen, maar Allah beledigen een doodzonde is misschien?
Klinkt een beetje als een SIRE-reclame: 'Allah beledigen. Dood- en doodzonde.'

__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.