![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder maakte hij de gegotene zee; van tien ellen was zij exact van haar enen rand tot haar anderen rand, rondom volkomen rond, en van vijf ellen in haar hoogte, en een meetsnoer van 2 keer de integraal van -1 tot 1 van de wortel van 1-x² dx ellen omving ze rondom. ![]() Maar waar het om gaat is dat ik dat citaat altijd gebruik als er iemand roept dat alles dat in de bijbel staat waar is (niet dat dat nu het geval is). Sommige mensen komen dan aan met "meetfouten", allemaal heel flauw. Jammer alleen dat die meetfout dan ongeveer 70 cm is, ver buiten de nauwkeurigheidsmarge van een gemiddeld meetlint. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() de meetfout is toch maar 4,5% als het bekken volledig rond is en er geen nauwkeurigheids fouten gemaakt zijn in het meten van de diameter. maar dit is wel een heel erg klein dingetje waaruit ik niet haal dat de bijbel het 'fout' heeft. de bijbel spreekt zichzelf wel vaker tegen, of pretendeert dingen die niet kunnen (het stilzetten van de zon in haar baan rond de aarde) |
![]() |
||
Citaat:
als er nu gestaan had diameter 10 omtrek 40 oke dan wordt het raar. maar ik vind dat ze er toch voor hun tijd nog redelijk in de buurt zitten. (het waren geen egyptenaren die piramide's bouwden en vrij ver al waren in de wiskunde) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik moet persoonlijk zeggen dat ik de christelijke god toch echt niet de 'beste' god vind hoor, maar dat is mijn idee. en de god die jij zelf invult, is misschien een god van liefde, de god van de algemene christen of bijbel hoeft dat niet te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tja, eigenlijk wel, maar niet voordat ik zeg dat je zaken zoals "gij zult niet doden" uit andere bronnen van moraal moet halen. (niet dat de bijbel de eerste of laatste was om met dat soort normen te komen) tuurlijk, er zal vast wel iets in staan dat ergens op slaat, of nuttig is, maar ja, als ik 4000 pagina's met de wildste voorspellingen volschrijf is er een grote kans dat tenminste een daarvan over eeuwen gebeurd.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (niet te makkelijke dingen zeggen, dan krijg je te makkelijke antwoorden) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof dat we daar al es een discussie over hebben gehad. Maar daar ga ik niet verder op in, om de reden in 2 Tim 2:14-16 14 Blijf dit de gelovigen voorhouden en roep hen ten overstaan van God dringend op om niet te redetwisten. Dat heeft geen enkel nut en leidt er alleen maar toe dat de toehoorders ten onder gaan. 15 Span je in om voor God te staan als iemand die betrouwbaar is. Zorg dat je je niet voor je werk hoeft te schamen en verkondig regelrecht de waarheid. 16 Luister niet naar zinloos en leeg gezwets, want het voert steeds verder van God weg. Of in de oude vertaling, 14 Blijf dit in herinnering brengen en betuig in de tegenwoordigheid van God, dat men geen woordenstrijd moet voeren, die tot niets nut is, (ja) verderf brengt aan wie ernaar horen. 15 Maak er ernst mede u wèl beproefd ten dienste van God te stellen, als een arbeider, die zich niet behoeft te schamen, doch rechte voren trekt bij het brengen van het woord der waarheid. 16 Maar vermijd de onheilige, holle klanken; want zij zullen de goddeloosheid nog verder drijven,
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 09:27. |
![]() |
||
Citaat:
had je de definitie iets minder hoogdravend gemaakt, dan was dat minder geweest. kwestie van hoe je het brengt...
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() dit topic is niet voor jou geopend en er zijn al 5 pagina's gevuld met een discussie waar niet-gelovigen mijns inziens prima zelf een topic voor hadden kunnen openen. de first post is notabene: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dit topic is niet voor jou geopend en er zijn al 5 pagina's gevuld met gelovig gezwam dat nooit bewezen is... pulleeze zeg, begin niet met "de vraag is te pijnlijk dus roep ik maar dat je geen recht van spreken hebt" het enige dat je bereikt is het accentueren van het feit dat je met je mond vol tanden staat tegenover mijn bewering...
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar als je serieus vragen hebt en die beantwoord wilt zien dan open je maar een nieuw topic. Niemand hoeft jou het principe van dit forum uit te leggen toch? waarom laat je mij dat dan doen? (jou vragen zijn overigens absoluut niet pijnlijk. Het lijkt me namelijk sterk dat jij vragen over geloof kan stellen die ik mezelf nog niet gesteld heb. so please yourself ![]() @love&peace: Het boek van lewis 'brieven uit de hel' geeft wel aardig aan hoe de duivel ons benadert. (en is ook nog eens erg humoristisch) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
contact op dit moment: niet en nooit geweest gezocht gewoon in de slaapkamer jammer maar helaas God komt niet dan maar geen God ![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je houding moet daarom nederig, smekend en afwachtend zijn. |
![]() |
||
Citaat:
God vinden is moeilijk en helemaal niet zo'n *pats boem lichtflitsen donkere stem* effect. Die liederen van: aan uw voeten heer hoor ik u telkens weer en verlang ik meer en meer te weten van uw leer. (hm, ik moet minder sinterklaasgedichtjes maken ![]() Maar we kunnen helaas alleen aangeven hoe wij contact hebben met God. Ik maak soms contact (klinkt alsof je een nummer draait eigenlijk ![]() prediker 5 vers 3 is vaak de dooddoener voor een persoonlijk gebed maar hou de boodschap in gedachte: Wees niet te snel met uw mond, en uw hart haaste niet een woord voort te brengen voor Gods aangezicht; want God is in den hemel, en gij zijt op de aarde; daarom laat uw woorden weinig zijn. Want gelijk de droom komt door veel bezigheid, alzo de stem des zots door de veelheid der woorden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
tsja, heb je echt contact met Jezus. Als men ja zegt dan bent je zweverig en als je nee zegt dan sta je er niet voor open. Maar ik kan zeggen dat ik echt in hoog contact sta met Jezus. Hij is de belangrijkste persoon in mijn leven geworden. Is zeker niet altijd zo geweest. Maar als je Hem oprecht vragen stelt dat antwoord Hij altijd. Hij doet dat bij mij door antw in mijn gedachten te geven door dromen te geven, of soms door andere mensen.
carlos |
![]() |
|
maar ja, je zal ook begrijpen dat ik de gedachten wijt aan een placebo-effect, de dromen aan je eigen fantasie, en ervaringen bij andere mensen uit of misleiding of toeval..
totdat iemand met een concrete manier komt om te bewijzen dat contacten met hogere machten niet aan de bovengenoemde redenen te wijten zijn staat het skeptisch/atheistische standpunt sterk...
||
Citaat:
Natuurlijk niet continu nee. ![]() hij hoeft helemaal niet *meteen* te komen maar binnen 10 jaar zou toch wel fijn zijn hoor ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
De bijna dood ervaring?
Citaat:
Toen de heilige Geest aan Mohammad verscheen de eerste keer was die zo groot dat overal waar Mohammad keek die Engel zag. Toen Mohammad de heilige Geest Gibrail vroeg heb jij God gezien begon die machtig grote Engel te beven...Gibrail zei ''O Mohammad, hoe kan ik hem zien...hij is gesluierd met 70 sluiers van licht en als ik dicht bij 1 van die 70 kom verbrand ik''. Dat zij zeggen het Paradijs en de hel en God en Jezus gezien te hebben zijn leugens. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dus: Het is dus paulus en niet timothëus die daar spreekt. en verder: jesaja 6 vers 1: In het sterfjaar van koning Uzzia zag ik de Heer, gezeten op een hoogverheven troon. De zoom van zijn mantel vulde de hele tempel. Zo zijn er nog een paar dacht ik. elia en mozes hebben God in elk geval gesproken. Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 14:29. |
![]() |
||
Citaat:
Nee, doe dat maar wel. Ja? Goed zo! |
![]() |
||
Citaat:
+ ik heb het niet over de mensen die zeggen God gezien te hebben, dat zijn er volgens mij ook maar heel weinig. Ik heb het meer over het feit dat ze alles menen gezien te hebben wat er in de kamer afgespeeld heeft, of door tijd/ruimte hebben gereisd, of door een tunnel zijn gegaan e.d
||
Citaat:
Maar verstandelijk gezien geloof ik wel in God, naar mijn idee moet er wel zoiets zijn; alleen merk ik er zelf niks van en dus is mijn enige conclusie nu dat ik er niks van merk als hij al bestaat. En zo kom ik naar mijn gevoel niet veel verder. Najah.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zou de wereld beter af zijn zonder religie? Uice | 500 | 02-08-2010 10:22 | |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Wat klopt er volgens jou niet aan de bijbel? tybs | 191 | 08-04-2005 12:36 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Wat geloof jij?????? dand | 29 | 31-05-2002 17:09 |