Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 12-12-2004 @ 16:42 :
Wat kan je ertegen doen als je lichaam gewend is aan weinig eten? Als ik aan een normaal aantal calorieen zit elke dag, kom ik volgens mij gigantisch aan.
Misschien langszaam opbouwen?
Oud 12-12-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 16:53 :
Misschien langszaam opbouwen?
Hmm nouja.

Ik ben in één keer veel gaan eten toen ik stage ging lopen, van 1 boterham per dag naar 6 ofzo. Toen ben ik ook iets van 3 kilo aangekomen, alles wat ik meer at dat werd opgeslagen ofzo.
En dat gaat er nu niet meer af, ook al eet ik minder. Echt balen... en ik wil niet weer terug naar 1 boterham.
Oud 12-12-2004, 16:06
iebke*
iebke* is offline
en als je nu 3 weken lang elke dag sit ups doet? zou het dan ook niet weggaan? Ik heb nog nooit gelijnd dus ik weet er bijna niks van
Oud 12-12-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
iebke* schreef op 12-12-2004 @ 17:06 :
en als je nu 3 weken lang elke dag sit ups doet? zou het dan ook niet weggaan? Ik heb nog nooit gelijnd dus ik weet er bijna niks van
Val je daar drie kilo van af dan? Haha. I'd wish.
Oud 12-12-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 12-12-2004 @ 16:57 :
Ik ben in één keer veel gaan eten toen ik stage ging lopen, van 1 boterham per dag naar 6 ofzo. Toen ben ik ook iets van 3 kilo aangekomen, alles wat ik meer at dat werd opgeslagen ofzo.
En dat gaat er nu niet meer af, ook al eet ik minder. Echt balen... en ik wil niet weer terug naar 1 boterham.
Ik volg je niet meer helemaal...? Je wilt die drie kilo dus weer kwijt? Of wil je nu meer gaan eten, maar wil je niet aankomen?

1 boterham per dag is niet gezond (al ligt het natuurlijk ook wel aan wat je verder eet - maar 1 boterham per dag is iig weinig), ik zou daar idd niet terug naar gaan.
Oud 12-12-2004, 17:02
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-12-2004 @ 10:28 :
misschien omdat haar ouders het om logische redenen beláchelijk vinden dat ze wil afvallen?
Maar dan moet je geen chips eten.
Oud 12-12-2004, 18:48
iebke*
iebke* is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 12-12-2004 @ 17:18 :
Val je daar drie kilo van af dan? Haha. I'd wish.
hehe, ik had het niet over die drie kilo afvallen had het over men buikje weg te krygen tegen nieuwjaar
Oud 12-12-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
iebke* schreef op 12-12-2004 @ 19:48 :
hehe, ik had het niet over die drie kilo afvallen had het over men buikje weg te krygen tegen nieuwjaar
oooooooh. reageer dan duidelijk ergens op haha.
Oud 12-12-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 18:00 :
Ik volg je niet meer helemaal...? Je wilt die drie kilo dus weer kwijt? Of wil je nu meer gaan eten, maar wil je niet aankomen?

1 boterham per dag is niet gezond (al ligt het natuurlijk ook wel aan wat je verder eet - maar 1 boterham per dag is iig weinig), ik zou daar idd niet terug naar gaan.
Zowieso niet meer aankomen.. eigenlijk wil ik ook afvallen, maar niet door zo weinig te gaan eten. Dus naja. Volgens mij is er gewoon niets meer aan te doen, behalve gezond eten.
Oud 12-12-2004, 19:08
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 12-12-2004 @ 16:42 :
Wat kan je ertegen doen als je lichaam gewend is aan weinig eten? Als ik aan een normaal aantal calorieen zit elke dag, kom ik volgens mij gigantisch aan.
Nee niet langzaam opbouwen, daardoor zal het lichaam zich niet aanpassen. Wanneer je na een tijdje op weer op eenzelfde ( hoger ) aantal kcal blijft hangen stop je welliswaar met aankomen maar zodra je nu je kcal inname gaat verhogen kom je gewoon aan.

Een tijdlang met een hoge frequentie gaan eten voorkomt dat. Beter gezegd, kom ik weer met m'n standaard aanwijzing.. eet elk uur, doens't matter what, als het maar iets is.

Slechts op die manier laat je het lichaam denken dat het overvoed word/er een overmaat aan brandstof beschikbaar is, waarna het het metabolisme zal aanpassen.
Oud 12-12-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 12-12-2004 @ 20:08 :
Nee niet langzaam opbouwen, daardoor zal het lichaam zich niet aanpassen. Wanneer je na een tijdje op weer op eenzelfde ( hoger ) aantal kcal blijft hangen stop je welliswaar met aankomen maar zodra je nu je kcal inname gaat verhogen kom je gewoon aan.

Een tijdlang met een hoge frequentie gaan eten voorkomt dat. Beter gezegd, kom ik weer met m'n standaard aanwijzing.. eet elk uur, doens't matter what, als het maar iets is.

Slechts op die manier laat je het lichaam denken dat het overvoed word/er een overmaat aan brandstof beschikbaar is, waarna het het metabolisme zal aanpassen.
Maar moet je dan met een hoge frequentie meer gaan eten of evenveel als je al at? En wat schiet je daar dan mee op mbt het meer gaan eten dan je at? (Ik volg het even niet, maar ik kan ook niet onder woorden brengen hoe ik het dan niet volg. )
Oud 12-12-2004, 19:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 20:15 :
Maar moet je dan met een hoge frequentie meer gaan eten of evenveel als je al at? En wat schiet je daar dan mee op mbt het meer gaan eten dan je at? (Ik volg het even niet, maar ik kan ook niet onder woorden brengen hoe ik het dan niet volg. )
Gewoon evenveel als je normaal zou eten (eindtotaal), maar dan vaker.
Oud 12-12-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-12-2004 @ 20:34 :
Gewoon evenveel als je normaal zou eten (eindtotaal), maar dan vaker.
Dan zou ze dus afvallen?

En dat was ook wel iets wat ze wilde, maar dat was niet waar ik op reageerd (omdat ik dat toen nog niet wist) en dan klopt de reactie van MD dus niet helemaal (hij lijkt te reageren op wat ik zei, maar dat was dus ergens anders op).

Maar goed, het gaat er om dat freakjuh er wat mee kan.
Oud 12-12-2004, 19:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 20:47 :
Dan zou ze dus afvallen?

En dat was ook wel iets wat ze wilde, maar dat was niet waar ik op reageerd (omdat ik dat toen nog niet wist) en dan klopt de reactie van MD dus niet helemaal (hij lijkt te reageren op wat ik zei, maar dat was dus ergens anders op).

Maar goed, het gaat er om dat freakjuh er wat mee kan.
Kweetniet of ze afvalt, maar haar stofwisseling gaat in ieder geval omhoog als ze erg vaak eet. (en dan steeds kleine beetjes natuurlijk)
Oud 12-12-2004, 20:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-12-2004 @ 20:53 :
Kweetniet of ze afvalt, maar haar stofwisseling gaat in ieder geval omhoog als ze erg vaak eet. (en dan steeds kleine beetjes natuurlijk)
Erg vaak eten is dan wel weer heel slecht voor je tanden. Beter is om niet meer dan zes keer op een dag iets te eten.
Oud 12-12-2004, 20:23
hiliscool
hiliscool is offline
jippie me moeder is me vergeten te wegen [heb bijna anorexia gehad en nu mag ik niet meer afvallen maar was deze week toch weer 2 kilo afgevallen] en ja weet dat het ongezond is
Oud 12-12-2004, 20:36
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
hiliscool schreef op 12-12-2004 @ 21:23 :
jippie me moeder is me vergeten te wegen [heb bijna anorexia gehad en nu mag ik niet meer afvallen maar was deze week toch weer 2 kilo afgevallen] en ja weet dat het ongezond is
Oud 12-12-2004, 21:01
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
hiliscool schreef op 12-12-2004 @ 21:23 :
hopelijk vergeet mijne het morgen ook

ontopic: ik wou dat elke uur iets eten uitproberen, maar is me wegens een nogal hectische, drukke en emotionele week niet gelukt. Wel heb ik gegeten wat mij werd voorgeschoteld, en soms zelfs nog iets meer. zo'n 1800 kcal per dag, wel weinig vet, net genoeg of iets te weinig, boeiend. Maar ben er wel door aangekomen .
Oud 12-12-2004, 21:26
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 20:15 :
Nou het maakt in eerste instantie niet zoveel uit. Misschien datj e dan door het feit dat je meer caloriën eet dan voorheen iets aankomt maar dat staat niet in verhouding tot het effect dat het heeft op de stofwisseling.

Overigens denk ik ook niet dat je zomaar veel meer kunt eten dan je normaal dagelijks inneemt omdat je er niet aan gewend bent en dus vrij snel vol zit zelfs wanneer je het in 12 kleine porties over de dag verdeelt.

Deze methode word juist gebruikt om een hoge kcal verwerking mogelijk te maken.

Je merkt vanzelf dat je meer honger krijgt na een paar dagen en dan kun je de maaltijden per portie groter maken. Na een week ongeveer kun je het dan opdelen in 6 tot 8 maaltijden per dag.
Oud 12-12-2004, 22:45
Verwijderd
Thanx, ga het eens proberen.
Oud 13-12-2004, 08:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
nou ik heb het gehad hoor, werk me helemaal de pleures om een beetje af te vallen maar het schiet niet op.

Ik drink veel, minstens een liter water en nog wat gewoon drinken bij het eten. ik eet niet veel, sochtends fruit of een boterham (ik sta ook niet erg vroeg op) en om twaalf uur brood 2 boterhammen met een beetje boter en rauwe ham) en misschien om 4 uur een tussendoortje maar anders ook niks of fruit.
avondeten heb ik me ingehouden.
savonds eet ik ook alleen maar wat fruit als ik daar zin in heb. Alleen vrijdag had ik een reep chocola want eens in de week moet dat kunnen anders word ik gek.
ik roei (op een machine) 4 keer in de week iets langer dan een half uurtje, en ik loop bijna elke dag 20 minuten.
mijn ouders zeggen: ohh lieke ja ik zie het echt hoor het gaat echt goed

maar mn weegschaal vindt van niet ik word er echt depri van, want ik ga me niet uithongeren (dat heb ik bij deze porties niet)
Oud 13-12-2004, 08:43
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-12-2004 @ 09:18 :
maar mn weegschaal vindt van niet ik word er echt depri van, want ik ga me niet uithongeren (dat heb ik bij deze porties niet)
Misschien gaan werken met meten ipv wegen? Misschien dat je wel 'in omvang' afvalt, alleen niet in gewicht (bv. omdat je spieren kweekt door dat bewegen oid?)?

Een liter water + wat bij het eten vind ik btw niet echt veel drinken.
Oud 13-12-2004, 13:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-12-2004 @ 09:18 :
nou ik heb het gehad hoor, werk me helemaal de pleures om een beetje af te vallen maar het schiet niet op.

Ik drink veel, minstens een liter water en nog wat gewoon drinken bij het eten. ik eet niet veel, sochtends fruit of een boterham (ik sta ook niet erg vroeg op) en om twaalf uur brood 2 boterhammen met een beetje boter en rauwe ham) en misschien om 4 uur een tussendoortje maar anders ook niks of fruit.
avondeten heb ik me ingehouden.
savonds eet ik ook alleen maar wat fruit als ik daar zin in heb. Alleen vrijdag had ik een reep chocola want eens in de week moet dat kunnen anders word ik gek.
ik roei (op een machine) 4 keer in de week iets langer dan een half uurtje, en ik loop bijna elke dag 20 minuten.
mijn ouders zeggen: ohh lieke ja ik zie het echt hoor het gaat echt goed

Even kijken. Misschien heb ik je porties niet goed geschat ofzo, maar het lijkt alsof je maar 550 calorieen per dag in krijgt? Ontbijt 100, twaalf uur 250, tusendoortje 100, savonds 100. Totaal: 550
En daarbij sport je ook nog. Eigenlijk zou je (meer dan) het dubbele in moeten krijgen. Ook zou je kunnen proberen om de 3 uur wat te eten.
En je zou het dubbele moeten drinken (2 liter). Probeer elk uur een glas te drinken. Dan blijf je gehydrateerd. Als je uitgedroogd bent verbrand je 30% minder geloof ik. En je huid blijft er mooi gehydrateerd van.

Hoelang ben je bezig met dieten? Het is wel heel raar dat je niets verliest als je zo weinig eet. Misschien zit je al in starvation-mode, en is je stofwisseling erg traag geworden. Hoelang ben je en hoeveel weeg je.

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 13:07.
Oud 13-12-2004, 13:31
Verwijderd
@ikkeleerlinge: Ze eet avondeten en daarna nog wat fruit, volgens mij.
Oud 13-12-2004, 13:36
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 12-12-2004 @ 23:41 :
Brie en kroket is natuurlijk heel vet. Als je echt wilt afvallen kan je beter wat minder vet broodbeleg eten... maar af en toe moet kunnen.
Voor de rest eet je volgens mij wel te weinig...zeker te weinig groenten en fruit. Misschien ga je vanavond wel een enorm gezonde maaltijd eten.. ik hoop het maar.
hey!

die kroket kon niet anders
ik had 's ochtens bijna nix gehad omdat ik de avond daarvoor mn verjaardag gevierd had ( --> drank )
dan krijg ik 's ochtens nix weg...
toen moest ik dus korfballen, en kreeg ik tijdens de wedstrijd enorme trek.. dus ik heb ff in de hal wat gehaald, maar daar hadden ze alleen ongezonde dingen

verder met die groente en fruit:
t was toevallig zaterdag ( = brooddag ) dus vandaar geen groente..
en van fruit hou ik nie zo... alleen van aardbeien maar die zijn niet te betalen nu..
Oud 13-12-2004, 13:37
FrantiC
FrantiC is offline
vandaag heb ik btw gegrild gehakt op brood gehad... is dat beter?
Oud 13-12-2004, 13:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 13-12-2004 @ 14:37 :
vandaag heb ik btw gegrild gehakt op brood gehad... is dat beter?
www.calorietabel.nl kan je 't zelf uitzoeken Wij kunnen niet blijven zeggen of iets goed is of niet, zelf uitzoeken en vergelijken is beter, wordt je inzicht beter van
Oud 13-12-2004, 13:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 14:31 :
@ikkeleerlinge: Ze eet avondeten en daarna nog wat fruit, volgens mij.
Het fruit heb ik meegeteld, en ze zei dat ze haar avondeten had ingehouden.
Oud 13-12-2004, 13:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-12-2004 @ 14:43 :
www.calorietabel.nl kan je 't zelf uitzoeken Wij kunnen niet blijven zeggen of iets goed is of niet, zelf uitzoeken en vergelijken is beter, wordt je inzicht beter van
www.fitday.com heeft een grotere lijst. Is vet handig.
Oud 13-12-2004, 13:50
saartje 88
saartje 88 is offline
ik heb echt slecht gegeten tot nu toe, het is nu 3 uur en ik heb alleen nog maar 10 pepernoten 1/4 sneetje krentebrood en een kauwgumpje op slecht van me....
en toen begon ik dus ontzettend veel over ijs te praten tijdens wiskunde en nu moet ik nablijven. , maar dat doet er niet toe.
ik moet nog naar huis fietsen, en misschien hier op school nog wat doen, het duurt dus denk ik tot een uur of half 5 voordat ik weer wat kan eten. ik voorspel dat ik straks de hele kast ga leegplunderen, maar zal proberen om dat te voorkomen

*schaamt zich diep, erg diep.*
Oud 13-12-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 14:47 :
Het fruit heb ik meegeteld, en ze zei dat ze haar avondeten had ingehouden.
Ik vermoed dat ze daarmee bedoeld dat ze geen drie keer heeft opgeschept, niet dat ze niks gegeten heeft.
Oud 13-12-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 13-12-2004 @ 14:50 :
ik voorspel dat ik straks de hele kast ga leegplunderen, maar zal proberen om dat te voorkomen
Eet dan ook gewoon op de normale tijden. Onbijt 's ochtends, neem eten mee naar school, enz. Ik vind het niet gek dat het niet goed gaat. Waarom doe je zo eigenwijs en sla je alle 'normale maaltijden' steeds weer over?
Oud 13-12-2004, 13:54
saartje 88
saartje 88 is offline
ik weet het niet
ik had haast vanochten, maar dat is eigenlijk helemaal geen goed excuus. *schaamt zich nog meer*
Oud 13-12-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 13-12-2004 @ 14:54 :
ik weet het niet
ik had haast vanochten, maar dat is eigenlijk helemaal geen goed excuus. *schaamt zich nog meer*
Misschien moet je ipv je schamen het gaan veranderen? Dus morgen op tijd op staan, ontbijten, brood (of weet ik veel wat) meenemen naar school, enz. Desnoods smeer je je brood de avond van te voren en stop je het vast in je tas, wordt het misschien wat klef, maar dan kun je niet meer zeggen dat je geen tijd had om het klaar te maken of wat dan ook.
Oud 13-12-2004, 13:56
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 21:48 :
www.fitday.com heeft een grotere lijst. Is vet handig.
thnx allebei..
Oud 13-12-2004, 14:01
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 14:56 :
Misschien moet je ipv je schamen het gaan veranderen? Dus morgen op tijd op staan, ontbijten, brood (of weet ik veel wat) meenemen naar school, enz. Desnoods smeer je je brood de avond van te voren en stop je het vast in je tas, wordt het misschien wat klef, maar dan kun je niet meer zeggen dat je geen tijd had om het klaar te maken of wat dan ook.
ik heb de afgelopen 4 jaar geen brood mee naar school genomen, maar ik moet het gewoon doen, ik weet het.
mijn humeur word er ook niet beter van als ik niet gegeten heb, ik ben er zoals al gezegd al uitgestuurd, let niet op, leraren worden kwaad, ik ga helemaal wegdromen enzo, en toen werd ik ook nog behoorlijk duizelig tijdens maatschappijleer.

maar genoeg geklaagd, ik moet wat doen.
Oud 13-12-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 13-12-2004 @ 15:01 :
Precies. En je weet ook wat je moet doen: nu nog doen dus.
Oud 13-12-2004, 14:04
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 15:02 :
Precies. En je weet ook wat je moet doen: nu nog doen dus.
jup, ik breng vanaaf wel verslag uit, , bedankt voor de peptalk
Oud 13-12-2004, 14:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 13-12-2004 @ 15:01 :
ik heb de afgelopen 4 jaar geen brood mee naar school genomen, maar ik moet het gewoon doen, ik weet het.
mijn humeur word er ook niet beter van als ik niet gegeten heb, ik ben er zoals al gezegd al uitgestuurd, let niet op, leraren worden kwaad, ik ga helemaal wegdromen enzo, en toen werd ik ook nog behoorlijk duizelig tijdens maatschappijleer.

Zo maar een vraagje, maar heb jij geen ouders die er op letten hoeveel en wat je eet?
Oud 13-12-2004, 14:09
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-12-2004 @ 15:05 :
Zo maar een vraagje, maar heb jij geen ouders die er op letten hoeveel en wat je eet?
daar letten ze echt niet op, god zij dank.
haha, ik zie het al voor me, haha, mijn ouders.
Oud 13-12-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 13-12-2004 @ 15:09 :
daar letten ze echt niet op, god zij dank.
haha, ik zie het al voor me, haha, mijn ouders.
Maar ze letten er wel op of je chips eet?
Oud 13-12-2004, 14:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 15:12 :
Precies, beetje raar. Zo te zien interesseren ze zich wel voor jou
Oud 13-12-2004, 14:14
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 15:12 :
ja, dan gaan ze daar van die grapjes overmaken
Oud 13-12-2004, 14:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 13-12-2004 @ 15:14 :
ja, dan gaan ze daar van die grapjes overmaken
Dan negeer je dat? Man, als ik me het elke keer ging aantrekken als m'n ouders een grapje maken dan had ik al lang zelfmoord gepleegd.
Oud 13-12-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-12-2004 @ 15:13 :
Precies, beetje raar. Zo te zien interesseren ze zich wel voor jou
Daar heeft het niet zoveel mee te maken, denk ik...als ze uit '88 is (ik weet niet of het daar voor staat, maar daar ga ik nu even van uit), dan is ze waarschijnlijk 16...en op zich kan ik me voorstellen dat je ouders je dan wat losser laten. Dat deden mijn ouders iig wel, die gingen echt niet de boterhammen tellen die ik mee naar school nam of de aardappelen die ik 's avonds opschepte ofzo.
Oud 13-12-2004, 14:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 15:18 :
Daar heeft het niet zoveel mee te maken, denk ik...als ze uit '88 is (ik weet niet of het daar voor staat, maar daar ga ik nu even van uit), dan is ze waarschijnlijk 16...en op zich kan ik me voorstellen dat je ouders je dan wat losser laten. Dat deden mijn ouders iig wel, die gingen echt niet de boterhammen tellen die ik mee naar school nam of de aardappelen die ik 's avonds opschepte ofzo.
Ze neemt al 4 jaar geen brood meer mee naar school, sinds haar 12e dus al niet meer.
Oud 13-12-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-12-2004 @ 15:18 :
Ze neemt al 4 jaar geen brood meer mee naar school, sinds haar 12e dus al niet meer.
't was dat mijn moeder m'n brood toen nog smeerde (erg ), maar verder lette ze er bij mij toen ook niet echt op, volgens mij. Sowieso, al neem je het mee, wie zegt er dat je het ook op eet?
Oud 13-12-2004, 14:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 15:20 :
't was dat mijn moeder m'n brood toen nog smeerde (erg ), maar verder lette ze er bij mij toen ook niet echt op, volgens mij. Sowieso, al neem je het mee, wie zegt er dat je het ook op eet?
Mja, ok, maar daar kan je als ouder weinig aan doen. Maar als je kind niks meeneemt weet je zéker dat 't niks eet.
Maar 't valt toch op dat er dan geen brood wordt gegeten? Ik bedoel, dat zie je toch aan de hoeveelheid brood die 'mist' dat klopt dan toch niet zeg maar?

Maar nu ga ik maar even avondeten halen

Ach, mijn broertje is 14 en smeert nog niet z'n eigen brood.. lui varken
Oud 13-12-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-12-2004 @ 15:24 :
Mja, ok, maar daar kan je als ouder weinig aan doen. Maar als je kind niks meeneemt weet je zéker dat 't niks eet.
Maar 't valt toch op dat er dan geen brood wordt gegeten? Ik bedoel, dat zie je toch aan de hoeveelheid brood die 'mist' dat klopt dan toch niet zeg maar?
Veel 'pubers' kopen tegenwoordig wat te eten op school of in een supermarkt in de buurt, schijnt, misschien dat haar ouders dat denken?

Je gaat als ouder toch niet de boterhammen in de broodzak tellen? Ligt aan de persoon of hij/zij het gewoon opmerkt, mijn schoonmoeder zou dat bv idd opmerken, maar mijn ouders dus echt niet...

We zullen nooit weten hoe het bij saartje 88 zit.
Oud 13-12-2004, 15:10
saartje 88
saartje 88 is offline
haha, interessante discussie .
eerst merkten m'n ouders het nog wel, toen smeerden zij het nog en nam ik het weer mee naar huis, maar naar een tijdje 'smeerde' ik het zelf (niet dus) en letten ze d'r niet meer op. maar in ieder geval: who cares??
Topic gesloten

Regels voor berichten