Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 19:02
RanC
RanC is offline
Citaat:
Doefus schreef op 30-12-2004 @ 19:30 :
Sommige mensen reageren egt zo egoïstisch...snap daar egt nix van!
Denk niet alleen aan jezelf..
Oh, geloof me. Ik denk wel daadwerkelijk aan de slachtoffers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2004, 19:07
.Pure
.Pure is offline
Beetje respect op z'n tijd is ook wel gepast
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:11
RanC
RanC is offline
Citaat:
.Pure schreef op 30-12-2004 @ 20:07 :
Beetje respect op z'n tijd is ook wel gepast
Ik spuug op respect.

Heel zielig voor die mensen daar, maar ik ga echt niet hypocriet doen en mijn "schuldgevoel" afkopen door een smsje te sturen naar TMF or whatever.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 30-12-2004 @ 20:11 :
Ik spuug op respect.

Heel zielig voor die mensen daar, maar ik ga echt niet hypocriet doen en mijn "schuldgevoel" afkopen door een smsje te sturen naar TMF or whatever.
Waarom zou je het voor schuldgevoel doen? Dat doe je toch om die mensen te helpen. Maar ja. Wat jij wil.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:17
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-12-2004 @ 20:15 :
Waarom zou je het voor schuldgevoel doen? Dat doe je toch om die mensen te helpen. Maar ja. Wat jij wil.
Oh, dat is ook wel goed.

Maar al die mensen van "Oh, ik heb al wel zoooooooooveel geld gestort! Ik leeft met ze mee!" maar die normaal nergens een fuck om geven en zelf ook nooit geld geven aan andere doelen maken me ziek.

Misschien stort ik ook nog wel wat, maar dan alleen om van het gezeik van de gemiddelde Nederlander af te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:18
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
RanC schreef op 30-12-2004 @ 20:17 :
Oh, dat is ook wel goed.

Maar al die mensen van "Oh, ik heb al wel zoooooooooveel geld gestort! Ik leeft met ze mee!" maar die normaal nergens een fuck om geven en zelf ook nooit geld geven aan andere doelen maken me ziek.

Misschien stort ik ook nog wel wat, maar dan alleen om van het gezeik van de gemiddelde Nederlander af te zijn.
Het gaat helemaal niet eens om het geld storten, maar gewoon om de reacties die hier geplaatst worden. Dus. Maak jij maar lekker zelf uit wat je wel en niet wilt doen, en ga maar lekker geld storten omdat je dan van het 'gezeik' af bent. Wtf.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ranc heeft op zich wel een punt, hoeveel mensen worden er afgemaakt in Irak, en wat dacht je van China die boedhisten afmaken en kinderarbeid.
Die ramp in Azie is verschrikkelijk, maar je moet niet vergeten dat het gedaan is door de natuur, vind ik kinderarbeid erger.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:27
.Pure
.Pure is offline
Ja okee, ben ik het ook wel mee eens. Maar het was niet alleen op RanC gericht, gewoon in het algemeen. Zeg dan niks ofzo. Maarja.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:27
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
.Pure schreef op 30-12-2004 @ 20:27 :
Ja okee, ben ik het ook wel mee eens. Maar het was niet alleen op RanC gericht, gewoon in het algemeen. Zeg dan niks ofzo. Maarja.
het is een discussie, dus er zijn natuurlijk ook mensen met andere meningen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:35
samoth
samoth is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 30-12-2004 @ 20:23 :
Ranc heeft op zich wel een punt, hoeveel mensen worden er afgemaakt in Irak, en wat dacht je van China die boedhisten afmaken en kinderarbeid.
Die ramp in Azie is verschrikkelijk, maar je moet niet vergeten dat het gedaan is door de natuur, vind ik kinderarbeid erger.
Natuurlijk maar dat maakt dit nog niet minder erg en het is verveldend dat het de hele tijd benadrukt wordt. Stel je wordt in elkaar geslagen en je wilt je verhaal bij iemand kwijt, dan is het laatste wat je wilt horen "nou wat pietje overkwam is veel erger".
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:38
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
samoth schreef op 30-12-2004 @ 20:35 :
Natuurlijk maar dat maakt dit nog niet minder erg en het is verveldend dat het de hele tijd benadrukt wordt. Stel je wordt in elkaar geslagen en je wilt je verhaal bij iemand kwijt, dan is het laatste wat je wilt horen "nou wat pietje overkwam is veel erger".
ik zeg ook niet dat dit niet erg is, integendeel, het is verschrikkelijk, maar ik kan niet tegen de hypocriete mensen waarvan niks hun wat boeit, maar omdat dit op het nieuws komt, en met vele mate, word er een # in de msn gezet, storten ze ongelofelijk veel op giro 555. Precies hetzelfde als11 sept. De wereld was in shock, en je MOEST geld storten, anders hoorde je er niet bij ofzo, en was je een egoist, want je moet toch die mensen helpen. maar ze vergeten wel dat ook in india, het over grote deel van de kinderen werkt in mijnen.
stort daar dan ook geld voor.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:39
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
RanC schreef op 30-12-2004 @ 20:17 :
Oh, dat is ook wel goed.

Ze geven tenminste, kunnen we van sommige lamers niet zeggen

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:40
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-12-2004 @ 19:58 :
Ga zwemmen naar Sri Lanka zodat je geen vliegticket hoeft te betalen en dat geld kan storten.

Oh en vergeet natuurlijk niet jezelf goed te voelen omdat je 2 euro hebt bijgedragen en weer je schuldgevoel hebt afgekocht.
alle beetjes helpen toch? geloof mij!

het over schuldgevoel gaan hebben
met die 2 euro kunnen die mensen bijvoorbeeld een brood kopen en een dan hebben ze een dag te eten!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:40
RanC
RanC is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 30-12-2004 @ 20:39 :
Ze geven tenminste, kunnen we sommige lamers niet zeggen
Ach ja. Ik kan mij er gewoon niet druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:41
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Ze geven tenminste, kunnen we sommige lamers niet zeggen
ja, en dan wat? als je niet geeft ben je lame?
Geef jij aan alles en iedereen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:45
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 30-12-2004 @ 20:41 :
ja, en dan wat? als je niet geeft ben je lame?
Geef jij aan alles en iedereen?
Nee, zeiken op anderen ómdat ze geven is lame. Zeer lame.
Oud 30-12-2004, 19:46
samoth
samoth is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 30-12-2004 @ 20:38 :
ik zeg ook niet dat dit niet erg is, integendeel, het is verschrikkelijk, maar ik kan niet tegen de hypocriete mensen waarvan niks hun wat boeit, maar omdat dit op het nieuws komt, en met vele mate, word er een # in de msn gezet, storten ze ongelofelijk veel op giro 555. Precies hetzelfde als11 sept. De wereld was in shock, en je MOEST geld storten, anders hoorde je er niet bij ofzo, en was je een egoist, want je moet toch die mensen helpen. maar ze vergeten wel dat ook in india, het over grote deel van de kinderen werkt in mijnen.
stort daar dan ook geld voor.
Aan hypocriete mensen heb ik ook een hekel (stille tochten meelopers), maar ook aan mensen die alles lopen te relativeren.
Met citaat reageren
Fainne
Fainne is offline
Maar het is inderdaad niet leuk om geld aan te nemen dat je broodnodig hebt, en die persoon geeft het met tegenzin. Dan neem ik het liever helemaal niet aan.

Het is gewoon die vreemde mentaliteit die heerst over dat schudgevoel afkopen dat maakt dat uiteindelijk die mensen nog steeds zonder benodigdheden zitten terwijl er een nodeloze discussie gehouden wordt.
Met citaat reageren
RanC
RanC is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 30-12-2004 @ 20:45 :
Nee, zeiken op anderen ómdat ze geven is lame. Zeer lame.
Jongen, je moet je niet zo druk maken om forummers. Slecht voor je bloeddruk. Straks kom je nog in het ziekenhuis, en word je behandeld door superieure Nederlandse artsen!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 30-12-2004 @ 20:46 :
Jongen, je moet je niet zo druk maken om forummers. Slecht voor je bloeddruk. Straks kom je nog in het ziekenhuis, en word je behandeld door superieure Nederlandse artsen!
Nee man. Mijn familie zit ook vol met artsen en dokters. Allochtonen zijn wij ja. Moet hij hier komen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:49
RanC
RanC is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-12-2004 @ 20:48 :
Nee man. Mijn familie zit ook vol met artsen en dokters. Allochtonen zijn wij ja. Moet hij hier komen.
Hopelijk doen jullie niet aan het Ziekenfonds? Aangezien dat beheerd word door superieure blanke en blonde Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:50
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-12-2004 @ 20:48 :
!
Oud 30-12-2004, 19:50
Verwijderd
Het is natuurlijk afschuwelijk, maar aan de andere kant vind ik het niet erg schokkend. De aarde zit zo in elkaar dat dit soort dingen gebeurt. Jammer voor de nabestaanden en de mensen die hun bezittingen zijn kwijtgeraakt, maar niet meer dan iets natuurlijks.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
samoth schreef op 30-12-2004 @ 20:46 :
Aan hypocriete mensen heb ik ook een hekel (stille tochten meelopers), maar ook aan mensen die alles lopen te relativeren.
maar dat doe ik dan ook niet
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Is niets mis met relativeren?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-12-2004 @ 20:53 :
Is niets mis met relativeren?
Absoluut niets mis mee. Dingen moeten wel in proporties gezien worden. Meer dan 100000 doden. Op een wereldbevolking van 6 miljard 1 op 60000 mensen. Als het over de hele wereld gelijkelijk verdeeld was geweest en met andere en uiteenlopende oorzaken te maken had, zou het maar minimaal zijn opgevallen dat er die dag zoveel doden waren gevallen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:07
samoth
samoth is offline
Tuurlijk mag het, het is alleen zwaar irritant. Nogmaals: je wordt in elkaar geslagen, je wilt het aan iemand vertellen dan is het laatste wat je wilt horen ''dat is helemaal niet zo erg. dit en dat was veel erger".

Herkent echt niemand deze irritatie?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:09
Fainne
Fainne is offline
op die manier wel
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:10
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
samoth schreef op 30-12-2004 @ 21:07 :
Tuurlijk mag het, het is alleen zwaar irritant. Nogmaals: je wordt in elkaar geslagen, je wilt het aan iemand vertellen dan is het laatste wat je wilt horen ''dat is helemaal niet zo erg. dit en dat was veel erger".

Dat lijkt me juist een troostende gedachte
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:21
samoth
samoth is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 30-12-2004 @ 21:10 :
Dat lijkt me juist een troostende gedachte
Het hangt denk ik van de toon af.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:24
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
samoth schreef op 30-12-2004 @ 21:07 :

Jawel, van die mensen die alles erger en/of beter meegemaakt hebben
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ze geven tenminste, kunnen we van sommige lamers niet zeggen
iedereen die belasting betaald heeft al meegegeven aan die 25 miljoen van het kabinet, einde blame-game rondom goede doelen dus.
Oud 30-12-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-12-2004 @ 21:24 :
iedereen die belasting betaald heeft al meegegeven aan die 25 miljoen van het kabinet, einde blame-game rondom goede doelen dus.
25 miljoen is echt een druppel op de gloeiende plaat. Voor zoiets moet veel meer geld beschikbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:33
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 30-12-2004 @ 21:27 :
25 miljoen is echt een druppel op de gloeiende plaat. Voor zoiets moet veel meer geld beschikbaar zijn.
Vergeet niet dat Nederland ook onderhouden moet worden van de belasting
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:38
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-12-2004 @ 21:24 :
Zeker, en dan moet men niet gaan huilen en klagen omdat anderen er meer voor over hebben.
Oud 30-12-2004, 20:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Nu het erop aankomt, staan ze achterin de rij.

'VS gierig met noodhulp'

NEW YORK - De Verenigde Staten zijn gierig met noodhulp aan de landen die op tweede kerstdag werden getroffen door de gevolgen van de zeebeving bij de Indonesische kust. Dat schreef de toonaangevende krant The New York Times donderdag in zijn redactioneel commentaar.

De VS hadden aanvankelijk een bedrag van 15 miljoen dollar toegezegd. Volgens The New York Times is dat minder dan de helft van wat de Republikeinen uit denken te gaan geven aan de inauguratie van president George Bush, als die in januari aan zijn tweede termijn begint.

Onder druk van de Verenigde Naties heeft de president het hulpbedrag inmiddels opgeschroefd tot 35 miljoen dollar. Prijzenswaardig, vindt The New York Times, maar nog altijd een armzalige druppel op de gloeiende plaat. De schade in Zuid-Azië, waar enkele van de armste landen ter wereld zijn getroffen, loopt in de miljarden, betoogt de krant.

Volgens een peiling denken de meeste Amerikanen dat hun land 24 procent van zijn budget uitgeeft aan ontwikkelingshulp. In werkelijkheid is dat minder dan een kwart procent, aldus The New York Times.

bron:nu.nl
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:40
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
dat geld dat iedereen in defensie pompt kan makkelijk daarheen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-12-2004 @ 21:40 :
Volgens een peiling denken de meeste Amerikanen dat hun land 24 procent van zijn budget uitgeeft aan ontwikkelingshulp. In werkelijkheid is dat minder dan een kwart procent, aldus The New York Times.
Hahahaha. Triest.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 30-12-2004 @ 21:40 :
dat geld dat iedereen in defensie pompt kan makkelijk daarheen.
Ze moeten ook aan hun eigen veiligheid denken. Met al die haat tegen Amerika is het wel nodig.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 21:34
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-12-2004 @ 19:58 :
Ga zwemmen naar Sri Lanka zodat je geen vliegticket hoeft te betalen en dat geld kan storten.

Oh en vergeet natuurlijk niet jezelf goed te voelen omdat je 2 euro hebt bijgedragen en weer je schuldgevoel hebt afgekocht.
Ja hoor...lekker trieste opmerkingen gaan maken
Oud 31-12-2004, 00:21
Madfet
Madfet is offline
Hoe komt het dat de directeuren en managers van het Rode Kruis elk jaar belachelijk hoge bedragen van MILJOENEN euro's als jaarsalaris hebben? Wat een zakkenwassers. Ze stoppen 90% in hun eigen zak, en die miezerige 10% krijgen de mensen in nood.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 00:25
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Madfet schreef op 31-12-2004 @ 01:21 :
Hoe komt het dat de directeuren en managers van het Rode Kruis elk jaar belachelijk hoge bedragen van MILJOENEN euro's als jaarsalaris hebben? Wat een zakkenwassers. Ze stoppen 90% in hun eigen zak, en die miezerige 10% krijgen de mensen in nood.
Tja, zij moeten zorgen dat alles in goede banen wordt geleid. Al is dat natuurlijk nooit een excuus. Vooral organisaties als het Rode Kruis moet mensen in dienst hebben die het doen voor een normaal salaris. Natuurlijk zijn zij eindverantwoordelijke etc. Maar een salaris van laten we zeggen 2 ton lijkt me meer dan genoeg om van rond te komen.
Oud 31-12-2004, 00:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Madfet schreef op 31-12-2004 @ 01:21 :
het rode kruis vangt tientallen zoniet honderden miljoenen per jaar.

Jij zeikt als de hoogste mensen daarvan mischien een paar ton innen.

Wat is bovendien het alternatief?

Het aansturen van zo'n grote organisatie vraagt nu eenmaal capaciteiten die niet iedereen heeft, ergo, de mensen die het wel kunnen worden goed betaald.

Bovendien is het zelfs als het uit de lucht gegrepen getal van 10% waar zou zijn nog efficienter dan simpelweg een zak geld bij de plaatselijke overheid neerleggen, de ervaring leert dat je dan niet raar op moet kijken als er helemaal niks bij de mensen terecht komt.
Oud 31-12-2004, 00:34
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-12-2004 @ 01:25 :
het rode kruis vangt tientallen zoniet honderden miljoenen per jaar.

Jij zeikt als de hoogste mensen daarvan mischien een paar ton innen.

Wat is bovendien het alternatief?

Het aansturen van zo'n grote organisatie vraagt nu eenmaal capaciteiten die niet iedereen heeft, ergo, de mensen die het wel kunnen worden goed betaald.

Bovendien is het zelfs als het uit de lucht gegrepen getal van 10% waar zou zijn nog efficienter dan simpelweg een zak geld bij de plaatselijke overheid neerleggen, de ervaring leert dat je dan niet raar op moet kijken als er helemaal niks bij de mensen terecht komt.
Mij leek miljoenen nogal overdreven, maar hij heeft wel een punt. Een organistatie als het Rode Kruis heeft mensen die zich 100% inzetten voor een normaal salaris.
Oud 31-12-2004, 00:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 31-12-2004 @ 01:34 :
Mij leek miljoenen nogal overdreven, maar hij heeft wel een punt. Een organistatie als het Rode Kruis heeft mensen die zich 100% inzetten voor een normaal salaris.
mwo, anderhalf tot twee ton voor een topfunctie is niet veel.

dan heb je al mensen nodig die zwaar gemotiveert zijn voor het goede doel, aangezien ze bij het bedrijfsleven al snel het tienvoudige kunnen verdienen.
Oud 31-12-2004, 00:37
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-12-2004 @ 01:36 :
mwo, anderhalf tot twee ton voor een topfunctie is niet veel.

dan heb je al mensen nodig die zwaar gemotiveert zijn voor het goede doel, aangezien ze bij het bedrijfsleven al snel het tienvoudige kunnen verdienen.
Als je mijn bericht voor mijn laatste hebt gezien vind ik dat een redelijk bedrag. Ik ging toen alleen nog uit van miljoenen waar hij het over had. Ik zou het tenminste wel doen voor dat bedrag.
Oud 31-12-2004, 00:38
Madfet
Madfet is offline
Zoals Floris al zegt. Een modaal inkomen is meer dan genoeg ( hoewel ik 2 ton ook veel vind).

Het Rode kruis is opgericht om mensen te helpen. De motieven die daar ten grondslag liggen, horen van een zuiver karakter te zijn. Daar staat een liefdadigheidsorganisatie voor. Om mensen te helpen die in nood verkeren ( zonder ervoor belachelijke bedragen te innen/stelen).

Een Nederlander die geld stort op de rekening van RK meent dat zijn geld terecht komt bij diegene die hulp nodig hebben. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Degene die geld doneert, spekt echter de geldkas van de directeur, die er villa's, limousines, dure vakanties, etc mee betaalt voor zichzelf. De mensen die doneren doen het niet hierom. Die lui aan de top van het RK zijn dan ook niks anders een stelletje smerige dieven/fraudeurs.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 00:39
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Madfet schreef op 31-12-2004 @ 01:38 :
Zoals Floris al zegt. Een modaal inkomen is meer dan genoeg ( hoewel ik 2 ton ook veel vind).

Het Rode kruis is opgericht om mensen te helpen. De motieven die daar ten grondslag liggen, horen van een zuiver karakter te zijn. Daar staat een liefdadigheidsorganisatie voor. Om mensen te helpen die in nood verkeren ( zonder ervoor belachelijke bedragen te innen/stelen).

Een Nederlander die geld stort op de rekening van RK meent dat zijn geld terecht komt bij diegene die hulp nodig hebben. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Degene die geld doneert, spekt echter de geldkas van de directeur, die er villa's, limousines, dure vakanties, etc mee betaalt voor zichzelf. De mensen die doneren doen het niet hierom. Die lui aan de top van het RK zijn dan ook niks anders een stelletje smerige dieven/fraudeurs.
Zo zou ik het niet willen zeggen, maar wel dat zulke personen wanen dat ze aan een gewoon bedrijf staan. Het doel van de organisatie is volgens mij minder belangrijk dat het zorgen voor geld.
Oud 31-12-2004, 01:52
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-12-2004 @ 21:59 :
Hahahaha. Triest.
idd

maar ook onderzoek bij ons (Bel/Ned/EU) heeft uitgewezen dat veel mensen, onterecht, denken dat ons land meer uitgeeft dat werkelijk aan Ontwikkelingssamenwerking.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 04:23
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 30-12-2004 @ 16:58 :
Holy moly
Wat een ontzettende kortzichtigheid, hier kan ik echt zo boos om worden! Deze ramp reikt echt veel verder dan alleen maar 'die 115.000 doden'. Voor sommige landen geldt dat de hele economie (die op de toeristenindustrie draaide) ingestort is. Al die landen moeten nu weer opnieuw beginnen met de opbouw van de economie. Al die mensen die daar zijn omgekomen maakten deel uit van de wereld, zij bouwen samen zo'n prachtig toeristenoord op waar jij met je luie reet onder een palmboom kunt gaan zitten. Ik snap echt niet hoe je zoiets kunt zeggen. Gadverdamme.
volledig met je eens!!
Het gaat hier hoe dan ook om miljoenen mensen, al de families die ook maar op de een of andere manier betrokken zijn..

wat ik schreef, als reactie op een soortgelijke post...:
Citaat:
deadlock schreef op 30-12-2004 @ 01:58 :
Hmm. Ik maak me niet zo druk om dergelijke rampen. Ik doneer wat en that's it. Verder ver vna mijn bed show.
"Ver van mijn bed show"

vertel dat aan de miljoenen familieleden, kennissen, vrienden van de slachtoffers..

het gaat om de allergrootste humanitaire ramp, ongezien drama in de wereld waar geen enkele natie onbewogen bij staat, maar "hey, maak je niet druk jongen, blijf jij maar lekker op je luie reet voor de tv zitten en nadenken over wie volgens jouw Idool 200-weetikveel- moet worden ofzo.."

IN IEDER GEVAL
durf je absoluut niet druk te maken om zo'n klein probleempje in dat verre Azië en Afrika hoor!! je zou eens empathie kunnen ontwikkelen, een gezonde geest en denkvermogen, en wie weet, mensen zouden je misschien wel eens 'sociaal bewogen' durven noemen .. alhoewel, je mag nooit te optimistisch zijn natuurlijk!

je mag nooit te veel hooi op je vork nemen!
en over zulke zware materie mag JIJ nog niet te veel nadenken, das voor later als je misschien leert lezen ofzo.. ah, kijk anders maar lekker voort naar sesamstraat.
(no offence Kermit)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten