![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ok. Ik volg dit topic al een hele tijd en vind het keigoed dat de meeste er op zo’n goede manier mee omgaan! Nu ik nog. Ook bij mij gaat het, mede dankzij jullie ‘belevenissen’ en hoe jullie het doen al wat beter. Heb nu eindelijk hulp gezocht bij een diëtiste en een psycholoog. Dus alles komt goed en het gaat me helemaal lukken! Het afvallen dan. Al is het vandaag wel gelijk weer fout gegaan, heb vanochtend weer ’n giga vreetbui gehad. Zo stom, je hebt er niet eens echt trek in, weet niet eens echt wat je proeft, en toch vreet je maar door
![]() ![]() ![]()
|
Jaaaaa!!
![]() ![]() ![]() ![]() Het was echt zo lief vandaag op school, mijn lerares Nederlands heeft ook anorexia gehad en ik heb nu al drie keer met haar gepraat en vandaag dus ook weer en het was een heel mooi, liefdevol gesprek. Ze belde gisteravond ineens op en ik was zo blij. ![]() ![]() ![]() En ik heb nu twee avonden achter elkaar heel goed met mijn moeder gepraat en ik geloof dat ik haar vertrouw! ![]()
||
![]() |
Citaat:
haha okeey dan ![]() heey maar iedereen wordt dikker als ie ouder wordt hoor... als je 13 ofsow ben of 12 dan ben je gewoon nog meisje met smalle heupjes en plat buikje (tenminste ik dan) en als je jaartje of 15/16/17/18 ben gata het allemaal wat uitzetten ![]() dan moe je nie proberen om je oude gewicht na te streven! ik woog altijd 45 als ik dat nu nog wil.. dan ben ik dead!! probeer het niet eens... je moet alleen lijnen als je gezondheid er onder lijdt of als je echt super ongelukkig ben onder je huidige gewicht... en als je je zo toch lekker voelt... en patatjes ook wel is lekker vindt en niet constant met je gewicht bezig wil zijn... dan echnie aan beginnen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Veel liefs miep ps. niem (mien ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Hm ik heb al bijna een week niet gepost hier geloof ik. Komt omdat ik een beetje uhm gezondigd heb
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Calorieen tellen is niet goed en werkt vaak enkel averechts. |
![]() |
|
Hello girls
![]() Even een vraagje, val je soms af van drop ![]() Ik had gisteravond echt heel veel drop gegeten, ja je leest 't goed, 's avonds nog wel, dat doe ik normaal nooit, ALS ik snoep wil ik het er graag af gaan sporten, maar nu dus wel en ik woog vanmorgen 67,3!! Hmzz... en ik had uit school ook nog heeel veel rozijnen op, had honger ofzo, en 's avonds pizza. Het zit er nu toch niet op eens morgen bij? Nouja, ik doe vanaf nu gewoon normaal en niet meer op de weegschaal staan!! Als ik me maar goed voel! Veel liefs miep
||
Citaat:
en als wel verwacht wordt dat ik hier serieus op inga: waren het ananasstukjes op siroop of op sap? Want siroop = suiker en dus slechter voor je dan stukjes op sap. En Miep: was het zoute drop ofzo? Zout onttrekt namelijk vocht uit je lichaam dus zo kan het lijken dat je afvalt van drop...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me eigenlijk het beste als jij contact opneemt met een diëtiste en op die manier verantwoord verder gaat met afvallen. Je bent er volgens mij veel te obsessief mee bezig waardoor je wel eens de andere kant op zou kunnen schieten, en daarvan ga je zeker niet beter in je vel zitten!!! |
![]() |
|
![]() |
Hoii..
Ik snap echt niet hoe ik over 'lijnen' van het een op het andere moment zo verschillend kan denken.. De ene keer walg je van jezelf als je in de spiegel kijkt, en is die ene blik genoeg stimulansss om 3 dagen niks te eten.. ![]() Maar dan breekt het weekend aan, En begin ik me toch een partij te eten, Niet normaal! Dan denk je: Ach, lijnen, meid, doe normaal, geen zin in hoor, daar is het allemaal veel te lekker voor.. Todat je maandag/dinsdag ochtend op de weegsgaal ziet staan dat je weer 2 kilo bent aan gekomen.. AARRGH! ![]() PLease, Waarom niet gewoon altijd dat eerste gevoel? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik kom nu steeds een kilo per dag aan
![]() gisteren 68 maar dat was mijn streefgewicht dus. ach. ik vond 67 natuurlijk wel leuker, maarja. maar nu weeg ik weer 69!!! #*($@*#)$()@#$()@(#$ kijk nu ga ik de rest van m'n leven dus zo weer verwalgen. ik heb eindelijk m'n streef gewicht gehaald maar ik mag niks eten want ik kom van 1 bonbon aan! komt dat nou echt door dat ik te snel ben afgevallen? maar ik ben gezond afgevallen heb altijd alle voedingstoffen binnen gekregen en at daar dan veel van ook!! ik weet niet wat ik hier mee aan moet hoor.. lijnen is 1 ding maar op het zelfde gewicht blijven is een tweede. hoe doet iemand dat in godsnaam?? gewoon niet op de weegschaal staan? ja en als je dan weer is gaat zie je dat je 5 kg bent aankomen? voordat je die er af hebt ben je ook weer een half jaar verder!! die eeuwige kut strijd! waarom ben ik niet als jongen geboren?? of liever een meisje die er niet zo op hoefde te letten! volgens mij heb ik namelijk de meest traagste stofwisseling ooit!!! m'n zus vreet alles ![]()
|
Hoe kun je nou beginnen met lijnen als je 3 zakken snoep én een chocoladehart krijgt op je examenfeest??? (ja, ik ben dus van plan nu echt eens door te zetten)
miep: don't worry, het komt wel goed. Gewicht schommelt altijd en ik kan me niet voorstellen dat je per dag 1 kilo aankomt! Dat kan gewoon niet. (alhoewel het andersom wel makkelijk zou zijn: 1 kilo afvallen per dag ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Of kun je die letters vergroten? ![]() ![]() ![]() liefs, Rio
|
![]() |
Hey Miep,
t iz onmogelijk dat je elke dag n kilo aankomt. Ik bedoel, ik kan veel vreten als t moet, en jij ook ![]() En wat je zegt over je stofwisseling ligt ook n beetje aan jezelf. Als jij jezelf een paar dagen helemaal uithongert en vervolgens weer helemaal volvreet, nja, dan weet je lichaam op n gegeven moment idd niet meer wanneer het te eten krijg en gaat t dus veel sneller vet vasthouden. Dat wil niet zeggen dat dat niet meer goed kan komen, maar dan moet je niet nog jaren zo doorgaan. Toen ik na een anorexiaperiode weer normaal ging eten, kwam ik ook wel aan, maar dat stabiliseert zich op n gegeven moment wel. Maar Miep, hoe graag jij ook wil afvallen, dat zal zo toch nooit lukken, zie dat nou eens in! Jij KUNT NIET afvallen zolang jij nog al die vreetbuien hebt, dat is gewoon onmogelijk. Jij zal eerst moeten leren met je vreetbuien om te gaan, voordat jij uberhaupt aan een NORMALE lijnpoging kunt beginnen. Maar waarschijnlijk, zal jij als jij een periode normaal eet misschien zelfs afvallen, omdat je door die vreetbuien ondanks je pogingen tot weinigh eten waarschijnlijk nog meer binnenkrijgt dan je zou krijgen bij normaal eten. Je kunt wel je kop in het zand steken en blijven proberen, maar dat zal niet lukken hoor meis! Jij moet gewoon hulp zoeken bij een professioneel hulpverlener en eventueel een dietiste die jou een beetje zouden kunnen sturen (als je dat al niet hebt??) t Klinkt misschien heel onwaarschijnlijk, maar iedereen kan zonder vreetbuien, ook jij. Alleen je maakt het voor jezelf wel heel gemakkelijk door jouw manier van leven om een vreetbui uit te lokken. Ik wil je helemaal rot laten voelen ofzo, maar JIJ hebt je leven ZELF in de hand, OOK je wel/niet vreetbuien, al lijkt het vaak misschien niet zo!! XXX |
![]() |
|
![]() |
heey miep,
ik heb ook een hele tijd vreetbuien gehad en dan en toen ik ook nog er achter was gekomen dat ik het weer zo kon uitkotsen als ik wilde ging het een hele tijd niet goed met me.... maar met nieuwjaar wilde ik een goed jaar beginnen (ik ben namelijk ook ziek wat niet beter wilde worden en had toen nog hoop dat ik dit school zou kunne halen, maar dan zou ik wel beter moeten worden, en dat kan alleen als je gezond eet) zo ben ik tegen mezelf gaaan spreken als ik weer veel had gegeten en dan boven de wasbak hing zei ik tegen mezelf nee het is je eigen schuld als je zo aankomt en dan mocht ik het niet uitspugen. uit eindelijk werkt dat niet meteen maar heel langzaam ging het beter. ook ging ik meer boterhammen eten en steeds minder snoepen.... en nu eet ik misschien dan ook niet gezond... eeet niets vets meer maar is beter dan die vreetbuien... dus succes nog het is moeilijk en je kent het! zodra je een patroon in je eten brengt blijft je gewicht ook wat constanter.... even over mezelf ik ben de afgelopen week begonnen aan de pil en ben een beetje bang voor de verhalen die je altijd hoort dat je dan zoveel aankomt. dus ben nu heel erg op aan het letten want dat wil ik echt niet. maar ja moest wel de pil gaan lsikken om medische redenen..... ![]() maar succes iedereeen...
|
![]() |
Hallow..
Ik wilde ff reageren op wat een paar van jullie zeiden, als reactie op Miep.. 1 kilo op een dag aankomen Kan opzich best wel Want mij is t ook gelukt.. Weeg Nu opeens 54! Echt niet normaal hoe snel dat weer is gegaan.. Echt Kutt! Morgen maar weer opnieuw beginnen.. Zonde, maar tmoet maar G()()D Luck You all! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Echt 1 kilo aankomen lijkt me een beetje veel op 1 dag. Het is natuurlijk wel zo dat je de ene dag meer vocht vasthoudt dan de andere dag, en dat kan echt veel uitmaken. Zo ben ik voordat ik ongesteld moet worden wel eens 3 kilo zwaarder, nou ja das natuurlijk echt onmogelijk om zomaar er ineens bij te krijgen!! Klem je niet zoveel vast op je gewicht, ga niet te vaak op de weegschaal staan, het maakt niet uit hoe zwaar je bent (nou ja), maar het gaat erom dat je lekker in je vel zit en je er goed uitziet. Nou ja lekker in je vel zitten kan beter als je niet te vaak op de weegschaal gaat staan, dat maakt je vaak (tenminste bij mij) erg depri!
Nou ja hier gaat het niet echt zo goed. Het weekend lekker gesnoept enzo ![]() (sorry het is een beetje lang geworden...)
|
Ik ben jammer genoeg weer op mijn oude gewicht teruggekomen..Het was ook te mooi om waar te zijn..
![]() Nu ik sinds 2 weken sport heb ik wel het idee dat ik een beetje afval..Ik moet jullie bekennen dat ik mijn hele leven nog niet een lange periode gesport heb.. ![]() (allemaal dingen van 1 les ofzo en dat beviel me allemaal niet..) Het is zelfs zo erg dat ik een maat ben gestegen qua broeken.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb al heel vaak getwijveld, zal ik nu wel of niet een reply hier neerzetten, maar ik doe het toch maar, omdat ik de laatse tijden misschien wel wat te veel bezig ben ben met eten. Vanaf ongeveer mijn 14e houd ik mij er al wel mee bezig, maar ik ben nooit overgegaan op echt lijnen.(ik dacht alleen erg negatief over mezelf, nu nog steeds wel). Dit lijnen ben ik wel gaan doen, toen ik ongeveer 16 jaar was. Allemaal best onschuldig, gewoon wat minder snoepen, alleen 3 maaltijden eten en drinken. Dit heb ik ongeveer zo'n half jaar volgehouden en dit gaf mij een goed gevoel. Op een gegeven moment kon ik het om de een of ander reden niet meer volhouden en ik ben weer tussendoortjes gaan eten. Ik heb vanaf toen best wel eens wat eetbuien gehad (had ook wel te maken met de gevoelens waar ik niet echt mee om kon gaan, denk ik) en ik heb een aantal keer gepoogd het er uit te gooien ("ik schaam me dood, dat ik het hier neerzet"). Dit is steeds niet gelukt, misschien ook maar goed ook. Sinds een aantal weken, heb ik controle over het eten. Otewel ik eet gewoon niet zo veel meer. Heel raar en stom misschien die overslag naar weinig eten, maar ik heb er stomweg geen behoefte meer in. Ik wil ten eerste minder wegen. En ik voel mij er gewoon goed bij niet zo veel te eten. Ik weet dat ik niet helemaal goed bezig ben met eten, maar ik heb zelf zoiets van: als ik mij hier wél eindelijk goed bij voel, ik eindelijk controle over iets heb, dan is dit verder toch niet verkeerd?. Als ik maar gewoon niet alles laat staan, wel een broodje als onbijt en s'middags een broodje en s'avond wat warm eten. Of ga ik hier dan toch te ver in.? Ik ben volgens mij niet superdik (ik weeg nu 62 kilo bij 1.78), maar ik ben gewoon totaal niet tevreden over mijn lichaam. Ik voel mij er in ieder geval niet lekker bij... pfff het liefste wis ik dit alles wat ik hier neerzet weer, maar ik doe het niet, omdat ik toch wel een beetje er mee zit....sorry als ik zit te zeuren om niets....
||
Citaat:
Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, omdat ik jouw verhaal ook zo erg herken. Probeer niet door te slaan met je controle over eten, want je gaat je er niet beter door voelen en je gaat alleen maar meer nadenken enzo... ![]() Sorry, dit slaat allemaal nergens op. Maar: ik vond je helemaal niet dik ofzo op de meeting, je had een heel mooi figuur! (L) xxx me
||
![]() |
Citaat:
Bedankt voor je reactie! ![]() ![]() liefs, mariamne
|
![]() |
Ello..
Ik meld me ook maar bij dit topic want kben in 'n paar weken 5 kilo aangekomen.. hier baal ik best wel van zeg maar.. 'Nu ben ik nog niet té dik, maar ik moet nu wel stoppen (met aankomen) en wil die 5 kilo ( meer mag ook.. ![]() Iemand spetterende tips? 'Kprobeer niet meer te snoepen enzo.. wat meer te sporten.. Maarja.. allemaal erg moeilijk
|
Verwijderd
|
Ik heb niet de gehele topic doorgelezen, maar vanaf nu ga ik toch ook maar weer lijnen.. Ik weeg nu namelijk.. *rent naar weegschaal* 61 kilo, bij 1.67, en dat vind ik gewoon teveel. Het probleem is, ik heb een beetje problemen gehad met eetproblemen, en daar wil ik ZEKER niet in terugvallen, maar ik vertrouw mezelf gewoon niet zo.. Maar okay, ik ga hier in ieder geval posten, misschien dat dat iets helpt.
Over sporten trouwens; weet er iemand een sport waarbij je je enkels niet belast? Ik heb namelijk vandaag gehoord dat ik niet meer mag turnen, geen ballet meer mag doen (*drama* voor mij.. *snik* ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
61 bij 1,67...
en dan ben ik blij dak nu 64 bij 1.65 weeg! maja, tis waar je jezelf lekker bij voelt, maar het gaat niet om gewicht, maar om hoe het eruit ziet en hoe jij je daarbij voelt. Ik merk dak afgevallen ben, ookal is dat in kilo's niet echt te zien, maar mn bh moet nu een dingetje strakker, en mn broeken gaan weer afzakken.. en mensen zien het, zeggen het.. gaat dus goed hier! (en dat zonder sport) |
![]() |
||
Citaat:
wat ik hiermee wil zeggen, als je niet echt te zwaar bent en je kunt leven met een paar pondjes meer moet je je absoluut niet laten beinvloeden door je omgeving maar mooi jezelf zijn. Zo Dit zal ook wel al vaak gezegd zijn, maar ik moest het gewoon ff kwijt. En voor de die-hard lijners: veel suc6.... heeel veel lief$ |
![]() |
|
fijn voor jullie dat je het niet voor kan stellen dat je een kilo per dag aan komt, dat het bij jullie dus onmogelijk si, bij mij dus niet. want afgelopen 2 dagen weer. 4 kilo in totaal nu.
![]() maargoed. JA mijn weegschaal werkt en JA ik eet regelmatig (al 16 jaar lang) (waarom gaat iedereen er altijd van uit dat mensen met vreetbuien onregelmatig eten???) ik weet dus echt niet wat ik moet. ik walg zo verschrikkelijk van dat vieze gore vuile kut lichaam van mij. en die gore kut opgezette hoofd. en ik ben helemaal kapot door die geveolens. en wat doe ik als ik me zo kut voel? juist, eten.. @#(U$P@#(*$ ik weet dus niet wat ik meot!!! want wat kan ik nou met V E T op mijn lichaam?? het is gewoon het goorste ooit!! ik wou dat ik er automatisch van moest kotsen!! dat ik de godganze dag zo misselijk was dat ik een maand lang niet kon eten/! waarom maakt m'n moeder ook van die vette happen! 's ochtends een vies vet ontbijt. 's middags vette tosti's met veel kaas en ham 's avonds vette aardappels een heel groot stuk vlees groenten met een calorie-rijk sausje. als toetje een vette slagroom fuck dingest. tussen door de lekkerste bonbons in de wereld, gevulde koeken, chips, etc, etc, etc, etc. 's nachts liters alcohol met patat en andere ransige vetmakers. en dan daar tussen door dus nog m'n eetbuien. en ik geef niet meer over...... gegroet een heel dik vies meisje
|
Verwijderd
|
Voor een heel onzeker meisje dat een verkeerd beeld van zich zelf heeft,
Miep, wees eerlijk, die eetbuien, die maken het onregelmatig. Of heb je altijd op dezelfde tijd een eetbui? Dan zou je het idd als regelmatig kunnen zien. Maar dat is niet met wat ze met 'regelmatig eten' bedoelen. Waarom maak je niet zelf je eten klaar? Eten dat jij wil eten ipv dat (vette?) eten van je moeder. Kan toch ook? Als ze dat niet goed vindt, zeg je dat je moet oefenen voor als je in Nederland bent oid (weet niet of je alleen terug gaat), weet ik het. En misschien is er een reden voor dat je aankomt? Dat je ongesteld moet worden oid? Ik kom dan altijd wat aan en ik heb ook van anderen gehoord dat ze dat doen. Vocht vasthouden ed. En tot slot: zoek hulp, want dit gaat niet goed! P.S. Geloof me, de hele dag zo misselijk zijn dat je niet kunt/wilt eten is alles behalve leuk... |
![]() |
|
Ondanks dat niemand ooit de moeite neemt op mij te reageren, ga ik toch maar weer eens iets posten, omdat iemand er misschien iets aan heeft, ook al probeerd niemand ooit iets voor mij te doen in de vorm van te reageren oid, maar goed.
Ik ben er, denk ik, uit waarom ik eet/niet eet. Niet eten geeft kracht, maakt me sterk. Als ik niet eet voel ik me goed, sterk, hard, maar ook koud en alleen. Eten geeft een warm en veilig gevoel. De laatste tijd voel ik me kennelijk vaak alleen en onzeker, gevolg: ik ga eten. Een jaar terug was ik alleen en moest ik dat compenseren door niet te eten, dan was ik hard en deed het me niks. Nu doet het me wel wat, ik heb op dit moment ontiegelijke behoefte aan warmte en veiligheid ed. En als ik dat niet vind, dan ga ik dus eten. Wat ik nu ga proberen is om als ik wil eten, omdat ik me alleen voel en warmte wil, dan zoek ik die warmte. Door bij m'n vriend te kruipen, door te gaan schrijven naar een vriendin of wat dan ook. Nu ik er achter ben waarom ik eet/niet eet ben ik weer van plan te gaan lijnen, het is gewoon nodig. Ik hoop dat ik het onder controle kan houden en me niet teveel laat gaan. De tijd zal het leren. 'k heb al heel lang een afspraak met m'n vriend, zodra ik onder een bepaald gewicht zit mag hij ingrijpen, eerder is het mijn eigen zaak (toch ook wel een beetje die van hem).
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Waarom denk je dat ik een (open) vest aan had?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Je bent niet dik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enneuh, ga me niet vertellen dat jij zelf volledig geen invloed hebt op wat je naar binnen werkt. Het is erg makkelijk te zeggen dat je moeder vette dingen maakt. Vraag je moeder es rekening te houden met jou, en wat calorie armer te koken. laat het vlees voortaan lekker staan, vraag haar i.p.v. vlees een eitje voor je te koken of te bakken, of euh, iets van tofu te maken ofzo. Das een stuk minder vet. Pak het grondig aan, licht je hele omgeving in van jouw voornemen af te willen vallen en vraag iedereen je te helpen. Vraag hen jou geen koekjes meer aan te bieden en dergelijke. Biedt af en toe aan zelf te koken, waardoor je kan zorgen dat het een stuk magerder is. Ga es mee boodschappen doen, waardoor je invloed hebt op wat er gekocht wordt. Vraag om hulp, dat maakt het zoveel makkelijker. En zet die weegschaal es volledig aan de kant. Ga je alleen maar bezig houden met bovenstaande dingen, niet met je gewicht van dag tot dag. Leidt af hoe het gaat van hoe je kleding zit. Het valt niet altijd in kilo's aan te geven namelijk. Ik weeg gewoon nog 64 kilo, dr is niks af.. maar mn broeken zitten wel veel losser, en mn bh moet wel strakker nu. Meet het aan dat soort dingen af! Niet aan wat de weegschaal zegt.. Maar ga alsjeblieft je zelf ook niet zo zitten afkraken, denk je dat je daar wat mee op schiet? Neej.. onderneem actie door hulp te vragen, dan wel van je omgeving, dan wel van een dietiste, maar ga niet zo verder want hoe jij over jezelf praat is echt verkeerd. Sorry als ik een beetje hard klink in deze hele post, maar ik vind het echt onzin hoe slecht jij over jezelf praat. Hoe rot jij je gaat voelen van een kilo erbij. Dit klopt niet, maar dat wil je niet inzien lijkt wel. Ik bedoel het echt alleen maar goed hoor! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |