![]() |
||
Citaat:
Probeer hem een zo uitgebreid mogelijk op te schrijven, met alles erop en eraan. Volgens deze checklist. groeten, peter. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik droomde vroeger altijd (toen ik een jaar of 7,8 was) dat ik een groot veld zag met heel hoog gras, zo hoog dat je er net overheen kon kijken, en daarin vlogen (of zweefden) allemaal elfjes, die elfjes bediende tafeltjes met nog meer elfjes eraan.
daar achter was 1 groot blok (een grote steen ofzo, maar iniedergeval het was een groot blok) en een klein blok. Als dat grote blok dan over het kleine blok heen viel (zodat het kleine blok dus zegmaar ''doodging'') weden alle elfjes bedolven onder dat blok en werd alles donker. En het was dus altijd heel engdat ik huilend naar mama ging ![]() Weet iemand wat dit betekende, want ik wil het al weten sins ik het niet meer droom ![]()
|
![]() |
Mijn moeder heeft laatst een kaartje van een concert afgepakt, dat vind ik echt heel erg. Toen drommde ik dat ze op het laatste moment zei dat ik wel mocht. Dat was dan om 19.00 uur, toen ging ik snel naar dat concert en kwam ik daar om 20.00 uur. Omdat ik zolaat was stond ik helemaal achteraan met een meisje die ik daar tegen kwam met haar zus, en die ik ken van internet. Maar ik was dus echt heel erg boos. We zagen trouwens ook niks van die band, maar alleen maar pibliek.
Verder weet ik eht niet precies meer, ook geen details, aleen dat we allemaal zwarte kleren aan hadden, en dat het donker was.
|
Hey, kheb vanacht weer s een bizare droom gehad. Hij leek ook alsof het allemaal echt was. Heb de laatste tijd veel van deze dromen. Ook heb ik laatst 2 dromen over de kapper gehad. Die 1ste was een vervolg op de 2e. Maar ik wil alleen weten waar een kapper voor staat in een droom, zodat ik m voor de rest zelf kan uit pluizen(kan het nmlk nergens vinden).
Mijn droom van vanacht: Ik was met mijn ex-vriend op een feest met 3 kamers en nog een 'zaal' buiten. We waren met een hele hoop mensen(bekende & onbekende). Ook zijn 2 beste vrienden waren er. Ik wou de hele tijd vrijen met mijn ex, en hij ook met mij. Toen lagen we op de grond tussen een glazen tafel en een bruine lere bank. Zijn vrienden kwamen aan lopen en vonden het belachelijk dat hij daar met mij lag. (In real life mogen zijn vrienden mij ook niet zo graag). We stonden op om naar onze kamer te gaan. Opeens was hij 'weg' en was ik in de 2de kamer gekomen. Het was hier helemaal donker en ik voelde dat er mensen aan me zaten en ik wou niets liever dat zo snel uit die kamer komen. Ik kwam bij de deur en stapte de volgende kamer in. Daar was alles met zwoel ligt(kleuren als groen en blauw). Ik kwam bij mijn klas en hun lagen allemaal op de grond. Ze zeiden dat ik er ook bij moest komen liggen omdat er dalijk een zaagmachine door de hal zou gaan. Ik en een meisje gingen hand in hand liggen. Dr gebeurde niks en ik stond weer op. Liep door een soort tunnel, en kwam in de 'zaal' buiten. Daar zag ik Michel(een jongen die ik echt waanzinnig leuk vind in real life). Ik ging naar m toe. Maar hij was bij zn vriendin. We gingen er samen vandoor en liepen op een markt. We liepen een heuvel op en gingen op een muurtje zitten. achter ons was een spoorlijn. We zaten een beetje te kletsen en van het 1 kwam het ander. Toen kwam een oud-klasgenoot van me aan lopen en zei dat ze het belachelijk vond dat ik eerst met mijn ex aan het fosen was en dat ik drna met Michel ging zoenen. Hij liep weg en ik liep achter hem aan. Zo kwamen we weer terug in die 'tunnel' en daar kwamen we zijn vriendin en een vriendin van mij tegen. Michel liep met zijn vriendin weg en ik liep met die vriendin van mij weg. Toen liep ik tegen iemand aan. Dat was een 'oranje' (hij had een oranje overal aan) En ik was een 'blauwe'. Ik rende heel hard weg terug naar de 'blauwe'. Ik zocht naar mijn ex en kwam zo in een straat met allemaal winkeltjes. Mijn moeder was er ineens ook en mijn overbuurmeisje(waar ik ruzie mee heb) ook. Ik ging zon winkeltje in en zag allemaal gave make-up. Ik kocht groen, roos en huidskleur. Maar ze hadden er ook parfum. Ik zei tegen mijn overbuurmeisje dat ik de nieuwe van Tommy Hilfiger zo lekker vond en zij kraakte het af. Toch kocht ik m. Mijn moeder gaf mijn vader zn credit card. ik rekende af en liep als een blij kind naar buiten. Buiten ging ik met mijn beste vriendin opzoek naar een bakker. Die vonden we, maar het bleek dat het falliet was gegaan. Dr kwamen allemaal fietsers aan die ons bijna aanreden. Ik zei tegen mijn beste vriendin dat we dan maar naar de shoarma tent moesten gaan. Dus dat deden we. (Ineens hadden wij zelf ook 2 fietsen) In de shoarma tent aangekomen zette ik mijn fiets tegen het tafeltje en ging zitten. Ook mn ex zat daar weer. Toen stonden er 2 mannen op die begonnen te schieten. Toen werd ik wakker. Twas echt zon bizare droom!! Wat me ook opvalt is dat de mensen in mn dromen de laatste tijd praten. Nja ik hoop dat je dr iets mee kunt...Alvast bedankt! Groetjes
|
Ik had overlaatst een leuke, doch korte droom.
Ik lag lekker in mijn bed, even na de middag, want ik zit met examens momenteel en ik was nogal moe. Mijn raam stond open tegen de moeheid en ik hoorde dus nogal veel geluiden doorstromen. Na een klein poosje val ik in slaap en droom ik dat ik in de trein zit en het is echt héél rustgevend. Opeens gaat die trein vlugger en verandert die in een, mjah, hoe noem je dat alweer, zo'n roetsjbaan, achtbaan, boomerang..*je weet wel*. Ik ga vlugger en vlugger en hij wordt achterwaarts opgetrokken, en ik voel de spanning echt meer en meer in mijn buik kriebelen, opeens laat hij los en daar vlieg ik dus (in het wagentje van de achtbaan), stijl naar beneden en ik had echt kriebels in mijn buik en zin om het uit te schreeuwen. Toen werd ik wakker en kon niet meer hetzelfde dromen. Misschien wel het willen vluchten van die vervelende examens? Aanvulling: Ik voelde me héél goed in de droom en vond het jammer dat hij gedaan was en ik het niet opnieuw kon beleven. Het was ik alleen, ik was me niet echt bewust dat er nog anderen in de droom zouden geweest zijn. Het was niet echt kleuren of zo, het was vooral het voelen(/horen). En ook: die dag was ik redelijk passief en ik had niet veel zin veel energie in het blokken te steken. Schoolmoe kan je het misschien wel noemen. Laatst gewijzigd op 14-02-2004 om 18:20. |
![]() |
|
![]() |
Vannacht droomde ik heel raar.
Even als voorberijding waar het mee te maken kan hebben: Ik sliep vannacht bij een vriendin. Zij snijd in zichzelf, net als ik. Ik zat met een meisje uit mn klas in de bioscoop. Zegt ze: "Kijk! Ik bloed!" Ik keek naar haar armen en daar zaten allemaal sneeen in, net als de sneeen van mijn vriendin en mij. Ik liep de bioscoop uit. Allemaal mensen keken me aan en zeiden: "Kijk! Ik bloed!". Ik keek naar mijn eigen armen en zag helemaal geen krassen of bloed. Hierna zat ik met mijn overleden beste vriend op ons plekje in Maastricht. Hij keek me ontzettend serieus aan en vertelde dat hij binnenkort doodging. "Je zult een jaar niet van me horen, dan stuurt me moeder je een brief." (Zo is het ook echt gegaan. Ik heb een jaar niks van hem gehoort tot ik een brief van zn moeder kreeg dat hij dus al een jaar dood was). Hij was helemaal zoals hij was in mijn droom. Meteen daarop zat ik bij mijn mentor. Ik moest op zijn zoontje passen. Je kon 8 punten halen, als je 8 punten had kreeg je veel geld van hem. Er konden punten bij komen door goed voor het kind te zorgen en huishoudelijke dingen te doen. Er konden punten afgaan door geen reet uittevoeren. Zijn vrouw gaf me alvast 4 punten en hij 6 punten. Zij vertrokken en er zat opeens een jongen uit mijn klas op de bank, hij was Engels aan het leren, en een meisje dat ik niet ken. Ik liep naar de gang en kwam iemand tegen die ik dacht te kennen. Hij liep naar de huiskamer en ik liep hem achterna. Daar zaten opeens nog meer mensen die ik allemaal van de basisschool ken. De jongen uit me klas en het onbekende meisje zaten nog precies in de zelfde houding op de bank. Alle andere jongens duwden me op de grond en sloegen me overal. Opeens was ik in een sneeuwlandschap. Ik zat tegen Ramon (De jongen uit me klas) te schreeuwen. Ik vond dat hij voor me op had moeten komen toen ik in elkaar geslagen werd. Hij riep dat hij niet eens bij de mentor was geweest en zijn Engels thuis had geleerd. Overal doorheen klonken vlagen van nummers van Evanescence. Bij het stukje van 'Kijk! Ik bloed" Wat heftigere stukken. Bij mijn overleden beste vriend emotionele stukken, en bij de laatste 2 weer heftige. Ik snap er echt helemaal niks van. Ook heb ik elke nacht nachtmerries van een gebeurtenis. Ik beleef het elke nacht opnieuw en voel elke nacht die angst weer. Vannacht was het alleen nog enger dan anders. Toen ik wakker was heb ik ook nog een poos lopen janken, omdat het allemaal maar een droom was, ik dacht dat ik echt mijn overleden vriend weer had gezien. Wat had dit allemaal in godsnaam te betekenen?
||
Citaat:
Ik ben op 3 februari gestopt met alle droomuitleg op het internet. Dat kun je hier terugvinden: aankondiging van stoppen op whiteshadow forum. Dat had ik hier eigenlijk ook moeten aankondigen, maar dat zie ik nu pas dat ik het niet gezegd heb. Bij deze dus nog. Jammer dat het zo laat is en dat je de moeite voor die vragen gedaan hebt. Ik had hier wel al eerder geschreven, dat ik (tijdelijk) stopte. In dit bericht van 17 dec 2003. Daarna ben ik dus weer even begonnen, vandaar mijn vragen aan jou dus. Maar dat heb ik dus niet lang volgehouden. Ook aan de andere mensen: je kunt je droom hier wel neerzetten, maar ik zal hem niet meer uitleggen. Misschien zijn er anderen, die dat doen. Zou wel leuk zijn. Ik blijf verder wel schrijven in dit forum. groeten, peter. Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 19:24. |
![]() |
|
Ik heb een vraagje he? De laatste tijd droom ik echt constant verward, ik blijf gewoon vermoeid. Het is net alsof ik doorleef als ik droom.
Ik droom dan ook de hele tijd dat ik wegvlucht voor iets, of juist moeilijke dingen moet doen om iets te bereiken, maar dan gekruist met de werkelijkheid. Daardoor haal ik soms mijn dromen en werkelijkheid door elkaar. Als ik dan bijvoorbeeld gedroomd heb dat ik mn kat had verloren, dan word ik somber wakker, maar verder heb ik wel verwerkt dat ie er niet meer is. En als ik dan weer een aantal uur verder ben dan ontwaak ik daar opeens uit. Heeft iemand hier een reden/oorzaak voor? Ik haat het want ik krijg naar mijn doen 's nachts geen rust meer. Het is net of iets mij probeert te bereiken en het lukt me niet om die boodschap te begrijpen. Het is heel raar, soms krijg ik overdag ook wel eens zo'n bevlieging. Ik weet niet echt of dit in dit topic hoort, maar het ging over dromen, vandaar.
|
Ik vannacht een intense en bizarre droom.
Hij had verschillende fasen, van die plotselinge decorwisselingen, maar ik kan me alleen nog de laatste 2 'scenes' herinneren. In dat deel van de droom waren ik en mijn vriendin in een kamer die leek op mijn slaapkamer, maar het had ook iets van een hele grote zaal. We werden omisingeld door een stel vechtersbazen; ik herinner me een groep ninja-achtige figuren in het zwart en een hele lange en supergespierde man, een soort worstelaar, die "de Barbaar" heette. Ik werd een paar keer gestoken met een soort kromme dolk, ik viel en dacht dat ik doodging. Toen veranderde mijn vriendin; ze werd heel lang en spichtig, haar huid weerscheen alsof die van staal was, er kwam een vreemde gloed van haar af (paarsblauwig) en haar ogen (ook oogwit) was knalpaars. Ze maaide met gemak alle ninja's weg, en raakte in gevecht met de Barbaar. Toen bleek die Barbaar (ook) ineens magische krachten te bezitten en werd een soort vampier. Hij ontsnapte, sloeg mij neer. Toen ik bijkwam lag ik op het bed, en mijn vriendin gaf een wit soort licht en had een vreemd gewaad aan. Ze hield een platte grijze steen omhoog en zei " dit is een leisteen met een Keltisch kruis", en er stond inderdaad een Keltisch kruis op. Ze drukte de steen tegen mijn buik en wreef ermee. De steen sisde en gaf rook en er kwamen lichtstralen vandaan. Iets zei me dat die steen onvoorstelbaar heet moest zijn, hoewel ik dat niet voelde. Mijn vriendin duwde ineens heel hard op de steen en ik vroeg " Wat probeer je? Die steen mijn buik in te duwen?" en zij glimlacht en zegt : "Ja" . Ik kijk op en zie dat de steen langzaam oplost/verdwijnt/in mijn buik schuift. Toen werd ik wakker. Ik zou graag willen weten wat dit kan betekenen.
|
![]() |
![]() Het was een hele korte droom: Ik was aan het tekenen was met allemaal gekleurde potloden, en de tekening die ik maakte mislukte totaal. Ik raakte gefrustreerd en dacht: weetje wat...ik eet die potloden gewoon op!! ![]() ![]()
||
Citaat:
Je bent bang dat je vriendin andere jongens, die jij cooler acht dan jij, leuker vindt. Maar er is een geruststellend einde: je vriendin vind je grootste 'concurrenten' de grootste eikels en ze is jouw reddende engel. Dat geeft ze je mee voor altijd. |
![]() |
||
Citaat:
De details in je dromen geven volgens mij aan dat je vrij intens dingen beleeft. |
![]() |
||
Citaat:
Wat mij vooral opvalt aan je verhaal (ik kan het niet echt duiden, behalve het overduidelijk) is dat het lijkt alsof je weinig taboes hebt en dus niet zoveel in symbolen droomt/hoeft te dromen. Als je wilt vrijen dan droom je dat, dat geeft aan dat je daar vrijer (attentie attentie: woordgrapje) mee omgaat, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het heeft veel aspecten en ik vind het moeilijk om alles eruit te halen, maar wat ik in ieder geval lees is dat je samen met mensen dingen wel aandurft, maar het liever niet alleen doet. Toch zijn er spanningen binnen dat groepje vriendinnen, soms, als de een dingen beter denkt te weten als de ander. Jij doet hier zelf ook aan mee, denk ik. Je zou je hier wel los van willen maken. Je oma en opa in de droom vind ik ook moeilijk te duiden, misschien dat je ooit vertelt is dat je geen slecht over hen kan spreken, omdat ze dood of oud zijn. |
![]() |
|
![]() |
Laatst droomde ik dat ik bij allemaal trappen stond, en er waren 3 meisjes die om me heen stonden, alleen heel ver van me af, het was gewoon dag. Ik kon 2 meisjes zien. 1 daarvan drukte op een knop en ze ging zweven, en dat andere meisje deed haar na en ging ook zweven, toen kon ik hun lichaam niet meer zien, maar alleen hun voeten, en ze hadden allebei zwarte puntschoenen aan. Toen bewogen ze allebei precies hetzelfde naar links en vielen ze dood neer. 1 van die meisjes zag er uit als zo'n model en had rood haar en was heel bleek.
Toen ik lat naar dat derde meisje keek lag zij ook dood op de grond en toen bleek dat zij precies hetzelfde doodging als die andere 2. Toen werd ik wakker. Het klinkt neit zo eng, maar het was wel heel erg eng.
|
![]() |
Ik merk dat ik de laatste tijd dromen heb waarin ik niet kan bewegen zoals ik wil. Dus als ik wil gaan rennen dan lukt het gewoon voor geen meter, het lijkt wel of mijn benen veel te sloom gaan. Mijn lichaam werkt niet mee zeg maar, weet iemand wat dit betekend? Dit geld ook voor het trappen, in mijn dromen wou ik iemand trappen en dat ging ook maar heel sloom.
|
![]() |
|
Ik heb een tijd geleden een droom gehad
In mijn droom werd ik wakker, en liep naar de beneden. Deed de voordeur open en liep mijn de auto van mij ouders. Ik deed de passagierdeur open. Op de ztoel zat een grijze tortelduif. Wij hebben thuis van die duif dus ik dacht: ik zet hem terug in zijn hok. Maar op het moment dat ik de duif aan raakte kreeg ik een steek door mij handen. Ik schrok wakker en dacht wat een vage droom, draaide me om een sliep verder. De volgende dag kom ik thuis uit school, en had een raar gevoel. Toen zag ik me moeder op de bank zitten. En vroeg: "Is Oma dood?" Me moeder antwoorde "Ja, maar hoe weet je dat?" Ik weet niet hoe ik dat toen wist, maar ik heb heel sterk het gevoel dat die droom er mee te maken heeft. Normaal gesproken herinneren ik me mijn dromen niet (lang). Maar deze wel, zou mijn droom een voorspelde functie hebben gehad, of zit ik te ver door te denken? |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het moeilijk om te zeggen waar het om gaat hier, omdat het veel dingen kan betekenen, maar in het algemeen kun je zeggen dat het erop wijst dat je denkt de controle over zaken te hebben verloren, dat dingen niet gaan zoals jij ze zou willen hebben en dat je het gevoel hebt vast te zitten, om bang bent dat dat gaat gebeuren. |
![]() |
||
Citaat:
In jouw geval zou die duif een soort link moeten hebben met je oma. Herinner je je oma die voor de duiven zorgt, de duiven voert of een opmerking maakt over die duiven? Het feit dat het zo onduidelijk is wat de link tussen die duif en je oma is, maakt dat ik niet makkelijk kan zeggen of deze droom ging over je oma, dat ligt in je eigen associatie-context. |
![]() |
|
Waarom koppel je dan het feit dat je een voorgevoel had toen je moeder zo serieus wilde praten met die droom?
Of staan die twee alinea's los van elkaar? Ik kan er verder niks over zeggen. Ik geloof in ieder geval niet in Het Symbool 'duif'. Het gaat om een persoonlijke associatie, maar ik weet voor de rest te weinig van de situatie om er iets zinnigs over te zeggen. |
![]() |
|
Soms (een á twee keer in het jaar) droom ik over een brand in het dorp waar in woon. Ik mijn zussen en mijn vader (ik voorop) rennen dan naar de gymzaal waar we naar binnen gaan. (we kunnen er ook omheen, maar we gaan de moeilijke weg) dan zoeken we eerst wanhopig naar een uitgand, als ik dan met een touw naar boven en weer naar beneden klim, komen zijn vader en zussen achter mij aan en zien we de vlammenzee al om het gebouw heen komen en gaan rennen. Als we dan net op tijd tussen de vlammen heen kunnen zien we de rest van de mensen uit het dorp staan en is de droom afgelopen
heeft dit nog iets te betekenen?? het is al wel 2 jaar ofzo geleden dat ik hem voor het laatst had!!
||
![]() |
Citaat:
Kan je ook zeggen hoe je je voelde in de droom ? Verdrietig, boos o.i.d. ? Groetjes Verdani
||
![]() |
Citaat:
Gewoon een beetje spanning die in je droom naar buiten kwam. Hoe is het afgelopen met je examen :-) groetjes verdani
||
Citaat:
Maar goed, dood betekent het afsluiten van een periode. In combinatie met dat toezien op een auto-ongeluk ben ik het eens met verdani. |
![]() |
|
Ik droomde afgelopen nacht ook iets wat minder leuk was...
Ik droomde dat een goeie vriendin van me, waar ik verliefd op ben en die verliefd is op mijn beste vriend, aan hem liet weten dat ze verliefd op hem was. Hij wees haar af en ze liep weg. Ik liep haar nog achterna, maar ze wilde me nooit meer zien of spreken ![]() Toen schrok ik wakker om half 5 en kon ik niet meer slapen ![]() Waarom droom ik zoiets krankzinnigs? ![]() Is het normaal dat je over je grootste angsten droomt? Liefs, Ruud |
![]() |
|
Ik had vannacht echt een hele rare droom, ten eerste zag ik de droom niet vanuit myzelf want ik zag mezelf. ik zag mezelf lopen enz. maar af en toe had ik zo van nee niet die kant op maar dan deed mijn lichaam dat wel. De droom ging alsvolgt:
Ik liep over het strand, alleen richting de pier. toen ik bij de pier was aangekomen deed ik mijn schoenen uit en ging op mijn blote voeten verder. bij het einde van de pier liep ik door ik viel in het water. Het was niet nat en ook niet koud in het begin, het was een grote zwarte massa die zich op ongeveer 1cm afstand om mij heensloot. Daarna ging al het zwart door mijn huid heen en verbrijzelde mij. toen wedik wakker Heeft iemand een idee wat deze droom kan betekenen? |
![]() |
|
Kan er ook iemand lucide dromen? Ik wel. Het betekent dat je je in je droom bewust bent van het feit dat je droomt. Je bent je volledig bewust van alles zegmaar. Heel leuk, je kan dan doen wat je wilt want het is toch maar een droom weet je dan....
||
Citaat:
Maar ik het het heel vaak ![]() |
![]() |
|
Wakker-schrik-dromen.
Als ik net in bed lig en wat moe ben, droom ik soms al een beetje. Dan slaap ik nog niet echt, tenminste voor mijn gevoel niet. Maar een moment later schrik ik ineens wakker. Dat is heel raar, omdat op het moment dat ik wakker schrik gaat er net iets heel naars/raars gebeuren in mijn droom. Soms ga ik dan net vallen, maar soms ook andere dingen. Soms snap ik echt wat er gebeurd in mijn droom en weet ik dat ook nog als ik wakker schrik, maar soms schrik ik gewoon ergens van en dan ben ik weer wakker, maar dan weet ik niet wat ik gedroomd heb. Beetje vaag dus allemaal. Herkent iemand dit, kan ik hier iets aan doen? Ik word daar namelijk onwijs onrustig van, de adrenaline giert door mijn lijf en dan slaap ik niet snel... |
![]() |
|
Soms (een á twee keer in het jaar) droom ik over een brand in het dorp waar in woon. Ik mijn zussen en mijn vader (ik voorop) rennen dan naar de gymzaal waar we naar binnen gaan. (we kunnen er ook omheen, maar we gaan de moeilijke weg) dan zoeken we eerst wanhopig naar een uitgand, als ik dan met een touw naar boven en weer naar beneden klim, komen zijn vader en zussen achter mij aan en zien we de vlammenzee al om het gebouw heen komen en gaan rennen. Als we dan net op tijd tussen de vlammen heen kunnen zien we de rest van de mensen uit het dorp staan en is de droom afgelopen
heeft dit nog iets te betekenen?? het is al wel 2 jaar ofzo geleden dat ik hem voor het laatst had!!
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat gebeurt er nou als je droomt? Upke | 7 | 16-07-2004 22:27 | |
Psychologie |
nachtmerrie moon | 3 | 31-03-2004 17:19 | |
Psychologie |
Nachtmerries fruitvliegje | 12 | 07-10-2003 09:01 |