Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2005, 20:27
-(L)-
Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan: 69 kg (terwijl ik me niet echt netjes gedragen heb de afgelopen tijd)....
Oud 08-04-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 08-04-2005 @ 21:27 :
Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan: 69 kg (terwijl ik me niet echt netjes gedragen heb de afgelopen tijd)....
Mooi toch! Waarschijnlijk heb je gewoon een goede stofwisseling en is je lichaam inmiddels gestabiliseerd bij dit gewicht. (Je was toch al vrij lange tijd op je streefgewicht?)
Oud 08-04-2005, 20:33
Hagel
Hagel is offline
Mijn totalen van vandaag

Totaal: 1334.2
koolh 194.62 gram
eiwit 72.04 gram
vet 28.79 gram

maar ik had een vraagje, gister zei cerys dat de verhouding 40%-40%-20% moet zijn, maar ik zou bij god niet weten hoe ik de eiwitten omhoog moet krijgen of de koolh omlaag?
Oud 08-04-2005, 20:35
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 21:09 :
Klopt, 1,66m en 58kg.
ja dara zou ik ook graag komen maar eerst maar eens de 65
Oud 08-04-2005, 20:38
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Hagel schreef op 08-04-2005 @ 21:33 :
Mijn totalen van vandaag

koolh 194.62 gram
eiwit 72.04 gram
vet 28.79 gram

maar ik had een vraagje, gister zei cerys dat de verhouding 40%-40%-20% moet zijn, maar ik zou bij god niet weten hoe ik de eiwitten omhoog moet krijgen of de koolh omlaag?
oh, in die 3 minuten nog ene boterham kaas gegeten want ik had toch nog trek

Totaal: 1470.2
koolh 208.42 gram
eiwit 78.99 gram
vet 35 gram
Oud 08-04-2005, 20:41
ANGE
ANGE is offline
Blurred en Leonoor, het kan me echt niet meer schelen. En het is lief van jullie wat jullie zeggen, maar het is goed geweest. Er zijn echt dingen kapot gemaakt. Dingen die voor mij zo belangrijk waren dat ik niet weet hoe ik nu verder moet. Maar ik zal jullie er verder niet meer mee lastigvallen.
Oud 08-04-2005, 20:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Arenda schreef op 08-04-2005 @ 21:21 :
Idd, is ook geen goed idee, dan stel je jezelf alleen maar teleur als je dat niet haalt...

En gothic ik snap waar je bang voor bent, ik heb een reel zelfbeeld, ik ben slank, ik ben niet dik en heb ook niet te veel rolletjes, ik zal niet zeggen dat de kans er niet is dat het fout gaat (zeg nooit nooit, right?) Maar mij dunkt dat ik verstandig bezig ben en me geen gekke dingen in mn hoofd heb gehaald.. Mijn punt is... nahja, snap je me een beetje? En mijn motieven? het is ook moeilijk om iemands motieven echt te detecteren alleen door dit forum.
Ik snap het wel een beetje. Maar wat wil je dan? Slanker worden? En hoeveel wil je nog afvallen?
Oud 08-04-2005, 20:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 08-04-2005 @ 21:33 :
Mijn totalen van vandaag

koolh 194.62 gram
eiwit 72.04 gram
vet 28.79 gram

Post even wat je eet
Daar kan ik makkelijker tips op geven.

Ben je trouwens vegetarier? Kan ik daar rekening mee houden

Ik moet trouwens ook eerst naar de 65 heur
Oud 08-04-2005, 20:45
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-04-2005 @ 21:31 :
Mooi toch! Waarschijnlijk heb je gewoon een goede stofwisseling en is je lichaam inmiddels gestabiliseerd bij dit gewicht. (Je was toch al vrij lange tijd op je streefgewicht?)
Ja klopt. Het verbaast me gewoon, aangezien ik me afgelopen week niet zo netjes gedragen heb. Maarja, zolang het tussen 68 en 72 blijft vind ik 't prima
Oud 08-04-2005, 20:46
Mara
Mara is offline
Zo m'n kamer maar even aan kant maken, kan ik weer beginnen met m'n push- en situps.

En eigenlijk vind ik 't stom om ze te doen ja
Oud 08-04-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 08-04-2005 @ 21:41 :
Blurred en Leonoor, het kan me echt niet meer schelen. En het is lief van jullie wat jullie zeggen, maar het is goed geweest. Er zijn echt dingen kapot gemaakt. Dingen die voor mij zo belangrijk waren dat ik niet weet hoe ik nu verder moet. Maar ik zal jullie er verder niet meer mee lastigvallen.
Je valt ons niet lastig, mij iig niet. Het is niet goed geweest, het is pas goed geweest als jij gelukkig hebt kunnen zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je om leert gaan met bepaalde dingen, ook al lijkt het soms onmogelijk om dat te kunnen. En als je dat niet alleen kunt, waarom dan geen hulp accepteren van iemand anders? (Ja, ik ben een zeur. )
Oud 08-04-2005, 21:06
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 21:43 :
Post even wat je eet
Daar kan ik makkelijker tips op geven.

Ben je trouwens vegetarier? Kan ik daar rekening mee houden

Ik moet trouwens ook eerst naar de 65 heur
, nee ik ben geen vegetarier maar ik eet niet elke dag vlees.

9.00
1 snee boterham volkoren
10 gram salami (beleg)

10.30
75 gram aardbeien
2 stuk kiwi (samen in fruitsalade, zelf gemaakt)

11.30
1 appel
175 ml groentesoep (gegokt, op school gekocht, was vegetarische soep)

13.30
20 gram rauwkost van vaste groenten
40 gram coburger
1 stuk italiaanse bol bruin
1 stuk kippenei gekookt
(gram van de ham en rauwkost geggokt, want het was een klaargemaakt broodje op school)
16.00
1 appel

17.00
200 gram vanillevla (milbona)

20.00
70 gram kipfilet (gebakken)
150 gram rijst witte snelkook gekookt
150 gram chicken tonight ajam pangang

en net nog
1 snee boterham volkoren
15 gram goudse kaas 48+ belegen

kool 208.42 gram
eiw 78.99 gram
vet 35 gram
Oud 08-04-2005, 21:14
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2005 @ 21:53 :
Je valt ons niet lastig, mij iig niet. Het is niet goed geweest, het is pas goed geweest als jij gelukkig hebt kunnen zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je om leert gaan met bepaalde dingen, ook al lijkt het soms onmogelijk om dat te kunnen. En als je dat niet alleen kunt, waarom dan geen hulp accepteren van iemand anders? (Ja, ik ben een zeur. )
Zo makkelijk ligt het niet. Er zijn dingen zó kapot gemaakt, dat ik het echt niet meer weet.
Oud 08-04-2005, 21:27
D-sire
D-sire is offline
Ik had echt het gevoel dat ik gigantisch over mijn maximaal aantal kcal was gegaan vandaag maar het valt gelukkig reuze mee: 1660 kcal en 59 g vet.
Wetende dat ik vanmorgen een uur heb gefietst en een uur heb getennist is het misschien toch wat aan de weinige kant, maar ik heb die limonade 'limo light' gekocht en ik weet niet goed hoe ik die moet kwalificeren qua kcal (Leonoor, misschien weet jij dat?).

Verder wilde ik nog vragen of iemand weet of je bij overgewicht.nl ook zelf calorieën kan invoeren (voor als het betreffende product er niet bij staat bijv.) ik kan dat namelijk nergens vinden en dat zou wel vervelend zijn

Weet je wat ik trouwens ook zo vervelend vind? Dat ik op vrijdag altijd van 17.00-21.00 werk en geen pauze krijg, dan is het om 21.00 echt naar huis racen want dan rammel ik van de honger... Lijkt me ook niet echt gezond, magoed. Ik heb dan wel om 16.00 al voor een deel mijn diner naar binnen gewerkt btw.
Oud 08-04-2005, 21:37
Lily16
Lily16 is offline
excursie/schoolreisje geweest

4/6 boterhammen (aantal weenie meer) Kipfilet
1 Liga
2 Eierkoeken
1 Appel
1 lolly

Avond:

Patatjess (niet zo veel)

en ik heb heel veel chips en koekjes afgewezen vandaag!
kep wel het geluk dat ik het niet zo heb op dropjes en al
die snoepjes enzo ... behalve perzikjes genoeg gelult.
Oud 08-04-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 08-04-2005 @ 22:14 :
Zo makkelijk ligt het niet. Er zijn dingen zó kapot gemaakt, dat ik het echt niet meer weet.
Ik snap dat het niet zo makkelijk ligt, maar het is ook niet onmogelijk er iets aan te doen. (Ik ken meer mensen waarbij dingen op een dergelijke manier kapot zijn gemaakt, zij wisten het ook niet meer, maar hebben het toch gered. Het is dus niet onmogelijk.)
Oud 08-04-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 08-04-2005 @ 22:27 :
maar ik heb die limonade 'limo light' gekocht en ik weet niet goed hoe ik die moet kwalificeren qua kcal (Leonoor, misschien weet jij dat?).
Je bedoeld hoeveel kcal er in zitten ed? Staat toch op de fles? (Moet je alleen ff uitrekenen hoeveel siroop je ongeveer in een glas limonade doet.)
Oud 08-04-2005, 21:46
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2005 @ 22:40 :
Je bedoeld hoeveel kcal er in zitten ed? Staat toch op de fles? (Moet je alleen ff uitrekenen hoeveel siroop je ongeveer in een glas limonade doet.)
Ja precies, zal morgen even kijken. Maar ik verbaas me echt hoe zoet dat spul is joh! En je had gelijk, het is lekker
Oud 08-04-2005, 22:04
Lynn
Lynn is offline
@ Happy: hoe lang ben jij ook alweer en wat is (of was, als je 'm al behaald hebt) je doel? Want ik weeg ongeveer evenveel als jij en ben benieuwd of ik onze situaties een beetje met elkaar kan vergelijken.

Om even terug te komen op mijn pizzeriabezoek, ik heb lasagne gehad met zalm en spinazie. Er zat nog wel meer bij, maar voor zover ik het eruit kon halen, geen vlees. Kan ik dit dan bij overgewicht als vegetarische lasagne tellen? En dan wel/niet de zalm, spinazie en parmezaanse kaas er apart bij op tellen?
Ik heb het nu zo gedaan dat ik 5 opscheplepels veg. lasagne heb genomen + 3x eetlepel tomatensaus + 2x eetlepel spinazie + een half stuk zalm. Kom nou in totaal van vandaag alleen op redelijk weinig kcal (1316, 49g vet), dat ik me afvraag wat ik niet goed heb gedaan.

Wat ik verder gegeten heb:

Ontbijt (9.00u): 3x knackebrot (met appelstroop, ham en sandwichspread), bakje magere yoghurt met 2 eetlepels cruesli.

Tussendoor (11.00u): Appel en een flesje water

Lunch (13.00u): Een bartje (van Bakker Bart), bruin met zaadjes bovenop (ja, die ). Heb 'm zelf samengesteld als een broodje gezond met ham, 2 plakken kaas, een tomaat, een komkommer, een ei en flink wat rauwkorst. Die dingen zijn zo mega dat ik daar voor een lunch meer dan genoeg aan had.

Tussendoor (15.00u): Appel, thee met 2 kleine koekjes en 2 flesjes water.

Avondeten (17.30u): Die lasagne dus, met spa blauw. Vooraf stokbrood met kruidenboter gehad. (Ongeveer 10 kleine stokbroodjes, waarvan 4 met kruidenboter)

In totaal kom ik dus aan 1316 kcal en 49g vet. Vraag me af of dat klopt/realistisch is? Zeker omdat het verschil met gisteren zo groot is (toen bijna 2000 kcal). Is ook wel logisch omdat ik toen veel meer verkeerde dingen heb gegeten, maar het voelt zo krom.
Oud 08-04-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 08-04-2005 @ 22:46 :
Ja precies, zal morgen even kijken. Maar ik verbaas me echt hoe zoet dat spul is joh! En je had gelijk, het is lekker
't is iig 6 kcal per 100 ml en het is idd zoet (verhouding 1:11/1:12 is goed te doen). Fijn dat jij het ook lekker vindt.
Oud 08-04-2005, 22:12
-(L)-
Citaat:
Lynn schreef op 08-04-2005 @ 23:04 :
@ Happy: hoe lang ben jij ook alweer en wat is (of was, als je 'm al behaald hebt) je doel? Want ik weeg ongeveer evenveel als jij en ben benieuwd of ik onze situaties een beetje met elkaar kan vergelijken.
Ik ben 1,82 lang. En 70kg is m'n streefgewicht. Hoe lang ben jij? En waar streef je heen?
Oud 08-04-2005, 22:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 08-04-2005 @ 22:06 :
, nee ik ben geen vegetarier maar ik eet niet elke dag vlees.

9.00
1 snee boterham volkoren
10 gram salami (beleg)

10.30
75 gram aardbeien
2 stuk kiwi (samen in fruitsalade, zelf gemaakt)

11.30
1 appel
175 ml groentesoep (gegokt, op school gekocht, was vegetarische soep)

13.30
20 gram rauwkost van vaste groenten
40 gram coburger
1 stuk italiaanse bol bruin
1 stuk kippenei gekookt
(gram van de ham en rauwkost geggokt, want het was een klaargemaakt broodje op school)
16.00
1 appel

17.00
200 gram vanillevla (milbona)

20.00
70 gram kipfilet (gebakken)
150 gram rijst witte snelkook gekookt
150 gram chicken tonight ajam pangang

en net nog
1 snee boterham volkoren
15 gram goudse kaas 48+ belegen

kool 208.42 gram
eiw 78.99 gram
vet 35 gram
Hmm, noem wel even wat meer puntjes
1) Salami is érg vet
2) 's Ochtends voor 13:30 eet je wel erg weinig. Een boterham en fruit. Probeer voor 13:30 iig drie boterhammen te eten met mager beleg
3) Bollen zijn niet goed, je kan beter een boterham nemen
4) 1 plak normale ham is 15 gram, ik weet niet hoeveel erop zat, maar dan weet je of je ong. in de goede richting zat
5) Je kan beter zilvervliesrijst nemen
6) Ipv vanillevla liever wat kwark
7) 's Avonds liever eiwitten
8) Magere kaas ipv volvet

Op die manier, door slankere producten te nemen zeg maar kan je meer eten en toch laag in kcal uitkomen

Dingen waarmee je je koolhydraten omlaag krijgt en eiwit omhoog:
1) Vleeswaar op brood doen (vooral mager, kip/kalkoen-filet, rookvlees, ham etc.)
2) Magere kwark eten ipv vla of andere toetjes
3) 's Avonds ipv een boterham een stukje vis eten. Koolvis is niet duur (1,15 euro voor 4 stukken, diepvries) en is haast alleen maar eiwit. Gooi d'r wat viskruiden of wat zout en peper overheen, minuut of 3,5-4 in de magnetron en tadaa! 1 stuk is 100g en maar 72kcal!
4) Je eet wel veel fruit. Fruit is goed, maar het zijn wel koolhydraten. Probeer gewoon 2 a 3 te eten, niet meer. Eet dan wat kwark ofzo als tussendoortje, dat is meer eiwit
5) Bij 't avondeten kan je meer vlees nemen. Let op dat 't wel mager is. Kipfilet is erg goed
5) Als tussendoortje kan je ook kipfilet nemen, ook goed voor eiwitten. Ik vind 't erg lekker.
6) Je kan ook ei als beleg op brood gebruiken, kan je evt. ook alleen het eiwit gebruiken om het vet en de kcal te beperken.

Hoop dat je er wat aan hebt
Oud 08-04-2005, 22:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lynn schreef op 08-04-2005 @ 23:04 :

Om even terug te komen op mijn pizzeriabezoek, ik heb lasagne gehad met zalm en spinazie. Er zat nog wel meer bij, maar voor zover ik het eruit kon halen, geen vlees. Kan ik dit dan bij overgewicht als vegetarische lasagne tellen? En dan wel/niet de zalm, spinazie en parmezaanse kaas er apart bij op tellen?
Ik heb het nu zo gedaan dat ik 5 opscheplepels veg. lasagne heb genomen + 3x eetlepel tomatensaus + 2x eetlepel spinazie + een half stuk zalm. Kom nou in totaal van vandaag alleen op redelijk weinig kcal (1316, 49g vet), dat ik me afvraag wat ik niet goed heb gedaan.

Wat ik verder gegeten heb:

Ontbijt (9.00u): 3x knackebrot (met appelstroop, ham en sandwichspread), bakje magere yoghurt met 2 eetlepels cruesli.

Tussendoor (11.00u): Appel en een flesje water

Lunch (13.00u): Een bartje (van Bakker Bart), bruin met zaadjes bovenop (ja, die ). Heb 'm zelf samengesteld als een broodje gezond met ham, 2 plakken kaas, een tomaat, een komkommer, een ei en flink wat rauwkorst. Die dingen zijn zo mega dat ik daar voor een lunch meer dan genoeg aan had.

Tussendoor (15.00u): Appel, thee met 2 kleine koekjes en 2 flesjes water.

Avondeten (17.30u): Die lasagne dus, met spa blauw. Vooraf stokbrood met kruidenboter gehad. (Ongeveer 10 kleine stokbroodjes, waarvan 4 met kruidenboter)

In totaal kom ik dus aan 1316 kcal en 49g vet. Vraag me af of dat klopt/realistisch is? Zeker omdat het verschil met gisteren zo groot is (toen bijna 2000 kcal). Is ook wel logisch omdat ik toen veel meer verkeerde dingen heb gegeten, maar het voelt zo krom.
Wat betreft lasagne: Nee. Zalm is technisch gezien ook vlees, al komt 't van een vis. Je eet een dier, dus dan vind ik 't vlees Daar komt bij dat zalm veel vet bevat, en hoog in kcal is. Goed vet, dat wel, en érg gezond, maar qua kcal is 't niet vegetarische lasagne.

Verder vind ik dat je de rest vd dag wel érg weinig gegeten hebt, dat broodje was misschein wel groot maar niet groter dan 3 boterhammen. Je ontbijt was alleen wat knackebrot met heel klein beetje cruesli, dat is eigenlijk ook 'niks.'
Oud 08-04-2005, 22:38
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 23:22 :
Wat betreft lasagne: Nee. Zalm is technisch gezien ook vlees, al komt 't van een vis. Je eet een dier, dus dan vind ik 't vlees Daar komt bij dat zalm veel vet bevat, en hoog in kcal is. Goed vet, dat wel, en érg gezond, maar qua kcal is 't niet vegetarische lasagne.

Verder vind ik dat je de rest vd dag wel érg weinig gegeten hebt, dat broodje was misschein wel groot maar niet groter dan 3 boterhammen. Je ontbijt was alleen wat knackebrot met heel klein beetje cruesli, dat is eigenlijk ook 'niks.'
De lasagne heb ik bijgewerkt, die is nu gewoon een normale lasagne geworden. 't Scheelt wel.

De rest stelt idd niet zo heel veel voor, daar heb je gelijk in. Normaal gesproken eet ik om 11u en 15u nog minstens één boterham met zoet of hartig beleg extra. Mijn ontbijt is meestal zo "licht", omdat ik er helemaal niet van hou om s'ochtends al veel/zwaar te eten. Een tijdje geleden kon ik zelfs ontbijten met alleen een appel. Omdat ik er ondertussen wel achter ben dat niet ontbijten ongezond is, ben ik dat een beetje aan het opbouwen. Wordt aan gewerkt dus.
Oud 08-04-2005, 22:39
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 23:19 :
Hmm, noem wel even wat meer puntjes
1) Salami is érg vet
2) 's Ochtends voor 13:30 eet je wel erg weinig. Een boterham en fruit. Probeer voor 13:30 iig drie boterhammen te eten met mager beleg
3) Bollen zijn niet goed, je kan beter een boterham nemen
4) 1 plak normale ham is 15 gram, ik weet niet hoeveel erop zat, maar dan weet je of je ong. in de goede richting zat
5) Je kan beter zilvervliesrijst nemen
6) Ipv vanillevla liever wat kwark
7) 's Avonds liever eiwitten
8) Magere kaas ipv volvet

Op die manier, door slankere producten te nemen zeg maar kan je meer eten en toch laag in kcal uitkomen

Dingen waarmee je je koolhydraten omlaag krijgt en eiwit omhoog:
1) Vleeswaar op brood doen (vooral mager, kip/kalkoen-filet, rookvlees, ham etc.)
2) Magere kwark eten ipv vla of andere toetjes
3) 's Avonds ipv een boterham een stukje vis eten. Koolvis is niet duur (1,15 euro voor 4 stukken, diepvries) en is haast alleen maar eiwit. Gooi d'r wat viskruiden of wat zout en peper overheen, minuut of 3,5-4 in de magnetron en tadaa! 1 stuk is 100g en maar 72kcal!
4) Je eet wel veel fruit. Fruit is goed, maar het zijn wel koolhydraten. Probeer gewoon 2 a 3 te eten, niet meer. Eet dan wat kwark ofzo als tussendoortje, dat is meer eiwit
5) Bij 't avondeten kan je meer vlees nemen. Let op dat 't wel mager is. Kipfilet is erg goed
5) Als tussendoortje kan je ook kipfilet nemen, ook goed voor eiwitten. Ik vind 't erg lekker.
6) Je kan ook ei als beleg op brood gebruiken, kan je evt. ook alleen het eiwit gebruiken om het vet en de kcal te beperken.

Hoop dat je er wat aan hebt
het zijn heel wat tips en volgens mij kan ik ze allemaal gebruiken Alleen fruit probeer ik wel zoveel mogelijk te eten als ik savonds geen groenten eet, zoals vandaag dus. Die vis is een goede tip, ik eet vrij weinig vis maar heb altijd moeite om vlees te vinden met weinig calorien . dank
Oud 08-04-2005, 22:40
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-04-2005 @ 23:12 :
Ik ben 1,82 lang. En 70kg is m'n streefgewicht. Hoe lang ben jij? En waar streef je heen?
Ik ben 4cm korter en mijn streefgewicht ligt ook ongeveer 4 kg lager dan die van jou. Ik weeg nu rond de 68kg en dat wil ik graag zo houden, liefst dus nog 2-3 kg er af, maar we zien wel of dat voor de zomer nog gaat lukken. Zolang er iig maar niks bij komt, ben ik tevreden.
Oud 08-04-2005, 22:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lynn schreef op 08-04-2005 @ 23:38 :
De lasagne heb ik bijgewerkt, die is nu gewoon een normale lasagne geworden. 't Scheelt wel.

De rest stelt idd niet zo heel veel voor, daar heb je gelijk in. Normaal gesproken eet ik om 11u en 15u nog minstens één boterham met zoet of hartig beleg extra. Mijn ontbijt is meestal zo "licht", omdat ik er helemaal niet van hou om s'ochtends al veel/zwaar te eten. Een tijdje geleden kon ik zelfs ontbijten met alleen een appel. Omdat ik er ondertussen wel achter ben dat niet ontbijten ongezond is, ben ik dat een beetje aan het opbouwen. Wordt aan gewerkt dus.

Ik heb ook een hele tijd niet geontbijt. Dacht dat ik er mee zou afvallen enzo. Stom. Daarna weer beginnen is idd moeilijk, maar nu kan ik 's ochtends wel 6 boterhammen op ofzo denk ik, misschien wel meer, maar ik heb 't nog nooit geprobeerd
Oud 08-04-2005, 22:49
Mara
Mara is offline
Ik heb morgen trouwens een BBQ van m'n vliegclub, neem eerst thuis wel een boterham. Daar maar even kijken hoe ik 't doe
Oud 08-04-2005, 22:51
-(L)-
Citaat:
Lynn schreef op 08-04-2005 @ 23:40 :
Ik ben 4cm korter en mijn streefgewicht ligt ook ongeveer 4 kg lager dan die van jou. Ik weeg nu rond de 68kg en dat wil ik graag zo houden, liefst dus nog 2-3 kg er af, maar we zien wel of dat voor de zomer nog gaat lukken. Zolang er iig maar niks bij komt, ben ik tevreden.
Had je hier al foto's gepost trouwens? Of kijk ik daar nu over heen?
Oud 08-04-2005, 22:55
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 23:48 :

Ik heb ook een hele tijd niet geontbijt. Dacht dat ik er mee zou afvallen enzo. Stom. Daarna weer beginnen is idd moeilijk, maar nu kan ik 's ochtends wel 6 boterhammen op ofzo denk ik, misschien wel meer, maar ik heb 't nog nooit geprobeerd
Ik weet niet eens waarom ik nooit zo goed heb ontbeten, gewoon gewoonte waarschijnlijk. Nam heel vaak een kom cruesli met yoghurt en dan was ik zo lang op die cruesli aan het kouwen, dat ik het daarna wel gezien had. Nu doe ik er nog steeds heel lang over, maar zorg ik er wel voor dat ik vóór de cruesli al iets, meestal knackebrot of bruin brood, gegeten heb.
Oud 08-04-2005, 22:56
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-04-2005 @ 23:51 :
Had je hier al foto's gepost trouwens? Of kijk ik daar nu over heen?
Heb woensdag foto's gepost, maar die staan waarschijnlijk in het vorige topic. Zal ff zoeken..

Hiero.

Laatst gewijzigd op 08-04-2005 om 22:59.
Oud 09-04-2005, 03:05
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-04-2005 @ 21:41 :
Ik snap het wel een beetje. Maar wat wil je dan? Slanker worden? En hoeveel wil je nog afvallen?
Naar 58kg, dus nog 2.3 kilo.
Op 4 Sept. 2004 woog ik rond de 69 ergens, dat gewicht is er heel snel aangekomen, en ik zat er erg mee, dus ik ben toen eerst gaan sporten, en sinds 4 januarie ben ik echt met mijn eetpatroon bezig gegaan. (Ik had vreselijke eetgewoontes)
Nu weeg ik dus 60.3kg (na veel hard werk) en mijn doel is 58kg, ik ben al heel dichtbij, en erg trots op mezelf (mag wel toch ) Ik wil naar de 58kg, vet kwijtraken mainly
Daarna ga ik meer bezig met krachtraining enzo, maar daar ben ik nu nog niet aan toe. (Laatste weekje school)

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 03:09.
Oud 09-04-2005, 07:13
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-04-2005 @ 23:12 :
Mijn streefgewicht is ook 70 kilo (Ik ben 1.84m)

EN EN EN...

Ik ging vanochtend op de weegschaal staan! En ik ben afgevallen!!! *feest*

30 maart - 84 kg
9 april - 82.5 kg

Gaat niet errug snel, maar er is in bijna twee weken toch 1.5 kilo af Mijn streven was ongeveer een kilo per 2 weken

*blij is*
Oud 09-04-2005, 08:03
Verwijderd
voor mij ook lang geleden dat ik nog hier ben geweest komt omdat het vakantie is en ik bij mijn grootouders logeer om te studeren...

ik weeg ondertussen (eergisteren) 65kg. ik kom van 70.5 ongeveer, dus da's al een dikke vijf kilo eraf. m'n streefgewicht is ong. 60kg. de eerste vier weken viel ik gemiddeld één kg per week af (wat redelijk snel is ) nu is het ongeveer een halve kg per week (wat volgens mij ongeveer goed is ). nog vijf!

oh en ik ben trouwens ongeveer een meter zeventig. foto's heb ik niet... (misschien binnenkort eens maken)

xxx
Oud 09-04-2005, 08:44
D-sire
D-sire is offline
Ik heb het vermoeden dat mijn weegschaal verre van betrouwbaar is. Ik heb een digitale op 100g nauwkeurig, ik denk dat hij nu een jaar of 4 oud is.
Toen ik er vorige week op ging staan woog ik 69,8. Maandag is eigenlijk mijn weegdag maar ik dacht net, ik ga er gewoon even opstaan. Weeg ik opeens 75,3

Dat terwijl ik deze week toch niet overdreven slecht heb gegeten en me redelijk aan mijn doel heb gehouden...

Vind het raar
Oud 09-04-2005, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 09-04-2005 @ 09:44 :
Ik heb het vermoeden dat mijn weegschaal verre van betrouwbaar is. Ik heb een digitale op 100g nauwkeurig, ik denk dat hij nu een jaar of 4 oud is.
Toen ik er vorige week op ging staan woog ik 69,8. Maandag is eigenlijk mijn weegdag maar ik dacht net, ik ga er gewoon even opstaan. Weeg ik opeens 75,3

Dat terwijl ik deze week toch niet overdreven slecht heb gegeten en me redelijk aan mijn doel heb gehouden...

Vind het raar
Dat is inderdaad wel vreemd, morgen voor de zekerheid nog een keer opstaan anders en kijken wat ie dan aangeeft?
En een nieuwe weegschaal kopen! Want 5,5 kilo zomaar aankomen lijkt me vrij..onwaarschijnlijk.
Oud 09-04-2005, 09:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 09-04-2005 @ 09:44 :

Vind het raar
Eng!

Wij hebben ook twee weegschalen, die redelijk gelijk wegen (verschil is hooguit 1 of 2 kilo). Maar het scheelt bij ons ook op wat voor oppervlak je hem neerzet :/ Dat scheelt ook wel een kilo.
Bovendien is het 's ochtends en 's avonds anders.

Wat ik dus niet snap:
's avonds woog ik op de vetpercentage-meet-weegschaal 82.9 met een vetpercentage van 34.8%
vanochtend woog ik ook nog 82.9 maar met een vetpercentage van 35.5% (knap hoor )

Ik weeg me altijd op de andere weegschaal, die is wat correcter Daar woog ik eerst 84kg, en nu 82.5kg
Oud 09-04-2005, 09:34
D-sire
D-sire is offline
Hoe bevalt die digitale weegschaal die ze nu bij Blokker hebben? Want ik vind die van mij niet echt betrouwbaar
Oud 09-04-2005, 10:20
blurred
blurred is offline
@ spekkie: You go girl!!

@ ANGE: Als je het op wilt geven dan kan ik je niet tegenhouden en moet je dat vooral doen, maar ik blijf vinden dat niets, hoe erg het ook mag lijken, het waard is jezelf eraan ten onder te laten gaan.
Oud 09-04-2005, 10:27
Nebel
Nebel is offline
ik woog vannochtend 64 kg.. ik snap er niets van
maar dat is dus een bmi van 18,5 dus ik zou blij moeten zijn, geloof ik...
Oud 09-04-2005, 10:36
Lynn
Lynn is offline
Spekkie, well done!

Ik weeg me altijd vandaag, maar omdat ik net al een ontbijt achter de kiezen heb, doe ik het morgenvroeg maar.
Als ontbijt heb ik nu het volgende gegeten:

2 bb met halvarine en ham
2 knackebrot met appelstroop en sandwichspread
een schaaltje vanille yoghurt met smacks

Zoals jullie een paar blz. terug hebben kunnen lezen, ben ik niet echt goed in ontbijten (hiervoor nooit echt goed gedaan) en ben ik het nou langzamerhand aan het opbouwen. Denken jullie dat ik zo een beetje in de goede richting zit? Of is dit nog te veel/te weinig? En als het niet goed genoeg is, wat zou ik dan beter of anders kunnen eten?

Mijn eetmeter had er deze keer btw geen commentaar op..
Oud 09-04-2005, 10:37
Lynn
Lynn is offline
En ohja, hoeveel kcal zitten er in één eetlepel Smacks? Die staat er namelijk niet bij in het lijstje van overgewicht.nl.
Oud 09-04-2005, 10:45
kellytje
kellytje is offline
Als je rekent dat 1 eetlepel ongeveer 10-15 gram is .
Ik heb gisteren nog wel een beetje chips gegeten enzo, maar al bij al kwam ik niet boven de 2000cal uit, en ik ben pas om 10 na 6 gaan slapen dus dan mocht het wel wat hoger liggen denk ik.
Oud 09-04-2005, 10:48
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
kellytje schreef op 09-04-2005 @ 11:45 :
Als je rekent dat 1 eetlepel ongeveer 10-15 gram is .
Ja, dat snap ik, maar er staat helemaal niks bij over Smacks. Ook niet hoeveel kcal er in 10-15 gram zitten.
Oud 09-04-2005, 10:48
kellytje
kellytje is offline
Dan kijk je op de doos hoeveel er in 100gram zitten
Je mag toch rekenen op een 350/100 gram lijkt me

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 10:51.
Oud 09-04-2005, 10:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Lynn schreef op 09-04-2005 @ 11:48 :
Ja, dat snap ik, maar er staat helemaal niks bij over Smacks. Ook niet hoeveel kcal er in 10-15 gram zitten.
Ik heb op valtaf.nl gekeken naar Smacks.

Per 100 gram:
kcal = 380 gram
eiwit = 6 gram
koolhydraten = 83 gram
vet = 1.5 gram
Oud 09-04-2005, 10:54
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
blurred schreef op 09-04-2005 @ 11:20 :
@ spekkie: You go girl!!
Citaat:
Lynn schreef op 09-04-2005 @ 11:36 :
Spekkie, well done!
Danku! Danku!
Ik ben zelf ook heel erg trots
Oud 09-04-2005, 11:03
kellytje
kellytje is offline
11.30 : 1 appel en een vitalinea yoghurt met 10 gram musli in
12.00 : 200 gram aardappelen , 50 ml magere melk en 2eieren (mmmm )
Ik eet binnen een uurtje nog een kom sla ook. Van 3-8 moet ik werken, wat zou ik best nog voor 3 uur erbij eten dan.
Oud 09-04-2005, 11:17
Hagel
Hagel is offline
ben aan het werk maar heb nu even pauze. Tot nu toe 3 boterhammen salami gegeten (ja de salami is slecht maar ik heb het in huis en gooi zulk vlees niet weg, ben student ja ) en ongeveer 200 gram verse aardbeien met een minibeetje suiker
Oud 09-04-2005, 12:28
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
kellytje schreef op 09-04-2005 @ 11:48 :
Dan kijk je op de doos hoeveel er in 100gram zitten
Je mag toch rekenen op een 350/100 gram lijkt me
Doos was al weggegooid en we hebben geen werkende weegschaal thuis, dus dan wordt het moeilijk.

Spekkie, tnx voor je smacks-info!

Regels voor berichten