Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 13:58
Experium
Experium is offline
Love-THE-World zou je mij willen toevoegen op MSN? mijn adres is rob1988@xs4all.nl ik wil graag even met je praten

groetjes
Oud 08-06-2005, 17:38
Vitamintje
Vitamintje is offline
@ Leonoor

Ik zal niet zeggen dat je van bepaalde sites of topics een eetstoornis krijgt maar het kan wel meespelen. Zo'n site als die van Nicky daagt mij als het ware uit om ook zo ver te gaan als zij. Het is net alsof zij mij uitlacht omdat ze minder weegt dan ook ooit gewogen heb toen ik middenin mijn anorexia zat. Zij heeft meer bereikt dan ik, zo voelt dat. En als love-the-world zegt dat ze 2 boterhammen zo veel vind, dan denk ik wat ik eet dan niet voor enorme hoeveelheden? Ik ben inmiddels ver genoeg om in te zien dat dit geen gezonde gedachten zijn en ik ben er niet minder door gaan eten. Maar ik ben (helaas) niet de enige die zo denkt. Een site of topic over anorexia kan bepaalde gevoelens en gedachten oproepen bij mensen die daar gevoelig voor zijn.
Oud 08-06-2005, 17:47
Verwijderd
@Vitamintje: Je hebt gelijk. Alleen ik vind het ook weer zo iets om alles te gaan verbieden wat ook maar in de richting komt van bv. anorexia...voor sommige mensen kan het als trigger werken, terwijl anderen er steun ed uit kunnen halen. Ik probeer er een middenweg in te vinden (bv. directe foto's op het forum verwijderen, maar zo'n site laten staan - dit ook ivm reacties van mensen in dit topic), maar dat is erg lastig. Helemaal voorkomen dat zo'n onderwerp voor iemand als trigger werkt kun je nooit, iedereen is anders en reageert anders op dingen.
Oud 08-06-2005, 19:41
love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 08-06-2005 @ 18:38 :
@ Leonoor

Ik zal niet zeggen dat je van bepaalde sites of topics een eetstoornis krijgt maar het kan wel meespelen. Zo'n site als die van Nicky daagt mij als het ware uit om ook zo ver te gaan als zij. Het is net alsof zij mij uitlacht omdat ze minder weegt dan ook ooit gewogen heb toen ik middenin mijn anorexia zat. Zij heeft meer bereikt dan ik, zo voelt dat. En als love-the-world zegt dat ze 2 boterhammen zo veel vind, dan denk ik wat ik eet dan niet voor enorme hoeveelheden? Ik ben inmiddels ver genoeg om in te zien dat dit geen gezonde gedachten zijn en ik ben er niet minder door gaan eten. Maar ik ben (helaas) niet de enige die zo denkt. Een site of topic over anorexia kan bepaalde gevoelens en gedachten oproepen bij mensen die daar gevoelig voor zijn.
sorry.
dat was niet mijn bedoeling...
Oud 08-06-2005, 20:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 08-06-2005 @ 20:41 :
sorry.
dat was niet mijn bedoeling...
Ik neem aan dat iedereen dat wel begrijpt, dat is het probleem ook niet...

Zo'n topic werkt in zekere zin ook wel, jij ziet nu wel in dat je verkeerd bezig bent en zo. Toch denk ik dat het vaak zinniger is om met één of twee mensen te pb'en om te mailen of zoiets dergelijks. Dan krijg je niet van die discussies tussendoor
Oud 09-06-2005, 00:54
Verwijderd
ik vind het al knap van je dat je al 2 boterhammen kan eten !!

die site ( hoe heet ze ook al weer) die is echt wel erg..
zo weinig zou ik ook weer nie willen wegen.

ik heb een vraagje ( mischien een domme)

maar geef jij over na het eten? ( als ik het vragen mag)
Oud 09-06-2005, 07:14
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 09-06-2005 @ 01:54 :

lees de beginpost even..
Oud 09-06-2005, 09:44
love-THE-world
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 09-06-2005 @ 01:54 :
ik vind het al knap van je dat je al 2 boterhammen kan eten !!

die site ( hoe heet ze ook al weer) die is echt wel erg..
zo weinig zou ik ook weer nie willen wegen.

Nu niet meer.. een tijdje heb ik het wel gedaan, maar ook niet na elke keer dat ik wat had gegeten, gewoon soms..

maar nu niet meer dus...
Oud 09-06-2005, 10:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 09-06-2005 @ 10:44 :

Nu niet meer.. een tijdje heb ik het wel gedaan, maar ook niet na elke keer dat ik wat had gegeten, gewoon soms..

maar nu niet meer dus...
en jij vraagt je serieus af of jij een eetprobleem hebt? Je hebt absoluut een eetprobleem. Eet je onderhand al meer? Want als je zover bent, is het bijna onmogelijk om hier zelf uit te komen. Meestal is een eetprobleem namelijk een uiting van een achterliggend probleem, zolang dat niet opgelost wordt, zul je niet normaal kunnen eten...
Oud 09-06-2005, 12:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-06-2005 @ 11:07 :
en jij vraagt je serieus af of jij een eetprobleem hebt? Je hebt absoluut een eetprobleem. Eet je onderhand al meer? Want als je zover bent, is het bijna onmogelijk om hier zelf uit te komen. Meestal is een eetprobleem namelijk een uiting van een achterliggend probleem, zolang dat niet opgelost wordt, zul je niet normaal kunnen eten...
Maar nu doet ze dat toch al niet meer...?

En op zich ben ik het wel met je eens hoor, maar het is gewoon het belangrijkst dat ze weer goed eet. Die achterliggende problemen kun je later ook nog wel oplossen, toch
Oud 09-06-2005, 13:55
phink
phink is offline
Nee, juist net niet. Zonder de basis weg te halen kan je een eetprobleem niet oplossen. Een eetprobleem komt zelden door "ik ben zo dik"alhoewel bijna alle mensen met een eetstoornis dit zeggen. En de patient zelf kan niet in de gaten hebben dat hij/zij een probleem heeft waardoor de eetstoornis veroorzaakt word. Dus het kan heel belangrijk zijn om bijv. met een psycholoog te praten.
Oud 09-06-2005, 13:58
Experium
Experium is offline
Meeste mensen willen dr zo dun mogelijk uitzien om dat ze het gebrek aan liefde hebben. ze willen graag een vriend/vriendin en volgens hun kan dat alleen als je superdun bent.

well.. look again.. mensen houden niet van geraamtes
Oud 09-06-2005, 14:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Experium schreef op 09-06-2005 @ 14:58 :
Meeste mensen willen dr zo dun mogelijk uitzien om dat ze het gebrek aan liefde hebben. ze willen graag een vriend/vriendin en volgens hun kan dat alleen als je superdun bent.

well.. look again.. mensen houden niet van geraamtes
Eh, nee? In sommige gevallen zal 't waar zijn, een factor zijn, maar het is niet zo dat dat voor 'de meeste mensen' geldt.

Vaak zit d'r veel meer achter, kan je 't helemaal terugvoeren naar zijn/haar jeugd.
Oud 09-06-2005, 14:02
phink
phink is offline
Maar dat gebrek aan liefde ligt toch veel dieper...?
Oud 09-06-2005, 14:04
Experium
Experium is offline
precies. bij de ouders. als ik haar relatie met haar ouders zo eens lees.
Oud 09-06-2005, 14:09
phink
phink is offline
Dan zou ze daar moeten gaan beginnen...want ze kan nou wel meer of beter gaan eten, de problemen met haar ouders zullen daardoor niet over gaan
Oud 09-06-2005, 14:11
love-THE-world
hoezo zou er een ander probleem moeten zijn?

en waarom zou het met mijn ouders moeten hebben te maken...?
Oud 09-06-2005, 14:12
phink
phink is offline
Citaat:
Experium schreef op 09-06-2005 @ 15:04 :
precies. bij de ouders. als ik haar relatie met haar ouders zo eens lees.
Hierom
Oud 09-06-2005, 14:12
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-06-2005 @ 15:02 :
Eh, nee? In sommige gevallen zal 't waar zijn, een factor zijn, maar het is niet zo dat dat voor 'de meeste mensen' geldt.

Vaak zit d'r veel meer achter, kan je 't helemaal terugvoeren naar zijn/haar jeugd.
Ja idd, zoals bijvoorbeeld controlerende ouders die je leven proberen te sturen. Door het vormen van een eetprobleem probeer je dan controle te winnen over één aspect van je leven; wat je eet. Maar eigenlijk win je daar helemaal niets mee..
Oud 09-06-2005, 14:13
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 09-06-2005 @ 15:11 :
hoezo zou er een ander probleem moeten zijn?

en waarom zou het met mijn ouders moeten hebben te maken...?
Je vormt niet zomaar een eetstoornis, hier zit waarschijnlijk meer achter. En het is belangrijk dat je hulp zoekt om uit te zoeken waar het fout is gegaan. En wat eraan gedaan kan worden. Twee boterhammen gaan eten op een dag lost niets op. Ik vind het wel knap van je dat je weer wat eet, echt waar! Maar er moet meer gebeuren om weer van je eetstoornis af te komen. Want geloof me, die heb je, ook al ontken je het graag.

Laatst gewijzigd op 09-06-2005 om 14:23.
Oud 09-06-2005, 14:15
phink
phink is offline
En geloof me, dat kan je zelf niet in de gaten hebben. Ik ken er die na 2 jaar dachten: jeetje, hier heb ik eigenlijk al die tijd al moeite/problemen mee gehad.
Oud 09-06-2005, 14:29
love-THE-world
Citaat:
sgaapje schreef op 09-06-2005 @ 15:13 :
Je vormt niet zomaar een eetstoornis, hier zit waarschijnlijk meer achter. En het is belangrijk dat je hulp zoekt om uit te zoeken waar het fout is gegaan. En wat eraan gedaan kan worden. Twee boterhammen gaan eten op een dag lost niets op. Ik vind het wel knap van je dat je weer wat eet, echt waar! Maar er moet meer gebeuren om weer van je eetstoornis af te komen. Want geloof me, die heb je, ook al ontken je het graag.
ik zie niet echt in wat er weinig is aan 2 boterhammen, maar goed.. dat zal ook wel bij mijn ''eetstoornis'' horen dan he.
Oud 09-06-2005, 14:51
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 09-06-2005 @ 15:29 :
ik zie niet echt in wat er weinig is aan 2 boterhammen, maar goed.. dat zal ook wel bij mijn ''eetstoornis'' horen dan he.
Omdat je een lange tijd niets tot bijna niets hebt gegeten lijken 2 boterhammen vast heel veel. En ik vind het echt goed van je dat tenminste weer iets eet!
Maar geloof me, als ik twee boterhammen op een dag zou eten viel ik om van de honger.
Oud 09-06-2005, 14:51
phink
phink is offline
2 boterhammen? Op een hele dag?
Ga maar 's zoeken naar een eetlijst...je zal ervan schrikken hoeveel "normaal"is op een dag! En nee, 2 boterhammen is echt neit genoeg. Dat is een klein ontbijt.
Oud 09-06-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat dat inderdaad bij je eetstoornis. Als je gewoon goed nadenkt weet je waarschijnlijk ook wel dat 2 boterhammen alles behalve veel is, maar je wil het nog niet geloven. Waarschijnlijk weet je diep van binnen ook wel dat je een eetprobleem hebt, maar je wil het nog niet accepteren. Dat is opzich heel normaal, want het accepteren van een eetprobleem is vaak heel moeilijk en kost tijd. Maar zorg er voor dat het niet té veel tijd kost, want anders is het straks te laat.
Oud 09-06-2005, 15:25
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 26-05-2005 @ 20:55 :
maar als er iets met me was, dan zou ik het zelf moeten weten toch?
en ik weet dat het niet zo is
oké. dan is het niet zo.
alsjbelieft meid... ga onder ogen zien dat er wat aan de hand is.
Oud 09-06-2005, 15:27
phink
phink is offline
Je moet leren eerlijjk naar jezelf en je eetpatroon te kijken, hoe moeilijk dat ook is, en hoe lang het ook kan gaan duren.

Vergeet niet: de mensen hier zeggen niet voor niets dat jij niet gezond bezig bent!
Oud 09-06-2005, 16:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Er wordt het volgende aangeraden: 6-8 boterhammen, 3-5 aardappels, 200 gr groente, stuk vlees(vervanger), melk, kaas, boter enzenz.

Dan zijn 2 boterhammen toch minstens 4 te weinig?

En eetstoornis is 9 vd 10 een uiting van een probleem. Meestal heeft het te maken met een negatief/onreaslistisch zelfbeeld. Dit heeft een oorzaak, naast de puberteit. Dit kan een hoop dingen zijn: scheiding ouders, dood familielid of ouder of zusje, gepest worden, vroeger gepest zijn, geen liefde thuis krijgen, mishandeld worden, lichamelijk of geestelijk, misbruikt worden, misbruikt zijn, verkracht of aangerand zijn, depressief zijn, of gewoon te vaak gehoord hebben dat je te dik bent en daardoor onzeker zijn geworden, enzenz...

Misschien herken je wel iets in dit rijtje, misschien ook niet, maar je hebt niet voor niets een hekel aan je lichaam of aan jezelf, dat komt niet vanzelf.
Oud 09-06-2005, 18:24
Verwijderd
soms komt het ook door al die modellen in bladen en sterren op tv die zijn zo mooi dun enzo...

maar oin het echt zijn de meeste super lelijk

en op fotos helemaal bewerk via fotoshop
Oud 09-06-2005, 18:48
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 09-06-2005 @ 19:24 :
soms komt het ook door al die modellen in bladen en sterren op tv die zijn zo mooi dun enzo...

maar oin het echt zijn de meeste super lelijk

en op fotos helemaal bewerk via fotoshop
Volgens mij is dat wel eens onderzocht, en zijn die modellenfoto's helemaal niet de aanleiding van een eetstoornis, maar kunnen ze wel triggerend werken als iemand al een eetstoornis heeft.
Oud 09-06-2005, 19:26
Verwijderd
ik vind het wel irri ( kheb geen eetstoornis)
Oud 09-06-2005, 19:40
love-THE-world
Citaat:
Gothic schreef op 09-06-2005 @ 17:16 :
Er wordt het volgende aangeraden: 6-8 boterhammen, 3-5 aardappels, 200 gr groente, stuk vlees(vervanger), melk, kaas, boter enzenz.

Dan zijn 2 boterhammen toch minstens 4 te weinig?

En eetstoornis is 9 vd 10 een uiting van een probleem. Meestal heeft het te maken met een negatief/onreaslistisch zelfbeeld. Dit heeft een oorzaak, naast de puberteit. Dit kan een hoop dingen zijn: scheiding ouders, dood familielid of ouder of zusje, gepest worden, vroeger gepest zijn, geen liefde thuis krijgen, mishandeld worden, lichamelijk of geestelijk, misbruikt worden, misbruikt zijn, verkracht of aangerand zijn, depressief zijn, of gewoon te vaak gehoord hebben dat je te dik bent en daardoor onzeker zijn geworden, enzenz...

Misschien herken je wel iets in dit rijtje, misschien ook niet, maar je hebt niet voor niets een hekel aan je lichaam of aan jezelf, dat komt niet vanzelf.
oke ik eet minder dan ''normale mensen''

en ja ik herken een paar dingen uit het rijtje ja... en ik weet ook dat ik een heel negatief zelfbeeld heb. Ik heb ook wel geprobeerd dat te veranderen maar ja dat lukt mij niet.
misschien heb ik idd hulp nodig.
misschien.
Oud 09-06-2005, 19:46
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 09-06-2005 @ 20:40 :
oke ik eet minder dan ''normale mensen''

en ja ik herken een paar dingen uit het rijtje ja... en ik weet ook dat ik een heel negatief zelfbeeld heb. Ik heb ook wel geprobeerd dat te veranderen maar ja dat lukt mij niet.
misschien heb ik idd hulp nodig.
misschien.
Ik denk dat dat een hoop "problemen" op zou lossen, misschien moet je het gewoon eens doen, ik weet het dat klinkt 1000 x makkelijker dan het is, maar misschien voel je je na een tijdje zoveel beter
Oud 09-06-2005, 19:49
love-THE-world
Citaat:
cookie16 schreef op 09-06-2005 @ 20:46 :
Ik denk dat dat een hoop "problemen" op zou lossen, misschien moet je het gewoon eens doen, ik weet het dat klinkt 1000 x makkelijker dan het is, maar misschien voel je je na een tijdje zoveel beter
ja misschien wel..

ik ben bang dat ze me gaan opnemen ofzo
Oud 09-06-2005, 19:51
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 09-06-2005 @ 20:49 :
ja misschien wel..

ik ben bang dat ze me gaan opnemen ofzo
Dat denk ik niet dat ze dat doen, volgens mij nemen ze je pas op als je panisch bent voor eten (en dat gaat nu al beter bij jou, heb overigens niet het hele topic gelezen) en als je gewicht onder de....40 kilo komt? Ze nemen je volgens mij nooit gelijk op, er zijn altijd wel een paar (intake) gesprekken
Oud 09-06-2005, 20:01
Vitamintje
Vitamintje is offline
Tenzij je er echt heel extreem aan toe bent (bijvoorbeeld zoals Nicky) is een opname altijd vrijwillig.
Oud 09-06-2005, 20:02
love-THE-world
Citaat:
Vitamintje schreef op 09-06-2005 @ 21:01 :
Tenzij je er echt heel extreem aan toe bent (bijvoorbeeld zoals Nicky) is een opname altijd vrijwillig.
en wanneer MAG je worden opgenomen dan.. vrijwillig?
Oud 09-06-2005, 20:03
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 09-06-2005 @ 21:02 :
Als je aan kan tonen dat je een probleem hebt denk ik. Zoals bij jou dan een eetstoornis. Maar dat weetik niet zeker hoor.
Oud 09-06-2005, 20:05
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 09-06-2005 @ 21:02 :
Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, als de diagnose eetstoornis is gesteld, je bereid bent er aan te werken en dat niet kan met 'gewone' therapie of dagbehandeling. Zoiets iig.
Oud 09-06-2005, 20:07
Vitamintje
Vitamintje is offline
Als je bij een psychriatische instelling komt voor hulp krijg eerst een intakegesprek. Dan praat je met een psycholoog en evt je ouders over je eetprobleem. Samen met jou wordt dan besloten wat voor jou de beste behandeling is: ambulant, dagbehandeling of klinische opname.
Oud 09-06-2005, 20:08
love-THE-world
Citaat:
Vitamintje schreef op 09-06-2005 @ 21:07 :
Als je bij een psychriatische instelling komt voor hulp krijg eerst een intakegesprek. Dan praat je met een psycholoog en evt je ouders over je eetprobleem. Samen met jou wordt dan besloten wat voor jou de beste behandeling is: ambulant, dagbehandeling of klinische opname.
altijd 1 van die 3 dus.

dus als ik hulp WIL zoeken, en dat ook ga doen, word ik of opgenomen of iig eh ja therapie?
Oud 09-06-2005, 20:14
Vitamintje
Vitamintje is offline
Nee want je kan ook afspreken dat je bijvoorbeeld naar een diëtiste gaat of 1x in de week naar een psycholoog om te praten. En natuurlijk kun je ook altijd nog besluiten dat je liever toch geen hulp wilt.
Oud 09-06-2005, 20:14
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 09-06-2005 @ 21:08 :
altijd 1 van die 3 dus.

dus als ik hulp WIL zoeken, en dat ook ga doen, word ik of opgenomen of iig eh ja therapie?
Ja, ik denk dat jij therapie krijgt (heb er geen verstand van oid maar opnamen lijkt me bij jou nog sterk overdreven). Misshien ga je met psycholoog praten of/ en naar een dietiste.
Ik weet niet hoor, maar dat denk ik
Oud 09-06-2005, 20:16
Verwijderd
je moet dan volgens mij gewoon aventoe bij iemand langs om daar mee te praten..( allemaal vrijwillig)

ze kunnen je heus niet zomaar dwingen om een opname..
Oud 09-06-2005, 20:16
Vitamintje
Vitamintje is offline
Nooit tegen een anorect zeggen dat opname overdreven is. Dan denkt ze straks dat ze er nog niet erg genoeg aan toe is om hulp te zoeken. Bovendien vind ik niet dat je over zoiets kunt oordelen als je alleen dit topic gelezen hebt.
Oud 09-06-2005, 20:21
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 09-06-2005 @ 21:14 :
Ja, ik denk dat jij therapie krijgt (heb er geen verstand van oid maar opnamen lijkt me bij jou nog sterk overdreven).
Ik weet niet hoor, maar dat denk ik

Wat ik nu typ denk ik niet maar is een voorbeeld:
Als ik zou zeggen dat ze er slecht aan toe is en zeker OPGENOMEN zal worden zal de kans ook groot zijn dat ze geen hulp zoekt omdat ze net zegt dat ze niet opgenomen wil worden.
Oud 09-06-2005, 20:23
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 09-06-2005 @ 21:16 :
Nooit tegen een anorect zeggen dat opname overdreven is. Dan denkt ze straks dat ze er nog niet erg genoeg aan toe is om hulp te zoeken. Bovendien vind ik niet dat je over zoiets kunt oordelen als je alleen dit topic gelezen hebt.
Ten eerste ik oordeel niet maar zeg hoe ik erover denk, met de duidelijk boodschap dat ik er geen verstand van heb.

En zitten hier allemaal dietisten, psychologen, artsen etc? Dan heb ik toch iets gemist.
Oud 09-06-2005, 20:24
Vitamintje
Vitamintje is offline
Zoals ik al eerder heb gezegd, een opname is vrijwel altijd (en zeker in het geval van love-the-world) vrijwillig. Zolang zij zelf niet opgenomen wil worden zal dit dus ook niet gebeuren en zal er gekeken worden hoe ze wel geholpen kan worden als ze hulp zoekt.
Oud 09-06-2005, 20:27
Vitamintje
Vitamintje is offline
@cookie16

Ik ben geen psycholoog/diëtiste maar ik heb zelf anorexia (gehad?) en ik weet daardoor zelf hoe ik in zo'n geval zou denken over een opmerking als die die jij maakte. Het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen, ik wil alleen maar zeggen dat opmerkingen die je goed bedoeld bij mensen met anorexia totaal verkeerd kunnen vallen. Bijvoorbeeld als mensen tijdens mijn opname tegen mij zeiden dat ik er goed uit zag, dan d8 ik meteen shit ze zien dat ik ben aangekomen. Dan voelde ik me rot door een opmerking die goed bedoeld was. Jouw opmerking was ongetwijfeld ook goed bedoeld maar kan anders overkomen bij mensen met anorectische kronkels in hun hoofd.
Oud 09-06-2005, 20:29
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 09-06-2005 @ 21:27 :
@cookie16

Ik ben geen psycholoog/diëtiste maar ik heb zelf anorexia (gehad?) en ik weet daardoor zelf hoe ik in zo'n geval zou denken over een opmerking als die die jij maakte. Het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen, ik wil alleen maar zeggen dat opmerkingen die je goed bedoeld bij mensen met anorexia totaal verkeerd kunnen vallen. Bijvoorbeeld als mensen tijdens mijn opname tegen mij zeiden dat ik er goed uit zag, dan d8 ik meteen shit ze zien dat ik ben aangekomen. Dan voelde ik me rot door een opmerking die goed bedoeld was. Jouw opmerking was ongetwijfeld ook goed bedoeld maar kan anders overkomen bij mensen met anorectische kronkels in hun hoofd.
Oww sorry dat wist ik niet
Dat vind ik echt vreemd...Als je zulke opmerkingen verkeerd opvat heb je idd een flinke kronkel in je hoofd.
Magoed ik zal eerst ff de expert raadplegen voordat ik weer post

Regels voor berichten