Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2005 @ 17:09 :
die heb ik ook en ik heb ook altijd honger... ben er alleen niet van aangekomen helaas. Had best 2 cups erbij willen hebben .
Ik had eerst de Microgynon 30. Ong. 1,5/2 jaar geleden. En nu ik er bij nadenk is dat inderdaad de tijd dat ik zoveel ben aangekomen. Maar later ben ik overgestopt op de Meliane - en die heb ik nu nog - omdat ik bij de Microgynon 30 last had van buikkrampen.
Oud 02-06-2005, 21:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-06-2005 @ 20:38 :
Bij mij maakt mijn eetlust niet uit voor microgynon of Yasmin. Ik ben met Yasmin eerder meer dan minder gaan eten denk ik.
Nouja, ik kan 't tenminste proberen
Oud 02-06-2005, 21:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-06-2005 @ 22:20 :
Nouja, ik kan 't tenminste proberen
Idd, let alleen ook even op mijn reactie op jou in het piltopic
Oud 02-06-2005, 21:46
Verwijderd
Hoi allemaal weer.
Ik ben net begonnen met hardlopen, maar ik krijg daar zo'n verschrikkelijke pijn in de binnenkant van mijn kuiten van, dat ik echt niet meer wil. Ik heb al een afspraak bij de dokter gemaakt, maar weten jullie een sport waarmee ik wel kan afvallen, maar niet mijn kuitspieren (over)belast? Ik heb zelf al gedacht aan zwemmen, maar dat is maar één keer in de week ofzo, dus dat is niet zo effectief.
Oud 02-06-2005, 21:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-06-2005 @ 22:46 :
Hoi allemaal weer.
Ik ben net begonnen met hardlopen, maar ik krijg daar zo'n verschrikkelijke pijn in de binnenkant van mijn kuiten van, dat ik echt niet meer wil. Ik heb al een afspraak bij de dokter gemaakt, maar weten jullie een sport waarmee ik wel kan afvallen, maar niet mijn kuitspieren (over)belast? Ik heb zelf al gedacht aan zwemmen, maar dat is maar één keer in de week ofzo, dus dat is niet zo effectief.
Heb je het ook met fietsen? Anders is dat misschien een optie (eventueel op een home/crosstrainer)
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-06-2005 @ 22:46 :
Hoi allemaal weer.
kan best effectief zijn... 1x sporten is 1x sporten.
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2005 @ 22:55 :
kan best effectief zijn... 1x sporten is 1x sporten.
En volgens mij verbrand je met zwemmen ook best veel of niet?
Oud 03-06-2005, 05:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Leuke sporten: aerobics (minder zwaar dan steps, dus minder belastend voor de kuiten). We doen vaak na afloop ook nog bbb-spieroefeningen
Verder zijn er veel soorten leuke groepssporten, daar zou je even voor naar de fitness school bij jou in de buurt moeten gaan
Zwemmen is bovendien ook erg gezond, traint heel veel spiergroepen tegelijk. (Ik zou het opbouwen, ik zwem zelf ook, baantjes trekken, en ben langzaam van 20 naar 50 baantjes gegaan, en dan zwem ik zo'n half uurtje )

Verder had ik gister zo'n drukke dag dat ik maar 1 boterham en 1 appel op had om 5 uur (+ ontbijt) Toen ben ik lekker uit eten geweest met een groepje, en heb ik een heerlijke sateschotel op 's Avonds nog een evergreen. Dus nu zit ik toch nog wel boven de 1000 kcal
Oud 03-06-2005, 08:59
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 03-06-2005 @ 06:38 :
Leuke sporten: aerobics (minder zwaar dan steps, dus minder belastend voor de kuiten). We doen vaak na afloop ook nog bbb-spieroefeningen
Verder zijn er veel soorten leuke groepssporten, daar zou je even voor naar de fitness school bij jou in de buurt moeten gaan
Zwemmen is bovendien ook erg gezond, traint heel veel spiergroepen tegelijk. (Ik zou het opbouwen, ik zwem zelf ook, baantjes trekken, en ben langzaam van 20 naar 50 baantjes gegaan, en dan zwem ik zo'n half uurtje )
Ik heb ooit gefitnessed, maar dat was niet zo'n succes.
Maar ik denk dat ik dan toch maar moet gaan zwemmen. Fietsen kan trouwens ook, maar dat vind ik saai
Oud 03-06-2005, 09:14
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2005 @ 16:20 :
solero is maar 100.

Ja maar zo'n magnumbakje was iets van 250 En 100 vind ik nog vrij veel als tussendoortje. Dat zijn 2 tussendoortjes voor mij.
Oud 03-06-2005, 09:15
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-06-2005 @ 17:09 :
die heb ik ook en ik heb ook altijd honger... ben er alleen niet van aangekomen helaas. Had best 2 cups erbij willen hebben .
Je mag wel wat van mij hoor
Oud 03-06-2005, 09:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 03-06-2005 @ 10:14 :
Ja maar zo'n magnumbakje was iets van 250 En 100 vind ik nog vrij veel als tussendoortje. Dat zijn 2 tussendoortjes voor mij.
maar jij mag wel wat meer eten, dan is het handig als je grotere tussendoortjes neemt...

ik neem altijd tussendoortjes van 100 cal. Eierkoek of idd een ijsje of een cracker met kaas .
Oud 03-06-2005, 09:37
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-06-2005 @ 16:36 :
Als het goed is heeft m'n moeder de dokter gebeld, omdat ik over wil stappen op een andere pil. Misschien dat dat helpt om die cónstante honger te lijf te gaan.
Niet helemaal hetzelfde: sinds ik gestopt ben met de pil heb ik wel iets minder honger. Overstappen is ook zeker het proberen waard.
Oud 03-06-2005, 11:52
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-06-2005 @ 10:33 :
maar jij mag wel wat meer eten, dan is het handig als je grotere tussendoortjes neemt...

ik neem altijd tussendoortjes van 100 cal. Eierkoek of idd een ijsje of een cracker met kaas .
Doe ik soms ook wel.. Een cracker met kaas oid. Maar niet te vaak, eet dr liever wat meer dan in 1 keer een hoop kcal. En bij koek of ijs heb ik gelijk een ongezond gevoel, bovendien weet ik dan vaak niet hoeveel kcal erin zit en vaak schat ik zoiets dan helemaal verkeerd.
Oud 03-06-2005, 14:28
-(L)-
Zo, ik ben er ook weer eens na heeeel lang niet hier te zijn geweest
Ik heb dan ook eindelijk foto's gemaakt. Het ging alleen nogal moeilijk, dus ik heb er alleen 2 van de voorkant.
Ik wil ze liever niet online zetten, maar als iemand ze wil zien dan kun je me ff je emailadres PM'en, dan mail ik ze door
Verder gaat het wel redelijk; niet meer afgevallen en ook niet meer bijgekomen. Ik ga vanaf nu weer meelezen iig.
Oud 03-06-2005, 15:07
Freestyler*
Freestyler* is offline
om maar weer eens een vraag te stellen: hoe kan ik bewuster met eten omgaan?

is dat puur gewenning?
want pas halverwege dat stuk taart bedenk ik me dat ik gezond zou gaan eten.

mijn ritme nu helemaal door de war
gisteren pas na middernacht avond gegeten
en nu alleen nog maar dat stuk taart op
geen onwil overigens, ik heb vannacht doorgewerkt dus ben niet zo lang wakker
Oud 03-06-2005, 15:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2005 @ 10:37 :
Niet helemaal hetzelfde: sinds ik gestopt ben met de pil heb ik wel iets minder honger. Overstappen is ook zeker het proberen waard.
Ik zou graag stoppen, schijnt idd te helpen, maar dat is voor mij jammer genoeg geen optie. Dan lig ik 1x in de maand een week ziek op bed, niet erg fijn

Heb net m'n valtaf ingevuld en ik kom heel anders uit dan ik verwacht had. Ik heb vandaag te weinig gegeten (door onverwachte omstandigheden) maar ik kom toch nog op bijna 1500. Hebben jullie dat ook vaak?

Om even duidelijk te maken:
4 bb, 2x rookvlees 1x kalkoenfilet 1x lightjam
1 haring
100g ongekookte (meergranen)rijst, 150g wokgroente, 150g kalkoenfilet)
500g kwark
175mL wiener melange

Ik had verwacht dat zo'n 1200 zou zijn..
Oud 03-06-2005, 15:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-06-2005 @ 16:07 :

is dat puur gewenning?

Een planning maken een dag van tevoren.
Oud 03-06-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-06-2005 @ 16:10 :
Ik zou graag stoppen, schijnt idd te helpen, maar dat is voor mij jammer genoeg geen optie. Dan lig ik 1x in de maand een week ziek op bed, niet erg fijn
Ik weet niet hoe het bij mij gaat, voordat ik begon met de pil had ik altijd een halve week vreselijk veel pijn ed (meestal ging ik wel gewoon door, soms kon dat niet). Ik kijk het nu even aan, zie wel hoe het gaat, weer beginnen kan altijd.
Oud 03-06-2005, 15:58
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-06-2005 @ 16:10 :

Heb net m'n valtaf ingevuld en ik kom heel anders uit dan ik verwacht had. Ik heb vandaag te weinig gegeten (door onverwachte omstandigheden) maar ik kom toch nog op bijna 1500. Hebben jullie dat ook vaak?

Om even duidelijk te maken:
4 bb, 2x rookvlees 1x kalkoenfilet 1x lightjam
1 haring
100g ongekookte (meergranen)rijst, 150g wokgroente, 150g kalkoenfilet)
500g kwark
175mL wiener melange

Ik had verwacht dat zo'n 1200 zou zijn..
Rijst heeft veel calorieën, als je aardappels had gegeten was je wel heel laag uitgekomen, maar nu door de rijst dus minder. Heb ik ook wel eens ja
Oud 03-06-2005, 16:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-06-2005 @ 16:07 :

is dat puur gewenning?

ontbijten zou al wat zijn en niet meer compenseren. Gewoon je netjes houden aan het aanbevolen lijstje, weet je precies wat je op een dag mag en kan eten en dingen die er niet op staan, die eet je gewoon niet. En als je dat lijstje volgt, kun je je elke dag nog wat lekkere dingen veroorloven.
Oud 03-06-2005, 17:29
Bloem
Bloem is offline
Wow Happy, wat een mooi buikje zeg, echt heel mooi plat!
Oud 03-06-2005, 17:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-06-2005 @ 16:58 :
Rijst heeft veel calorieën, als je aardappels had gegeten was je wel heel laag uitgekomen, maar nu door de rijst dus minder. Heb ik ook wel eens ja
En je kan beter calorieen uit rijst binnenkrijgen dan uit chips ofzo
Oud 03-06-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-06-2005 @ 18:29 :
Wow Happy, wat een mooi buikje zeg, echt heel mooi plat!
Idd. (Al ben ik zelf vooral jaloers op haar benen. )
Oud 03-06-2005, 18:38
-(L)-
Leuk om die positieve reacties te lezen. Vandaag voelde ik mezelf echt weer dik, maar dit maakt veel goed

Ik had nog 'n vraag mbt dit topic; ik dacht dat het maar maximaal 100 posts zou krijgen? Nu zitten we daar toch overheen of niet?
Oud 03-06-2005, 21:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 03-06-2005 @ 19:38 :
Leuk om die positieve reacties te lezen. Vandaag voelde ik mezelf echt weer dik, maar dit maakt veel goed

Ik had nog 'n vraag mbt dit topic; ik dacht dat het maar maximaal 100 posts zou krijgen? Nu zitten we daar toch overheen of niet?
het zal wel
ik chat vrolijk verder

ik zag je foto's net
en dat buikje zag er strak uit hoor
zeker als dit zonder je buik in te houden is
trouwens die broek vind ik ook wel oke
Oud 03-06-2005, 21:19
Verwijderd
Ik wil de foto's ook zien, maar Happpy reageert niet op mijn PM!
Oud 03-06-2005, 21:47
-(L)-
Ik houd m'n buik niet in, maar ik zet 'm ook niet echt uit. Ik heb 'm gewoon normaal zoals altijd.

Ik wilde je de foto's eigenlijk gewoon niet sturen Sneeuwvlokje (Nee grapje, ik was er niet net, maar nu heb je ze )
Oud 03-06-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 03-06-2005 @ 22:47 :
Ik houd m'n buik niet in, maar ik zet 'm ook niet echt uit. Ik heb 'm gewoon normaal zoals altijd.

Ik wilde je de foto's eigenlijk gewoon niet sturen Sneeuwvlokje (Nee grapje, ik was er niet net, maar nu heb je ze )
Wauw! Jij hebt echt een mooie & strakke buik! Mag je zeker trots op zijn. Ik zou je qua gewicht trouwens echt lager schatten als ik deze foto's zie.
Oud 03-06-2005, 22:21
-(L)-
Dankjewel Op die foto weeg ik 74. Ik schommel de laatste tijd tussen 74 en 72 (bij 1,82). Ik vind het zo veel klinken, maar als ik dan de foto's zie vraag ik me af waar ik me druk over maak... Ik wil 't liefst terug naar 70, gewoon voor 't idee. Maar goed, 't lijkt er niet op dat dat lukt, dus ik leg me hier maar bij neer
Oud 04-06-2005, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 03-06-2005 @ 19:38 :
Vandaag voelde ik mezelf echt weer dik
Onterecht.

Citaat:
't wordt 250 ('k zal het ook even aanpassen in de beginpost).
Oud 04-06-2005, 10:44
Nuck
Nuck is offline
Ik zit weer op mijn oude gewicht, whoo Ik weeg nou 70 kg bij een lengte van ong. 1.78 en op zich mag er nog een beetje af, maar ik ben nu ook al supertevreden. Heb ook van heel veel mensen gehoord dat ze konden zien dat ik was afgevallen
Oud 04-06-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 04-06-2005 @ 11:44 :
Ik zit weer op mijn oude gewicht, whoo Ik weeg nou 70 kg bij een lengte van ong. 1.78 en op zich mag er nog een beetje af, maar ik ben nu ook al supertevreden. Heb ook van heel veel mensen gehoord dat ze konden zien dat ik was afgevallen
Super! Feli!
Oud 04-06-2005, 11:18
Bloem
Bloem is offline
MeelFriek, jij dacht dat jij de enige was die van die mega-vreetbuien kon hebben he? Nou, ik heb gister bijna 4000 kcal gegeten, vond het bijna beschamend om alles op te schrijven, maar goed, het staat in mijn valtaf profiel wat ik allemaal gevreten heb, als je het wilt zien. Anyway, je bent dus niet de enige met dit soort dagen
Oud 04-06-2005, 11:21
blurred
blurred is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-06-2005 @ 12:18 :
Anyway, je bent dus niet de enige met dit soort dagen
Volgens mij heeft iedereen wel van dat soort dagen. De één misschien alleen wat vaker dan de ander.
Oud 04-06-2005, 11:25
Verwijderd
Van tijd tot tijd kan ik er ook echt wat van. Maar meestal als ik een eetbui heb ga ik boterhammen eten, dus opzich pak ik het nog vrij gezond aan.

@Bloem: Mooie signature heb je!
Oud 04-06-2005, 11:56
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 04-06-2005 @ 08:33 :
't wordt 250 ('k zal het ook even aanpassen in de beginpost).
Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee. Wat is eigenlijk het nut van deze nieuwe stijl? Het 'gechat' tegengaan? Dus dat 't topic niet meer zo snel gaat? (Sorry, ik heb de vorige topics niet gelezen )..
Oud 04-06-2005, 12:00
-(L)-
Citaat:
Nuck schreef op 04-06-2005 @ 11:44 :
Zou ik dan eens een foto van jou mogen zien?
Oud 04-06-2005, 13:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 04-06-2005 @ 12:25 :

@Bloem: Mooie signature heb je!
Thanx

Nog even voor degenen die zich afvroegen hoeveel kcal een appelflap heeft: Op de Stoepje site staat het volgende:

Voedingswaarde per 100 gr.:

Energie: 292 Kcal.
Koolhydraten: 30.9
Vetten: 17.4
Eiwitten: 3.1

Hoef je dus alleen je appelflap nog maar te wegen
Oud 04-06-2005, 14:06
sheepdog
sheepdog is offline
@ Happy, ik vind je lichaam erg mooi!

Ik heb nu ook foto's gemaakt. Ik wil ze niet online zetten, maar ik wil ze eventueel wel mailen, pm je emailadres maar. Het zijn wel wazige foto's, maarja. Ben dus eigenlijk alleen niet tevreden over mijn buik. (En ik mag wel eens een zonnebankje nemen )
Oud 04-06-2005, 14:11
Verwijderd
Citaat:
sheepdog schreef op 04-06-2005 @ 15:06 :

Ik heb nu ook foto's gemaakt. Ik wil ze niet online zetten, maar ik wil ze eventueel wel mailen, pm je emailadres maar. Het zijn wel wazige foto's, maarja. Ben dus eigenlijk alleen niet tevreden over mijn buik. (En ik mag wel eens een zonnebankje nemen )
Ik ben benieuwd! Dus als je wilt mag je ze me mailen.

Ik heb trouwens ook nieuwe foto's, alleen dan nu met 4 kg extra. De meeste zien trouwens amper verschil, en de gene die verschil zien vinden me zo mooier. Ik ben dus van 58 kg (BMI: 19,2) naar 62 kg (BMI: 20,5) gegaan.
Oud 04-06-2005, 14:16
Bloem
Bloem is offline
Wil je ze laten zien Sneeuwvlokje, of hou je ze liever voor jezelf?
Oud 04-06-2005, 14:45
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 04-06-2005 @ 13:00 :
Zou ik dan eens een foto van jou mogen zien?
Ja, ik zal komende week wel even foto's maken en dan post/pm ik ze wel.
Oud 04-06-2005, 15:38
-(L)-
Citaat:
sheepdog schreef op 04-06-2005 @ 15:06 :

Dankjewel
Ik wil je foto's ook wel zien, m'n emailadres heb je

Nog ff wat betreft mijn foto's; hoe zwaar zouden jullie me inschatten als je weet dat ik 1,82 ben?
Oud 04-06-2005, 15:45
sheepdog
sheepdog is offline
Ik heb mijn foto's naar Bloem, Sneeuwvlokje en Happy gemaild.
Oud 04-06-2005, 16:20
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
@ Sheepdog.. Mag ik ook zien?
Oud 04-06-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 04-06-2005 @ 16:38 :
Dankjewel
Ik wil je foto's ook wel zien, m'n emailadres heb je

Nog ff wat betreft mijn foto's; hoe zwaar zouden jullie me inschatten als je weet dat ik 1,82 ben?
Hmm, ik zou je op een BMI van 20 schatten ongeveer. Dus laten we zeggen zo'n 66-68 kg. Ik vind je er namelijk erg slank uitzien. Je hebt een platte strakke buik en slanke benen.
Oud 04-06-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 04-06-2005 @ 12:56 :
Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee. Wat is eigenlijk het nut van deze nieuwe stijl? Het 'gechat' tegengaan? Dus dat 't topic niet meer zo snel gaat? (Sorry, ik heb de vorige topics niet gelezen )..
ff de vorige topic doorlezen dan, op de laatste pagina's staat het allemaal wel min of meer, geen zin om het te gaan herhalen, je kunt het zo terug lezen.

Mbt het inschatten van gewicht: daar ben ik heel slecht in, ik ga dus ook geen poging doen.

@sheepdog: Ik ben ook wel benieuwd. (Mail staat in m'n profiel...als je geen zin hebt om daar te kijken 't is m'n nick zonder hoofdletter met @scholieren.com erachter (ff zo ivm eventuele spam ed (niet van jou, maar 'mechanisch') ).
Oud 04-06-2005, 18:20
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 04-06-2005 @ 15:31 :
*knip*
Wow, ik ben echt jaloers op je. Je weegt 2 kg meer, bent ong even lang en toch is je buik véél platter. Echt mooi figuur heb je, ik zie trouwens weinig verschil tussen die 58 en 62, miss dat je in het echt (niet op foto) meer verschil zit, maar je hoeft echt nie weer af te vallen.

Ik heb trouwens voor het eerst getraind gisteren met een gymball, werkt echt goed . Buikspieren train je veel effectiever, normaal gesproken kan ik wel 200 sit ups doen, met zo'n bal maar 30 en dan voel ik ze echt branden. En mn rug doet geeneens pijn (nou ja, niet meer dan normaal)
Nu alleen best veel spierpijn in mn benen, maar ik sport normaal gesproken heel weinig (nooit), dus is wel logisch.

Regels voor berichten