Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-06-2005 @ 16:02 :
als ik moet leren, eet ik ook veel meer... logisch, want concentreren kost heel veel energie.
Psychische inspanning is ook inspanning inderdaad
Oud 14-06-2005, 15:37
D-sire
D-sire is offline
Daar ben ik weer eens. Ik denk dat ik het calorieën tellen enzo voorlopig maar eventjes achterwege laat. Ik word er een beetje gek van om iedere dag bij te houden wat ik eet en hoeveel ik nog mag eten. Moet donderdag ongesteld worden dus gaat weer lekker vandaag, ik móet gewoon een terwijl ik niet eens echt honger heb
Ik kijk het dus voorlopig maar eventjes aan, probeer wel zo goed mogelijk op te letten maar hou niet meer alles bij.
Oud 15-06-2005, 07:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Weet iemand waar je All Bran Plus goedkoop kunt inslaan? Bij de Albert Hein is het zelfs €3.05 per pak (Bij de Super de Boer €2.89).
Misschien weet iemand waar er ergens een aanbieding is? En of ze het bij de Makro verkopen?
Oud 15-06-2005, 07:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 15-06-2005 @ 08:05 :
Weet iemand waar je All Bran Plus goedkoop kunt inslaan? Bij de Albert Hein is het zelfs €3.05 per pak (Bij de Super de Boer €2.89).
Misschien weet iemand waar er ergens een aanbieding is? En of ze het bij de Makro verkopen?
Dat spul is gewoon vrij duur. C1000 heeft 't niet, hoef je daar iig niet te kijken
Oud 15-06-2005, 09:35
Verwijderd
Omdat ik zelf best wel gefocused ben op eten; en dan vooral op niet teveel eten, let ik er ook redelijk op wat mensen om mij heen eten.

Nou is er op mijn stage een meisje die best wel dik is. Heel aardig meisje hoor, daar niet van. Ik heb een keer met haar gepraat over het dik zijn; zij vindt dat natuurlijk ook niet leuk.
Ze is nu aan het lijnen, en drinkt de hele dag door water, en eet voor mij normaal, voor andere denk ik wel wat weinig.
Zo laat ze dat aan de buitenwereld lijken.

Nou is het zo dat er in de prullebak van de wc als zij in dienst is, altijd lege zakjes chips, lege papiertjes van twix, mars enzo liggen. Ik dacht eerst dat het toeval was, maar laatst was ik een keer alleen met haar op de afdeling, en toen kon het bijna niet anders dan dat zij dat gegeten had.

Nou vind ik dit best wel erg, vooral voor haar ofzo, en voel me hier ook een beetje rot over. Maar ja om daar nou iets van te zeggen tegen haar; ik loop daar maar stage, en ga daar alweer bijna weg. Toch lijkt het er sterk op dat ze een eetprobleem ofzo heeft.
Ik weet wel dat het mijn zaak helemaal niet is, maar omadt ik hier toch wel mee zit; wat moet ik hiermee?
Oud 15-06-2005, 10:50
Mara
Mara is offline
@MevrouwM: Volgens mij heb jij hier wel eens eerder gepost? Ik kan me vaag herinneren dat jij vrij weinig at, wat wij te weinig vinden iig. Jij was toen bang om meer te eten. (Kan ook zijn dat ik je nu zie voor iemand anders hoor )

Maar goed, als zij ook zo weinig eet is 't niet zo gek dat ze dan nog gaat snoepen.

Je kan wel met d'r praten, zo van "goh, wat eet je nu op een dag" en dan haar vriendelijk tips geven van "nou als je 6 boterhammen op een dag eet met mager beleg, en avondeten en dan nog fruit en een tussendoortje val je al af, wist je dat? Best veel.. handig, want als je het verdeelt over de dag is de kans dat je gaat snoepen veel kleiner!"

Op die manier krijgt ze de boodschap dat je genoeg moet eten en 't verdelen om niet te snoepen, zonder dat je haar 'beschuldigt'
Oud 15-06-2005, 12:01
Bloem
Bloem is offline
Mag ik een positief iets met jullie delen? Jawel he? Gekopieerd van mijn valtaf site, maar vooruit

'56 Kilo precies vanmorgen, maar niet helemaal 'eerlijk', want sinds gisteren ben ik ziek en moet ik behoorlijk moeite doen om toch nog wát naar binnen te proppen. Ik hoop dat ik me in elk geval morgen weer beter voel, want dan gaan we voor mijn vaders verjaardag bowlen en uit eten, maar als ik me zo voel is dat natuurlijk niet echt geslaagd. En weer op 1900 uitkomen gaat vandaag ook niet lukken... Nou ja, dat komt wel weer.

Het heeft wel een voordeel; toen ik mezelf vanmorgen in de spiegel zag schrok ik ervan. Mijn gevoel zei nog steeds 'hoe dunner, hoe beter', en hoewel mijn verstand het wel gewonnen had, dreinde dat gevoel nog wel steeds op de achtergrond. Tot vanmorgen dus, met 56 kilo is het niet mooi meer. Mijn buik wordt toch nooit echt gespierd of strak, en een ingevallen blubberbuikje is allesbehalve aantrekkelijk, dan beter nét iets meer vet. Raar dat een kilo zoveel verschil kan maken, want met 57 kilo vind ik het nog wel mooi. Anyway, ik ben wel blij dat ik het zelf zag, is er dus zélfs bij mij een gevoelsgrens van 'dit is té'. '

Hoera voor mijn inzicht
Oud 15-06-2005, 14:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-06-2005 @ 13:01 :
Mag ik een positief iets met jullie delen? Jawel he? Gekopieerd van mijn valtaf site, maar vooruit

'56 Kilo precies vanmorgen, maar niet helemaal 'eerlijk', want sinds gisteren ben ik ziek en moet ik behoorlijk moeite doen om toch nog wát naar binnen te proppen. Ik hoop dat ik me in elk geval morgen weer beter voel, want dan gaan we voor mijn vaders verjaardag bowlen en uit eten, maar als ik me zo voel is dat natuurlijk niet echt geslaagd. En weer op 1900 uitkomen gaat vandaag ook niet lukken... Nou ja, dat komt wel weer.

Het heeft wel een voordeel; toen ik mezelf vanmorgen in de spiegel zag schrok ik ervan. Mijn gevoel zei nog steeds 'hoe dunner, hoe beter', en hoewel mijn verstand het wel gewonnen had, dreinde dat gevoel nog wel steeds op de achtergrond. Tot vanmorgen dus, met 56 kilo is het niet mooi meer. Mijn buik wordt toch nooit echt gespierd of strak, en een ingevallen blubberbuikje is allesbehalve aantrekkelijk, dan beter nét iets meer vet. Raar dat een kilo zoveel verschil kan maken, want met 57 kilo vind ik het nog wel mooi. Anyway, ik ben wel blij dat ik het zelf zag, is er dus zélfs bij mij een gevoelsgrens van 'dit is té'. '

Hoera voor mijn inzicht
ben blij dat je dit eindelijk inziet, al is 57 mijns inziens nog te weinig voor jou, zeker met jouw lengte, maar ja... zolang je iig maar genoeg blijft eten.
Oud 15-06-2005, 16:24
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-06-2005 @ 15:23 :
ben blij dat je dit eindelijk inziet, al is 57 mijns inziens nog te weinig voor jou, zeker met jouw lengte, maar ja... zolang je iig maar genoeg blijft eten.
57 Is in gewicht ook weinig, maar het figuur en de kledingmaat die ik dan heb vind ik wel precies goed, met 60 kilo pas ik niet meer in maat 36 en dat wil ik toch wel behouden
Oud 15-06-2005, 16:41
-(L)-
Weet iemand toevallig hoeveel ckal er in die zakjes wiener melange / cappuchino zitten? (Waar je heet water bij moet doen).
Oud 15-06-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 15-06-2005 @ 17:24 :
57 Is in gewicht ook weinig, maar het figuur en de kledingmaat die ik dan heb vind ik wel precies goed, met 60 kilo pas ik niet meer in maat 36 en dat wil ik toch wel behouden
36 is ook vrij klein voor een volwassen vrouw...

Je probeert een laag gewicht 'goed' te praten... Best als je per se 57 wil wegen, maar het is gewoon weinig (niet alleen qua gewicht, zoals jij zegt), ga dan ajb geen 'excuussen' mbt figuur en/of kledingmaat aandragen, want dat klopt gewoon niet.

Ik ben btw wel blij dat je in ziet dat 57 kg echt de grens is...ik hoop ook dat je dat in blijft zien...
Oud 15-06-2005, 16:57
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-06-2005 @ 17:49 :
36 is ook vrij klein voor een volwassen vrouw...

Je probeert een laag gewicht 'goed' te praten... Best als je per se 57 wil wegen, maar het is gewoon weinig (niet alleen qua gewicht, zoals jij zegt), ga dan ajb geen 'excuussen' mbt figuur en/of kledingmaat aandragen, want dat klopt gewoon niet.

Ik ben btw wel blij dat je in ziet dat 57 kg echt de grens is...ik hoop ook dat je dat in blijft zien...
Huh, ik zoek geen excuses? Als ik met 65 kilo ook maat 36 heb is het me ook goed, maar dat is gewoon niet zo. En ik zal heus niet mijn hele leven maat 36 hebben, maar ik ben nu 'pas' 20, nog behoorlijk jong dus, heb net nieuwe kleren gekocht en mijn oude weg gegooid, wil dus liever niet weer zo aankomen dat ik wéér nieuwe kleren moet kopen

[Edit] En dus ook niet verder afvallen dat ze te groot worden he

Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 16:59.
Oud 15-06-2005, 16:58
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 15-06-2005 @ 17:41 :
Weet iemand toevallig hoeveel ckal er in die zakjes wiener melange / cappuchino zitten? (Waar je heet water bij moet doen).
Volgens valtaf zo'n beetje tussen 36 en 45 kcal per 100 ml.
Oud 15-06-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 15-06-2005 @ 17:57 :
Huh, ik zoek geen excuses? Als ik met 65 kilo ook maat 36 heb is het me ook goed, maar dat is gewoon niet zo. En ik zal heus niet mijn hele leven maat 36 hebben, maar ik ben nu 'pas' 20, nog behoorlijk jong dus, heb net nieuwe kleren gekocht en mijn oude weg gegooid, wil dus liever niet weer zo aankomen dat ik wéér nieuwe kleren moet kopen

[Edit] En dus ook niet verder afvallen dat ze te groot worden he
Je zoekt redenen waarom 57 kg bij jou wel goed zou zijn, ik vind dat excusen zoeken voor dat lage gewicht. (Daar mag je anders over denken, maar dat is hoe ik er over denk.)
Oud 15-06-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-06-2005 @ 11:50 :
verhaal
Ja ik heb hier wel eens eerder gepost ja. En ja ik at weinig. Tegenwoordig eet ik wel iets meer (maar ik loop dan ook stage), maar nog steeds niet echt bijster veel; nou ja dat zal wel gewoon bij mij horen . Wel heb ik nog steeds af en toe rare ideeen waar mijn moeder dan echt boos over wordt als ze dat hoort .
Zo is het op mijn stage dat je daar gewoon brood mag pakken (ik loop als verpleegkundige in een woongroep stage); nou ja dat beleg wat ze daar hebben is niet echt lekker. Dus dan blijft er eigenlijk alleen kaas over. Ik vind het dan wel echt ''erg'' dat ik kaas moet eten omdat het zo vet is...

Maar ja ik weet natuurlijk niet wat dat meisje op mijn stage 's morgens en 's avonds thuis eet. Ik bedoel ik zie het alleen op het werk.
En zij heeft al een soort dieet dat ze 6 keer op een dag eet ofzo. Nou ja ik vind dat echt van die moderne dieeten; volgens mij is het gewoon het beste om 3 keer te eten en tussendoor fruit.
Maar goed, zei zegt dat ze wel gewoon kaas enzo mag eten, nou ja dat kan natuurlijk ook wel.

Verder heb ik er wel eens met haar over gesproken, omdat ik juist anders ben ofzo. Mwag zei eet ook uit verdriet en voor de gezelligheid; ze vindt het wel heel moeilijk allemaal om lekkere dingen te laten staan.
maar dan om dan op de wc chips te gaan eten ik vind dat echt een beetje zielig; heb een beetje het gevoel dat ik daar iets mee moet zeg maar.
Oud 15-06-2005, 21:25
Mara
Mara is offline
@MevrouwM: Ik vind je argument voor dat weinige eten 'het hoort bij mij' niet kloppen, maar daar zullen we maar niet verder op ingaan

Ik snap je wel, je wilt haar natuurlijk graag wel helpen. Maar wat te zeggen.. Als je d'r écht wil helpen, kan je tegen d'r zeggen dat je altijd een luisterend oor hebt voor d'r problemen met eten. Je kan d'r niet dwingen om te praten, oid, maar als ze weet dat jij d'r wel wilt helpen en wil luisteren doe je al een boel goed. Dan ligt 't aan haar wat ze er mee doet.
Oud 16-06-2005, 13:33
blurred
blurred is offline
@ Bloem: Ik begrijp niet dat een verschil van één kilo voor jou zoveel verschil kan maken. Volgens mij is het toch echt meer psychisch dan echt waar, zeg maar.

@ MevrouwM: Ik denk dat je colleg'a een dieet niet echt vol kan houden, maar dat ze dat niet toe wil geven tegenover mensen die ze kent, omdat ze dan misschien het gevoel heeft zwak of "mislukt" te zijn. En op de WC is er echt niemand die ziet dat je eet, dus kun je zo met een gerust hart de schijn ophouden.

Maar dit is inderdaad niet gezond en goed, maar ik weet ook niet zo gauw hoe je dat het beste aan kunt pakken. Direct tegen haar zeggen werkt waarschijnlijk niet omdat dat te confronterend is, dus zou ik proberen om via omwegen duidelijk te maken wat jij weet en vind, zoals Meelfriek al zegt.
Oud 16-06-2005, 13:50
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 16-06-2005 @ 14:33 :
@ Bloem: Ik begrijp niet dat een verschil van één kilo voor jou zoveel verschil kan maken. Volgens mij is het toch echt meer psychisch dan echt waar, zeg maar.

Niet alleen ik zag het, mijn moeder ook, 't is echt raar. Maar goed, alles komt ook altijd meteen bij mijn buik/taille eraan, dus misschien dat het nu ook precies daar eraf was ofzo Ik heb het niet gemeten eigenlijk.

Leonoor, zo zou je het ook kunnen zien ja, maar goed
Oud 16-06-2005, 15:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
zo, ik ben hier een tijdje niet geweest
laatste keer toen ik die foto's online gezet had
en ja, het is gewoon het vet op mijn buik
al zou het enorm schelen voor het zicht als ik niet zo'n holle houding had
Als ik mijn buik inhoud vind ik alles prima

maar ondertussen
houd ik niet elke dag precies bij wat ik eet
maar ik denk dat het redelijk is
soms gaat het fout (alleen 3 boterhammen en wat koekjes op een dag, terwijl ik wel 2 uur sport, of juist een etentje waardoor ik veel te veel binnenkrijg), maar dat is niet met opzet en meestal - 80% van de dagen - zit ik tussen de 1500 en 2000. Al is het voedsel waarmee ik daar aan kom niet altijd even gezond.

Desalniettemin weeg ik nog steeds precies 57 kg volgens mijn weegschaal. Dat is toch raar als je een maandje zo bezig bent. Misschien eet ik te weinig of te eenzijdig, maar dan nog zou je verwachten dat er wel iets afgaat, al is het alleen maar vocht in het begin ofzo. En te veel eten kan ik me ook niet echt voorstellen. Ik weet dus niet zo goed wat ik er mee aan moet. Die twee kg die ik er graag af wil hebben zijn ook voor het gevoel. Ik wil niet 60kg gaan wegen
Oja, in cm lijk ik nu zelfs wel boller, maar misschien was ik vorige keer met meten corrupt

En als ik dan hier kom, wil ik ook net zo dun zijn als Bloem. Wat niet goed is. En dan ben ik bang dat ik ook niet meer in 36 pas enzo

Er veel mee bezig zijn heeft weinig zin naar mijn idee. Herinnert me aan het feit dat het me maar niet lukt.
Dus tel ik niet steeds cal en ben ik hier ook niet zo vaak.

Morgen wordt denk ik maar even heel veel lekkers eten. Slecht, maar daar heb ik nu echt weer een keer beheofte aan.
Oud 16-06-2005, 16:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Freestyler: is het dan niet meer iets voor jou om houdingstherapie zoals Mensendieck of Cesar te gaan volgen in plaats van te gaan lijnen?
Oud 16-06-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-06-2005 @ 22:25 :
@MevrouwM: Ik vind je argument voor dat weinige eten 'het hoort bij mij' niet kloppen, maar daar zullen we maar niet verder op ingaan
Nou ja toch ff wel .
Maar ik vind dat wel gewoon. Net zoals bij mijn zus veel eten hoort. Tsjaa.. het klinkt mss nu een beetje af een raar argument. Maar het valt allemaal mee . Ik eet gezond (en genoeg!), en maak me niet al te druk over mijn lijn .
Oud 16-06-2005, 20:13
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 16-06-2005 @ 18:34 :
Nou ja toch ff wel .
Maar ik vind dat wel gewoon. Net zoals bij mijn zus veel eten hoort. Tsjaa.. het klinkt mss nu een beetje af een raar argument. Maar het valt allemaal mee . Ik eet gezond (en genoeg!), en maak me niet al te druk over mijn lijn .
als je er geen gezondheidsproblemen door hebt is het idd gewoon niet erg lijkt mij...

ik weet al waarom ik zo veel at... was migraine op komst.. ...
maargoed aankomen lukt nog steeds niet
Oud 16-06-2005, 20:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-06-2005 @ 16:01 :
zo, ik ben hier een tijdje niet geweest
laatste keer toen ik die foto's online gezet had
en ja, het is gewoon het vet op mijn buik
al zou het enorm schelen voor het zicht als ik niet zo'n holle houding had
Als ik mijn buik inhoud vind ik alles prima

maar ondertussen
houd ik niet elke dag precies bij wat ik eet
maar ik denk dat het redelijk is
soms gaat het fout (alleen 3 boterhammen en wat koekjes op een dag, terwijl ik wel 2 uur sport, of juist een etentje waardoor ik veel te veel binnenkrijg), maar dat is niet met opzet en meestal - 80% van de dagen - zit ik tussen de 1500 en 2000. Al is het voedsel waarmee ik daar aan kom niet altijd even gezond.

Desalniettemin weeg ik nog steeds precies 57 kg volgens mijn weegschaal. Dat is toch raar als je een maandje zo bezig bent. Misschien eet ik te weinig of te eenzijdig, maar dan nog zou je verwachten dat er wel iets afgaat, al is het alleen maar vocht in het begin ofzo. En te veel eten kan ik me ook niet echt voorstellen. Ik weet dus niet zo goed wat ik er mee aan moet. Die twee kg die ik er graag af wil hebben zijn ook voor het gevoel. Ik wil niet 60kg gaan wegen
Oja, in cm lijk ik nu zelfs wel boller, maar misschien was ik vorige keer met meten corrupt

En als ik dan hier kom, wil ik ook net zo dun zijn als Bloem. Wat niet goed is. En dan ben ik bang dat ik ook niet meer in 36 pas enzo

Er veel mee bezig zijn heeft weinig zin naar mijn idee. Herinnert me aan het feit dat het me maar niet lukt.

Morgen wordt denk ik maar even heel veel lekkers eten. Slecht, maar daar heb ik nu echt weer een keer beheofte aan.
hoe lang ben jij?
Oud 16-06-2005, 20:40
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-06-2005 @ 21:34 :
hoe lang ben jij?
1.71
Oud 16-06-2005, 22:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-06-2005 @ 21:40 :
1.71
en jij wil nog afvallen ?
Oud 17-06-2005, 07:14
Verwijderd
Ik denk dat het dan idd een teken is dat je lichaam op een goed gewicht zit. Dan val je niet meer zo simpel af. Zeker niet als je te weinig eet ("spaarstand"). Je kunt beter gezond eten, dan is dat iig goed en als je dan iets afvalt, dan is dat mooi meegenomen (maar je bent al licht voor je gewicht, of je het nu gelooft of niet).
Oud 17-06-2005, 09:52
Verwijderd
De laatste tijd geen tijd/zin gehad om te gaan hardlopen.. Kon gewoon de motivatie niet vinden.. Waarschijnlijk doordat ik nog van alles moest leren voor volgende week (tentamenweek), dan ben ik altijd gedemotiveerd voor alles

Maar ben nu net terug van 40 minuten hardlopen!
(Nja: 10 rennen, 2 lopen, 10 rennen, 2 lopen, 20 rennen)
Voelt goed!
Oud 17-06-2005, 10:09
Martine1986
Martine1986 is offline
Ben al een tijdje niet geweest hier, t gaat ook al een tijdje niet zo goed
Eerst bij mn ouders geweest en daar gaat het altijd slecht (te veel lekkere dingen in huis +moeilijk om me aan mn schema te houden). Mn moeder vond trouwens wel dat ik er mager uitzag Daar kom ik zelf niet helemaal bij, maar goed.
Iig; toen ik maandag weer thuis kwam moest ik ongesteld worden dus heb twee dagen echt absurd veel (en slecht gegeten) En ben nu ongesteld en eet juist weer bijna niets, alles staat me een beetje tegen.
Maar goed, morgen een barbecue bij de ouders van mn vriendje, probeer ik daar gewoon niet al te slecht te eten (ik hou zoiezo al niet zo van barbecuen, te veel vlees, dus hou het maar bij stokbrood en salades en misschien een stukje kip als dat er is) En dan ga ik vanaf zondag gewoon weer vol goede moed beginnen.
Ik zou eigenlijk ook wel willen gaan hardlopen, maar op een of andere manier schaam ik me er echt voor om in mn eentje te gaan rondrennen buiten, ik heb nmlk echt totaaal geen conditie. Bovendien zou ik niet weten waar ik heen moest gaan.
Maarja, misschien toch maar eens proberen met behulp van zo'n schema.
Oud 17-06-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-06-2005 @ 11:09 :
hardlopen, maar op een of andere manier schaam ik me er echt voor om in mn eentje te gaan rondrennen buiten, ik heb nmlk echt totaaal geen conditie. Bovendien zou ik niet weten waar ik heen moest gaan.
Je hoeft toch ook niet ergens heen te gaan? Je rent een rondje, je gaat dus van huis naar huis, verder niet ergens heen. Ga 's ochtends vroeg, dan zijn er nog weinig mensen buiten. En anders kan je vast wel iets anders zoeken (bv. zwemmen) om je conditie op te bouwen. Kun je daarna altijd nog hard gaan lopen als je dat wilt.
Oud 17-06-2005, 10:28
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2005 @ 11:13 :
Je hoeft toch ook niet ergens heen te gaan? Je rent een rondje, je gaat dus van huis naar huis, verder niet ergens heen. Ga 's ochtends vroeg, dan zijn er nog weinig mensen buiten. En anders kan je vast wel iets anders zoeken (bv. zwemmen) om je conditie op te bouwen. Kun je daarna altijd nog hard gaan lopen als je dat wilt.
dat snap ik wel..
maar ik ken het hier allemaal niet zo goed, en weet dan niet wat voor rondje ik moet rennen, en ik woon een beetje in een ehm 'aso-buurt' dus dat maakt het er niet beter op Maar ik zal het maandag denk ik gewoon maar eens proberen.
Oud 17-06-2005, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-06-2005 @ 11:28 :
dat snap ik wel..
maar ik ken het hier allemaal niet zo goed, en weet dan niet wat voor rondje ik moet rennen, en ik woon een beetje in een ehm 'aso-buurt' dus dat maakt het er niet beter op Maar ik zal het maandag denk ik gewoon maar eens proberen.
Mooie reden om het wat beter te leren kennen. Desnoods pak je de kaart er bij en stippel je daar een route op uit ofzo.

Succes maandag.
Oud 17-06-2005, 10:41
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-06-2005 @ 16:01 :

Als je maat 36 hebt bén je toch 'net zo dun' als ik? Het was in elk geval niet mijn bedoeling om nu een soort 'voorbeeld' te worden ofzo, integendeel, want mijn BMI is gewoon best laag, maar mijn centimeters en kledingmaat zijn niet ondermaats ofzo. Gewicht zegt toch niet zoveel ivm spieren enzo.

[Edit] Ik kom niet zo goed uit mijn woorden de laatste dagen, maar wat ik dus bedoel is dat jouw BMI misschien wel hoger is dan het mijne, maar je cms smaller zijn en je kledingmaat hetzelfde, dus dat je nooit dikker kunt zijn dan ik, maar gewoon meer spierweefsel hebt ofzo

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 10:44.
Oud 17-06-2005, 12:11
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
@ Bloem: Ik geloof best dat die ene kilo verschil kon maken in hoe je eruit ziet. Vooral als je al best slank bent.
En even over dat 'gewicht goed praten' waar het eerder over ging: Ik geloof dat jij best goed weet waar je mee bezig bent en hoe je met je lichaam moet omgaan. Dat wou ik even zeggen, omdat het me best frustrerend lijkt als mensen zeggen dat je je 'lage gewicht goedpraat' en dergelijke. Dus voor jou van mij een r.e.s.p.e.c.t. voor je inzicht
Oud 17-06-2005, 12:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2005 @ 08:14 :
Ik denk dat het dan idd een teken is dat je lichaam op een goed gewicht zit. Dan val je niet meer zo simpel af. Zeker niet als je te weinig eet ("spaarstand"). Je kunt beter gezond eten, dan is dat iig goed en als je dan iets afvalt, dan is dat mooi meegenomen (maar je bent al licht voor je gewicht, of je het nu gelooft of niet).
Ik wil ook altijd heel graag 63 kilo wegen maar ik kan best makkelijk afvallen tot 65 kilo maar lager kom ik echt niet. Ik heb me er nu maar bij neergelegd dat dat gewicht bij me hoort. Het is een gezond gewicht voor mijn lengte en mijn vriend vindt dat ik er zo goed uit zie en dat vind ik stiekem toch ook wel belangrijk.
Oud 17-06-2005, 13:10
blurred
blurred is offline
Martine1986; woon jij nou in Maastricht? Daar staat me iets van bij... Daar kun je echt wel goed hardlopen hoor. Je hebt een park in de buurt van de Onzelievevrouwewal, heel veel ruimte daar. En het is er ook nog eens mooi
Oud 17-06-2005, 14:29
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
blurred schreef op 17-06-2005 @ 14:10 :
Martine1986; woon jij nou in Maastricht? Daar staat me iets van bij... Daar kun je echt wel goed hardlopen hoor. Je hebt een park in de buurt van de Onzelievevrouwewal, heel veel ruimte daar. En het is er ook nog eens mooi
jup..
Ken dat park geloof ik wel. Het stadspark gewoon toch? Bij de nieuwe brug? Lijkt me idd op zich wel fijn, maar ik ben dan weer zo iemand die het beschamend vindt om daar zo in mn eentje rond te gaan rennen
Oud 17-06-2005, 14:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-06-2005 @ 15:29 :
jup..
Ken dat park geloof ik wel. Het stadspark gewoon toch? Bij de nieuwe brug? Lijkt me idd op zich wel fijn, maar ik ben dan weer zo iemand die het beschamend vindt om daar zo in mn eentje rond te gaan rennen
Gewoon even je er overheen zetten. Na een paar keer ga je 't 'gewoon' vinden
Oud 17-06-2005, 15:11
blurred
blurred is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-06-2005 @ 15:29 :
maar ik ben dan weer zo iemand die het beschamend vindt om daar zo in mn eentje rond te gaan rennen
Moet jij daar gewoon eens een keertje gaan wandelen, en kijken hoeveel mensen daar in hun eentje rondrennen. Zou je het wel willen als je iemand had om samen mee te rennen?
Oud 17-06-2005, 16:07
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
blurred schreef op 17-06-2005 @ 16:11 :
Moet jij daar gewoon eens een keertje gaan wandelen, en kijken hoeveel mensen daar in hun eentje rondrennen. Zou je het wel willen als je iemand had om samen mee te rennen?
jup, met zn tweeen is altijd minder erg dan in je eentje..
maar probeer maar eens iemand te vinden die net zo'n slechte conditie heeft als ik en er ook wat aan wil doen..
Oud 17-06-2005, 16:09
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-06-2005 @ 17:07 :
maar probeer maar eens iemand te vinden die net zo'n slechte conditie heeft als ik en er ook wat aan wil doen..
Oud 17-06-2005, 17:16
Phie.
Phie. is offline
Uhm ik óok een hele beroerde conditie

Maar ben nu heel fanatiek op een hometrainer aan het fietsen. Lekker binnen, heb alleen niet het idee dat het helpt
Oud 17-06-2005, 18:31
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 17-06-2005 @ 13:11 :
@ Bloem: Ik geloof best dat die ene kilo verschil kon maken in hoe je eruit ziet. Vooral als je al best slank bent.
En even over dat 'gewicht goed praten' waar het eerder over ging: Ik geloof dat jij best goed weet waar je mee bezig bent en hoe je met je lichaam moet omgaan. Dat wou ik even zeggen, omdat het me best frustrerend lijkt als mensen zeggen dat je je 'lage gewicht goedpraat' en dergelijke. Dus voor jou van mij een r.e.s.p.e.c.t. voor je inzicht
Lief, dankjewel
Oud 17-06-2005, 19:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
als ik in maastrciht zou wonen zou ik direct meegaan
maar je kunt ook sochtends vroeg rennen, om half 7 ofzo
heb ik een tijdje gedaan
dan zijn er iig geen vervelende hangjongeren

@bloem
spieren. ik? haha
Oud 17-06-2005, 21:26
Verwijderd
Ik heb trouwens ook eens foto's gemaakt..
Ik heb ze (tijdelijk) op mijn valtaf profiel staan

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 21:54.
Oud 17-06-2005, 22:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Koel schreef op 17-06-2005 @ 22:26 :
Ik heb trouwens ook eens foto's gemaakt..
Ik heb ze (tijdelijk) op mijn valtaf profiel staan
ik heb even gekeken
en ik vind jou echt helemaal niet dikkig ofzo
zeker je middel niet
gewoon normaal postuur
wel lijken je schouders wat breder vind ik, maar dat is iets anders dan dik zijn
Oud 17-06-2005, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-06-2005 @ 23:58 :
ik heb even gekeken
en ik vind jou echt helemaal niet dikkig ofzo
zeker je middel niet
gewoon normaal postuur
wel lijken je schouders wat breder vind ik, maar dat is iets anders dan dik zijn
Dankjewel
Ik ben ook inmiddels al ruim 10 kg afgevallen dus echt dik ben ik ook niet meer.. vind ik zelf ook niet..
Heb inderdaad brede schouders.., heb ik altijd al, maar vind ik zelf niet lelijk ofzo.. Mn armen zijn niet ongelooflijk vet ofzoiets..
Oud 18-06-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-06-2005 @ 17:07 :
Ik heb tot mijn 16de in Maastricht gewoond en ik rende wel vaker bij biesland/ campagne. Nou weet ik niet waar jij woont en of dat te doen is, maar daar is het erg mooi en je kunt zo tussen de velden rennen dus niemand die je ziet! (en als ik nog in Maastricht woonde zou ik met je meegaan!)
Oud 19-06-2005, 11:33
Hagel
Hagel is offline
Ik weet dat het eigenlijk niet mag maar ik ben ontzettend blij en mijn vriend tegen wie ik het altijd vertel is op vakantie maar ik sta net op de weegschaal en hij zegt 66 (was steeds 69/70/71) Ik heb expres 3 weken ongeveer er niet opgestaan omdat ik te obsessed werd, mijn god ik ben echt blij,

Maar over hardlopen, ik zal ook graag willen beginnen maar ik vind het zo moeilijk ook alleen. Nu zou mijn vriend mee gaan rennen maar had steeds snel last van zijn knie duis die gaat na de vakantie eerst naar de huisarts. Daarom ben ik begonnen met mountainbiken, eerst een km of 6, daarna steeds verder en tuurlijk zo ver is het niet maar elke dag 15 km snel fietsen helpt ook wel aan je conditie. Dus als je niet durft te rennen lijkt mountainbiken me ook wel een goede optie?
Oud 19-06-2005, 11:52
woezel
woezel is offline
of zwemmen en touwtje springen
Oud 19-06-2005, 21:44
-(L)-
Ik wist niet dat er zoveel mensen in (de buurt van) Maastricht wonen. Ik zou inderdaad ook voor 't stadspark gaan, 's morgens vroeg
Topic gesloten

Regels voor berichten