Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 29-06-2005 @ 21:23 :
Ik ben afgevallen omdat ik ziek was, niet omdat ik ineens heel weinig at ofzo.
Veranderd dat iets aan je gewicht dan?
Oud 29-06-2005, 20:45
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2005 @ 21:44 :
Veranderd dat iets aan je gewicht dan?
Nee, maar wel aan de reden van dat gewicht. Bovendien zat er sinds ik beter ben in een paar dagen ook weer 1,5 kilo aan, dus dan ga ik me er geen zorgen om maken dat dat gewicht zo laag blijft.
Oud 29-06-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 29-06-2005 @ 21:45 :
Nee, maar wel aan de reden van dat gewicht.
Dus? Het veranderd niets aan het feit dat een bmi van 17,68 (dus met die 1,5 kg erbij) al redelijk ondergewicht is.
Oud 29-06-2005, 20:52
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2005 @ 21:48 :
Dus? Het veranderd niets aan het feit dat een bmi van 17,68 (dus met die 1,5 kg erbij) al redelijk ondergewicht is.
Ja, maar je kan ook moeilijk verwachten dat dat wat er in bijna 2 weken afgaat, in 3 dagen weer bij is.
Oud 29-06-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 29-06-2005 @ 21:52 :
Ja, maar je kan ook moeilijk verwachten dat dat wat er in bijna 2 weken afgaat, in 3 dagen weer bij is.
Ook dat veranderd niets aan je gewicht.

(Als je zo schommelt met je gewicht ed (dit is niet de eerste keer), kun je misschien beter een soort van 'veiligheidszone' inbouwen, dus normaal iets meer wegen, zodat je als je wat afvalt niet meteen ondergewicht hebt. Lijkt me ook beter voor je lichaam, juist ook op de momenten dat het minder goed gaat, dan heeft het dat beetje extra voeding ed juist extra hard nodig, lijkt me.)
Oud 29-06-2005, 21:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mag je vinden, ik vind van niet. Ik ben afgevallen omdat ik ziek was, niet omdat ik ineens heel weinig at ofzo. Maar ik denk niet dat het een goed idee is om daar in dit topic een discussie over te beginnen, dus, jij jouw mening, ik de mijne?
Laatste opmerking dan. Je hebt afgelopen weken wel degelijk weinig gegeten, dat kun je zien op valtaf en daar val je van af. Als je ziek bent snap ik dat je minder eet, maar je eet dan dus wel degelijk weinig en ik geloof niet dat je afgelopen weken ziek bent geweest...
Oud 29-06-2005, 21:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Shit zeg, het gaat echt slecht. Ik had al door dat ik slecht at maar dat het zo slecht was wist ik niet. Net ingevuld in de Becel voedingsmeter, 1400nogwat calorieen. Echt veel te weinig dus al heb ik ook tijden gehad dat ik gewoon normaal at en daar 1300 scoorde.

Ik vind het zo moeilijk om regelmatig te eten als ik vakantie heb of iig geen les heb. Ik kan niet eten als ik alleen ben, kan alleen eten met mensen om me heen. Met mijn huisgenootjes was het makkelijk, omdat het gezellig was gingen er zo nog wel twee boterhammen bij maar nu heb ik al moeite om vier boterhammen te eten op een dag.

Gelukkig is het alweer wat minder warm, heb vanavond ook al wel goed gegeten, veel meer dan dat halve bordje eten van gisteren. Daar ben ik wel blij mee. Nu overdag nog Het vervelende is dat mijn vriend eigenlijk nooit ontbijt in het weekend enzo dus dan doe ik dat ook meestal niet terwijl ik dat eigenlijk niet kan hebben. Iemand tips om het eten in je eentje aantrekkelijker te maken?
Oud 30-06-2005, 07:48
Verwijderd
snel even iets naar binnen lepelen, dat maakt het niet aantrekkelijker maar wel minder vervelend of dingen eten die je echt lekker vindt. Desnoods maak je ontbijt op bed voor jullie allebei, dan kan hij moeilijk weigeren en zit jij lekker samen te eten
Oud 30-06-2005, 07:48
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Mag je vinden, ik vind van niet. Ik ben afgevallen omdat ik ziek was, niet omdat ik ineens heel weinig at ofzo. Maar ik denk niet dat het een goed idee is om daar in dit topic een discussie over te beginnen, dus, jij jouw mening, ik de mijne?
Ik denk niet dat je jouw situatie kunt vergelijken met anderen. Een chronische ziekte vraagt gewoon veel van je lichaam, helaas... Ik ben zelf 26kg in 6 maanden bijgekomen tijdens het gebruik van Prednison, ook al zou ik nu weer op mijn oude gewicht komen: je lichaam verandert er door, je verliest veel spieren doordat je niet (of nauwelijks kunt bewegen). Het zal nooit meer zo strak en slank worden als toen. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik snap het wel. Ik verlies ook heel snel een paar kilo en kom ze ook weer zo bij (in mijn geval is dat negatief ), en het gebruik van mijn medicatie heeft ook veel invloed op mijn eetlust. Wat ik wil zeggen is dat het gewoon anders is, je kunt een ziek lichaam niet met een gezond lichaam vergelijken.
Oud 30-06-2005, 08:21
Phoenix-123
Phoenix-123 is offline
Hallo mensen,

Ik ben een meisje van 18 jaar met een lengte van ong 1.67m.
Mijn gewicht is bijna 82 kilo.

Ik voel me erg ongelukkig met dit gewicht en de omvang die ik heb. Ongeveer een jaar geleden was ik rond de 78 kilo. Hier baalde ik al van en ben toen afgevallen tot de 72 kilo. Het viel bijna iedereen op, en heb er heel veel positieve reacties op gehad.

Toen kreeg ik een vriend en ben begonnen met de pil. Ik ben ineens weer aangekomen. Eerst tot ong 75 kilo, maar steeds verder. Ik weet zelf ook dat het niet alleen door de pil komt, maar toch eet ik gezond en snoep ik niet al te veel.

Nu ben ik op mijn huidige gewicht en ik heb het idee dat ik alleen nog maar dikker wordt. Het vet zat eerst vooral op mijn benen, maar nu heb ik ook een hele dikke kont, krijg ik een dikke buik en de rest van mn lichaam wordt ook steeds meer ondergedekt door vet

Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen, want ik wil niets liever dan gewicht kwijt te raken, en weer een beetje mijn oude postuur terug te krijgen.

Liefs een onzeker meisje....
Oud 30-06-2005, 10:35
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-06-2005 @ 22:44 :
Laatste opmerking dan. Je hebt afgelopen weken wel degelijk weinig gegeten, dat kun je zien op valtaf en daar val je van af. Als je ziek bent snap ik dat je minder eet, maar je eet dan dus wel degelijk weinig en ik geloof niet dat je afgelopen weken ziek bent geweest...
Pardon? Heb jij de inhoud van mijn wc geinspecteerd die weken? Ik vraag me af waarom ik hier eigenlijk op in ga, want als je niet geloofd wat ik vertel kan ik zeggen wat ik wil, maar dan heeft het toch geen zin. Laat ook maar zitten dan.

[Edit] En zó weinig was het niet, de laatste week zat ik gemiddeld boven de 1700 volgens mij, de week ervoor een paar keer op 1500, dat klopt, daar heb ik ook vrij snel wat aan verandert.
Oud 30-06-2005, 11:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tot nu toe gaat het vandaag al weer wat beter, heb ontbeten vanmorgen
Oud 30-06-2005, 16:09
Verwijderd
ik eet 2 keer per dag

smiddag(half1 ) iets bv 1 broodje met boterhammenworst

(ik hou gewoon niet van brood)

en dan s'avonds(rond 5 uur) eet ik gewoon mee thuis...

en dan in het weekend gewoon chips..

dit doe ik nu ong 2 weken en ik ben nog niet afgevallen

oja nog iets ik heb altijd honger savonds.. dan bedoel ik dus na 7 uur....

en dan iets heel anders ik ben soms 3 maanden niet ongesteld(vanaf mijn 16de) en dan weer wel.... (onregelmatig dus..)

en ik ben al 18 dus zou toch onderhand wel moeten..
Oud 30-06-2005, 16:20
Verwijderd
@Rammetjuh87: Eet meer. Je eet nu veel te weinig, je lichaam gaat dan op de spaarstand. Daarnaast is het gewoon ook errug ongezond. (En logisch dat als je overdag zo weinig eet, dat je dan 's avonds hoger hebt.)

Onregelmatig ongesteld zijn hebben veel mensen (ook mensen van 18 (en ouder) - zeker als ze pas twee jaar ongesteld zijn). Als je je zorgen maakt zou je eens langs je huisarts kunnen gaan
Oud 30-06-2005, 16:49
Verwijderd
als je niet van brood houdt, kun je ook andere dingen met ongeveer dezelfde ingredienten eten; 2 volkoren beschuiten of knackebrodjes zijn een aardige vervanging voor 1 snee brood; een vol bord brinta of havermout is een vervanging voor 2 sneden brood plus een zuivelproduct. Muesli en cornflakes zijn geen echt goede vervangers maar voor zo af en toe kun je ook een portie daarvan eten in plaats van 1 snee brood.

Het voedingscentrum raadt meisjes/jonge vrouwen aan om op een dag minimaal 5 sneetjes brood, 2 zuivelproducten, 2 fruitproducten, 4 opscheplepels groenten, 3 opscheplepes aardappels/pasta/rijst en 1 stuk vlees/vis/vervanger te eten. Als je dit eet maar verder niets (ja broodbeleg natuurlijk, en een extra snee brood of extra stuk fruit is ook geen probleem), en als drinken water neemt (of thee/koffie zonder suiker, of cola light) val je hoogstwaarschijnlijk af (tenzij je een stofwisselingsziekte hebt of nog op spaarstand staat van een crashdieet). Je kunt dus ook in plaats van die 5 sneetjes brood, bijvoorbeeld 1 bord pap en 6 plakjes knackebrod eten.
Oud 30-06-2005, 17:28
Kimisa
Kimisa is offline
Ik heb de laatste tijd echt een heel slecht eetpatroon, ik denk nu zo'n 2 maanden. Het erge is dat ik en mijn lichaam gewend is geraakt aan het weinig eten, ik denk dat ik per dag nog niet eens aan de 1000 kcal kom.

Ik weet dat het ongezond is, maar ik weet gewoon niet wát ik moet eten om aan die calorien te komen, want ik eet gewoon niet veel. Soms ga ik maar m&m's eten om toch maar energie binnen te krijgen.

Wat zou ik moeten doen? Het is zo dat er bij mij thuis heel weinig gezonde dingen zijn en ik ben daar een beetje op gefixeerd de laatste tijd. Ik eet liever niets dan dat ik dat eet (denk aan chocoladepasta ed, bijna geen fruit of gezond beleg). De dingen die er wel bij mij thuis zijn die zijn dan bv 30 kcal. 5 van die dingen en ik heb pas 150 kcal op. En daar heb ik meestal al genoeg aan, tenminste voor mijn gevoel, niet voor mijn maag.

Oud 30-06-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Kimisa schreef op 30-06-2005 @ 18:28 :
Wat zou ik moeten doen? Het is zo dat er bij mij thuis heel weinig gezonde dingen zijn en ik ben daar een beetje op gefixeerd de laatste tijd. Ik eet liever niets dan dat ik dat eet (denk aan chocoladepasta ed, bijna geen fruit of gezond beleg). De dingen die er wel bij mij thuis zijn die zijn dan bv 30 kcal. 5 van die dingen en ik heb pas 150 kcal op. En daar heb ik meestal al genoeg aan, tenminste voor mijn gevoel, niet voor mijn maag.
Lees de post van Sarah boven die van jou, daarin staat wat het voedingscentrum aanraadt om te eten.

Vraag je ouders om gezonde dingen te kopen of koop ze desnoods zelf.
Oud 30-06-2005, 17:53
Kimisa
Kimisa is offline
Ik ga ze zelf kopen denk ik.

Zie je, uit die post van Sarah haal ik ook al dat ik veel te weinig eet. 1 bord pap en 6 knackebrod zou voor mij echt veel zijn op een dag (wel met avondeten).

Ik kan het eten denk ik beter opbouwen ipv in een keer wel veel eten he?
Oud 30-06-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Kimisa schreef op 30-06-2005 @ 18:53 :
Ik kan het eten denk ik beter opbouwen ipv in een keer wel veel eten he?
Dat is denk ik voor je zelf wel prettiger, ja.
Oud 30-06-2005, 17:56
Verwijderd
en wat ik noem is eigenlijk minimaal.... om te voorkomen dat je afvalt, mag je nog wel wat meer eten (de meeste mensen doen dat met behulp van snoep en frisdrank, natuurlijk niet de meest gezonde manier ).

Als je het fijner vindt om in één keer over te stappen moet je dat doen, maar opbouwen is voor de meeste mensen makkelijker
Oud 30-06-2005, 19:07
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nooit honger overdag...

avond eten eet ik wil genoeg groente&vlees

ik drink ook alleen water en thee soms maar dan wel weer met suiker hmz anders vind ik het vies.

maar van dat beschuit is wel een goed idee!!

is het slecht als je er hagelslag op doet (denk het wel hehe)

wat kan je er beter op doen wat niet zo slecht is?

pap/pudding of fruit ofzo neem ik nooit
Oud 30-06-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2005 @ 17:20 :
@Rammetjuh87: Eet meer. Je eet nu veel te weinig, je lichaam gaat dan op de spaarstand. Daarnaast is het gewoon ook errug ongezond. (En logisch dat als je overdag zo weinig eet, dat je dan 's avonds hoger hebt.)

Onregelmatig ongesteld zijn hebben veel mensen (ook mensen van 18 (en ouder) - zeker als ze pas twee jaar ongesteld zijn). Als je je zorgen maakt zou je eens langs je huisarts kunnen gaan

ik kan niet meer eten , maarja je hebt wel gelijk hoor,
o tnx ! zal dan wel van eigens goedkomen
Oud 30-06-2005, 19:28
Kimisa
Kimisa is offline
Ik denk dat ik voor mezelf voor ongeveer 2 weken een schema ga maken met wat ik ga eten, en dan die dingen ga kopen bij een supermarkt (en verstoppen voor mijn zusje/broertje). Ik zal waarschijnlijk wel in de 'spaarstand' gaan dan, maar het moet maar even.

Weten jullie misschien dingen die goed vullen en waarvan je niet teveel hoeft te eten? Want brood vult gewoon niet genoeg, en ik heb geen zin om een half brood te eten per dag.
Oud 30-06-2005, 19:29
Bloem
Bloem is offline
Probeer eens een ander soort brood, roggebrood ofzo
Oud 30-06-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-06-2005 @ 20:10 :
ik kan niet meer eten
Waarom kan je dat niet?
Oud 30-06-2005, 19:46
Verwijderd
geen tijd/zin ofzo
Oud 30-06-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-06-2005 @ 20:46 :
geen tijd/zin ofzo
Dan maak je tijd? (Je gaat mij niet vertellen dat je niet zo nu en dan even tijd kunt maken wat te eten, dat kan in vijf minuten als het moet. (Als je de hele dag werkt (ik weet niet of dat het is?) heb je btw recht op twee keer een kwartier en één keer een half uur pauze.))

En met zin net zo: dan maak je zin? 't is maar net of je het wilt veranderen of niet. Alleen als je het niet wilt veranderen, dan hoef je hier ook niet te posten, lijkt me. En als je het wel wilt, dan is die zin best te maken.
Oud 30-06-2005, 20:36
Verwijderd
ja haha weet ik ook wel

maar goed,.. tis niet dat ik niks eet he
Oud 30-06-2005, 20:37
Hagel
Hagel is offline
vandaag totaal fout gegaan, ik begon goed 'sochtends twee boterhammen en 's middags 3 en halve bak aardbeien. Toen kwam ik uit mijn werk, heb 2 gevulde koeken op en een patatje oorlog en een frikandel. Echt het gaat zoooo slecht de laatste dagen. Ik ben helemaal uit het ritme
Oud 30-06-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-06-2005 @ 21:36 :
maar goed,.. tis niet dat ik niks eet he
't scheelt niet veel.
Oud 30-06-2005, 20:39
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Hagel schreef op 30-06-2005 @ 21:37 :
vandaag totaal fout gegaan, ik begon goed 'sochtends twee boterhammen en 's middags 3 en halve bak aardbeien. Toen kwam ik uit mijn werk, heb 2 gevulde koeken op en een patatje oorlog en een frikandel. Echt het gaat zoooo slecht de laatste dagen. Ik ben helemaal uit het ritme
Laat je het een week zitten en begin je dan weer overnieuw, dat helpt mij wel eens
Oud 30-06-2005, 20:42
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-06-2005 @ 21:39 :
Laat je het een week zitten en begin je dan weer overnieuw, dat helpt mij wel eens
ja misschien moet ik maar overnieuw beginnen om het maar zo te zeggen, maar ik val gewoon niks af steeds, ben het helemaal zat. Ik wil zo graag in augustus 5 kilo lichter zijn maar het ziet er niet naar uit dat het gaat lukken en dat is zo frustrerend. Ben twee dagen nu aan het joggen, echt heel blij mee en dan heb ik weer zo'n dag bah
Oud 30-06-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2005 @ 21:37 :
't scheelt niet veel.

ja maar anders val ik ook niks af.. haha en daar ging het om

vroeger at ik elke dag chips hoezo erg
Oud 30-06-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-06-2005 @ 21:47 :
ja maar anders val ik ook niks af.. haha en daar ging het om
Dat doe je nu ook niet, toch?

Juist om (blijvend) af te vallen is het belangrijk dat je voldoende eet. Anders gaat je lichaam op de spaarstand en val je niets af. Of je valt wel af, maar dan zit het er vervolgens net zo snel weer bij (en vaak nog meer).
Oud 30-06-2005, 21:18
Verwijderd
ja daarom probeer ik het ook vol te houden om niks tussendoor meer te snoepen ( dat er niks meer bij kan)

hoelang duurt het dan voordat je verschil begint te zien??
Oud 30-06-2005, 21:32
Mara
Mara is offline
@Rammetjuh: Wij kunnen hier wel tips zitten geven tot aan 't oneindige, maar je moet jezelf deze vraag stellen:

Wil je op een gezonde manier afvallen waarbij je geen voedingsstoffen te kort komt, of wil je gewoon je eigen gang gaan en veel te weinig eten met het gevoel 'het is niet niks' 'ik eet toch wat' en 'anders val ik niks af'?
Oud 30-06-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-06-2005 @ 22:32 :
@Rammetjuh: Wij kunnen hier wel tips zitten geven tot aan 't oneindige, maar je moet jezelf deze vraag stellen:

Wil je op een gezonde manier afvallen waarbij je geen voedingsstoffen te kort komt, of wil je gewoon je eigen gang gaan en veel te weinig eten met het gevoel 'het is niet niks' 'ik eet toch wat' en 'anders val ik niks af'?

natuurlijk wel gezonde manier
ik vind 2 beschuiten en goed avond eten echt niet zo heel ongezond.

wat eten jullie dan? om af te vallen dan he?
Oud 30-06-2005, 21:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-06-2005 @ 22:45 :

Ok, dat is ongezond. Heel ongezond. Ik wil je wel een lijstje geven, schema voor je opstellen, hoe het wel gezond kan. In jouw ogen zal het er echter uit zien als enorm veel.

Wil je er aan toegeven dat wij weten hoe het moet, of wil je dan tóch op je eigen manier door gaan met uitermate te weinig eten? Wil je inzien dat wat je nu doet ongezond is?
Oud 30-06-2005, 21:59
Hagel
Hagel is offline
als je zo weinig eet gaat het echt niet goed, je lichaam slaat het dan op en grote kans dat je uiteindelijk vreetbuien krijgt en het gewicht dat je kwijt was er ook weer aan hebt, omdat je lichaam alles gaat opslaan omdat ie maar zo weinig krijgt
Oud 30-06-2005, 22:19
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
ik ken veel slechter eten
maar dit is zeker niet genoeg en gezond

ik zelf (ook nog niet genoeg en gezond)
eet gepland op een dag:
5 wb met mager beleg
avondeten
vruchtensap (voor de vitaminen)
schaaltje yoghurt met cruesli
2 koekjes

maar als je echt een gezond eetpatroon wilt
moet je maar luisteren naar meelfriek
maar dan moet je wel echt gemotiveer zijn redelijk veel gezond te eten. Ik vind het knap als je dat kunt. Want het is best een stap. Je zal dan ook geleidelijk moeten opbouwen.
Oud 30-06-2005, 22:34
Verwijderd
@Rammetje: Als je de juiste producten kiest kun je best veel eten en tóch afvallen. Je lichaam is een soort van motortje, je moet er iets instoppen wil het gaan verbranden. Zo werkt het ook met vetverbranding.

Het voedingscentrum raad voor jouw/mijn leeftijd de volgende hoeveelheden te eten:

5-7 sneeën brood
200-250g aardappels, rijst, pasta
200g groente
200g. fruit (2 vruchten)
500mL melk(-producten)
20g kaas (1 plak)
100-120g vlees, vis, kip, ei
20-30g halvarine/margarine

Als je voor magere en caloriearme productenkiest kom je met die hoeveelheden aan ongeveer 1500kcal. Gezien je geslacht en leeftijd heb je dan een tekort van ~500kcal per dag en een tekort van ~3500 kcal per week. Dit komt neer op ongeveer 0,5 kg vetverlies per week.

Veel mensen zijn niet tevreden met 'maar' een halve kilo per weer er af, maar dit is wel de meeste effectieve manier om af te vallen en het gewicht er af te houden. Sure, het kan allemaal veel sneller. Er zijn genoeg crashdieëten waar je 2-3 kg peer week mee afvallen. Maar bedenk ook wat zoiets met je lichaam doet.

Ten eerste verpest het je stofwisseling dus als je stopt met je crashdieët kun je amper eten zonder aan te komen. Dus binnen de korste keren zit je weer terug op je oude gewicht. En bovendien gaat je lichaam ook spiermassa aanvreten ipv vetmassa als het te weinig energie binnenkrijgt. En die spiermassa wil je juist behouden, want anders ga je er flubberig uitzien. En dat is denk ik niet wat je wil.

Dus, hoe je aan bovestaande hoeveelheden, kies de juiste producten (mager/caloriearm) en heel belangrijk: Verdeel ze goed over de dag. Probeer om de 2 uur een kleine maaltijd te eten, dit is bevorenderend voor je stofwisseling. En in mijn ogen gaat effectief afvallen ook gepaard met voldoende beweging. Dat betekent niet dat je als een bezetene hoeft te gaan sporten maar af en toe een blokje wandelen ipv achter de tv zitten of op zondagmorgen gaan zwemmen ipv in bed liggen helpt al een heel eind!
Oud 01-07-2005, 04:44
Verwijderd
@Freestyler*: Als jij idd dat eet op een dag, dan vind ik dat erg goed. Het kan idd misschien meer en beter, enz., maar het is volgens mij al stukken beter dan dat je eerst deed.
Oud 01-07-2005, 07:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-06-2005 @ 23:19 :
ik ken veel slechter eten
maar dit is zeker niet genoeg en gezond

ik zelf (ook nog niet genoeg en gezond)
eet gepland op een dag:
5 wb met mager beleg
avondeten
vruchtensap (voor de vitaminen)
schaaltje yoghurt met cruesli
2 koekjes

maar als je echt een gezond eetpatroon wilt
moet je maar luisteren naar meelfriek
maar dan moet je wel echt gemotiveer zijn redelijk veel gezond te eten. Ik vind het knap als je dat kunt. Want het is best een stap. Je zal dan ook geleidelijk moeten opbouwen.
Wat was ookal het probleem met bruine boterhammen?
Oud 01-07-2005, 07:35
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:

Ik zal eens posten wat ik donderdag heb gegeten, denk dat je van je stoel valt maar goed:

9.30: 1/2l. water + bord mag. kwark met een el citroensap
11.30: mag. melk + 4 bb (2 kipfilet, 2 smeerkaas)
13.30: 1/2l. water + 4 gele kiwi's + 2 bb (smeerkaas)
15.00: mag. melk + 4 bb (2 ei, 2 komkommer)
16.30: 1/2l. water + 2 appels + 2 bb (smeerkaas)
18.00: 1/2l. water + avondeten (hamlapje + grote salade)
19.30: muesli met mag. melk

En ondertussen drink ik vaak nog groene thee. Ik sport hierbij 's ochtends 20 min. en 's avonds 15 min. (op de crosstrainer, probeer het nog steeds op te bouwen maar dat lukt niet goed, TIPS?). Ik ben hier in 2 maanden tijd 10 kg mee afgevallen; dat is veel, maar wel op een gezonde manier
Oud 01-07-2005, 07:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 01-07-2005 @ 08:35 :
Ik zal eens posten wat ik donderdag heb gegeten, denk dat je van je stoel valt maar goed:

En ondertussen drink ik vaak nog groene thee. Ik sport hierbij 's ochtends 20 min. en 's avonds 15 min. (op de crosstrainer, probeer het nog steeds op te bouwen maar dat lukt niet goed, TIPS?). Ik ben hier in 2 maanden tijd 10 kg mee afgevallen; dat is veel, maar wel op een gezonde manier
Kijk, zo willen we het hier hebben ... je zou het evt iets beter nog kunnen verdelen, maar verder is het prima .

Mensen moeten gewoon even over een drempel heen, logischerwijs zou je alleen afvallen als je weinig eet. Het is dus voor mensen die gaan afvallen heel raar en onbegrijpelijk als ze bv aangeraden wordt om meer te eten, terwijl ze willen afvallen. Maar als je eenmaal snapt wat er achter zit, kom je er achter dat het 2x zo goed werkt. Ik zie trouwens ook steeds vaker de manier van MD in bladen staan. Langzaam wordt het fabeltje van niet meer dan 3 maaltijden per dag uit de wereld geholpen .
Oud 01-07-2005, 07:41
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-07-2005 @ 08:39 :
Kijk, zo willen we het hier hebben ... je zou het evt iets beter nog kunnen verdelen, maar verder is het prima .
Tips wil ik graag horen, dus als je me kunt vertellen hoe zou ik daar erg blij mee zijn. Ik wil alleen niet de hele dag met eten bezig zijn, dat ben ik nu wel en zie er dan ook erg tegenop als ik dadelijk weer naar school moet. Het schema kan ik dan niet meer zo strict volgen, maar het voordeel is dat ik er dan niet meer zo obsessief mee bezig ben

Edit: Ik zie net dat dit het lijstje is van woensdag, heb gisteren namelijk frietjes gegeten

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 09:20.
Oud 01-07-2005, 12:07
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-07-2005 @ 05:44 :
@Freestyler*: Als jij idd dat eet op een dag, dan vind ik dat erg goed. Het kan idd misschien meer en beter, enz., maar het is volgens mij al stukken beter dan dat je eerst deed.
de helft van de dagen eet ik het niet meer
zijn wat andere omstandigheden. Als ik me dan slecht voel ga ik anders eten. Maar dit is wel wat ik wil eten. En dat is al een tijdje zo hoor. Ik probeer(de) het ook echt. En als iemand hier dan helemaal boos wordt dat je hopeloos bent enzo. Wat wel begrijpelijk was, ik heb het even over dat ik toen buikpijn had ivm te weinig eten. Dan werkt dat niet zo motiverend. In die tijd lukte het een stuk beter namelijk

bruin brood vind ik niet lekker. Kan het wel gezond zijn, maar als ik dat ga plannen, eet ik straks helemaal geen brood meer.

Dat eten van Lady Lazerus vind ik inderdaad erg veel. Maar wel op een gezonde manier veel.
Oud 01-07-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-06-2005 @ 23:34 :
@Rammetje: Als je de juiste producten kiest kun je best veel eten en tóch afvallen. Je lichaam is een soort van motortje, je moet er iets instoppen wil het gaan verbranden. Zo werkt het ook met vetverbranding.

Het voedingscentrum raad voor jouw/mijn leeftijd de volgende hoeveelheden te eten:

5-7 sneeën brood
200-250g aardappels, rijst, pasta
200g groente
200g. fruit (2 vruchten)
500mL melk(-producten)
20g kaas (1 plak)
100-120g vlees, vis, kip, ei
20-30g halvarine/margarine

tnx! alleen ik denk niet dat ik zoveel sneeen brood opkrijg!!

groente en vlees ik zeker wel genoeg

fruit zal ik ook is gaan eten 2 per dag

Ik heb vandaag nog niks gegeten

oja bewegen die ik wel genoeg hoor ( ik rijd paar keer per week paard)
Oud 01-07-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 01-07-2005 @ 08:35 :

lijkt me wel moeilijk vol te houden!! ja idd hihi
goed van je hoor dat je zoveel bent afgevallen!
Oud 01-07-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 30-06-2005 @ 22:59 :
als je zo weinig eet gaat het echt niet goed, je lichaam slaat het dan op en grote kans dat je uiteindelijk vreetbuien krijgt en het gewicht dat je kwijt was er ook weer aan hebt, omdat je lichaam alles gaat opslaan omdat ie maar zo weinig krijgt
ja , vreetbuien vooral na 5/6 uur als je niet veel meer te doen hebt... maar gewoon niet aan toegeven!
en natuurlijk niet veel in huis hebben haha
Topic gesloten

Regels voor berichten