Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 22:12
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 23:09 :
Ik koop uit mezelf een auto voor mijn bereikbaarheid, dezelfde dag komt er een wet dat je verplicht bent een auto te bezitten.

Was mijn aankoop een gevolg van die wet?
Dit is een onjuiste vergelijking. Zo ken ik er wel nog een:

Iemand is gierig en wilt geen geld geven. De zakaat verplicht het hem, en hij geeft geld. en zo heeft een arm persoon geld

Komt dit door die man zijn goede wil of geloof?
Advertentie
Oud 25-07-2005, 22:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 25-07-2005 @ 23:12 :
Dit is een onjuiste vergelijking. Zo ken ik er wel nog een:

Iemand is gierig en wilt geen geld geven. De zakaat verplicht het hem, en hij geeft geld. en zo heeft een arm persoon geld

Komt dit door die man zijn goede wil of geloof?
Je gaat voorbij aan mijn argument: zorgen voor anderen die je als dicht bij beschouwt is de menselijke natuur, alle het andere komt daarna pas omdat instincten niet of nauwelijks te stoppen zijn.
Oud 25-07-2005, 22:19
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 23:17 :
Je gaat voorbij aan mijn argument: zorgen voor anderen die je als dicht bij beschouwt is de menselijke natuur, alle het andere komt daarna pas omdat instincten niet of nauwelijks te stoppen zijn.

Dat is echt niet zo vanzelfsprekend hoor . Wanneer kocht jij voor het laatst een daklozenkrant?
Oud 25-07-2005, 22:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Deze thread gaat over Iran!

En ik vind dat we Iran moeten duidelijk maken, dat als ze bij de rest van de wereld willen horen (handel, culturele uitwisseling) ze hun maatschappij moeten inrichten op basis van de ideeen van de Verlichting.
Dat is geen verzoek, dat is een EIS!
Oud 25-07-2005, 22:27
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2005 @ 23:22 :
Deze thread gaat over Iran!

En ik vind dat we Iran moeten duidelijk maken, dat als ze bij de rest van de wereld willen horen (handel, culturele uitwisseling) ze hun maatschappij moeten inrichten op basis van de ideeen van de Verlichting.
Dat is geen verzoek, dat is een EIS!
En wat zijn volgens jou de ideeen van de verlichting?
Oud 25-07-2005, 22:29
DG
DG is offline
Rick trek jij anders ff een sprint naar marokko.comunity

ofzo, linken leggen tussn het westen en he midden oosten.
Oud 25-07-2005, 23:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2005 @ 19:41 :
Nazi's did X, Y and Z. Therefore X, Y and Z are evil.
Nee, en dat beweer je ook niet als je zegt dat iets nazistisch klinkt.
Oud 26-07-2005, 10:21
Verwijderd
Als je zegt dat iets nazistisch klinkt kom je gewoon niet meer serieus over. Tadaa
Oud 26-07-2005, 10:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2005 @ 11:21 :
Als je zegt dat iets nazistisch klinkt kom je gewoon niet meer serieus over. Tadaa
als je dat zegt zonder ware onderbouwing kom je niet meer serieus over
Oud 26-07-2005, 11:18
juno
juno is offline
X, Y en Z zijn slecht omdat ze van zichzelf al slecht zijn, niet omdat de nazi's het ook al deden en de nazis slecht zijn.

De nazis waren namelijk slecht juist omdat ze X, Y en Z deden.

Een nazi vergelijking is daarom het paard achter de wagen spannen.
Oud 26-07-2005, 11:18
MickeyV
MickeyV is offline
Oud 26-07-2005, 11:19
MickeyV
MickeyV is offline
Die zwaaiende vinger richting Gatara.
Oud 26-07-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-07-2005 @ 11:22 :
als je dat zegt zonder ware onderbouwing kom je niet meer serieus over
Ik heb al genoeg onderbouwd waarom het zinledig is nazi's erbij te halen. Ik wil het nog wel eens doen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het dan nog steeds niet overkomt.

En, dat geef ik volmondig toe, er zit natuurlijk ook een zekere component common sense in: je kunt toch wel een beetje 'aanvoelen' waarom Bin Laden c.s. niet te vergelijken zijn met Hitler of nazi's.
Oud 26-07-2005, 12:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2005 @ 12:21 :
Ik heb al genoeg onderbouwd waarom het zinledig is nazi's erbij te halen. Ik wil het nog wel eens doen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het dan nog steeds niet overkomt.

En, dat geef ik volmondig toe, er zit natuurlijk ook een zekere component common sense in: je kunt toch wel een beetje 'aanvoelen' waarom Bin Laden c.s. niet te vergelijken zijn met Hitler of nazi's.
maar nogmaals: ik vergelijk hem niet

gosh
Oud 26-07-2005, 16:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 25-07-2005 @ 23:19 :
Dat is echt niet zo vanzelfsprekend hoor . Wanneer kocht jij voor het laatst een daklozenkrant?
afgelopen zaterdag, en nu jij weer.
Oud 26-07-2005, 18:28
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-07-2005 @ 17:08 :
afgelopen zaterdag, en nu jij weer.
Ik heb een adoptie kindje
Oud 26-07-2005, 18:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 26-07-2005 @ 19:28 :
Ik heb een adoptie kindje
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 26-07-2005, 18:35
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 26-07-2005 @ 19:29 :
www.islamicrelief.com
Oud 26-07-2005, 18:40
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 26-07-2005 @ 19:35 :
www.islamicrelief.com
Zeker een goede hulporganisatie. Niks op aan te merken.
Oud 28-07-2005, 13:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Van teletekst:

Citaat:
Iraanse homoseksuelen niet uitgezet

DEN HAAG Homoseksuele asielzoekers uit
Iran worden voorlopig niet uitgezet.
De Immigratie- en Naturalisatiedienst
heeft dat besloten.Er komt nu eerst een
onderzoek naar de positie van homo's in
Iran.Daarna neemt de IND opnieuw een
beslissing.

De Tweede Kamer gaf eerder al aan zich
daar zorgen over te maken.Aanleiding is
de recente executie van twee jonge
homoseksuele Iraniërs.

Het COC,dat opkomt voor de belangen
van homoseksuelen,spreekt van een zeer
belangrijk besluit.In andere Europese
landen wachten Iraanse asielzoekers nog
op hun uitzetting.
Oud 28-07-2005, 17:40
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 26-07-2005 @ 19:35 :
www.islamicrelief.com
Goed doen uit hoofde van religie...'t heeft altijd een wat nare bijsmaak voor de buitenstaander.
Oud 28-07-2005, 17:42
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-07-2005 @ 14:06 :
Van teletekst:
En dat is pas sinds kort beleid?
Oud 28-07-2005, 17:48
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-07-2005 @ 14:06 :
Van teletekst:
Alle Iraanse asielzoekers blijken opeens homosexueel te zijn
Oud 28-07-2005, 17:56
juno
juno is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 28-07-2005 @ 18:48 :
Alle Iraanse asielzoekers blijken opeens homosexueel te zijn
Moeten ze wel kunnenbewijzen natuurlijk..eerst een keertje goed op de bek met elkaar, anders hebben ze geen goed vluchtverhaal.
Oud 28-07-2005, 17:57
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
juno schreef op 28-07-2005 @ 18:56 :
Moeten ze wel kunnenbewijzen natuurlijk..eerst een keertje goed op de bek met elkaar, anders hebben ze geen goed vluchtverhaal.
Velen zullen dit wel over hebben voor een verblijfsvergunning denk ik.
Oud 28-07-2005, 18:14
MickeyV
MickeyV is offline
Oud 28-07-2005, 18:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat een forummoslimfundamentalisme toch weer uit sommige hoeken. Overigens ben ik het wel met Mirage2000 eens dat de straffen in verkrachtingszaken vaak veel te laag zijn in Nederland. En nee, ik symphatiseer niet met Geert Wilders.
Oud 28-07-2005, 19:11
juno
juno is offline
Over het algemeen vind ik dat er een discrepantie bestaat tussen de opgelegde straffen voor vermogensdelicten en voor geweldsmisdrijven. Die verhouding zou precies omgekeerd moeten zijn.

Wat kan mij het nou schelen of er een keurige huisvader een belastingbepaling heeft overtreden omdat hij de rente op zijn buitenlandse spaarrekening niet heeft opgegeven. Ik zit veel meer met mijn oude omaatje die niet meer s'avonds de deur open durft te doen omdat ze bang is beroofd en in elkaar geslagen te worden.
Oud 28-07-2005, 19:20
Mirage2000
Mirage2000 is offline
'Iran schond internationaal recht'
UTRECHT - 28/07/05 - (Novum/AP) - Iran heeft het internationaal recht geschonden door vorige week twee minderjarigen op te hangen. Dat zegt de in New York gevestigde mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch in een woensdag uitgebracht rapport. De veroordeelden, 18 en 16 jaar oud, werden 19 juli in de noordelijke stad Mashhad in het openbaar opgehangen wegens het aanranden van een 13-jarige jongen. De oudste veroordeelde was 17 toen hij het strafbare feit beging.

Het verdrag inzake de Rechten van het Kind en het Internationale Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten verbieden de doodstraf voor misdaden die zijn gepleegd voor het achttiende levensjaar, zei HRW. Iran heeft beide verdragen geratificeerd.

Hadi Ghaemi, een Iraniër die onderzoek heeft gedaan voor het rapport van HRW, zei dat op een handvol na alle landen het terechtstellen van minderjarige daders verbieden en dat Iran dat ook zou moeten doen. HRW drong er bij het Iraanse parlement op aan een wetsvoorstel dat daartoe is voorbereid, snel aan te nemen.

Behalve Iran, dat vorig jaar zeker vier minderjarige daders terechtstelde en nog dertig minderjarig daders in de dodencel heeft zitten, is alleen van China, Congo, Pakistan en de Verenigde Staten bekend dat zij de afgelopen vijf jaar minderjarige daders ter dood hebben gebracht.

© Tiscali/Novum
Oud 28-07-2005, 19:56
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-07-2005 @ 20:20 :
De veroordeelden, 18 en 16 jaar oud, werden 19 juli in de noordelijke stad Mashhad in het openbaar opgehangen wegens het aanranden van een 13-jarige jongen.
We zijn dit al langer gewend van Iran, maar als de autoriteiten deze jongens al zouden willen 'sparen' hebben ze het niet gedaan omdat Mashhad als een heilig stad wordt gezien onder de sjiieten.
Oud 02-08-2005, 02:21
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
belachelijk gewoon. geen woorden voor. ze moeten gewoon alle handel/geld/communicatie naar dat land verbreken.
Oud 03-08-2005, 13:24
Severus
Severus is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 22-07-2005 @ 23:34 :
Wat een achterlijk land. Het van de kaart vegen, lijkt me een gepaste oplossing
Oud 04-08-2005, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-07-2005 @ 20:20 :

Behalve Iran, dat vorig jaar zeker vier minderjarige daders terechtstelde en nog dertig minderjarig daders in de dodencel heeft zitten, is alleen van China, Congo, Pakistan en de Verenigde Staten bekend dat zij de afgelopen vijf jaar minderjarige daders ter dood hebben gebracht.

© Tiscali/Novum
Hehehe Geweldig Amerika in het zelfde rijtje met een paar 'schurkenstaten'
Oud 04-08-2005, 07:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 04-08-2005 @ 07:24 :
Hehehe Geweldig Amerika in het zelfde rijtje met een paar 'schurkenstaten'
Ze hebben de doodstraf voor minderjarigen gelukkig klaatst wel afgeschaft
Oud 04-08-2005, 09:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2005 @ 18:42 :
En dat is pas sinds kort beleid?
ja
Oud 04-08-2005, 10:07
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2005 @ 18:40 :
Goed doen uit hoofde van religie...'t heeft altijd een wat nare bijsmaak voor de buitenstaander.
Islamic relief ronselt mensen voor jihad?
Oud 04-08-2005, 10:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-08-2005 @ 11:07 :
Islamic relief ronselt mensen voor jihad?
Islamic benevolence fund? islamic chechen relief fund?

Die staan beiden op de terreurlijst vanwege aankopen van wapens en explosieven voor terroristen.

Verder vraag ik me af wat het nut is van een geloof in de organisatie te stoppen als je niet van plan bent je religie aan anderen op te dringen.
Oud 04-08-2005, 10:20
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 11:12 :
Islamic benevolence fund? islamic chechen relief fund?

Die staan beiden op de terreurlijst vanwege aankopen van wapens en explosieven voor terroristen.
Ik heb geen idee waar jij het over hebt? . Is het tegenwoordig een misdaad om arme mensen te helpen?

Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 11:12 :
Verder vraag ik me af wat het nut is van een geloof in de organisatie te stoppen als je niet van plan bent je religie aan anderen op te dringen.
Alle hulp is nodig?
Oud 04-08-2005, 10:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-08-2005 @ 11:20 :
Ik heb geen idee waar jij het over hebt? . Is het tegenwoordig een misdaad om arme mensen te helpen?
Alle hulp is nodig?
..Dus geef je hulp.

Maar waarom hulp met verplichtingen en met het oogmerk een religie op te dringen?
Oud 04-08-2005, 10:27
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 11:25 :
..Dus geef je hulp.
Meer dan de helft van de Tsjetsjeense bevolking is gewond/gedood door de oorlog, en jij zeikt over de organisaties als islamic relief ed die bevolking helpen?

Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 11:25 :
Maar waarom hulp met verplichtingen en met het oogmerk een religie op te dringen?
Waar op de site concludeer jij dat de Islamic relief religie probeert op te dringen?
Oud 04-08-2005, 10:31
juno
juno is offline
Toch zullen de religieus geinspireerde (en de particuliere initiatieven) hulpverleners meer en meer een rol gaan spelen in ontwikkelingsprojecten. De oude donoren draaien de geldkraan steeds verder dicht nu de economie stagneert en stellen bovendien de eis van behoorlijk bestuur. Er zijn dus vrij veel landen die hierdoor van hulp verstoken blijven, en aangewezen zijn op noodhulp, of religieuze ontwikkelingsorganisaties.

Ik zie er geen kwaad in. Deze zijn vaak ook meer betrokken en gaan zuiniger om met de fondsen.
Oud 04-08-2005, 10:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-08-2005 @ 11:27 :
Meer dan de helft van de Tsjetsjeense bevolking is gewond/gedood door de oorlog, en jij zeikt over de organisaties als islamic relief ed die bevolking helpen?
Nee, ik zeik over organisaties die geld inzamelen en in plaats van hulp wapens en explosieven geven zodat de oorlog nog langer door gaat. Dat was al lang duidelijk dunkt me.

Citaat:
Kshatriya schreef op 04-08-2005 @ 11:27 :
Waar op de site concludeer jij dat de Islamic relief religie probeert op te dringen?
Nu ja, waarom het islamic gedeelte dan?

Het kan niet zijn om te showen wat voor goede moslim je bent, god heeft dat vast wel door zonder dat in je naam te zetten, en de uitspraak dat mensen die publiekelijk showen wat voor goede gelovigen ze zijn juist de slechte zijn lijkt me erop van toepassing.

Het ontbreekt aan andere redenen waarom ze het anders zo zouden noemen.
Oud 04-08-2005, 10:36
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 11:33 :
Nee, ik zeik over organisaties die geld inzamelen en in plaats van hulp wapens en explosieven geven zodat de oorlog nog langer door gaat. Dat was al lang duidelijk dunkt me.
En Islamic relief maakt zich hieraan schuldig? Die heeft wel wat beters te doen . Verder heeft dat volk het recht om zich te verdedigen, omdat de hele wereld dit onrecht een internal matter of Russia noemt.

Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 11:33 :
Nu ja, waarom het islamic gedeelte dan?

Het kan niet zijn om te showen wat voor goede moslim je bent, god heeft dat vast wel door zonder dat in je naam te zetten, en de uitspraak dat mensen die publiekelijk showen wat voor goede gelovigen ze zijn juist de slechte zijn lijkt me erop van toepassing.

Het ontbreekt aan andere redenen waarom ze het anders zo zouden noemen.
Moslims willen ook wat geven weetjewel. Immers dat is hun plicht. De zakaat. En die zouden hun zakaat niet geven aan een willekeurige organisatie, omdat die vaak christelijk getint zijn (iig hebben ze een verborgen agenda). Verder is gelovig hulp beter dan geen hulp. Of moet die organisatie maar op geheven worden?

Verder zie reactie Juno
Oud 04-08-2005, 10:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-08-2005 @ 11:36 :
En Islamic relief maakt zich hieraan schuldig? Die heeft wel wat beters te doen . Verder heeft dat volk het recht om zich te verdedigen, omdat de hele wereld dit onrecht een internal matter of Russia noemt.
Als je had gelezen zag je dat ik twee andere organisaties noemde die dat wel doen.

En idd, een volk heeft het recht zich te verdedigen... Tegen Tjetjeense invallers wel te verstaan, daardoor is die hele oorlog begonnen. Mede mogelijk gemaakt door Basajev en zijn aanvallen op buurlanden van Tjetjenie.

Citaat:
Kshatriya schreef op 04-08-2005 @ 11:36 :
Moslims willen ook wat geven weetjewel. Immers dat is hun plicht. De zakaat. En die zouden hun zakaat niet geven aan een willekeurige organisatie, omdat die vaak christelijk getint zijn (iig hebben ze een verborgen agenda). Verder is gelovig hulp beter dan geen hulp. Of moet die organisatie maar op geheven worden?
Lol, die verborgen agenda geld ook voor islamic relief, net zogoed als voor een christelijke organisaties met bekeerdrang.

En nogmaals: waarom de zakaat misbruiken voor bijbedoelingen, dus waarom publiekelijk showen dat je eraan voldoet en je hulp geven met niet het oogmerk van anderen helpen, maar anderen bekeren.

Dan ben je dus niet van plan anderen te helpen, en voldoe je dus niet aan de zakaat, dus waarom beroepen ze zich daarop?
Oud 04-08-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 04-08-2005 @ 11:31 :
Toch zullen de religieus geinspireerde (en de particuliere initiatieven) hulpverleners meer en meer een rol gaan spelen in ontwikkelingsprojecten. De oude donoren draaien de geldkraan steeds verder dicht nu de economie stagneert en stellen bovendien de eis van behoorlijk bestuur. Er zijn dus vrij veel landen die hierdoor van hulp verstoken blijven, en aangewezen zijn op noodhulp, of religieuze ontwikkelingsorganisaties.

Ik zie er geen kwaad in. Deze zijn vaak ook meer betrokken en gaan zuiniger om met de fondsen.
En je kunt het islamitische organisaties niet kwalijk nemen dat ze en passant even proberen de islam daar aan de man te brengen. Dat deden wij anderhalve eeuw geleden evengoed: 'brave nikkertjes' die hulp nodig hadden, 'als je hartje maar blank is' en dergelijke. Pure zendingsdrang natuurlijk, en vanuit een perspectief dat heel wat denigrerender is dan waarmee islamitische hulporganisaties naar arme landen kijken.
Oud 04-08-2005, 10:48
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 11:41 :
Als je had gelezen zag je dat ik twee andere organisaties noemde die dat wel doen.

En idd, een volk heeft het recht zich te verdedigen... Tegen Tjetjeense invallers wel te verstaan, daardoor is die hele oorlog begonnen. Mede mogelijk gemaakt door Basajev en zijn aanvallen op buurlanden van Tjetjenie.
Waar haal jij deze organisaties vandaan? Ik zie op de site, dat Islamic relief een van de eerste hulporganisaties daar was?

Ehm, Tsjetsjeense invallers hebben niet tot 3 keer toe Grozny plat gebombardeerdm of wel?

Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 11:41 :
Lol, die verborgen agenda geld ook voor islamic relief, net zogoed als voor een christelijke organisaties met bekeerdrang.

En nogmaals: waarom de zakaat misbruiken voor bijbedoelingen, dus waarom publiekelijk showen dat je eraan voldoet en je hulp geven met niet het oogmerk van anderen helpen, maar anderen bekeren.

Dan ben je dus niet van plan anderen te helpen, en voldoe je dus niet aan de zakaat, dus waarom beroepen ze zich daarop?
Nou dat is dus waarom het Islamic relief heet. Om openlijk te laten zien aan de wereld, dat de islam helemaal niet zon verschrikkelijke godsdienst is, en hier dus vooral het 'bekeren' om draait.

De organisatie doet dat overigens. De mensen die zakaat betalen showen er niet mee, omdat het de normaalste zaak van de wereld is?
Oud 04-08-2005, 11:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-08-2005 @ 11:48 :
Ehm, Tsjetsjeense invallers hebben niet tot 3 keer toe Grozny plat gebombardeerdm of wel?
Nee, ze zijn wel de oorzaak dat dat uberhaupt heeft moeten gebeuren.

Zelfs toen Rusland na aanvallen op buurrepublieken slechts troepen langs de Tjetjeense grens stationeerde ging de agressie tegen buurlanden door, en wie rond 1997 in Moskou is geweest weet waarom het nodig was de terroristen in eigen land te proberen plat te walsen, ze geven namelijk niets om het lot van anderen en leven om zoveel mogelijk dood en vernieling te zaaien, anders hadden ze zowel hun doelen als hun methodes als hun locatie aangepast.

Citaat:
Kshatriya schreef op 04-08-2005 @ 11:48 :
Nou dat is dus waarom het Islamic relief heet. Om openlijk te laten zien aan de wereld, dat de islam helemaal niet zon verschrikkelijke godsdienst is, en hier dus vooral het 'bekeren' om draait.
Ze asocieren zich dus met extremisten die uit naam van de islam misdaden plegen en voelen zich geroepen tot reclame de andere kant op.

Dat is dus zo'n verborgen agenda waardoor het geen hulp te noemen is.

Verder ken je vast dat vers wel waarin staat dat degene die openlijk op straat bid om iedereen te laten zien wat voor goede gelovige hij is slechter is dan wie dat doet zonder het overdreven te laten zien. Dus waarom geld dat hier niet? In de kern geld dat in allebei de situaties aan een plicht van de islam wordt voldaan, en ervan uitgaande dat dat vers klopt is het dus volgens allah slecht om aan je islamitische plichten te voldoen op een overdreven publiekelijke manier. Ik kan Islamic relief niet echt rijmen met die instelling.
Oud 04-08-2005, 12:55
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 12:00 :
Nee, ze zijn wel de oorzaak dat dat uberhaupt heeft moeten gebeuren.

Zelfs toen Rusland na aanvallen op buurrepublieken slechts troepen langs de Tjetjeense grens stationeerde ging de agressie tegen buurlanden door, en wie rond 1997 in Moskou is geweest weet waarom het nodig was de terroristen in eigen land te proberen plat te walsen, ze geven namelijk niets om het lot van anderen en leven om zoveel mogelijk dood en vernieling te zaaien, anders hadden ze zowel hun doelen als hun methodes als hun locatie aangepast.
Achja joh, Tsjetsjeense bevolking heeft er zelf voor gekozen, dat die kut russen hen onderdrukken. Tsjetsjeense volk heeft zelf voor de terroristen gekozen. En daarom is het dus logisch dat dat volk lijdt. Houd er maar over op, ik heb genoeg gehoord. Jij bagatalisseert graag genocides aan Islamitische kant, immers ze kiezen er zelf voor. In dat Bosnie topic ging je er ook zo laks en onrespectvol mee om.

Citaat:
T_ID schreef op 04-08-2005 @ 12:00 :
Ze asocieren zich dus met extremisten die uit naam van de islam misdaden plegen en voelen zich geroepen tot reclame de andere kant op.

Dat is dus zo'n verborgen agenda waardoor het geen hulp te noemen is.

Verder ken je vast dat vers wel waarin staat dat degene die openlijk op straat bid om iedereen te laten zien wat voor goede gelovige hij is slechter is dan wie dat doet zonder het overdreven te laten zien. Dus waarom geld dat hier niet? In de kern geld dat in allebei de situaties aan een plicht van de islam wordt voldaan, en ervan uitgaande dat dat vers klopt is het dus volgens allah slecht om aan je islamitische plichten te voldoen op een overdreven publiekelijke manier. Ik kan Islamic relief niet echt rijmen met die instelling.
Ehm, er moet reclame voor gemaakt worden omdat men anders er niets over hoort?

Hulp = hulp, welke intenties erook bij komen kijken.
Oud 23-08-2005, 20:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Iran accepteert 'foutjes van God'

Maar homoseksualiteit is verboden, al gaat het homo's beter dan vroeger

In de islamitische republiek Iran staat op homoseksuele handelingen de doodstraf. Toch is voor Iraanse homoseksuelen de laatste jaren het leven een stuk beter geworden.

TEHERAN, 22 AUG. Als transseksueel Ramesh (26) langs de brede lanen van de Iraanse hoofdstad wandelt voelt ze zich zo vrij als een vogel. Met haar strakzittende mantel en minuscule hoofddoek ziet ze er bijna uit als ieder ander Iraans stadsmeisje.

Alleen haar grote mannenhanden verraden haar vroegere geslacht. "Mensen kijken wel, maar vallen me niet lastig", verklaart Ramesh, die vóór haar sekseverandering Siavash heette.

Vandaag zit ze met goudgelakte nagels op een luie stoel. "Ik ben in het verkeerde lichaam geboren", zegt ze stellig. "Als je dat kunt bewijzen dan mag je in Iran legaal van sekse veranderen."

Ramesh heeft alles te danken aan de grondlegger van de islamitische republiek, wijlen ayatollah Khomeiny. Tijdens een ontmoeting met een transseksueel, midden jaren tachtig, besloot Khomeiny dat mensen die in het verkeerde lichaam worden geboren "foutjes van God zijn", die "geholpen moeten worden."

Hij sprak een fatwa, religieus decreet, uit dat sekseveranderingen in Iran zijn toegestaan.

Sindsdien hebben er tussen de 300 en 400 geslachtsveranderingen plaatsgehad in Iran, wat uniek is in de hele islamitische wereld.

Maar die tolerantie tegenover wat in Iran geldt als seksueel afwijkenden was ver te zoeken toen vier weken geleden plotseling de jacht op homo's leek geopend.

In de oostelijke stad Mashad werden twee jongens, Mahmoud Asgari en Ayaz Marhoni, opgehangen. Over hun leeftijd wordt nog gediscussieerd, maar vrijwel zeker is dat één van hen minderjarig was. De foto van het tweetal met een strop om de nek schokte de gehele wereld.

Homorechtorganisaties in het Westen claimden dat het duo werd veroordeeld omdat ze homoseksuelen waren.

Afgelopen week zijn er door Iraanse oppositiegroepen beschuldigingen geuit dat Iran op het punt staat opnieuw twee homoseksuelen te executeren. VVD en D66 hebben Kamervragen gesteld.

Volgens de conservatieve Iraanse rechterlijke macht zijn Asgari en Marhoni echter niet wegens hun homoseksuele geaardheid ter dood gebracht, maar was het tweetal schuldig bevonden aan verkrachting van een 13-jarige jongen. Verkrachtingen van mannen en jongens zijn niet ongewoon in de islamitische republiek.

Het afgelopen jaar zijn er twee grootschalige rechtszaken geweest tegen bendes die tientallen jongetjes zouden hebben verkracht en soms vermoord.

De executie in juli heeft dan ook in Iran niet zoveel opschudding gewekt als in het buitenland. Nederland ondernam direct actie: sinds de executie van het tweetal in Mashad worden uitgeprocedeerde Iraanse homoseksuelen niet meer uitgezet naar Iran. Eerst wil het ministerie van Buitenlandse Zaken uitzoeken welke rechten homo's in Iran hebben.

De beschuldiging dat de jonge Iraniërs wegens hun homoseksualiteit waren terechtgesteld, kwam van de Britse homorechtengroep Outrage. Een woordvoerder van de internationale mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch verklaarde later dat de basis voor die beschuldiging een artikel was op de website van Iran Focus – een Iraanse oppositiewebsite die bekend staat als notoir onbetrouwbaar.

"Wie de juiste vertaling van de Iraanse rechtbankverslagen leest, moet concluderen dat de jongens zijn opgehangen omdat ze iemand hebben verkracht", meldde Human Rights Watch.

De doodstraf die in Iran officieel voor homo's geldt – zoals overigens in bijna alle moslimlanden – wordt namelijk als zodanig zelden ten uitvoer gebracht, ook al melden Iraanse oppositiegroepen dat sinds de islamitische revolutie in 1979 4.000 homo's en lesbiënnes zijn terechtgesteld.

Het laatste ambtsbericht van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken (februari 2005) meldt dat er de laatste jaren geen executies bekend waren louter op grond van homoseksuele handelingen.

Homoseksualiteit is dan wel verboden in Iran, maar over de schemergebieden is veel discussie. Zo kan een homo in theorie alleen ter dood worden gebracht als er sprake is van 'herhaalde sodomie', en voor iedere handeling zijn getuigen nodig.

Voor pederastie, seksuele omgang tussen een man en een jongen, geldt dat ook, maar dwang en vrijwillige deelname kunnen een beslissende rol spelen voor de rechtbank in beide gevallen.

Het leven voor Iraanse homo's is de laatste jaren een stuk beter geworden. Er zijn parken, websites en digitale nieuwsbrieven waar homo's vrij met elkaar in contact komen. Dankzij de hervormingen van de afgelopen jaren worden ze bijna niet meer van overheidswege lastig gevallen.

Homo's zijn zichtbaar. Er treden homo-personages op in films.

Maar dat betekent niet dat er een Gay Parade kan worden georganiseerd in Teheran.

"Als mijn ouders erachter komen gooien ze me uit de familie", zegt Kaveh.

De 50-jarige kunstenaar had pas vorige jaar zijn coming out. Slechts een paar vrienden weten dat hij homo is. Zijn familieleden zijn conservatieve handelaars op de bazaar. "Ik heb veel vriendjes. Er is niemand die me lastig valt maar als ik het semi-geheim houd is het veiliger."

Hoewel Kaveh sinds kort over een buitenlands paspoort beschikt, is hij liever in Iran. De schilderijen die hij maakt zouden in Nederland onder de noemer homo- erotische kunst vallen. Gespierde worstelaars die glimmen van de olie sieren zijn doeken. "Ik verkoop erg goed in Iran. Iedereen ziet in kunst wat die zelf wil zien", legt hij uit. Voor hem is het leven als Iraanse homo niet moeilijker dan dat van de gemiddelde Iraniër. "We hebben in Iran geen homohuwelijk. Maar wel een homoscene. Net als voor alles in Iran geldt ook voor ons dat er veel verboden is, maar tegelijkertijd alles kan."

De echte naam van Kaveh is bij de redactie bekend.

Ramesh wil niet met haar achternaam in het verhaal.

Transseksueel Ramesh was een man, maar heeft zich tot vrouw laten opereren. Dat is legaal in Iran.

-------------------------

Jammer dat transseksualiteit geen misdaad is Iran
Oud 23-08-2005, 20:34
Joostje
Joostje is offline
Hoe kan God nou een fout maken

(Aangenomen dat God bestaat en almachtig is)

Regels voor berichten