![]() |
||
![]() |
Citaat:
natuurlijk kan je maagzuur -1 worden en dan zal het vast neit leuk meer zijn maar je maag is gewoon fukking zuur |
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Een carnivoor heeft bijvoorbeeld 10x zoveel maagzuur als wij hebben. Een carnivoor heeft dat ook nodig om het vlees te verwerken. Een carnivoor eet ook enkel rauw vlees. Er is geen enkel wezen op Aarde, behalve de mens, welke van nature verbrand vlees (of in het algemeen gesteld verbrand voedsel) eet. Probeer het maar 'ns, een week alleen maar rauw vlees, elke dag... ik ben benieuwd naar je ervaring! Ik denk dat je je na 2 dagen al ontzettend moe gaat voelen.. Als jij bij die Wikipedia link van jou klikt op "English" dan krijg je een uitgebreidere uitleg. En daar staat ook een andere, meer flucturerende pH waarde dan bij de Nederlandse versie welke overigens erg kort en bondig is. Waarschijnlijk weinig peer review gehad... Quote van de Engelse: Citaat:
Anyway, dierlijke producten eten is niet natuurlijk en niet gezond. Als je het al eet, dan dien je het niet te vaak te eten. Zeker niet elke dag oid. Geestelijk kunnen wij het ook niet aan. Een carnivoor slacht zelf zijn prooi, voegt geen onnatuurlijke shit aan z'n prooi toe, en eet deze zelf rauw op. Wij slachten onze dieren niet zelf, dat doen anderen voor ons. Het ziet er leuk uit in de supermarkt. Wanneer je het zelf zou slachten zou je er van walgen wanneer je het "bruikbare" (ahem) stukje vlees uit het dier zelf zou mogen halen. Wanneer je een video van PETA of een uitvoerige descriptie leest van hoe een dier van geboorte tot dood 'leeft' bekijkt en je was van plan om vlees van dat dier te eten vanavond dan heb je daar waarschijnlijk geen trek meer in. Heb je dat wel, dan is er wat mij betreft serieus iets mis met jou op het gebied van empathie en sympathie. Maargoed, het punt is dus dat wij het geestelijk niet aan kunnen. We gaan het uit de weg. Hier in de buurt zit een vleesverwerkingsbedrijf. Het is algemeen bekend dat de meeste mensen die daar beginnen te werken het nog geen 2 dagen volhouden. Daarna zijn ze alweer weg. Niet alleen ivm de ranzige praktijken, ook de omstandigheden (koelcel van 3 graden celsius) spelen een rol. En over die vegan body builders. Een gorilla eet uitsluitend plantaardig en is 30x zo sterk als wij. Er is ook een verschil tussen gezonde spieren hebben, een gezonde huid hebben, en spieren hebben om een unieke prestatie te leveren of om zoveel mogelijk spieren te krijgen omdat het mooi of stoer is. De meeste mensen hebben bij dat laatste geen baat. Ze hebben spieren nodig zodat ze in hun dagelijkse leven goed kunnen functioneren.
||||
Citaat:
Het is ook verlichtend om je af te vragen waarom je een vleesvervanger eet. Wat is je doel? Doe je het omdat het er uit ziet als vlees? Doe je het omdat je voedingsstoffen mist (of denkt te missen) omdat je geen of minder vlees eet? Doe je het om de smaak van vlees na te bootsen? Wat versta je onder de smaak van vlees? Citaat:
Vergelijk je gebit 'ns met dat van een herbivoor zoals een aap, een zebra, een nijlpaard of een konijn. Vergelijk het vervolgens met carnivoor zoals een tijger, een leeuw of een wolf. Zoek de verschillen en overeenkomsten en post jouw conclusie hier. Dit is slechts een voorbeeld. Bedenk ook dat, nogmaals, geen enkele carnivoor zijn vlees verwarmd cq. verbrand. Werkelijk alles wijst er op dat wij dierlijke producten niet of in zeer geringe mate nodig hebben. Citaat:
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zelfs al wordt sommig vlees gekruid waardoor het lekkerder wordt, so what? Het vlees blijf je echt wel proeven, hoor. En als er iets lekkerders zou bestaan dan vlees zou dat nu wel populair geweest zijn. Oja, als jullie zo tegen dierenleed zijn, trek dan nu je leren schoenen, riemen, en alle andere leren/bont shit uit. En eet nooit meer eieren. Kippen worden immers ook alleen gehouden om ons in onze behoeften te voorzien, en op een niet zo nette manier (uitzonderingen daargelaten). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
word je ziek van rauw vlees? ![]() Verder is het wel een beetje een loos argument inderdaad, maar om et zeggen dat een mens bestemd is om vlees te eten vind ik eigelijk net zo zinloos, want dat is vandaag de dag totaal niet relevant. en als je wel zo kijkt prima maar dan is een beest toch ook bestemt om in een natuurlijke omgeving te leven en rond te kunnen lopen? Zeg ik niet er geen beesten gehouden moeten worden maar niet zo als in de bio industrie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Desalniettemin blijft het een non-argument. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je hoeft het niet te geloven hoor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Je zeurde wel. Je vond het onnatuurlijk als vegetariers en veganisten vitaminesupplementen nemen. Terwijl jij niet veel anders doet. Al is het maar in andere vormen of indirect. Dat toonde ik daarbij aan. Citaat:
Van oorsprong is toch wel aangenomen dat we verzamelaars waren, noten en vruchten. Citaat:
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Vind je in de natuurwinkel. Citaat:
Je eet het nu ook, dan ben je toch ook niet meteen een konijn?
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En de soorten daarvoor en daarna aten dus wel weer vlees. Het is maar net wat je mens noemt. De soort waar ik het over heb is degene die in hetzelfde klimaat & leefgebied heeft geleefd als het mijne, en tevens degene die als eerste een teken van beschaving heeft achtergelaten. Dat konden die pinda- en banaanvretende soorten dus mooi niet. Citaat:
Citaat:
Heb ik ooit ontkend dat zout en peper smaakmakers zijn? Citaat:
Maar denk je zelf dat ook maar 5% van alle vegetariers of veganisten hetzelfde doet? De lijst met producten waar eieren in zit is eindeloos. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Daarnaast, al had je gelijk, dan is dit een status quo/populariteitsargument. Als Lenin slecht was, was-ie ook nooit aan de macht gekomen!!!1! ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar... vertel je sprookje 'ns? Graag uitgebreid. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Daar staan alleen dieren op. Misschien waren dat wel noten,zaden,fruit-vretende mensen.... kortom kan je veel suggereren maar echt zeker weten is lastig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van veganisten is merendeel erg streng in het doen en laten. Zoals ik ook. Jammer genoeg word je bemoeilijk in je keuzes door de maatschappij. Denk aan het moeten betalen van belasting enzo. Dat komt ook weer terecht bij bioindustrie... wat het vlees moet wel weer goedkoop blijven van regering... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar nee het is geen welvaart. Veganisme/vegetarisme ontstaat overal op de wereld. Ook in landen waarin je kan stellen dat het armoedig is. Maar verder is eigen overleving natuurlijk ook belangrijk. En dat is voor velen vaak idd prioriteit 1. Daarnaast is in arme landen vaak de mensen al 'vegetarier'. Gewoon gedwongen. Daardoor kan je stellen dat vlees een luxeproduct is.
|||||
![]() |
Citaat:
Nee, dat waarschijnlijk niet. Citaat:
Citaat:
Maar dat maakt het niet perse een welzijns'ziekte' Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind ook best dat er een soort van reclame campage mag komen om de mensen bewust te maken, ik ben heel benieuwd wat zoiets uit zou gaan halen..... Interessant filmpje (vooral leuk gemaakt): www.themeatrix.com |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ja eiwitten worden in je lichaam gevormd en afgebroken tot bouwstoffen maar vaak niet genoeg voor een actief bestaan dus moet je ze ergens vandaan halen, verder word de vorm van dierlijke eiwitten bewezen beter gebruikt door het lichaam. Enne over die gorilla het beest heeft een totaal andere hormoonspiegel dan welke Bodybuilder met welke anabolica dan ook dus die vergelijking gaat absoluut niet op. En als jij geen extra spieren hoeft of het niet mooi vind jammer anderen waaronder ik vinden het wel mooi enne gezonde spieren? Weleens in het Bodybuilden verdiept of ben je dr zo 1 die het afdoet met "met een spuitje kan ik het ook wel"? *zucht*
||
![]() |
Citaat:
laat ik het anders zeggen ![]() een jager/verzamelaar zal niet 20u/dag bessen gaan plekken als ie ook een vet konijn kon schieten - dat net zo veel voedingswaarde/energie oplevert als een paar kilo bessen (bij wijze van) met "welvaart" bedoelde ik dan misschien ook meer "moderne tijd" of "modernisering", maar in onze samenleving zijn die twee dingen volledig met elkaar verbonden.
||||
![]() |
Citaat:
Toendertijd had je ook niet iets als een vakbond enzo. Echter waren er wel leiders en volgelingen. Denk maar aan de volgelingen van diverse filosofen die vegetarier waren. Er was toendertijd een stroming die vegetarisme centraal had... ik weet alleen niet meer welke filosoof die had gevormd. Plato ofzo. Zal even nog nazoeken. Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() niw. de Grieken hadden ook al een redelijk goed ontwikkelde samenleving. lang niet iedereen zat meer in de primaire sector. dat bedoelde ik met die 20 uur bessen plukken per dag. je hebt een bepaalde hoeveelheid voedsel nodig om te overleven. in bijvoorbeeld droge periodes of in de winter is het schieten van een vet konijn veel rendabeler dan dezelfde energie- en voedingswaarde uit (schaarse) bessen (e.d.) te halen. dit geldt in zekere mate ook voor de bewoners van "Nederland" 2000 jaar geleden. doordat wij een voedselindustrie hebben opgezet (iets wat de Grieken toen ook al hadden), hebben we nu mensen met grote bedrijven die voor de hele bevolking voedsel produceren. voor een jager/verzamelaar was het in de winter soms een kwestie van vleeseten of verhongeren. (iig had hij niet altijd de luxe om een gezonde en voldoenende vegetarische maaltijd te verkiezen) jij, ik, noch de vegetarische Afrikaan of Pythagoras zullen op eigen houtje een (gezonde!) maaltijd bij elkaar hoeven te schrapen.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat er een groot verschil is tussen een mier en een koe! Een koe heeft een veel grotere herseninhoud en heeft het vermogen om veel meer (pijn, angst) te ervaren dan een mier. Voor míj genoeg verschil om het lijden van een koe níet op mijn geweten te hebben!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
over de 'hongere afrikaan' en veganistenbond in afrika, niet vergeten dat afrika verschikkkkkkeeeelijk groot is, en dat bepaalde delen ook welvarend zijn. bij de arme gedeelte zullen ze niet echt blij zijn als die vega's daar zouden komen aanzetten met die praatjes
|||||
![]() |
Citaat:
idd.. een ontwikkelde samenleving. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Katten is lastiger om te doen. Het kan wel, maar katten zijn erg kieskeurig wat betreft eten. In blikvoer zit weinig vlees vaak. Ook veel vezelrijke dingen. Het is veelal voedingsindustrieafval. In duitsland had men eens onderzoek gedaan naar hondenvoer. En honden met versvoeding en vegetarische voeding kwamen het gezondst eruit. Blikvoeding is erg verkeerd. Carnivoren of omnivoren. Het maakt niet zoveel uit wat een kat of hond is. Die dieren krijgen al onnatuurlijk voer. En zolang ze gewoon hun voer opeten en gezond zijn is er niets mis met vegetarische voeding. En lees dit eens: http://www.supershelties.com/archive/0902_news.html http://www.biteback.be/library/detail_art.php?artid=487
|||||
@ TechXP ken jij producten voor katten die veggie/vegan zijn?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() (* Commercieel gezien is het natuurlijk leuk om eerst te stellen dat mensen dit en dut nodig hebben, terwijl ze niet door hebben dat ze daardoor veranderen in iets dat ze niet willen zijn. Vervolgens stel je dat mensen dat en dot nodig hebben om te worden wat ze willen zijn. Dubbel cashen. Een business-plan om je vingers bij af te likken!)
|||
![]() |
Citaat:
idd.. het is wel te verantwoorden als je de uitgekickte dieren opvangt. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zie in de winkel. Geloof dat er nog wat andere merken zijn. Maar weet niet zo uit mijn hoofd welke dat waren.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Vragenlijst :bloos: Calyx | 40 | 12-04-2008 11:07 | |
Flora & Fauna |
voor? tegen? pels... Jasmijn. | 82 | 09-01-2005 21:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #21 MieX | 481 | 18-05-2004 15:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Flora & Fauna |
vlees eten .... sicilion | 323 | 12-04-2003 21:33 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |