Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 22:42
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 29-08-2005 @ 22:11 :
Als jij dit gelooft raad ik je aan om je eens te verdiepen in hoe spijsvertering in z'n werk gaat.

Heb je wel 'ns gehoord van het fenomeen brandend maagzuur? Je wilt geen zure maag hoewel de fabrikant van Rennie e.a. producten zal er ongetwijfeld niet wakker van liggen net zoals de tandarts het ook best geinig vindt om jou fluoride (chemisch, toxisch, slecht voor je tanden en je algehele gezondheid) te verkopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maagzuur

natuurlijk kan je maagzuur -1 worden en dan zal het vast neit leuk meer zijn maar je maag is gewoon fukking zuur
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2005, 14:12
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Pr0f schreef op 29-08-2005 @ 23:42 :
natuurlijk kan je maagzuur -1 worden en dan zal het vast neit leuk meer zijn
Bij een gezond iemand is de pH waarde van maagzuur beslist geen 1 pH en indien -1 pH dan heb je een serieus probleem waarbij je pijn voelt. Dat is een hint van je lichaam. Daar dien je vervolgens naar te luisteren. Een pilletje is het probleem achteraf oplossen. Waarom zou je het probleem niet voorkomen? Zo kun je je ook tegen ziektes wapenen (en dan heb ik het alleen over een verkoudheid) door gezond en verstandig te eten en te leven.

Citaat:
je maag is sowieso behoorlijk zuur en daar veranderd geen flikker aan tenzij je in grote hoeveelheden zeep gaat eten ofzo
Goed, ik zei inderdaad 'zure maag' en een pH waarde lager dan 7 is zuur. Jij je zin. Maar wat je verder verkondigt...

Citaat:
maar je maag is gewoon fukking zuur
De maag? Dat maagzuur, onderdeel van maagsappen, zuur is is logisch. Da's 4 a 5 %. De pH van maagsappen is echter niet constant. Maagzuur is niet eens constant in je lichaam aanwezig. Wanneer je vocht drinkt worden maagsappen namelijk weggespoelt. Eet je direct daarna of drink je tijdens het eten of drink je na het eten dan bevordert dat de spijsvertering niet. De base in maagsappen is inderdaad zeer gering. Het grootste gedeelte wordt in je mond gevormd door de combinatie van speeksel en enzymen. Mag jij raden waar dat heen gaat via je slokdarm

Een carnivoor heeft bijvoorbeeld 10x zoveel maagzuur als wij hebben. Een carnivoor heeft dat ook nodig om het vlees te verwerken. Een carnivoor eet ook enkel rauw vlees. Er is geen enkel wezen op Aarde, behalve de mens, welke van nature verbrand vlees (of in het algemeen gesteld verbrand voedsel) eet. Probeer het maar 'ns, een week alleen maar rauw vlees, elke dag... ik ben benieuwd naar je ervaring! Ik denk dat je je na 2 dagen al ontzettend moe gaat voelen..

Als jij bij die Wikipedia link van jou klikt op "English" dan krijg je een uitgebreidere uitleg. En daar staat ook een andere, meer flucturerende pH waarde dan bij de Nederlandse versie welke overigens erg kort en bondig is. Waarschijnlijk weinig peer review gehad...

Quote van de Engelse:

Citaat:
In the stomach, food is churned and thoroughly mixed with acid and other digestive enzymes with digestive fluid to further decompose it chemically. As the acidic level changes in the stomach and later parts of the digestive tract, more enzymes are activated or deactivated to extract and process various nutrients.
Dierlijke eiwitten zijn overigens niet nuttig voor de mens. Voor cholesterol hoef je het ook niet te doen: het lichaam produceert dat, net zoals een dier, van zichzelf.

Anyway, dierlijke producten eten is niet natuurlijk en niet gezond. Als je het al eet, dan dien je het niet te vaak te eten. Zeker niet elke dag oid.

Geestelijk kunnen wij het ook niet aan. Een carnivoor slacht zelf zijn prooi, voegt geen onnatuurlijke shit aan z'n prooi toe, en eet deze zelf rauw op. Wij slachten onze dieren niet zelf, dat doen anderen voor ons. Het ziet er leuk uit in de supermarkt. Wanneer je het zelf zou slachten zou je er van walgen wanneer je het "bruikbare" (ahem) stukje vlees uit het dier zelf zou mogen halen. Wanneer je een video van PETA of een uitvoerige descriptie leest van hoe een dier van geboorte tot dood 'leeft' bekijkt en je was van plan om vlees van dat dier te eten vanavond dan heb je daar waarschijnlijk geen trek meer in. Heb je dat wel, dan is er wat mij betreft serieus iets mis met jou op het gebied van empathie en sympathie. Maargoed, het punt is dus dat wij het geestelijk niet aan kunnen. We gaan het uit de weg.

Hier in de buurt zit een vleesverwerkingsbedrijf. Het is algemeen bekend dat de meeste mensen die daar beginnen te werken het nog geen 2 dagen volhouden. Daarna zijn ze alweer weg. Niet alleen ivm de ranzige praktijken, ook de omstandigheden (koelcel van 3 graden celsius) spelen een rol.

En over die vegan body builders. Een gorilla eet uitsluitend plantaardig en is 30x zo sterk als wij. Er is ook een verschil tussen gezonde spieren hebben, een gezonde huid hebben, en spieren hebben om een unieke prestatie te leveren of om zoveel mogelijk spieren te krijgen omdat het mooi of stoer is. De meeste mensen hebben bij dat laatste geen baat. Ze hebben spieren nodig zodat ze in hun dagelijkse leven goed kunnen functioneren.
Oud 30-08-2005, 15:24
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Zolang de smaak van vegetarisch voedsel niet in de buurt komt van een lekkere sappige biefstuk, ben ik niet van plan te stoppen met het eten van vlees. Dat vegetarische rommel is echt niet te eten! (en dan doel ik vooral op vleesvervangers)

Ja ik lust wel fruit. Lekker zelfs. En groenten ook wel. Maar ik ben toch geen konijn!

Ik wil verder best geloven dat vlees niet gezond is, iig niet in de hoeveelheden die wij consumeren. En ja, het is natuurlijk ook ontzettend zielig voor de dieren die op mijn bord belanden.

Soya melk is trouwens wel ontzettend lekker!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:26
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 30-08-2005 @ 16:24 :
Zolang de smaak van vegetarisch voedsel niet in de buurt komt van een lekkere sappige biefstuk, ben ik niet van plan te stoppen met het eten van vlees. Dat vegetarische rommel is echt niet te eten! (en dan doel ik vooral op vleesvervangers)
Probeer 'ns falafel, seitan, tempeh, notengehakt, zelfgemaakte veggie bitterballen ipv die ranzige burgers van AH. Sappig is het geen van allen, maar wel vettig omdat je het in (plantaardige) olie bakt. Wat dat betreft kun je ook overwegen om je aardappels anders te bereiden. Je kunt je groente sappig maken, de sappen die je overhoudt dankzij koken hergebruiken, en je kunt saus/kruiden toevoegen zoals je ook bij je vlees doet. Sterker nog, je kunt exact dezelfde kruiden gebruiken!

Het is ook verlichtend om je af te vragen waarom je een vleesvervanger eet. Wat is je doel? Doe je het omdat het er uit ziet als vlees? Doe je het omdat je voedingsstoffen mist (of denkt te missen) omdat je geen of minder vlees eet? Doe je het om de smaak van vlees na te bootsen? Wat versta je onder de smaak van vlees?

Citaat:
Ja ik lust wel fruit. Lekker zelfs. En groenten ook wel. Maar ik ben toch geen konijn!
(Wat dacht je van noten?)

Vergelijk je gebit 'ns met dat van een herbivoor zoals een aap, een zebra, een nijlpaard of een konijn. Vergelijk het vervolgens met carnivoor zoals een tijger, een leeuw of een wolf. Zoek de verschillen en overeenkomsten en post jouw conclusie hier. Dit is slechts een voorbeeld. Bedenk ook dat, nogmaals, geen enkele carnivoor zijn vlees verwarmd cq. verbrand. Werkelijk alles wijst er op dat wij dierlijke producten niet of in zeer geringe mate nodig hebben.

Citaat:
Ik wil verder best geloven dat vlees niet gezond is, iig niet in de hoeveelheden die wij consumeren. En ja, het is natuurlijk ook ontzettend zielig voor de dieren die op mijn bord belanden.
Woei! ik ben blij dat er mensen zijn die zich dat realiseren ook al volgen ze geen (fulltime) veggie/vegan/raw_food dieet.
Oud 30-08-2005, 17:48
Verwijderd
Fluoride is inderdaad slecht voor de tanden, maar goed voor het tandglazuur.

Wat weet jij eigenlijk van scheikunde en wat niet?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 20:38
reno
reno is offline
Citaat:
TechXP schreef op 29-08-2005 @ 16:08 :
Dan moet je er eerst in verdiepen waarom sommige mensen vitamines innemen.
Daarnaast... wat zeur jij nou... kijk eens hoeveel producten je neemt per dag met toegevoegde vitamines. Niet te vergeten dat je vlees eet waar ze dieren gevoerd hebben met vitaminesupplementen.
Ik zeur helemaal niet. Ik heb namelijk geen enkel probleem met mijn voedingspatroon, en ik vind een stukje vlees veel natuurlijker dan jullie gore troep.
Citaat:
niet. Dat is een FEIT!
Oh? Ik meen mij anders (correct) te herinneren dat de eerste afbeelding die de mens ooit heeft gemaakt de jacht voorstelt. En dat een deel van onze tanden bestemd is om vlees te eten.
Citaat:
Het is denk vooral de kruiden die er vaak opgegooid worden.
Je hebt geen benul waar je over praat, zo blijkt weer eens. Alsof een normaal denkend mens iets anders op zijn biefstukje doet dan wat zout en peper.
En zelfs al wordt sommig vlees gekruid waardoor het lekkerder wordt, so what? Het vlees blijf je echt wel proeven, hoor. En als er iets lekkerders zou bestaan dan vlees zou dat nu wel populair geweest zijn.

Oja, als jullie zo tegen dierenleed zijn, trek dan nu je leren schoenen, riemen, en alle andere leren/bont shit uit. En eet nooit meer eieren. Kippen worden immers ook alleen gehouden om ons in onze behoeften te voorzien, en op een niet zo nette manier (uitzonderingen daargelaten).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:12
Roos
Roos is offline
Ik vind het altijd zo'n non-argument als vegetariers zeggen "je kunt vlees niet eens rauw eten als mens". Je eet toch (bijna) nooit rauw vlees, dus dan is 't probleem toch opgelost?
Oud 30-08-2005, 21:15
reno
reno is offline
Precies... alsof je al het plantaardige voedsel rauw kan eten?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 22:08
Dato_16
Dato_16 is offline
Citaat:
reno schreef op 30-08-2005 @ 22:15 :
Word je ziek van rauwe planten?
word je ziek van rauw vlees?
Verder is het wel een beetje een loos argument inderdaad, maar om et zeggen dat een mens bestemd is om vlees te eten vind ik eigelijk net zo zinloos, want dat is vandaag de dag totaal niet relevant.
en als je wel zo kijkt prima maar dan is een beest toch ook bestemt om in een natuurlijke omgeving te leven en rond te kunnen lopen?
Zeg ik niet er geen beesten gehouden moeten worden maar niet zo als in de bio industrie.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 23:05
Chelsea
Chelsea is offline
je kan het aanleren om ALLES rauw te eten, heb je at aangeleerd dan is het ook veeeel gezonder en dat geld voor vlees EN groente en vis ja

bepaalde bodybuilders volgen zo'n dieet
Oud 30-08-2005, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Chelsea schreef op 31-08-2005 @ 00:05 :
je kan het aanleren om ALLES rauw te eten, heb je at aangeleerd dan is het ook veeeel gezonder en dat geld voor vlees EN groente en vis ja

bepaalde bodybuilders volgen zo'n dieet
Newsflash: bodybuilding is niet gezond.

Desalniettemin blijft het een non-argument.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 23:17
Pr0f
Pr0f is offline
Vanima Estel je kraamt teveeel onzin uit om te ontkrachten
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 23:29
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
perseus schreef op 31-08-2005 @ 00:09 :
Newsflash: bodybuilding is niet gezond.

Desalniettemin blijft het een non-argument.
kijk het gaat nu niet om het bodybuilden zelf, ik bedoelde ermee dat er daadwerkelijk mensen zijn die dat doen, en als jeje dat heb aangeleerd word je er niet ziek van en is het gezonder omdat alle voedingstoffen er nog inzitten en zulke dingen
je hoeft het niet te geloven hoor
Oud 30-08-2005, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Chelsea schreef op 31-08-2005 @ 00:29 :
kijk het gaat nu niet om het bodybuilden zelf, ik bedoelde ermee dat er daadwerkelijk mensen zijn die dat doen, en als jeje dat heb aangeleerd word je er niet ziek van en is het gezonder omdat alle voedingstoffen er nog inzitten en zulke dingen
je hoeft het niet te geloven hoor
Gezonder dan wat? Ik geloof best dat iemand op slechts enkele rauwe soorten voedsel kan leven voor lange tijd en er niet echt ziek van wordt, maar gezonder dan een gevarieerd diëet?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 23:59
Chelsea
Chelsea is offline
hm ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd.. je eet dan gewoon gevarierd, alleen het enige verschil is dat je geen pan gebruikt

mensen zijn gewoon verziekt, mensen kunnen bijna nergens meer tegen,
Oud 31-08-2005, 00:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
reno schreef op 30-08-2005 @ 21:38 :
Ik zeur helemaal niet. Ik heb namelijk geen enkel probleem met mijn voedingspatroon, en ik vind een stukje vlees veel natuurlijker dan jullie gore troep.

Je zeurde wel. Je vond het onnatuurlijk als vegetariers en veganisten vitaminesupplementen nemen. Terwijl jij niet veel anders doet. Al is het maar in andere vormen of indirect.
Dat toonde ik daarbij aan.

Citaat:
Oh? Ik meen mij anders (correct) te herinneren dat de eerste afbeelding die de mens ooit heeft gemaakt de jacht voorstelt. En dat een deel van onze tanden bestemd is om vlees te eten.
Je hebt de a. africanus gehad die in afrika leefde. Deze was vegetarier voor zover bekend is. Daaruit zijn blijkbaar de homo erectus gekomen en sapien. Die waren in den beginne ook vegetarier. Pas toen de homo erectus naar het noorden is gaan trekken is vuur en hakbijl uitgevonden. In het noorden was het kouder en was blijkbaar minder voedsel voorhanden. Daaruit is waarschijnlijk ontstaan dat mensensoorten gingen jagen. Dus het is net welke plek je neemt in de geschiedenis.
Van oorsprong is toch wel aangenomen dat we verzamelaars waren, noten en vruchten.

Citaat:
Je hebt geen benul waar je over praat, zo blijkt weer eens. Alsof een normaal denkend mens iets anders op zijn biefstukje doet dan wat zout en peper.
En zelfs al wordt sommig vlees gekruid waardoor het lekkerder wordt, so what? Het vlees blijf je echt wel proeven, hoor. En als er iets lekkerders zou bestaan dan vlees zou dat nu wel populair geweest zijn.
Ik heb ook vlees gegeten hoor. En vlees word vaak gekruid. Zeker die speciale vlees dingen. Gepaneerd enzo. Ik had laatst toch aardig goed de smaak te pakken en structuur als 'gehaktbal'. Dat wist ik geloof nog te herinneren. Mijn moeder vond het ook zo. En di eet nog wel vlees. Zout en peper zijn daarnaast ook gewoon smaakmakers hoor.

Citaat:
Oja, als jullie zo tegen dierenleed zijn, trek dan nu je leren schoenen, riemen, en alle andere leren/bont shit uit. En eet nooit meer eieren. Kippen worden immers ook alleen gehouden om ons in onze behoeften te voorzien, en op een niet zo nette manier (uitzonderingen daargelaten).
Al jaren geleden gedaan!
Oud 31-08-2005, 00:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 30-08-2005 @ 16:24 :
[B]Zolang de smaak van vegetarisch voedsel niet in de buurt komt van een lekkere sappige biefstuk, ben ik niet van plan te stoppen met het eten van vlees. Dat vegetarische rommel is echt niet te eten! (en dan doel ik vooral op vleesvervangers)
Ja, maar je moet ook niet van die troep halen van de AH (tivall enzo), maar gewoon de betere producten. Van healthy planet enzo.
Vind je in de natuurwinkel.

Citaat:
Waaarom moet je dat zeggen? Alsof dat soort dingen meteen gerelateerd word aan konijnen...
Je eet het nu ook, dan ben je toch ook niet meteen een konijn?
Oud 31-08-2005, 00:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
reno schreef op 30-08-2005 @ 22:15 :
ja heel goed. Moet je even teruglezen. Of even in het topic kijken over raw food.
Oud 31-08-2005, 00:46
reno
reno is offline
Citaat:
Dato_16 schreef op 30-08-2005 @ 23:08 :
Word je ziek van rauwe planten?
Ja.
Citaat:
word je ziek van rauw vlees?
Nee, ik eet het soms twee keer per dag.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 01:01
reno
reno is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2005 @ 01:24 :
Je zeurde wel. Je vond het onnatuurlijk als vegetariers en veganisten vitaminesupplementen nemen. Terwijl jij niet veel anders doet. Al is het maar in andere vormen of indirect.
Dat toonde ik daarbij aan.
Dus niet. Lees maar terug, ik heb geen zin om alles uit te kauwen voor je.
Citaat:
Je hebt de a. africanus gehad die in afrika leefde. Deze was vegetarier voor zover bekend is. Daaruit zijn blijkbaar de homo erectus gekomen en sapien. Die waren in den beginne ook vegetarier. Pas toen de homo erectus naar het noorden is gaan trekken is vuur en hakbijl uitgevonden. In het noorden was het kouder en was blijkbaar minder voedsel voorhanden. Daaruit is waarschijnlijk ontstaan dat mensensoorten gingen jagen. Dus het is net welke plek je neemt in de geschiedenis.
Van oorsprong is toch wel aangenomen dat we verzamelaars waren, noten en vruchten.

En de soorten daarvoor en daarna aten dus wel weer vlees. Het is maar net wat je mens noemt. De soort waar ik het over heb is degene die in hetzelfde klimaat & leefgebied heeft geleefd als het mijne, en tevens degene die als eerste een teken van beschaving heeft achtergelaten.
Dat konden die pinda- en banaanvretende soorten dus mooi niet.
Citaat:
Ik heb ook vlees gegeten hoor. En vlees word vaak gekruid. Zeker die speciale vlees dingen. Gepaneerd enzo.
Paneren is iets totaal anders dan kruiden. Bovendien wordt vlees ook vaak NIET gekruid, dus als je al iets probeerde te bewijzen met dit bizarre punt is dat irrelevant.
Citaat:
Zout en peper zijn daarnaast ook gewoon smaakmakers hoor.
Gymnasium zeker?
Heb ik ooit ontkend dat zout en peper smaakmakers zijn?
Citaat:
Al jaren geleden gedaan!
Feli, dat bewonder ik oprecht.
Maar denk je zelf dat ook maar 5% van alle vegetariers of veganisten hetzelfde doet? De lijst met producten waar eieren in zit is eindeloos.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 01:03
reno
reno is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2005 @ 01:28 :
ja heel goed. Moet je even teruglezen. Of even in het topic kijken over raw food.
Lang niet alles dus. Of je wilt een kapotte maag krijgen en een paar kilo gif (en dan heb ik het niet over insecticiden) plus bacterieen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 07:41
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
reno schreef op 30-08-2005 @ 21:38 :
Welke mens, waar leefde die en wat is je bron? In India wordt vanuit het oogpunt van India (+ hun cultuur) geschiedenis gegeven...

Citaat:
En als er iets lekkerders zou bestaan dan vlees zou dat nu wel populair geweest zijn.
Je houdt geen rekening met het feit dat de massa niet nadenkt over alternatieven en dat zij om de een of andere duistere reden denken dat ze dit nodig hebben. Je laat het element cultuur totaal buiten beschouwing.

Daarnaast, al had je gelijk, dan is dit een status quo/populariteitsargument. Als Lenin slecht was, was-ie ook nooit aan de macht gekomen!!!1!

Citaat:
Oja, als jullie zo tegen dierenleed zijn, trek dan nu je leren schoenen, riemen, en alle andere leren/bont shit uit.
Muv schoenen heb ik dat gedaan. Mijn schoenen heb ik al acht jaar en ze lopen perfect. Dus dat ga ik nu even niet veranderen. Leuke drogredenering btw.

Citaat:
En eet nooit meer eieren. Kippen worden immers ook alleen gehouden om ons in onze behoeften te voorzien, en op een niet zo nette manier (uitzonderingen daargelaten).
Doe ik ook niet, om een andere reden dan jij denkt. En jij hebt dat nooit geprobeerd. Ik denk niet eens dat je het zou kunnen, puur dankzij je emotionele verslaving.

Citaat:
Roos schreef op 30-08-2005 @ 22:12 :
Ik vind het altijd zo'n non-argument als vegetariers zeggen "je kunt vlees niet eens rauw eten als mens". Je eet toch (bijna) nooit rauw vlees, dus dan is 't probleem toch opgelost?
Niet alleen vegetariers zeggen dat. Elke dwaas begrijpt dat. Het is een vergelijking. De vergelijking illustreert dat wij niet op carnivoren lijken. Elke carnivoor slacht zelf zijn vlees, zoekt zelf uit wat hij opeet, en eet dat vervolgens rauw op. De mens die vlees eet slacht het niet zelf (muv een boer), de mens zoekt ook niet uit wat hij opeet (vrijwel niet muv sparerib, kippenpootje wat als B-vlees wordt gezien), en wij eten het ook niet rauw (vrijwel niet). De combinatie van deze 3 komt niet voor of komt voor in een verwaarloosbaar percentage.

Citaat:
reno schreef op 31-08-2005 @ 01:46 :
Ja.
Op welke manier? Vertel!

Citaat:
Nee, ik eet het soms twee keer per dag.
Ja, je lichaam kan heel wat hebben... je wordt niet meteen per defintie ziek wanneer je iets ongezonds eet.

Citaat:
reno schreef op 31-08-2005 @ 02:03 :
Lang niet alles dus. Of je wilt een kapotte maag krijgen
Van verse, rauwe groente krijg je een kapotte maag volgens jou? Hahaha ja dat beweerden dietisten eind jaren 80 tot begin jaren 90. Daar zijn ze inmiddels op teruggekomen.

Maar... vertel je sprookje 'ns? Graag uitgebreid.

Citaat:
en een paar kilo gif (en dan heb ik het niet over insecticiden)
Ik ben het met je eens dat onbespoten groente gezonder is. Je lichaam kan die toxische stoffen echter best aan net zoals het ook bijv tegen het inademen van schoonmaakmiddelen kan. Van dat beetje bespoten groente ga je niet dood. Nog nooit van een sterfgeval gehoord welke dankzij die oorzaak gestorven is. Jij wel?

Citaat:
plus bacterieen.
Bacterien en schimmels zijn Evil? Maar, kom op, vertel 'ns welke bacterien zijn dat die zich op verse groente bevinden en die volgens jou zo slecht zijn? Noem het beestje 'ns bij de naam. Daar hebben we wat aan!
Oud 31-08-2005, 08:43
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Chill schreef op 01-08-2005 @ 13:07 :
Ik eet vlees omdat ik het gewoon heel lekker vind! Niets gaat boven een frikandel speciaal, hamburger en een biefstukje!
Oud 31-08-2005, 10:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
reno schreef op 31-08-2005 @ 02:01 :
[B]En de soorten daarvoor en daarna aten dus wel weer vlees. Het is maar net wat je mens noemt. De soort waar ik het over heb is degene die in hetzelfde klimaat & leefgebied heeft geleefd als het mijne, en tevens degene die als eerste een teken van beschaving heeft achtergelaten.
Kortom heb je het over bovengenoemden. Kortom over 'mensen' die eerst vegetarier waren. Over rotstekeningen weet ik niet veel. Maar wat plaatjes zegt niet veel over wat er echt allemaal gebeurde. Een tekening met een mannetje met speer en een dier erbij kan net zo goed het verhaal vertellen van een noodzakelijke jacht in wintertijd ofzo waar er dus weinig voedsel was.

Citaat:
Dat konden die pinda- en banaanvretende soorten dus mooi niet.
Tekeningen maken? Jawel hoor. Er zijn ook genoeg rotstekeningen gevonden waarbij dus niet jacht afgebeeld wordt. Zoals in Altamira.
Daar staan alleen dieren op. Misschien waren dat wel noten,zaden,fruit-vretende mensen.... kortom kan je veel suggereren maar echt zeker weten is lastig.

Citaat:
Paneren is iets totaal anders dan kruiden. Bovendien wordt vlees ook vaak NIET gekruid, dus als je al iets probeerde te bewijzen met dit bizarre punt is dat irrelevant.
Paneren is met paneermeel. Wat ook weer smaakmakende stoffen bevat. Vlees kan idd niet gekruid zijn. Maar vaak wel.

Citaat:
[b]Gymnasium zeker?
?
Citaat:
Heb ik ooit ontkend dat zout en peper smaakmakers zijn?
Nee niet echt, maar je noemde het alszijnde dat het iets aparts was.

Citaat:
Feli, dat bewonder ik oprecht.
Maar denk je zelf dat ook maar 5% van alle vegetariers of veganisten hetzelfde doet? De lijst met producten waar eieren in zit is eindeloos.
Je hebt deel van vegetariers die makkelijk doen en die strenger doen. Je hebt veganisten die makkelijk doen en strenger doen.
Van veganisten is merendeel erg streng in het doen en laten.
Zoals ik ook. Jammer genoeg word je bemoeilijk in je keuzes door de maatschappij. Denk aan het moeten betalen van belasting enzo. Dat komt ook weer terecht bij bioindustrie... wat het vlees moet wel weer goedkoop blijven van regering...
Oud 31-08-2005, 12:56
ganralph
ganralph is offline
ik eet vlees.
1 het is lekker.
2 ik ken geen vleesvervangers (en ik heb ze geprobeerd) die mij iedere dag kunnen overtuigen dat ze lekkerder zijn dan een stukje vlees.
3 het bevat voedingsstoffen die ik niet uit de minder lekkere vleesvervangers wil halen
4 ik koop wel zo veel mogelijk biologische shit en zo en vlees hoeft ook niet 7 dagen per week.
5 het bewust maken van vleeseters over de bioindustrie heeft meer invloed dan in je eentje als stil protest geen vlees gaan eten.
6 als we over dierenbelangen gaan praten dan heeft de dierenwinkel (waar iedere idioot een konijn kan kopen en verwaarlozen/opsluiten) wat mij betreft een zeker zo hoge prioriteit.

en veganisme is natuurlijk een "welvaartsziekte"

zo, dit leek me de beste zin om in 1 keer alle vegetariers op stang te jagen
Oud 31-08-2005, 13:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ganralph schreef op 31-08-2005 @ 13:56 :
en veganisme is natuurlijk een "welvaartsziekte"

zo, dit leek me de beste zin om in 1 keer alle vegetariers op stang te jagen

Maar nee het is geen welvaart. Veganisme/vegetarisme ontstaat overal op de wereld. Ook in landen waarin je kan stellen dat het armoedig is.
Maar verder is eigen overleving natuurlijk ook belangrijk. En dat is voor velen vaak idd prioriteit 1.
Daarnaast is in arme landen vaak de mensen al 'vegetarier'. Gewoon gedwongen. Daardoor kan je stellen dat vlees een luxeproduct is.
Oud 31-08-2005, 13:32
ganralph
ganralph is offline
misschien, maar in het westen zie ik het anders.
een hongerige Afrikaan zal zich niet snel druk maken over de omstandigheden waaronder zijn lapje vlees is geslacht.

daarnaast hebben wij (dankzij onze welvaart) een keus om gezond te leven zonder vlees (met vleesvervangers)
en we hebben tijd en mogelijkheid om erover na te denken. als (in een NIET-industrieel Nederland) een vegetarier in Nederland iedere dag genoeg bessen en bloemkool moest rapen om te overleven, had ie geen tijd om erover na te denken of andere dingen te doen. (een koe slachten is in verhouding productiever). je kunt vegetarier zijn DANKZIJ alle industrie (waar vleesindustrie onlosmakelijk in verwikkeld zit)

(kort gezegd: terwijl wij zitten te forummen, zorgen anderen ervoor dat jij strax een vegetarisch hapje bij de Albert Heijn kunt halen, hoef je zelf nix voor te doen. en ja de AH-medewerker wordt daarvoor betaald uit oa inkomsten van VLEESverkoop)

aan de andere kant is de bio-industrie ook een welvaartsfenomeen, waardoor de afkeer van vleesindustrie wederom is ingegeven door de welvaart

Laatst gewijzigd op 31-08-2005 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 14:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ganralph schreef op 31-08-2005 @ 14:32 :
misschien, maar in het westen zie ik het anders.
een hongerige Afrikaan zal zich niet snel druk maken over de omstandigheden waaronder zijn lapje vlees is geslacht.

Nee, dat waarschijnlijk niet.

Citaat:
daarnaast hebben wij (dankzij onze welvaart) een keus om gezond te leven zonder vlees (met vleesvervangers)
'Vleesvervangers' hoeft dus niet. Dat is gewoon een slechte benaming. In elk land kan je wel zonder vlees en gezond blijven. Als je maar beschikking hebt over gevarieerd voedsel, want eentonig is natuurlijk niet goed.

Citaat:
en we hebben tijd en mogelijkheid om erover na te denken. als (in een NIET-industrieel Nederland) een vegetarier in Nederland iedere dag genoeg bessen en bloemkool moest rapen om te overleven, had ie geen tijd om erover na te denken of andere dingen te doen. (een koe slachten is in verhouding productiever). je kunt vegetarier zijn DANKZIJ alle industrie (waar vleesindustrie onlosmakelijk in verwikkeld zit)
Het maakt niet zoveel uit. In landen in afrika zijn er divere vegetariersorganisaties ondanks dat die landen toch niet als rijk bekend staan. Ik denk dat in principe dus niet uit maakt waar je woont, maar idd wij hebben beschikking over een betere omgeving.
Maar dat maakt het niet perse een welzijns'ziekte'

Citaat:
aan de andere kant is de bio-industrie ook een welvaartsfenomeen, waardoor de afkeer van vleesindustrie wederom is ingegeven door de welvaart
Het heeft er idd wel wat mee te maken, maar het is gewoon dat het niet per definitie met werlvaart te maken heeft.
Oud 31-08-2005, 15:08
Mahonie
Mahonie is offline
Ik eet vlees omdat het goed voor je is. Als je je slap en hongerig voelt, wat is er dan beter dan een grote, lekker gebakken biefstuk? Ik eet het gewoon graag, het is lekker. Maar bepaalde dieren, o.a. paardenvlees, dat eet ik liever niet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:42
Dato_16
Dato_16 is offline
Citaat:
ganralph schreef op 31-08-2005 @ 13:56 :

5 het bewust maken van vleeseters over de bioindustrie heeft meer invloed dan in je eentje als stil protest geen vlees gaan eten.
Hier heb je helemaal gelijk in!
Ik vind ook best dat er een soort van reclame campage mag komen om de mensen bewust te maken, ik ben heel benieuwd wat zoiets uit zou gaan halen.....

Interessant filmpje (vooral leuk gemaakt):
www.themeatrix.com
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 17:43
Dato_16
Dato_16 is offline
Citaat:
Mahonie schreef op 31-08-2005 @ 16:08 :
Ik eet vlees omdat het goed voor je is. Als je je slap en hongerig voelt, wat is er dan beter dan een grote, lekker gebakken biefstuk? Ik eet het gewoon graag, het is lekker. Maar bepaalde dieren, o.a. paardenvlees, dat eet ik liever niet.
nee gelijk heb je hoor, paarden zijn natuurlijk een stuk liever dan koeien...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:09
murwari
murwari is offline
Tis waarschijnlijk makkelijker dan volledig vegetarisch/veganistisch koken en eten omdat in veel gerechten vlees verwerkt wordt. Veel mensen zullen het ook eten omdat zij het lekker vinden, denken (overtuigt zijn dat de mens dit nodig heeft) of graag variëren.

Zelf eet ik geen vlees, maar ik kan me wel inbeelden dat mensen dat wel doen om bovenstaande redenen.
Oud 31-08-2005, 20:32
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 30-08-2005 @ 15:12 :
Bij een gezond iemand is de pH waarde van maagzuur beslist geen 1 pH en indien -1 pH dan heb je een serieus probleem waarbij je pijn voelt. Dat is een hint van je lichaam. Daar dien je vervolgens naar te luisteren. Een pilletje is het probleem achteraf oplossen. Waarom zou je het probleem niet voorkomen? Zo kun je je ook tegen ziektes wapenen (en dan heb ik het alleen over een verkoudheid) door gezond en verstandig te eten en te leven.

Goed, ik zei inderdaad 'zure maag' en een pH waarde lager dan 7 is zuur. Jij je zin. Maar wat je verder verkondigt...

De maag? Dat maagzuur, onderdeel van maagsappen, zuur is is logisch. Da's 4 a 5 %. De pH van maagsappen is echter niet constant. Maagzuur is niet eens constant in je lichaam aanwezig. Wanneer je vocht drinkt worden maagsappen namelijk weggespoelt. Eet je direct daarna of drink je tijdens het eten of drink je na het eten dan bevordert dat de spijsvertering niet. De base in maagsappen is inderdaad zeer gering. Het grootste gedeelte wordt in je mond gevormd door de combinatie van speeksel en enzymen. Mag jij raden waar dat heen gaat via je slokdarm

Een carnivoor heeft bijvoorbeeld 10x zoveel maagzuur als wij hebben. Een carnivoor heeft dat ook nodig om het vlees te verwerken. Een carnivoor eet ook enkel rauw vlees. Er is geen enkel wezen op Aarde, behalve de mens, welke van nature verbrand vlees (of in het algemeen gesteld verbrand voedsel) eet. Probeer het maar 'ns, een week alleen maar rauw vlees, elke dag... ik ben benieuwd naar je ervaring! Ik denk dat je je na 2 dagen al ontzettend moe gaat voelen..

Als jij bij die Wikipedia link van jou klikt op "English" dan krijg je een uitgebreidere uitleg. En daar staat ook een andere, meer flucturerende pH waarde dan bij de Nederlandse versie welke overigens erg kort en bondig is. Waarschijnlijk weinig peer review gehad...

Quote van de Engelse:

Dierlijke eiwitten zijn overigens niet nuttig voor de mens. Voor cholesterol hoef je het ook niet te doen: het lichaam produceert dat, net zoals een dier, van zichzelf.

Anyway, dierlijke producten eten is niet natuurlijk en niet gezond. Als je het al eet, dan dien je het niet te vaak te eten. Zeker niet elke dag oid.

Geestelijk kunnen wij het ook niet aan. Een carnivoor slacht zelf zijn prooi, voegt geen onnatuurlijke shit aan z'n prooi toe, en eet deze zelf rauw op. Wij slachten onze dieren niet zelf, dat doen anderen voor ons. Het ziet er leuk uit in de supermarkt. Wanneer je het zelf zou slachten zou je er van walgen wanneer je het "bruikbare" (ahem) stukje vlees uit het dier zelf zou mogen halen. Wanneer je een video van PETA of een uitvoerige descriptie leest van hoe een dier van geboorte tot dood 'leeft' bekijkt en je was van plan om vlees van dat dier te eten vanavond dan heb je daar waarschijnlijk geen trek meer in. Heb je dat wel, dan is er wat mij betreft serieus iets mis met jou op het gebied van empathie en sympathie. Maargoed, het punt is dus dat wij het geestelijk niet aan kunnen. We gaan het uit de weg.

Hier in de buurt zit een vleesverwerkingsbedrijf. Het is algemeen bekend dat de meeste mensen die daar beginnen te werken het nog geen 2 dagen volhouden. Daarna zijn ze alweer weg. Niet alleen ivm de ranzige praktijken, ook de omstandigheden (koelcel van 3 graden celsius) spelen een rol.

En over die vegan body builders. Een gorilla eet uitsluitend plantaardig en is 30x zo sterk als wij. Er is ook een verschil tussen gezonde spieren hebben, een gezonde huid hebben, en spieren hebben om een unieke prestatie te leveren of om zoveel mogelijk spieren te krijgen omdat het mooi of stoer is. De meeste mensen hebben bij dat laatste geen baat. Ze hebben spieren nodig zodat ze in hun dagelijkse leven goed kunnen functioneren.

Ja eiwitten worden in je lichaam gevormd en afgebroken tot bouwstoffen maar vaak niet genoeg voor een actief bestaan dus moet je ze ergens vandaan halen, verder word de vorm van dierlijke eiwitten bewezen beter gebruikt door het lichaam.

Enne over die gorilla het beest heeft een totaal andere hormoonspiegel dan welke Bodybuilder met welke anabolica dan ook dus die vergelijking gaat absoluut niet op.
En als jij geen extra spieren hoeft of het niet mooi vind jammer anderen waaronder ik vinden het wel mooi enne gezonde spieren? Weleens in het Bodybuilden verdiept of ben je dr zo 1 die het afdoet met "met een spuitje kan ik het ook wel"?
*zucht*
Oud 01-09-2005, 00:44
Xonzo
Xonzo is offline
vlees is gewoon lekker, zou niet zonder kunnen
en dat vegetarisch eten vind ik zeker ook niet slecht
Oud 01-09-2005, 11:03
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2005 @ 15:44 :
Nee, dat waarschijnlijk niet.

'Vleesvervangers' hoeft dus niet. Dat is gewoon een slechte benaming. In elk land kan je wel zonder vlees en gezond blijven. Als je maar beschikking hebt over gevarieerd voedsel, want eentonig is natuurlijk niet goed.

Het maakt niet zoveel uit. In landen in afrika zijn er divere vegetariersorganisaties ondanks dat die landen toch niet als rijk bekend staan. Ik denk dat in principe dus niet uit maakt waar je woont, maar idd wij hebben beschikking over een betere omgeving.
Maar dat maakt het niet perse een welzijns'ziekte'

Het heeft er idd wel wat mee te maken, maar het is gewoon dat het niet per definitie met werlvaart te maken heeft.
ok, get your point, maar mi heeft het veel met elkaar te maken.
laat ik het anders zeggen 2000 jaar geleden was het mi uitgesloten dat er mensen een vegetariersorganisatie zouden beginnen. in Afrika hebben mensen in dat opzicht nu ook de mogelijkheid om er over na te denken (vandaar dat ik begon over een pre-industrieel Nederland).

een jager/verzamelaar zal niet 20u/dag bessen gaan plekken als ie ook een vet konijn kon schieten - dat net zo veel voedingswaarde/energie oplevert als een paar kilo bessen (bij wijze van)

met "welvaart" bedoelde ik dan misschien ook meer "moderne tijd" of "modernisering", maar in onze samenleving zijn die twee dingen volledig met elkaar verbonden.
Oud 01-09-2005, 11:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ganralph schreef op 01-09-2005 @ 12:03 :
ok, get your point, maar mi heeft het veel met elkaar te maken.
laat ik het anders zeggen 2000 jaar geleden was het mi uitgesloten dat er mensen een vegetariersorganisatie zouden beginnen. in Afrika hebben mensen in dat opzicht nu ook de mogelijkheid om er over na te denken (vandaar dat ik begon over een pre-industrieel Nederland).

Toendertijd had je ook niet iets als een vakbond enzo. Echter waren er wel leiders en volgelingen. Denk maar aan de volgelingen van diverse filosofen die vegetarier waren. Er was toendertijd een stroming die vegetarisme centraal had... ik weet alleen niet meer welke filosoof die had gevormd. Plato ofzo. Zal even nog nazoeken.

Citaat:
een jager/verzamelaar zal niet 20u/dag bessen gaan plekken als ie ook een vet konijn kon schieten - dat net zo veel voedingswaarde/energie oplevert als een paar kilo bessen (bij wijze van)
Je hoeft echt niet zo lang per dag te eten.

Citaat:
met "welvaart" bedoelde ik dan misschien ook meer "moderne tijd" of "modernisering", maar in onze samenleving zijn die twee dingen volledig met elkaar verbonden.
Dat is wel zo. Maar dat is volkomen omdat er nu een verband is tussen geld en mogelijkheden.
Oud 01-09-2005, 11:30
TechXP
TechXP is offline
Ah het waren Pythagoreans. Kortom Pythagoras was degene.
Oud 01-09-2005, 11:52
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-09-2005 @ 12:30 :
Ah het waren Pythagoreans. Kortom Pythagoras was degene.
damn, nu moet ik een provocerend-bedoelde uitspraak ook nog gaan verdedigen

niw. de Grieken hadden ook al een redelijk goed ontwikkelde samenleving. lang niet iedereen zat meer in de primaire sector.

dat bedoelde ik met die 20 uur bessen plukken per dag. je hebt een bepaalde hoeveelheid voedsel nodig om te overleven. in bijvoorbeeld droge periodes of in de winter is het schieten van een vet konijn veel rendabeler dan dezelfde energie- en voedingswaarde uit (schaarse) bessen (e.d.) te halen.
dit geldt in zekere mate ook voor de bewoners van "Nederland" 2000 jaar geleden.

doordat wij een voedselindustrie hebben opgezet (iets wat de Grieken toen ook al hadden), hebben we nu mensen met grote bedrijven die voor de hele bevolking voedsel produceren.
voor een jager/verzamelaar was het in de winter soms een kwestie van vleeseten of verhongeren. (iig had hij niet altijd de luxe om een gezonde en voldoenende vegetarische maaltijd te verkiezen)

jij, ik, noch de vegetarische Afrikaan of Pythagoras zullen op eigen houtje een (gezonde!) maaltijd bij elkaar hoeven te schrapen.
Oud 01-09-2005, 15:04
Verwijderd
Ik eet vlees omdat ik het gewoon erg lekker vind. Maar dan wel het standaard vlees, geen paardevlees, honde- katten of wel huisdier dan ook vlees. Vind het lekker en is ook wel goed voor je ijzer enzo...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:27
SellaYoung
SellaYoung is offline
Citaat:
Xia schreef op 01-08-2005 @ 15:12 :

Dan kom je op de vraag.. Hoe zit het dan met planten? Die zijn óók levend. Ik ben dankbaar dat de aarde, de natuur in onze behoeftes voorziet en dat ik van haar planten gebruik mag maken. Geldt dat dan ook niet voor dieren? En is het leven van een mier minder waard dan dat van een koe? (En waarom dan??) Hoewel ik het niet graag doe en ook nooit zonder reden doe, dood ik veel eenvoudiger een mier dan dat ik een koe dood/opeet.. Is dat dan niet ergens ook "hypocriet"? [/B]
Er is een groot verschil tussen dieren gruwelijk te laten lijden om ze vervolgens moedwillig voor je eigen geneugten te gebruiken, dan om onbedoeld een miertje te doden.

Ik vind dat er een groot verschil is tussen een mier en een koe! Een koe heeft een veel grotere herseninhoud en heeft het vermogen om veel meer (pijn, angst) te ervaren dan een mier.

Voor míj genoeg verschil om het lijden van een koe níet op mijn geweten te hebben!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:49
Chelsea
Chelsea is offline
nog een vraag voor vegetariers
huisdieren> wat krijgen jullie huisdieren (zoals honden, katten) te eten? beschouwen jullie die toch als carnivoren? want voor blikvoer worden dieren net zo gruwelijk afgeslacht als AH vlees.
(ik hoorde over een vrouw die vegetarische honden had, gewoon benieuwd)
Oud 01-09-2005, 22:55
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
ganralph schreef op 01-09-2005 @ 12:52 :
[SIZE=1]
voor een jager/verzamelaar was het in de winter soms een kwestie van vleeseten of verhongeren. (iig had hij niet altijd de luxe om een gezonde en voldoenende vegetarische maaltijd te verkiezen)
kijk, ik zou zelf altijd vlees blijven eten, ik heb respect voor bep. veganisten enzo maar ik denk niet dat ze 2000 jaar geleden zich veel intreseerde om een vegetarische maaltijd te maken hoor

over de 'hongere afrikaan' en veganistenbond in afrika, niet vergeten dat afrika verschikkkkkkeeeelijk groot is, en dat bepaalde delen ook welvarend zijn. bij de arme gedeelte zullen ze niet echt blij zijn als die vega's daar zouden komen aanzetten met die praatjes
Oud 01-09-2005, 23:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ganralph schreef op 01-09-2005 @ 12:52 :
damn, nu moet ik een provocerend-bedoelde uitspraak ook nog gaan verdedigen

niw. de Grieken hadden ook al een redelijk goed ontwikkelde samenleving. lang niet iedereen zat meer in de primaire sector.

idd.. een ontwikkelde samenleving.

Citaat:
dat bedoelde ik met die 20 uur bessen plukken per dag. je hebt een bepaalde hoeveelheid voedsel nodig om te overleven. in bijvoorbeeld droge periodes of in de winter is het schieten van een vet konijn veel rendabeler dan dezelfde energie- en voedingswaarde uit (schaarse) bessen (e.d.) te halen.
Ja ok. Maar daar is ook waarschijnlijk ontstaan dus dat we vlees zijn gaan eten. Uit pure noodzaak. Dit omdat we meer naar het noorden zijn getrokken. In afrika was het niet nodig geweest, omdat daar genoeg voedsel was.

Citaat:
doordat wij een voedselindustrie hebben opgezet (iets wat de Grieken toen ook al hadden), hebben we nu mensen met grote bedrijven die voor de hele bevolking voedsel produceren.
Ik denk dat de mens vooral toendertijd opportunistisch is geweest. Eten tegenkomen is eten opeten. Zeker toen men naar het noorden is getrokken.

Citaat:
jij, ik, noch de vegetarische Afrikaan of Pythagoras zullen op eigen houtje een (gezonde!) maaltijd bij elkaar hoeven te schrapen.
niet? De vegetarische afrikanus heeft dat wel gedaan. Maar idd.. in deze tijden is eten iets wat ons voorgelegd word. Ergens raar idd. We hebben nu gewoon keuze. En de keuze is makkelijk te maken lijkt me als je veganistisch kan eten. Gezond en ethisch verantwoord.
Oud 01-09-2005, 23:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Chelsea schreef op 01-09-2005 @ 23:49 :
huisdieren> wat krijgen jullie huisdieren (zoals honden, katten) te eten? beschouwen jullie die toch als carnivoren? want voor blikvoer worden dieren net zo gruwelijk afgeslacht als AH vlees.
Ik ken wel mensen met vegetarische/veganistische honden. Erg gezond, levendig en na start van vegetarische voeding is de hond gezonder geworden. Honden zijn er makkelijk in.
Katten is lastiger om te doen. Het kan wel, maar katten zijn erg kieskeurig wat betreft eten.

In blikvoer zit weinig vlees vaak. Ook veel vezelrijke dingen. Het is veelal voedingsindustrieafval. In duitsland had men eens onderzoek gedaan naar hondenvoer. En honden met versvoeding en vegetarische voeding kwamen het gezondst eruit. Blikvoeding is erg verkeerd.

Carnivoren of omnivoren. Het maakt niet zoveel uit wat een kat of hond is. Die dieren krijgen al onnatuurlijk voer. En zolang ze gewoon hun voer opeten en gezond zijn is er niets mis met vegetarische voeding.

En lees dit eens:
http://www.supershelties.com/archive/0902_news.html
http://www.biteback.be/library/detail_art.php?artid=487
Oud 02-09-2005, 09:59
ganralph
ganralph is offline
en als we het toch over ethisch verantwoord gaan hebben, is een huisdier natuurlijk uit den boze

@TechXP: ik ben het wel grotendeels met je eens hoor, maar je ziet dat een link tussen ontwikkeling/welvaart en vegetarisme niet moeilijk te vinden is...?
Oud 02-09-2005, 10:32
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
@ TechXP ken jij producten voor katten die veggie/vegan zijn?

Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 31-08-2005 @ 21:32 :
Ja eiwitten worden in je lichaam gevormd en afgebroken tot bouwstoffen maar vaak niet genoeg voor een actief bestaan dus moet je ze ergens vandaan halen
Gelul. Gemiddeld hebben wij minder eiwitten nodig dan dat we consumeren. Als je in je auto naar het werk gaat, vervolgens een 9-5 kantoorbaan hebt en verder weinig beweging krijgt heb je simpelweg weinig additionele eiwitten nodig*. Stukken minder dan een sporter of bodybuilder. Het 'normale' bestaan is niet jouw bestaan. Zie hieronder.

Citaat:
verder word de vorm van dierlijke eiwitten bewezen beter gebruikt door het lichaam.
Post 'ns wat bewijs. Dan heb ik er iets aan...

Citaat:
En als jij geen extra spieren hoeft of het niet mooi vind jammer anderen waaronder ik vinden het wel mooi
Waar stel ik dat ik dat niet wil? Ik stelde dat de groep die zich daarvoor interesseert in de minderheid is. Wat ik dwaas vind is wanneer iemand enkel aan bodybuilding doet omdat diegene het mooi vindt terwijl diegene verder weinig tot niets met die spieren doet. Maar dat geldt niet voor iedere bodybuilder en er zijn ook mensen die rust in beweging vinden hetgeen ook een aspect kan zijn.

Citaat:
enne gezonde spieren? Weleens in het Bodybuilden verdiept of ben je dr zo 1 die het afdoet met "met een spuitje kan ik het ook wel"?
*zucht*
Enigzins. Binnenkort een aantal lezingen over (o.a. gerelateerde) voedingssupplementen. Familie van me heeft daar een goedlopend bedrijfje in. Grote winstmarges.

(* Commercieel gezien is het natuurlijk leuk om eerst te stellen dat mensen dit en dut nodig hebben, terwijl ze niet door hebben dat ze daardoor veranderen in iets dat ze niet willen zijn. Vervolgens stel je dat mensen dat en dot nodig hebben om te worden wat ze willen zijn. Dubbel cashen. Een business-plan om je vingers bij af te likken!)
Oud 02-09-2005, 15:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ganralph schreef op 02-09-2005 @ 10:59 :
en als we het toch over ethisch verantwoord gaan hebben, is een huisdier natuurlijk uit den boze

idd.. het is wel te verantwoorden als je de uitgekickte dieren opvangt.

Citaat:
@TechXP: ik ben het wel grotendeels met je eens hoor, maar je ziet dat een link tussen ontwikkeling/welvaart en vegetarisme niet moeilijk te vinden is...?
Ja zeker. Dat is er ook wel.
Oud 02-09-2005, 15:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 02-09-2005 @ 11:32 :
@ TechXP ken jij producten voor katten die veggie/vegan zijn?
Ja hoor. Vegecat: http://www.vega-life.nl/welkom.htm
Zie in de winkel.
Geloof dat er nog wat andere merken zijn. Maar weet niet zo uit mijn hoofd welke dat waren.
Oud 02-09-2005, 15:45
Breg
Breg is offline
Citaat:
Chelsea schreef op 01-09-2005 @ 23:49 :
mijn katten en hond krijgen elke dag eten waar vlees in zit. Ik vind het niet geweldig om ze eten met vlees of vis te moeten geven, maar zolang ik zelf geen vlees hoef te eten ga ik me er niet over opwinden.
Oud 02-09-2005, 16:24
mar87
mar87 is offline
Het is volgens jullie (veganisten en vegetariers) niet natuurlijk om vlees te eten. Maar volgens mij is het even onnatuurlijk om een kat/hond geen vlees te laten eten........katten en honden zijn volgens mij nog steeds vleeseters........
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten