Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2005, 17:48
Metal
Metal is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 13-08-2005 @ 21:46 :
Memento
Bijzonder dat de film van achter naar voor getoont wordt, soms wel moeilijk te volgen. Verder wel een goede film, vooral het acteerwerk van Guy Pierce vond ik heel goed.

maarja bij die film kun je wel een beetje uitgaan van je eigen interpretaties. coole film. had niet echt gedacht dat jij zo'n film leuk zou vinden.

wat ik zag als laatste; gister:

The Royal Tenenbaums

Totaal anders dan ik verwacht had. ik verwachtte een flauwe komedie (ben stiller hehe), in plaats daarvan een naargeestige film. characters voor wie je eigenlijk geen sympathie zou moeten tonen, maar waar het toch langzaam insloop. klein beetje vreemd, maar wel op een leuke manier.

Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 17:52.
Advertentie
Oud 16-08-2005, 21:25
King Ralph
King Ralph is offline
Manderlay (Von Trier, 2005)

Minder als Dogville, maar nog altijd een 7.5
Oud 16-08-2005, 21:30
Verwijderd
Layer Cake

Aardige, maar verder weinig vernieuwende misdaadfilm van de producer van Lock, Stock en Snatch. Kijkt gemakkelijk weg, bevat prima acteurs, maar echt zo leuk als in Lock, Stock of Snatch wordt het nergens.

The Sum of All Fears

Nu bezig, en het is echt weer zo'n standaard actie/rampenfilm met slecht acteerwerk (Ben Affleck) en simplistisch scenario. Bo-ring.
Oud 16-08-2005, 21:33
Verwijderd
Sorority Boys

Leuk, maar niet eg noemenswaardig
Oud 17-08-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
King Ralph schreef op 16-08-2005 @ 22:25 :
Manderlay (Von Trier, 2005)

Minder als Dogville, maar nog altijd een 7.5
omg, na 2 jaar continu proberen af te leren TYPE je het zelfs nog fout

The Island
heel vermakelijk en mooie beelden. ik had er minder van verwacht. wel heel veel ongeloofwaardige wendingen maar al met al prima simpel vermaak.
Oud 17-08-2005, 00:06
Verwijderd
AIR

( http://www.air2004.com , http://www.animenewsnetwork.com/ency...me.php?id=4093 , http://www.animenfo.com/animetitle,1...air_movie.html omdat de hoeren bij imdb hem niet kennen).

Wat ik ervan vind? Mooie film, mooie artwork, alleen de serie is beter. Het verhaal komt niet echt tot z'n recht en er wordt wel echt van uitgegaan dat de kijker helemaal niets begrijpt.
Oud 17-08-2005, 10:47
Verwijderd
The Sum of All Fears

Mwah. Op zich een goede film, naar een goed boek van Tom Clancy. Ietwat cheap uitgewerkt, vooral die explosie in Baltimore.
Enige minpunt is het character Jack Ryan, ik heb bijna alle boeken van Tom Clancy gelezen en ook de andere Jack Ryan films gezien, maar die Jack Ryan is echt een stuk ouder. Ze verzieken de chronologie een beetje in deze film. Hoewel ik wel weet dat het geen opvolger is van de andere films, maar toch...
Oud 17-08-2005, 11:06
Verwijderd
De boekverfilming
Mwah, neu... En hoewel ik Nadja Hüpscher op zich wel een grappige actrice vind, ik vind haar zo raar acteren! En ze was niet de enige in deze film. Er zaten een paar leuke dingen in, maar het geheel vond ik niet echt 'je van het'.

Maybe baby
Wel een aardige film. Ze pronken alleen nogal met supersterren als Dawn French, Hugh Laurie, Rowan Atkinson, Joanne Lumley en Emma Thompson. Maar alleen Hugh Laurie speelt hiervan een grote rol. De rest komt misschien drie keer in beeld. Beetje jammer wel. Maar het verhaal was wel aardig en ik heb me wel vermaakt.
Oud 17-08-2005, 14:25
Verwijderd
Being John Malkovich

Had ik nog nooit gezien. Wat een geniale film.
Oud 17-08-2005, 14:55
Verwijderd
Catch me if you can.
Oud 17-08-2005, 16:00
Nyawa
Mean Girls, voor de tweede keer. Blijft een heerlijke film, word er helemaal vrolijk van
Oud 17-08-2005, 17:31
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 17-08-2005 @ 01:01 :
omg, na 2 jaar continu proberen af te leren TYPE je het zelfs nog fout
Ik WIST dat je dat zou zien!!!!!
Oud 17-08-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
King Ralph schreef op 17-08-2005 @ 18:31 :
Ik WIST dat je dat zou zien!!!!!
ik word er heel droevig van, maar als jij er zelf om kunt lachen...
Oud 17-08-2005, 17:36
Verwijderd
Hostile ground

Zo belachelijk slecht, heerlijk.
Oud 17-08-2005, 17:54
Sithan
Sithan is offline
Hitchhiker's guide to the galaxy

Het begin alleen al was briljant
Ik heb zeer genoten, ook al slaat het allemaal op kaas
Oud 17-08-2005, 21:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Voor de eerste keer

Festen

Poeh... indrukwekkend. Zoveel is zeker. Het sloeg in als een bom. Goed verteld, met de nodige humor er tussendoor om het af en toe wat luchtiger te maken.

De man die Christian speelde, vond ik erg veel lijken op David Hyde Pierce (Niles uit 'Frasier').

Laatst gewijzigd op 17-08-2005 om 23:52.
Oud 17-08-2005, 23:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hayanbang/Forgotten but unborn

De zoveelste Asian horror. Niet echt slecht, maar de nietszeggende onder-middenklasse is het lot van deze film. Meh.

Sword of Doom

Bijna fantastisch.
Oud 17-08-2005, 23:32
Morda
Morda is offline
The woodsman

Saai!
Oud 17-08-2005, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Morda schreef op 18-08-2005 @ 00:32 :
The woodsman

Saai!
Wat had je dán verwacht? Actie en spektakel?
Oud 18-08-2005, 00:08
Adrenaline
Adrenaline is offline
Sorority Boys gisteren op Veronica...en ik vond m weer heerlijk, maar niet echt bijzonder ofzo
Oud 18-08-2005, 00:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Zojuist de laaste vijf minuten van Beyond The Limits weer gekeken. Ik heb hem toch op Divx, dus no problemo.
Oud 18-08-2005, 01:50
Verwijderd
Een stukje Driving Miss Daisy. Een eenvoudige, maar geslaagde feelgood-film met de vaak briljante Morgan Freeman in een van de rollen die hem op het lijf geschreven is.
Oud 18-08-2005, 12:30
Verwijderd
Crush

Niet zo. Er zat wel een hele mooie acteur in, dat wel.
Oud 18-08-2005, 13:43
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
In het vliegtuig van en naar VS:

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Wel leuk, maar vooral door Carey. Mooie plaatjes en soms ook wel eens grappig. Vond de kinderen ook wel oké acteren.

Fever Pitch
Geweldige sport-feelgood film over de Red Sox. Heb echt genoten!

A Lot Like Love
Leuk tijdverdrijf.. en daar is genoeg mee gezegd.

The hitchhiker's guide to the galaxy
Vermakelijke film, leuke personages en eigenaardigheden. Vooral de aarde die opnieuw gemaakt wordt is erg grappig om te zien.

Men of Honor
Mooie film, maar hou wel van dit soort verhalen. Ik werd er wel even emo van, dat betekend wat. DeNiro vond ik zeer oké.

The Beauty Shop
... heette die dacht ik. Met Queen Latifah.. Tsja. Wel leuk, af en toe. Soms.

Monster in Law
Jane Fonda erg vermakelijke rol als zieke schoonmoeder (van ziek in haar hoofd). Wel om kunnen lachen. Jennifer Lopez tsja, eyecandy zullen we maar zeggen. Verder niet zoveel aan.

Laatst gewijzigd op 18-08-2005 om 13:49.
Oud 18-08-2005, 13:56
wann
wann is offline
On her majesty's secret service.
Leuk, lang geleden dat ik voor het laatst een Bond-film had gekeken.

Stewie: The untold story
Family Guy, meer hoeft er niet gezegd te worden.
Oud 18-08-2005, 14:07
Verwijderd
The shrink is in

Lichtgewicht = leuk.
Oud 18-08-2005, 15:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 18-08-2005 @ 15:07 :
The shrink is in

Lichtgewicht = leuk.
Courtney Cox <3
Oud 18-08-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 18-08-2005 @ 14:43 :
In het vliegtuig van en naar VS:

Fever Pitch

Saaie rom. com film, een genre dat je sowieso snel zat wordt als je veel vliegt achter elkaar. Wel vermakelijk om te keken, maar qua verhaal té kut. En dat nog wel voor een boek van Nick Hornby (die ik net gelezen had deze vakantie, High Fidelity)

A lot like Love

Nog erger. En dan nog eens met Achton Kutcher. Brrrr. Dit was echt alleen maar een opeenvolging van zich herhalende scenes. Ging echt nergens over

Hitch
Deze was dan wel weer vermakelijk, Will Smith vindt ik altijd wel een mooie baas om te zien. Uiteraard erg voor de hand liggende grappen en verhaallijn, maar ik kan me altijd op zich best makkelijk laten genieten van dergelijke simpele films. Alleen bovenstaande waren té slecht.

Nóg een film met Achton Kutcher
Weet niet eens meer hoe die heet, ook niet gevolgd. Té kut.

Miss Congeniality 2
Leuk dat het in Las Vegas speelde, een bestemming van de vakantie. Voor de rest ook deze vermakelijk, maar uiteraard niet goed.

Waarom lieten ze bij mij dan weer niet HGTTG zien .
Die first class mensen hadden het maar mooi met o.a. Hotel Rwanda en A Lovesong for Bobby Long.

Verder ter plaatse nog (HBO enzo):

Day after Tomorrow
Mijn reden om deze film nooit te zien, bleek een goede: ondanks ophef over 'vette graphs', gewoon een ordinaire slechte rampenfilm, met volstrekt ongeloofwaardige subplot over een vader die een zinloze toch maakt naar zijn zoon, voor wie hij toch niets kan doen!

Life
Die ene film met Martin Lawrence en Eddie Murphy. Niet eens afgekeken dacht ik, maar toch al gezien. Wel grappig

Austin Powers 2
Op de laptop die we hadden aangesloten op de hotelkamertv.
Uiteraard weer geniaal.

What's eating Gilbert Grape
Eindelijk weer eens een film die ik wél graag een keer wilde zien.
Kleine lodge in Zion National Park had een redelijk goede videotheek. Best goede film, niet zo heel gaaf, maar goede acteerprestaties van vooral Leonardo DiCaprio.
Oud 18-08-2005, 16:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 18-08-2005 @ 14:43 :

*Hele rits baggerfilms*

Wow, did you get screwed over door je maatschappij
Oud 18-08-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-08-2005 @ 17:56 :
Wow, did you get screwed over door je maatschappij
Ik weet niet met welke maatschappijen jij vliegt, maar voorzover ik weet is het beleid overal hetzelfde: zoveel mogelijk middle-of-the-road romantische komedies, voor iedereen geschikt.
Oud 18-08-2005, 17:26
Kurogane
Kurogane is offline
ten danke aan Pirate bay.

All About Lily Chou Chou / Riri Shushu no subete

De film was in eerste opzicht nogal structuurloos en warrig maar dat deed er ook eigenlijk weinig aan toe. De soundtrack was erg mooi en doeltreffend. Verder kan ik eigenlijk niet uitleggen waarom deze film zo goed was. Het was een mooi resultaat van visualisatie muziek acteren achtergrond. echt een aanrader voor als je eens wat anders wilt zien.

Flying Boys / Ballet gyoseubso

Leuke film.

Ping Pong

Leuke vermakelijk film. Het gaat dieper in op vriendschap en persoonlijke prestaties/problemen. Iets wat ik heel vaak bij japanse films heb gezien maar de uitwerking was leuk.

Ahobsal insaeng / when I turn Nine

Camerawerk was prachtig, en acteerwerk was bijzonder goed.

blue spring / Aoi haru

leuk

bittersweet life /Dalkomhan insaeng

deze was weer minder

Maljukgeori janhoksa / once upon a time in high school

leuke koreaanse film

alle bovenstaande films raad ik je aan als je op zoek bent naar koreaanse of japanse films. behalve bittersweet life had een paar misberekeningen in de uitvoering waardoor het totaal niet goed overkwam.
Oud 18-08-2005, 20:59
Verwijderd
Brothers

Wel oke.
Oud 18-08-2005, 21:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Serving Sara

Standaard, weinig orginele comedy. Maar Matthew Perry maakt veel goed, die hierin weer z'n Chandler-personage speelde, nu onder de naam 'Joe'.
Oud 18-08-2005, 22:51
Verwijderd
^ Zoals in elke film
Oud 18-08-2005, 23:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 18-08-2005 @ 23:51 :
^ Zoals in elke film
Inderdaad.
Oud 18-08-2005, 23:16
Rohit
Rohit is offline
Lilja 4 ever

Wel een leuke film, vooral door de sfeer, maar ik was zo blij
Spoiler
. Lilja is overigens een ontzettend mooi meisje..
Oud 19-08-2005, 00:56
Verwijderd
The Last Picture Show

Aardige, doch trage film over een stel jongeren in een Texaans dorpje in de 50-er jaren.
Veel bekende namen (Jeff Bridges, Timothy & Sam Bottoms, Cybill Shepherd, Ellen Burstyn) en aardig acteerwerk (al was Cybill Shepherd belachelijk slecht in dit debuut).

De film deed ook enorm veel denken aan What's eating Gilbert Grape, vanwege
Spoiler
Oud 19-08-2005, 07:45
Stevill
Stevill is offline
10 tigers of shaolin, vermakelijke kung fu film niet echt bijzonder oid.
Oud 19-08-2005, 11:03
Verwijderd
The whole wide world
Mooie film. Verrassend, had er weinig van verwacht om een of andere reden.
Oud 19-08-2005, 15:05
Verwijderd
L'appartement
Geweldige film. Vol verrassende wendingen en goede acteurs. En natuurlijk een mooie taal. Ik hou van (veel) Franse films.
Oud 19-08-2005, 17:15
Verwijderd
Rashomon

Mooie film van Kurosawa waarin een gebeurtenis vanuit verschillende perspectieven, en ook telkens doorspekt met leugens, wordt verteld.

Soms wat overdreven acteerwerk (het gelach of gehuil is -typisch Aziatisch- enorm overdone, wat wel storend was) maar over het algemeen was het erg vermakelijk.
Oud 19-08-2005, 17:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-08-2005 @ 18:15 :
Rashomon

Mooie film van Kurosawa waarin een gebeurtenis vanuit verschillende perspectieven, en ook telkens doorspekt met leugens, wordt verteld.

Soms wat overdreven acteerwerk (het gelach of gehuil is -typisch Aziatisch- enorm overdone, wat wel storend was) maar over het algemeen was het erg vermakelijk.
Overacteren wijst aan de andere kant ook op het bewust liegen, dus op zich is het niet zo probleem vind ik.
Oud 19-08-2005, 19:10
Ace Ventura
Ace Ventura is offline
WAr of the worlds...wel aardig,, mooie special effects en veel mooie scenes...alleen btje dramaverhaal..af en toe rare keuzes van personages en een zwak einde..dus btje gemiste kans van spielberg...
The Island ; heel goed verhaal, Michael bay wordt nogal verguisd, maar dit is gwoon een zeer behoorlijke film al had ik wel vaak het gevoel bij scenes van dit heb ik eerder gezien (minority report, the matrix, final destination 2 en equilibrium)..enne scarlett johansson he ...wel aanradertje...
Oud 19-08-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 19-08-2005 @ 18:53 :
Overacteren wijst aan de andere kant ook op het bewust liegen, dus op zich is het niet zo probleem vind ik.
Nah, vind ik niet. Het moment dat die vrouw ging janken of keihard ging lachen was gewoon zwaar overdreven. Had niks met het liegen te maken, want dat gelieg was van de verteller, niet van de vrouw.
Oud 19-08-2005, 19:52
Verwijderd
War of the worlds, moest hem toch maar een keertje zien.
Leuke film, jammer van het eind en een afbraak aan de reputatie van Dakota Fanning helaas.
Nadeel voor mij is dat ik altijd helemaal in een film ga zitten, waardoor ik een uur na de film nog steeds buikpijn had van de gespannen buikspieren door de spanning. Ik leef me nou eenmaal helemaal in...
Oud 19-08-2005, 20:12
kalinho
kalinho is offline
mr&ms. Smith

wel grappige film, en wat is die Angelina Jolie toch On-ge-lo-fe-lijk lekker [of zoals een vriend van mij zei: als zij hoer was en al 20.000x was genomen, dan nog ga ik der overheen]

Midnight Express

niet slecht, kvon trouwens die knakker lijken op die gozer uit de bourne identity en bourne supremacy, kan ff niet op zn naam komen

Gone in sixty seconds
Wel vette film + Angelina Jolie

Asterix & Obelix Contra Ceasar

maar het overtreft de strips niet qua humor. Die strips las ik toen ik ene jaar of 10 was, en nu pas zie ik hoe geniaal die namen eigelijk zijn bedacht

The Sum Of All Fears

Morgan Freeman blijft kick, maar wat iemand boven mij al zei: die explosie is vrij slecht uitgewerkt

The Grudge
Ik vond m eng , dus heb ik maar laatste half uur de dvdspeler op FF2 gezet (zodat je wel beeld + ondertiteling ziet, t gaat iets sneller, en je hoort die geluiden niet )
Oud 19-08-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 19-08-2005 @ 21:12 :
Midnight Express

niet slecht, kvon trouwens die knakker lijken op die gozer uit de bourne identity en bourne supremacy, kan ff niet op zn naam komen.
Oud 19-08-2005, 21:01
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-08-2005 @ 18:15 :
Rashomon

typisch japans
Oud 19-08-2005, 21:13
fractuur
fractuur is offline
Flirt - Beetje wannabe script. Het lijkt heel wat, maar het is eigenlijk niets. Enkel sommige acteurs vallen op. Leuk citaat: "Alsof er ook maar iemand behoefte heeft aan nog een film over relaties." Ik vond hem passend.
Oud 19-08-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 19-08-2005 @ 22:01 :
typisch japans
Ja, dat zeg ik toch. Japan hoort ook bij Azië.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten