Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2005, 21:32
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 20-09-2005 @ 18:24 :
Is dat een vervolg ofzo op de "normale" carlito's way?
Het is een prequel
Advertentie
Oud 21-09-2005, 21:20
Verwijderd
The cider house rules

Wel een mooie film.
Oud 21-09-2005, 22:04
merels
merels is offline
bloody sunday, mooie film, heeft wel een indruk achtergelaten en dat heb ik niet zo snel. ik kan niet ongerechtigheid.
Oud 22-09-2005, 09:31
Rioto
One tough cop - leuk
Devils rejects - was het wachten waard
Oud 22-09-2005, 17:29
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
wedding crashers. heus wel ok.
Oud 22-09-2005, 17:31
Aurora
Aurora is offline
Intolerable Cruelty.

Niet echt boeiend.
Oud 22-09-2005, 17:37
DanielC
DanielC is offline
The Big Lebowski weer eens opgezet. Geweldige film, met een nog geweldigere rol van Jeff Bridges en een heerlijk bescheiden rolletje voor onze Steve, het karakter van John Goodman is ook hilarisch en goeie soundtrack. De film heeft voor mij alles wat een goede comedy nodig heeft. Een typische Coen film, en daar houden wij wel van.

8/10!
Oud 22-09-2005, 23:23
Floris_22
Floris_22 is offline
The Talk Of The Town

Goeie verrassende film met 3 goeie hoofdrollen én goeie bijrollen. Meestal zijn het echt 1 of 2 personen. Natuurlijk is Cary Grant de grootste ster en dat merk je ook, hij is gewoon zo verdomd goed.
Verveelde geen moment en het romantische gedeelte was natuurlijk typisch Amerikaans maar voor de verandering eens een keer verrassend te noemen.
Oud 22-09-2005, 23:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Elevated

Opvallende short horror. Het acteerwerk is wat hammy, maar het concept is zeker leuk en de uitvoering inventief genoeg om te blijven boeien.
Oud 23-09-2005, 07:28
Joostje
Joostje is offline
Murder by numbers - Bullock was erg onboeiend, maar de jochies die de moordenaars speelden waren wel leuk. Ach :/

Music of the Heart - ik keek naar de titel en moest kotsen. Toen zag ik dat het van Wes Craven was en dacht: wtf!. Maar ok, sentimenteel drama met een nogal voorspelbare afloop. Jay Sanders speelde wel een heerlijke smiechterige rol als achterbakse leraar.
Oud 23-09-2005, 09:49
Verwijderd
Murder by numbers

Flutfilm, slecht verhaal. Ook een vrij wanhopig mislukte poging om het karakter van Sandra Bullock wat meer diepgang te geven.
Oud 23-09-2005, 12:31
TommytheCat
TommytheCat is offline
Night of the Living Dead
Toch maar weer de oude delen een keer kijken voordat ik me naar de bios spurt. Erg gave muziek, goed camerawerk, en om een zwarte man in de jaren '60 de held te laten spelen vergt wel lef. Leuk einde ook
Oud 23-09-2005, 15:47
Verwijderd
Niemand die Bloody Sunday (woensdagavond) gezien heeft?

Goede film, in het begin is het even wennen aan de aparte cameraopstelling, die schommelt nogal. Maar later komt dat goed van pas, de film wordt er veel realistischer door. Beschrijft perfect de waanzin over wat er op die dag gebeurde en hoe alles misliep.

Helaas heb ik er niet met veel aandacht naar kunnen kijken, en ik heb hem ook niet helemaal gezien.

Spoiler
Oud 23-09-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 23-09-2005 @ 16:47 :
Niemand die Bloody Sunday (woensdagavond) gezien heeft?
Anders lees je het topic even door.
(ik was het overigens niet, was toen niet bepaald in de stemming voor een film als Bloody sunday)
Oud 23-09-2005, 16:03
Dexter_M
Dexter_M is offline
25th hour

Super film, vooral het einde was erg goed.
Edward Norton speelt super
Oud 23-09-2005, 21:04
Verwijderd
loverboy
wel een indrukwekkend verhaal, en verrassend eind. Had eigenlijk verwacht dat ze wel samen zouden komen aan het einde, maar dit was stukken beter. Gewoon de harde realiteit.
Oud 23-09-2005, 21:06
Panthea
Panthea is offline
Bruce Almighty
Meeste kennen de film wel en weten ook waar die over gaat. Vond het beetje een cliché verhaal, maar wel een geinige film om even te kijken .
Oud 23-09-2005, 22:07
TommytheCat
TommytheCat is offline
Boogie Nights
Vooral het verloop door de jaren heen is leuk om te volgen. En een film met John Reily, Philip Hoffman én William Macy is sowieso een genot om naar te kijken.
Oud 24-09-2005, 01:04
Verwijderd
The Thin Red Line

Grote sterrencast, maar de film zelf is veel te quasi-filosofisch, quasi-diepzinnig en dramatisch.

Daar komt bij dat de actiescenes erg matig zijn; in het midden van een gevecht in alle rust tactieken overleggen, een potje zitten janken als iemand overlijdt of je leven riskeren om één stervende soldaar morfine te geven? Wat een onzin.
Ook de voice-overs (van verschillende personages, lekker verwarrend) zijn veel te zweverig.

De film is ook veel te traag en slepend. Bijna 3 uur in lengte, en totaal geen karakterontwikkeling. Terwijl juist de ellende van de oorlog voorop staat, zijn de personages (waarvan we soms lange doodsscènes zien) van bordkarton.
Oud 24-09-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 23-09-2005 @ 16:50 :
Anders lees je het topic even door.
(ik was het overigens niet, was toen niet bepaald in de stemming voor een film als Bloody sunday)
Sorry, ééntje dan.
Oud 24-09-2005, 10:15
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Het Schnitzelparadijs

Gisteren naar "Het Schnitzelparadijs" geweest, echt een te gekke film. Het is al lang geleden dat ik zo erg gelachen heb bij een bioscoop film. Er zaten ongeveer 200 mensen in de zaal, en aan het gelach en applaus te horen vond iedereen het een goede film, dus het is niet alleen mijn persoonlijke mening.
Ik ga hem waarschijnlijk voor een 2e keer bekijken, echt een aanrader .
Oud 24-09-2005, 11:05
Earphone
Earphone is offline
Gisteren op Nederland 3, Meisje

Mooie film, herkenbaar verhaal, gewoon goed.
Oud 24-09-2005, 11:08
Adagio
Adagio is offline
SAW

Indrukwekkend Gave film
Oud 24-09-2005, 14:59
Sithan
Sithan is offline
Pride & Prejudice

Mierzoet, maar erg vermakelijk
Oud 24-09-2005, 16:36
Nijn*
Nijn* is offline
Het Schnitzelparadijs, echt in één woord: hilarisch! Echt prachtig gewoon, heb lang niet meer zo hard gelachen in een bioscoop!
Oud 24-09-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 24-09-2005 @ 10:44 :
Sorry, ééntje dan.
Ik had 'm al gezien. Dus heb ik hem deze keer niet gekeken.
Oud 24-09-2005, 19:13
battlestar
battlestar is offline
Noi albinoi

wel een overtuigende weergave van het ijslandse leven, en verder naast ontroerende ook komische scenes

Dolls

ik geloof niet dat ik alle symboliek snapte en daardoor was 't af en toe doorbijten.. visueel wel super

Man of the house

Oud 24-09-2005, 23:18
PV
PV is offline
Sleepy Hollow

Het zou een horrorfilm moeten zijn, ik vond het meer een komedie. Johnny Depp en Christina Ricci Leuk Alleen jammer dat ze zeiden dat het over een 'Nederlands' dorpje ging, maar niemand sprak Nederlands
Oud 24-09-2005, 23:56
Verwijderd
Se7en -
Oud 25-09-2005, 02:44
Dexter_M
Dexter_M is offline
Corpse bride.

super film, een van de beste die ik de laatste tijd heb gezien
Oud 25-09-2005, 09:09
Verwijderd
06/05, leuk bedacht plot, maar dramatisch slecht uitgewerkt.
Oud 25-09-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 25-09-2005 @ 00:18 :
Sleepy Hollow

Het zou een horrorfilm moeten zijn, ik vond het meer een komedie. Johnny Depp en Christina Ricci Leuk Alleen jammer dat ze zeiden dat het over een 'Nederlands' dorpje ging, maar niemand sprak Nederlands
Die ook. En ik vond hem ook niet echt eng, wel gaaf though
Oud 25-09-2005, 13:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sleepy Hollow

Het zou een horrorfilm moeten zijn(
Het is ook een horrorfilm

Dead Man's Curve

Heeft zo zijn momenten, maar de combinatie thriller-comedy pakt hier lang niet altijd goed uit. Bovendien is de eerste helft onevenwichtig en worden de plotwendingen zo tegen het einde wel héél erg doorgedrukt. Weinig geloofwaardig dus.

De laatste dag van Alfred Maas

Aardige short, maar waarom hij nou precies prijzen heeft gewonnen is mij een raadsel.
Oud 25-09-2005, 14:01
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-09-2005 @ 14:25 :
Het is ook een horrorfilm

Als je naar die bril van Johnny kijkt, wel ja

Finding Neverland

Geweldige film! Echt een aanrader

Prime Suspect 6.

Ze worden er niet beter op, met de jaren. Maar heb blijft vermakelijk om te kijken. Volgende week deel twee
Oud 25-09-2005, 14:02
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 25-09-2005 @ 03:44 :
Corpse bride.

super film, een van de beste die ik de laatste tijd heb gezien
Gedownload? Ik wil die film heel graag zien. Tim Burton Rulez!
Oud 25-09-2005, 14:22
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 25-09-2005 @ 15:02 :
Tim Burton Rulez!
Oud 25-09-2005, 14:36
Dolores
Dolores is offline
Phileine zegt sorry - Vond de film erg tegenvallen; het boek is leuker. Verder vond ik Kim van Kooten maar irritant. Iets te overdreven assertief en verder gewoon niet zo geknipt voor die rol.
Oud 25-09-2005, 16:43
Joostje
Joostje is offline
Azumi - een beetje middelmatige knokfilm; de muziek, het verhaal, de choreografie sprak me niet echt aan. Nare man zal me nu waarschijnlijk vermoorden.
Oud 25-09-2005, 17:00
mysecret
mysecret is offline
Red Eye.. net nieuw in de bioscoop.. wel aardig alleen geen idee waarom die film red eye heet? iemand idee?
Oud 25-09-2005, 17:03
DanielC
DanielC is offline
Zojuist Before Sunrise en Before Sunset bekeken.

Even een HEEL kort stukje over het verhaal, op verzoek in spoiler, het verpest niets aan de film, dus wees niet bang om het te lezen.

Spoiler
Dit is trouwens een hele korte beschrijving, wil niet al te veel weggeven, ga de film zelf maar kijken.

Lekkere praatfilms, leuk geacteerd (Julie is echt een schatje. ), er wordt een lekkere sfeer gecrëerd, en ze duren precies lang genoeg. Enige minpuntje is misschien dat het af en toe een klein beetje teveel word met het quasi-intellectuele geneuzel, maar dat is eigenlijk alleen in deel een (Before Sunrise) aan de orde. Het verhaal stelt niet bijzonder veel voor, maar prachtig gedaan.

Ik geef ze beide acht van de 10 punten.

Laatst gewijzigd op 25-09-2005 om 17:20.
Oud 25-09-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
How2Pk schreef op 25-09-2005 @ 18:03 :

*stuk over het verhaal van de film*
Zet dat even tussen spoilers aub, voor de mensen die zonder iets van de film te weten de film willen gaan zien.
Oud 25-09-2005, 17:21
DanielC
DanielC is offline
Heb het ge-edit.
Oud 25-09-2005, 17:26
Dexter_M
Dexter_M is offline
the scorned.

Zo slecht.
Vooral de cast, die bestaat uit de grootste realityhoeren van Amerika die een serieus film willen maken, .
En ook nog denken dat het ze lukt, de tv serie was ook leuk
Oud 25-09-2005, 17:51
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef op 25-09-2005 @ 15:22 :
Wellicht wil je een meer onderbouwde mening . En terecht, want 'rulez' is eigenlijk niet helemaal mijn woord. Maar toch.

Tim Burton maakt gewoon heerlijke films. Geweldige animaties, waarvan The Nightmare Before Christmas een meesterlijk voorbeeld is. En in combinatie met zijn vaste partner (niet te letterlijk nemen) Danny Elfman (muziek) zijn het steenvast prachtige werken.

*Eindigt lofrede voor Tim Burton*
Oud 25-09-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 25-09-2005 @ 00:56 :
Se7en -
idem.

ik blijf echt doodstil zitten met gekromde tenen en ingehouden adem op het eind. teeeeering hee.
Oud 25-09-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
How2Pk schreef op 25-09-2005 @ 18:03 :
Oud 25-09-2005, 17:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Alleen jammer dat ze zeiden dat het over een 'Nederlands' dorpje ging, maar niemand sprak Nederlands
Daar erger ik me echt zo hard aan altijd
Stomme Amerikanen, net als in de film Austin Power: Goldmember, zeggen ze dat die goldmember Nederlands is, spreekt ie half duits/half engels
Zo is dat echt vaak in engels talige films en ik erger me daar aan
Oud 25-09-2005, 18:03
Floris_22
Floris_22 is offline
Pappilion

Vet goeie film met meesterlijk acteerwerk van Steve McQueen en Dustin Hoffman. Echt een aanrader. 2 uur en 25 min lijkt lang maar het is het zeker waard en verveeld niet.
Oud 25-09-2005, 19:53
Verwijderd
Born on the 4th of July

Wat is dit een patriottistische film zeg...

Halve film staan ze met de Amerikaanse vlag te wapperen

Anyway... het idee voor de film is goed en ik moet zeggen dat deze film goed te kijken is.

Een ander punt dat jammer is: het einde. Ik vond het zonde dat hij zijn speech niet deed, dan was het patriottisme helemaal af
Oud 25-09-2005, 20:53
Verwijderd
Edward scissorhands

Aardig, maar niet zo goed als ik had verwacht.
Er zitten wel veel komische Burtoneske dingen in.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten