Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2006, 15:50
dark princess
dark princess is offline
ik vond het een hele aangename film om naar te kijken, was een leuke film en ik ben dan ook benieuwd naar deel 3...ik hoop alleen niet dat ie dan nog duurder wordt, want ik vind €8,50 wel een beetje duur voor een kaartje
Oud 11-08-2006, 15:57
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
dark princess schreef op 11-08-2006 @ 16:50 :
ik vond het een hele aangename film om naar te kijken, was een leuke film en ik ben dan ook benieuwd naar deel 3...ik hoop alleen niet dat ie dan nog duurder wordt, want ik vind €8,50 wel een beetje duur voor een kaartje
€5,70 te België én student
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 22:56
Nijn*
Nijn* is offline
Ben een tijdje geleden geweest, en vond 'm leuk! Het einde was redelijk te verwachten vond ik, maar toch leuk gedaan. Hoewel ik sommige stukken iets te lang vond duren vond ik 'm toch erg leuk!

Net uiteraard ook weer deel 1 gekeken op belgië 1, en nu kan ik niet meer wachten tot deel 3 uitkomt! Vooral Johnny Depp's acteerwerk is uitermate briljant en hoewel vele het niet met me eens zullen zijn, vind ik dat hij die draad in dead man's chest weer moeiteloos oppakt.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 23:00.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 14:44
Verwijderd
Tot mijn grote teleurstelling vond ik deel 2 eigenlijk helemaal niet leuk, terwijl deel 1 echt mijn favo film is/was. In de spoiler een opsomming van dingen waar ik me aan ergerde.

Spoiler

Heel jammer allemaal. Gister was deel 1 nog op de Belgische televisie maar ik vond het niet eens leuk meer om die te kijken...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 15:43
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
mmmarieke schreef op 12-08-2006 @ 15:44 :
Tot mijn grote teleurstelling vond ik deel 2 eigenlijk helemaal niet leuk, terwijl deel 1 echt mijn favo film is/was. In de spoiler een opsomming van dingen waar ik me aan ergerde.

Spoiler

Dat was niet eens bij me opgekomen

Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 12-08-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 12-08-2006 @ 16:43 :
Spoiler
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 17:58
Muchacha
Muchacha is offline
Effe een vraagje uit de eerste film: hoe komt het dat Jack ook vervloekt was? Hij zat toch op dat eiland toen de vloek werd uitgesproken? (ik meende dat ergens gehoord te hebben in de film). En waarom sneed hij in zijn hand voor hij de munt naar Will gooide? Alsof zijn bloed ook nodig was...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 18:20
Rooster
Rooster is offline
wat ik al zei in een ander topic:

Pirates of the Caribbean 2: Dead Man's Chest
2.5 uur is eigenlijk te lang voor een film die simpelweg nog niet af lijkt.
Leuk dat veel mensen terugkomen uit deel 1, maar de karakters van Will Turner, Elizabeth Swann en Jack Sparrow lijken net iets anders en daardoor minder leuk.
Jack is een zak, Elizbeth een twijfelende muts en Will bitter.
Davy Jones is een goede nieuwe slechterik en de animatie is bijna niet storend op 1 of 2 uitzonderinkjes na.
Het feit dat er 3 partijen zijn maar de film interessant, maar de warrige verhaallijnen van alle personen werken het weer tegen.

en het ergste is het einde. Ik ga niet spoilen, het is zeker verassend, maar ik vind wel dat het lijkt dat de film niet af is. Geen "open einde" maar gewoon geen einde.

De de effecten van film zelf met alle grapjes en vechtscenes zijn echt goed, maar het verhaal is vrij bagger.

Ik hoop dat deel 3 snel komt, want ik wil nu het verhaal afmaken om van dit onbevredigde gevoel af te komen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 19:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 12-08-2006 @ 18:58 :
Effe een vraagje uit de eerste film: hoe komt het dat Jack ook vervloekt was? Hij zat toch op dat eiland toen de vloek werd uitgesproken? (ik meende dat ergens gehoord te hebben in de film). En waarom sneed hij in zijn hand voor hij de munt naar Will gooide? Alsof zijn bloed ook nodig was...
Als je goed had opgelet, had je gezien dat Jack in één scene onder Barbossa's neus stiekem een muntje uit de schatkist pakt, waarmee hij zichzelf expres laat vervloeken. Immers, wie ook maar één muntje uit die schatkist haalt, is meteen vervloekt.

Waarom Jack's bloed nodig was, is mij ook onduidelijk. Schijnbaar is het bloed nodig van degenen die onrecht is aangedaan tijdens de zoektocht naar de schat van Isla de Muerta (Jack is onrecht aangedaan omdat hij op het eiland werd achtergelaten, en Bootstrap Bill omdat hij in zee werd gegooid - maar omdat Bootstrap 'dood' is, had Barbossa het bloed van zijn zoon Will nodig). Maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Oud 12-08-2006, 19:24
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Severus schreef op 12-08-2006 @ 20:10 :
Als je goed had opgelet, had je gezien dat Jack in één scene onder Barbossa's neus stiekem een muntje uit de schatkist pakt, waarmee hij zichzelf expres laat vervloeken. Immers, wie ook maar één muntje uit die schatkist haalt, is meteen vervloekt.
Ja, dat had ik gezien, ik dacht dat ie dat deed omdat ze de vloek dan nog niet konden opheven met de munt die Will nog had...
En Will en Liz zouden dan niet vervloekt zijn omdat ze hun munt niet rechtstreeks uit de kist hebben gehaald?

Verklaart ineens waarom die aap nog leeft in de tweede film
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 20:17
Severus
Severus is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 12-08-2006 @ 20:24 :
Ja, dat had ik gezien, ik dacht dat ie dat deed omdat ze de vloek dan nog niet konden opheven met de munt die Will nog had...
Hij deed dat omdat hij wist dat hij op een gegeven moment met Barbossa zou moeten vechten. Het is dan handiger om zelf onsterfelijk te zijn en dan bij eventuele verwondingen toegediend door Barbossa niet te hoeven sterven - want Barbossa is onsterfelijk en dan zal een levende tijdens een zwaardgevecht op een gegeven moment hoe dan ook voor hem zwichten. Jack wist dat, dus hij koos eieren voor zijn geld.

Citaat:
En Will en Liz zouden dan niet vervloekt zijn omdat ze hun munt niet rechtstreeks uit de kist hebben gehaald?
Inderdaad.

Citaat:
Verklaart ineens waarom die aap nog leeft in de tweede film
Na de aftiteling van de eerste film volgt er nog een korte scène, waarin te zien is dat de aap rechtstreeks een muntje uit de schatkist steelt.
Oud 12-08-2006, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 12-08-2006 @ 20:10 :
Waarom Jack's bloed nodig was, is mij ook onduidelijk. Schijnbaar is het bloed nodig van degenen die onrecht is aangedaan tijdens de zoektocht naar de schat van Isla de Muerta (Jack is onrecht aangedaan omdat hij op het eiland werd achtergelaten, en Bootstrap Bill omdat hij in zee werd gegooid - maar omdat Bootstrap 'dood' is, had Barbossa het bloed van zijn zoon Will nodig). Maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Alle munten moeten weer terug in de kist met een bloedoffer van degene die em eruit heeft gehaald toch? Daarom moet het bloed van Bootstrap Bill aan dat muntje zitten, dus dat van Will omdat dat z'n zoon is. Het bloed van Jack moet aan het muntje dat Jack uit de kist heeft gehaald.

PS. De grapjes in deel 2 zijn natuurlijk wel heel leuk
Spoiler
en er zaten gave actiescènes in
Spoiler
en ik vond Tia Dalma erg gaaf!!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 07:51
Severus
Severus is offline
Citaat:
mmmarieke schreef op 12-08-2006 @ 23:29 :
Alle munten moeten weer terug in de kist met een bloedoffer van degene die em eruit heeft gehaald toch? Daarom moet het bloed van Bootstrap Bill aan dat muntje zitten, dus dat van Will omdat dat z'n zoon is. Het bloed van Jack moet aan het muntje dat Jack uit de kist heeft gehaald.
Wel raar dat Barbossa en zijn mannen dan zelf totaal geen bloedoffer brengen toen ze de kans hadden op Isla de Muerta. Ze schijnen te denken dat ze enkel het bloed van Elizabeth nodig hebben. En ik betwijfel of Barbossa na 10 jaar nóg niet zou weten hoe je de vloek fatsoenlijk moet opheffen.
Oud 13-08-2006, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 13-08-2006 @ 08:51 :
Wel raar dat Barbossa en zijn mannen dan zelf totaal geen bloedoffer brengen toen ze de kans hadden op Isla de Muerta. Ze schijnen te denken dat ze enkel het bloed van Elizabeth nodig hebben. En ik betwijfel of Barbossa na 10 jaar nóg niet zou weten hoe je de vloek fatsoenlijk moet opheffen.
Barbossa zegt in zijn toespraak iets à la: "wie heeft er zijn bloedoffer al gebracht? wij allemaal! en wiens bloed moet nog geofferd worden? dat van haar!!"
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 10:45
Severus
Severus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 13-08-2006 @ 10:54 :
Barbossa zegt in zijn toespraak iets à la: "wie heeft er zijn bloedoffer al gebracht? wij allemaal! en wiens bloed moet nog geofferd worden? dat van haar!!"
O ja, dat klopt. Thanks.
Oud 13-08-2006, 11:03
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 13-08-2006 @ 10:54 :
Ja precies, zij hebben allemaal al hun munt teruggebracht en bloed geofferd. En voor het muntje van Bootstrap hadden ze zijn bloed nodig, maar die hadden ze al overboord gegooid voordat ze wisten dat ze zijn bloed nodig waren om de vloek op te heffen. (Ragetti: Now that's what you call ironic.)

Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 05:26
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 08:31
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-08-2006 @ 06:26 :
[afbeelding]
Ik hoop dat dat een stukje uit het storyboard is
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 08:58
Severus
Severus is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 14-08-2006 @ 09:31 :
Ik hoop dat dat een stukje uit het storyboard is
Ik ook! Pure liefde is dat! <3
Oud 14-08-2006, 17:00
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
die ene tentakel die maakt wel een verdachte move....
Oud 14-08-2006, 17:04
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik vind et nogal een vrouwelijke Jack Sparrow...
Oud 14-08-2006, 17:11
Verwijderd
gisteravond gezien en hij was
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 14-08-2006 @ 18:04 :
Ik vind et nogal een vrouwelijke Jack Sparrow...
dacht eerst dan ook dat het een vrouw was
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 19:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 14-08-2006 @ 18:00 :
die ene tentakel die maakt wel een verdachte move....
Dat is geen tentakel.
Oud 15-08-2006, 14:57
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
mmmarieke schreef op 12-08-2006 @ 15:44 :
Spoiler

Spoiler
Oud 23-08-2006, 21:31
Verwijderd
duurde mij te lang.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:47
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
dark princess schreef op 11-08-2006 @ 16:50 :
Hier was ie 10 euro....lange-film-toeslag
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Duurde te lang, was verder redelijk. Orlando Bloom moet dood.
Reageren

Regels voor berichten