![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je kunt best vinden dat religie geen plaats heeft in het openbaar onderwijs en tegelijkertijd ook vinden dat religie heel waardevol kan zijn in de privélevens van mensen. Het één sluit het ander niet uit. Waarom is het nou zo moeilijk om in te zien dat er meer variaties zijn dan 'geloof moet overal zijn' en 'geloof mag nergens beleden worden'? |
![]() |
|||
Citaat:
Wie gelijk heeft, dat is het discussiepunt. Citaat:
Je zou verder uit principe tegen kunnen zijn omdat kerk en staat gescheiden zijn, hoewel die verwant is aan het vorige argument. Je kan tegen zijn om tegenstellingen tussen de mensen te voorkomen, geen religieus onderwijs meer betekent een deel meer mixen tussen mensen van verschillende geloven, met minder grote gaten tussen groepen als gevolg. Je kan tegen zijn omdat je vind dat onderwijs iedereen gelijke kansen moet bieden, en het dus, op het niveau van de leerling zelf na, eenheidsworst moet zijn. Je kan tegen zijn omdat mensen zonder religieus onderwijs nog steeds even vrij zijn om een religie aan te hangen als voorheen. Verder kan ik eigenlijk geen argumenten voor bedenken, wat ook meeweegt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
De discussie is toch ook gewoon of je je religie wel of niet buiten je privé-sfeer mag uiten/belijden? Wat zijn die tussenwegen dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een rechter zal nooit een hoofddoek kunnen dragen. Als een moslima dus rechter wil worden, dan heeft ze gewoon pech; of ze wordt geen rechter, of ze wordt rechter en draagt geen hoofddoek. Wat ze thuis doet is haar eigen zaak, en ook een aantal keer per dag bidden zal niet zo'n probleem opleveren. Je hebt dus één aspect van belijdenis dat geen doorgang kan vinden, en een hele hoop aspecten van belijdenis die ze gewoon wél kan doen. Als je dat als moslim dan invult als 'ik kan mijn geloof niet belijden' dan zijn er inderdaad maar twee mogelijkheden. Maar dan hang je een gedachtengang aan die naar mijn idee, met alle respect, te vuur en te zwaard bestreden en uitgeroeid moet worden. Je bent dan namelijk niet bereid in te leveren omwille van een ander, je bent dan niet bereid om compromissen te sluiten, en dat is waar onze samenleving op is gebouwd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 20-12-2005 om 21:34. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Wat is bijvoorbeeld, denk jij, het gevolg van een uitspraak door een hoofddoek-dragende rechter die een moslim-verdachte berecht, terwijl andere rechtbanken geen hoofddoekjes kennen en 'ongelovige' verdachten daar terechtstaan? Juist: 'klassenjustitie', 'vriendjespolitiek', 'moslims onder elkaar komen er wel met een lichte straf vanaf', et cetera. De rechtspraak in Nederland is overheidsrechtspraak. De overheid stelt regels die de onafhankelijkheid en neutraliteit van die rechters waarborgen, en elke persoon heeft toegang tot die rechters. Daarmee is het idee dat jij opperde natuurlijk flagrant in strijd, dus kan ik niet anders dan het afwijzen. Het laatste wat we nodig hebben in Nederland is ook nog eens een scheiding langs etnisch-religieuze lijnen in het recht. Laatst gewijzigd op 20-12-2005 om 21:40. |
![]() |
||
Citaat:
ik dacht trouwens dat dit topic over Wouter B ging ? en om dan maar meteen mijn mening te ventileren : alles wat Zalm en JP goed doen, zal Wouter verkeerd doen, en alles wat JP goed doet - ja, hij doet ook dingen goed, hoewel in mijn ogen veel te rigoreus, hij had zeker haast - zal wouter B verkeerd doen, vrees ik. dus, na acht jaar de puinhopen van paars, na een aantal jaar de janboel van jan peter, zijn we dan de klos van wouter bos !
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
de lpf is wat mij betreft overigens geen serieuze partij. leefbaar nederland, bestaat dat nog ?
||
Citaat:
Dat is geen rechtse truc, de enige truc rond Wouter Bos is dat hij niets doet dan kritiek leveren op van alles en nog wat, en voor het gemak niet vermeld waarom dat fout is en hoe het dan wel zou moeten. Dat staat beter bekend als populisme, roepen wat de mensen graag willen horen in plaats van wat politiek vanuit je overtuiging goed is. Als het zelfs een prominente PVDA'er als Wim Kok een doorn in het oog is is het absurd om het een puur 'rechtse truc' te noemen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien stem ik in 2007 wel strategisch op Bos. Anders wordt het waarschijnlijk "gewoon" Boris van der Ham of misschien iemand anders.
||
Citaat:
1 populaire, oppervlakkige, enigszins demagogische betoogtrant Nee dus, een populist probeert het volk te "pakken" waar het gevoelig is om het zo voor z'n eigen karretje te spannen. Grof gezegd.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb overigens het idee dat Bos nog best wel z'n principes kent, zo'n slecht beeld heb ik niet van de PvdA. Van alle partijen staat het CDA denk ik wel het verst van mij af, daarom is dit ook een "government from hell" voor mij. Vandaar dus een eventuele strategische stem.
||
Citaat:
Wilders zegt "het volk moet regeren", maar als het volk zegt "we zetten de grenzen open" of "we voeren de doodstraf in", zal hij daar écht niet voor zorgen. Dat is het gevaar met dat soort mensen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Die scheiding tussen kerk en staat he AsianDF | 34 | 25-12-2005 02:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende III? firelizzard | 216 | 15-03-2005 09:38 |