Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2006, 21:46
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Mentaal dan: heb jij nooit willen weten waar je grenzen liggen?
Mensen kunnen gewoon veel meer dan ze zich realiseren........

Maar heb ik nog steeds geen antwoord op die 70%
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2006, 21:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sneeuwco schreef op 26-01-2006 @ 22:46 :
Mentaal dan: heb jij nooit willen weten waar je grenzen liggen?
Euhm... als de omstandigheden daarom vragen, zal ik daar vanzelf wel achterkomen hoor.Daarvoor hoef ik echt niet in het leger.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:49
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
en misschien is het dan wel te laat....... maar ja ik maar simpele militair zijn, en ik heb niet gestudeerd dus ik kan mijn jullie leven nauwelijks voorstellen.....
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:51
Verwijderd
Pacifisten het leger insturen heeft de maatschappij nooit iets nuttigs gebracht.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nou, wij kunnen ook niet ervaring over jouw leven spreken dus misschien zitten wij er wel helemaal naast.

Maar misschien is het dan inderdaad te laat... boeiend, dood gaan we toch.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwco schreef op 26-01-2006 @ 22:40 :
Dat is dus mijn punt: die 70% hoe komt dat?

Is de lesstof te moeilijk?
De motivatie verkeerd?
Verkeerde opleiding gekozen?
Of spelen er andere zaken mee?
Nou, veel mensen die gestopt zijn vinden de stof 'te moeilijk' (oftewel ze willen minder tijd kwijt zijn aan hun studie). Sommigen vonden de stof gewoon niet interessant genoeg (veel droge wiskunde). Anderen vonden de stof wel leuk, maar waren niet gemotiveerd of intelligent genoeg om het te redden.
Met citaat reageren
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-01-2006 @ 22:51 :
Pacifisten het leger insturen heeft de maatschappij nooit iets nuttigs gebracht.
Gratis oefenen voor de MP?
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2006 @ 22:51 :
Nou, wij kunnen ook niet ervaring over jouw leven spreken dus misschien zitten wij er wel helemaal naast.

Maar misschien is het dan inderdaad te laat... boeiend, dood gaan we toch.
Een mooie voor het dooddoener-topic op DK.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-01-2006 @ 22:53 :
Nou, veel mensen die gestopt zijn vinden de stof 'te moeilijk' (oftewel ze willen minder tijd kwijt zijn aan hun studie)
Staat niet gelijk aan elkaar.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2006 @ 22:56 :
Staat niet gelijk aan elkaar.
Nou, als je weet dat je 60 uur per week moet besteden aan je studie omdat het moeilijk is, dan staat het wel degelijk gelijk aan elkaar. Het staat niet gelijk aan elkaar als je meer tijd nodig hebt dan je theoretisch aan je studie kunt besteden, maar zulke mensen zijn toch al niet intelligent genoeg om een vwo-diploma te halen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 22:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-01-2006 @ 22:58 :
Nou, als je weet dat je 60 uur per week moet besteden aan je studie omdat het moeilijk is, dan staat het wel degelijk gelijk aan elkaar. Het staat niet gelijk aan elkaar als je meer tijd nodig hebt dan je theoretisch aan je studie kunt besteden, maar zulke mensen zijn toch al niet intelligent genoeg om een vwo-diploma te halen.
Je kan wel genoeg tijd aan je studie besteden maar het tóch te moeilijk vinden. En: 60 uur? Zolang duurt een werkweek bij een fulltime baan niet eens.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwco schreef op 26-01-2006 @ 22:40 :
Dat is dus mijn punt: die 70% hoe komt dat?

Is de lesstof te moeilijk?
De motivatie verkeerd?
Verkeerde opleiding gekozen?
Of spelen er andere zaken mee?

Dat komt dus doordat het kennisgat tussen middelbare school en universiteit groot is.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 06:42
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Dat vind ik dus KUL, mensen die VWO hebben gedaan hebben genoeg verstandelijke vermogens om het gat snel dicht te werken. Mijn VWO en KMA sloten ook echt niet opelkaar aan en daar ondervond ik (en mijn mede kadetten) geen schade aan.

Je kan wel vanalles de schuld geven maar een goedgemotiveerde student moet dat gat makkelijk op kunnen vullen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 08:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-01-2006 @ 00:49 :
(Ik zeg het als grapje, maar eigenlijk moet ik ervan huilen.)
Ja, ik ook.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2006 @ 23:08 :
Je kan wel genoeg tijd aan je studie besteden maar het tóch te moeilijk vinden. En: 60 uur? Zolang duurt een werkweek bij een fulltime baan niet eens.
In welke wereld leef jij? Er zijn genoeg mensen die 70-80 uur per week werken.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwco schreef op 27-01-2006 @ 07:42 :
Dat vind ik dus KUL, mensen die VWO hebben gedaan hebben genoeg verstandelijke vermogens om het gat snel dicht te werken. Mijn VWO en KMA sloten ook echt niet opelkaar aan en daar ondervond ik (en mijn mede kadetten) geen schade aan.

Je kan wel vanalles de schuld geven maar een goedgemotiveerde student moet dat gat makkelijk op kunnen vullen
Dat is wel zo, maar voor de gemiddeld gemotiveerde student is het gat te groot. Die gemiddeld gemotiveerde student zou het misschien met een betere vooropleiding wel gered hebben. En dan kun je wel vingertjes gaan wijzen, maar daar schiet niemand wat mee op.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwco schreef op 27-01-2006 @ 07:42 :

Dat gat is vaak zo groot dat het tientallen uren kost om dicht te werken en ondertussen gaan de leraren daar niet op wachten en gaan gewoon verder.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 11:20
Verwijderd
Ik moet zeggen dat het wel waar is dat er gewoon veel luie zwijnen zitten die misschien wel last hebben van dat kennisgat, maar waarbij het voor een veel groter gedeelte te wijten is aan hun eigen motivering.

Als een universiteit bij alle colleges, inclusief de bijspijkercolleges om dat gat te overbruggen, aanwezigheidsplicht zou hanteren en mensen zouden na het missen van maximaal één college per maand meteen eruit worden gekinkeld, dan zou de doorstroom heel wat hoger zijn. Het is ook gewoon een slap zootje op veel universiteiten, kennisgat of niet. Er is gewoon weinig motivatie.

Maar dat is iets dat natuurlijk helemaal losstaat van allerlei dingen zonder toegevoegde waarde zoals 'weten hoever je kunt gaan' of het worden van een fysieke sportbikkel. Dat heb je alleen nodig als je inderdaad bij de krijgsmacht wilt, er zijn verder geen terreinen waar je daar iets aan hebt en ik geloof ook niet dat je er een beter mens van wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 12:58
marrel
marrel is offline
Ik heb het eerlijk gezegt meer met scheikunde dan met wiskunde, komt ook wel omdat ik B12 heb gehad terwijl mijn opleiding meer B1 vraagt. De grootste problemen liggen bij mij met dingen waarvan op de havo geroepen werd dat je ze niet hoefde te kennen en dat het buiten de examenstof valt, en op het HBO willen ze uitgerekend dat je die dingen wel kent. En uiteraard dan binnen een zeer korte tijd.
Oud 27-01-2006, 13:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-01-2006 @ 10:23 :
In welke wereld leef jij? Er zijn genoeg mensen die 70-80 uur per week werken.
In de normale wereld. De gemiddelde mens heeft een 40-urige werkweek.
In jouw wereld is het: ik leef om te werken. Bij mij is het: ik werk om te leven.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:05
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 14:26 :
In de normale wereld. De gemiddelde mens heeft een 40-urige werkweek.
In jouw wereld is het: ik leef om te werken. Bij mij is het: ik werk om te leven.
Dan mag je nog wel van een student verwachten om meer dan die 40 uur aan de studie te besteden, als dat nodig is om deficienties weg te werken. Je kiest toch zelf voor die studie?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Experiment schreef op 27-01-2006 @ 15:05 :
Dan mag je nog wel van een student verwachten om meer dan die 40 uur aan de studie te besteden, als dat nodig is om deficienties weg te werken. Je kiest toch zelf voor die studie?
Ja, dat klopt, en de student moet zich natuurlijk zelf inzetten om goede resultaten te halen, maar dat betekent nog geen slavenarbeid hè.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:17
Delama
Delama is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2006 @ 22:42 :
Maar misschien willen wij wel helemaal niet 'fysiek tot het uiterste gaan'. Wat is daar leuk aan? Of wat is daar het nut van?
Me dunkt dat, dat nog niet zo slecht is. T kan je wat doorzettingsvermogen bijbrengen, aangezien t bij het gros van de mensen die hun studie niet halen het aan hun doorzettingsvermogen ligt.
Overigens, t is idd zo dat je na ernstige verzuring nog 3keer zolang door kan gaan. Maar tegen die tijd is wel al je spierweefsel kapot .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 15:09 :
Ja, dat klopt, en de student moet zich natuurlijk zelf inzetten om goede resultaten te halen, maar dat betekent nog geen slavenarbeid hè.
Een student die veertig uur per week aan zijn studie besteedt doet niets meer dan iemand die gewoon werkt. Als een student 60-70 uur per week aan zijn studie moet besteden heeft hij teveel hooi op zijn vork genomen en moet hij eens denken aan een niveau afzakken.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Delama schreef op 27-01-2006 @ 15:17 :
Me dunkt dat, dat nog niet zo slecht is. T kan je wat doorzettingsvermogen bijbrengen, aangezien t bij het gros van de mensen die hun studie niet halen het aan hun doorzettingsvermogen ligt.
Wat heeft dat met fysieke training te maken?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:39
Delama
Delama is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 17:48 :
Wat heeft dat met fysieke training te maken?
Eens voelen dat af en toe een beetje discipline geen kwaad kan?
Als ik eens om mij heen kijk, kan ik zo 10mensen opnoemen die d uni voorlopig nog niet gaan halen vanwege gebrek aan discipline.
Voor hun zou zoiets nog niet zo gek zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2006 @ 16:25 :
Een student die veertig uur per week aan zijn studie besteedt doet niets meer dan iemand die gewoon werkt. Als een student 60-70 uur per week aan zijn studie moet besteden heeft hij teveel hooi op zijn vork genomen en moet hij eens denken aan een niveau afzakken.
En wat nu als 80% van de opleiding 15 uur per week extra moet werken?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:57
baas
baas is offline
In mijn ervaring is het gat tussen VWO en universiteit helemaal niet zo groot.
Inderdaad: het niveau op het VWO is om te huilen. Ik schat dat zeker de helft van de leerlingen zich nauwelijks in hoeft te spannen om het te halen. Het niveau is gewoon aangepast aan de zwaksten.

Maar op de universiteit is het nou ook niet dat je zegt erg ingewikkeld. Het zal waarschijnlijk veel per studie variëren (ik denk dat met name bèta-studies een hoge belasting hebben), maar veel studenten die ik ken halen bij lange na niet de 40 uur studiebelasting die officieel voor hun studie staat.
Oud 27-01-2006, 19:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Delama schreef op 27-01-2006 @ 20:39 :
Eens voelen dat af en toe een beetje discipline geen kwaad kan?
Als ik eens om mij heen kijk, kan ik zo 10mensen opnoemen die d uni voorlopig nog niet gaan halen vanwege gebrek aan discipline.
Voor hun zou zoiets nog niet zo gek zijn denk ik.
Alsof rücksichtlos bevelen opvolgen van eens ergeant daar iets aan gaat veranderen... Mijn hemel, wat kunnen sommige mensen toch met onzinnige gedcahten op de proppen komen...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 22:11
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 20:59 :
Alsof rücksichtlos bevelen opvolgen van eens ergeant daar iets aan gaat veranderen... Mijn hemel, wat kunnen sommige mensen toch met onzinnige gedcahten op de proppen komen...
Onzinnig?? ff denken, iets zegt me dat jij zo een man bent die alles op een presenteerblaadje krijgt aangeboden. In de echte wereld werken mensen zich helemaal over de rooie om hun doelen te bereiken, of het nu een studie een groene baret of wat dan ook is, met voldoende motivatie kan alles.

Waarom iemand die weet wat echt afzien is veel beter zal presteren? omdat hij weet wat het alternatief is. Ik zeg niet per definitie dat een goed getraind iemand beter leert, ik zeg alleen dat iemand die dienstplicht heeft vervuld veel meer discipline heeft. Beter hun tijd in kunnen delen en bereid zijn maximale inspanning te leveren.
Leg het anders eens uit hoe het kan dat er militairen zijn met een 40 uurige werkweek die ernaast ook nog eens een studie volgen en die ook nog eens met goed gevolg afleggen?
Dit ondanks uitzendingen en andere activiteiten, zou het komen omdat deze jongens weten wat de andere kant van de medaille is?

Tuurlijk er zal vast een gat zijn, maar het is de verantwoording van de student zelf om dit op te vullen, neem bijles ofzo.

om het in de spreuk van het Revalidatie Centrum te zeggen:

NIETS IS ONMOGELIJK VOOR HEN DIE WILLEN
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2006 @ 12:20 :

Maar dat is iets dat natuurlijk helemaal losstaat van allerlei dingen zonder toegevoegde waarde zoals 'weten hoever je kunt gaan' of het worden van een fysieke sportbikkel. Dat heb je alleen nodig als je inderdaad bij de krijgsmacht wilt, er zijn verder geen terreinen waar je daar iets aan hebt en ik geloof ook niet dat je er een beter mens van wordt.
Sterker nog, voor 80% van de krijgsmacht is fysieke training ook vrij overbodig.
Reageren

Regels voor berichten