Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2006, 19:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wederom Mulan, maar nu met audiocommentaar van directors Tony Bancroft en Barry Cook en producer Pam Coats. Minder interessant dan ik had verwacht. Er kwamen wel wat nieuwe inzichten naar voren, en een paar namen van animators, maar het ging voornamelijk over de story, waarvan ik het meeste zelf al had kunnen bedenken. Op de animatie werd te weinig ingegaan en op het kleurgebruik nauwelijks en dat vond ik heel jammer. Het audiocommentaar van Aladdin is wat dat betreft veel beter.
Advertentie
Oud 10-02-2006, 21:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Katje schreef op 10-02-2006 @ 19:21 :
Als dat zo is, dan bestaat er ook een manier om de toekomst te voorspellen. En als je de toekomst kunt voorspellen, kun je 'm ook veranderen.
Of niet
Misschien maak je dat soort dingen mee juist omdat je dan de toekomst wil veranderen en hem daardoor laat lopen zoals het zou moeten volgens het 'plan'.
Het is lastig uit te leggen
Oud 11-02-2006, 00:01
Project 50
Project 50 is offline
The War Within.

Een interessante film over een man die een zelfmoord terrorist wordt en hoe dit effect heeft op de mensen om hem heen. Ik vond 'm erg mooi. Ik ga niets meer over het verhaal of i.d. zeggen want spoilers vind ik maar naar.

Goede film om te kijken .

Daarnaast heb ik 'Me and You and Everyone you know' nog een keer gekeken. Ik blijf 'm leuk vinden. .
Oud 11-02-2006, 11:38
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Ik heb gister weer The Silence of the Lambs gekeken, maar ik vind die Clarice zo dom haar accent, hoe traag ze haar wapen trekt [eerst freeze! en dan 10 seconde wachten totdat ze haar gun heeft], die gast makkelijk laten weglopen, ik snap niet hoe ze kan afstuderen aan de universiteit... boeren trutje
Oud 11-02-2006, 12:00
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-02-2006 @ 14:44 :
Die hebben er niet goed genoeg over nagedacht.
Jij bent echt dom.
Citaat:
Katje schreef op 10-02-2006 @ 19:21 :
Als dat zo is, dan bestaat er ook een manier om de toekomst te voorspellen. En als je de toekomst kunt voorspellen, kun je 'm ook veranderen.
Als jij de toekomst denkt te weten en verandert dan wist je 'm dus niet want wat jij dacht dat er zou gebeuren is niet gebeurd.
Oud 11-02-2006, 12:04
Frostbite
Frostbite is offline
Requiem for a Dream
Goeie film. Hoe ze het innemen en de effecten van de drugs hebben gefilmd was cool. Ja en het einde is wel realistisch en goed maar nog steeds kut.
Oud 11-02-2006, 12:13
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Big D schreef op 09-02-2006 @ 19:26 :
Contact

Deze vond ik ook zeer goed.
Spoiler
Spoiler
Oud 11-02-2006, 16:07
Big D
Big D is offline
Citaat:
Nebula schreef op 11-02-2006 @ 13:13 :
Spoiler
Hmmm.... vanuit dat opzicht had ik het nog niet bekeken. 'k Denk dat je hier welleens gelijk in kunt hebben
Oud 11-02-2006, 16:14
Guissie
Guissie is offline
King Arthur : wel leuk, niet echt speciaal, geen supergoed verhaal of iets dergelijks.
Oud 11-02-2006, 16:41
Verwijderd
The Man Who Wasn't There

Mooie rol van Billy Bob Thornton en leuke personages. Sfeervolle zwart/wit-beelden en mooie belichting.
Een van de betere Coen-films.

4.5/5

The General (1927)

Mijn eerste Buster Keaton film. Was goed te doen. Redelijk spannend verhaaltje met een mooie treinachtervolging en enkele mooie scènes.

4/5
Oud 11-02-2006, 20:08
Floris_22
Floris_22 is offline
Sin City

Geweldige film! Ik was nogal sceptisch voordat ik de film zag maar het is me 100% meegevallen. Een hele rij bekende hollywoodsterren maakt ook z'n opwachting, ook al is het soms maar voor een paar minuten film.
Hij is grof, bloedering, ziet er fantastisch uit er spelen een aantal zeer aantrekkelijke dames in dus ik ben helemaal om!
Oud 11-02-2006, 21:16
niña
niña is offline
Wallace & Gromit in the Curse of the Were-rabbit.

Geniaal! ^__^
Echt, lame humor en allemaal verwijzingen naar andere films, geweldige konijntjes, super ^.^
Oud 11-02-2006, 22:53
Verwijderd
Palindromes

Typische Todd Solondz-vaagheid. Dat hele christelijke Sunshine Family gebeuren was hilarisch en triest tegelijkertijd en deed me heel erg denken aan de film Freaks.
Verder is het soms wel wat slecht geacteerd, maar het is allemaal zeer vermakelijk om te zien, door o.a. de droge humor en personages.

4/5
Oud 12-02-2006, 01:10
Big D
Big D is offline
Magnolia

Mooie en erg goede film. Het zijn eigenlijk allemaal verschillende verhalen die vertelt worden in de film die naarmate de film vordert steeds meer met elkaar te maken blijken te hebben.
De film duurt 3 uur. Dit lijkt lang, maar als je eenmaal in de film zit is het toch zo voorbij.

Het is ook weer zo'n film die je aan het denken zet.
Oud 12-02-2006, 02:20
MTpower
MTpower is offline
The fast and the furious

Vind het zelf een erg leuke film om naar te kijken (hou wel van die gepimpte bakken enzo ) maar een kunstwerkje is het natuurlijk niet

7,5/10
Oud 12-02-2006, 05:39
Dexter_M
Dexter_M is offline
Doom

Zware baggerfilm. 3/10

Yours mine & ours
Slap aftreksel van cheaper by the dozen 4/10

Waiting
Erg leuke film, over bediendes van een restaurant 7/10

Ice harvest
wat een rotfilm 4/10

toch wat doen als je ziek bent
Oud 12-02-2006, 07:58
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
your mine and ours heb ik ook gezien

omg
Oud 12-02-2006, 11:01
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Maximum Overdrive gister op tv

Wát een film Spanning, over-the-top special-effects, moordende vrachtwagens.. deze film had alles wat m'n hartje begeerde, en Stephen King films zijn altijd de moeite van het bekijken waard natuurlijk
Oud 12-02-2006, 12:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tales Of Terror II - 4/10

Deze verzameling is zo mogelijk nog amateuristischer dan de vorige. Sommige concepten zijn best interessant, maar vaak ook onbegrijpelijk voor niet-ingewijden in de Japanse horror.

Anyway, de lage production values voorkomen dat de verzameling op een voldoende uitkomt.

Ik ga deel III denk ik vanavond nog even kijken
Oud 12-02-2006, 14:02
__
__ is offline
Fight Club, eindelijk!
Oud 12-02-2006, 14:23
ook hallo
ook hallo is offline
O brother where art thou?

Blijf hem geweldig vinden, echt zo grappig gewoon
Oud 12-02-2006, 14:32
Big D
Big D is offline
The Land Before Time (Platvoet en zijn vriendjes)

Deze film roept toch wel een hoop nostalgie bij me op.
Leuke (kinder/familie)film van Steven Spielberg & George Lucas met schitterende muziek van James Horner.
Oud 12-02-2006, 17:10
Verwijderd
Limelight

Tragische, ontroerende film van Chaplin over vergane glorie en het leven van een oude ster. Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van wat je van hem gewend bent (als je het typetje The Tramp van hem ziet).

Ik krijg het idee dat het enigszins autobiografisch is, al weet ik weinig van Chaplin's echte levensloop af.
De film is wat aan de lange kant, maar het blijft boeien.

4/5
Oud 12-02-2006, 18:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-02-2006 @ 03:20 :
The fast and the furious

Vind het zelf een erg leuke film om naar te kijken (hou wel van die gepimpte bakken enzo ) maar een kunstwerkje is het natuurlijk niet

7,5/10
Ik heb bij iemand 'verplicht' deel 2 moeten kijken, omdat hij zo obsessed is met auto's. Wat een vreselijke 2 uur heb ik gehad! Ik heb me nog NOOIT zó verveeld. Zelfs zijn aquarium was interessanter!
Oud 12-02-2006, 19:57
Tiño
Tiño is offline
Fun with Dick and Jane

ging wel, grappige stukjes, soms saai en ronduit flauw.

6,5/10
Oud 12-02-2006, 21:02
ook hallo
ook hallo is offline
Jeepers Creepers

Het eerste half uur kon ik de spanning bijna niet aan, maar de rest van de film was echt bagger
Oud 12-02-2006, 21:07
BCR
BCR is offline
The Perfect Man in het vliegtuig. Whahaha
Oud 12-02-2006, 21:07
Big D
Big D is offline
The Bourne Supremacy

Alweer zo'n (in mijn ogen) steengoede film. De achtervolging in Moskou was toch wel één van de hoogtepunten van de film.
Oud 12-02-2006, 21:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 11-02-2006 @ 13:00 :
Jij bent echt dom.
Neuh. Gebruik van het argument 'veel mensen vinden van niet, dus is het niet zo', dat is dom.
Oud 12-02-2006, 21:28
Verwijderd
Eternal sunshine of the spotless mind

Ja hoor, ik vind hem nog steeds leuk. En goed. En mooi.
Mijn ouders hebben hem nu eindelijk ook gezien. Mijn moeder vond het maar een rare film ('Wat is nou eigenlijk het thema van deze film?') en mijn vader vond hem geweldig.
Oud 13-02-2006, 03:44
Verwijderd
Spellbound (2002)

8 kandidaten van de National Spelling Bee Contest worden in deze documentaire gevolgd in hun strijd voor de 1e plaats van de spellingswedstrijd.
Een aantal aparte kinderen doen er aan mee, en het geheel is leuk en boeiend vormgegeven.
Soms ergerde ik me wel aan de hele 'pursue the American Dream'-boodschap, maar daar overheen gekeken geeft het wel een leuk beeld van de kandidaten.

3.5/5
Oud 13-02-2006, 08:01
DanielC
DanielC is offline
Raging Bull - Had 'm pas nog gezien, maarja, de gasten hebben het voor het zeggen dus. Nog steeds goed, mijn favoriete Scorsese. 9/10

Casablanca - We'll always have Paris. <3. 9/10

En een stukje Kohayagawa-ke no aki dat ik straks nog moet afkijken.
Oud 13-02-2006, 08:53
hasseltboy
hasseltboy is offline
It Could Happen to You Leuk
Schultze gets the blues ook leuk

Oud 13-02-2006, 08:54
DanielC
DanielC is offline
Niet zo janken hoor HB.
Oud 13-02-2006, 09:03
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik kan het gewoon niet

Alles is maar leuk
Oud 13-02-2006, 09:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Voor alle Hugh Grant/Love Actually-fans, de Hongaarse premier is groot fan van Hugh:

Klik

Nu Balkenende nog
Oud 13-02-2006, 10:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2006 @ 19:14 :
Ik heb bij iemand 'verplicht' deel 2 moeten kijken, omdat hij zo obsessed is met auto's. Wat een vreselijke 2 uur heb ik gehad! Ik heb me nog NOOIT zó verveeld. Zelfs zijn aquarium was interessanter!
Ik vind deel 1 leuker dan deel 2.
Behalve dan dat hij in deel 2 in een Skyline rijdt op het begin
Oud 13-02-2006, 13:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 13-02-2006 @ 10:03 :
Ik kan het gewoon niet

Alles is maar leuk
Dan vertel je maar wat en waarom het zo leuk is.
Oud 13-02-2006, 23:07
Big D
Big D is offline
Als je begrijpt wat ik bedoel

Leuke tekenfilm welke ook weer een hoop nostalgie oproept.
Dit is ook één van de weinige waarbij ik me niet dood irriteer aan de Nederlandse stemmen.
Oud 13-02-2006, 23:20
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
de 50 cent film
Oud 13-02-2006, 23:56
Floris_22
Floris_22 is offline
Apocalypse Now

Ik had een wat andere film verwacht, meer battle's ipv dat er meer gefocused wordt op psychologische gedeelte.
Het ging mij iets te traag op het laatst, 3 uur en 5 minuten is niet niks. Ook het einde viel me vies tegen, echt een anticlimax.
Oud 14-02-2006, 05:19
Dexter_M
Dexter_M is offline
Mortuary

Wel grappig horrortje, niet echt speciaal
3/10

Murderball

Erg goede documentaire, over mensen die hun nek/rug hadden gebroken. En nu meedoen aan rugstoel rugby, en dat gaat er niet zachtjes aan toe
En verdient ze oscar nominatie helemaal
8/10
Oud 14-02-2006, 09:23
DanielC
DanielC is offline
The Godfather: Part III - Helaas pindakaas, de derde film haalt het bij lange na niet. De liefde is compleet verdwenen. 6.5/10
Oud 14-02-2006, 10:04
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)

Leuk, leuk, leuk.
Oud 14-02-2006, 10:13
DanielC
DanielC is offline
Vanavond moet ik trouwens naar Habana Blues zijn er al mensen die deze swingende film gezien hebben? Zo ja, wat vonden jullie er van?
Oud 14-02-2006, 11:00
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
March of the Penguins

Hoe hard is urbanus !!!!!!!!!!
Oud 14-02-2006, 12:12
Verwijderd
Dances with Wolves

Of het nu allemaal buitengewoon geniaal is, weet ik niet, maar het wist me die 3,5 uur wel prima te boeien.
Oud 14-02-2006, 12:39
Verwijderd
Hard-Boiled

John Woo-film. Wat een over-the-top shoot-outs en geweld...Een bodycount van 230, dat is nogal wat...
Ik vond het overmatige gebruik van slow-motion (wat Woo's handelsmerk is) best goedkoop, en de shoot-outs worden iets teveel van hetzelfde.
Verder vind ik Chow Yun Fat maar een matig acteur. Het wist me allemaal gelukkig nog wel redelijk te boeien, maar geweldig vond ik het niet.

3/5
Oud 14-02-2006, 12:43
Big D
Big D is offline
Ferngully: The Last Rainforest :

Dit blíjft een leuke tekenfilm. De laatste keer dat ik hem gezien heb is ongeveer 10 jaar terug. Toen heb ik hem ook in het Nederlands gezien.

'k Heb hem dit keer in het Engels gezien en 'k moet zeggen dat ik hem zo toch beter vind ('k heb ff vergeleken ). Robin Williams doet het ook perfect als de vleermuis Batty.
Oud 14-02-2006, 13:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 14-02-2006 @ 13:39 :
Hard-Boiled

John Woo-film. Wat een over-the-top shoot-outs en geweld...Een bodycount van 230, dat is nogal wat...
Zelf geteld?

Regels voor berichten