Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 01-03-2006 om 21:00. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En dat andere was om mijn punt proberen te verduidelijken met een onrealistisch voorbeeld. Misschien een slecht voorbeeld. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() wat is je punt nu? Mag je geen mening vormen a.d.h.v. ervaringen? Als ik slechte produkten koop bij de Aldi, betekent dat dat ik nog steeds bij de Aldi kan gaan shoppen, want wie weet nu is het wel goed? Of is het misschien beter dat ik de Edah ernaast uitkies? (helaas heeft het bedrijf IND een monopolie ![]()
||
![]() |
Citaat:
En later in dit stuk concludeer ik dat het bij jou gaat om de eigen economie, dus niet om het meisje. Maar als je zegt dat het jou om beiden gaat, dan zal dat wel. En je zegt dat er heel veel hoog opgeleide mensen uit andere landen naar Nederland toe gehaald worden. Dat zal best! Maar dan hoef je het er toch niet mee eens te zijn! En het volgende is echt ronduit onzin: elk land, en vooral de onderontwikkelde landen, proberen hun eigen hoogopgeleide mensen zo veel als mogelijk te houden! Buitenlandse hoogopgeleide mensen kunnen ze over het algemeen niet betalen! En jij beweert dat alle Turken en Marokkanen die hier zijn hoogopgeleid zijn? Nu ben ik niet echt rechts of racistisch, maar over het algemeen is deze groep mensen in Nederland niet te hoog opgeleid (begrijp me goed, ik wil écht niemand beledigen of discrimineren. Ik formuleer mijn zinnen zo voorzichtig mogelijk, maar toch zodat ze mijn punt duidelijk maken). En natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen waar je mee op de proppen kunt komen. Heel goed, maar deze vertegenwoordigen toch niet de meerderheid. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking is toch ook niet hoog opgeleid? Ook deze landen, júist deze landen, laten hun hoog opgleide mensen echt niet graag gaan! Ze dat proberen te voorkomen! En tot slot: jij woont al je gehele leven in Nederland. Zij, en die persoon uit mijn voorbeeld, hebben het grootste gedeelte van hun leven in hun moederland gewoont. Het zal best zo kunnen zijn dat jouw ouders nog thuis hun moedertaal spreken, en jij praat met ze mee, maar dat is toch anders dan dat het land waarin je woont die taal spreekt. Ze zit op 6 VWO, ze is het echt niet vergeten! En als ze zo gemotiveerd is om een opleiding te volgen, dan zál ze de taal leren. Deze situatie heeft ze nog steeds naar mijn mening aan zichzelf te danken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() m.a.w.: wat een onzin kwakte je hier neer ![]()
||
![]() |
Citaat:
Deze landen laten hun hoog opgeleide mensen echt niet zomaar gaan hoor! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De min of meer onderontwikkelde landen die hier wel onder te scharen vallen, zijn inderdaad niet aan het wachten op een brain drain. In een geval als Mozambique of Zuid-Afrika is daar weinig aan te doen als mensen hun heil verderop zoeken. Het is niet zo dat intellectuelen in deze landen dermate onderdrukt worden dat ze daarom vluchten*, maar domweg omdat er betere werkomstandigheden zijn in het buitenland. Echter gaat het bij asielaanvragen om vluchtrelasen en je doet nu overkomen alsof iedere gevluchte intellectueel een potentiele leugenaar is "want hun land wil toch geen brain drain veroorzaken"? Live with it, sommige regimes don't give a shit. [edit: *het gaat hier niet om politiek gemotiveerd vluchten, maar economisch]
Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 08:53. |
![]() |
||
Citaat:
Heeft die IBgroep meneer het hele dossier bekeken? Ik denk het niet!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik mis je scherpheid de laatste weken. Jammer.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Volkskrant:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder kun je dat schelden achterwege laten.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik vind vind het terecht dat taida uit het land moet.
want ze hebben onderzocht dat daar in haar eigen land ook een school op haar niveau is waar ze haar diploma kan halen. Dus waarom ze ze dat dan hier moeten doen.om haar vrienden.Dat vind ik onzion daar kan je contacht meehouden. Dus ik vind eht goed dat ze het land uit moet |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Wat Taida betreft... het is heel spijtig en ik ben het niet altijd met Verdonk eens (ok, ben het bijna nooit met haar manier van handelen eens) maar hier vind ik het wel correct om Taida weg te sturen. En wel per direct. Wij verlenen haar een gunst door haar hier te laten studeren, per slot van rekening is ze geen Nederlandse. Bovendien heeft zij ook niet helemaal vlekkeloos gehandeld, wat ik des te meer reden vind om haar die uitstel niet toe te staan. Dat was het menselijke deel. Nu het deel volgens de boekjes, ==> volgens de wet. Volgens de wet moet ze er gewoon uit, dus dat is nog meer reden om haar weg te sturen. Ik zie geen reden waarom zij hier mag blijven. Het is een jammerlijke kwestie, want je gevoel zegt: laat haar... het is zo belangrijk. Maar toch... er moeten grenzen gesteld worden Laatst gewijzigd op 06-03-2006 om 19:59. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Ik protesteer tegen de hier geutiliseerde omgangsvormen. Respectloze of beledigende praat, of dat nou tegen Gatara, xxhendrikxx of nare man is, ik vind het hier niet thuis horen, doe dat maar op Lifestyle.
Als je iemand wilt dissen, doe dat dan zodanig subtiel dat het lijdend voorwerp er zelf geen erg in heeft ![]() Verder zou ik deze post af willen sluiten met een speciale quote voor Gatara: Citaat:
|
Ach, dat vind ik ook maar getut, als ik heel eerlijk ben. Als iemand zich beledigd of aangevallen voelt door wat ik zeg, kan en mag hij me daar via PM op een normale manier op aanspreken, dan bied ik mijn verontschuldigingen aan en zal ik proberen het in het vervolg te laten. Maar je moet daar niet te ver in gaan, een beetje woordjes gooien is niet erg om iemand even een pas op de plaats te laten maken.
Zo gaat dat in het normale leven ook. Een beetje godverdomme en kutterdekut, daar liggen ik en vele anderen niet wakker van, maar als er toevallig iemand is die zich door dat soort woorden beledigd voelt, probeer ik daar rekening mee te houden. Ik heb ook liever niet dat er gescholden wordt met kanker of dat soort zaken en dat zeg ik ook als ik er last van heb. Maar er zijn gewoon mensen bij wie dat wel kan. De sfeer op N&A is redelijk, vandaag de dag. Het blijft een discussieforum waar mensen af en toe het vuur in de ogen schiet als ze bepaalde dingen lezen, dan wordt er hard gediscussieerd en gaat er wel eens wat negatieve terminologie door de lucht. Dat is slechts menselijk en laten we ons goed realiseren dat we tijden hebben gekend waarin dat nog veel en veel erger was.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zei alleen dat schelden achterwege gelaten kan worden in een discussie.
||
Citaat:
||
Citaat:
Klachten dien je in op meldpunt en mededelingen of pm inderdaad. Gee. Kan het weer on-topic? [edit: en niet jouw commentaar. Mijn reactie die je quote was gericht aan gimme more beer]
Laatst gewijzigd op 06-03-2006 om 22:00. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wel een grap dat we enkele tienduizenden polen hier binnen halen die onze arbeidsvoorwaarden en lonen onderuit halen maar ondertussen gaan zeuren over een meisje dat voor een oorlog is gevlucht en wiens wens het is hier gewoon haar opleiding af te ronden. Liever taïdas dan polen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook het feit dat zij haar school daar zou kunnen hebben afgemaakt is gewoon weg onzin. Toen dat meisje daar kwam vorig jaar met vwo5 op zak, toen had zij daar een afsluiting van nul komma nul aangezien nederlandse resultaten daar niet worden erkent. Dat had haar gewoon jaren terug geplaatst. Ook het feit dat ze haar eindexamen bij de ambassade had kunnen doen is onzin, aangezien ze gewoon een heel jaar scholing zou hebben gemist. Nu is dat wel weer boeiend aangezien zij het jaar nu inmiddels wel bijna heeft afgemaakt. Die hele uitzetting destijds (vorig jaar, voor de onbenullen onder ons) was gewoon een beschamend iets en een aanfluiting voor een fatsoenlijke staat en fatsoenlijke omgang met vluchtelingen. En ondertussen vind iedereen het maar best als mensen uit polen hier alles ondermijnen terwijl die in feite gewoon helemaal niet in nood verkeerden. Er worden dus gewoon ronduit de verkeerde mensen gesteund. Goedkope arbeidskrachten laten wij hier bij tienduizenden lekker binnen komen en (half) illegaal werken, maar mensen die echt moeilijke tijden hebben meegemaakt, zijn gevlucht voor oorlog, geweld en verkrachtingen, die naait de staat aan alle kanten. Lekker hoor, echt weer typisch nederlands. ![]() Denk daar eens goed over na. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, waarschijnlijk hoopt Verdonk dat Taïda in Kosovo doodgaat als er weer gevechten uitbreken, ik geloof dat ze daar wel op klaarkomt. Wel is het een tegenvallertje voor Verdonk dat ze geen Kongolezen meer de dood in kan jagen, maar gelukkig zijn er nog de Iraanse homo's. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|