Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 20:52
Bas Braadpan
Bas Braadpan is offline
Laatste tijd veel in het nieuws dus ik dacht laat ik ook is mijn zegje doen..

Ik ben het helemaal eens met die Rita Verdonk. Het is juist goed dat ze de wet zo navolgd want als ze dat niet doet en ze elke uitzondering gaat accepteren heeft het allemaal nog geen zin. Daarbij is het niet eerlijk dat andere mensen wel het land uit moeten en zo'n meisje van 16 dat toevallig haar diploma moet halen mag dan bijv. blijven.. de volgende keer is dat weer een andere reden etc..
Het is misschien wel sneu voor dat kind dat ze nog naar 4 maanden (??) nodig heeft voor der eind examen maar op deze manier blijft ze alles natuurlijk uitstellen..

Was iedereen in die saaie politiek maar zoals rita verdonk..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2006, 20:52
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
jasperbeerens schreef op 01-03-2006 @ 21:40 :
Dit is dus onzin. Het is niet selecteren zoals jij het zegt: een VMBO'er mag niet naar de universiteit. Maar zo: iemand van het VWO krijgt wel een toekomst, en de ander, de iets minder intelligente persoon, belandt in de sloot.
En is dat niet zo dan met VMBO-ers? De werkloosheid is daar een stuk hoger hoor, bijvoorbeeld.

Citaat:
Het kan ook zo zijn: Taida breekt haar rug en zit voor de rest van haar leven in de WAO maar de goede hardwerkende metselaar moet weg omdat hij minder slim is.
Niet omdat hij minder slim is, maar omdat we dan (kennelijk) minder behoefte hebben aan metselaars in Nederland (wat niet het geval is). Overigens heeft de WAO er niets mee te maken want dat is niet relevant bij toelating, maar pas na legaliteit in Nederland.
Oud 01-03-2006, 20:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
jasperbeerens schreef op 01-03-2006 @ 18:06 :
Wat jij hier doet is een mooi voorbeeld van discrimineren! En niet zo maar! Heb je de grondwet wel eens gelezen? Eén van de eerste wetten verbiedt dit op alle gronden,
Toch gebeurd het op verschillende manieren. McCaine noemde scholing al, verder wordt er o.a. met jouw goedkeuring gediscrimineerd op nationaliteit. Een Nederlander mag wel in het gebied dat Nederland wordt genoemd blijven, maar een Kosovaar (of whatever) mag dat niet. Dat is net zo goed (geoorloofde) discriminatie.

Citaat:
Gaat het nu om de ontwikkeling van de persoon of om het geld?
Allebei, lees mijn stuk eens goed.

Citaat:
Jij wilt dat wij, een van de rijkste landen ter wereld, dus mensen gaan aannemen van landen die sowieso al een slechte economie hebben?
Dat gebeurd al in Nederland. Hoe denk je dat al die Chinezen hier anders terecht zijn gekomen?
Citaat:
Denk je dat die landen daar beter van worden?
Ten eerste boeit het niet of die landen er beter van worden, omdat de bewoner zelf elders wil studeren/werken. Daarnaast zou het best zo kunnen zijn dat het voor het geboorteland ook voordelen geeft, want kijk maar naar de Turken en Marokkanen, die zijn ook met goedkeuring van hun land hier naartoe gehaald. Als zij er op achteruit zouden gaan, zouden ze dat nooit toestaan.

Citaat:
Hij is ook een slimme jongen, maar hij spreekt het Nederlands niet beter dan zijn moedertaal. De tijd dat hij in Nederland heeft gewoont en de leeftijd waarop hij in Nederland kwam is vergelijkbaar met dat van Taida. Als ze daar is pikt ze de taal op! Ze heeft dat immers haar hele jeugd gepraat! En dan begint ze op een lager niveau, maar als ze écht zo slim is dan pikt ze dat wel weer op!
Mijn ouders komen ook uit Turkije, en ik spreek en vooral schrijf beter Nederlands dan Turks. Dat is ook logisch, omdat ik mijn hele leven Nederlandstalige lessen heb gevolgd en bijna geen Turkstalige. Ik weet niet hoe het met Taida zit, maar automatisch aannemen dat zij haar moedertaal wel beheerst of snel zal leren omdat een Afghaanse jongen uit jouw klas dat ook goed beheerst, is wat kort door de bocht.

Laatst gewijzigd op 01-03-2006 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 20:57
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Bas Braadpan schreef op 01-03-2006 @ 21:52 :
Was iedereen in die saaie politiek maar zoals rita verdonk..
Ja! Dan werd het tenminste leuk en spannend! Eindelijk goede entertainment vanuit Den Haag!
Oud 01-03-2006, 21:52
jasperbeerens
jasperbeerens is offline
Citaat:
McCaine schreef op 01-03-2006 @ 21:52 :
En is dat niet zo dan met VMBO-ers? De werkloosheid is daar een stuk hoger hoor, bijvoorbeeld.

Niet omdat hij minder slim is, maar omdat we dan (kennelijk) minder behoefte hebben aan metselaars in Nederland (wat niet het geval is). Overigens heeft de WAO er niets mee te maken want dat is niet relevant bij toelating, maar pas na legaliteit in Nederland.
Je snapt mijn voorbeeld niet. Iedereen zegt toch dat als ze er nu uitgezet wordt dat ze dan een slechte toekomst krijgt? Zij mag dan wel haar opleiding afmaken om een goede toekomst te krijgen, maar die VMBO'er niet. Zijn toekomst is dan maar slecht want hij is maar een VMBO'er: en dát zeg jij!
En dat andere was om mijn punt proberen te verduidelijken met een onrealistisch voorbeeld. Misschien een slecht voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 22:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
jasperbeerens schreef op 01-03-2006 @ 22:52 :
Je snapt mijn voorbeeld niet. Iedereen zegt toch dat als ze er nu uitgezet wordt dat ze dan een slechte toekomst krijgt? Zij mag dan wel haar opleiding afmaken om een goede toekomst te krijgen, maar die VMBO'er niet. Zijn toekomst is dan maar slecht want hij is maar een VMBO'er: en dát zeg jij!
En dat andere was om mijn punt proberen te verduidelijken met een onrealistisch voorbeeld. Misschien een slecht voorbeeld.
Ah, misschien begreep ik je inderdaad verkeerd. Wat dit punt betreft, het lijkt me dat de regels best kunnen voorzien in een uitzondering voor begaafde studenten; maar in geval van illegaliteit zie ik inderdaad geen reden om uitzonderingen te maken. In dat opzicht heb je gelijk.
Oud 01-03-2006, 22:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-03-2006 @ 21:42 :
Met andere woorden, telkens wanneer het om de IND gaat sta jij al meteen in de startblokken om je eigen ervaring op alle andere ervaringen te projecteren:

Zoals je hier heel fraai laat zien.
Ja goh, wat erg als ik laat blijken dat ik het niet uitsluit dat het van de IND kant ook niet helemaal netjes gegaan is

wat is je punt nu? Mag je geen mening vormen a.d.h.v. ervaringen? Als ik slechte produkten koop bij de Aldi, betekent dat dat ik nog steeds bij de Aldi kan gaan shoppen, want wie weet nu is het wel goed? Of is het misschien beter dat ik de Edah ernaast uitkies?

(helaas heeft het bedrijf IND een monopolie )
Oud 01-03-2006, 22:29
jasperbeerens
jasperbeerens is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-03-2006 @ 21:55 :
Toch gebeurd het op verschillende manieren. McCaine noemde scholing al, verder wordt er o.a. met jouw goedkeuring gediscrimineerd op nationaliteit. Een Nederlander mag wel in het gebied dat Nederland wordt genoemd blijven, maar een Kosovaar (of whatever) mag dat niet. Dat is net zo goed (geoorloofde) discriminatie.

Allebei, lees mijn stuk eens goed.

Dat gebeurd al in Nederland. Hoe denk je dat al die Chinezen hier anders terecht zijn gekomen?
Ten eerste boeit het niet of die landen er beter van worden, omdat de bewoner zelf elders wil studeren/werken. Daarnaast zou het best zo kunnen zijn dat het voor het geboorteland ook voordelen geeft, want kijk maar naar de Turken en Marokkanen, die zijn ook met goedkeuring van hun land hier naartoe gehaald. Als zij er op achteruit zouden gaan, zouden ze dat nooit toestaan.

Mijn ouders komen ook uit Turkije, en ik spreek en vooral schrijf beter Nederlands dan Turks. Dat is ook logisch, omdat ik mijn hele leven Nederlandstalige lessen heb gevolgd en bijna geen Turkstalige. Ik weet niet hoe het met Taida zit, maar automatisch aannemen dat zij haar moedertaal wel beheerst of snel zal leren omdat een Afghaanse jongen uit jouw klas dat ook goed beheerst, is wat kort door de bocht.
Je hebt discrimineren en je hebt discrimineren. Je kunt je als Nederlands staatsburger ook niet zomaar in elk land vestigen. En zo kan je je ook niet zomaar in ons land vestigen. Dat is een discriminatie. Jij bent toch ook niet gediscrimineerd omdat je je niet kosovaans kunt noemen?
En later in dit stuk concludeer ik dat het bij jou gaat om de eigen economie, dus niet om het meisje. Maar als je zegt dat het jou om beiden gaat, dan zal dat wel.
En je zegt dat er heel veel hoog opgeleide mensen uit andere landen naar Nederland toe gehaald worden. Dat zal best! Maar dan hoef je het er toch niet mee eens te zijn!
En het volgende is echt ronduit onzin: elk land, en vooral de onderontwikkelde landen, proberen hun eigen hoogopgeleide mensen zo veel als mogelijk te houden! Buitenlandse hoogopgeleide mensen kunnen ze over het algemeen niet betalen! En jij beweert dat alle Turken en Marokkanen die hier zijn hoogopgeleid zijn? Nu ben ik niet echt rechts of racistisch, maar over het algemeen is deze groep mensen in Nederland niet te hoog opgeleid (begrijp me goed, ik wil écht niemand beledigen of discrimineren. Ik formuleer mijn zinnen zo voorzichtig mogelijk, maar toch zodat ze mijn punt duidelijk maken). En natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen waar je mee op de proppen kunt komen. Heel goed, maar deze vertegenwoordigen toch niet de meerderheid. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking is toch ook niet hoog opgeleid? Ook deze landen, júist deze landen, laten hun hoog opgleide mensen echt niet graag gaan! Ze dat proberen te voorkomen!
En tot slot: jij woont al je gehele leven in Nederland. Zij, en die persoon uit mijn voorbeeld, hebben het grootste gedeelte van hun leven in hun moederland gewoont. Het zal best zo kunnen zijn dat jouw ouders nog thuis hun moedertaal spreken, en jij praat met ze mee, maar dat is toch anders dan dat het land waarin je woont die taal spreekt. Ze zit op 6 VWO, ze is het echt niet vergeten! En als ze zo gemotiveerd is om een opleiding te volgen, dan zál ze de taal leren. Deze situatie heeft ze nog steeds naar mijn mening aan zichzelf te danken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 22:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
jasperbeerens schreef op 01-03-2006 @ 23:29 :
En het volgende is echt ronduit onzin: elk land, en vooral de onderontwikkelde landen, proberen hun eigen hoogopgeleide mensen zo veel als mogelijk te houden!
Ja vooral als ze een bedreiging vormen voor de opinie van de massa tegen een dictator

m.a.w.: wat een onzin kwakte je hier neer
Oud 01-03-2006, 23:17
Gatara
Gatara is offline
Taïda Pasic moet binnen 28 dagen Nederland verlaten.

Minister Verdonk heeft opnieuw negatief beslist op de aanvraag voor een tijdelijke verblijfsvergunning van de 18- jarige Kosovaarse vluchtelinge. Pasic en haar advocaat bekijken de mogelijkheid om een kort geding tegen de beslissing aan te spannen. Het meisje en haar familie vertrokken in januari vorig jaar uit Nederland nadat ze waren uitgeprocedeerd.

Taïda keerde enkele maanden later terug omdat ze haar vwo-examen in Nederland wil halen. Volgens Verdonk heeft Pasic oneigenlijk gebruikgemaakt van de procedures rond de aanvraag van een verblijfsvergunning.

Zo zou haar toeristenvisum op basis van valse documenten zijn afgegeven.

Hoe gaat het nu verder met Taïda?

De advocaat van Taïda kan een beroepsschrift indienen tegen de belissing van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie, VVD) dat ze zonder visum geen verblijfsvergunning krijgt en binnen 28 dagen vrijwillig Nederland moet hebben verlaten.

Taïda heeft niet het recht om de uitspraak op dat bezwaarschrift in Nederland af te wachten. Dat kan alleen als ze daartoe een voorlopige voorziening van de rechter krijgt. Formeel kan ze Nederland niet worden uitgezet als die procedure is opgestart, aldus haar advocaat, Annelies Hoftijzer.

Bovendien loopt er bij de Raad van State nog een zaak in hoger beroep over de detentie van Taïda in januari in het uitzetcentrum Zestienhoven bij Rotterdam. De rechter in Groningen sommeerde haar directe vrijlating. Verdonk ging hier tegen in beroep.

Om „paal en perk te stellen aan het publiceren van persoonlijke informatie van Taïda in de media” overweegt haar advocaat bovendien een kort geding tegen Verdonk aan te spannen. De minister beschuldigde het meisje eerder van fraude. Gisteren voegde ze hier aan toe dat Taïda geld heeft betaald voor het toeristenvisum waarmee ze terugkeerde naar Nederland. Hoftijzer wil dat het College Bescherming Persoonsgevens de nieuwe uitlatingen van Verdonk betrekt in hun lopende onderzoek. Het college betwijfelt of de minister zich met haar uitlatingen wel aan de wet heeft gehouden.

NRC 1-3-2006
Oud 02-03-2006, 08:04
jasperbeerens
jasperbeerens is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-03-2006 @ 23:35 :
Ja vooral als ze een bedreiging vormen voor de opinie van de massa tegen een dictator

m.a.w.: wat een onzin kwakte je hier neer
Wie zegt dat elk onderontwikkeld land een dictator heeft en dat de mening van de hoogopgeleiden tegen de machtshebber is?
Deze landen laten hun hoog opgeleide mensen echt niet zomaar gaan hoor!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 08:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
jasperbeerens schreef op 02-03-2006 @ 09:04 :
Wie zegt dat elk onderontwikkeld land een dictator heeft en dat de mening van de hoogopgeleiden tegen de machtshebber is?
Deze landen laten hun hoog opgeleide mensen echt niet zomaar gaan hoor!
jij hebt het over elk land en dat bestrijd ik.
Oud 02-03-2006, 08:32
jasperbeerens
jasperbeerens is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 09:08 :
jij hebt het over elk land en dat bestrijd ik.
Ok, dat zal dan wel niet. Maar wel vele van deze landen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 08:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
jasperbeerens schreef op 02-03-2006 @ 09:32 :
Ok, dat zal dan wel niet. Maar wel vele van deze landen.
Veel onderontwikkelde landen zijn niet bepaald democratisch te noemen of landen waar je ook bepaalde rechten en vrijheden geniet die je vaak in ontwikkelde landen ziet (ontwikkeld zijn, is geen garantie hoor).

De min of meer onderontwikkelde landen die hier wel onder te scharen vallen, zijn inderdaad niet aan het wachten op een brain drain. In een geval als Mozambique of Zuid-Afrika is daar weinig aan te doen als mensen hun heil verderop zoeken. Het is niet zo dat intellectuelen in deze landen dermate onderdrukt worden dat ze daarom vluchten*, maar domweg omdat er betere werkomstandigheden zijn in het buitenland.

Echter gaat het bij asielaanvragen om vluchtrelasen en je doet nu overkomen alsof iedere gevluchte intellectueel een potentiele leugenaar is "want hun land wil toch geen brain drain veroorzaken"?

Live with it, sommige regimes don't give a shit.

[edit: *het gaat hier niet om politiek gemotiveerd vluchten, maar economisch]

Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 08:53.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 09:07
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
donderdag 2 maart 2006 09:22
Taida kon VWO-examen doen in Kosovo

Als de VWO-scholiere Taida Pasic een staatsexamen had aangevraagd, had ze zonder problemen haar Nederlandse diploma in Kosovo kunnen halen.

Volgens Tea Jonkman van de Informatie Beheer Groep in Groningen komt het niet heel vaak voor, maar is het geen enkel probleem. Ze had het examen tot 1 januari kunnen aanvragen.

Ambassade
Iedereen die op een Nederlandse school onderwijs volgt, kan in het buitenland op een Nederlandse ambassade examen doen, als daar goede redenen voor zijn. De Nederlandse nationaliteit is geen vereiste, het enige nadeel is de prijs: 175 euro per vak.

Dinsdag maakte minister Rita Verdonk voor Vreemdelingenzaken (VVD) bekend dat Pasic niet in Nederland mag blijven. Haar ouders keerden in september met een premie van 7.000 euro terug naar Kosovo.

Taida Pasic heeft volgens de minister gefraudeerd en misbruik gemaakt van de procedures rond de aanvraag van een verblijfsvergunning. Zo zou ze, met behulp van valse documenten, van een tussenpersoon een visum hebben gekocht (lees ook Verdonk wijst verzoeken Taida en Kalou af).

De 18-jarge Kosovaarse gaat tegen die uitspraak in beroep. Ze wil hier haar examen doen en hoopt haar beroep in Nederland te mogen afwachten. Intussen lijkt de Tweede Kamer haar te hulp te schieten. Regeringspartij D66 en oppositiepartij LPF zoeken naar mogelijkheden om de Kosovaarse scholiere Taida Pasic haar school te laten afmaken.

Meerderheid
In het tv-programma Barend en van Dorp zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan woensdagavond dat Pasic 'op afstand kan studeren' en dat de scholiere dan naar Nederland kan komen om examen te doen.

LPF-fractievoorzitter Gerard van As moet zijn fractie nog achter zich krijgen, maar vindt dat de Kosovaarse haar opleiding in Nederland moet kunnen afronden.

Samen zouden de twee kleine partijen het verschil kunnen maken. Er lijkt een meerderheid in de Kamer te ontstaan die minister Verdonk kan aansporen om Pasic alsnog te laten blijven. ChristenUnie, GroenLinks, SP en PvdA zijn al voorstanders.
Bron: Elsevier
Met andere woorden: Taida heeft haar eigen glazen ingegooid.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 09:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
PGWR schreef op 02-03-2006 @ 10:07 :
Met andere woorden: Taida heeft haar eigen glazen ingegooid.
Want?

Heeft die IBgroep meneer het hele dossier bekeken?

Ik denk het niet!
Oud 02-03-2006, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 10:53 :
Want?

Heeft die IBgroep meneer het hele dossier bekeken?

Ik denk het niet!
Die aannames van jou worden wel met de dag amusanter he
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 10:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2006 @ 11:14 :
Die aannames van jou worden wel met de dag amusanter he
Ik zei niet "ik neem aan van niet", maar ik zei "ik denk van niet"

Ik mis je scherpheid de laatste weken.

Jammer.
Oud 02-03-2006, 10:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 11:26 :

Ik mis je scherpheid de laatste weken.

Jammer.
Je miste het uitroepteken
Oud 02-03-2006, 10:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-03-2006 @ 11:38 :
Je miste het uitroepteken

(check weblog)
Oud 04-03-2006, 19:21
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2006 @ 11:26 :
'Ik denk' is equivalent aan 'ik veronderstel'. Doe niet zo pedant, mens.
Oud 04-03-2006, 21:49
Verwijderd
Volkskrant:
Citaat:

Verdonk zal zwijgen over dossier Taïda

DEN HAAG - Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken zal niet meer informatie openbaar maken uit het dossier van Taïda Pasic. De VVD-bewindsvrouw heeft dat vrijdag toegezegd aan de advocate van Pasic, die met een kort geding had gedreigd.

De raadsvrouw, Annelies Hoftijzer, had Verdonk donderdag gesommeerd te stoppen met het bekendmaken van ‘persoonlijke c.q. vertrouwelijke’ gegevens van haar cliënte omdat dit wettelijk niet toegestaan is.

Verdonk antwoordde gisteren dat zij dat zal doen mits Pasic en haar omgeving dat ook doen. ‘Er is voor mij thans geen aanleiding om informatie als door u bedoeld openbaar te maken’, schrijft zij aan de advocate. Hoftijzer heeft teruggeschreven dat zij een kort geding zal aanspannen als de minister weer gegevens openbaart.

Verdonk maakte in maart vorig jaar bekend dat zij voortaan tegengas gaat geven als een vreemdeling de publiciteit zoekt met verhalen die niet overeenkomen met informatie van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Een Kamermeerderheid keurde die beleidswijziging goed. Verdonk maakte daarna tot twee keer toe details uit het dossier van Pasic bekend, waaruit zou blijken dat de 18-jarige niet volgens de regels heeft gehandeld toen zij naar Nederland terugkeerde om haar school af te maken.

Volgens Hoftijzer betekent de goedkeuring van de Kamer niet dat het beleid van Verdonk juridisch houdbaar is. Zij wijst erop dat geen rechter zich nog hierover heeft kunnen uitspreken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 10:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-03-2006 @ 20:21 :
'Ik denk' is equivalent aan 'ik veronderstel'. Doe niet zo pedant, mens.
het gevoel hebben dat iets is is imo heel wat anders dan er van uit gaan dat iets is.

Verder kun je dat schelden achterwege laten.
Oud 06-03-2006, 09:32
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hahaha, schelden

Weet je wat jij bent, Gatara? Je bent een mens!

Zo, dat is eruit.
Oud 06-03-2006, 10:40
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-03-2006 @ 10:32 :
Hahaha, schelden

Zo, dat is eruit.
Oud 06-03-2006, 13:24
Verwijderd
Ook een meerderheid in de Kamer is voor uitzetting. Het is dus exit Taïda
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 14:03
davidenko
davidenko is offline
Ik vind vind het terecht dat taida uit het land moet.
want ze hebben onderzocht dat daar in haar eigen land ook een school op haar niveau is waar ze haar diploma kan halen.
Dus waarom ze ze dat dan hier moeten doen.om haar vrienden.Dat vind ik onzion daar kan je contacht meehouden.
Dus ik vind eht goed dat ze het land uit moet
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-03-2006 @ 10:32 :
Hahaha, schelden

Zo, dat is eruit.
je hebt het woord pedant gemist
Oud 06-03-2006, 19:56
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-03-2006 @ 20:04 :
niet te geloven, wat kan jij ZEUREN zeg mierenneuken over een stel woorden.

Wat Taida betreft... het is heel spijtig en ik ben het niet altijd met Verdonk eens (ok, ben het bijna nooit met haar manier van handelen eens) maar hier vind ik het wel correct om Taida weg te sturen. En wel per direct.

Wij verlenen haar een gunst door haar hier te laten studeren, per slot van rekening is ze geen Nederlandse. Bovendien heeft zij ook niet helemaal vlekkeloos gehandeld, wat ik des te meer reden vind om haar die uitstel niet toe te staan. Dat was het menselijke deel. Nu het deel volgens de boekjes, ==> volgens de wet. Volgens de wet moet ze er gewoon uit, dus dat is nog meer reden om haar weg te sturen.

Ik zie geen reden waarom zij hier mag blijven. Het is een jammerlijke kwestie, want je gevoel zegt: laat haar... het is zo belangrijk. Maar toch... er moeten grenzen gesteld worden

Laatst gewijzigd op 06-03-2006 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 20:05
Blood Fire Rage
Citaat:
***ailá*** schreef op 06-03-2006 @ 20:56 :
Gedraag je
Oud 06-03-2006, 20:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-03-2006 @ 21:05 :
Gedraag je
Ja, niet zo schelden! Je kwetst onze Amnesty-heldin!
Oud 06-03-2006, 20:16
Blood Fire Rage
Citaat:
McCaine schreef op 06-03-2006 @ 21:14 :
Ik voel me vandaag weer weinig serieus genomen...
Oud 06-03-2006, 20:46
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 06-03-2006 @ 20:04 :
Oh nee! Het vrouwtje voelt zich beledigd omdat ze eigenwijs genoemd wordt!
Oud 06-03-2006, 20:54
Blood Fire Rage
Ik protesteer tegen de hier geutiliseerde omgangsvormen. Respectloze of beledigende praat, of dat nou tegen Gatara, xxhendrikxx of nare man is, ik vind het hier niet thuis horen, doe dat maar op Lifestyle.

Als je iemand wilt dissen, doe dat dan zodanig subtiel dat het lijdend voorwerp er zelf geen erg in heeft

Verder zou ik deze post af willen sluiten met een speciale quote voor Gatara:
Citaat:
Nattigheid schreef op 16-02-2006 @ 20:53 :
de rol oog
voor wie zelf niet dissen kan!
Oud 06-03-2006, 21:31
Gimme more beer
Ach, dat vind ik ook maar getut, als ik heel eerlijk ben. Als iemand zich beledigd of aangevallen voelt door wat ik zeg, kan en mag hij me daar via PM op een normale manier op aanspreken, dan bied ik mijn verontschuldigingen aan en zal ik proberen het in het vervolg te laten. Maar je moet daar niet te ver in gaan, een beetje woordjes gooien is niet erg om iemand even een pas op de plaats te laten maken.

Zo gaat dat in het normale leven ook. Een beetje godverdomme en kutterdekut, daar liggen ik en vele anderen niet wakker van, maar als er toevallig iemand is die zich door dat soort woorden beledigd voelt, probeer ik daar rekening mee te houden. Ik heb ook liever niet dat er gescholden wordt met kanker of dat soort zaken en dat zeg ik ook als ik er last van heb. Maar er zijn gewoon mensen bij wie dat wel kan.

De sfeer op N&A is redelijk, vandaag de dag. Het blijft een discussieforum waar mensen af en toe het vuur in de ogen schiet als ze bepaalde dingen lezen, dan wordt er hard gediscussieerd en gaat er wel eens wat negatieve terminologie door de lucht. Dat is slechts menselijk en laten we ons goed realiseren dat we tijden hebben gekend waarin dat nog veel en veel erger was.
Oud 06-03-2006, 21:32
Gatara
Gatara is offline
Dat het erger was, is geen excuus om er nu maar op los te schelden.

Overigens paste je commentaar beter op Beleidszaken.
Oud 06-03-2006, 21:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-03-2006 @ 21:14 :
Ik ben geen heldin.
Oud 06-03-2006, 21:37
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 06-03-2006 @ 22:32 :
Dat het erger was, is geen excuus om er nu maar op los te schelden.
Jij moet niet zo overdrijven. Van een beetje relativeringsvermogen is nog nooit iemand slechter geworden. Ik zeg niet dat je geen gelijk had in je commentaar, maar mierenneuken is het wel.
Oud 06-03-2006, 21:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-03-2006 @ 22:37 :
Jij moet niet zo overdrijven. Van een beetje relativeringsvermogen is nog nooit iemand slechter geworden. Ik zeg niet dat je geen gelijk had in je commentaar, maar mierenneuken is het wel.
Ik vraag me af of diegenen die hier eeuwenlang over door gaan niet domweg aan het mierenneuken zijn.

Ik zei alleen dat schelden achterwege gelaten kan worden in een discussie.
Oud 06-03-2006, 21:56
Blood Fire Rage
Citaat:
Gatara schreef op 06-03-2006 @ 22:32 :
Overigens paste je commentaar beter op Beleidszaken.
Mijn commentaar? Ik vind het echt suf om een beetje te klagen over het gedrag van anderen op een of ander klikforum. Als ik wat te klagen heb doe ik dat in het openbaar als het wat toevoegt aan het forum, en anders via PM.
Oud 06-03-2006, 21:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-03-2006 @ 22:56 :
Mijn commentaar? Ik vind het echt suf om een beetje te klagen over het gedrag van anderen op een of ander klikforum. Als ik wat te klagen heb doe ik dat in het openbaar als het wat toevoegt aan het forum, en anders via PM.
klacht =/ = opmerking.

Klachten dien je in op meldpunt en mededelingen of pm inderdaad.

Gee. Kan het weer on-topic?

[edit: en niet jouw commentaar. Mijn reactie die je quote was gericht aan gimme more beer]

Laatst gewijzigd op 06-03-2006 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 21:59
Blood Fire Rage
Citaat:
Gatara schreef op 06-03-2006 @ 22:57 :

Gee. Kan het weer on-topic?
Waarschijnlijk niet
Oud 07-03-2006, 12:57
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 06-03-2006 @ 22:43 :
Ik vraag me af of diegenen die hier eeuwenlang over door gaan niet domweg aan het mierenneuken zijn.
...

Citaat:
Ik zei alleen dat schelden achterwege gelaten kan worden in een discussie.
Ja en ik zeg dat er niet gescholden wordt. Een beetje kleinere tenen zou je niet misstaan.
Oud 07-03-2006, 16:12
Verwijderd
Ze willen dr in Nederland houden door het haar te trouwen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 06-03-2006 @ 20:56 :
Wees nou eerlijk, het verschil tussen denken en aannemen is natuurlijk ook wel van dien aard dat er geen onduidelijkheid over mag bestaan welke van de twee nu eigenlijk bedoeld wordt!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:41
Verwijderd
Wel een grap dat we enkele tienduizenden polen hier binnen halen die onze arbeidsvoorwaarden en lonen onderuit halen maar ondertussen gaan zeuren over een meisje dat voor een oorlog is gevlucht en wiens wens het is hier gewoon haar opleiding af te ronden. Liever taïdas dan polen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 18:44
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-03-2006 @ 18:41 :
Wel een grap dat we enkele tienduizenden polen hier binnen halen die onze arbeidsvoorwaarden en lonen onderuit halen maar ondertussen gaan zeuren over een meisje dat voor een oorlog is gevlucht en wiens wens het is hier gewoon haar opleiding af te ronden. Liever taïdas dan polen
Ze was voor een oorlog gevlucht, toen het veiliger werd ging ze met een premie op zak terug, maar besloot toen zelf zonder geldige reden terug te keren. Het gedrag van Taïda valt niet goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-03-2006 @ 19:44 :
Ze was voor een oorlog gevlucht, toen het veiliger werd ging ze met een premie op zak terug, maar besloot toen zelf zonder geldige reden terug te keren. Het gedrag van Taïda valt niet goed te praten.
Fout, de eerste keer dat ze weg gestuurd werd kreeg de gehele familie een premie van 7000 euro mee, en dan sta je in een vreemd land met mama en papa, broertje en zusje, geen werk, geen inkomen, geen huis, nothing. 7000 euro voor een nieuw leven met 5 mensen is niet bepaald veel.

Ook het feit dat zij haar school daar zou kunnen hebben afgemaakt is gewoon weg onzin. Toen dat meisje daar kwam vorig jaar met vwo5 op zak, toen had zij daar een afsluiting van nul komma nul aangezien nederlandse resultaten daar niet worden erkent. Dat had haar gewoon jaren terug geplaatst. Ook het feit dat ze haar eindexamen bij de ambassade had kunnen doen is onzin, aangezien ze gewoon een heel jaar scholing zou hebben gemist. Nu is dat wel weer boeiend aangezien zij het jaar nu inmiddels wel bijna heeft afgemaakt.

Die hele uitzetting destijds (vorig jaar, voor de onbenullen onder ons) was gewoon een beschamend iets en een aanfluiting voor een fatsoenlijke staat en fatsoenlijke omgang met vluchtelingen.

En ondertussen vind iedereen het maar best als mensen uit polen hier alles ondermijnen terwijl die in feite gewoon helemaal niet in nood verkeerden. Er worden dus gewoon ronduit de verkeerde mensen gesteund. Goedkope arbeidskrachten laten wij hier bij tienduizenden lekker binnen komen en (half) illegaal werken, maar mensen die echt moeilijke tijden hebben meegemaakt, zijn gevlucht voor oorlog, geweld en verkrachtingen, die naait de staat aan alle kanten. Lekker hoor, echt weer typisch nederlands.

Denk daar eens goed over na.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-03-2006 @ 18:41 :
Liever allebei, met goedkope arbeidskrachten is niks mis en met vwo-leerlingen ook niet.

Maar ja, waarschijnlijk hoopt Verdonk dat Taïda in Kosovo doodgaat als er weer gevechten uitbreken, ik geloof dat ze daar wel op klaarkomt. Wel is het een tegenvallertje voor Verdonk dat ze geen Kongolezen meer de dood in kan jagen, maar gelukkig zijn er nog de Iraanse homo's.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:51
Blood Fire Rage
Citaat:
Gatara schreef op 06-03-2006 @ 22:57 :
[edit: en niet jouw commentaar. Mijn reactie die je quote was gericht aan gimme more beer]
Eerst stond er iets bepaald onvriendelijkers

Citaat:
Gauloises schreef op 07-03-2006 @ 20:06 :
Lekker hoor, echt weer typisch nederlands.
Wil je dat even uitleggen?
Reageren

Regels voor berichten