Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2006, 14:37
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
DanielC schreef op 21-03-2006 @ 10:04 :
Quiz Show - Deed me niet zo veel eigenlijk. Beetje gewoontjes. En al dat gepats met beroemde citaten, daar kan ik al helemaal niet tegen. 6/10
Maar Ralph Fiennes<3
Oud 21-03-2006, 16:43
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 21-03-2006 @ 15:16 :
L.A. Confidential - Het hele jaren 50 sfeertje vind ik echt super.
Oud 21-03-2006, 17:19
Faerie
Faerie is offline
Magnolia

Echt super
Tom Cruise vond ik gewoon erg leuk, en verder het verhaal ook. Die kikkers op het eind: .
Is nu zeker een van mijn favoriete films .
Oud 21-03-2006, 20:14
Ketjing
Ketjing is offline
The Descent

ja hij viel me niet eens tegen. Leuk gefilmd in die grot en het effect van de infraroodcamera vond ik goed gevonden. Verder vaak geschrokken, maar echt eng was hij daarentegen niet.

Toch wel voldoende spanning, ondanks een slap verhaal.
7tje
Oud 21-03-2006, 20:23
HeS-VdW
HeS-VdW is offline
kingdom of heaven,

ondanks alle slechte reacties op deze film,vind ik hem wel relaxed
vooral als je na de lotr hype geen elven enzooi meer kan zien.
alleen wel iets minder aand eze film is dat de eerste ca.30 minuten een 'intro' is,maar voor de rest geweldige film
Oud 21-03-2006, 21:17
DanielC
DanielC is offline
Het was dinsdagavond en ik was alleen, dus ik besloot om af te reizen naar de broeiplaats van kunst en cultuur: het FILMHUIS.

Me and You and Everyone We Know - Jaja, wat ben ik blij dat ik deze op de laatste avond nog even kon meepakken. Lekker artsy-fartsy en alternatief, ik voelde me weer helemaal hip, zeker omdat ik alleen was, dan lijk je nog hipper. En Miranda July. Ik ben verliefd. Dus. Ben jij liefhebber van een overdosis aan kunstzinnig geneuzel: dan is het weer flink spuiten. Voor de mensen die dat wat minder leuk vinden: je zal geen tien keer over de film heen komen, maar dan nog biedt de film genoeg om aan je trekken te komen. 8/10
Oud 21-03-2006, 21:54
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-03-2006 @ 11:13 :
Maar jij deed het voorkomen alsof een middelmatige film gemakkelijk naar een hoger niveau getild kan worden door er een unhappy ending aan te plakken. En dat is totale bullshit.

Bovendien, wat is "happy"? Wat is "unhappy"? Films met een volledig happy end(als in een sprookje o.i.d, zoals bij Rom coms) nemen snel in aantal af.
Nou, je kunt toch wel een beetje bedenken wat een happy of unhappy einde is, kom op zeg.
En een middelmatige film kan inderdaad naar mijn mening een niveau hoger worden getild als het einde goed is, en de laatste tijd is dat voor mij een slechte eind. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.
En ik heb toch al redelijk wat films gezien en ook al zijn er volgens mij jou steeds meer films met unhappy eindes, dat aantal haalt het bij lange na niet met happy einde's. En dan heb ik het echt niet alleen over sprookjes.

Edit en ontopic:

Brannigan

Blijft goed ondanks dat John Wayne het lijkt wel uit woestijn gewoon naar de stad is getransporteerd.

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 21:57.
Oud 22-03-2006, 00:05
MTpower
MTpower is offline
Four Brothers
Beetje standaard wraakfilm, wel leuk om naar te kijken
6,5/10
Oud 22-03-2006, 09:04
BCR
BCR is offline
Citaat:
DanielC schreef op 21-03-2006 @ 22:17 :

Me and You and Everyone We Know - Jaja, wat ben ik blij dat ik deze op de laatste avond nog even kon meepakken. Lekker artsy-fartsy en alternatief, ik voelde me weer helemaal hip, zeker omdat ik alleen was, dan lijk je nog hipper. En Miranda July. Ik ben verliefd. Dus. Ben jij liefhebber van een overdosis aan kunstzinnig geneuzel: dan is het weer flink spuiten. Voor de mensen die dat wat minder leuk vinden: je zal geen tien keer over de film heen komen, maar dan nog biedt de film genoeg om aan je trekken te komen. 8/10
Miranda July vond ik juist vreselijk irritant in die film. Neemt niet weg dat ik het een goede film vond Zeer origineel, grappig en bizar. + mooi gemaakt.
Oud 22-03-2006, 10:45
dingkie2
dingkie2 is offline
'Me and you and enz.' was top

Ik zag laatst in 't filmhuis Aaltra

Twee Belgische mannen die een pesthekel aan elkaar hebben komen door een ongeluk onder een hooimachine terecht. *Bam* Allebei verlamd, werkloos en bored. En dus reizen ze in rolstoel helemaal vanuit Zuid-Belgie naar Finland om de makers van die hooimachine aan te klagen.

Onderweg maken ze schaamteloos gebruik van het 'awww wat zielig'-idee dat veel mensen krijgen als ze mindervaliden rond zien stuntelen. Ze stelen drank, vallen voorbijgangers lastig en beroven een bejaard echtpaar van hun scootmobiel.
En dat allemaal in stylie zwartwit.

Magistrale film / roadmovie / whtvr.

8,7 / 10
Oud 22-03-2006, 12:35
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
DanielC schreef op 21-03-2006 @ 22:17 :
Het was dinsdagavond en ik was alleen, dus ik besloot om af te reizen naar de broeiplaats van kunst en cultuur: het FILMHUIS.

Jij rebelse avonturier.
Oud 22-03-2006, 12:37
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 21-03-2006 @ 15:37 :
Maar Ralph Fiennes<3
Is dat niet die gozer uit ''The English Patient''?
Oud 22-03-2006, 13:04
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 22-03-2006 @ 13:37 :
Is dat niet die gozer uit ''The English Patient''?
Ja!
Oud 22-03-2006, 16:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 21-03-2006 @ 22:54 :
Nou, je kunt toch wel een beetje bedenken wat een happy of unhappy einde is, kom op zeg.
En een middelmatige film kan inderdaad naar mijn mening een niveau hoger worden getild als het einde goed is, en de laatste tijd is dat voor mij een slechte eind. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.
En ik heb toch al redelijk wat films gezien en ook al zijn er volgens mij jou steeds meer films met unhappy eindes, dat aantal haalt het bij lange na niet met happy einde's. En dan heb ik het echt niet alleen over sprookjes.

Edit en ontopic:

Brannigan

Blijft goed ondanks dat John Wayne het lijkt wel uit woestijn gewoon naar de stad is getransporteerd.
"Ze leefden nog lang en gelukkig" of "De hoofdpersoon overleeft "(letterlijk danwel figuurlijk) maakt nogal wat verschil, imo.

Als je "happy" louter oppervlakkig neemt, dan hebben de meeste films inderdaad een happy ending. Maar zeg nou zelf, daar wordt een film toch niet beter of slechter door? Ik heb werkelijk waar nog nooit een film gezien met een unhappy ending die een volledige screenplay kon redden van de ondergang. Nee, geef mij maar een goed, kwa verhaling netjes afgewikkeld 'happy' eind dan een slecht bedacht, in de laatste minuut even snel eraan vastgeplakt roteinde. Want dat lijkt de nieuwste trend te zijn in met name Hollywood. En hij bevalt me niet
Oud 22-03-2006, 16:59
Love_Fulfilled
Citaat:
hasseltboy schreef op 22-03-2006 @ 14:04 :
Ja!
Bah ..

Oud 22-03-2006, 18:09
Verwijderd
De intro van die film is echt geweldig. Rest van de film trouwens ook, ja.

Citaat:
dingkie2 schreef op 22-03-2006 @ 11:45 :
Ik zag laatst in 't filmhuis Aaltra
Klinkt gaaf. *noteert*
Oud 22-03-2006, 20:03
Welgemeend
Welgemeend is offline
Aaltra lijkt me idd ook een interessante film.
Oud 22-03-2006, 21:41
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-03-2006 @ 17:15 :
"Ze leefden nog lang en gelukkig" of "De hoofdpersoon overleeft "(letterlijk danwel figuurlijk) maakt nogal wat verschil, imo.

Als je "happy" louter oppervlakkig neemt, dan hebben de meeste films inderdaad een happy ending. Maar zeg nou zelf, daar wordt een film toch niet beter of slechter door? Ik heb werkelijk waar nog nooit een film gezien met een unhappy ending die een volledige screenplay kon redden van de ondergang. Nee, geef mij maar een goed, kwa verhaling netjes afgewikkeld 'happy' eind dan een slecht bedacht, in de laatste minuut even snel eraan vastgeplakt roteinde. Want dat lijkt de nieuwste trend te zijn in met name Hollywood. En hij bevalt me niet
Ik heb meerdere goeie films gezien die eigenlijk slecht zouden moeten eindigen qua verhaal, maar opeens wordt in de laatste minuut een goed eind eraan vast geplakt. Maakt dat een film dan minder goed? Naar mijn mening zeker een beetje.

En tuurlijk heb ik liever een goeie film met een goed einde dan een slechte film met een unhappy einde. Maar daar ging het helemaal niet om. Je draait het hele verhaal waar het mijn in eerste instantie om ging om.
Oud 23-03-2006, 01:25
Verwijderd
Thunderball

Eén van de mindere Bond-films. Veel suffe onderwaterscčnes, een saaie slechterik, warrige actiemomenten, en een langdradig scenario.

Enkele grappen van Sean Connery waren wel geslaagd.

2.5/5
Oud 23-03-2006, 01:36
Welgemeend
Welgemeend is offline
Signs

Spannende film, bij deze film vond ik de aliens zelf ook wel cool. Maar het gaat toch vooral om de spanning bij Shamalyan's films, en dat zit gegarandeerd. Mel Gibson ook erg sterk in de hoofdrol, en Joaquin Phoenix vind ik ook altijd wel stoer, schattige kindjes ook, weer een nieuw Culkin acteurtje.
Oud 23-03-2006, 14:00
Verwijderd
DooM (2005)

Hahahahaha, wat gaaf, en wat slecht.
Oud 23-03-2006, 14:25
Clumsy
Clumsy is offline
The descent.

Afschuwelijk. Vond hem eerder lachwekkend dan eng, terwijl ik best een pieperd ben qua enge films.
Oud 23-03-2006, 16:02
dingkie2
dingkie2 is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 23-03-2006 @ 02:36 :
Signs

Spannende film, bij deze film vond ik de aliens zelf ook wel cool. Maar het gaat toch vooral om de spanning bij Shamalyan's films, en dat zit gegarandeerd. Mel Gibson ook erg sterk in de hoofdrol, en Joaquin Phoenix vind ik ook altijd wel stoer, schattige kindjes ook, weer een nieuw Culkin acteurtje.
*grinnik* alles wat er daarnaast mis was aan die film wist Mr. Maddox treffend samen te vatten in een aantal krabbeltjes

Begrijp me niet verkeerd, 't was best een aardige film, maar toch wel een absurde miskleun als je kijkt naar de rest van Shymallemans werk. Verder was het inderdaad qua spanning wel in orde en de kleuters waren schattig.
Oud 23-03-2006, 16:14
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
dingkie2 schreef op 23-03-2006 @ 17:02 :
*grinnik* alles wat er daarnaast mis was aan die film wist Mr. Maddox treffend samen te vatten in een aantal krabbeltjes

[afbeelding]

Begrijp me niet verkeerd, 't was best een aardige film, maar toch wel een absurde miskleun als je kijkt naar de rest van Shymallemans werk. Verder was het inderdaad qua spanning wel in orde en de kleuters waren schattig.
Ik vind dat je dat nog best bescheiden verwoord hebt. Ik vond namelijk de spanning ver te zoeken, het verhaal slecht, de aliens nep en het was ook niet eng.

Oja, Mel Gibson is echt zwaar irritant
Oud 23-03-2006, 16:15
Welgemeend
Welgemeend is offline
zeer treffend idd.

Bij dit soort films ga ik niet al te moeilijk doen, ik zeg toch nergens dat het een goede film is?
Oud 23-03-2006, 16:27
dingkie2
dingkie2 is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 23-03-2006 @ 17:14 :
Ik vind dat je dat nog best bescheiden verwoord hebt. Ik vond namelijk de spanning ver te zoeken, het verhaal slecht, de aliens nep en het was ook niet eng.

Oja, Mel Gibson is echt zwaar irritant
...en ik maar m'n best doen subtiel te blijven

Oud 23-03-2006, 16:29
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
dingkie2 schreef op 23-03-2006 @ 17:27 :
...en ik maar m'n best doen subtiel te blijven

[afbeelding]
Oud 23-03-2006, 17:15
Love_Fulfilled
Walk The Line,
Leuke en mooie, ook erg goed geacteerd .
Oud 23-03-2006, 21:21
DanielC
DanielC is offline
Ik was drie en een half jaar geleden wel gepakt door Signs, maar dat was dan in de bioscoop. Zo slecht is de film heus niet hoor, en Maddoxx is gewoon een zeikerd, die alles overdrijft om leuk en grappig over te komen.
Oud 23-03-2006, 21:36
ook hallo
ook hallo is offline
Ik vond het echt één van de slechtste films ooit. Maar dat is ook wel persoonlijk aangezien ik bijv. Mel Gibson echt niet uit kan staan. En ik hou ook al niet van alienfilms
Oud 23-03-2006, 21:39
Verwijderd
Ik heb gister Broken Flowers gezien .
Maar ik vond hem eigenlijk stom , omdat hij een open eind had .

En net heb ik de reddertjes gekeken , die ik vanmiddag op dvd heb gekocht .
Oud 23-03-2006, 21:53
Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
White noise, op zich wel spannend alleen jammer van het einde.
Oud 23-03-2006, 22:11
paco de taco
paco de taco is offline
Forrest Gump zojuist maar weer eens gekeken
Oud 23-03-2006, 22:15
Chat_NoiR
Chat_NoiR is offline
Jaah! Forrest Gump! ik vind het echt een geweldige film! ´life is like a box of chocolate...´
Oud 23-03-2006, 23:49
Verwijderd
Citaat:
testout.com schreef op 23-03-2006 @ 22:39 :
Ik heb gister Broken Flowers gezien .
Maar ik vond hem eigenlijk stom , omdat hij een open eind had .
Het was juist een prachtig einde, barbaar. En in zekere zin nog gesloten ook
Oud 24-03-2006, 08:56
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 24-03-2006 @ 00:49 :
Het was juist een prachtig einde, barbaar. En in zekere zin nog gesloten ook
Wat mij betreft had het geen beter einde kunnen hebben.
Oud 24-03-2006, 16:45
OwL
OwL is offline
Gisteren een film bij frans gezien. Ik weet alleen niet meer hoe ie heette... het was met Audrey Tautou (dat meisje van Amélie)

het ging erover dat een studente heel erg verliefd is op een dokter, maar die dokter is getrouwd en z'n vrouw is zwanger. In het begin lijkt het net of die dokter haar telkens laat zitten en ook dat hij echt met haar omgaat. Als dan het 2e deel van de film begint zie je het meer vanaf de kant van de dokter. Je ziet alles weer opnieuw gebeuren, maar hieruit blijkt dat de dokter helemaal niet weet van wie hij allemaal briefjes en cadeautjes krijgt en dat hij eigenlijk alleen maar gestalkt word.

heeft nog iemand deze film gezien ? en hoe heet t eigenlijk?
Oud 24-03-2006, 21:20
dingkie2
dingkie2 is offline

Waanzinnig goeie film.

Maar schrap ALSJEBLIEFT de enorme spoiler. Je verknalt nu de clue van dit pareltje voor iedereen die 'm nog moet zien Alvast bedankt.

En iedereen zou 'm eigenlijk moeten gaan zien. Zover moge duidelijk zijn

Laatst gewijzigd op 24-03-2006 om 21:23.
Oud 24-03-2006, 21:24
Severus
Severus is offline

Die was simpelweg meesterlijk.
Oud 24-03-2006, 21:46
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
dingkie2 schreef op 23-03-2006 @ 17:02 :

[afbeelding]

ja of het geniale stuk van Hans Sibbel, in "Lebbis - Vuur"

Citaat:
"je krijgt 200 miljoen dollar om zo;n film te maken, en dan kom je met zo'n stuk shit aanzetten.
Die film begint, die graancirkels staan in het mais. na 10 minuten hebben ze door dat die cirkels Signs zijn . En wat zijn die Signs? navigatiesystemen.Zodat ze weten waar ze moeten wezen op de aarde. Die aliens, komen 391 miljard lichtjaren van de planeet lulliebullie helemaal hier naartoe, zonder navigatiesysteem, en dan komen ze hier" ee waar zijn we?!?!"
En dan weten ze dat het navigatiesystemen zijn, en niemand komt op het idee om het te maaien.
en na een kwartier hebben ze een alien te pakken, 1.5x zo groot als wij, en die zit dan achter een deur. Maar dan kan die niet meer weg. Een triplexdeur. Ik pis die deur open vrienden, ik schijt 'm open, geld zat. Maar hij kan, ze komen 691 miljard lichtjaren van de planeet snukkiebukkie helemaal hiernaartoe, en ze kunnen niet eens een deur openkrijgen. Oh wat gevaarlijk, allemaal naar Gamma met een deur, lalalalalala.
200 miljoen butfilm butfilm butfilm
Ze hebben niks, geen hamer geen gereedschap; ja ze hebben 1 wapen, ze hebben gifgas. en dat komt uit hun pols. En dan zie je dit (....) dat zijn toch druppeltjes, dat is toch geen gifgas, dat zijn druppeltjes!. 200 miljoen, dan wil ik ook gas zien ook, kan me nie rotten hoe je et voor mekaar krijgt, dan wil ik gas zien!. en dan gebruiktie et 1x, op een jongetje van 7 jaar.
Ze komen 6863triljard lichtjaren van de planeet eggiepeggie helemaal hier naar toe, en dan gebruitkie dat geheime wapen 1x, op een jongetje van 7 jaar, en dat jongetje overleeft het dan!...want hij heeft astma! wat een butfilm! Als de koerden in Irak dat geweten hadden he...
Zo'n film moet ook een einde hebben he . 200 miljoen. En dan komt iemand met een einde...ze kunnen niet TEGEN WATER. Ze komen 654triljard lichtjaren van de planeet knakkiebakkie helemaal hier naar toe, naar een planeet die voor 65% uit water bestaat! en dan komen ze mensen roven, die voor 85% uit water bestaan. Behalve Willem Ax, die bestaat voor 99% uit water. En als je dit doet (spuugbeweging), zijn ze weg! allemaal een lama onder je arm, lalalal. butfilm butfilm butfilm!
en dan ff de uitbarstingen van Lebbis erbij denken
Oud 24-03-2006, 21:57
Redhair
Redhair is offline
Paradise now.

Wow. Pakkende film, perfect einde.

9/10
Oud 24-03-2006, 23:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
See no evil, hear no evil.

hehehe, ik blijf 'm leuk vinden

I'm black? I'M BLACK?! WHY HASN'T ANYBODY TOLD ME THAT?!?!?!?!?!!?!!
Oud 25-03-2006, 00:24
Rodion
Rodion is offline
Cinema 3: The virgin suicides

Mooi.
Oud 25-03-2006, 00:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
kalinho schreef op 24-03-2006 @ 22:46 :
ja of het geniale stuk van Hans Sibbel, in "Lebbis - Vuur"

en dan ff de uitbarstingen van Lebbis erbij denken
Okay, waar zijn de geniale gedeeltes van het stuk? Dit is gewoon standaard Sibbel-gebral. Not funny.
Oud 25-03-2006, 08:38
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
kwibus schreef op 25-03-2006 @ 01:24 :
Cinema 3: The virgin suicides

Mooi.
Gister nog met Geert over gehad.
Oud 25-03-2006, 10:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-03-2006 @ 01:42 :
Okay, waar zijn de geniale gedeeltes van het stuk? Dit is gewoon standaard Sibbel-gebral. Not funny.
Heb je het ook gezien? Ik kan je vertellen dat het wel grappig is.
En die film is idd but. Aliens van knukkiebukkie zijn ook but.
Oud 25-03-2006, 10:13
Sjoerd
Sjoerd is offline
a cinderella story

wel leuk
Oud 25-03-2006, 10:17
dingkie2
dingkie2 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-03-2006 @ 01:42 :
OEH! Kinders! Opgelet!
Hier hebben we iemand die blijkbaar precies weet wat dan wél grappig is

Is deze grote meneer het ook van plan met ons te delen? We wachten in spanning af

Maar tot nu toe heb ik mede dankzij het 'Sibbel-gebral' wél moeten grinniken om Kalinho's post terwijl jouw post me daarentegen vrij koud liet. Das wat mij betreft dan een 1-0 voor Sibbel, maar och, wie ben ik om daarover te oordelen he

Maar serieus...als 22 jarige moet je nou toch wel tot de conclusie zijn gekomen dat je over dit soort dingen niks kan zeggen zonder de magische woorden "ik vind", "naar mijn mening" of "pasta" te gebruiken?
Geeft niks hoor, ik vergeet 't ook regelmatig. Pasta.

Annyway:

Derde keer. Can't get enough.
Voor als je de Big Lebowski leuk vond, maar meer missende lichaamsdelen had gewild. En voor als je te spreken was over L.A. Confidential, maar net wat meer gevatte humor leuk had gevonden.

Topfilm. Geen andere omschrijving mogelijk.
Oud 25-03-2006, 13:00
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 25-03-2006 @ 09:38 :
Gister nog met Geert over gehad.
Vonden jullie 'm ook zo mooi?

OT: Fight club.

Wel goede film.
Oud 25-03-2006, 13:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
dingkie2 schreef op 25-03-2006 @ 11:17 :
OEH! Kinders! Opgelet!
Hier hebben we iemand die blijkbaar precies weet wat dan wél grappig is [afbeelding]

Is deze grote meneer het ook van plan met ons te delen? We wachten in spanning af

Maar tot nu toe heb ik mede dankzij het 'Sibbel-gebral' wél moeten grinniken om Kalinho's post terwijl jouw post me daarentegen vrij koud liet. Das wat mij betreft dan een 1-0 voor Sibbel, maar och, wie ben ik om daarover te oordelen he

Maar serieus...als 22 jarige moet je nou toch wel tot de conclusie zijn gekomen dat je over dit soort dingen niks kan zeggen zonder de magische woorden "ik vind", "naar mijn mening" of "pasta" te gebruiken?
Geeft niks hoor, ik vergeet 't ook regelmatig. Pasta.

Haha, we hebben een Sibbel-fanboy in huis. Volgens mij zat je stiekem te trillen van woede terwijl je dat scherpzinnig bedoelde stukje aan het typen was

Maar goed, toen ik nog 18 was schreef ik ook regelmatig in die stijl. Het was leuk om het weer eens te doen, moet ik zeggen

Trouwens, ik "vergat" helemaal niets.

Regels voor berichten